Ralliketju

  • 1 705 373
  • 13 531

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: Re: Riku on vihainen.

Viestin lähetti Aksu
Mistäs tämän pro:n kommentit on luettavissa?

www.yle.fi sivuilla se oli , mutta nyt näyttää sieltä hävinneen.
Kukahan sen sieltä on poistanut ? Ei ainakaan kukaan Böönssin kaveri , kun ei sillä Rikulla kavereita ole ...........
 

Shane

Jäsen
Melkoinen pelle kyllä tuo Burns, ei voi muuta sanoa. Pieni itsetutkiskelu ei olisi britille pahitteeksi..

Toisaalta Rikulla tuskin on enää mitään tärkeää kerrottavaakaan suomalaisille, päinvastoin. Luulenpa, että Peugeotin uusista osista yms. ei pahemmin tallin kohta jättävälle Burnsille enää hiiskuta.

Tänäänhän on muuten FIAlta tullut taas uusi ehdotus kauden 2004 sääntöjä koskien. Sen mukaan kalenterissa on 16 osakilpailua, ja tiimit saisivat ajattaa niissä jokaisessa vain kahta kuljettajaa. Asiastahan ovat muutamat tiimipäälliköt (Peugeot, Citroën) jo aivan aiheellisesti ärähtäneetkin, heillä kun on jo kolmoskuskin kanssa sopimus kyseisestä kaudesta. Ihmeellistä soutamista ja huopaamista tämä FIAn touhu kertakaikkiaan.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Shane
Tänäänhän on muuten FIAlta tullut taas uusi ehdotus kauden 2004 sääntöjä koskien. Sen mukaan kalenterissa on 16 osakilpailua, ja tiimit saisivat ajattaa niissä jokaisessa vain kahta kuljettajaa. Asiastahan ovat muutamat tiimipäälliköt (Peugeot, Citroën) jo aivan aiheellisesti ärähtäneetkin, heillä kun on jo kolmoskuskin kanssa sopimus kyseisestä kaudesta. Ihmeellistä soutamista ja huopaamista tämä FIAn touhu kertakaikkiaan.

Minä en pysty ymmärtämään miksi FIA arpoo tulevan kauden sääntöjä tässä vaiheessa! Ideaalitilanteessa seuraavan kauden asiat ovat pääosiltaan (siis merkittävimmät kysymykset) selvillä jo silloin kun uusi kausi on vasta alkanut. Tämä vaikuttaa tallien talousarvion, kuljettasopimusten, henkilökunnan ja ties minkä määrittelemiseen/arvioimiseen. Täytyyhän heidänkin pystyä ennakoimaan mitä tulevaisuus tuo mukanaan. Organisaatiossa on pahasti jotain vialla.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Voi ...... !

Marcus Grönholm on ajanut autonsa katolleen Australiassa EKlla 8 !

Marcus jatkaa kisaa . Ero kärkee 16.35 ....... bye , bye mestaruus...........
 
Viimeksi muokattu:

Shane

Jäsen
Totta joka sana, Aksu. Tuntuu että FIAn herrat eivät ajattele näissä asioissa enää mitään muuta kuin omia etujaan. Ja niiden omien etujenkin suhteen on tilanne kohta vähän niin ja näin, sillä eihän tällainen touhu varmasti houkuttele uusia automerkkejä sarjaan mukaan, päinvastoin. Esim. henkitoreissaan kituva Hyundai tuskin voi kovin pitkälle venyttää osallistumispäätöstään ensi kauden sarjaan.

Ja tässä samalla tuli sitten sinetti Grönholmin mestaruushaaveille: auto katolleen kahdeksannella erikoiskokeella, ja eroa kärkeen kymmenisen minuuttia.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei kai lien eepäselvää , kuka on paras kuski kuitenkaan.
Tai ainakin parhaan tehtaan paras kuski.
Tänä vuonna pokaalin saaminen voi olla aika hankalaa,
mutta toisaalta, uudet säännöt tuo tehdasautoja useamman
Suomen hemmon ulottuville.
Kyllä tässä F1 ja Ralli edelleen pieksee kevyesti sadomaso-
kistiliigan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erittäin vakuuttavasti ajaa Sebastien Loeb Australian liukkailla sorateillä. Mies on ehdottomasti maailmanmestariainesta tulevaisuudessa, sillä asfaltilla meno on vielä kovempaa.

Itse asiassa, jos Loeb pystyy nyt voittoon Australiassa, niin sen jälkeisissä Korsikan, San Remon sekä Katalonian asfalttikisoissa hän saattaa hyökätä tosissaan jopa tämän kauden mestaruustaisteluun.

Ja myös Solberg jatkaa hyviä otteitaan, hyvä. Jos suomalaiset eivät voita, niin juuri Solberg ja Loeb ovat niitä, joille menestystä toivon. Lisäksi toivon Burnsille mahdollisimman paljon epäonnea...
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Loeb käänsi jälleen tilanteen edukseen ennen yleisöerikoiskokeita ja johtaa viidellä sekalla Solbergia. Jäljellä kaksi yleisöpätkää ja huomenna neljä metsä-erikoiskoetta.
Märtin ajaa Burnsia kiinni, puoli minuuttia tavoitettavaa.
Peukut pystyyn Märtinille;)

Jos Australian ralli päättyisi näin, niin pistetilanne ennen kolmea asvalttirallia olisi:

Burns 55 p
Loeb 47 p
Sainz 46 p
Solberg 46 p
Märtin 42 p
Grönholm 38 p

Summa summarum..Burns ei pärjää Loebille sekä Bosselle asvaltilla, mutta kuitenkin taitaa olla hieman nopeampi kun nuoret hurjat Märtin ja Solberg. Sainz kamppailee Burnsin kanssa, toivottavasti syö Rikulta pisteitä. Burnsin keskeyttäminen viimeisenä päivänä Australiassa vasta tekisikin tilanteen mielenkiintoiseksi.

Mutta tällä tuloksella Loeb on Rikun kovin haastaja loppukaudesta.
 

Aksu

Jäsen
1. Solberg
2. Loeb
3. Burns....

6. Mäkinen
7. Rovanperä

Hirvonen sijoittui yhdeksänneksi ja jäi viimeisestä pistesijasta harmittavan vähän, 10 sekuntia. Taistelun voittaja oli Loix (Hyundai sai pisteen!). Mikon kannalta hyvä taasen oli voittaa Duval (tallikaveri) yli puolella minuutilla.

Märtin hylättiin sijalta neljä koska oli käyttänyt kiveä rikkoutuneen varapyörän tuentaa ja tämä on sääntöjen mukaan kiellettyä.

Mäkisellä oli omien sanojensa mukaan murheita taas enemmän kuin ilmeisesti kellään muulla. Ohjaustehostina, vaihdelaatikkoa... on hyvä aika lopettaa. Tänä vuonna Tommilla tuntuu noita olevan. Tosin niin on varmasti ollut aiemminkin, mutta nykyisin Tommi on menestyksen heikkouden myötä aiempaa valmiimpi valittelemaan näitä murheita.
 

Shane

Jäsen
No niin, nyt on sitten julkistettu uusia sääntöjä ensi kaudelle. Eli kisoja on 16 kpl, ja tehdastallit saavat osallistua niihin kuhunkin vain kahdella autolla. Lisäksi nuotitus ja kilpailuviikonlopun aikataulu muuttuvat aivan täysin, sillä jatkossa pätkiin saa tutustua vain kahdesti, ensin edeltävänä keskiviikkona ja toisen kerran pe-su aamupäivällä, siis juuri ennen kuin pätkä ajetaan kisavauhdilla. Kisaa ajetaan siis vain pe-su iltapäivisin!

http://www.fia.com/PRESSE/RAL-A/2003/09-09-2003-Fax-Vote.pdf


Hohhoijjaaa, sanon minä. Kyllä FIAn herrat (Mosley etunenässä) yrittävät näköjään ihan tosissaan tuhota koko lajia Formula 1 -sarjan alta pois. Varsinkin tuon kolmoskuskisäännön edestakainen vatkaaminen on minusta aivan käsittämätöntä, monen tallin ja kuljettajan budjetit ja suunnitelmat vedettiin näin kertalaakista alas vessanpöntöstä.

Sopii vain toivoa, vaikka turhaahan se taitaa enää tässä vaiheessa olla, että ko. järjestössä vielä joku tulee järkiinsä, niin että nämä järjettömät, rallin alkuperäisestä tarkoituksesta hyvin kaukana olevat säännöt saataisiin vielä kumottua. Tällä menolla ei MM-sarjalla ole "tosiralli-ihmisille" enää mitään annettavaa. Onneksi on F-cup ja Rallin SM-sarjat..
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo kolmannen auton poistaminen on kyllä typerän tuntuinen päätös. Kesällä voimaan tullut uusi sääntö luotiin auttamaan nuoria kuskeja pääsemään kolmosautojen rattiin. Paria kuukautta myöhemmin poistetaan sitten kyseiset autot kokonaan ensi kauden ohjelmasta. Mitäs ne nuoret kuskit jatkossa ajavat? Yksityiskuskina tuskin on yhtä "helppoa" päästä sarjaa kiertämään kuin tehdastallin leivissä.

Miten käy esim. Mikko Hirvosen, joka ajaa tällä hetkellä Fordin tehdastallin kolmatta autoa?

Edit: Kirjoittamis erhe
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin. Kuten tuolla aiemmin ketjussa jo ennakoin, vie Sebastien Loeb tämän kauden maailmanmestaruuden suorastaan mestarin ottein.

Ensinnäkin, jos tämä ensimmäinen kolmesta perättäisestä asfalttirallista päättyisi tämänhetkisiin sijoituksiin, siirtyisi Loeb jo Burnsin kanssa jaetulle kärkipaikalle MM-pisteissä. Ja tämän kisan voittoahan Loeb ei enää ilman suurta epäonnea häviä, sillä eroa kakkoseen on jo yli minuutti. Myöskään Burns ei helpolla pisteitä enää napsi, ollen nyt sijalla 11 yli neljä minuuttia kärjestä. Saattaa tosin pisteen tai pari ottaa keskeytysten myötä.

Loeb on loistava asfalttikuljettaja, ja saattaa näissä kolmessa kisassa onnistumalla ottaa sellaisen johdon MM-sarjassa, että Britannian rallissa miehelle riittää sijoittuminen viiden joukkoon. No, onhan tässä matkaa vielä, kun tätäkin rallia on vasta puolet takana. Ja myönnettäköön, että Sainz on aika kova luu mestaruustaistossa tasaisella ajollaan. Lisäksi Sainz saattaa viedä Britanniassa vaikka ykkössijan, Loebin ollessa vielä tässä vaiheessa uraansa hieman hitaampi vaikeilla sora/mutateillä. Sanotaan näin, että tiukaksi saattaa mennä, mutta Loeb vie mestaruuden.

Pientä varhaista MM-pistespekulaatiota.

Jos siis maaliin tultaisiin tässä järjestyksessä:

1. Sebastien Loeb 55
2. Richard Burns 55
3. Carlos Sainz 53
4. Petter Solberg 48
5. Markko Märtin 45
6. Marcus Grönholm 44

Edit: Huomatkaa muuten San Remo-rallin pätkien pohja-aikojen tekijät, kyäo jjäätävää menoo nääs.
EK1:Loeb
EK2:Loeb
EK3:Märtin
EK4:Märtin
EK5:Loeb
EK6:Loeb
EK7:Märtin
EK8:Märtin
EK9:Märtin
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ihme munkki käy kyllä Riku Palolla. Nytkin Bugalskin ja Grönholmin hölmöilyt toivat Rikulle 2 pistettä ja mies jatkaa MM-johdossa.
Grönholmin voi unohtaa MM-taistelusta. Samoin Solberg ei tunnu asvaltilla ehtivän, joten mestaruus ratkaistaneen nelikon Burns-Loeb-Sainz-Märtin välillä. Jos nyt pitäisi jonkun puolesta pistää rahansa likoon, ehdottomasti Sebastian Loeb. Mies tuntee varmasti Korsikan tiet niin hyvin, että jos tekniikka kestää, ei voittajan veikkaaminen pitäisi olla vaikeaa.

Sainz on kyllä todella musta hevonen, mies ajaa tasaisesti ja napsii pisteitä lähes joka kisassa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kyllä mestari on Loeb

Ja on mielestäni hienoa että mestari näyttäisi tulevan hieman puskista, eli suurimmat suosikit Grönholm (harmillista), Burns (heh heh), McRae ja Sainz saa jäädä nuolemaan näppejään.

Loeb, Solberg ja Martin on nimiä jotka tulevat tulevaisuudessa olemaan erittäin kovia suosikkeja maailman mestariksi ja me suomalaiset saadaan jännittää vieläkö meidän kova maine rallissa säilyy - tällä hetkellä näyttää että me ollaan täysin Grönholmin varassa, Tommi tuo autoa tasaisesti maaliin mutta on jatkuvasti sijoilla 6-10, eikä taistele voitosta. Rovanperältä ja kumppaneilta odotetaan suurta tason nostoa että ei jäädä ihan pelkästään sivusta seuraajiksi jos Bossella sattuu olemaan ongelmia autonsa kanssa.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Rallikausi huipentuu Iso-Britanniaan - mestaruus neljän kauppa

Tänään päättyneen Katalonian rallin tulokset varmistavat sen, että mestaruudesta käydään todella huima taisto neljän kuljettajan välillä, kun Iso-Britannian ralli, tai perinteisemmin RAC-ralli, käynnistyy kahden viikon päästä. Tällä hetkellä mestaruustaistoa johtavat Citroen-kuljettajat Carlos Sainz ja Sebastien Loeb 63 pisteellä, mutta Subaru-kuljettaja, norjalainen Petter Solberg on vain pisteen päässä! Sanansa on varmaan sanottavana myös Richard Burnsilla, vaikka mies ei ole vielä yhtään rallia tälle kautta voittanut. Burns on 5 pistettä johtavaa kaksikkoa jäljessä.

Jos pitää ruveta veikkaamaan mestaria, niin omasta mielestäni se on Solberg. Mies on nelikosta vahvin soralla ja mudalla ajettavista ralleista ja yksi voittajasuosikeista myös Isossa Britanniassa. Loebilla ei ole vielä niin paljoa kokemusta soralta, vaikka onkin hyviä sijoituksia tällä kaudella ottanut myös soralta ja Sainz ja Burns ajavat monesti vain varmistellen mm-sarjan pisteitä. Eli mestarin nimi tulee olemaan Petter Solberg!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loebin kannalta erittäin harmillista, että meni viikko sitten Korsikalla spinnaamaan itsensä johtoasemasta täysin pisteiden ulkopuolelle. Sieltä kun olisi muutamakin piste ukolle tullut, niin olisi paljon helpompi lähteä Britannian sora/mutaralliin.

Solberg on kuitenkin ainakin minulle yhtä mieluisa vaihtoehto maailmanmestariksi kuin Loeb, siinä kaksi erittäin "sympaattista" nuorta kuljettajaa. Voi vain kuvitella Solbergin ilmeitä ja juttuja jos voittaa mestaruuden. Hymyä riittäisi...

Tästä uusien huippukuskien esiinmarssista huomaa hyvin, minkä ikäisenä rallimaailman huipulle yleensä noustaan. Kolmikko Solberg, Loeb ja Märtin ovat kaikki 28 ikävuoden paikkeilla, ja ovat kaikki nousseet hiljalleen kohti kovinta kärkeä. Vuosi vuodelta esitykset ovat parantuneet, ja nyt kaikki ovat voittotaistelussa mukana kisasta toiseen. Nuoremmat väläyttelevät välillä, mutta harvemmin ajavat tasaisesti kärjen tuntumassa. Sen verran kokemusta ilmeisesti vaatii kaikkien rallien niksien opetteleminen.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Saa nähdä myös, kuinka kalliiksi tuli Sainzille pyörähtäminen tänään Katalonian viimeisellä erikoiskokeella ja vain muutama metri ennen loppua. Auto vielä sammui ja mies menetti kolme sijaa siinä. Myöskään Loebilla ei mennyt viimeinen ek oikein putkeen ja Panizzi karkasi voittoon. Leob jäi ek:n voittaneesta Panizzista peräti 44s ja Peugeot-kuski korjasi voiton 13 sekunnin erolla. Ei varmaan olisi tarvinnut olla viimeisen ek:n kovin paljoa pidempi niin myös Märtin olisi mennyt Loebin ohi, nyt mies jäi Loebistä vain 0.6s. Eli pistemenetys olisi voinut olla pahempikin.

Olen aikaisemminkin katsonut, että kaikki rallikuskit on hieman vanhempia kuin "normaalit" huippu-urheilijat. Huipulle noustaan yleensä tuossa 30 ikävuoden molemmin puolin, monesti jopa reilusti yli 30 vuoden iässä. Loeb on tällä hetkellä 27-vuotias ja Solberg 29v, joten vielä on molemmilla monia huippuvuosia edessä. Solbergissa itselläni miellyttää juuri tuo iloisuus, mielessä on vielä Jyväskylän tuuletukset, kun mies nousi Burnsin ohi toiseksi, sekä toki viikko sitten nähdyt tuuletukset Korsikan rallin voiton johdosta :) miehen ilo oli todella aitoa ja hymykin sen mukainen :) Viime viikonloppuna Subarun mekaanikot tekivät kyllä todella urotyön parsiessaan Solbergin Subarun kasaan torstaisen testi-ek:lla sattuneen ulosajon jälkeen. Toki kelikin auttoi Pirellin renkaita käyttävää Subarua lauantaina, sadekelillä Pirelli oli reilusti Micheliniä edellä.

Mutta allekirjoittanut pitää Iso-Britannian rallin aikaan Norjan lippua ylhäällä :) toki toisena tulee Ranskan lippu, hieno olisi nähdä Loebinkin voittavan MM:n :)
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kyllähän Solberg taitaa olla suurin ennakkosuosikki tämän kauden mestariksi, jos tekniikka Subarussa kestää. Viime vuonnahan mies juuri vei RAC:n nimiinsä. Sainzilla on huonoja muistoja Britanniasta ja Loebin en usko ihan kärkivauhtiin ehtivän. Loeb taistelee ehkä sijoista 4-7, kuitenkin Grönholm, Burns, Solberg ja ehkä jopa McRae ajavat kovempaa noilla mutaisilla teillä.

Solbergin mestaruus kävisi varmaan Burnsin luonnolle, jo toista vuotta peräkkäin "kakkoskuskina", samassa tallissa hallitsevan maailmanmestarin kanssa
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Yksi mestariehdokas on pelistä poissa, sillä Riku (Burns) ei tule Britannian rallissa ajamaan. Mies oli pyörtynyt su-iltana ja joutunut sairaalaan, eivätkä lääkärit antaneet miehelle ajolupaa viikonlopuksi. Burnsin korvaa Peugeotilla belgialainen Freddy Loix.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Carlos Sainz poistui mestaruustaistelusta metsän puolelle jo rallin alkupuolella, joten huikea kamppailu glooriasta käydään nyt Loebin ja Solbergin välillä. Toistaiseksi Loeb on rallin kärjessä, ja vaikka kisa onkin vasta alussa, on hän jälleen osoittanut olevansa täysin pätevä kuski myös soralla ja mudalla.

Varmasti tulee viikonlopun edetessä myös hermot peliin ajotaidon lisäksi, kumpikaan ei kuitenkaan ole urallaan vielä moisessa paikassa ollut.

Miehet kun kuuluvat molemmat omiin suosikkeihini, en edes tiedä kumpaa toivoisin mestariksi. Erittäin mieluisa mestari tulee, kumpi tahansa kaksikosta mestaruuden viekin. Harvoin on näin tasapuoliset suosikit itselläni, ja vielä taistelemassa mestaruudesta.

Go Loeb!!
Go Solberg!!
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Kuumaa videonauhaa?

Matadorille tuli kauden ensimmäinen virhe aika pahaan saumaan.
Mutta mahtoipa Carlosia kyrpiä aamulla, kun hän myöhästyi päivän ensimmäisen pätkän lähdöstä. Syy oli niinkin tavanomainen ja tyypillinen kuin autoon kytketyn kameran syttyminen tuleen, jota piti siinä sitten ryhtyä sammuttamaan.
Kaikenlaista...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Niinpähän siinä sitten käyp, että Solberg voitti koko paskan. Loebin menoa ilmeisesti jarrutti tallin ohje tulla maaliin ja varmistaa merkkimestaruus.

Oikeastaan syy, miksi kirjoitan on tuo rallin televisiointi. Katsoin viimeistä pätkää Ylen 24-digiltä livenä, ja ei voi kun ihmetellä miten nykypäivänä edelleenkään rallia ei osata kuvata ja ohjata? Onhan se ongelmallista, että autot lähtevät 12 km pätkälle 3 min välein ja pitäisi kaikkia kuvata ja näyttää samaan aikaan, mutta kyllä usein tuntuu siltä ettei ohjaajat juurikaan ole rallin saloista selvillä. Nytkin Tommin maaliin tulo jätettiin näyttämättä, vaikka oli nelinkertaisen maailmanmestarin viimeinen kisa ja sijoituskin kolmas.

Toinen juttu mikä tuli mieleen, oli Colin McRaen rengasrikko, joka kyllä hyvin näytettiin (oli nääs brittikuski). Jätkät tumpuloi sen rankaan kanssa about 3 min, joka sinänsä on aika hyvin, mutta kun ne renkaanvaihtovehkeet oli ihan hanurista. Tavallinen ristikkoavain pulttien avaamiseen, perinteinen käsinveivattava tunkki mallia perhe-Focus ja vararengas jossain alimmaisena peräloosterissa. Voe herra jee, eikö nyt miljoona euron autoon olisi varaa hankkia akkukäyttöistä avaajaa ja jotain fuckin´ painetunkkia? Lähtisi renkaan vaihdon ajasta varmasti puolet pois.

Mutta onnea Petterille ja Tommille hyviä eläkepäiviä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti fiftyeight
Voe herra jee, eikö nyt miljoona euron autoon olisi varaa hankkia akkukäyttöistä avaajaa ja jotain fuckin´ painetunkkia? Lähtisi renkaan vaihdon ajasta varmasti puolet pois.

Kyllähän rengas vaihtuisi ihan nappia painamalla mikäli se talleista olisi kiinni. Säännöt on sääntöjä. Se tunkki oli kyllä silti aika erilainen kuin autojen default tunkit. Ei siinä montaa sekuntia kulunut kun auto nousi ilmaan. Totta kai vararengas on peräkontin pohjalla. Kaikki paino on laitettava niin alas kuin suinkin mahdollista. Veikkaisin että koko renkaanvaihto-operaatio meni niin nopeasti kuin se on sääntöjen puitteissa mahdollista.

Mäkisen maaliintulon sivuuttaminen oli mielestäni ymmärrettävää kun samaan aikaan ratkaistiin maailmanmestaruus. Minä tahansa sekuntina Sohlberg tai Loeb olisi voinut lipsauttaa pihalle ja siksi heitä piti näyttää niin paljon kuin mahdollista.

Sohlbergin juhlintaa oli kyllä mahtava seurata. Hänen maailmanmestaruutensa tuntui hienommalta kuin yksikään suomalaisen voittama mestaruus. Kerrassaan sympaattinen kaveri. Loebillekkin olisi mestaruuden suonut, mutta hän ei pystynyt siitä taistelemaan kun talli käski ajaa varmanpäälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös