Mainos

Ralliketju

  • 1 846 445
  • 14 888
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Noista tallipaikoista:

- ihme, että Hirvonen saa vielä ison roolin. No kuskeja ei ole paljon markkinoilla, mutta toisaalta onhan Mikon pari viime kautta olleet surkeita, vauhti ei riitä

Mikko on parin viimekauden heikommasta menestyksestä huolimatta kuitenkin sarjan kokenein kuski, joten kyllä hänelle vielä ajohommia löytyy. Lähipäivinä varmaan ratkeaa, missä tallissa mies ajaa. Itse olen veikannut paluuta Fordin rattiin ja siltähän tuo vahvasti näyttää. Sportti.com: Mikko Hirvonen jatkaa MM-ralleissa

- outoa toi Hyundain systeemi, jossa toisen auton kuski vaihtuu koko ajan. Olisi toivonut Hänniselle suurempaa roolia

Niin montaako autoa talli tulee kisoissa ajattamaan? Oletin, että talli ajattaisi kahta vakiokuskia ja kolmannessa autossa sitten vaihtuvia kuskeja. Toivottavasti Juho saisi kuitenkin näyttää kykynsä. Mitään varmaa sopimusta hänellä ei kuitenkaan omien sanojensa mukaan Hyundain kanssa ole. MTV3 - Hänninen kiistää ralliuutisen: "Mitään ei ole allekirjoitettu"

- jännä nähdä tuleeko Neuvillestä huippukuski, joka voisi haastaa Ogierin. Tosin kalusto ei taida olla ensi vuonna riittävän hyvä, mutta silti mielenkiintoista

Neuville alkaa olla jo nyt sarjan kärkikuljettajia. Kalusto tulevalle kaudelle Hyundaille siirtyneellä Neuvillella on toki kysymysmerkki. Belgian autoliitto on viimeiset vuodet satsannut paljon nuorukaiseen ja se alkaa näkymään. Nesterallissa tuli omin silmin todistettua, että kaveri veti Suomen sorallakin kuin tekijämies.

- onko se Toyota nyt tulossa mukaan vai ei? Vuosia on huhuttu?

Toytasta on liikkunut erinäköisiä huhuja tosiaan jo pidemmän aikaa, mutta mitään konkreettista ainakaan vielä heidän suunnaaltaan ei ole tapahtunut.
Heilläkin formulaprojekti oli niin kallis kokeilu, että miettivät varmaan moneen kertaan, ennenkuin lähtevät uudestaan mukaan mihinkään sarjaan. Rallin puolella toki aina mukana ollessaan ovat olleet kärkikahinoissa.

- tuleeko Citroënista lopulta rallipuolella Peugeot, jos kerran Citroën keskittyy rata-autoihin?

Tuo on yksi vaihtoehto. Itse olen veikannut, että Citroen ajaa nykyiset WRC-versionsa luokituksen loppuun ja lopettaa rallipuolella keskittyen Loebin kanssa WTCC:en. PSA-konserni, johon Peugeot ja Citroen kuuluvat, on kuitenkin pitkään jo paininut mittavissa talousvaikeuksissa ja viimeisimmissä huhuissa on menossa kiinalaisten haltuun. Autobild: Peugeot–Citroënin pelastaja saattaa tulla – yllätysvaltiosta!
Vaikea jaksaa uskoa, että Peugeotilla olisi paukkuja lähteä sarjaan, tosin kiinalaisten rahoilla se voisi hyvinkin olla mahdollista. Kiinalaistenhan on jonkin aikaa huhuiltu lähtevän jollain omalla merkillään mukaan sarjaan. Muunmuassa Tommi Mäkinenhän on jo jonkin aikaa ollut koulutusyhteistyössä kiinalaisten kanssa rallin puolella. Mielenkiintoista nähdä, syntyykö tuosta kuviosta kenties tulevaisuudessa jotain MM-sarjaan? IS: Tommi Mäkinen kiinalaisten kiikarissa. Kiinalainen valtionyhtiö BAIC:han tekee Kiinan markkinoille Mersuja, Saabeja ja Hyundaita, joka ensikaudeksi jo mukaan tulikin.


- mitä tapahtui Fiatille? Olivat Abarthilla mukana pikkuluokassa ja oletin, että siirtyvät siitä mm-sarjaan, mutta mitään ei ole kuulunut. Lancian ajoista lähtien sarja on kaivannut Fiat-konsernin mukanaoloa.

Eiköhän heiltäkin yksinkertaisesti rahoitus vedetty pois talouden mennessä heikompaan suuntaan. Ferrari F1 tuossa konsernissa nielee kyllä lahjakkaasti kaiken liikenevän rahan, eikä pelimerkkejä jää rallin parissa puuhasteluun. S2000 -luokassahan ajoivat monta vuotta Fiat Abarth Grande Punto S2000:lla Italian rallisarjaa, IRC-sarjaa ja EM-rallisarjaa ainakin Paolo Andreuccin, Mirko Baldaccin, Giandomenico Basson, Luca Rossettin, Anton Alenin etc. käskemänä. Jokuseen MM-osakilpailuunkin muistaakseni osallistuivat, 2009 Nesterallissahan puikoissa olivat Anton Alen & Kimi Räikkönen. Huhuja tallin mukaantulosta takaisin on liikkunut, mutta tiedä nyt sitten näistä...
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
- ihme, että Hirvonen saa vielä ison roolin. No kuskeja ei ole paljon markkinoilla, mutta toisaalta onhan Mikon pari viime kautta olleet surkeita, vauhti ei riitä

Toisaalta onhan mies nyt aika tasaisesti aina ajanut ja jos katsotaan edelliskausien sijoitukset 2,2,6 , 2, 2, 3,3 ja tälläkaudella todennäköisesti 4 tila MM-sarjassa.

Kokemusta on ja jos ei ole niin isoja paineita ykköskuskin asemasta niin varmasti ihan järkevä mies kerämään tallille paljon pisteitä ja kehittämään autoa.

Mikä on muuten esimerkiksi Minin tilanne, onko panostus ihan kokonana lopetettu?

Kyllähän tämä vähän pahalta alkaa näyttämään että ensikausi olisi Ogierin hallintaa alusta loppuun. Latvala toki voi haastaa, mutta tarvitsisi todennäköisesti Ogierilta keskeytyksiä paljon. Citroenilla jos ei ole vakiokuskeja ja panostus tuota tasoa mitä nyt niin ei hyvältä näytä. Hyundain osalta taitaa olla lian aikaista tulle vielä voittotaisteluun mukaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Toisaalta onhan mies nyt aika tasaisesti aina ajanut ja jos katsotaan edelliskausien sijoitukset 2,2,6 , 2, 2, 3,3 ja tälläkaudella todennäköisesti 4 tila MM-sarjassa.

Kokemusta on ja jos ei ole niin isoja paineita ykköskuskin asemasta niin varmasti ihan järkevä mies kerämään tallille paljon pisteitä ja kehittämään autoa.

Mikä on muuten esimerkiksi Minin tilanne, onko panostus ihan kokonana lopetettu?

Kertoo ehkä tavallaan suomalaisten gloryhunter-asenteesta kun tässä tilanteessa ruvetaan jo kyselemään miksi joku edes enää palkkaisi Hirvosen, tuo esittämäsi selityksen pitäisi kuitenkin jokaiselle tehdä selväksi miksi Hirvonen tuolla jatkaa. Siirtyminen Fordille voi Hirvoselle tehdä jopa hyvää, pienemmät menestymispaineet voivat jopa nostaa suoritustasoa.

Miniä ei taida oikein kukaan enää sen suuremmin kehitellä, Prodrivekin taisi hiukan menneenä vuonna tehdä jotain kehitystyötä auton eteen(vaikka eivät enää olekaan virallinen tehdastiimi), mutta aikalailla kuopattu tuo projekti taitaa olla, yksityiskäytössä autoa ehkä kuitenkin vielä nähdään.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Joo aivan uskomatonta paskaa on kysellä, miksi joku yleensä Mikon palkkaisi. Vaikka vauhti on soralla hiipunut parhaista vuosista, niin asfaltilla mies on silti edelleen heikko. Silti on tainnut olla melkein jokaisessa viimeisten vuosien asfalttikisassa palkintopallilla. Nyt nähdyllä nopeudella varmasti sarjan paras kakkoskuski ja jos vielä Fordilla pääsee vanhaan hyvään kyytiin, niin on taas erittäin laadukas ykköskuski. Vuosi Loebin opissa teki erinomaisen hyvää.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Tuli YouTubessa todella tyylikäs Jyskälä-video vastaan joten jaetaan se myös tässä ketjussa.

WRC Rally Finland 2013 | Max Attack - YouTube

HD 1080 p vaan päälle ja äänet stereoista täysille.

Ps. Mukana videolla myös Volkkareita...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä oikein jaksa tätä rallia enää seurata, Kubican otteita olisi ollut kiva seurata, mutta taisi yliyrittää ja ajaa ulos. Hirvosellakin jokin auto vaihde kyllä menossa ja soralla tulee virheitä ja huonoja sijoituksia kokoajan. Asfalti specialisti melkein nykyään kun sieltä tulee hyviä podium paikkoja vain mutta soralla ei kulje :)

Katsotaan, Ford pesti voisi olla askel etenpäin vaikka auto ei varmaan ihan parhain olisikaan, toisaalta kun katsoo citroenin tilannetta ylipäätänsä loebin lähdön jälkeen niin ei autoonkaan taidettu panostaa yhtään. Aika surkea kisa kyllä tallilta taas kerran.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Eipä oikein jaksa tätä rallia enää seurata, Kubican otteita olisi ollut kiva seurata, mutta taisi yliyrittää ja ajaa ulos. Hirvosellakin jokin auto vaihde kyllä menossa ja soralla tulee virheitä ja huonoja sijoituksia kokoajan.

Nyt se ei vaan ollut Mikon virhe vaan Lehtisen, joka jätti lukematta nuotista sen "kirraan." Eli loppuvaiheessa mutkaa vauhtia oli "pikkusen" liikaa.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katsotaan, Ford pesti voisi olla askel etenpäin vaikka auto ei varmaan ihan parhain olisikaan, toisaalta kun katsoo citroenin tilannetta ylipäätänsä loebin lähdön jälkeen niin ei autoonkaan taidettu panostaa yhtään. Aika surkea kisa kyllä tallilta taas kerran.

Kyllä Mikon Ford-pesti on eteenpäin Sitikalta. Citroen ei tee enää käytännössä mitään kehitystyötä ja on mukana vain kun on luvannut. Nytkin Walesin ralliin yksi ainoa testipäivä jonka ajoi Kubica. Tietenkin Mikkoa ja Dania on siinä mielessä turha ajattaa kun kumpikaan ei taida siellä ensi kaudella jatkaa. Ensi kaudellahan Loeb ja Citroen nähdään WTCC:ssä, joten kaikki opanostus on sinne.

Fordilla on taas kuulemma siviiliautopuolella alkanut kauppa käymään (tämä siis kuulopuheiden mukaan) ja Malcolmilla olisi toive, että Ford palaisi tehdastallina mukaan kaudella 2015.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Hännisen Hyundai-pesti siis varmistui. Koko kautta ei jo aiemmin tiedettyyn tapaan aja, vaan ainakin yksi kuljettaja tulee vielä ajamaan kakkosautoa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hyundai julkisti nyt virallisesti että Hännisen ja Neuvillen lisäksi Atkinson ja Sordo ajelevat autoa ensi vuonna. Sordo ilmeisesti keskittyy asfalttikisoihin ja Hänskä sekä Atkinson soralle. Citikka puolestaan pestasi Östbergin ja Meeken, mikä luultavimmin sinetöi Hirvosen paluun M-Sportin Fordin rattiin.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Komean näköinen on kyllä Hyundain uusi kalusto, mm. Facebookissa erittäin hyviä kuvia. Komea ulkonäkö ei tietenkään vielä yhtään voittoa tuo, mutta hyvä tuosta on lähteä liikkeelle : ) Tulee kyllä mielenkiintoinen kausi. VW lähtee puolustamaan mestaruuksia ja sille haasteen tulevat heittämään Ford, Citroen ja toivottavasti myös Hyundai.

Linkki: Hyundai Motorsportin Fb-sivu ja kuvakansio uudesta kalustosta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Komean näköinen on kyllä Hyundain uusi kalusto, mm. Facebookissa erittäin hyviä kuvia. Komea ulkonäkö ei tietenkään vielä yhtään voittoa tuo, mutta hyvä tuosta on lähteä liikkeelle : ) Tulee kyllä mielenkiintoinen kausi. VW lähtee puolustamaan mestaruuksia ja sille haasteen tulevat heittämään Ford, Citroen ja toivottavasti myös Hyundai.

Linkki: Hyundai Motorsportin Fb-sivu ja kuvakansio uudesta kalustosta.

Vähän semmoinen kuva kyllä että VW menee menojaan jos ei pysty sitten Hyundai jo ensikaudella haastamaan, ei taida muiden panostukset autoon olla niin isoja, että pystyisivät haastaan. Ehkä Ford jos Hirvonen pystyy tasaisesti maaliin ajamaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Sieltähän se vahvistus tuli. Eli Hirvonen, Evans ja Kubica ajavat M-Sportilla kaikki 13 kisaa. Kubica ajelee öljy-yhtiön masseilla. Uskoisin, että Mikko pääsee Fordilla parempaan kyytiin. Sopii hänen kouraansa paremmin tuo luisteleva Fiesta, kuin junamainen Citikka.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sieltähän se vahvistus tuli. Eli Hirvonen, Evans ja Kubica ajavat M-Sportilla kaikki 13 kisaa. Kubica ajelee öljy-yhtiön masseilla. Uskoisin, että Mikko pääsee Fordilla parempaan kyytiin. Sopii hänen kouraansa paremmin tuo luisteleva Fiesta, kuin junamainen Citikka.

Vaikuttaa hyvältä, ilmeisesti testejäkin luvassa ihan eri tahtiin kuin Citroenilla. Jotenkin jo pelkästään maikkarin uutista lukemalla jotenkin haistaa jo, että Mikolla on intohimoa menestyä enemmän kuin viimekausilla.

Toki en osaa sitten sanoa onko tuo "ykköskuskin" paikka edelleen huono juttu kun tallikaverit ei ainakaan ennakkoon vaikuta ihan kärkipään kavereilta ainakaan ihan heti, toki Kubica on lahjakas, Evansista ei ole hirveästi mielikuvaa tullut.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Toki en osaa sitten sanoa onko tuo "ykköskuskin" paikka edelleen huono juttu kun tallikaverit ei ainakaan ennakkoon vaikuta ihan kärkipään kavereilta ainakaan ihan heti, toki Kubica on lahjakas, Evansista ei ole hirveästi mielikuvaa tullut.

Kyllä se on Mikko ennenkin ajanut mestaruudesta Fordilla ykköskuskina. Mikko on ihanteellinen kakkoskuski, koska osaa ajaa seiftisti maaliin. Kummasti Sainzkin vaan mestaruuksiin pääsi kiinni samalla tapaa. Fordilla huippunopeus on ollut selvästi parempaa kuin Citikan vuosina, joten uskon pääsevän ihan hyvään kyytiin. Veikkaan top-3 sijoitusta, kun kausi on ohi. Toivottavasti tappelee mestaruudesta tosissaan. Silloin sitä huippunopeuttakin tarvitsee löytyä vähän eri malliin.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Jotenkin jo pelkästään maikkarin uutista lukemalla jotenkin haistaa jo, että Mikolla on intohimoa menestyä enemmän kuin viimekausilla.

Sellaista kuulin kautta rantain, että Mikko olisi käynyt pitkät, antoisat keskustelut erään suomalaisen rallin maailmanmestarin kanssa ja saanut siitä hurjan määrän lisää itseluottamusta ja juuri tuota intohimoa menestymiseen. Liekö teemana ollut, että "vanhana miehenä kiikkutuolissa olet katkera ryppyinen äijänretale jos et nyt pistä vielä kerran kaikkea peliin ja yritä tosissasi voittaa mestaruutta".

Onnea ja menestystä Mikolle kauteen 2014. Hienoa, että kolmessa tallissa on nyt hyvän tason suomalaiskuski. Reilu kuukausi sitten oltiin hieman eri fiiliksillä tulevan kauden suhteen.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Joo, Mikko tarvitsee nyt kasan itseluottamusta lisää. Se Urriassa tapahtunut pyöriminen ei todellakaan ollut mikään pieni ulosajo.

Ford on mielestäni parempi vaihtoehto Mikolle kuin Citroen, vaikka jälkimmäinen merkki onkin ollut Loebin käsissä erinomainen auto.

Tuttu "perhe" Mikolle ja ennenkaikkea pääsee ajamaan testiä huomattavasti enemmän kuin tänä vuonna. Sieltä testeistä ne sekunnin kymmenykset löytyvät, jotka nyt on perässä VW-miehiä. Toki se itseluottamus pitää myös olla kovaa luokkaa.

Jari-Matti oli jo viime vuonna hyvä asvaltilla, joten Fordissa on potentiaalia myös kovemmalle alustalle. Asvaltti ei ole mitenkään Mikon parasta osaamista, kun pitää mennä enimmäkseen keula edellä. Mutta toivottavasti saa siihenkin puoleen vauhtia lisää.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ford on mielestäni parempi vaihtoehto Mikolle kuin Citroen, vaikka jälkimmäinen merkki onkin ollut Loebin käsissä erinomainen auto.

Tuttu "perhe" Mikolle ja ennenkaikkea pääsee ajamaan testiä huomattavasti enemmän kuin tänä vuonna. Sieltä testeistä ne sekunnin kymmenykset löytyvät, jotka nyt on perässä VW-miehiä. Toki se itseluottamus pitää myös olla kovaa luokkaa.

Saa nähdä miten Fiesta nyt istuu käteen, itse ymmärsin kesällä että suomalaiskuskien lähdettyä Fordilta Neuville ja kumppanit muutattivat auton käyttäytymistä aika huomattavasti Fiestan oltua Hirvosen ja Jari-Matin kehitystyön jäljiltä aika sopimaton muille(eli auto oli vanhaan suomalaistyyliin suht yliohjaava)
 

TJ MACKEY

Jäsen
Saa nähdä miten Fiesta nyt istuu käteen, itse ymmärsin kesällä että suomalaiskuskien lähdettyä Fordilta Neuville ja kumppanit muutattivat auton käyttäytymistä aika huomattavasti Fiestan oltua Hirvosen ja Jari-Matin kehitystyön jäljiltä aika sopimaton muille(eli auto oli vanhaan suomalaistyyliin suht yliohjaava)
Aikamoisen kovapäistä sakkia nämä suomalaiskuskit. Viimeiset kymmenen vuotta ja herrat Loeb, Ogier ja Neuville ovat osoittaneet miten nykyaikaisilla wrc-autoilla tulisi ajaa. Mutta ei, sama tyyli jatkuu finskeillä ensi kaudella. Kunnon sladeissa mennään ja Mikko ihmettelee miksi kello ei tykkää.

Mikko tulee köröttelemään ensi kaudella jälleen tasaisesti neljän joukkoon pikkaisen positiivisemmalla fiiliksellä. Mahtava juttu!
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Aikamoisen kovapäistä sakkia nämä suomalaiskuskit. Viimeiset kymmenen vuotta ja herrat Loeb, Ogier ja Neuville ovat osoittaneet miten nykyaikaisilla wrc-autoilla tulisi ajaa. Mutta ei, sama tyyli jatkuu finskeillä ensi kaudella. Kunnon sladeissa mennään ja Mikko ihmettelee miksi kello ei tykkää.

Mikko tulee köröttelemään ensi kaudella jälleen tasaisesti neljän joukkoon pikkaisen positiivisemmalla fiiliksellä. Mahtava juttu!

Paljolti samoilla linjoilla, mutta kyllähän Neuville on vähän sellainen suomalaisranskalainen hybridi. Linjat ovat aika näyttäviäkin välillä, mutta ei se ikinä tunnu ihan driftailuksi menevän.

Ihmeellisen optimistisia tuntuu täällä moni olevan Mikko Hirvosen suhteen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jaahas se ois vajaa viikko ja rallikausi 2014 pörähtää käyntiin legendaarissa maisemissa Monte-Carlossa. Jotenkin on vaan taas sellainen tunne, että tästäkään kaudesta ei taida tulla sitä suomalaisten kautta. Kyllähän se niin on, että kauden mestarisuokki numero 1 on Ogier. Ei siinä muilla ole kauheasti nokan koputtamista. Uskoisin, että auto toimii tänäkin vuonna kuin sveitsiläinen kello ja vauhti on kohdallaan. Latvalan olisi nyt ehdottomasti pystyttävä nostamaan tasoaan viime kaudesta. Ne 5 vuotta jatkuneet lapselliset aloittelijamaiset ulosajot pitää jättää pois jos meinaa taistella mestaruudesta. Mikon juna on mennyt jo pari vuotta sitten. Neuville voi olla mustahevonen, mikäli Hyundai vaan toimii. Itse en usko samanlaiseen läpimurtoon kuin Volkkari viime kaudella. Sarjan kannalta olisi hyvä että Hyundai pystyisi tosissaan haastamaan Volkkarit. Citroenillä ja tuolla Fordilla taidetaan lähinnä ajella "terveisiä". Citroen panostaa WTCC:hen ja Ford ei vaan "yksityistallina" pysty samanlaisiin satsauksiin kuin Volkkari ja Hyundai...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Latvalan olisi nyt ehdottomasti pystyttävä nostamaan tasoaan viime kaudesta. Ne 5 vuotta jatkuneet lapselliset aloittelijamaiset ulosajot pitää jättää pois jos meinaa taistella mestaruudesta. Mikon juna on mennyt jo pari vuotta sitten.

Latvala on onneksi huomannut itsekin sen mikä hänen ongelmansa on ja yrittää hakea siihen ratkaisua henkisen valmennuksen kautta. Tämä samainen valmentaja onnistui ainakin rauhoittamaan Bosse Grönholmin menoa joten saas nähdä mitä saa aikaan Latvalan kanssa. Latvalan suurin ongelmahan on vaikuttanut juuri olevan tuo rentouden puute mikä on johtanut sitten liikaan puristamiseen, yliyrittämisiin ja aivan aivottomiin ajovirheisiin. Monesti on ollut parhaimmillaan juuri silloin kun on ensin tehnyt jonkun virheen ja pudonnut hännille, minkä jälkeen hänellä ei ole enää mitään hävittävää vaan on pystynyt tulemaan ilman paineita rennosti. Nyt tämän valmentajan pitäisi jotenkin saada Latvala tuohon mielentilaan jo heti kisan alusta alkaen, niin tulokset voisi olla jotain ihan muuta kuin tähän asti. Vauhtihan Latvalalla riittää kyllä Ogierin tai ihan kenen tahansa haastamiseen.

Hirvosen kohdalla taitaa olla niin että se ihan viimeinen 1% jää aina puuttumaan suorituksesta, vaikka onkin varsinkin soralla ja lumella parhaimmillaan erittäinkin nopea. Pystyy varmuudellaan ja ajoittaisella nopeudellaan kyllä napsimaan hyviä sijoituksia ja voittojakin, mutta jotain jää vaan aina puuttumaan että pystyisi sen mestaruuden viemään. Varsinkin kun käytännössä yksityistallina ajava Ford taitaa olla vähän altavastaajana täysillä panostavaan Volkswageniin nähden, vaikka ilmeisesti Ford olisi taas tehtaanakin aktivoitumassa rallin suhteen. Mutta uskoisin silti että Hirvosella tulee olemaan parempi kausi kuin viime kaudella. Vaikutti siltä että Hirvonen ei koskaan oikein kotiutunut Citroenin talliin eikä varsinkaan autoon, ja hänen tulonsa talliin ajoittui ikävästi juuri siihen saumaan kun Citroenin tehdas alkoi vähentää panostustaan lajiin ja samaan aikaan mukaan tuli kovasti panostava Volkswagen. Jotenkin Hirvosen otteista paistoi viime kaudella sellainen että ei oikein ollut itseluottamusta eikä motivaatiotakaan. Nyt lausunnoista on paistanut se että haluaa vielä näyttää osaavansa ajaa.

Hännisestä ja Hyundaista ei pysty vielä sanomaan mitään. Ilmeisesti korealaiset ovat panostaneet ihan tosissaan mutta uusi auto on aina uusi auto ja käsittääkseni mitään Volkswagenmaista panostusta ei taustalla kuitenkaan ole. Eli en ihan jaksa uskoa että ensimmäisellä kaudellaan pystyvät vielä haastamaan Volkkari-miehiä, mutta ehkä varsinkin Neuville pystyy ainakin välillä väläyttelemään.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minulle jäi jotenkin semmoinen kuva, että Hyundain ensimmäinen vuosi on kehitysvuosi ja rakentavat koko ajan päivityksia ensi vuoden autoa ajatellen. En oikein usko, että pystyvät haastamaan tällä kaudella Volkkaria. Heillä oli kyllä nerokas ja äärimmäisen palkitseva pitkäjänteinen ja maltillinen kehitystyö Skoda-kuvioineen. Hattua nostan siihen suuntaan. Hirvosen uskon parantavan huomattavasti viime vuodesta. Citroen ei osu suomalaiseen käteen millään ja paluu kotiin Fordille oli varmasti turvallisin vaihtoehto. Hyundaille hän halusi ensisijaisesti, mutta uskon ettei missään vaiheessa pitänyt Fordia huonona vaihtoehtona. Siellä on kuitenkin intohimoiset ja osaavat ammattilaiset työssään ja heidän työnäytteensä viime kaudella oli Neuvillen ja Östbergin osalta erinomainen. Ford myös ajaa täydet testipäivät, mikä on Mikolle äärimmäisen tärkeä asia. Monte varmaan tulee liian pian, kun ei nyky-Fiestaan ole kuin kahden testipäivän kokemus.

Varovaisen positiiviset odotukset kuitenkin näin suomalaisittain. Ogier varmaan menee taas menojaan jos ei ihmeitä tapahdu, mutta uskon Hirvosen nousevan kakkospaikalle jälleen tällä kaudella. Mielenkiintoinen kausi tulossa ja luonnollisesti suurin mielenkiinto ohjautuu kyllä Korean suuntaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös