Toisaalta kaikkihan alkoi Latvalan omasta hölmöilystä Panzerplalttella...
Nimenomaan juuri näin. Arvasin heti, kun luin uutisista mitä oli tapahtunut, että JML alkaa puhumaan vaan tosta ovesta. Ja näin juuri kävikin. Oli muuten erikoisia nuo kommentit eilisen pätkän vaikeista olosuhteista. Sordo hehkutti, että mahtavaa, tälläistä se pitääkin olla. Ja muut, suomalaiset etunenässä, kiroaa ja tuskailee. NYT OIKEASTI HEREILLE JMM ja HIRVONEN! Suomalaiset huippukuskit on aina tunnettu siitä, että mitä vaikeammat olosuhteet, sitä kovempaa finskit menee ja koskaan ei valiteta. Ei noi keski-eurooppalaisetkaan enää itke Jyväskylässä jos vettä tulee kolme päivää kuin sieltä kuuluisasta Esterin peräosastosta.
Hirvosen tilanteesta kertoo hyvin se, että ylivoimaiset Volkkarit on poissa voittotaistelusta, mutta silti Hirvonen on vasta kolmantena. Mies jonka pitäisi ajaa maailmanmestaruudesta. Eikä kahteen viimeiseen ralliin Hirvosella ole ollut edes mitään palaa voittotaisteluun vauhdin puolesta. Loeb oli Loeb, mutta mikään talli ei romahda näin pahasti näin nopeasti. Kyllä Hirvosen kohdalla syyt ovat nyt siellä ratin ja penkin välissä. Ja vaikka ottaisikin Saksasta Citroenille tärkeät merkkipisteet, väkisinkin ranskalaistallissa mietitään ensi kautta ja sitä, että onko tästä suomalaisesta ajamaan tallin johtotähtenä (sorry Mersu) ja mestaruudesta. Se kuuluisa "viimeinen mahdollisuus", vieläkö sellainen suodaan? Pari hyvää tulosta loppukaudesta ei välttämättä edes riitä, sen verran heikkoa on Hirvosen tekeminen tällä kaudella ollut.
Kun tätä rallia en niin hyvin tunne, niin onko nyt tosiaan niin, ettei tästä maasta ole muita kuskeja tonne kärkitalleihin, kuin nää kaksi hahmoa?
Tästä tuli mieleen, että kun tuo Mäkisen nimi on niin kovaa valuuttaa Aasian puolella, Mäkinen voisi alkaa pyörittämään rallin MM-sarjassa WRC2-luokassa Subaru-tiimiä. Kolme autoa, kahdessa niistä ratissa suomalaislupaus ja yhdessä esim. kuljettaja Aasiasta. Rahoitus Subarulta / Japanista / Suomesta. Ja jos Subaru innostuisi tekemään paluun WRC tasolle ja antaa tehtaalta tukea, voisi se tehdä sen juuri Mäkisen tiimin kautta. Tästähän aikoinaan käytiinkin kovia spekulointeja, sitä ei koskaan tapahtunut, syitä en tiedä. Volkkarin hyvät tulokset ja Hyundain tuleminen voisivat toimia Subarun suuntaan hyvänä rohkaisuna. Toisaalta tarvitseeko Subaru sellaista, merkki kuitenkin on ollut rallin MM-sarjassa mukana pitkään ja saavuttanut komeita tuloksia.