Jack of Spades
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Noista tallipaikoista:
- ihme, että Hirvonen saa vielä ison roolin. No kuskeja ei ole paljon markkinoilla, mutta toisaalta onhan Mikon pari viime kautta olleet surkeita, vauhti ei riitä
Mikko on parin viimekauden heikommasta menestyksestä huolimatta kuitenkin sarjan kokenein kuski, joten kyllä hänelle vielä ajohommia löytyy. Lähipäivinä varmaan ratkeaa, missä tallissa mies ajaa. Itse olen veikannut paluuta Fordin rattiin ja siltähän tuo vahvasti näyttää. Sportti.com: Mikko Hirvonen jatkaa MM-ralleissa
- outoa toi Hyundain systeemi, jossa toisen auton kuski vaihtuu koko ajan. Olisi toivonut Hänniselle suurempaa roolia
Niin montaako autoa talli tulee kisoissa ajattamaan? Oletin, että talli ajattaisi kahta vakiokuskia ja kolmannessa autossa sitten vaihtuvia kuskeja. Toivottavasti Juho saisi kuitenkin näyttää kykynsä. Mitään varmaa sopimusta hänellä ei kuitenkaan omien sanojensa mukaan Hyundain kanssa ole. MTV3 - Hänninen kiistää ralliuutisen: "Mitään ei ole allekirjoitettu"
- jännä nähdä tuleeko Neuvillestä huippukuski, joka voisi haastaa Ogierin. Tosin kalusto ei taida olla ensi vuonna riittävän hyvä, mutta silti mielenkiintoista
Neuville alkaa olla jo nyt sarjan kärkikuljettajia. Kalusto tulevalle kaudelle Hyundaille siirtyneellä Neuvillella on toki kysymysmerkki. Belgian autoliitto on viimeiset vuodet satsannut paljon nuorukaiseen ja se alkaa näkymään. Nesterallissa tuli omin silmin todistettua, että kaveri veti Suomen sorallakin kuin tekijämies.
- onko se Toyota nyt tulossa mukaan vai ei? Vuosia on huhuttu?
Toytasta on liikkunut erinäköisiä huhuja tosiaan jo pidemmän aikaa, mutta mitään konkreettista ainakaan vielä heidän suunnaaltaan ei ole tapahtunut.
Heilläkin formulaprojekti oli niin kallis kokeilu, että miettivät varmaan moneen kertaan, ennenkuin lähtevät uudestaan mukaan mihinkään sarjaan. Rallin puolella toki aina mukana ollessaan ovat olleet kärkikahinoissa.
- tuleeko Citroënista lopulta rallipuolella Peugeot, jos kerran Citroën keskittyy rata-autoihin?
Tuo on yksi vaihtoehto. Itse olen veikannut, että Citroen ajaa nykyiset WRC-versionsa luokituksen loppuun ja lopettaa rallipuolella keskittyen Loebin kanssa WTCC:en. PSA-konserni, johon Peugeot ja Citroen kuuluvat, on kuitenkin pitkään jo paininut mittavissa talousvaikeuksissa ja viimeisimmissä huhuissa on menossa kiinalaisten haltuun. Autobild: Peugeot–Citroënin pelastaja saattaa tulla – yllätysvaltiosta!
Vaikea jaksaa uskoa, että Peugeotilla olisi paukkuja lähteä sarjaan, tosin kiinalaisten rahoilla se voisi hyvinkin olla mahdollista. Kiinalaistenhan on jonkin aikaa huhuiltu lähtevän jollain omalla merkillään mukaan sarjaan. Muunmuassa Tommi Mäkinenhän on jo jonkin aikaa ollut koulutusyhteistyössä kiinalaisten kanssa rallin puolella. Mielenkiintoista nähdä, syntyykö tuosta kuviosta kenties tulevaisuudessa jotain MM-sarjaan? IS: Tommi Mäkinen kiinalaisten kiikarissa. Kiinalainen valtionyhtiö BAIC:han tekee Kiinan markkinoille Mersuja, Saabeja ja Hyundaita, joka ensikaudeksi jo mukaan tulikin.
- mitä tapahtui Fiatille? Olivat Abarthilla mukana pikkuluokassa ja oletin, että siirtyvät siitä mm-sarjaan, mutta mitään ei ole kuulunut. Lancian ajoista lähtien sarja on kaivannut Fiat-konsernin mukanaoloa.
Eiköhän heiltäkin yksinkertaisesti rahoitus vedetty pois talouden mennessä heikompaan suuntaan. Ferrari F1 tuossa konsernissa nielee kyllä lahjakkaasti kaiken liikenevän rahan, eikä pelimerkkejä jää rallin parissa puuhasteluun. S2000 -luokassahan ajoivat monta vuotta Fiat Abarth Grande Punto S2000:lla Italian rallisarjaa, IRC-sarjaa ja EM-rallisarjaa ainakin Paolo Andreuccin, Mirko Baldaccin, Giandomenico Basson, Luca Rossettin, Anton Alenin etc. käskemänä. Jokuseen MM-osakilpailuunkin muistaakseni osallistuivat, 2009 Nesterallissahan puikoissa olivat Anton Alen & Kimi Räikkönen. Huhuja tallin mukaantulosta takaisin on liikkunut, mutta tiedä nyt sitten näistä...
Viimeksi muokattu: