Ralliketju

  • 1 705 464
  • 13 531
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Niin, yksi piste ei muuttaisi mestaruutta kuitenkaan Mikolle, koska Loebilla on enemmän voittoja. Sen sijaan kaksi pistettä kääntäisi Mikolle. Tämä siis oli jo toinen kerta peräkkäin, kun Latvalan annetaan ajaa täysiä Power Stage. Olihan tuo urheilullinen ratkaisu, mutten usko Citroenin tekevän samaa ratkaisua vastaavassa tilanteessa.

Henkilökohtaisesti olisin pitänyt oikeana yhtä lisäpinnaa Mikolle. Tässäkin tilanteessa. Pidän tätä perseilynä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oli muuten Tuomiselta aika näyttävät itkut kun tajusi ettei Latvala hiljennä. Tosin ihmettelen miksei tajunnut jo heti ettei se tule hidastamaan kun näki, että Latvala vetää ihan limiitillä :)

Pitäisi melkein youtubeen pistää kun melkein repesin tuota lähetystä katsoessa.. harmi ettei oo nauhalla.

Mutta olihan tää kyllä jopa vähän käsittämätöntä touhua taas Fordilta. Loebia on päästelty ties miltä sijalta aina ylöspäin ja Ogierkin on menettänyt varmaan kymmenen pistettä taktikoiden takia vähintään ja Ford ei sitten yhden pisteen takia päästä Hirvosta edelle power stagella.. kaksi pistettä voi olla yllättävän arvokkaita kauden lopussa..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ford oli tuossa tilanteessa että sillä oli kaksi vaihtoehtoa. Yrittää saada Loebia kiinni tai yrittää pelata pisteitä pois Ogierilta. Nyt valittiin tuo jälkimmäinen vaihtoehto ja loppukausi näyttää että olisko se oikea vaihtoehto. Vielä tuota ei voi kuitenkaan tuomita mokaksi Fordilta.

Näin jälkikäteen on tietysti aina helppo sanoa että olisi pitänyt tehdä niin ja näin mutta pitää ottaa huomioon ne seikat minkä pohjalta Ford joutui tuon päätöksen tekemään.
- Ensinnäkin Hirvonen ei koko viikonlopun aikana pystynyt vastaamaan yhtään kärkikolmikon vauhtiin, ei pystynyt ajamaan yhtään top3 aikaa edes silloin kun ajoi vielä tosissaan Meekeä vastaan. Oliko siis realistista olettaa että Hirvonen pystyisi power-stagellakaan ajamaan kolmen kärkeen kun Ogier ja Sordo taistelevat edelleen voitosta ja Solberg yrittää raapia aina kaikki pisteet mitä irti on saatavissa.
- Toiseksi lähtöjärjestys oli sellainen että se vaikeutti aika paljon Fordin taktikointia. Kun nuo kolme pahinta kilpakumppania starttasivat vasta Fordien jälkeen niin Fordin piti vaan katsoa minkälaisen ajan Hirvonen tekee ja laskeskella että onko sillä ajalla mahdollisuuksia haastaa Ogier, Sordo ja Solberg.
- Koska myös Ogier on mestaruustaistelussa mukana niin ei voida pelkästään huomioida piste-eroa Loebiin vaan pitää myös miettiä että voiko Ogierilta viedä jotenkin pisteitä.

Näiden asioiden pohjalta Fordilla tehtiin päätös jonka minäkin olisin tallipäällikkönä tehnyt. En uskonut että Hirvonen pystyy kolmen kärkeen ajamaan missään nimessä joten siksi olisin katsonut että kannattaa yrittää hyvin koko viikonlopun ajaneen Latvalan avulla viedä Ogierilta edes se yksi piste pois.

No, tuo Solbergin epäonnistuminen power-stagella jätti tähän kuvioon nyt jossiteltavaa mutta Fordhan ei tiennyt tätä koska Solberg starttasi sekä Hirvosen että Latvalan jälkeen. Jos Hirvonen nyt pisteellä mestaruuden häviää niin siitä voi minusta syyttää tuota Australian kömmähdystä, tätä ei voi kömmähdykseksi sanoa koska ennustaminen on niin helvetin vaikeaa ja Fordilla oli kaksi mahdollisuutta pelata peliä. Tosiaankin aika näyttää että pelattiinko oikein vai väärin.

Itse ralli oli kyllä yksi mielenkiintoisimpia aikoihin. Mahtavaa taistelua kärjessä koko rallin ajan ja kärjessä nähtiin ihan uusi nimi taistelemassa voitosta. Harmin paikka että Solberg koki taas epäonnea koska kolmen kesken tuo voittotaistelu olisi ollut vielä mielenkiintoisempi.

Dani Sordo ajoi upean kisan ja jo toinen palkintosija tulokastallille neljässä rallissa on todella lupaava näyttö. Myös Meeke oli melko hyvässä vauhdissa mutta sortui taas ulosajoon. Mutta jännä on nähdä minkälaiseen vauhtiin Minit pystyy ensi kaudella kun ajavat täyden sarjan, kun jo nyt vauhti on tätä luokkaa.

Hirvosen vauhti oli kyllä pettymys koko rallin ajan. Ei pärjännyt vauhdissa Citroeneille, ei Mineille eikä edes tallikaverilleen. Tuolla perjantain pienellä ulosajollakaan ei loppujen lopuksi ollut isoa merkitystä koska ei Mikko olisi välttämättä pystynyt Solbergia ohittamaan vaikka sitä ei olisi sattunutkaan. Espanjassa olisi pakko löytää lisää vauhtia jos mestaruudesta meinaa taistella, mutta onneksi tuolla Espanjassa ajetaan yksi päivä soralla joten sen pitäisi sopia Mikolle vähän paremmin kuin tämä puhdas asfalttiralli Ranskan syheröteillä.

Latvalalta nähtiin taas se että kun kisan alussa sattuu jotain mikä pudottaa hänet kauas kärjen taakse niin vauhti on sen jälkeen kisan parasta. Jotenkin näyttää että Latvala löytää sen tarvittavan rentouden ajamiseen vasta kun jotain sattuu. Tämä ralli kuitenkin osoitti sen että tarvittaessa Latvala pystyy haastamaan nuo Etelä-Euroopan pojat myös asfaltilla, vauhti oli todella lupaavaa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta olihan tää kyllä jopa vähän käsittämätöntä touhua taas Fordilta.
Ei minusta. Tärkeintä oli, että Ogierilta saatiin vietyä piste. Power stagelta taktikointi on täyttä hölmöjen hommaa, vaikka Citikka sitä tekeekin. En kyllä ymmärrä sitäkään, miten Latvala oli taas niin paljon Hirvosta nopeampi koko rallissa. Ennen Power stagea oli selvää, että jos musta auto halutaan etapin voittajaksi, pitää antaa Jari-Matin ajaa. Silti oli pettymys, että Hirvonen ei pystynyt kukistamaan Sordoa ja Ogieria.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei minusta. Tärkeintä oli, että Ogierilta saatiin vietyä piste.

Tuo Petterin yllättävä kyykkääminen power-stagella muutti tätä tilannetta siten että periaattessa Hirvonenkin menetti pisteen, eli tavallaan sekä Hirvonen että Ogier menettivät Latvalan takia pisteen suhteessa Loebiin. Mutta kuten sanottua niin etukäteen tuota tilannetta oli vaikea ennakoida, kukaan ei varmaan osannut odottaa että Solberg olisi Hirvosta hitaampi ja että Hirvosella olisi Latvalan hidastaessa ollut mahdollisuus ottaa tuo yksi piste. Jälkikäteenhän tuo on toki helppo sanoa että olisi pitänyt määrätä Latvala hidastamaan. Mutta Ford joutui tekemään päätöksensä ilman tietoa tulevasta ja niiden tietojen perusteella mitä heillä oli kuljettajien vauhdista tuo oli ihan ymmärrettävä päätös.

Kyllähän Ford olisi aika hölmöltä siinäkin tapauksessa näyttänyt kun Latvala olisi määrätty hidastamaan ja Hirvonen olisi jäänyt silti nollille Ogierin napatessa kolme pistettä. Sekin olisi ollut nimittäin täysin mahdollista. Sitten olisi jossiteltu että olisiko kannattanut laittaa Latvala viemään edes yksi piste Ogierilta.

Sinänsä aika pöljää itkemistä Tomi Tuomiseltakin tuo, varsinkin kun Tuominen vähän laittaa tuota vielä Latvalankin piikkiin. Latvalahan tekee niin kuin talli hänen käskee, kuljettajan on aika vaikea itse arvioida sitä millaista vauhtia pitäisi ajaa. Ja muutenkin yllättävää että rallimies-Tuominen ei tajua että tuo asia ei ole niin yksioikoinen että käsketään vaan Latvalan hidastaa ja Hirvonen pääsee näin automaattisesti pisteille.

Ja olisihan se Hirvonenkin tietysti voinut itse kokeilla vähän nopeammin ajaa vielä niin olisi ihan itse ansainnut pisteensä... Harmittavan lähelle se kyllä jäi, lieneekö missään vielä sanottu mikä tuo ero Ogieriin lopulta oli?

EDIT: Tässä muuten vielä Hirvosen oma kommentti asiasta:
"- Sovittiin, että minä ilmoitan tallille ek:n jälkeen, miten pätkä on mennyt. He päättivät sen tiedon mukaan miten Latvala voi ajaa. Se pätkä ei mennyt hyvin, joten Jari-Matti sai ajaa täysillä ja vei muutaman pisteen Ogieriltä. Minusta tämä meni suunnitelmien mukaan, Hirvonen arvioi."

Lähde: MTV3:n uutinen
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
En syytä tallia enää, kun luin Mikon mietteet! Latvalan täysiä ajaminen oli Mikon päätös. Hän ilmoitti tallille pätkän jälkeen, että menikö hyvin vai huonosti ja teki päätöksen oman ajonsa perusteella. Arvostan Mikkoa entistäkin enemmän.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Latvalan täysiä ajaminen oli Mikon päätös. Hän ilmoitti tallille pätkän jälkeen, että menikö hyvin vai huonosti ja teki päätöksen oman ajonsa perusteella. Arvostan Mikkoa entistäkin enemmän.
Päätös oli kuitenkin tallin. Mutta Hirvosen mielipiteellä oli merkittävä vaikutus tallin päätökseen. Esimerkillisesti toimittu niin Hirvoselta kuin tallilta sekä tietysti Latvalalta, joka teki työnsä ja vei 3 pistettä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Päätös oli kuitenkin tallin. Mutta Hirvosen mielipiteellä oli merkittävä vaikutus tallin päätökseen. Esimerkillisesti toimittu niin Hirvoselta kuin tallilta sekä tietysti Latvalalta, joka teki työnsä ja vei 3 pistettä.

Kattos vaan. Luin facebookista toiselta taholta asian näin. Hyvä huomio. Pahoitteluni väärästä informaatiosta.

Nyt on sitten Solberg vaarassa saada niin ison rangaistuksen, että se nostaisi Mikon tasapisteisiin Loebin kanssa. Kyse viiden kilon alipainosta autossa. Samalla se nostaisi Mikon ohi Ogierin, jolloin hän lähtisikin toisena autona liikkeelle Espanjan sorapäivään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ohhoh! Aika pommi! Yleenshän noita Citroeneja ei olla paljon hylkäilty mutta tässä ei olekaan kyse tehtaan Citikasta...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Paha munaus Petterin teamilta, kun jättivät auton alipainoiseksi. No, tämä oli onni Mikolle, kun sai "ilmaiset" kolme pistettä tililleen.

Jos vielä palataan tuohon taktikointiin power stagella, niin Mikko on antanut kaksi pistettä hyvää Loebia vastaan sillä että tallin taktiikka ei ole suoraan ollut hänelle tehty, vaan on myös ajateltu kokonaisuutta. Näillä pisteillä saattaa hyvin olla merkitystä kun kauden lopussa lasketaan pisteitä yhteen. Ogieriakin vastaan Mikko on lahjoittanut yhden pisteen taivaan tuuliin, joten onhan tässä kritisoinnin paikka.

Muutenhan Mikon kisa Ranskassa oli vaatimaton, vaikkakin pitää muistaa faktat. Maaliin pitää tulla, koska Loeb on pois pelistä. Parhaan Ford-kuljettajan palkinnon saa kuitenkin, vaikka eroa tulisikin. Ei ole niin helppoa ajaa kovaa, mutta aivan 100-varmasti rikkomatta autoaan.

Ja ymmärtääkseni Mikko käyttää Ranskan rallin moottoria myös Kataloniassa. Ei sen säästäminen ihan tyhmää puuhaa ole.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ohhoh! Aika pommi! Yleenshän noita Citroeneja ei olla paljon hylkäilty mutta tässä ei olekaan kyse tehtaan Citikasta...

Käytännössähän tehdas kyllä antaa nuo autot yksityistiimeille ja hoitaa niiden huollot yms kunhan yksityistiimi maksaa siitä Citroenille, eli kyllä tässä myös emotalli on syypää.

MM-taisto menee kyllä mielenkiintoiseksi, todennäköistähän on että Citroenit vievät Espanjassa kaksi kärkitilaa. Toiveissa lähinnä on että Sordo pääsisi hämmentämään tilannetta, mutta toisaalta Sordon olisi voitettava Loeb että hänestä mitään hyötyä Hirvoselle olisi. Eli normisuorituksella Hirvosen realistinen sijoitus seuraavasta kisasta olisi neljäs plus se että Loeb todennäköisesti ottaa niitä Super-EK pisteitäkin. Käytännössä sitten Walesissa Hirvosen sekä Latvalan on pöllytettävä Loeb sekä kisassa että Super-EK:lla, ja lisäksi toivottava että Miniltä löytyisi vauhtia haastaa Loeb. Oman mausteensa hommaan tuo sitten Ogier, mikäli hänelläkin on Walesissa mahdollisuus mestaruuteen ajamalla Loebin edelle voi olla että Ogier ei enää suostukaan pelaamaan Loebin pussiin, varsinkin kun nyt tiedetään että hän ei Citroenilla jatka.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sellainenkin mielenkiintoinen juttu tuossa Katalonian rallissa on että ensimmäinen päivä ajetaan tosiaan soralla ja se on melko pitkä päivä, yli 160 EK-kilometriä. Ja Ogier lähtee tuohon nyt parhaalta lähtöpaikalta kun on MM-tilanteessa kolmas. Eli jos vaan Ogierin annetaan ajaa kilpaa tosissaan niin hänellä on hyvät mahdollisuudet repiä eroa Loebiin ja Hirvoseen. Ja kun tuon ensimmäisen päivän jälkeen siirrytään ajamaan asfaltille niin tuossa ei nähdä mitään lähtöpaikkakikkailua vaan kaikki voivat vetää tuon ensimmäisen päivän ihan täysillä. Jos Ogier saa ajaa kilpaa ja pystyy käyttämään tuon lähtöpaikan hyväkseen niin hän saattaa olla aika vahvoilla kisassa.

Mutta kysymys kuuluukin että annetaanko Ogierin ajaa kilpaa Loebia vastaan? Quesnelin haastattelusta tuli kyllä aika selväksi että Citroen haluaa mestauuden Loebille ja loppukausi tullaan pelaamaan Loebin pussiin.

Ja mitä tekee sitten Latvala? Hänellähän on vielä Ogieria parempi lähtöpaikka ensimmäiseen päivään ja Ranskassa osoitti että pystyy ajamaan asfaltillakin samaa vauhtia näiden asfalttispesialistien kanssa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Ja mitä tekee sitten Latvala? Hänellähän on vielä Ogieria parempi lähtöpaikka ensimmäiseen päivään ja Ranskassa osoitti että pystyy ajamaan asfaltillakin samaa vauhtia näiden asfalttispesialistien kanssa.

Latvala voisi hyvinkin olla musta hevonen kilpailuun, jos pystyy ajamaan reilun eron ensimmäisenä päivänä. Latvalan voittohan olisi Mikon voiton jälkeen selvästi paras tilanne, koska se todennäköisesti tarkoittaisi sitä, että Mikolle riittäisi Walesissa voitto. Ogierin moottoria saatetaan rajoittaa, koska kyseessä on asfalttiralli. Se taas nostaa suomalaisten mahdollisuuksia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivottavasti Mikko pysyisi nyt jotenkin edes mukana kärkikolmikon tuntumassa tuolla ensirallissa. Lisäksi kun taitaa minikin olla jo siinä kunnossa että Asfaltillakin taistellaan voitosta niin jännäksihän tuo taistelu menee. Minien tuleminen mukaan kärkikamppailuun tietää juurikin citroenille vaikeuksia kun asfaltilla on pakko vetää täysillä ja ulosajojakin alkanut tulemaan paineen alla. Hirvosella on lähtöpaikkakin ihan hyvä ainakin loebiin nähden joten siinä on paikka iskeä jotenkin edes loebin vauhtiin ainakin ekana päivänä. Walesissa jokatapauksessa on tulossa melkoinen jännitysnäyte näillä näkyminen, kävi miten kävi. Harvemmin näin päin käynyt viimekausilla, että kolme kuskia taistelee mestaruudesta ja vielläpä kun siellä on tosiaan ne minit viellä nyt sotkemassa.

Hirvosen kannalta kyllä elintärkeätä, että latvala ei ajaisi nyt ulos ja pystyisi taistelemaan kärkisijoissa niin, että joko viedä citroen kaksikolta pistietä tai sitten päästää hirvosta edelle.
 

CBMS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Teoriassa kolme kuskia ajaa mestaruudesta, mutta käytännössä voi olla eri asia.

Loebille yritetään pedata mestaruutta, naurettavaa pelleilyä, vituttaa suunnattomasti ykkösissä ja rallissa olevat tallimääräykset, huippukuskien pitää
itse ajaa se mestaruus eikä tehdä sitä muiden jarrutteluiden takia, mitään pois ottamatta loebiltä. Toivon ettei Loeb voita mestaruutta, melkein mieluiten näkisin
Ogierin juhlivan kauden päätteeksi.

Ogierilla ei lupaa ajaa mestaruudesta - MTV3.fi - Urheilu - Ralli - Uutiset
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin jo voin kuvitella jos Ogier johtaa rallia ja Loeb päästetään ohi.. tai loebin ja tallin ilmeen jos loeb keskeyttää viimeisellä erikoiskokeella ja ogier nousisinkin lopulta voittajaksi vaikka kikkailtaisiin tai jos ogier ei annakkaan tilaa vaan ajaisi mestariksi.

Jotenkin haiskahtaa ettei Ogier aja tallissa ensikaudella, jos noin selkeesti on linjaus niin minä en ainakaan suostuisi tuolla ajamaan, ellei sitten muutamaa ylimääräistä miljoonaa napsahda tilille. Ogier kun saa noilla taidoilla tallipaikan muualtakin, ei tarvitse olla Barrichello kun taidot riittää jo loebin lyömiseen, itseasiassa onko joku laskenut montako kertaa ogier on päästänyt nyt loebin edelle ja montako pistettä on menettänyt? jos lasketaan ne pisteet kun loeb olisi jäänyt oikealle paikalle ja ogier olisi ollut sillä sijalla mikä oli ennen viimeistä erikoiskoetta.. varmaan johtaisi jopa suurehkolla pistemäärällä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Eiköhän tuo Fordilla ensi kaudella aja. Ogier siis.

Kolme asiaa kannattaa ottaa huomioon:

- Ogierin moottorin kestävyys ja suorituskyky
- Ensimmäinen pitkä päivä kokonaan soralla ja Loeb auraa
- Ja mikäli siellä ajetaan asfalttirenkailla, niin Loeb kärsii erittäin paljon auraamisesta.

Latvala voi olla todellinen musta hevonen kilpailun voittajaksi. Nimenomaan johtuen näistä asioista. Tällöin Ford ei varmasti lähtisi taktikoimaan Mikkoa edelle, ellei hän ole myös Citroenien edellä. Latvala veisi ison eron pois ja Mikolle jäisi muutama piste vähemmän kurottavaa viimeiseen kilpailuun. Se taas käytännössä tarkoittaa sitä, että voitto riittää. Jännäksi menee ja minulla on tunne, että Mikko on oikeasti vahvoilla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eiköhän tuo Fordilla ensi kaudella aja. Ogier siis.

Kolme asiaa kannattaa ottaa huomioon:

- Ogierin moottorin kestävyys ja suorituskyky
- Ensimmäinen pitkä päivä kokonaan soralla ja Loeb auraa
- Ja mikäli siellä ajetaan asfalttirenkailla, niin Loeb kärsii erittäin paljon auraamisesta.

Latvala voi olla todellinen musta hevonen kilpailun voittajaksi. Nimenomaan johtuen näistä asioista. Tällöin Ford ei varmasti lähtisi taktikoimaan Mikkoa edelle, ellei hän ole myös Citroenien edellä. Latvala veisi ison eron pois ja Mikolle jäisi muutama piste vähemmän kurottavaa viimeiseen kilpailuun. Se taas käytännössä tarkoittaa sitä, että voitto riittää. Jännäksi menee ja minulla on tunne, että Mikko on oikeasti vahvoilla.

Hyviä pointteja. Käsittääkseni tuo eka päivä ajetaan myös sorarenkailla eli asetelmat on ihan kuin normaalissa sorarallissa. Mutta joka tapauksessa Loeb kärsii tuosta auraajan roolista jonkin verran mikäli keli ei nyt ole jotain ihan ihmeellistä. Hirvonen ja Ogier hyötyvät jonkin verran suhteessa Loebiin mutta kyllä minäkin sanoisin että Latvala saattaa olla aika vahvoilla jos vaan pitää auton tiellä ja saa heti alusta hyvän draivin päälle.

Hirvosen kannalta se olisi hyvä jos Latvala pystyisi ajamaan voiton koska se tosiaan veisi sen isoimman eron pois. Minit on pieni arvoitus vielä mihin pystyvät. Saksassa vauhti oli melko hyvää, Ranskassa ihan huippuhyvää, mutta näissä asfalttiralleissakin on erityyppisiä teitä ja tienpintoja joten nuo kahden edellisen asfalttirallin tulokset ei vielä kerro miten Countryman kulkee Espanjassa. Ja tuolla Espanjassa vielä sotkee tuo sorapäiväkin vähän asetelmia.

Vituttaa kyllä tuo Citroenin tallipeli, kun kuljettajat on kuitenkin vain kolmen pisteen päässä toisistaan ja Ogier on osoittanut että hän on vauhdiltaan ihan samaa tasoa Loebin kanssa, mutta silti ei anneta ajaa mestaruudesta. Tuolla Ogierin huhutulla siirrolla Fordille on tietenkin vaikutuksensa asiaan mutta jotenkin jää aina vähän paska maku suuhun tuosta Citroenin ja Loebin toiminnasta niin erinomainen kuljettaja kuin Loeb onkin ja niin erinomaisen hyvin toimiva talli Citroen onkin. Minä kyllä toivon että jos mestaruus Citroenille menee niin se voittaja olisi Ogier, saisipahan näyttää pitkää nenää niin tallille kuin tallikaverilleenkin.
 

Torspo82

Jäsen
Jos Ogier joka tapauksessa jättää Citroënin kauden päätyttyä, mikä todella estäisi häntä esim. voittamasta viimeistä kilpailua ja viemästä mestaruutta? Voiko talli manipuloida Ogierin autoa niin, ettei se ole mahdollista? Voiko sopimuksessa olla joku pykälä, jonka rikkominen tulisi Ogierille liian kalliiksi?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jos Ogier joka tapauksessa jättää Citroënin kauden päätyttyä, mikä todella estäisi häntä esim. voittamasta viimeistä kilpailua ja viemästä mestaruutta? Voiko talli manipuloida Ogierin autoa niin, ettei se ole mahdollista?
Kait se voiton estäminen on aika vaikeaa, jos toinen vaan ajaa kovaa. Toki jos viimeisessä huollossa tekevät jotain, niin siihen se kova meno sitten loppuu.

Jo pitkään on ollut sääntö voimassa, jossa huoltohenkistö ei saa mennä kilometriä autoa lähemmäksi muuta kuin huoltoparkissa. Tosin ranskalaiset ovat vuosia käyttäneet langatonta yhteyttä auton ja tietokoneen välillä, mutta nykyistä systeemiä en tiedä. Tuolla yhteydellä voisi olla jotain mahdollisuuksia saada yhteys autoon vähän kauempaakin.

Voiko sopimuksessa olla joku pykälä, jonka rikkominen tulisi Ogierille liian kalliiksi?
Kyllähän tuollainen on ihan mahdollista. Ei ole olemassa mitään valmista kaavaketta, joka kirjoitetaan tallin ja kuljettajan välillä, vaan kaikki asiat sovitaan tarkasti. Sopimusrikkomuksista kuljettaja joutuu varmasti maksumieheksi.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Ogierilla on todennäköisesti voittoetu puolellaan. Tällä hetkellä voitot 5-4 Loebia vastaan. Toki tilanne voi muuttua, sillä Loebilla on enemmän kakkossijoja. Esimerkiksi siten, että ensi kisa mennään vaikka Loeb-Ogier ja sitten Britanniassa jompi kumpi suomalaisista voittaa, Ogier on kakkonen ja Loeb olisi esimerkiksi viides. Tuo tekisi eron kahteen pisteeseen, minkä voisi sitten kuroa Power Stageilla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo tekisi eron kahteen pisteeseen, minkä voisi sitten kuroa Power Stageilla.

Olisi muuten kyllä aika huippujuttu kun mestaruuden ratkaisu jäisikin Britannian power-stagelle! Kolme kuljettajaa vetäisi viimeistä pätkää ihan täysillä... voisi olla aika eeppinen taistelu.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Todella vaikea kuvitella että maailmasta löytyisi autolla ajajaa joka voittaisi ärsytetyn Loebin millään pinnalla, missään olosuhteissa. Vaikka kuinka menisi sekunti peliksi iso Seb kääntää.
Toivon toki jotain ihan muuta, kuten varmaan kaikki muutkin.
Loeb muuten voittanut kuusi edellistä rallye de catalunyaa ja kolme edellistä walesiä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös