Mikähän sitten olisi Hirvosen tallipaikka? Mini tai volkkari varmaan ainoat realistiset vaihtoehdot, tosin minillä olisi jo Sordo eli "ykköskuskin" paikkaa sieltäkään ei oikein olisi tulossa. Citroenilla taas selkä kakkoskuski joutuisi olemaan ja samanlaisessa asemassa kun Ogier ja ura olisi kyllä jo selkeästi laskusuunassa..
Kirjoittelinkin juuri samasta aiheesta tuohon edelliseen viestiini. Eli Hirvonen tosiaan olisi ainakin neuvottelemassa tuosta Citroen paikasta, ja kyllähän tuo varmasti Citroenin kannalta olisi aika hyvä sopimus - Hirvosen kannalta ei ehkä niinkään. Mutta jos Mikko ei tälläkään kaudella mestaruutta voita niin käytännössä hänen vaihtoehtonsa on aika vähissä ja on melkein suostuttava Loebin alistettavaksi jos haluaa MM-sarjassa jatkaa hyvällä kalustolla.
Minua huolestuttaa näissä spekulaatioissa Juho Hännisen kohtalo. Mies ansaitsisi kyllä jo paikan jostain WRC-tallista koska on oikeasti tehnyt ihan mahtavaa työtä tuolla S2000:n puolella, mutta niinköhän käy että sitä paikkaa ei vieläkään avaudu mistään? Jos tuo Latvalan VW-kuvio toteutuu niin se varmaan sulkee samalla Hänniseltä oven koska en jaksa uskoa että VW lähtee kahdella suomalaiskuljettajalla liikenteeseen. Ja käsittääkseni Nasser Al-Attiyah on aika vahvoilla yhden Volkswagenin rattiin. Monellakohan autolla VW sitten lienee lähdössä liikkeelle?
EDIT: Nyt taitaa Ogier alkaa tekemään ratkaisua. EK15:lla on väliajoissa jo yli 3 sekuntia Sordon edellä ja tätä vauhtia ero repsahtaa heti lähemmäs kymmentä sekuntia.
EDIT: 3,7 sekuntia pisti Ogier Sordolle päihin, ja ero on nyt 7,9 sekuntia Ogierin hyväksi kun kaksi lauantain pätkää on vielä ajamatta. Kyllä tässä alkaa jo vähän ratkaisun makua olla vaikka erot toki vielä pieniä onkin. Nyt on nimittäin Ogier jo kolmella perättäisellä pätkällä pystynyt lyömään Sordon ja kohtuullisen selvällä erollakin vielä.
EDIT: Hirvonen ajelee nyt ihan "mummovauhtia". Eroa taaksepäin on melkein kolme minuuttia ja edessäpäin ainoa kiinniotettavissa oleva on Latvala joka päästää Hirvosen ohi joka tapauksessa. Toivottavasti Mikko ei kuitenkaan nyt liikaa löysäile, eihän sitä tiedä jos vaikka esim. Solbergille tulee vielä toinen rengasrikko tai jotain muuta ongelmaa niin olisi hyvä olla kuitenkin edes suht' lähellä että pystyisi vielä iskemään jos tarvis.