Ralliketju

  • 1 832 028
  • 14 795

marston

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Päivän viimeinen eli EK 8 käynnissä. Ensimmäisten splittien perusteella Fordistit vetää ihan hyvin, etenkin J-M jatkaa tykistystä!

Hyvä ettei Loeb jatka superissa huomenna. Eipähän tarvitse Ogierin pitää taas jotain kusitaukoja pätkän varrella niin kuin Australiassa. Mahtava kisa käynnissä kun Minitkin sotkee pakkaa noin hyvin. Tykkään!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Päivän viimeinen eli EK 8 käynnissä. Ensimmäisten splittien perusteella Fordistit vetää ihan hyvin, etenkin J-M jatkaa tykistystä!

Hyvä ettei Loeb jatka superissa huomenna. Eipähän tarvitse Ogierin pitää taas jotain kusitaukoja pätkän varrella niin kuin Australiassa. Mahtava kisa käynnissä kun Minitkin sotkee pakkaa noin hyvin. Tykkään!

Latvala on tuon ulosajonsa jälkeen ollut oikeastaan nopein mies koko rallissa, harmi vaan että menetti niin paljon aikaa tuossa pienessä ulkoilussa.

Ogier otti EK8:lla taas vähän kiinni Solbergia ja kärkikaksikon ero tällä hetkellä 1,8 sekuntia. Nyt on mielenkiintoista nähdä mitä tekee Sordo, nyt olisi mahdollisuudet päättää päivä kärkipaikalla. Se olisi hieno suoritus Minillä!

EDIT: Väliaikojen perusteella Sordo olisi menossa kärkeen!

EDIT: Ja Sordo menee kärkeen! Mahtava suoritus Sordolta ja Miniltä! Eroa Solbergiin tämän päivän jälkeen tasan yksi sekunti ja Ogier on perässä 2,8 sekuntia. Tiukkaa on kyllä kärkikolmikon kesken.
 
Viimeksi muokattu:

marston

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
EDIT: Väliaikojen perusteella Sordo olisi menossa kärkeen!

Ja menee, milloinkahan Minillä on viimeksi johdettu MM-rallia? Tietysti liian aikaista mutta kyllä varmasti ihan hyvät mahdollisuudet Sordolla ja Minillä on ottaa ensimmäinen voitto. Aijai kun se volkkari olisi jo tullut ensi kaudeksi, tätä on kaivattu niin pitkään tähän lajiin..
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Eipä tarvi teksti-tv:tä seurata saatika muuta liveseurantaa, kun -OO- tekee hyvää työtä täällä. Kiitos siitä.

Spekuloidaan vähän mestaruudella, kun se on aina yhtä kivaa.

Jos Ogier voittaisi ja nappaisi viimoiselta täydet 3 pojoa nousisi hän 195 pisteeseen. Hirvonen ottanee 4. sijan mitään järkeä ei ole ajaa liian riskillä, joten 12 silmää lisää 193 kasassa. Olettaen että Loeb ei enää ilmesty viivalle.

tilanne olisi vähintäänkin herkullinen:
1. Loeb 196
2. Ogier 195
3. Hirvonen 193
ja kaksi kisaa jäljellä. Espanja ei paljoa lupaa Hirvoselle, mutta Britanniassa mahikset voittoon. Toivotaan että se Australian rallissa hölmöilty piste ei muodostu kohtalokkaaksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja menee, milloinkahan Minillä on viimeksi johdettu MM-rallia?

Joudutaan varmaan monta vuosikymmentä menemään taaksepäin. On kyllä ollut hienoa ajoa tänään Sordolta ja pitää vaan toivoa että vehkeet kestää loppuun saakka. Olisi sarjan kannalta todella hieno juttu kun tulokastalli pystyisi heti ensimmäisellä kaudellaan nappaamaan voiton.

Meeke näköjään pyörähti viimeisellä pätkällä mutta ei menettänyt tuossa kyllä montaa sekuntia, mutta kyllä tuo silti vähän parantaa Suomalaisten mahdollisuuksia päästä ohi huomisen aikana. Ei Meeke ihan niin hurjaan vauhtiin ole pystynyt koko päivänä kuin tallikaverinsa.

EDIT: Pari poimintaa tuosta kärjen takaa: Armindo Araujo on asiakas-Minillä ajanut varsin hyvää kisaa, on seitsemäntenä vajaat kaksi ja puoli minuuttia kärjestä. Ja myös Ken Block on ajamassa varmaan yhtä uransa parhaista ralleista, vaikka sijoitus ei olekaan sen korkeampi kuin 12. Mutta yleensä Block on totuttu näkemään tuolla jopa Al Qassimin ja S2000-autojen takana ja aika monessa rallissa on tehnyt paljon virheitä ja joutunut keskeyttämään. Nyt on ajanut suhteellisen virheettömästi ja välillä jopa kohtuullisen nopeasti. Joten omaan tasoonsa nähden Block on siis ajanut tänään hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

marston

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
tilanne olisi vähintäänkin herkullinen:
1. Loeb 196
2. Ogier 195
3. Hirvonen 193

Jos tuo tilanne toteutuisi, vieläköhän Citikalla olisi pokkaa tukea Loebia? Ranskalaisten keskinäinen sota kyllä antaa mahdollisuutta Hirvoselle. Tosin ei ole ihan kirkossa kuulutettua, että Ogier välttämättä edes ajamalla ottaisi voittoa tästä kisasta, kuten tämä iltapäivä osoitti. Yksi mielenkiintoinen asia on myös tuo Solbergin tilanne eli onko Citikalla minkälaista sanavaltaa käskeä Ogier Petterin ohi?

EDIT: Joten omaan tasoonsa nähden Block on siis ajanut tänään hyvin.

On kyllä, takana mm. Wilson. Sääli, että tuota Wilsonia roikotetaan vielä mukana, olisihan tuolla aika monta hyvää ja potentiaalisempaa kuskia ottamaan paikan Stobartilla.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yksi mielenkiintoinen asia on myös tuo Solbergin tilanne eli onko Citikalla minkälaista sanavaltaa käskeä Ogier Petterin ohi?

Raha on varmaan ainoa mahdollisuus. Solberg on ollut koko ajan aika tiukilla budjettinsa keräämisen kanssa ja kertonut monta kertaa että ei enää jaksa tällaista rumbaa montaa kautta, joten tuo voitto olisi varmaan Solbergille aika tärkeä juttu ensi kauden budjetin kannalta. Vaan jos Citroen haluaa "ostaa" voiton Solbergilta esim. keventämällä Solbergin maksuja tai esim. auttamalla ensi kauden budjetin kanssa niin eihän sitä koskaan tiedä mitä Petter tekee. Käsittääkseni kuitenkaan Citroenille ei ole varsinaisesti mitään sananvaltaa määrätä Petteriä hidastamaan koska tämä ajaa täysin yksityisesti.

Hänninen on muuten tehnyt S2000-luokassa aika hyvää nousua tuon kolmannen pätkän rengasrikon jälkeen. On jo nyt noussut luokassaan neljänneksi ja eroa Prokopiin on alle puoli minuuttia. Eikä kakkosena oleva Brynildsenkään ole kuin vähän reilut puoli minuuttia edellä. Ott Tänak on jo sitten yli kaksi minuuttia karussa joten luokkavoittoon Hänninen ei kyllä yllä ilman Tänakin ongelmia, mutta kakkoseksi on vielä mahdollisuudet.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On kyllä, takana mm. Wilson. Sääli, että tuota Wilsonia roikotetaan vielä mukana, olisihan tuolla aika monta hyvää ja potentiaalisempaa kuskia ottamaan paikan Stobartilla.

Wilson on muuten kerännyt tällä kaudella hämmästyttävän paljon pisteitä ottaen huomioon kuinka hidas hän on. Mutta niin se vaan menee tänä päivänä että kun joissakin kisoissa on todella vähän WRC-autoja niin välttämällä ongelmat ja ajamalla varmasti maaliin vaikka sitten vähän hitaamminkin pystyy keräämään aika paljon pisteitä.

Olen monta kertaa sanonut että on tosi sääli kun niin iso osa WRC-autoista on tuollaisten Wilsonin, Al Qassimin, Oliveiran jne. käsissä, kun samaan aikaan siellä on Ott Tänakin, Juho Hännisen, Martin Prokopin jne. kaltaisia kavereita ajamassa pikkuluokan autoilla. Rahahan tämänkin ratkaisee ikävä kyllä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Raha on varmaan ainoa mahdollisuus.

Kaikkein helpoimmalla Citroen pääsee edelleenkin rukkaamalla Solbergin DS3:n moottorinohjausyksiköstä tehoja pois, tämä on tehty Solbergille(ja Sordolle) ennenkin kun hän uhkasi tehdasautojen(Sordon tapauksessa Loebin) menestystä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On kyllä huima kisa menossa Ranskassa. Kärkikolmikko paukuttaa ihan samoja aikoja ja nyt kun lauantaina on ajettu kaksi EK:ta kärjen osalta niin koko kolmikko on 1,1 sekunnin sisällä. Solberg on taas kärjessä ja Sordo on hänestä 0,6 sekunnin päässä. Ogier on sitten 0,5 sekunnin päässä Sordosta.

Harmi vaan että Hirvosen vauhti ei riitä kyllä mihinkään. Nytkin on ollut molemmilla pätkillä hitaampi kuin Meeke ja myös Latvala menee karkuun. Takana ei onneksi ole uhkaajia ihan lähellä mutta kyllä Mikon pitäisi jostain etsiä sen verran vauhtia että tuon Meeken ohitse pääsisi. Latvalahan kyllä antaa sitten tietä.


EDIT: Ja EK11:lla Solberg sitten tippuu voittotaistosta rengasrikon takia. Yli 42 sekuntia päihin ja se oli sitten siinä. Ogier ajoi pätkän 3,8 sekuntia Sordoa nopeammin joten Ogier taas kärjessä 3,3 sekunnin turvin. Toivottavasti Sordo pystyy vielä vastaamaan.

EDIT: Sordon vastaus tuli heti seuraavalla pätkällä. 3,5 sekuntia nopeammin kuin Ogier ja hurjan 0,2 sekunnin turvin takaisin kärkeen... Tosi harmi kyllä tuo Solbergin rengasrikko, Petterille näyttää aina tulevan jotain epäonnea juuri silloin kun vauhti riittäisi kärkeen.

EDIT: EK12:lla myös Latvala nousi Meeken ohitse neljänneksi. Harmi että Hirvonen ei saa näköjään revittyä itsestään yhtään enempää vauhtia, Latvalan hyvä ajo menee ihan hukkaan kun joutuu lopussa päästämään kuitenkin Hirvosen ohitse ja samalla ohi pitää päästää myös Meeke tätä menoa. Ja harmi on myös tuo Latvalan eilinen ulosajo koska taistelisi ilman sitä voitosta.

EDIT: Pahus! Hänninen keskeyttänyt EK12:lla ja siihen taisi sitten mennä S-WRC:n mestaruus.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
EK13:lla kärkipaikka vaihtuu taas. Nyt Ogier johtaa huiman 0,9 sekunnin turvin. Hirvoselle sikäli hyviä uutisia että Meeke oli ajanut ulos ja keskeyttänyt, joten Hirvonen nousi nyt Latvalan kantaan viidenneksi. Käytännössä siis Hirvoselle olisi tulossa nelossija tästä rallista jos ei kenellekään satu mitään, koska Latvala määrätään ilman muuta lopussa hidastamaan mikäli on vielä Hirvosen edellä. Sekin riittäisi nostamaan Hirvosen jo viiden pisteen päähän Loebista, power-stagelta Hirvoselta lienee turha kuitenkaan odotella lisäpisteitä tällä vauhdilla.

EDIT: Nyt pystyi Ogier vähän repäisemään eroa Sordoon ja EK14:sta jälkeen tuo ero on "peräti" 4,2 sekuntia. Toivottavasti Ogier ei ala nyt karkaamaan vaan Sordo pystyisi vielä pistämään painetta ranskalaiselle.

Sen verran ensi vuoden sopimustilanteesta että vahvojen huhujen mukaan Ogier olisi tehnyt Fordin kanssa kolmevuotisen sopimuksen koska ei ole tyytyväinen tilanteeseensa Citroenilla. Jouhki olisi sitten kuulemma parasta aikaa neuvottelemassa Citroenin kanssa että Mikko Hirvonen siirtyisi Citikalle Loebin lakeijaksi. Ja huhujen mukaan Latvala jatkaisi Fordilla vielä ensi kauden mutta sitten siirtyisi kaudelle 2013 Volkswagenin riveihin, ja hänen paikkansa Fordilla ottaisi Viron Ott Tänak jolla on jo olemassa pitkä sopimus Fordin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On muuten menossa jännäksi nuo kuskimarkkinatkin. Ogier olisi tulossa Fordille Hirvosen tilalle. Painaakohan nuo uutiset sitten Hirvosen päätä ja vauhtikin sen takia vähän hukassa?

Mikähän sitten olisi Hirvosen tallipaikka? Mini tai volkkari varmaan ainoat realistiset vaihtoehdot, tosin minillä olisi jo Sordo eli "ykköskuskin" paikkaa sieltäkään ei oikein olisi tulossa. Citroenilla taas selkä kakkoskuski joutuisi olemaan ja samanlaisessa asemassa kun Ogier ja ura olisi kyllä jo selkeästi laskusuunassa..

MM-taistelun kannalta jotenkin toivoisin Ogierin voittoa, mutta koko sarjan kannalta mininkin voitto olisi kyllä huikeata. Toisaalta näin suomalaisena toivoisi Ogierin keskeytystä ja Hirvosen nousua podiumille ja ehkä power stagella viellä pari pistettä..

Noh jännäksi homma kyllä menee. Jotenkin vain semmoinen kutina että Hirvonen ja Ogier kummatkin keskeyttää ja Loeb naureskelee partaansa :)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikähän sitten olisi Hirvosen tallipaikka? Mini tai volkkari varmaan ainoat realistiset vaihtoehdot, tosin minillä olisi jo Sordo eli "ykköskuskin" paikkaa sieltäkään ei oikein olisi tulossa. Citroenilla taas selkä kakkoskuski joutuisi olemaan ja samanlaisessa asemassa kun Ogier ja ura olisi kyllä jo selkeästi laskusuunassa..

Kirjoittelinkin juuri samasta aiheesta tuohon edelliseen viestiini. Eli Hirvonen tosiaan olisi ainakin neuvottelemassa tuosta Citroen paikasta, ja kyllähän tuo varmasti Citroenin kannalta olisi aika hyvä sopimus - Hirvosen kannalta ei ehkä niinkään. Mutta jos Mikko ei tälläkään kaudella mestaruutta voita niin käytännössä hänen vaihtoehtonsa on aika vähissä ja on melkein suostuttava Loebin alistettavaksi jos haluaa MM-sarjassa jatkaa hyvällä kalustolla.

Minua huolestuttaa näissä spekulaatioissa Juho Hännisen kohtalo. Mies ansaitsisi kyllä jo paikan jostain WRC-tallista koska on oikeasti tehnyt ihan mahtavaa työtä tuolla S2000:n puolella, mutta niinköhän käy että sitä paikkaa ei vieläkään avaudu mistään? Jos tuo Latvalan VW-kuvio toteutuu niin se varmaan sulkee samalla Hänniseltä oven koska en jaksa uskoa että VW lähtee kahdella suomalaiskuljettajalla liikenteeseen. Ja käsittääkseni Nasser Al-Attiyah on aika vahvoilla yhden Volkswagenin rattiin. Monellakohan autolla VW sitten lienee lähdössä liikkeelle?


EDIT: Nyt taitaa Ogier alkaa tekemään ratkaisua. EK15:lla on väliajoissa jo yli 3 sekuntia Sordon edellä ja tätä vauhtia ero repsahtaa heti lähemmäs kymmentä sekuntia.

EDIT: 3,7 sekuntia pisti Ogier Sordolle päihin, ja ero on nyt 7,9 sekuntia Ogierin hyväksi kun kaksi lauantain pätkää on vielä ajamatta. Kyllä tässä alkaa jo vähän ratkaisun makua olla vaikka erot toki vielä pieniä onkin. Nyt on nimittäin Ogier jo kolmella perättäisellä pätkällä pystynyt lyömään Sordon ja kohtuullisen selvällä erollakin vielä.

EDIT: Hirvonen ajelee nyt ihan "mummovauhtia". Eroa taaksepäin on melkein kolme minuuttia ja edessäpäin ainoa kiinniotettavissa oleva on Latvala joka päästää Hirvosen ohi joka tapauksessa. Toivottavasti Mikko ei kuitenkaan nyt liikaa löysäile, eihän sitä tiedä jos vaikka esim. Solbergille tulee vielä toinen rengasrikko tai jotain muuta ongelmaa niin olisi hyvä olla kuitenkin edes suht' lähellä että pystyisi vielä iskemään jos tarvis.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eikös se ollut niin, ettei Hirvosella ollut sopparia ensi kaudeksi mihinkään talliin? Ihmettelen, mikä talli viitsii ottaa tuollaisen säpsyttelijän omaan tiimiinsä, kaverihan on kuin eläkeläinen liikenteessä tuolla asfaltilla. Ei mitään jakoa kärjen vauhtiin... Latvalalla on sentään kunnon attackia ajamisessa, onhan hän kyllä parempi kuljettajakin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös se ollut niin, ettei Hirvosella ollut sopparia ensi kaudeksi mihinkään talliin? Ihmettelen, mikä talli viitsii ottaa tuollaisen säpsyttelijän omaan tiimiinsä, kaverihan on kuin eläkeläinen liikenteessä tuolla asfaltilla. Ei mitään jakoa kärjen vauhtiin...

Asfaltilla Hirvosesta ei ole oikein mihinkään, mutta kyllä hän sora- ja lumikisoissa pystyy aika hyväänkin vauhtiin. Ja Hirvosella on sellainen vahvuus että hän ajaa varmasti maaliin ja tuo tallille pisteitä, sen takia uskoisin että hän olisi esim. Citroenille hyvä vaihtoehto kakkoskuskiksi kun Loeb nyt kerran on vaatinut itselleen tuon ykköskuskin aseman.

Jos Hirvosta voisi johonkin kuljettajaan verrata niin Carlos Sainz on minusta aika lähellä. Eli on tasaisen varma vuodesta toiseen ja pystyy jatkuvasti sijoittumaan kolmen kärkeen niin kisoissa kuin MM-sarjassakin, ja todennäköisesti sarjan parhaalla autolla pystyisi voittamaan mestaruudenkin. Ihan ei vaan Mikolla paukut riitä taistella mestaruudesta tosissaan Loebia vastaan tasavertaisella tai huonommalla kalustolla.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kaikkein hölmöimmäksihän tilanne menee jos Hirvonen onnistuu kampeamaan itsensä vielä mestariksi tänä vuonna, nyt kun Meeke tipahti ulos kisasta saa Hirvonen suht varmasti itselleen nelossijan pisteet ja mahdollisesti vielä Super-EK:ltakin jotain. Minin lupaava vauhti voisi tehdä siitä hyvän osoitteen Hirvoselle, en usko David Richardsin hirveästi itkevän Meeken perään jos Hirvonen hänet korvaisi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Eiköhän MM taisto käydä ihan Citroenin tallin sisällä, mikäli Ogier voittaa tämän ranskanrallin ? Ogier tarvitsee ehdottomasti voiton ja se kumpi citroeneistä voittaa Espanjassa on vahvoilla sitten Englannissa. Tosin veikkaan että mikäli kalusto kestää niin Citroenit vie Espanjasta kaksoisvoiton ja Minitkin menevät takuulla kovaa myös siellä. Suomalaiset ovat sitten sielläkin täysin turisteja. Mikä v*ttu siinä on että vuosia MM-sarjaa kiertäneet Mikko ja JM ovat täysin turisteja asfaltilla, vuodesta toiseen ? Edellinen suomalaisvoitto asfaltilla on Tommin ajama jostain 2000 luvun alusta San Remosta ?

Itse olen sitä mieltä, että Mikon MM-juna meni jo muutamia vuosi sitten, kun taisi hävitä tittelin 1 pisteellä. Sen jälkeen kaveri on ollut enempi vähempi kisaturistina. Seuraava suomalainen mestari on Latvala ! Mikko ei tule titteliä koskaan voittamaan. Mahdollisuudet pienenevät entisestään mikäli talli vaihtuu Fordilta johonkin toiseen talliin. Volkkarilla ottaa muutaman vuoden ennen kuin auto on niin kilpailukykyinen että sillä voi tosissaan taistella mestaruudesta. Ja eiköhän muuan Hänninen ole aika vahvoilla myös Volkkarille ? Mikäli Ford palkkaa Ogierin niin herää todellakin kysymys kuka menee sitten Citroenille, Loebin apupojaksi. Mikon sinne siirtyminen olisi lopullinen naula arkkuun jo laskuun kääntyneellä uralla....
 

marston

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Asfaltilla Hirvosesta ei ole oikein mihinkään, mutta kyllä hän sora- ja lumikisoissa pystyy aika hyväänkin vauhtiin. Ja Hirvosella on sellainen vahvuus että hän ajaa varmasti maaliin ja tuo tallille pisteitä, sen takia uskoisin että hän olisi esim. Citroenille hyvä vaihtoehto kakkoskuskiksi kun Loeb nyt kerran on vaatinut itselleen tuon ykköskuskin aseman.

Luulen että Hirvonen olisi nimenomaan aika täydellinen kuski Citroenille Loebin kakkosmieheksi ja tallimestaruustaistoon. Eri asia on, kiinnostaako tuollainen kuvio Hirvosta. Voisi kuvitella, että hänellä olisi vielä kiinnostusta taistella tosissaan MM-tittelistä. Tuntuu, että Hirvosen osaltakin alkaa olla pikku hiljaa kiire tuon tavoitteen suhteen, koska nuoremmat alkaa painaa ohi oikealta ja vasemmalta, ja lisäksi talleja, jopa menestyvään pystyviä, on tulossa lisää. Myös Loebin päätös sittenkin jatkaa luonnollisesti teki hallaa MM-voiton tavoitteluun, koska tallikuviot menivät ikään kuin nurin päin.

Jossain vaiheessa oli myös spekulointia, että Ford-kuskeista nimenomaan Hirvonen siirtyisi VW:lle jo tämän kauden jälkeen. Eli ensi kausi olisi taukoa kisoista ja uuden Polon testausta. Daniel Elenahan taisi vähän varoitella, että välivuosi ei kannata, kuten Grönholmin tapaus osoitti. Tuntumaa ei vain ole jos tuon vuodenkin kisatauon pitää. Ministä en tiedä onko heillä millaiset sopimukset nykyisten kuljettajien kanssa. Ei olisi varmaan huono vaihtoehto sekään, mutta toisaalta en tiedä miten hyvät neuvotteluasemat Hirvosella edes olisi parin heikomman kauden jälkeen. Niinkohän se toissa kauden tilaisuus jäi ainoaksi mahdollisuudeksi, jolloin Latvala taisi tunaroida ne pari ratkaisevaa pistettä?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaikkein hölmöimmäksihän tilanne menee jos Hirvonen onnistuu kampeamaan itsensä vielä mestariksi tänä vuonna, nyt kun Meeke tipahti ulos kisasta saa Hirvonen suht varmasti itselleen nelossijan pisteet ja mahdollisesti vielä Super-EK:ltakin jotain.

En jaksa kyllä noihin Power-stage pisteisiin uskoa, Hirvonen kun ei ole yhdelläkään EK:lla ollut kolmen sakissa ja taktiikkana tuntuu muutenkin olevan ajaa vaan mahdollisimman riskittömästi maaliin ja ottaa varmat pisteet.

Lähteekö Ford tuossa sitten mahdollisesti taktikoimaan niin päin että Latvalan käsketään yrittää ihan täysillä power-stagella jos tämä vaikka saisi nipistettyä Ogierilta pisteitä sillä tavalla. Latvala kun on kuitenkin pystynyt ajamaan koko ajan samankaltaista vauhtia Ogierin, Sordon ja Solbergin kanssa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En jaksa kyllä noihin Power-stage pisteisiin uskoa, Hirvonen kun ei ole yhdelläkään EK:lla ollut kolmen sakissa ja taktiikkana tuntuu muutenkin olevan ajaa vaan mahdollisimman riskittömästi maaliin ja ottaa varmat pisteet.

Lähteekö Ford tuossa sitten mahdollisesti taktikoimaan niin päin että Latvalan käsketään yrittää ihan täysillä power-stagella jos tämä vaikka saisi nipistettyä Ogierilta pisteitä sillä tavalla. Latvala kun on kuitenkin pystynyt ajamaan koko ajan samankaltaista vauhtia Ogierin, Sordon ja Solbergin kanssa.

Ei kyllä hirvosella ole ollut edes järkeä enää avauspäivän jälkeen ajaa kovaa. Edellä ajaviin niin paljon eroa ja pisteet on erittäin tärkeät. Saapa nähdä miten tuo huominen power stagen kanssa käy. Varmaan jos Ogier on kolmanenta niin Latvalan käsketään ajamaan niin kovaa kun pystyy, mutta muuten voi olla niin, että käsketään hiljantaa ja annetaan hirvoselle se yksi lisäpiste. Kuitenkin Hirvosen pahin uhka mestaruustaistelussa taitaa olla edelleen Loeb vai miten tuo pistetilanne sitten enää menekään jos ogier voittaa ja saa 2-3 pistettä viellä powerilta ja jos hirvonen on neljäs..
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kyllä menee mielenkiintoiseksi tämä kausi. Ogier voittanee tämän kisan ellei Sordo innostu päätöspäivänä. Se olisi hieno juttu koko sarjalle, mutten pidä todennäköisenä. Mikko vetää varman päälle tämän kisan ja nousee suht tasoihin Loebin kanssa. Sen jälkeen on kaksi kisaa, yksi asfaltilla ja yksi soralla. Asfalttikisa on moisista Mikolle sopivin. Pidän mahdollisena sijoitusta kolmen joukkoon. Vaikka Loeb sen voittaisikin, niin mahdollisuudet säilyvät ja Loeb joutuu tosissaan ajamaan Walesissa, jossa mitataan myös Latvalan pää. Mikon on se voitettava ja Latvalan pidettävä ehdottomasti Loeb takanaan.

JOS Loeb sortuu virheeseen, jota pidän hyvinkin mahdollisena tuntuman ja itseluottamuksen puuttumisen takia, on Mikolla pullat erittäin hyvin uunissa ja uskon Walesin ratkaisun olevan Mikolle eduksi ja saadaan uusi suomalainen Rallin maailmanmestari! Latvala tulee ajamaan loppukauden Mikon pussiin. Citroen osoitti myös teknistä heikkoutta pitkästä aikaa tässä kisassa, joten sitäkään ei voida sulkea pois. Ford taas on toiminut viime kisoissa varsin hyvin ja Focuksen aikaiset ongelmat alkavat olla poispyyhittyjä.

Toivottavasti WRC:n livepalvelu on käytössä ilmaiseksi myös kaksi viimeistä kisaa. Varsinkin Walesin kisan aikaan jäisivät lätkämatsit kiinnostuksessa ehdottomasti toiseksi! Iso plussa siihen suuntaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sellainenkin juttu tässä mestaruustaistelussa on että käsittääkseni Ogierilla ei ole enää uusia moottoreita käytettävissä. Eilen kertoi jossain haastattelussa että alkukaudesta oli ollut pari moottoririkkoa ja Australiassa hän ajoi ulosajonsa jälkeen pitkään ilman vesiä jolloin moottori otti siipeensä, joten tällä nyt autossa olevalla moottorilla on menossa jo neljäs kisa ja Ogierin mukaan tällä koneella mennään ilmeisesti myös loput kaksi kisaa. Ei siis ihme että Ogier vaikutti aika huolestuneelta eilen kun moottori tuntui yhdellä pätkällä toimivan huonosti.

WRC-organisaatiota pitää kyllä tosiaan kiittää tästä streamista. On toiminut täysin ongelmattomasti molempina päivinä, ja kuvanlaatu on erinomainen. Eräällä nimeltämainitsemattomalla SM-liigaotteluita tarjoavalla kanavalla olisi paljon opittavaa tästä... Veikkaan että tällä ilmaisella streamilla on nimittäin ollut myös aika paljon katsojia mutta silti on toiminut hyvin ja sujuvasti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Käykäähän muuten katsomassa WRC:n sivuilta video Evgeny Novikovin viimeisimmästä ulosajosta, on tuo Venäjän poika kyllä ihan uskomaton sankari... Mitenkähän kauan Giraudet'n hermo kestää istua tuollaisen sählärin vieressä. Giraudet huutaa suurin piirtein pää punaisena "Caution, caution" mutta niin vaan Novikov tinttaa suoraan päin heinäpaaleja. Aika tuskastuneen oloisesti tulee taas Giraudet'lta "Evgeny, Evgeny...". On kyllä varmaan aika turhauttavaa lukea nuottia tuollaiselle kaverille joka ei joko kuuntele niitä yhtään tai sitten ei vaan usko niitä.

EDIT: Tässä vielä tuo ulosajopätkä Youtubesta.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sordo taistelee vielä... Aamun ensimmäisellä EK:lla Sordo otti reilut pari sekuntia kiinni tuota eroa ja sitä on nyt 6,4 sekuntia. Voittotaistelu elää siis vielä, mutta voi olla että kilometrit loppuu kesken koska tänään ajetaan vain lyhyitä pätkiä. Päivän pisin pätkä on kahteen kertaan ajettava 10,61 kilometrin mittainen Cleebourg. Mutta on hyvä että Sordo pystyy edes laittamaan vähän painetta Ogierille, ei sitä tiedä vaikka sortuu virheeseen paineen alla.

Kärjen takana varsin hyvää kisaa ajanut ja kutospaikasta taistellut Armindo Araujo oli joutunut keskeyttämään EK18:lla.

EDIT: Ei taida ihan ehtiä Sordo, vaikka eroa onkin enää 4,9 sekuntia. Mutta jäljellä enää kolme EK:ta ja yhteensä n. 19 EK-kilometriä. Nyt viimeisimmällä pätkällä ajoivat Ogierin kanssa täsmälleen saman ajan. Latvala tulee kovaa ja on enää alle 20 sekunnin päässä pyörähtäneestä Solbergista, mutta varmaan joutuu seuraavalla pätkällä pistämään auton parkkiin pariksi minuutiksi että Hirvonen pääsee ohi.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Power-stage menossa parasta aikaa, huippunimet vielä ajamatta. Ogierin johto on sen verran turvallinen että ilman virhettä Sordo ei pysty enää ohitse nousemaan. Latvala oli myöhästynyt siirtymällä sen verran että Hirvonen nousi ohi neljänneksi. Saas nähdä miten Ford taktikoi tuon power-stagen kanssa, annetaanko Latvalan ladata täysillä?

EDIT: Ja Östbergille taas yksi rengasrikko. Moneskohan tälle viikonlopulle?

EDIT: Aika hölmö muuten tämä Ranskan power-stage, samaa rinkiä ajetaan pari kertaa ympäri betoniporsaiden seassa.

EDIT: Kauhea yritys oli ainakin Hirvosella päällä, mutta ei tuo tainnut olla vaan tarpeeksi nopea Ogierin ja Sordon lyömiseen.

EDIT: Latvala pistää Hirvoselle 2,5 sekuntia päihin. Eli Ford pelasi tuon niin kuin minäkin olisin tehnyt. Annetaan Latvalan yrittää täysillä ja viedä pisteitä Ogierilta.

EDIT: Perhana, taisi sittenkin vähän epäonnistua Fordin taktiikka. Solberg oli hitaampi kuin Hirvonen...

EDIT: Sordo hitaampi kuin Latvala mutta nopeampi kuin Hirvonen. Taisi tosiaan mennä nyt pieleen tuo Fordin taktiikka.

EDIT: Ogierille tasan sama aika kuin Hirvoselle, mutta ilmeisesti sitten jonkun tuhannesosan turvin meni edelle. Perkele!

EDIT: Toivottavasti Mikko ei nyt häviä mestaruutta yhdellä pisteellä Loebille... silloin jää taas vähän jossiteltavaa. Mutta kyllä minä silti pidän tuota oikeana ratkaisuna Fordilta, toisin kuin Australian perseilyä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös