Mainos

Ralliketju

  • 1 840 353
  • 14 842

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Kyllä Kimi selvästi on huikea lahjakkuus ratin takana. Vaikka Sordo ei maailman paras talvirallin ajaja olekkaan, niin Räikkönen jäi Tunturirallissa ylivarovaisella ajotavalla lopussa vain 0,8s/km:llä. Sordollakin on kuitenkin takana jo useita lumiralleja WRC-kalustolla. Jos minkäänlaista oppimiskäyrää löytyy, niin loppukaudesta Kimi saattaa hyvinkin olla pistesijoilla joissain ajotyylilleen sopivissa ralleissa.

Kaikesta näkee, että Kimi tekee taas sitä mitä oikeasti haluaa. Äijähän oli Lapin luonnossa aivan erinlainen kuin TVssä, todella rento ja hymyilevä. Kausi tulee sitten näyttämään onko kyseessä vain hauskanpitoa, vai tuoko kilpailuvietti jossain vaiheessa vakavamman Räikkösen takaisin. En kyllä kovin montaa pistettä, jos yhtään, kaudelta odota, mutta toisaalta tuolla lahjakkuudella voi kyllä hyvänä päivänä yllättää.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Räikkösen WRC debyytti Rovaniemellä oli kyllä vahva. Yksi ulosajo mahtui matkaan, mutta onneksi se ei pilannut koko rallia, vaan Kimi pystyi jatkamaan rallin loppuun saakka. Vauhti oli hyvää. Sordosta Kimi jäi vain 0,8 sekuntia/kilometrillä. Se on oikeasti loistava suoritus, kun jätkä ajelee vähäisten testien jälkeen ensimmäistä WRC kisaansa. Ja vasta uran viides ralli. Kyllä Kimi selvä lahjakkuus on. Veikkaan, että Kimi tulee yllättämään monet etenkin loppukaudesta. Ajaa varmasti pisteille.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Räikkösen WRC debyytti Rovaniemellä oli kyllä vahva. Yksi ulosajo mahtui matkaan, mutta onneksi se ei pilannut koko rallia, vaan Kimi pystyi jatkamaan rallin loppuun saakka. Vauhti oli hyvää. Sordosta Kimi jäi vain 0,8 sekuntia/kilometrillä. Se on oikeasti loistava suoritus, kun jätkä ajelee vähäisten testien jälkeen ensimmäistä WRC kisaansa. Ja vasta uran viides ralli. Kyllä Kimi selvä lahjakkuus on. Veikkaan, että Kimi tulee yllättämään monet etenkin loppukaudesta. Ajaa varmasti pisteille.
Kannattaa muistaa, vertaillessa Sordoon, ettei se tainnut Danikaan tosissaan tuolla ajaa. Tiedossa oli jo ennen rallin alkua että ne joilla olisi taitoja haastaa, ei ole samanlaista kalustoa ja niillä (lue:Kimillä) joilla oli kalusto vastaava, ei taas taidot ihan riitä haastamaan. Eiköhän Sordo ajellut pääasiassa ihan testiä vaan Ruotsia varten. Uskon että Sordo olisi pystynyt ajamaan vielä huomattavasti kovempaakin jos olisi pitänyt tosissaan puristaa.

Veikkaan silti että Kimillä on saumat pistesijoille MM-sarjan osakilpailuissa. Syynä on yksinkertaisesti kalusto. Loebin, Sordon, Hirvosen ja Latvalan autot ovat sarjan neljä parasta autoa, mutta Kimillä voi hyvinkin olla se viidenneksi paras auto. Tällä on oikeasti iso merkitys myös rallissa. Siellä on ehkä puolenkymmentä kuskia jolla on liki samantasoinen auto Kimin kanssa, mutta sen jälkeen alkaakin tulla eroa. Näin ollen Kimin pisteille pääsyyn riittää puhdas ajo maaliin ja lisäksi parin kilpakumppanin keskeytys.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siellä on ehkä puolenkymmentä kuskia jolla on liki samantasoinen auto Kimin kanssa, mutta sen jälkeen alkaakin tulla eroa. Näin ollen Kimin pisteille pääsyyn riittää puhdas ajo maaliin ja lisäksi parin kilpakumppanin keskeytys.

Näinhän se on. Viime kaudella jopa Khalid Al Qassimi ajoi pari kertaa pisteille ja se kertoo jo jotain siitä että välttämättä se pisteille pääsy ei kovin ihmeellistä suoritusta vaadi. Ensi kaudelle tosin näyttäisi että WRC-kalustoa olisi tulossa vähän enemmän viivalle joten välttämättä Al Qassimin tasoiset miehet ei enää pisteille yllä. Mutta eiköhän se Kimi ainakin jossain kisassa pisteille yllä, viiden sakkiin pääseminen on sitten jo todella hyvä suoritus joka vaatii sen että pitää pystyä ajamallakin pitämään jokunen kuljettaja takanaan.

Siellähän on Kimin kanssa aika lähelle samantasoisella kalustolla ainakin Citikalla ajavat Ogier ja P. Solberg ja Fordilla ajavat H. Solberg, Wilson, Al Qassimi, Villagra, Block jne. ja tietenkin yksittäisissä ralleissa on mukana näitä paikallisia suuruuksia ja esim. Grönholm Ruotsissa. Joten kyllä siellä kilpailua ihan kohtalaisesti näyttäisi olevan tuon kärkinelikon takana.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jahas, ralliinkin sitten tuodaan sama pistejärjestelmä kuin ykkösiinkin:
http://www.iltalehti.fi/ralli/2010021011091772_ri.shtml

En kyllä välttämättä pidä kovin paljoa tästä uudistuksesta rallissa. WRC-autoja ei välttämättä ole viivalla enempää kuin viime kaudella, ja jo viime kaudella kaiken maailman Villagrat ja Al Qassimit sekä superrallisäännön avulla keskeytyksen jälkeen jatkaneet tehdaskuljettajat ajoivat useita kertoja pisteille. Tässä uudistuksessa voittaja hyötyy hieman suhteessa kakkoseen, ja se on tietenkin hyvä asia, mutta huonoa on taas se että jämäpisteille ajavat kuljettajat hyötyvät nyt enemmän kuin aikaisemmalla pistelaskutavalla. Sijoilla 3-6 ei ole käytännössä mitään eroa uuden ja vanhan laskutavan välillä mutta sitten 7. sijasta eteenpäin saat suhteessa enemmän pisteitä kuin vanhalla tavalla.

Eli nythän jos keskeytät vaikka ensimmäisenä päivänä ja jatkat sitten superrallisäännöllä seuraavana päivänä, ja pystyt lopulta rimpuilemaan itsesi esim.kahdeksanneksi niin saat siitä suhteessa enemmän pisteitä kuin edellisellä kaudella samassa tilanteessa. Toivottavasti sääntöjä muutettaisiin vielä siten että tuosta keskeytyksestä tulisi enemmän aikasakkoa jolloin se takaisin pisteille nouseminen ei olisi WRC-autolla niin helppo juttu kuin mitä se on parilla viime kaudella ollut.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Ruotsin ralli on sitten käynnistynyt vajaan kahden kilsan mittaisella yleisö-EK:lla:

1. Dani Sordo 1.31,4
2. Sebastien Ogier + 2,0
3. Mikko Hirvonen + 2,1
4. Sebastien Loeb + 2,3
5. Marcus Grönholm + 2,6
6. Jari-Matti Latvala + 2,6
7. Matthew Wilson + 3,9
8. Mads Östberg + 5,1
9. Kimi Räikkönen + 5,1

Huomenna päästään tositoimiin aamusta lähtien.
 

Fanduli

Jäsen
Suosikkijoukkue
pohojoosen poijjaat
Mainittakoon vielä tuosta yleisö-ek:sta, että Citroen-kuski Petter Solberg teki sillä "Latvalat" ja pilasi kisansa jo eilen. Petter omien sanojensa mukaan yritti vähän liikaa ja pyörähti. Tuloksena n. 20 sekunnin takamatka varsinaiseen kisaan. Ennen kisan alkua Petter oli kovin toiveikkaana siitä, että voisi selvitä palkintopallille.

Herra jumala mikä kohu olisi noussut, mikäli Kimi olisi sortunut moiseen! ;)

edit --> tilanne EK 2/21:

Räikkönen ilmeisesti kärsi EK 2:lla edellä ajaneen Al-Qassimin hidastelusta..

1. Loeb
2. Sordo (+1.0)
3. Hirvonen (+1.7)
4. Latvala (+4.1)
5. Ogier (+11.9)
6. Grönholm (+16.0)
7. Östberg (+19.7)
8. Solberg H. (+21.0)
9. Solberg P. (+28.4)
10. Wilson (+35.4)
11. Räikkönen (+58.8)
12. Tuohino (+1.00.8)
 
Viimeksi muokattu:

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hieman enemmän kiinnostaa taas ralli, sori nyt vaan Hirvonen ja Latvala. Kärjen osalta tilanne on tasan sama kuin ennenkin.

EK 3:
Loeb
Sordo +0,8
Hirvonen +2,8
11. Räikkönen +38,4

eli noin 1,76 sek Räikkönen jäi Loebille per kilsa. Ihan ok tulos, kai?

Toivottavasti Kimi pysyy mahdollisimman pitkään tiellä. Ihan kokemuksen kannalta ja myös pisteiden. Kyllä tuolta edestä muutama ainakin pöpelikköön vetää, ja ajamallakin ehkä pari voi ohittaa. Ainakin isolla numerolla kilpaileva Andersson, joka ei ole vielä tullut EK3 maaliin, ja joka kokonaiskisassa Kimin edellä sijalla 11 EK2 jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Red Wings, Nyquist, Pulkkinen, KHL-Jokerit
Ei näytä yhtään hullummalta Kimin kannalta. Kimi kuitenkin ensimmäistä kertaa MM-rallissa mukana oikealla autolla ja mies jäänyt kuitenkin "vain" n. 30s/20km. Ei tuohon ihan jokainen tulokas pysty kuitenkaan.
Toivotaan Kimille ehjä ralli ja jos edestä pari kuskia ajaa mettään niin Kimi saattaa olla jopa pisteillä jo nyt Ruotsissa. Latvala lienee ainakin, joka kohta vetää ulos, vaikka tietääkseni on Ruotsissa voittanutkin joskus?
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Ei näytä yhtään hullummalta Kimin kannalta. Kimi kuitenkin ensimmäistä kertaa MM-rallissa mukana oikealla autolla ja mies jäänyt kuitenkin "vain" n. 30s/20km. Ei tuohon ihan jokainen tulokas pysty kuitenkaan.
Toivotaan Kimille ehjä ralli ja jos edestä pari kuskia ajaa mettään niin Kimi saattaa olla jopa pisteillä jo nyt Ruotsissa. Latvala lienee ainakin, joka kohta vetää ulos, vaikka tietääkseni on Ruotsissa voittanutkin joskus?

Joo, ja kyllä kun sen 10km joutui siinä Sheikin perässä vetämään, niin väkisin aikaa menetti vielä lisää(arviot 12-25sekuntia).

Kyllä se ajaa osaa. Kunhan muut asiat(nuotitus,säädöt jne.) saadaan kasaan, niiin kyllä se haastaa noita kärkinelikon takana olevia kavereita jo yllättävänkin nopeasti.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Nyt alkaa Hirvosella kulkemaan. Auto toimii taas ja 10 sekuntia päihin Loebia ek 5:llä! Muutenkin Loebin vauhti ollut heikkoa tuolla ek:lla, onko ollut sitten jotain tilannetta päällä? No sama sen väliä, tästä on hyvä jatkaa.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
EK 5:lla Hirvonen laittoi patonkia turpaan 10.8 sekuntia ja siirtyi koko kisan kärkeen. Sordo ajaa kyllä h-vetin hyvin ja ohitti kokonaistilanteessa Loebin
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Saattoipi patonki säästellä renkaitaan. Voipi tulla Hirvoselle turpaan kahdella seuraavalla. Tai sitten ei.

Vähän sama tuli mieleen. Patonki on yleensä aika hyvin tilanteen tasalla. No, katsellaan.

Olishan se voinu tehdä jonkun virheenpoikasen, vai olisko?..
 

TJ MACKEY

Jäsen
Vähän sama tuli mieleen. Patonki on yleensä aika hyvin tilanteen tasalla. No, katsellaan.

Olishan se voinu tehdä jonkun virheenpoikasen, vai olisko?..
Jos näin on niin patonki oli ainoa joka tajusi säästää renkaitaan. Virheeseen voi olla helpompi uskoa, viime vuonna teki niitä kuitenkin aika paljon, niissä ralleissa kun Hirvonen pääsi iholle.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Jos näin on niin patonki oli ainoa joka tajusi säästää renkaitaan. Virheeseen voi olla helpompi uskoa, viime vuonna teki niitä kuitenkin aika paljon, niissä ralleissa kun Hirvonen pääsi iholle.

Ootkohan ymmärtänyt jotain väärin?
Patonki vs Hirvonen on ihan millä otoksella tahansa patongin johtoasemassa.

Kyllähän siellä nytkin jäi myös Latvala aika paljon Hirvoselle ja pääsi kitisemään, että kun ei oikein osu. Kauankohan sen tarvii tota Focusta ajaa, että alkaa osumaan?

Mutta joo, kyllähän Patonki Hirvosta kyykyttää. Viime vuonna näytti jo kauden puolivälissä siltä, että mestaruus on pulkassa. Patonki meni pari kertaa metsän puolelle, Hirvonen pääsi mestaruustaisteluun jne. No, Patonkihan senkin hoiti kotiin.

Suomalaiset tuntuvat monin paikoin elävän tässä käsityksessä, että Loeb(=Patonki) on henkisesti suomikuskeja heikompi kaveri.

Ja vitut, kyseessä on niin kova kaveri, että oksat pois. Jos olisi joku Hirvosta kovempi aktiivisuomalainen(Bosse) vielä täysillä mukana, niin olisi jännempää.
Itse uskon, että patonki on maailmanmestari tänäkin vuonna.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ootkohan ymmärtänyt jotain väärin?
Patonki vs Hirvonen on ihan millä otoksella tahansa patongin johtoasemassa.

Kyllähän siellä nytkin jäi myös Latvala aika paljon Hirvoselle ja pääsi kitisemään, että kun ei oikein osu. Kauankohan sen tarvii tota Focusta ajaa, että alkaa osumaan?

Mutta joo, kyllähän Patonki Hirvosta kyykyttää. Viime vuonna näytti jo kauden puolivälissä siltä, että mestaruus on pulkassa. Patonki meni pari kertaa metsän puolelle, Hirvonen pääsi mestaruustaisteluun jne. No, Patonkihan senkin hoiti kotiin.

Suomalaiset tuntuvat monin paikoin elävän tässä käsityksessä, että Loeb(=Patonki) on henkisesti suomikuskeja heikompi kaveri.

Ja vitut, kyseessä on niin kova kaveri, että oksat pois. Jos olisi joku Hirvosta kovempi aktiivisuomalainen(Bosse) vielä täysillä mukana, niin olisi jännempää.
Itse uskon, että patonki on maailmanmestari tänäkin vuonna.

Otetaan nyt huomioon että Patonki on saanut huseerata Citroenilla täydellisessä ykkösasemassa jo pitkään. Koko tiimi on vuodesta toiseen rakentunut pelkästään Patongin ykkösaseman varmistamiseen, kun taas Fordilla ollaan vaihtunut ykköskuski Märtinistä Grönholmin kautta Hirvoseen. Ja Citroenilla ei liene puhettakaan että tallikaverit missään vaiheessa kautta saisivat voittaa Loebin. Fordillahan Jari-Matti on nipistellyt pisteitä voitoillaan Hirvoselta viime kausina. Siinä suhteessa Mikkoa ei voi enää pitää Loebia merkittävästi huonompana, yksi maailmanmestaruus toisi ehkä lopulta Mikolle sen viimeisen silauksen itseluottamukseen jolla Loeb painettaisiin lopullisesti alas.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Otetaan nyt huomioon että Patonki on saanut huseerata Citroenilla täydellisessä ykkösasemassa jo pitkään. Koko tiimi on vuodesta toiseen rakentunut pelkästään Patongin ykkösaseman varmistamiseen, kun taas Fordilla ollaan vaihtunut ykköskuski Märtinistä Grönholmin kautta Hirvoseen. Ja Citroenilla ei liene puhettakaan että tallikaverit missään vaiheessa kautta saisivat voittaa Loebin. Fordillahan Jari-Matti on nipistellyt pisteitä voitoillaan Hirvoselta viime kausina. Siinä suhteessa Mikkoa ei voi enää pitää Loebia merkittävästi huonompana, yksi maailmanmestaruus toisi ehkä lopulta Mikolle sen viimeisen silauksen itseluottamukseen jolla Loeb painettaisiin lopullisesti alas.

Onko se Patongin syy, että on jo pitkään ollut maailman kovin rallikuski? No on.
Mutta se, että hän on ollut täydellisessä ykköskuskin asemassa, on ollut Citikalta pelkästään järkevää. Mestaruuksia on ainakin omiin silmiini näyttänyt Loebille(=Patonki) ihan hyvää vauhtia kertyvän.
No, Jari-Matti nyt hötkyilee ihan omiaan. Helvetin kiva, että on voittanut pari kisaa, mutta kyllähän kaveri on ennen kaikkea hauska naurunaihe. Hirvosta taas mielestäni on jopa auttanut se, että Loeb on ollut jo näin pitkään ylivoimainen ykkönen. Loebin kylläisyys saa välillä Hirvosenkin näyttämään uskottavalta. Kyllä se mun mielestä on hälyttävää, että kaiken voittanut Loeb, täysin kylläisenäkin jatkuvasti voittaa Hirvosen vuodesta toiseen.

Jostain syystä uskon siihen, että jos Loeb haluaa hän voittaa nämä kaverit(Hirvonen & Jari-Matti) vielä seuraavat 3 vuotta.

Mutta mutta. Olisi se helvetin kiva, että joku suomalainen taas voittaisi. Se vaan vaatii sitä, että Patonki "antaa" niin tapahtua.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Onko se Patongin syy, että on jo pitkään ollut maailman kovin rallikuski? No on.

Patonkiahan ei yhtään auttanut se seikka että käytännössä rallimaailmassa alkoi tapahtumaan nyt 2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen puolivälissä rakennemuutos joka käytännössä johti siihen ettei vuoden 2005 jälkeen sarjassa ole ollut kuin yksi huippukuljettaja huippukalustolla vastustajana? Tämä on melkoinen muutos esimerkiksi 2000-luvun alkuvuosiin kun osakilpailuvoittoihin kykeneväisiä kuskeja paini sarjassa yhtaikaisesti 10 kappaletta. En yritä kuitenkaan kiistää etteikö Loeb olisi yksi kovimmista koskaan, mutta hänen nostamisensa ylivoimaisesti kovimmaksi koskaan on hiukan kyseenalaista koska hän on hyötynyt poikkeuksellisen paljon meneillään olevasta muutosvaiheesta. Tilannetta voisi kärjistäen hiukan verrata kausiin 1988-89 jolloin Massimo Biassion voitti 2 maailmanmestaruutta. Silloin tosin Biassion pääsi Lancialla vallinneen suosimispolitiikan ja täysin varteenotettavien kilpakumppanien puutteessa ottamaan mestaruutensa, Loebilla on kuitenkin muutama suomalainen kilpailukykyisellä kalustolla kirittämässä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta sinä Jaasin liioittelet hieman Loebin etumatkaa Hirvoseen nähden. Oikeastaan nämä kaksi herraa erottaa Loebin eduksi vain yksi asia. Nimittäin asfaltti. Loeb on huikean hyvä asfalttikuski kun taas Hirvonen on pikitiellä ynnä muut osastoa. Ja kun Rallin MM-sarjakin tuntuu siirtyvän yhä enemmän vain soralta asfaltille, on se satanut koko ajan Loebin pussiin. Soralla ja lumella miehet ovat täysin tasaväkisiä taidoiltaan. Päivän kunto ja tekniikan kestävyys ratkaisee silloin voiton.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Oikeastaan nämä kaksi herraa erottaa Loebin eduksi vain yksi asia. Nimittäin asfaltti.

Onko sillä merkitystä, mistä ero syntyy? Loeb on oppinut ajamaan soralla ja lumella, mutta Hirvonen ei asfaltilla. Ei Loeb aina irtoalustoilla ole nykyisenveroinen ollut.

Pitää siis kai olettaa, että Loeb on lahjakkaampi/oppimiskykyisempi kuin Hirvonen.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Patonkiahan ei yhtään auttanut se seikka että käytännössä rallimaailmassa alkoi tapahtumaan nyt 2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen puolivälissä rakennemuutos joka käytännössä johti siihen ettei vuoden 2005 jälkeen sarjassa ole ollut kuin yksi huippukuljettaja huippukalustolla vastustajana? Tämä on melkoinen muutos esimerkiksi 2000-luvun alkuvuosiin kun osakilpailuvoittoihin kykeneväisiä kuskeja paini sarjassa yhtaikaisesti 10 kappaletta. En yritä kuitenkaan kiistää etteikö Loeb olisi yksi kovimmista koskaan, mutta hänen nostamisensa ylivoimaisesti kovimmaksi koskaan on hiukan kyseenalaista koska hän on hyötynyt poikkeuksellisen paljon meneillään olevasta muutosvaiheesta. Tilannetta voisi kärjistäen hiukan verrata kausiin 1988-89 jolloin Massimo Biassion voitti 2 maailmanmestaruutta. Silloin tosin Biassion pääsi Lancialla vallinneen suosimispolitiikan ja täysin varteenotettavien kilpakumppanien puutteessa ottamaan mestaruutensa, Loebilla on kuitenkin muutama suomalainen kilpailukykyisellä kalustolla kirittämässä.

Joo, on varmasti hyötynyt kilpailijoiden vähyydestä, mutta on lähes aina silti keskimmäisellä korokkeella.

Ja kyllä olen itsekin jo pitkään vaahdonnut ja toivonut lisää tehdastiimejä mukaan. Kyllä kun miettii sen 8-12 vuotta takaperin oli meininki "hieman" mielenkintoisempaa. No, onneksi tilanne on ilmeisesti menossa siihen suuntaan ja 2-3 vuoden päästä mukana on joidenkin huhujen mukaan jo se 8-10 tallia vetämässä ihan tosissaan.

Tarkoitus ei ollut sanoa, että Loeb on ylivoimaisesti kovin ikinä. On kuitenkin selvästi kovempi ikinä, kuin esim. yllä mainittu Hirvonen.

Loebin ja Hirvosen isoin ero on jo pitkään ollut asvalttitaidot. Kun kaikilla muilla pinnoilla kaverit ovat tasaisia tai Loeb piirun kovempi, niin on mielestäni selvää, että Loebin kokonaisuuskin on parempi kuin Hirvosen.
Toivoisin tietysti, että tämänkin hetken kovin rallinaama olisi suomalainen, mutta kun ei.

Yleisesti nykyistä Focusta pidetään täydellisimpänä ralliautona kautta aikojen. Tehot, ajo-ominaisuudet, kestävyys jne. Balanssi on ammattilaisten (Akk-motorsport mm.) mukaan kovin, ikinä.

Silti tätä autoa vastaan se Patonki kuitenkin on poiminut ne tittelit. Tehnyt siinä sivussa sellaiset ennätykset (mm.osakilpailuvoitot ja mm-tittelit) mitä en usko, että tullaan rikkomaan. Tämän takia oli pakko vähän kaveria nostaa jalustalle, kun muutama yllekirjoittanut häntä polki maahan.
Kyllä se on kova.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Onko sillä merkitystä, mistä ero syntyy? Loeb on oppinut ajamaan soralla ja lumella, mutta Hirvonen ei asfaltilla. Ei Loeb aina irtoalustoilla ole nykyisenveroinen ollut.

Pitää siis kai olettaa, että Loeb on lahjakkaampi/oppimiskykyisempi kuin Hirvonen.

Jos uria verrataan, on Loebilla ollut pari vuotta enemmän aikaa treenailla noita, miestä on kuitenkin valmennettu vuodesta 1999 lähtien määrätietoisesti MM-sarjaa varten. Hirvosta tuntuu kuitenkin vaivaavan valitettavasti muutamia muitakin suomalaisia vaivaava vastenmielisyys asfalttia kohtaan. Luulo siitä että kestopäällyste ei ole omin elementti meikäläisille tuntuu lannistavan suomalaiskuskeja liikaa jo etukäteen(tosin, onhan Hirvonen yrittänyt harjoitella rata-autoilijoiden kanssa). Näinkin vaikka esimerkiksi Markku Alen, Henri Toivonen ja Tommi Mäkinen olivat täysin sinut asfaltin kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös