Mainos

Ralliketju

  • 1 838 973
  • 14 827

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Vaikka moni asian on jo huomannutkin F1-ketjusta, niin pistetään kuitenkin tällekin puolelle.

Eli Kimi Matias Räikkönen on vakavasti harkitsemassa siirtymistä rallin puolelle. Sopimusta ei vielä liene allekirjoitettu, mutta spekulaatiot asioiden suhteen ovat pitkällä. Autoksi näyttäisi tulevan Citroénin C4, ja tallikaveriksi näin kuusinkertainen maailmanmestari Loeb.

Jotain huhuja on myöskin liikkunut, että norjalainen Petter Solberg löisi hynttyyt yhteen Kimin kanssa. Petter jo rakensi yksityistallin viime kaudella, joten sinne siirtyminen toisi Kimille myös omistajan puolen mukanaan.

WRC.com sivujen uutinen asiasta.

Itse kun on enemmän rallimies, kun formulamies, niin olisin sangen iloinen jos tämä siirto toteutuisi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse kun on enemmän rallimies, kun formulamies, niin olisin sangen iloinen jos tämä siirto toteutuisi.

Itse kun olen aika lailla tasavahvasti molempia, niin vähän kaksijakoinen fiilis on. Olisihan se tylsää jos F1:ssä ei olisikaan yhtään Suomalaista mukana kun siihen on tottunut että aina on joku mukana, mutta vähän näivettymään päässeen rallin MM-sarjan kannalta Kimin tulo sarjaan olisi mahtava juttu.

Ja olisihan se ihan oikeasti mielenkiintoista nähdä mitä Kimi saisi aikaan kilpailukykyisellä WRC-kalustolla. Näitä loikkauksia tosimielellä lajista toiseen kun ei olla F1:n ja rallin välillä hirveästi nähty, ja toisaalta myös Kimi on osoittanut poikkeuksellista lahjakkuutta ralliauton ratissa. Ei kukaan varmaan voittoihin tai palkintopallipaikkoihin usko mutta minä uskon että Kimi pystyisi ainakin joissakin ralleissa yltämään jonnekin 4-6 sijoille, ja haastamaan nämä Wilsonit ja Rautenbachit ihan tosissaan jo suht' nopeastikin.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ja olisihan se ihan oikeasti mielenkiintoista nähdä mitä Kimi saisi aikaan kilpailukykyisellä WRC-kalustolla.
Näinhän se on.

Jos jaetaan rallin kahteen osaan tien pinnan mukaan, niin asvalttiralleissa olisi varmasti yllättävänkin kova kilpailija. Siellä kun pito on merkittävässä roolissa, kuten F1:ssä, niin Kimin olisi huomattavasti helpompi omaksua lajia. Sehän on selvää, että ns. munaa Kimillä riittää kovaa ajamiseen. Erittäin paljon yksinkertaistettuna ajaminen menee niin, että yksi kova jarrutus ennen mutkaa, kääntö mutkaan ja kaasu auki mutkassa. Aika paljon löytyy yhtäläisyyttä formuloihin.

Lumi- ja sora-alustat ovatkin sitten asia erikseen. Pito vaihtelee jatkuvalla syötöllä sekä tienpinnasta, että muistakin syistä johtuen. Esim. nyppylän päällä kääntyvä mutka on aivan eri asia ajettavaksi, kuin tasaisella tiellä kääntyvä mutka.

Alan erikoismiehiin verrattuna soralla ja lumella, vauhti voisi ainakin alkuun olla luokkaa 3-4s/km hitaampaa. Mihin se sitten voisi nousta, on taas puhtaasti siitä kiinni, kuinka hyvin Kimi omaksuisi lajin salat, sekä nuotinteon. Todellinen ammattikartturi mukaan, niin se tietysti helpottaa paljon tuota nuotintekoa.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eihän tuolla sinällään mitään merkitystä ole, jos säännöt sen mahdollistavat. Sen se tietysti tekee, että sekä perjantai että lauantai ovat suhteellisen pitkiä ajopäiviä, koska se perinteinen sunnuntain n. 100km pitää lisätä näihin kahteen päivään.

Niissä päivissä on muutenkin ollut paljon ajokilometrejä jokaisen huollon välissä, joten pelkkä lisääminen yhteen huoltoväliin on aika haastavaa. Jos joutuu lisämään myös yhden huollon päivään, niin ajopäivän mitta lisääntyy heti aika paljon.

Ihan ilman tarkempaa tietoa asiasta voisi kuvitella, että perjantai on todella pitkä ajopäivä, ja matka jatkuu heti aikaisin lauantaiaamuna.

Ihan faktana viime vuodrsta niin sunnuntaina ajettiin vain alta viisikymmäntäkilometriä eli 47,44 km. Rallin minimipituus on sääntöjen mukaan 300 erikoiskilometriä ja viime vuonna torstaita-lauantai ajettiin käytännössä tuo minimimäärä eli 299,77 km eli juurikaan aikataulullisesti ei tarvitse reittiä muuttaa.

Maaliin olisi kuulemma tarkoitus tulla noin kello 19.00 aikoihin, joka on tuntia aiemmin kuin viime lauantaina alkoi viimeinen huolto. Nykyisinhän saisi ajaa myös yöllä ja tuo on ollut jossain vaiheessa harkinnassa, mutta itse ainakin epäilisin, että tuo toteutuisi.

Keskisuomalaisen mukaan vetomiehet jäävät ensi vuodelta pois, mutta jotain muuta pärinää on luvassa reitille. Jossain oli jotain "historia-Suurajoista", joten olisi tämä sitten tuossa kisan yhteydessä?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Alan erikoismiehiin verrattuna soralla ja lumella, vauhti voisi ainakin alkuun olla luokkaa 3-4s/km hitaampaa. Mihin se sitten voisi nousta, on taas puhtaasti siitä kiinni, kuinka hyvin Kimi omaksuisi lajin salat, sekä nuotinteon.

Vaikka Jyskälässä ei ollutkaan S2000-luokassa mitään oikein huippuluokan mittareita Kimille (Hänninen, Tuohino ja Alén ovat kyllä hyviä mutta eivät kuitenkaan ihan samaa tasoa kuin nämä MM-sarjan huippunimet) niin kyllä Kimin vauhti oli erittäin vakuuttavaa, ja antaa lupauksia siitä että Kimi pystynee kyllä haastamaan ainakin nämä Rautenbachin ym. melko nopeastikin. Silloin kun pätkiä alettiin ajamaan toista kertaa ja tiet olivat jo tuttuja niin Kimin vauhti oli käytännössä samaa tasoa Alénin ja Tuohinon kanssa, ja välillö jopa nopeampaakin. Ja eivätkä WRC-kalustolla ajaneet ja vakituisesti MM-sarjaa kiertävät Al Qassimi ja Villagrakaan olleet kovin kaukana pätkäajoissa. Nopeutta kyllä siis löytyy.

Mutta tuokinhan kertoo siitä että juuri esim. nuotista ajamisessa Kimillä on paljon opeteltavaa. Kaikki rallit (Jyväskylää lukuunottamatta) kun on Kimille ihan vieraita niin sen nuotituksen ja nuotista ajamisen merkitys vaan korostuu. Mutta jos hän pystyy sen omaksumaan nopeasti niin saattaa olla yllättävänkin kova luu rallissa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ihan faktana viime vuodrsta niin sunnuntaina ajettiin vain alta viisikymmäntäkilometriä eli 47,44 km.
Niinpäs olikin. Muistelin ihan vaan nopeasti, että viime vuonnakin olisi ajettu tuo Keuruun lenkki kaksi kertaa, mutta se olikin sitten joskus aiemmin. Se oli luokkaa vajaat 100km pituudeltaan.

Eihän tässä sunnuntain pois jätössä tosiaan mitään hätää ole. Itseasiassa homman pystyy helpostikin hoitamaan, kunhan rakentaa muutaman pitkän erikoiskokeen mukaan, niin sillä lisää kilometrejä kaikkein nopeimmin. Taisi olla viime vuonnakin niin, että vain yksi ek oli pituudeltaan 30 km, ja sekin taisi olla karvan alle sen, jos tarkkoja ollaan.
Nopeutta kyllä siis löytyy.
No juu, eihän kukaan epäile Kimin kohdalla sitä, etteikö olisi mies nopea tai rohkea. Se ei vaan takaa sitä että ruutulippu näkyisi vielä kertaakaan. Silloin nopeudesta ei ole mitään hyötyä.

Sekin on hyvä muistaa, että WRC-auto kipittää kilometrin jonkin verran nopeammin, kuin tämä uusi luokka eli S2000-luokan peli. Se asettaa myös omat vaatimustasonsa ajamiselle. Ja vaikka autossa on enemmän potentiaalia auttamaan kuljettajaa, niin silti ulosajon mahdollisuus kasvaa entisestään verrattuna S2000-luokkaan.

Jyväskylässä Kimi saattaisi saada aikaiseksi ihan kohtuullisen lopputuloksen (1-2 MM-pistettä), mutta kyllä se muualla soraralleissa olisi melkeinpä ihmeeksi laskettava tapahtuma, mikäli muut pysyvät mukana kisassa. Mahdollisten lukuisten keskeytysten osuessa samaan kisaan, pakka meneekin sitten kokonaan uusiksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jyväskylässä Kimi saattaisi saada aikaiseksi ihan kohtuullisen lopputuloksen (1-2 MM-pistettä), mutta kyllä se muualla soraralleissa olisi melkeinpä ihmeeksi laskettava tapahtuma, mikäli muut pysyvät mukana kisassa. Mahdollisten lukuisten keskeytysten osuessa samaan kisaan, pakka meneekin sitten kokonaan uusiksi.

Näin minäkin näkisin asian. Silloin kun kaikki autot on mukana niin jokainen pistesija soralla olisi Kimille erinomainen saavutus, mutta ei mitenkään mahdoton tosiaan koska WRC-autoja ei ole kovin paljoa mukana ja keskeytysten myötä jopa Al Qassimit ja Villagrat pääsi viime kaudella hyvillekin pistesijoille. Minä uskon kyllä että jos Kimi vaan vähänkin pääsee sisälle tuohon rallitouhuun ja pystyy omaksumaan uudet asiat nopeasti niin hän pystyy kyllä ainakin tuon em. kaksikon kanssa taistelemaan samoista sijoituksista, ja menemään jopa ohi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
MTV3:n mukaan Räikkönen on nyt allekirjoittanut sopimuksen Citroenin junnutiimin kanssa ensi kaudesta. MTV3:n uutiset on tietysti MTV3:n uutisia vaikka "luotettavasta lähteestä" onkin kuulemma tuo tieto kotoisin, joten odotellaan nyt vielä ihan virallista vahvistusta.

Linkki MTV3:n juttuun
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Nyt joku oli jo nähnyt Räikkösen rallikypärät Uffedesignsillä maalattavana.
MTV3

Kyllä tuo Räikkösen siirtyminen ralliin olisi hieno homma, koska siellä hän pääsisi todellisesti näyttämään/koittamaan ajotaitojaan, eikä tuhlaisi lahjojaan letka-ajelun MM-kisoissa.

Samalla huvittaisi, jos Kovalainen ei saa ensi kaudelle tallipaikkaa formuloihin, niin kukaan ei enää viitsisi katsoa MTV3:n formulalähetyksiä ja näin ollen ehkä jopa formulauutiset vähenisivät. Tosin rajansa kaikella.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Samalla huvittaisi, jos Kovalainen ei saa ensi kaudelle tallipaikkaa formuloihin, niin kukaan ei enää viitsisi katsoa MTV3:n formulalähetyksiä ja näin ollen ehkä jopa formulauutiset vähenisivät. Tosin rajansa kaikella.

Mutta (ilmeisesti) tämä samainen kaveri oli nähnyt myös Kovalaisen kypärät maalattavina Uffella ja Rellun väreihin oli maalattu...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta (ilmeisesti) tämä samainen kaveri oli nähnyt myös Kovalaisen kypärät maalattavina Uffella ja Rellun väreihin oli maalattu...
Koomisinta tässä on se kun Maikkari uutisoi varmana tietona Räikkösen siirron ralliin. Saman päivän iltana Räikkösen asianhoitaja kertoi, ettei sopimuksia ole vielä minnekään ja jopa formulat eivät ole täysin poissuljettuja. Sitten seuraavana päivänä (eilen) Maikkari yrittää pitää uutistaan yllä ja kertoo Räikkösen sopimuksen julkaisun olevan enää tuntien kysymys. Eipä ole tänäänkään kuulunut sopimusuutisia...

Sama mies ilmeisesti maalaa Kimin formulakypärätkin. Voihan se olla että siellä maalataan kypärät niihin muutamiin ralleihin joita Kimi ensi vuonna ajaa. Aika jännä päätelmä että rallikypärien maalaus tarkoittaisi samantien varmaa sopimusta ralliin ensi vuodeksi.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Koomisinta tässä on se kun Maikkari uutisoi varmana tietona Räikkösen siirron ralliin. Saman päivän iltana Räikkösen asianhoitaja kertoi, ettei sopimuksia ole vielä minnekään ja jopa formulat eivät ole täysin poissuljettuja. Sitten seuraavana päivänä (eilen) Maikkari yrittää pitää uutistaan yllä ja kertoo Räikkösen sopimuksen julkaisun olevan enää tuntien kysymys. Eipä ole tänäänkään kuulunut sopimusuutisia...
Siellä on maikkarilla moni jannu jo siirtynyt rajatilaan kun työpaikka on kiinni Kimi raportoinnissa. Ajoi sitten rallia tai formulaa. Tosin voihan ne siellä maikkarilla pistää pystyyn jonkun "Maailman yökerhot ja kantriklubit ex-kilpa-autoilijan kyydissä" -nimisen ympärivuorokautisen tositv-sarjan. Sporde vois vetää trailer shown sieltä Cannesista käsin. Ja Kyllönen jatkaa Leviltä moottorikelkan seljästä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
No niin. Laji sai todellakin kaipaamaansa julkisuutta huomattavasti lisää Kimin sopimuksen myötä.

Herran itsensä kannalta on nyt kaikkein tärkeintä, että mahdollisimman paljon pääsisi ajamaan testejä olkoon alusta sitten mikä vaan. Voisi kyllä olla parasta aloittaa asvaltilta, koska silloin olisi edes yksi tuttu elementti mukana. Auto on kuitenkin ihan jotain muuta, kuin Fiatin S2000-versio on.

Yhtä muutosta toivon todella Kimin kohdalla. Käyttäytyminen mediaa kohtaan on ollut varsin nuivaa, jos näin kauniisti sanoo. Toki asia oli viime vuonna siinä mielessä ymmärrettävä, koska päätyö oli F1:ssä, ja ralli vain harrastus. Ralleissa kyselijöitä riittää aika paljon, koska joka maassa on omat toimittajansa sen protokollan lisäksi, joka kiertää koko sarjan tekemässä uutisointia.

Nyt kuitenkin ralli on enemmän työ, koska Kimi tulee ajamaan myöskin tehdaspisteistä, niin silloin pitää ottaa toinen tyyli mediaa kohtaan. F1:ssä homma oli vielä niin, että Kimillä oli sopimus kenelle niitä kommentteja pitää antaa, ja ns. ylimääräisille voi pitää turpansa kiinni. Rallin MM-sarjassa ei ollut viime vuonna yhtään sellaista kuljettajaa, jolla ei ollut aikaa medialle. Toivottavasti Kimikään ei ole tulevalla kaudella sellainen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Laji sai varmaan julkisuutta, mutta kiinnostaako suurta massaa edelleenkään, on eri asia. Ralli ei oikein sovi televisoitavaksi lajiksi, toisin kuin rata-autoilu, enkä usko sen kasvattavan suosiotaan penkkiurheilijoiden keskuudessa ennenkuin tuohon keksittäisiin joku lääke.

Itseäni Rään sopimus ei hetkauta kyllä oikeastaan tippaakaan. Siellä se ajaa sijoilla "ynnämuut" ja pyrkii vuoden päästä siirtymään takaisin F1:siin Red Bullille.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ralli ei oikein sovi televisoitavaksi lajiksi, toisin kuin rata-autoilu, enkä usko sen kasvattavan suosiotaan penkkiurheilijoiden keskuudessa ennenkuin tuohon keksittäisiin joku lääke.
Ralli sopisi televisioitavaksi vallan mainiosti, kunhan se tehtäisiin oikein. Suorat lähetykset erikoiskokeilta muutamalla kameralla varustettuna reitin varrella, niin uskon ainakin Suomesta löytyvän porukkaa töllöttimen ääreen. Itse katsoisin kisat ihan himona, jos livenä tulisivat jokaiselta ek:lta. Sen verran rallihullua kansaa tämä on, että joku sporttikanava menestyisi tuolla konseptilla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ralli sopisi televisioitavaksi vallan mainiosti, kunhan se tehtäisiin oikein. Suorat lähetykset erikoiskokeilta muutamalla kameralla varustettuna reitin varrella, niin uskon ainakin Suomesta löytyvän porukkaa töllöttimen ääreen.

Täysin samaa mieltä. Eipä olisi vapaa-ajan ongelmia ralliviikonloppuina:)

Kiinnostavuus voisi olla aika samaa luokkaa formuloiden kanssa. Sielläkään kun ei enää juuri ohituksia nähdä. Rallissa tosin ollaan yksin radalla ja kello ratkaisee sijoituksen. Vertailukohtana on kuitenkin aina nopein aika eli ek:n väliaikapisteistä saadaan samanlaista dataa kuin esim. formuloiden aika-ajoissa eri sektoreilta. Tämä tekee seuraamisen taas jännittäväksi.

Saas nähdä tuoko juuri Kimi enemmän rallille näkyvyyttä tulevalla kaudella.
 

TW

Jäsen
Mielestäni rallin televisioinnissa on otettu lähivuosina takapakkia teknisen toteutuksen kanssa. David Richardsin pyörittäessä televisioinnista vastaavaa ISC yhtiötä kehitystä tapahtui jatkuvasti ja pätkistä saatiin hyvää ilmakuvaa ja nopeasta aikataulusta huolimatta hyvin leikattua koostetta. Yhtiön myynnin jälkeen muistan lukeneeni että varsinkin helikopterien käyttöä vähennetty reilusti.

Nykyisin lähetykset ovat jotenkin valjuja kokonaiskuvaltaan vaikka potentiaalia olisi samalla rahallisella panostuksellakin vaikka mihin. Enemmän incar-kuvaa vaikka jaetulla ruudulla kärkikuskien välisestä taistelusta ym., aikavertailua enemmän kesken pätkän ja vaikkapa telemetriatietoa ruutuun nopeuksista ja g-voimista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saas nähdä tuoko juuri Kimi enemmän rallille näkyvyyttä tulevalla kaudella.

Ihan varmasti tuo, en epäile sitä hetkeäkään. Onhan se totuus että ralli ei koskaan tule saavuttamaan samanlaista asemaa ja mediaseksikkyyttä kuin F1; jo ihan olosuhteista johtuen ralli on "juntimpaa" touhua kun tapahtumat on ihan järjestään maaseudulla yms. "keskellä metsää" ja televisiointia ei koskaan voida hoitaa yhtä kattavasti kuin suljetulla radalla ajettavassa ratakilpailussa. Mutta kyllä ISC:llä on varmasti ollut tänään juhlapäivä koska Kimin kaltaisen staran tulo ralliin helpottaa ihan varmasti heidän työtään merkittävästi kun yritetään lisätä rallin saamaa huomiota mediassa.

Rallin MM-sarja kun on muutenkin vähän kitunut viime kaudet kun autotehdas toisensa jälkeen on vetäytynyt sarjasta ja voitoista ajavien kuskien määrä on todella pieni. Tätä ajatellen Kimin tulo sarjaan tulee todella hyvään saumaan kun kaudesta 2010 uhkasi tulla vähän "välivuosi" uutta S2000-kalustoa ja uusia autotehtaita odotellessa. Nyt saadaan ehkä vähän uutta nostetta sarjalle juuri ennen kuin uusittu sarja pärähtää käyntiin (toivottavasti usean autotehtaan voimin).

Mutta jotta tätä nostetta saataisiin hyödynnettyä niin kyllähän Kiminkin pitäisi pystyä ajamaan hyviä suorituksia ja tuloksia, muuten se median huomio saattaa hiipua hyvinkin nopeasti. Ei voi muuta kuin toivottaa Kimille onnea matkaan ja toivoa että kaveri pystyy omaksumaan rallin salat mahdollisimman nopeasti. Jos joku F1-kuljettaja siihen pystyy niin se on kyllä mielestäni juuri Kimi.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ralli sopisi televisioitavaksi vallan mainiosti, kunhan se tehtäisiin oikein.

Tästä tuli heti mieleen viime talven Monte Carlo ja Eurosportin televisiointi kyseissä kisassa. Mukava oli seurata illan pätkiä livenä vaikka oli pimeää ja pääasiassa tuli onboardia sekä muuta "drive by". Itselle ainakin upposi todella hyvin tuonkaltainen televisiointi ja oli mukava seurata rallia, vaikkei ollutkaan kovimman tason osakilpailu, toki silti legendaariset puitteet.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No niin! Tästä tulevasta rallikaudestahan saattaa sittenkin tulla varsin mielenkiintoinen vaikka on pelätty että kausi 2010 jäisi vähän "välivuodeksi" ennen S2000-aikaa.

Ihan ykkösjuttu on tietysti tuo jo aiemmin julkistettu Kimin siirtyminen MM-sarjaan mutta tänään myös Bosse Grönholm ilmoitti että ajaa ainakin Ruotsin rallin Mattias Thermanin perustaman "Team Therminator" -tallin kalustolla. Ja kalustona on ihan tehdastasoinen Fordin Focus kuulemma. Myös Therman itse aikoo ajaa Ruotsissa, mutta kyseessähän on ihan harrastelijatason kuljettaja.

Lisämielenkiintoa ralliin on tuomassa mm. YouTubesta ja Top Gear -ohjelmasta tuttu jenkki Ken Block joka on perustamassa omaa Fordin tukemaa tallia jonka toisena kuljettajana ajaisi Chris Atkinson. Itse pidän tuota Blockia enemmän show-ajajana kuin ihan "oikeana" rallikuskina, enkä usko että hän tulisi mitään superhyviä tuloksia tekemään MM-sarjassa, mutta ihan varmasti hän toisi paljon mielenkiintoa sarjaan ja uusia katsojia lajille. Ei siitä varmasti haittaakaan rallille olisi mikäli sarjassa ajaisi tuollainen tunnettu jenkkikuski.

MTV3:n uutisia em. aiheista:
Grönholmin paluu -mestari osallistuu Ruotsin MM-ralliin
MM-sarja saamassa YouTube-tähden
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lisää hyviä ralliuutisia

FIA on myöntänyt S2000-luokalle MM-arvon ensi kaudeksi. Tallit kilpailevat cup-voitosta mutta kuljettajien kesken on jaossa maailmanmestaruus. Sarja käsittää kymmenen osakilpailua joista kuljettajien on osallistuttava vähintään seitsemään.

Suomalaisista ainakin Janne Tuohino on lähdössä mukaan sarjaan ja on hankkinut sitä varten Fordin uuden S2000-Fiestan. Toivottavasti mukaan lähtisi mahdollisimman paljon kuljettajia jotta tähänkin luokkaan saataisiin aikaan kunnon kahinat.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Red Bull antaa siivet myös WRC-autolle

Travis Pastrana lennätti Subarun WRC:tä 82 metrin loikan...
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1851315

Loeb, Hirvonen, Räikkönen ja kumppanit, tehkää perässä : )

Linkissä siis IS:n uutinen Pastranan tempauksesta ja uutisessa myös videon katselu mahdollisuus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös