Ralliketju

  • 1 705 239
  • 13 531

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Muistelen että joskus vuonna miekka ja kilpi olisi ajettu sellainenkin pätkä kun Humalamäki ? Tämä voisi olla ihan hyvä vaihtoehto vetäistä vaikka pe illan päätteeksi ja sitten siihen perään vaikka Killeri. Humalamäen sijainti olisi todella loistava, muutama kilometri Killeriltä Keuruun suuntaan. Väkimäärä olisi takuulla taattu.

Onkohan mun muistikuva ihan väärä, koska tuota Humalamäkeä kysyttiin joskus aiemmin ihan kilpailun johtoon kuuluvalta henkilöltä ja tähän taisi todeta että on aivan liian nopea. Tiedä sitten uudella kalustolla, olisiko se mahdollista, mutta ensi vuonna ei varmaan ainakaan.

Ja onkohan se niinpäin että ei reitin muuttamiselle ole mitään ylärajaa, vaan tuo 30% on se, mikä pitää muuttua? Tästäkään ei kyllä varmoja muistikuvia sen suhteen, tänä vuonnahan asia hoidettiin vähentämällä Jämsän erikoiskokeita (Ouninpohja/Kakaristo, Kaipolanvuori, Ehikki).

Tosin jos katsojilta ja kuskeilta kysytään, eiköhän ensi vuonna taas Ouninpohjassa kaahailla. Eri asia saadaanko sitten järkkärit järjestymään.

Äijälä on Lankamaan kylän rajanaapuri eli sijaitsee Laukaassa, Mahlu sijaitsee Saarijärvellä. Mahdollinen toki jos noita muita Saarijärven seudun pätkiä ajellaan, muuten taitaa olla kyllä erillään reitistä.

Pengonpohjasta en ole varma, Google/Wikipedia tarjoaa kylää Ylöjärven liepeillä ja jos olen oikeassa, on kyllä auttamatta liian ulkona rallireitistä.

Lauttakulma on ymmärtääkseni jossain vanhan Längelmäen, nykyisen Oriveden alueella. Mahdollinen jos Juupajoki/Talviainen palautetaan.
 
Viimeksi muokattu:

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mitäköhän olisi tapahtunut Urriassa, jos olisi sinne asti päässyt? :)

Tai Myhinpäässä. Tuohon reittispekulaatioon sen verran heitän omaa näkemystä joukkoon, että meikäläisen papereissa Myhinpää on nimenomaan erikoiskoe, jonka pitäisi olla reitin alkuosalla karsimassa jyviä akanoista eikä toimia jäähdyttelypätkänä sunnuntaina. Tämän vuoden reittiversiossa huikea pätkä meni monen kuskin osalta "läpiajellessa" koska ei ollut enää kiire minnekään. Käytännössä tämä kuitenkin tarkoittaisi, että esim. Lankamaa, Laukaa (tai se Äijälä, joka tosin on kovin lyhyt rykäisy )tai vastaava pätkä pitäisi kaivaa naftaliinista, jotta itälenkistä tulisi mielekäs.
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
En itsekkään nyt varmaksi sano, jos joku muistaa paremmin niin saa korjata väitteeni, eli ralli-illassa myös juteltiin Humalamäestä, siinä kilpailunjohtaja Kai Tarkiainen sanoi että, "Humalamäki olisi liian lyhyt erikoiskoe", en tiedä mitä tällä tarkoitti, olisiko tuon asfvaltin takia, että hiekkatietä siellä olisi liian lyhyt pätkä, vai kuinka pitkänä kyseinen pätkä oli silloin kun ajettiin viimeisen kerran? Voi toki olla että tarkoitti Köpin muistelema liian nopea pätkä nyky autoille.

-Stouni-
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ja onkohan se niinpäin että ei reitin muuttamiselle ole mitään ylärajaa, vaan tuo 30% on se, mikä pitää muuttua?

Samanlainen mielikuva mullakin. En tosin tiedä onko kyseessä enemmänkin ohjeistus vai jopa joku sääntöpykälä, mutta tällähän pyritään siihen, ettei sarjan uudet kuskit joutuisi kohtuuttoman huonoon asemaan, kun vanhat parrat vetää vanhoilla nuoteilla ja nuottijaksolla lähinnä tarkastelee vanhoja merkintöjä.

Löppönenhän ilmaisi mielipiteensä aiemmin kaudella, että uusia pätkiä ei pitäisi olla niin paljon mukana. Sebi ei taida liiemmälti tykätä ajaa uusista
nuoteista...
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Löppönenhän ilmaisi mielipiteensä aiemmin kaudella, että uusia pätkiä ei pitäisi olla niin paljon mukana. Sebi ei taida liiemmälti tykätä ajaa uusista
nuoteista...

Eikös Loeb juurikin näillä uusilla erikoiskokeilla ole eniten töpeksinyt, ja sen takia leikki jäänyt kesken? Joten, taitaa olla niin ettei Loeb löydä kaikkia kantoja/kiviä kun ajetaan uusi pätkä nuotituksen aikana?

-Stouni-
 
Suosikkijoukkue
Lieveilmiöt
Muistelen että joskus vuonna miekka ja kilpi olisi ajettu sellainenkin pätkä kun Humalamäki ? Tämä voisi olla ihan hyvä vaihtoehto vetäistä vaikka pe illan päätteeksi ja sitten siihen perään vaikka Killeri. Humalamäen sijainti olisi todella loistava, muutama kilometri Killeriltä Keuruun suuntaan. Väkimäärä olisi takuulla taattu.

Humalamäki on tosiaan ultaranopeana rykäisynä liian nopea nykyerikoiskoeeksi. Se tunnetaan eritysesti nk. hakkuuhyppysuorastaan, jossa brittiläiskuljettaja Julian Roderick syöksyi erään hypyn alastulossa suoraan yleisön sekaan 1984. 10 loukkaantui, mutta kuolonuhreilta vältyttiin kuin ihmeen kaupalla. Klippi löytyy vaikkapa täältä. Humalamäkeä on veivattu viimeksi Jysäkälän talvi-F-cupissa 2000-luvun alkupuolella.

Juupajoki pitäisi saada aivan ehdottomasti takaisin mukaan reitistöön. Se on sijainniltaan erittäin osuva esimerkiksi ennen Väärinmajaa ja erittäin katsojaystävällinen monin perinteisin tapahtumapaikkoineen. Tunnetuin näistä on varmasti juurikin tuo lopun Armisen kurvi, jossa on nähty oikeastaan joka vuosi jotakin. Hieman ennen sitä on "Sainzin paikka" - en nyt mene aivan takuuseen, mutta kyseessä voi olla tämä. Toisinpäen ajettaessa tunnetaan talonpiha ja Manfred Stohlin ulosajopaikka vuodelta 2007.

Äijälä sijaitsee Suolahdella aivan Lankamaan kupeessa, joten se voisi sijaintinsa puolesta mainio uusi erikoiskoe. Vastapainona en sitten taas tiedä, onko tie esimerkiksi asvaltoitu tai muuten muuttunut muinaisista Suurajo-ajoista.

Pengonpohja sijaitsee kaukana reitistä, aivan Kurussa, mutta upeana erikoiskokeena siirtymän Väärinmajasta Pengonpohjaan ei pitäisi olla ylivoimainen. Legendaerikoiskoe keräisi varmasti runsaasti katsojia Myhinpään tapaan - ja mikä parasta, karistaisi runsaasti ranskan sun sellaisten miehiä katsomon puolelle. Huima pätkä, joka on ajettu viimeksi Pirellissä 2006. En ole viitsinyt ennakkotutustua tämänvuotiseen Mänttä 2000 -reittiin, mutta pieni Pengonpohja-sauma on olemassa! Lauttakulma lienee on kakskitoistakilometrinen vetäisy aivan Juupajoen kupeessa Hirsilässä. Ajettu edellisen tapaan viimeksi Pirellissä 2006.

Saarijärven suunnalta löytyisi runsaasti ajamatonta tiestöä ensi vuoden suurajoihin. Kompaktisti nipussa olevat Konttimäki ja Muittari, tovin tauon jälkeen Lankamaa ja Äijälä, mahdollisesti jopa Saarijärven Mahlu. Kyseessä on vuonna 2003 ja 2007 sprinteissä veivattu lyhyehkö EK, jonka pidentämismahdollisuuksista minulle ei ole mitään tietoa.

Viimevuotisen Kakariston reitillä oli ehkä huimin katselupaikka jossa olen ikinä ollut. Kyseessä oli nk. Sokolovin kurvi, täydestä kyydistä putoava linjavikainen vasuri takanaan on tiuhaa metsää ja pienimuotoinen rotko. Mutka ei näytä juuri miltään ja on juuri siksi niin pirullisen vaikea. WRC-miehistä pihalle vetäisivat Galli ja PG, täydestä kyydistä roikkuivat ainakin Henning ja Wilson. N-ryhmää johtanut Salo romutti Gulf-mitsunsa kohtuullisen rumaan kuntoon - tuplavaroituksella. Useammasta kolmiosta huolimatta huimia pelastuksia riitti monen rallin tarpeeseen. Söisi aivan varmasti useamman WRC-miehen ensi vuonnakin.

GDR
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Löppönenhän ilmaisi mielipiteensä aiemmin kaudella, että uusia pätkiä ei pitäisi olla niin paljon mukana. Sebi ei taida liiemmälti tykätä ajaa uusista
nuoteista...

Loeb on myöntänyt sen itsekin että hänen akilleen kantapäänsä on nimenomaan nuotittaminen ja uusien pätkien omaksuminen. Loebilla on tainnut ollakin yleensä eniten vaikeuksia ihan uusissa ralleissa ja uusilla pätkillä.
 
Viimeksi muokattu:

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Äijälä sijaitsee Suolahdella aivan Lankamaan kupeessa, joten se voisi sijaintinsa puolesta mainio uusi erikoiskoe. Vastapainona en sitten taas tiedä, onko tie esimerkiksi asvaltoitu tai muuten muuttunut muinaisista Suurajo-ajoista.

Eiköhän se ollut pari talvea takaperin, kun Äijälä oli mukana Peurungan SM-rallissa. Ja vaikka talvikelissä ajettiinkin, niin tuskinpa jään alla asfalttia oli, eli sikäli kyllä varmaan vielä ihan ajettavassa kuosissa.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Viimevuotisen Kakariston reitillä oli ehkä huimin katselupaikka jossa olen ikinä ollut. Kyseessä oli nk. Sokolovin kurvi, täydestä kyydistä putoava linjavikainen vasuri takanaan on tiuhaa metsää ja pienimuotoinen rotko.

Ja sivuhuomautuksena sanottakoon, että Sokolov kiskaisi paikassa ulos nimenomaan ajettaessa Mutasen risteyksestä Kakaristoon päin (kuten myös seuraavana vuonna vetomies-BMW). Viime vuonna paikka toimi sitten Kakaristosta Mutaseen päin. Eli kyseinen ylitys on pirullinen kumpaankin suuntaan ajettaessa.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Reitistä sen verran, että ensi vuonna kun on 60s ralli niin vakavassa harkinnassa on kuulemma, että Harjulla päräytettäisiin juhlakilpailussa pitkän tauon jälkeen.

Muuten tämän vuoden reittiä voisin kommentoida, että perjantain osalta oli mielestäni parempi aikaisempina vuosina käytetty malli 3+3+3+Killeri kuin nyt käytössä ollut 4+4+Killeri. Tuo tauko toiselle kierroksella venyi nyt jo niin pitkäksi, että jos ideana oli yleisön pysyminen samalla paikalla niin huonompaan suuntaan mentiin. Tosin nyt itsekin ehdin pitkästä aikaa Paviljonkiin oikein katsomaan huoltoakin.

Lauantai oli mielestäni aikaisempiin vuosiin nähden reitiltään tosi lattea. Lähtökohtaisesti Väärinmaja ja Kavala ovat liian kaukana Jyväskylästä jos kaikki huollot ovat Paviljongissa. 2007 oli yksi etähuolto Jämsässä ennen viimeistä lenkkia ja näin siirtymät lyhenivät merkittävästi. Ilmeisesti kokemukset eivät olleet hyvät vai eivätkö säännöt enää salli tällaista?

Muuten Leustu on riskialtis erikoiskoe lauantain ekaksi pätkäksi koska estää tehokkaasti ainakin hyvällä kelillä, jolloin yleisöä enemmän liikkeellä, Jyväskylästä tulevan yleisön etenemisen Leustun jälkeisille pätkille Jämsän suuntaan.

Sunnuntai taitaa olla ihan ok vaikka Hannula lienee ihan mitätön pätkä vaikka en ole siellä koskaan ollutkaan. Luulisi tosin tuollakin alueella olevan varteenotettavampia pätkiä esim. Laukaa, Lankamaa ja täälläkin esillä ollut Äijälä. Muutenkin olisi tietenkin hienoa jos Myhinpäässä ja Ruuhimäessä ajettaisiin silloin kun oikeastikin ajetaan kilpaa eikä varmistella.

Aikataulusta olen juuri samaa mieltä kuin Loebin kartturi David Elenakin oli, että täällä aloitetaan aamuisin aivan liian aikaisin. Perjantainakin lähtö oli kello 6.00 ja sitten ennen Killeriä henkailtiin kolme tuntia tumput suorina ennen Killeriä. Ei näin, ei todellakaan näin. Lähtö Paviljonkilta noin kello 8.00 niin monet ovat varmaankin tyytyväisempiä. Ei Suomi ole enää maalatalousmaa, jossa lehmien lypsyn jälkeen lähdetään katsomaan kun autot kovaa ajaa ohi :)
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Aikataulusta olen juuri samaa mieltä kuin Loebin kartturi David Elenakin oli, että täällä aloitetaan aamuisin aivan liian aikaisin. Perjantainakin lähtö oli kello 6.00 ja sitten ennen Killeriä henkailtiin kolme tuntia tumput suorina ennen Killeriä. Ei näin, ei todellakaan näin. Lähtö Paviljonkilta noin kello 8.00 niin monet ovat varmaankin tyytyväisempiä. Ei Suomi ole enää maalatalousmaa, jossa lehmien lypsyn jälkeen lähdetään katsomaan kun autot kovaa ajaa ohi :)

Kyllä se Elena herää kello kuudeksi töihin, jos työnantaja niin määrää... Perjantai-illan venyttäminen Killerin takia oli täysin joutavaa ja turhanpäiväistä, mutta jännä ettei noista aamuista kukaan muu ole intoutunut valittamaan kuin karvaan kakkossijan kokenut herra Elena.

Tuossa Jämsän etähuolto-asiassa on varmastikin (asiaa sen paremmin tuntematta) myös sellainen aspekti, että rallin järjestäjä haluaa pitää huollot Paviljongissa, jotta sinne muun hässäkän lisäksi saadaan tasaisin väliajoin myös ralliautoja pärisemään. Eli tässäkin markkinoinnillinen näkökulma lienee vahvasti esillä, kun päätöksiä tehdään/on tehty.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Hieman ennen sitä on "Sainzin paikka" - en nyt mene aivan takuuseen, mutta kyseessä voi olla tämä.

Itselleni Juupajoella oleva "Sainzin paikka" on se, missä hän eka kippasi vasurissa ja kun mies saatiin tielle niin sadan metrin päässä vielä karautti siltaan. Olisiko ollut 1989? Eipä taidettu enää viime vuonna tuonne asti ajella?

Viimevuotisen Kakariston reitillä oli ehkä huimin katselupaikka jossa olen ikinä ollut. Kyseessä oli nk. Sokolovin kurvi, täydestä kyydistä putoava linjavikainen vasuri takanaan on tiuhaa metsää ja pienimuotoinen rotko. Mutka ei näytä juuri miltään ja on juuri siksi niin pirullisen vaikea. WRC-miehistä pihalle vetäisivat Galli ja PG, täydestä kyydistä roikkuivat ainakin Henning ja Wilson. N-ryhmää johtanut Salo romutti Gulf-mitsunsa kohtuullisen rumaan kuntoon - tuplavaroituksella. Useammasta kolmiosta huolimatta huimia pelastuksia riitti monen rallin tarpeeseen. Söisi aivan varmasti useamman WRC-miehen ensi vuonnakin.

Eikö nämä ole kaksi aivan eri paikkaa? Siis ns. Sokolovin paikka on sillä isolla tiellä ja Gallin, PG:n & Salon paikka viime vuonna oli tällä "uudella osuudella", pikkutiellä kilsa ennen maalia.

Sokolov: http://www.youtube.com/watch?v=5rgEFZYjD-s
Viime vuonna PG: http://www.youtube.com/watch?v=3Z4LXgytkZs

Näyttää noissakin eri paikoilta... ainakin minun silmääni. Vai onko Sokolov monessakin eri paikassa kipannu Ounissa :D

Ensi vuonnahan huhutun Harjun kanssa tulee muutos, että kisan kokonaispituus saa kasvaa oliko nyt 500kilometriin. Tosin ei se tarkoita, että muutoksia tulee, mutta mahdollistaa laajemman tie pohjan. Myös yöllä ajoa ilmeisesti harkitaan (tosin elokuun alussa ei kovin pimeää ole yölläkään), mutta järjestysmies ongelmat kaatanee tuon projektin. Ouni/Kakaristo jäi tältä kesältä väliin pelkästään tuon järkkäriongelman takia. Ouni vaatii niin paljon järjestysmiehiä, että se sitouttaisi Jämsän alueen halukkaat lähes kaikki sinne. Näin niinkuin by the way : )

Oma reissu oli ihan mukiin menevä. Perjantaina Kruununperällä pellolla missä "kaikki muutkin", Himoksella 1km kohdalla olevassa nyppy vasuri + kirraava vasen ja Väärinmajan pellolla kirraavassa vasurissa. Eka tarkoitus oli mennä "Kimin paikkaan", mutta en jaksanu enää umpimettään lähteä vaan lähinnä paikkaan, josta pääsee myös helposti pois kun työt odotti la-su yönä. Täytyy antaa myös järkkäreille kiitosta. Kaikki toimi ensimmäistä kertaa vuosiin täysin kitkattomasti noilla paikoilla missä olin. Kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Lieveilmiöt
Eikö nämä ole kaksi aivan eri paikkaa? Siis ns. Sokolovin paikka on sillä isolla tiellä ja Gallin, PG:n & Salon paikka viime vuonna oli tällä "uudella osuudella", pikkutiellä kilsa ennen maalia.

Sama mutka se on. Paikkaan lasketaan toisinpäin kovalla vauhdilla tuolta Sokolovin videon loppupuolella näkyvältä nyppylältä, mutta toisinpäin varsinainen ulosajokohta on noin kymmenen metriä eteenpäin venäläiskuljettajan huimistelupaikasta linjavikaisen nyppylän takana (eli siellä mistä Sokolov juuri kovalla vauhdilla tulee).

Juupajoen mutkasta en ole tosiaan sataprosenttisen varma, mutta olen käsittänyt Sainzin ulkoilleen myös noin puolisentoista kilometriä viimevuotisesta maalista lähtöön päin (sellainen vauhdikas peltomutkayhdistelmä). Tästä jatkaen lähtöön noin puoli kilometriä eteenpäin on Stohlin mutka, jossa Katajamäki kaatoi lennokaasti vuoden 2006 Pirellissä.

Myös allekirjoittanut päivysti Kruununperän rysäpellolla, jossa ensimmäisellä kiepillä ulkoilivat Rautenbach ja Gross. Lauantaiaamun aloitin Leustulla hieman ennen jättiloikkaa olleessa pitkässä ja vauhdikkaassa oikeassa, jossa ei nähty kovinkaan erityisiä tapahtumia. Nopea siirto Surkeen ykkösen maalipäähän - leveitä linjoja, ei muuta. Tässä välissä ehti mukavasti pitämäään kuuden tunnin tauon, jonka jälkeen suuntasimme keulan kohti Väärinmajaa "Compancin mutkaan". Stouni oli rallinetin puolella huudellut paikan tapahtumia, jotka tosiaan jäivät erittäin lennokkaisiin loikkiin ja muutamaan roikkuun kirraavassa vasurissa. Ojaa saisi olla enemmän...

GDR
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eikös Loeb juurikin näillä uusilla erikoiskokeilla ole eniten töpeksinyt, ja sen takia leikki jäänyt kesken? Joten, taitaa olla niin ettei Loeb löydä kaikkia kantoja/kiviä kun ajetaan uusi pätkä nuotituksen aikana?
Ja tämä korostuu nimenomaan Jyväskylässä, koska noita vaikeita ylityksiä on lähes jokaisella pätkällä. Eikä niihin nuotin tekeminen ole yksinkertaisesti mitään helppoa puuhaa. Kaikki näyttävät lähes samanlaisilta, mutta totuus on jotain aivan muuta. Sitten kun Loeb saa yhden kisavedon alle, ja tarkistettua nuottinsa, niin meno on sen jälkeen paljon parempaa.
Ouni/Kakaristo jäi tältä kesältä väliin pelkästään tuon järkkäriongelman takia.
Ei pidä paikkaansa. AKK:n päällikkö osaa olla tarvittaessa sika mieheksi, ja nyt kävi niin. Syy jääköön kuitenkin kertomatta.

- - - - - - -

Mitä sitten tulee tuohon ensi vuoden reittiin Jyväskylässä, niin tosiaan kun juhlarallia ajetaan, niin varmasti jotain spesiaaliakin nähdään. Onko se sitten täälläkin aiemmin mainittu Harjun erikoiskoe, jää nähtäväksi.

Pieniä mahdollisuuksia reitin muutokseen on olemassa siinäkin mielessä, että kokonaispituus voi olla haarukassa 300 - 500 km. Sen lisäksi kannattaa huomata, että lauantai voi olla jo viimeinen kilpailupäivä. Jos nyt joutuisi arvaamaan, koska ralli loppuu ensi vuonna, niin arvaisin että juurikin lauantaina. Jos näin käy, niin silloin menevät kaikki hienot suunnitelmat eri päivistä uusiksi, koska ajettavaa tulee väkisinkin enemmän aiemmille päiville. Tämä taas saattaisi tarkoittaa sitä, että remote service joudutaan taas ottamaan kisaan. Nykysäännöillä tuo remote on aika naurettava juttu, mutta säännöthän ovat muokattavissa joka vuosi, ja välillä siinä välissäkin.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Ei pidä paikkaansa. AKK:n päällikkö osaa olla tarvittaessa sika mieheksi, ja nyt kävi niin. Syy jääköön kuitenkin kertomatta.

Sitä en tiedä onko sulla inside-tietoa... ilmeisesti, mutta tuo järkkäriongelma on ainakin julkisuuteen annettu "syy" sille, miksi ounia/kakaristoa ei ajeta. Ja olisihan se varsin looginen, kun on tiedossa että järkkäripulaa edellisinä vuosina on ollut. Mutta niintainäin, en lähde väittää vastaan. Olkoon minkälainen sika tahansa.

EDIT: Tuo Gianfrancon tuulilasi-linkki kyllä selventää paljon asiaa. Money talks jne. Surullista.

Tuo Loeb & uusien pätkien nuotittaminen katsotaan seuraavassa kisassa, kun jokainen pätkä ausseissa on uutta baanaa kun keskuspaikkakin on vaihtunut totutusta Perthistä länteenpäin 4000km.

Huonoja uutisia sen verran, että Suomen Joonas Lindroos ei päässyt jatkoon Pirelli Star Driver kisassa. (lähde: wrc.com) syy näkyy(nee) tässä: http://www.youtube.com/watch?v=VUEDnWZFOmg
 
Viimeksi muokattu:

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Sitten kun Loeb saa yhden kisavedon alle, ja tarkistettua nuottinsa, niin meno on sen jälkeen paljon parempaa.

Samahan oli Kimillä, aamupäivällä pe ja la oli kohtalaisia aikoja, toisella vedolla tulikin hurjia aikoja, kyllä se niin on että Kimikin tarvitsi sen yhden kierroksen että näkee missä voi vetää urku auki ja missä sitten nuotin mukaan!

-Stouni-
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Huonoja uutisia sen verran, että Suomen Joonas Lindroos ei päässyt jatkoon Pirelli Star Driver kisassa. (lähde: wrc.com)

Taisi se lipsahdus Ruuhimäessä torstaina maksaa liikaa, vaikka siihen mennessä oli Joonas vetänyt todella hienosti jättäen muita ja paljon!

-Stouni-
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ei pidä paikkaansa. AKK:n päällikkö osaa olla tarvittaessa sika mieheksi, ja nyt kävi niin. Syy jääköön kuitenkin kertomatta.

Väkisinkin tuosta nyt saa sen kuvan, että AKK:n päällikkö on sikamaisuuttaan aiheuttanut Ounin tippumisen reitiltä. Keskinopeudet, järjestyshenkilöstön hankintaan liittyvät haasteet jne. eivät olekaan siis se oikea syy. Kiinnostaisi kyllä aidosti tietää mikä sitten on aiheuttanut sen, että päällikkö on ratkaisuun päätynyt?

Jotenkin tuntuu, että nyt ollaan saman kupin äärellä, mistä Tuulilasi kirjoitti/julkaisi artikkelin rallin alla. Varsin katkeran oloista tekstiä, kuka lie sitten kirjoittanutkaan...
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Väkisinkin tuosta nyt saa sen kuvan, että AKK:n päällikkö on sikamaisuuttaan aiheuttanut Ounin tippumisen reitiltä. Keskinopeudet, järjestyshenkilöstön hankintaan liittyvät haasteet jne. eivät olekaan siis se oikea syy. Kiinnostaisi kyllä aidosti tietää mikä sitten on aiheuttanut sen, että päällikkö on ratkaisuun päätynyt?

Jotenkin tuntuu, että nyt ollaan saman kupin äärellä, mistä Tuulilasi kirjoitti/julkaisi artikkelin rallin alla. Varsin katkeran oloista tekstiä, kuka lie sitten kirjoittanutkaan...

Elikkä Kakariston rahojen takia jätettiin ajamatta, harmittaa aika paljon mikäli tuon takia jäi ajamatta, kuitenkin AKK nettoaa kyseisessä tapahtumassa muutaman pinon rahaa. Tietysti sekin varmasti totta osittain että kyseinen ek syö paljon järkkäreitä, mutta jos tuo Kakariston rahan menetys oli todellinen syy, niin ihmettelen kyllä kovasti, kuitenkin se legendaarinen ek.

-Stouni-
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
EDIT: Tuo Gianfrancon tuulilasi-linkki kyllä selventää paljon asiaa. Money talks jne. Surullista.

Asiaa kisan alla päässäni pyörittelin, kun jutun luin ja mietin asiaa myös AKK:n kannalta. Järjestät helvetin ison tapahtuman, jonka läpiviemiseksi tarvitset tuhatpäin "vapaaehtoisia", joista maksetaan erilaisille seuroille kuitenkin jonkinlaista korvausta. Ounissahan oli jo viime vai edellisenä vuonna lähellä tilanne, että pätkä olisi peruttu jo ennen kilpailun alkua, kun järkkäreitä ei meinattu saada tarpeeksi. Jostain niitä kuitenkin kaivettiin.

Samaan aikaan maanomistajataho perustaa osakeyhtiön jauhamaan rahaa tapahtuman avulla. En tiedä minkälainen tulonjako maanomistajan ja kilpailunjärjestäjän välillä on ollut, mutta eittämättä tässä nyt tulee sellainen haisu, että ansiokkaasti maitoa tuottanut lypsylehmä on lyöty lihoiksi ahneuspäissään. Eli on luotettu siihen, että rallinjärjestäjän on pakko pitää Ouninpohja mukana reitillä, koska pätkä on kaikkinensa niin legendaarinen. Kuka on ollut ahne ja kenen kädestä tikkari nyt on viety, on tulkintakysymys ja vaatisi perustelukseen muutakin kuin tiedon siitä, että jonkun peltopläntin on saanut vuokrata käyttöönsä 500 eurolla. Se, kumpi osapuoli tarvitsee toista enemmän, Kakaristo Oy rallia vai ralli Kakaristoa, on sitten toinen debatti.

Kakaristo Oy:n liikeidean yksi reunaehto on väistämättä se, että ralli ylipäätään ajetaan Kakariston risteyksen kautta. Luulisi, että liikevaihtoa saadakseen osakeyhtiö toimisi oman bisneksen turvaamiseksi jotenkin muuten kuin päästämällä tällaisia kirjoituksia julkisuuteen. Tuskin ainakaan helpottaa asetelmia tulevaisuuden suhteen.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Asiaa kisan alla päässäni pyörittelin, kun jutun luin ja mietin asiaa myös AKK:n kannalta. Järjestät helvetin ison tapahtuman, jonka läpiviemiseksi tarvitset tuhatpäin "vapaaehtoisia", joista maksetaan erilaisille seuroille kuitenkin jonkinlaista korvausta. Ounissahan oli jo viime vai edellisenä vuonna lähellä tilanne, että pätkä olisi peruttu jo ennen kilpailun alkua, kun järkkäreitä ei meinattu saada tarpeeksi. Jostain niitä kuitenkin kaivettiin.

Samaan aikaan maanomistajataho perustaa osakeyhtiön jauhamaan rahaa tapahtuman avulla. En tiedä minkälainen tulonjako maanomistajan ja kilpailunjärjestäjän välillä on ollut, mutta eittämättä tässä nyt tulee sellainen haisu, että ansiokkaasti maitoa tuottanut lypsylehmä on lyöty lihoiksi ahneuspäissään.

Tuosta Kakariston poppoostahan on ollut tällä suunnalla juttua jo vuosia ja mielestäni oli ihan oikein että AKK vähän näpäytti paikallista maanomistajaa ahneudestaan (samoin kävi ainoinaan esim. Siitamassa). Yleisesti olisi hyvä muistaa että, jos AKK ei tuota taloudellista voittoa rallista tärkeiden sponsori/vip-tulojen karattua yksityisille tapahtumanjärjestäjille (esim. tämä kakaristo oy) niin siitä kärsivät lopulta ne pienet seurat, jotka erikoiskokeet todellisuudessa järjestävät.

Jotta ei mene niin vakavaksi niin allekirjoituksesta löytyvästä linkistä voi käydä katsomassa tusinan verran rallikuvia viime viikonlopulta.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Reitistä sen verran että yksi suunta on ollut aika lailla pois käytöstä jo kymmenisen vuotta, eli Päijänteen itäpuoli. En nyt väitä, että siellä olisi mitenkään parempia erikoiskokeita, mutta vaihtelua se voisi ainakin tuoda.

Jos kerran pituutta ollaan lisäämässä niin sunnuntaina voisi olettaa että tehdään kaksi lenkkiä nykyisen yhden sijaan.

Perjantaille tai lauantaille voisi harkita lisää. Tänä vuonna perjantaina lenkkejä oli kaksi ja lauantaina kolme.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tuosta Kakariston poppoostahan on ollut tällä suunnalla juttua jo vuosia ja mielestäni oli ihan oikein että AKK vähän näpäytti paikallista maanomistajaa ahneudestaan (samoin kävi ainoinaan esim. Siitamassa). Yleisesti olisi hyvä muistaa että, jos AKK ei tuota taloudellista voittoa rallista tärkeiden sponsori/vip-tulojen karattua yksityisille tapahtumanjärjestäjille (esim. tämä kakaristo oy) niin siitä kärsivät lopulta ne pienet seurat, jotka erikoiskokeet todellisuudessa järjestävät.

En ainakaan itse rallin elinikäisenä ystävänä sinänsä ole pahoillani jos joku yksityinen tahokin on keksinyt oivan liikeidean maaseudulla. Ja kun AKK on itsekin parhaansa mukaan keksinyt tapoja rahastaa (huollon keskittäminen Paville ja huoltoparkkimaksut näin yhtenä esimerkkinä), on vielä vaikeampaa tuntea AKK:ta kohtaan suurta sympatiaa, varsinkin kun käsittääkseni seuroille suuntautuva rahavirta ei sinällään ole hirveästi tainnut suurentua.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Reitistä sen verran että yksi suunta on ollut aika lailla pois käytöstä jo kymmenisen vuotta, eli Päijänteen itäpuoli. En nyt väitä, että siellä olisi mitenkään parempia erikoiskokeita, mutta vaihtelua se voisi ainakin tuoda.

Niin Päijänteen itäpuolella ei ole sitten taidettu ajaa vuoden 1998 jälkeen ? Ainakin vuonna 1998 on helikopterista kuvattu kun silloinen kärki kolmikko on parkissa uudella Kärkistensalmen sillalla. Sieltä löytyisi kyllä lukuisia hyviä vanhoja pätkiä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Löytyykö muuten mistään, että miten siinä Vetomies -kisassa kävi? Googlella koitin, niin aika paljon näytti menevän Neste Oil Rallin sivuille..

Mutta tähän lyhyt kertaus WRC:tä. MM-sarjaa on jäljellä kolme kisaa ja Mikko Hirvonen johtaa kolmella pisteellä Loebia.. Toivotaan vaan, että ero pitää. Tekisi Mikolle ihan hyvää voittaa maailmanmestaruus, Loeb on jo niitä tarpeeksi voittanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös