Mainos

Ralliketju

  • 1 842 256
  • 14 861

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mäkinen tosiaan kertoi, että tehoja oli kadoksissa Jyväskylässä. Mutta ihmeen helposti tuntuu miehen yrittäminen ja tappamisen meininki myös katoavan, kun alkaa vastustamaan. Tallikaverilta sitä ei ole puuttunut, päinvastoin.

Näyttää Garde pitävän Rovanperää tiukasti pihdeissään, ilmeisesti Tonin hurja luonne näkyy tällaisessa rallissa positiivisesti :p

Välimäki ja Tuohino ovat jääneet jo puolitoistaminuuttia oman ryhmänsä kärjelle, aijai...

Edit: Grönholm sai AT:ta 30 sek. kun ilmeisesti huollossa meni pitkäksi, olisko nuo hydrauliongelmien korjaukset kestäneet...
 
Viimeksi muokattu:

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Grönholm on aloittanut raivoisasti toisen päivän, SS9:llä tuli 13s pohjat ja SS10:llä toistaiseksi 18s pohjat!

Bugalski keskeyttänyt moottoriongelmien takia, jotain häikkää öljyjen kanssa, Schwarz ajanut ulos SS10:llä.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näin on, mies ajaa hurmiossa yleiskilpailun kolmantena. Loebilla on nyt laskeva trendi ajossaan, aamun ekalla jäi Marcukselle 20s ja Burnsillekin 7s. Katsotaan nyt vielä miten käy tällä toisella pätkällä, mutta hyvältä tämä näyttää...

Edit:

Loeb kakkoseksi -7s ja Burns kolmanneksi -17s, joten mainosti menee! Schwarz joutui keskeyttämään, ilmeisesti kaatoi kärrynsä. Kokonaistilanne nyt tämä:

1. LOEB-ELENA 1h48'23"300
2. BURNS-REID + 00'30"20
3.GRONHOLM-RAUTIAINEN + 00'59"20
4. C.MCRAE-GRIST + 01'38"30
5. SOLBERG-MILLS + 01'51"90
6. THIRY-PREVOT + 02'09"90

Ja lähde oli www.rally-live.com
 
Viimeksi muokattu:

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Loeb rysäyttää vielä ulos (en tietenkään toivo) ja näin saadaan (taas) kerran oikeat autot ja kuskit kärkeen. Jotain on kyllä pahasti pielessä, jos ei vähintään kahta Peugeotia nähdä kolmen parhaan joukossa. Ensimmäisen päivän jälkeen en kyllä uskonut, että Bosse nousisi kuudetta sijaa ylemmäs, mutta nyt jo vähän helpottaa. Push, push Marcus! :cool:
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Loeb voittaja -vai onko?

Loeb voittaja, Bosse kolmas, mutta Lobilla hylkäysuhka päällä. Tuomaristo kokoontuu 19.00 päättämään, ajoiko Loeb sääntöjenvastaista ajosuuntaa viimeisellä ek:lla.

EDIT: tuo ek oli lauantain viimeinen yleisö ek..
 
Viimeksi muokattu:

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Niin. Kysymys kuuluukin, että millaisen "rangaistuksen" Loeb saa!? Bosse vetää kaulaa taas taakse MM-tilastossa ja Peugeotin merkkimestaruus näyttää jo selvältä, vaikka Citroen saisikin tällä kertaa voiton. Pääasia, että Fordit on ihan muualla, kuin kärjessä. Harmi sisänsä jos Loeb menettää taas voittonsa Monten Carlon tavoin, koska hän on voittonsa ansainnut nimeonmaan ajamalla!
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Toivottavasti hän saa tuntuvan rangaistuksen. Ajaminen kiellettyä ajosuuntaan (ns. vastapäivään) on ralleissa ehdottomasti kiellettyä! Ankarin seuraus tuosta rikkeestä on lisenssin menettäminen.
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tommi Mäkinen aiheutti lauantain parhaat naurut rallilähetyksessä. Kuva auton sisältä ja pätkässä kuuluu Tommin keskustelu Lindströmin kanssa:

KL: "Mihin sää oikein ajat?"
TM: "No emmää tiedä!"
TM: "Lue hitaammin, mää oon ihan pihalla"

Tämän tosin varmaan suurin osa tämän ketjun lukijoista näkikin.

Jännä nähdä tuossa Loebin tilanteessa, pätevätkö samat säännöt kaikille. Kaiken järjen mukaan tuosta joku sanktio pitäisi tulla.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Heh. Joo kyllä on äijä ihan pihalla... Selitys oli, että "mä luulin, että Kaitsu toistaa sen saman nuotin uudestaan, mutta siinä olikin identtiset kurvit/nuotit" :D voi helevetti!

Noh... kaikkea sattuu, mutta eiköhän Tommin uran huippuhetket ole jo nähty!

Vieläkin huvittaa silloin muutamia vuosia sitten kun Sainz keskeytti Toyotalla pari sataa metriä ennen maalia, niin Tommi kun kuuli voittavansa MM:n juuri kesken haastattelun, niin äijä oli ihan pihalla: "Mitää? Mitää? Mitää? Mitää?"
:D
Vaikea kertoa ja välittää se tätä kautta, mutta aivan varmasti ainakin joku muistaa tuon kyseisen tilanteen!
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen miettinyt pienessä mielessäni, että Mannisenmäen poissaolo taitaa vaikuttaa sittenkin enemmän, kuin mitä annetaan ymmärätää. Jotakin tuossa Mäkisen ja Lindströmin työskentelyssä on vialla, ei ole nimittäin ensimmäinen kerta tuollainen ajatuskatkos.

Joko se vika on Mäkisen päässä tai Lindströmin erilaisessa nuotitus/nuotinlukutyylissä. Koppityöskentely ei ole kuitenkaan lähellekään niin jouhevan kuuloistakaan, kuin esim. Grönholmilla ja Rautiaisella. Kyseessä ei ole varmasti isot asiat, mutta se on jo nähty, että Mäkisellä on atakki nyt ihan jossakin muualla, mitä pitäisi.

Samaa voi tosin sanoa koko tallistakin. Itselläni särähti korvaan Mäkisen puheet siitä, että su aamun kolmella ensimmäisellä pätkällä talli teki testimielessä muutoksia ja ei "huomannut" pistesijan olevan mahdollista. Miten huipputalli voi viitata kintaalla meneillä olevaan kisaan ja sen muuttumiseen matkan varrella? Ei ole kovin fiksunkuuloinen selitys se, että talli keskittyy osittain jo ensikauteen.

Grönholmilta hyvä työpuhde, kolmas sija on tärkeä mestaruusjahtia ajatellen. Loebille täytyy nostaa hattua kaikesta huolimatta, kovan paineen alla kaveri pesi Burnsin ja koko muun porukan. Ilman teknisiä ongelmia Marcus olisi pystynyt kisaamaan voitosta, mutta turhapa se on enää miettiä sellaisia.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Stone Cold

Samaa voi tosin sanoa koko tallistakin. Itselläni särähti korvaan Mäkisen puheet siitä, että su aamun kolmella ensimmäisellä pätkällä talli teki testimielessä muutoksia ja ei "huomannut" pistesijan olevan mahdollista. Miten huipputalli voi viitata kintaalla meneillä olevaan kisaan ja sen muuttumiseen matkan varrella? Ei ole kovin fiksunkuuloinen selitys se, että talli keskittyy osittain jo ensikauteen.

Tommin haastattelussa suurin piirtein näin. "Huomasimme sunnuntaina (siis puolessa välissä päivää), että pistesijaan on mahdollisuus ja sitä yritimme saavuttaa." Niin, kyllähän sen huomaa kun taulukkoa vilkaisee. Jeps jeps. Selityksiä selityksiä.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Voi kurjuuden kurjuus. Kyllä sääliksi käy Tommia. Paineet menestymiseen on kovat ja selvästihän tuon huomasi ettei tuolla kopissa ole kaikki niinkuin pitäisi olla. Mutta kyllähän Puuppolan Paroni on nopeutensa näyttänyt, vielä kun saisi auton sopimaan hanskaansa niin kovaa mentäisiin. Peugeotin vauhdille Tommikaan ei kyllä mahda mitään, mutta ei mahda kukaan muukaan. Loeb voitti vahingossa ;)
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sebastianiltahan vietiin voitto pienen huoltoon liittyvän
sääntörikkomuksen jälkeen Monte-Carlossa. Tällä kertaa
lopullisessa tiedotteessa ei mainita, että Sebun voittoa
olisi edes harkittu kyseenalaistaa, vaikka pikistä olisikin
ajeltu pätkä väärään suuntaan.

No tämä taitaa olla liki ensimmäinen Citroenin MM-voitto
WRC:llä ja ainakin ensimmäinen sellainen Saksassa, kun
koko kisa kerran ajettiin ekaa kertaa.

Saa nähdä, milloin tallipaikkojen jaossa nämä markkinoinnilliset
aspektit alkavat saada voimakkaammin sijaa. Esim. Harri
R:n otteet Pesosen ratissa tuskin miellyttävät kaikkia tiimissä
ja jopa Thiry tuli b-luokan Pökötillä viidenneksi.

Ja onnittelut Marcukselle. Hienosti hoidettu ekan päivän
vaikeuksien jälkeen.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ihmettele yhtään, vaikka Rovis vaihtaisi tallia ensikaudelle ihan omastakin tahdosta, joskin kausi ei muutenkaan ole ollut ihan sitä mitä häneltä on tallin puolelta odotettu. Mies kierteli ja kaarteli Jyväskylän aikana, kun häneltä toimittajat kyselivät ensikauden suunnitelmista. Olisiko suunta Mitsulle?
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti nedomansky
No tämä taitaa olla liki ensimmäinen Citroenin MM-voitto
WRC:llä ja ainakin ensimmäinen sellainen Saksassa, kun
koko kisa kerran ajettiin ekaa kertaa.

Saa nähdä, milloin tallipaikkojen jaossa nämä markkinoinnilliset
aspektit alkavat saada voimakkaammin sijaa. Esim. Harri
R:n otteet Pesosen ratissa tuskin miellyttävät kaikkia tiimissä
ja jopa Thiry tuli b-luokan Pökötillä viidenneksi.

90-luvun alun jälkeenhän markkinoinnilliset aspektit ovat jo saaneet ikävänkin paljon sijaa. Nimenomaan Peugeot on ollut se talli, joka on murtanut jäätä valitsemalla kuljettajiaan hyvin pitkälti urheilullisin perustein. Kyllä aika moni tallipäällikkö on kironnut kulisseissa putkinäköään, kun eivät aikanaan antaneet mahdollisuuksia Bosselle.

Nykypäivänä kehitys on sen suuntainen, että soraralleja on enemmän kuin asvalttikisoja. Ja juuri soralle Peugeotilla on tällä hetkellä aivan käsittämättömän ylivoimainen kuljettajakatras.
Ja mitä Thiryyn tulee, niin hänhän on alunperin puhdas asvalttispesialisti, joka sittemmin on joutunut opettelemaan myös soralla ajamista, muuten tehdasura olisi päättynyt jo aikoja sitten. Brunolta ei odoteta ihmeitä soralla, eikä Harrilta asvaltilla. Jossain toisessa tallissa Harri varmasti pääsisi ajamaan koko sarjan, mutta Peugeot on ainoa talli, joka tarjoaa voittaja-auton kaikille alustoille. Roolitus on päivän sana rallissakin, merkkimestaruus on talleille ainoa päämäärä siihen asti, kunnes se on varmistettu.

Ja vielä tuosta Citroenista sen verran, että tuo Saksan voitto oli tallin viides WRC-voitto MM-tasolla. Saksan kilpailukin ajettiin lähes nykyisellään jo viime vuonna, mutta MM-arvoahan sillä ei silloin vielä ollut.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No hei

Vanhana Sitikkakuskina lämmittää tämä korjaus, että
Sitruunalla on jo 5 voittoa!

Paasonen ja Tuohino tulee kovaa takaa, näinkö riittää
Hartsukalle tallipaikkaa?

Kisoja tietenkin ajetaan vain markkinoinnin vuoksi ja siksi
tietenkin tuloksiakin joudutaan hieman organisoimaan.

Sm-liigassahan meillä on Jokerit HCn hemmo vetämässä
systeemiä, joten ei liene epäselvää, millä markkinointi-
opeilla homma hoidetaan esim. ulkomaan pelikieltoja
saaneiden osalta. No joka tapauksessa Suomen parhaat
urheilumarkkinointitaidot on valjastettu ja kai se sitten
integroituna takaa parhaan tulevaisuuden - noin kokonaisuutena.

niin ja Marcus voittaa maailmanmestaruuden
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Re: No hei

Viestin lähetti nedomansky

niin ja Marcus voittaa maailmanmestaruuden
No tuohan on nyt päivänselvä asia. Aika inhottavasti menee kuitenkin tuo MM-tilanne tällä hetkellä, kun on vuoronperään Voorti ja PEUGEOT. Burns veivaa kyllä vielä McRaen ohi. Citikalla oli kyllä hyvä päätös tälle kaudelle. Ensi kaudella taas tosissaan haastamaan näitä isompia.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: No hei

Viestin lähetti nedomansky
Paasonen ja Tuohino tulee kovaa takaa, näinkö riittää
Hartsukalle tallipaikkaa?

Eiköhän Poranterä ole paremmassa asemassa tallipaikan suhteen. Pykälistön Juusokin taitaa mennä Tohiksen ja Paasosen ohi, kun ensivuoden tilannetta ajatellaan. Fordin vähentäessä satsauksiaan rallin puolella (ja mikäli Sainz & McRae siirtyvät pois) Märtinille lienee ykköskuskin pesti varma.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mitä kuuluu Foordin rallisuunnitelmiin?

Voiko ne todella vähentää panosta ottaen huomioon
Hannu Mikkolan, Ari Vatasen ja Sebu Lindholmin panoksen
KENTin koneelle?

Kysyn vaan?
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Käsittääkseni Ford panostaa F1:n puolelle ensikaudella isommalla budjetilla, joten rallipuolen kuljettajapalkkoja pitää karsia. Molempia nykykuljettajia on yhdistetty Citroenille, yhdessä ja erikseen. Saa nähdä, miten sitten näissä kuvioissa käy.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Citroenillakin on tosin näitä hyviä kuskeja, kuten Loeb, Puras jne... Mutta ongelmaksi muodostuu juuri nämä sorarallit, kun kukaan näistä Citikan kuskeista ei juurikaan ole koskaan ajanut muualla kuin asvaltilla. Mä veikkaan, että ensi kaudella siellä ajavat Loeb ja Sainz + sitten mä Purasit sun muut.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
jaahans, no on todella kummmallista, jos
voorti todella alkaa laittaa kaikki paukut
F1:een, jossa ne on aika sairaan heikoilla.

Sensijaan jokainen Escortin ja Focuksen ajaja
ainakin automaailman Hölmölässä muistaa
ripauksen London-Mexico rallin menestyksestä
veivatessaan voortia käymään.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti nedomansky
Mitä kuuluu Foordin rallisuunnitelmiin?

Voiko ne todella vähentää panosta ottaen huomioon
Hannu Mikkolan, Ari Vatasen ja Sebu Lindholmin panoksen
KENTin koneelle?

Kysyn vaan?

Sanos muuta.

Eikä unohdeta Haimakaisen Alia, joka hienosääti Borehamin rakentamat tehdas-BDA:t.
280 pollea takapyörille ja sorasuihkut lepikkoon.

Perinteet kunniaan.

edit: pari fiilistelykuvaa

http://members.lycos.co.uk/bertiefisher/Escorts/Gvx489t.jpg

http://members.lycos.co.uk/bertiefisher/Escorts/Pic1.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Shane

Jäsen
Roviksesta

Olen samaa mieltä kuin Riku Burns, joka totesi taannoin eräässä haastattelussa, että Rovanperälle olisi motivaation kannalta hyvä vaihtoehto siirtyä ensi kaudeksi johonkin toiseen tiimiin. Tuntuu, että hän on jäänyt Peugeotilla jotenkin sivuraiteelle kolmos-/neloskuskiksi, ja että tallilla eivät resurssit ja motivaatio riitä pitämään kaikkia autoja kunnossa, sillä Peugeotin ongelmat osuvat lähes poikkeuksetta aina Rovanperän autoon. Ja tämä puolestaan syö väistämättä myös miehen itseluottamusta.

Jossain toisessa tiimissä, esim. Mitsulla, Rovis olisi selvä ykköskuski, joka saisi aina kaiken uuden hyväksi havaitun tiedon ja arsenaalin ensimmäisenä käyttöönsä. Vastaavasti aivan uusia, testaamattomia "riskiosia" Harrin ei tarvitsisi testata, ne laitettaisiin kakkos- tai kolmoskuskin autoon. Nythän Peugeotilla Harri on tällaisten testiosien uhriksi muutamaan kertaan joutunut, esim. Jyväskylässä '01. Silloinhan hänellä oli ainoana Peugeotin miehenä uudemmalliset iskunvaimentimet autossaan, ja kaikkihan muistanevat, miten niiden kanssa silloin kävi.

Tämän vuoden Neste Rallyn keskeytyksestä muuten Rovis saa kyllä syyttää vain itseään. Jos hän olisi heti renkaan tyhjentymisen havaittuaan pysähtynyt renkaanvaihtoon, olisi aikaa mennyt "vain" 1-2 minuuttia, ja kisa olisi jatkunut. Voittotaistelu olisi toki ollut ohi, mutta kolmanneksi hän olisi vähintään ehtinyt. Olisi voinut varmistaa vieläpä Peugeotin kolmoisvoiton.

Tavallaan tuntuu "oikealta", ettei Loebia rangaistu, olisihan ollut aika kohtuutonta, jos häneltä olisi viety jo toinen "ensimmäinen" MM-voitto jälkeenpäin. Mutta olisiko tuomariston ratkaisu ollut sama, jos voittaja olisi ollut esim. Grönholm, ja toiseksi tullut vaikkapa Armin Schwartz? On se kumma, ettei tällaisenkän tapauksen varalta ole määritelty selvää yksiselitteistä sääntöä, joka ei jättäisi selittelyille sijaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös