Ralliketju

  • 1 709 750
  • 13 590

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Shane
Eikös sitäpaitsi Ringerkin aikoinaan lopettanut samasta syystä kuin Nicky Grist nyt, eli hermostuttuaan Colinin jatkuviin ulosajoihin. Muistaakseni Vauhdin Maailmassa kerrottiin jopa miesten täydellisestä välirikosta. Mikä lie houkutteli miehen takaisin?

Olisikohan Grist suuntaamassa takaisin Kankkusen kyytiin? Jussihan ajaa todennäköisesti ensi vuonna viimeisen kautensa, ja voisi hyvin kuvitella, että hän haluaisi ajaa sen juuri hyvän kaverinsa Gristin kanssa.

No, Brittein saarillahan huhuttiin, että Ringer aikoinaan savustettiin Prodrivelta ulos...viralliset selitykset taisivat olla jotain "perhesyitä".
Nythän puhutaan vain jäljellä olevista kahdesta kilpailusta, ei vielä ensi kaudesta mitään. Tosin Derek taitaa ranskan kielen hyvin, joten olisiko hän nyt turvallinen vaihtoehto uudessa tallissa..?

Grist on ollut avoimen kiinnostunut pysymään WRC-kuvioissa, mutta enemmänkin kommentaattorin ominaisuudessa.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Onkohan tämä kuva ollu jo esillä täällä? Pistän kuitenkin. Grönholm ilmeisesti nauttinut vettä väkevämpää ?

Edit: tai sitten ihan siken voimalla kahville..
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti JMK81
Onkohan tämä kuva ollu jo esillä täällä? Pistän kuitenkin. Grönholm ilmeisesti nauttinut vettä väkevämpää ?

Edit: tai sitten ihan siken voimalla kahville..

No mikäs sitä on tuoreen mestarin sikaria polttaessa ja miestä väkevämpää nautiskellessa. Kyllä meikäläinenkin olisi tuossa tilanteessa (mestaruus taskussa) muutaman ryypyn ottanut..
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Kausi ohi

Noniin, rallikausi 2002 on nyt sitten ohi. Kautta värittivät Peugeotin ja Marcus Grönholmin ylivoimaisuus. Ei mennyt montaa voittoa muille kuin Peugeotille.

Oikeastaan viimeisen kisan ilonaihe, ainakin allekirjoittaneelle, oli Petter Solberg. Loistava, virheetön ajo ja miehelle ensimmäinen mm-osakilpailuvoitto :) ja vielä mm-sarjan hopeatila :) loistavaa! Lisäksi nähtiin, että kyllä se Subaru on ihan voittaja-auto, kunhan vaan Marcus ei ole kisassa mukana ;)

Entä ensi kausi? Onko Marcuksen ylivoima edelleen yhtä murskaavaa? Joko Tommille piisaa, tämä kausi meni tallikaverin varjossa, vaikka kauden avauksesta voitto tulikin. Vai vieläkö Mäkinen nousee taistelemaan viidennestä MM-tittelistä? Onko ulkomaalaisista kuskeista haastajiksi?
Entä muut suomalaiset? Saako Kankkunen vielä auton Hyundailta (tai muualta), entä miten Rovis ja Gardemeister? Tuleeko taas esille uusia suomalaisia tähtiä? Paasonen olisi jo valmis ainakin ajamaan koko mm-sarjan, muita?
Itsellä kiinnostaa myös, miten Citroenin ensimmäinen täysi kausi tulee sujumaan, kokenut C. McRae tulee talliin ja Loeb luultavimmin kakkonen, joka on kyllä hyvä asfaltilla ja näytti viikonloppuna että kyllä sorallakin kulkee kohtuullisesti

Kautta 2003 odotellessa...
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taas se alkaa

Viestin lähetti AnA79

Entä ensi kausi? Onko Marcuksen ylivoima edelleen yhtä murskaavaa? Joko Tommille piisaa, tämä kausi meni tallikaverin varjossa, vaikka kauden avauksesta voitto tulikin. Vai vieläkö Mäkinen nousee taistelemaan viidennestä MM-tittelistä? Onko ulkomaalaisista kuskeista haastajiksi?
Entä muut suomalaiset? Saako Kankkunen vielä auton Hyundailta (tai muualta), entä miten Rovis ja Gardemeister? Tuleeko taas esille uusia suomalaisia tähtiä? Paasonen olisi jo valmis ainakin ajamaan koko mm-sarjan, muita?
Itsellä kiinnostaa myös, miten Citroenin ensimmäinen täysi kausi tulee sujumaan, kokenut C. McRae tulee talliin ja Loeb luultavimmin kakkonen, joka on kyllä hyvä asfaltilla ja näytti viikonloppuna että kyllä sorallakin kulkee kohtuullisesti

Kautta 2003 odotellessa...
Nostetaanpa tätäkin aihetta taas ylös. Monte Carlosta aloitetaan. Oliskohan se taas Mäkisen heiniä se? Koko kautta ajatellen uskon Bossen olevan vahvoilla edelleen.

Rallin sm-sarjakin käynnistyy. Ex-formulastara Mika Häkkinenkin kokeilee Lapin lumilla, miltä toisenlainen moottoriurheilulaji tuntuu. Eiköhän Grönholmin serkkupoika Sebastian Lindholm ole taas kotimaisen sarjan vahvin ennakkosuosikki.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
SM-sarjassa ajaa myöskin tällä kaudella Janne Tuohino, joten ei se Lindholmin asema niin turvattu ole...mitään tietoa Monten shakedownista...? Skoda on muuten ilmoittanut vaihtavansa Fabiaan jo ehkä loppuvuodesta, saas nähdä miten saavat sen kulkemaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiinnolla odottelen täysverisellä talli-Focusilla sarjaa ajavan Mikko Hirvosen otteita. 22-vuotias kun on osoittanut olevansa ehdottomasti rattimiehiä. Tulospaineita vielä ei ole, mutta jännä seurata vauhtia.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hirvonen sai kyllä unelmadiilin Fordilta ja nyt on hyvät saumat kehittyä isojen poikien tasolle kohtuullisen kilpailukykyisellä kalustolla. Saas nähä miten äijän käy.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Montea

Hyvältä näyttää. Toni työntää, äiti ohjaa, lapset kantaa
Skodan pohjaa. Hirven ja Hevosen risteytys on jo kohta
pinnoilla.
Tommi "Eläkkeelle, ehän mie tätä jaksa" Mäkinen porskuttaa
kärjen tuntumassa. Marcuksella on vain voitto näkökentässä.
Mutta missä on Panizzi näistä kisoista?
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Panitsi sai jo eilen minuutin aikasakon, kun auton satelliittipaikannus ei toiminut lainkaan ilmeisesti shakedownissa tjsp. Tästä olisi kuskin pitänyt ilmoittaa toimitsijoille, mutta kun ei tätä tehnyt, tuli penalttia. Tänään sitten ekalla eklla ajoi ilmeisesti kiveen ja jäi heti minuutin kärjestä. Tällä hetkellä neljän pätkän jälkeen n. 5minuuttia kärjen takana.

Garde keskeytti heti aamulla johonkin tekniseen ongelmaan, Mäkinen on vajaat kolme minuuttia kärjen takana (vrt. Solberg joka on kakkosena 46s. Grönholmista), eli ei tuo nyt kokonaisuutena niin kaksisesti suomipojilta mene.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Stone Cold

Garde keskeytti heti aamulla johonkin tekniseen ongelmaan, Mäkinen on vajaat kolme minuuttia kärjen takana (vrt. Solberg joka on kakkosena 46s. Grönholmista), eli ei tuo nyt kokonaisuutena niin kaksisesti suomipojilta mene.

Sanotaan vaikkapa näin, että jos ne ei oikeasti löydä Mäkisen autosta jotain vikaa verrattuna Solbergiin niin voidaan jättää Mäkiselle, uralle ja menestykselle jäähyväiset jo tässä rallissa, joka on kuitenkin ko. herran hiekkalaatikko ollut viime vuosina.
 

Aksu

Jäsen
Mäkinen ja Sohlberg ajoivat ulos ek:lla 5. Keskeyttivät molemmat.. Mäkinen ei saanut autoa takaisin tielle ja norjalaiselta meni jäähdytin. Et näin. Mäkiselle ulosajo saattoi olla siunaus. Vanhan maailmanmestarin häpäisy alkutaipaleella oli sen verran perinpohjaista.
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Panizzi retired after SS8, medical reason.
Mikähän syy se tuollainen mahtaa olla? Ripuli? Darra?
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Bröm bröm

Grönholm jäänyt puoli tuntia kärjestä ulosajon takia. Järjestäjät ilmoittivat kisan jo keskeytyneen Bossen osalta, mutta matka ilmeisesti jatkuu vielä.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Monte on tosiaan mennyt aika hanukkaaseen sitten
loppujen lopuksi. Nuorten rallitähtien sarjassa
Teuronen ja Katajamäki on ihan kärjessä eli perinnettä
kuitenkin jatketaan.

No Ruåtsin rallissa varmaan nähdään taas meikämanneja
kärkisijoilla.

Häkäkin ajoi Tunturirallissa maaliin ja uhkaa osallistua
myös ensi vuonna.
 

PG

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
*ylös*

Ruotsin rallissa ollaan jo ehditty ajaa ensimmäinen päivä.
Ihan hyvin suomalaisittain on mennyt, ainakin tähän asti.
EK 6/17 ajettu (viides tosin peruttu)

1. M GRÖNHOLM 48:54.1
2. T MÄKINEN +27.0
3. R BURNS +30.8
4. H ROVANPERÄ +36.2
5. J PYKÄLISTÖ +59.3
6. T GARDEMEISTER +1:03.9
7. M MÄRTIN +1:05.0
8. P SOLBERG +1:09.4
9. F LOIX +1:09.8
10. J TUOHINO +1:09.8
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Hyvin alkoi tämä ralli. Mestari ottanut paikkansa kärjessä ja muillakin sujuu hyvin, kuten Rovis ja Pykälistö.
Paljon on matkaa vielä jäljellä, mutta en usko, että Tommi pystyy tosissaan ajamalla haastamaan Bossea.

Ilahduttavaa on myös Gardemeisterin sijoitus. Se on eri asia, että kestääkö Skoda maaliin asti ;)

Hyvin on toteutunut se veikkaus, että Citroen ei pärjää muualla kuin asfaltilla. Jää siis tällä kertaa Citroenin mainokset tekemättä. "Monte Carlon kolmoisvoittaja" Hah! :D
Jos Peugeot tekisi mainoksen jokaisesta kolmoisvoitosta, niin loppuisi kyllä rahat kesken suurelta jättiläiseltäkin mainonnan takia.

Eläköön Pösö!
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Svedupettereiden radio
heittää kyllä täysillä juttua tästä kisasta.

Marcus tuntuu olevan kuten kotimaan poika, mikä on
myös miellyttävää.

Jos ei tolla linkillä köydy, koita sunnuntaina uudelleen
hakusanalla Svenska Rallyt.

Marcus, Tommi ja Skoda-Toni kolmoseksi, kyl se siit lähtee.
 

Aksu

Jäsen
Uuden-Seelannin ralli on menossa. Tässä yksi kuvaava kommentti:

"Olen ajanut elämäni rallia, mutta Marcus painaa kuin omilla kotiteillään, jälleen kerran." Marko Märtin
Märtin on kisassa toisena...

Eli siis Bosse johtaa vähän yli puolella minuutilla ja muidenkin kommenteista on pääteltävissä, ettei Marcus menetä voittoaan kuin tekniikan murheisiin tai ulosajoon.
 

BBT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Djurgårdens IF
R.I.P Possum.

Reilun viidentoistavuoden aikana, jona olen rallia seurannut on Possum kuulunut jollain ihmeen tavalla "suosikkeihini". Possumin menetys Uusi-Seelantilaisille on varmaankin samaa luokkaa, kuin suomalaisille olisi esim. Kankkusen lähtö. Legenda on poissa.

Ikävää koko lajille, näitä ei tarvittaisi. Tavallaan toivoo ettei asia ylittäisi kotosuomessa edes uutiskynnystä, "lajinvastustajien" ei tarvitsisi nostaa päitään... eikä Päivärinnan...
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tämänkin ylös horroksesta..Akropolis tuli ja meni. Suomalaisittain kisa meni hieman penkin alle. Onnittelut kuitenkin Markkolle hienosta ja varmasta ajosta!
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Ylöspäin tätäkin. Suomalaisten rallikuskien juhannus meni sitten Kyproksen lämmössä ralliajon merkeissä. Ja pääosin aivan penkin alle. Maaliin selvisivät vain Rovanperä, joka sijoittui lopulta toiseksi, ja Fordin Mikko Hirvonen, joka oli hienosti lopulta kuudes. Rovanperä oli menettää varman kakkossijan vetoakselin katkeamiseen, mutta Citroenin Loeb jäi lopulta 2,8 sekunnin päähän.

Allekirjoittanutta miellytti eniten se, että voittajaksi nousi Norjan ralliylpeys, Subaru-kuski Petter Solberg. Subaru oli kyllä muutenkin kohtuu nopea, Mäkinenkin ajoi pätkäpohjia, mutta muuten ongelmat tiputtivat hänet kauas kärjestä ja Tommi joutui lopulta keskeyttämään eron kärkeen kasvettua liian suureksi. Grönholmilta meni kardaani poikki jo toisena päivänä ja mies joutui keskeyttämään. Skodan Toni Gardemeister ajoi ulos rallin toisena päivänä. Skodalta on muuten odotettavissa uusi WRC-Fabia jo seuraavaan, heinäkuun loppupuolella ajettavaan Saksan ralliin, saa nähdä kuin nopea auto tulee olemaan.

Burns johtaa tällä hetkellä mm-sarjaa, vaikka mies ei ole voittanut yhtään rallia! Pisteen päässä Burnsista on Citroenilla uutta virtaa saanut Carlos Sainz ja kolmantena Grönholm. Uskon Marcuksen nousevan tästä, edessä on kuitenkin miehelle mieluisia ralleja kuten Jyväskylä ja Australia. Grönholmille mestaruus, Solberg nousee kakkoseksi (tällä hetkellä pisteen päässä Grönholmista ja 8 pisteen päässä Burnsista). Vaikka ei allekirjoittanutta haittaisi, vaikka Petter olisi ykkönenkin =)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikkakin suomalaisten kuskien voittokulku ei itseäni haittaa ollenkaan, niin toivoisin kuitenkin Petter Solbergin vievän tällä kaudella maailmanmestaruuden.

Ensinnäkin, se kaveri osaa ajaa lujaa, ja tasaisesti. Toiseksi, on ehdottomasti yksi sirkuksen rennoimmista kuskeista ja todella mukavan tuntuinen kaveri. Aina on pilke silmäkulmassa, ja läppä lentää. Eikä sen vaimokaan ollut hullumman näköinen...
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Ensi vuoden tallipaikkaspekulaatiot käyvät tällä hetkellä kuumina, FIA kun päätti uusista säännöistä kolmoskuskien osalta. Kolmoskuskiksi hyväksytään nykyään vain kuljettaja, joka ei ole sijoittunut kolmen parhaan joukkoon kolmena viime kautena. Tällöin Rovanperä joutuu mitä todennäköisimmin hakemaan tallipaikkaa muualta, sillä Grönholmilla on voimassa oleva sopimus Peugeotin kanssa ja Burnsin kanssa mitä luultavimmin tehdään jatkosopimus. Muutenkin tallipaikkoja on tällä hetkellä auki melkoisesti, Grönholmin lisäksi Solbergilla on sopimus ensi kaudesta, hänellä Subarun kanssa. Viime sunnuntain MotorForumissa spekuloitiin ensi kauden tallipaikoista, melko moni olisi ensi kaudelle vaihtamassa tallia.

Sitten toinen asia. Arvostettu rallilehti RallyXS arvosti Ouninpohjan erikoiskokeen maailman hurjimmaksi MM-pikataipaleeksi. Kova vauhti ja huimat hypyt tarjoavat valtavan haasteen, eikä kuskeilla ole varaa tehdä virheitä. Olisihan tuo kiva jälleen syksyllä olla Ouninpohjan varrella katsomassa rallimiesten menoa :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös