Nythän Pösöllä on ihanteellinen tilanne, kun auto on sarjan suorituskykyisin kaikilla tietyypeillä ja tallissa on myös kaksi MM-sarjan tämän hetken parasta kuskia. Grönholm on saanut pistää parastaan Burnsia vastaan pysyäkseen niskan päällä.
Rovanperä on vielä kokematon asvaltilla ja sorallakin hän on hiukan perässä Grönholmia ja Mäkistä. Lumen ja jää ovat ilmeisestikin hänelle vahvin valtti. Eli ihan sinne terävimmälle huipulle on vielä matkaa ja tämän eron kiinni saamiseksi hänen pitäisi päästä ykkösasemaan johonkin näistä kärkitalleista. Muutoin ei se maksimivauhdin ja -suorittamisen rutiini kehity.
Samoin auton säätämisen ja rengasvalintojen suhteen tuntuu siltä, että vääriä valintoja tulee yllättävänkin paljon. Tämä taas voi johtua juuri siitä, että tallilta ei liikene resursseja tai sitten niitä ei tahdotakaan antaa siinämäärin, mitä voitaisiin.
Toisaalta tilanne on epäedullinen siinäkin mielessä, että välttämättä kahden suomalaisen kuskin pesti samassa tallissa ei palvele ihan kaikkia tahoja tässä hommassa (vaikkakin laatua yleensä härmän kuskeissa riittää) ja Panizin petraamista sorapuolella odotetaan varmasti kuin kuuta nousevaa. Tässä mielessä onkin aika poikkeuksellista, että myös Pykälistö pääsi tunkemaan jalkansa Pösön oven väliin. Mutta ehkäpä se kieliikin juuri siitä, että Rovanperän tarina on Pösöllä päättymässä?
Rovanperä on vielä kokematon asvaltilla ja sorallakin hän on hiukan perässä Grönholmia ja Mäkistä. Lumen ja jää ovat ilmeisestikin hänelle vahvin valtti. Eli ihan sinne terävimmälle huipulle on vielä matkaa ja tämän eron kiinni saamiseksi hänen pitäisi päästä ykkösasemaan johonkin näistä kärkitalleista. Muutoin ei se maksimivauhdin ja -suorittamisen rutiini kehity.
Samoin auton säätämisen ja rengasvalintojen suhteen tuntuu siltä, että vääriä valintoja tulee yllättävänkin paljon. Tämä taas voi johtua juuri siitä, että tallilta ei liikene resursseja tai sitten niitä ei tahdotakaan antaa siinämäärin, mitä voitaisiin.
Toisaalta tilanne on epäedullinen siinäkin mielessä, että välttämättä kahden suomalaisen kuskin pesti samassa tallissa ei palvele ihan kaikkia tahoja tässä hommassa (vaikkakin laatua yleensä härmän kuskeissa riittää) ja Panizin petraamista sorapuolella odotetaan varmasti kuin kuuta nousevaa. Tässä mielessä onkin aika poikkeuksellista, että myös Pykälistö pääsi tunkemaan jalkansa Pösön oven väliin. Mutta ehkäpä se kieliikin juuri siitä, että Rovanperän tarina on Pösöllä päättymässä?