Ralliketju

  • 1 834 267
  • 14 798

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mäkinen keskeyttää?

Epävirallinen tieto väittää näin...ilmeisesti siirtymällä on nyt ongelmia.

No nyt tuli tietoa, että Mäkinen pääsi jatkamaan matkaa siirtymällä...toistaiseksi. Tuli myös Laukaa 2:n maaliin, 10 sek. jäi Grönholmista.
 
Viimeksi muokattu:

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Timo Salonen jo sijalla 23

Tasaisen vauhdin taulukolla; ottaen huomioon, että
Pösöllä näköjään tänä vuonna pärjää,
saattaa Markun viime vuotinen 16. sija olla vaarassa.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Yllättävän monesta autosta menee renkaita, mutta kyllähän nuo muussit toimii sen verran hyvin, ettei juurikaan eroja tule. Huolestuttaa tuo Bossen iskarihomma. Onneksi Killeri jäljellä enää... Ja Toni joutuu ekana huomenna matkalle, ei hyvä ollenkaan...
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jesh, olipahan tiivis päivä. Iskarimurheet tulivat kyllä pahaan saumaan Marcukselle, mutta uskotaan huomiseen ja siihen, että tuo 22 sekunnin ero supistuu. Prkl, ei böönssi voita!

Tuohinolla oli ongelmia startissa, auto sammui viivalle ja aikaa kului. Mies noitui harmissaan, kun lähtöpaikka onkin nyt neljäs huomenna.

Duval keskeytti alatukivarren petettyä, joten nuoret kuskit saavat maistaa karvasta kalkkia. Kristian Sohlberg vaihtaa ralliradion mukaan renkaita samassa kohdassa, missä Duvalin auto seisoo, joten ongelmia piisaa...
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Olin Ruuhimäellä katsomassa, vinkki menijöille, olkaa tien varrella vähintään tunti ennen pätkää jos jotain haluatte nähdä.
Kannattaa käyttää kiertoteitä ja Jyväskylään palatessa ei kannata kääntyä Vaajakosken liikenneympyrästä kaupunkiin vaan jatkaa ylöspäin niin säästytte osittain ruuhkilta.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
33% autokunnista on jo pudonnut pelistä.
Ehkä Pykälistön putoaminen on pahin tapahtuma
suomalaisten kannalta.

Sijan 4. ja 15. välillä on 54 sekkaa eroa, joten eiköhän
tossa tämän pitkän, kuuman, röykyttävän päivän aikana
tapahdu hieman lisää uusjakoa.

Toisaalta ihan tasaväkisellä kalustolla ajavilla
Pösösillä on jäsenten välistä eroa 12s ja kolmaneteen
sijaan 9 lisää. Toivotaan, että päivän loputtua kolmikko
on tehnyt hieman syklistä permutaatiota sijalukujensa
osalta.

Toni ajaa kärjessä, joten ainakin pikiksistä saadaan
autenttiset kommentit.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Noniin..eihän sitä toivoisi kenellekään epäonnea, mutta nyt saa taas hengähtää, kun Rovis & Bosse johtaa, toivottavasti Riku pitää kuitenkin tuon kolmannen sijan. Fordit tuli Ouninpohjan vaihteeksi aika tyylikkäästi, mutta kuten sanottu; mikään tai kukaan ei voi vaikuttaa Peugeotin vauhtiin. Tästä on hyvä jatkaa, nyt ei ole väliä, että kumpi voittaa, koska toinen suomalaisista voittaa aivan varmasti.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä se vaan, kun mennään 3% kovempaa kuin seuraavat,
ollaan todella limitissä koko ajan. Rikulla hieman hyppy meni
iskareille ja siitä mm. huollon keston vuoksi aika paljon
AT -sekkoja ja nyt Hartsukan koko etukulma nuuskana.

Voortit alkaa olla jo kiusallisen lähellä kolmikkoa.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Voi v*ttu! Rovis lopullisesti pihalla.. Rikun tilanne on mikä on, joten nyt on koko homma Bossen harteilla. Neloisjohto murenee kokoajan :mad:
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Alistair MC Rae hieman sytytteli kokkoa autonsa takapäähän.

Sillä välillä Löysä meni ohi ja on jo nyt 16.

Sunnuntaina nousee vielä pari sijaa, sano mun sanoneen.

Bosse kuitenkin selkeässä johdossa.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Katos "nedo" muuten ero Arminin ja Löysän ero :D harvinaisen iso ero nimenomaan Suomen rallissa. Toivottavasti nousee vielä muutaman pykälän..

Toivottavasti nyt muuten Petter pitää Markkon takana, muuten Fordit on kolmas, neljäs ja viides, mutta pääasiahan tietysti on Pösöjen kaksoisjohto
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
toden totta, mutta sijalta 14 voidaan vielä yrittää 10 parhaan
joukkoon ja siinä yleensä tulee jotain muuta kuin etupuskuri
joillain kerroilla ekkana maaliin. Solberg kanssa yrittää varmaan
ja Subaruun ei mulla riitä luotto. Timpan sija siis nousisi keskey-
tysten voimin, jos Timo ite ajaa maaliin. Ei sen kummempaa.
Täähän nyt on tällanen kuriositeetti. Ukko ajaa vanhasta muistis-
ta jonkun sortin tehdaskiesillä synttärilahjaansa, joka on
hieman pidempi (ja kalliimpi) kuin normis-karting-kierros.

Nyt sääntötulkinnan mukaan Alistairin palon jälkeen tulleille laitetaan sama aika, joten hieman voi tulokset muuttua...
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jännitys tiivistyy - Mäkrä ja Rådis ulkona

Rådström ajoi ulos Jukojärvellä ja McRae keskeytti ilmeisesti siirtymällä?

Edit: McRaen Ford syttyi palamaan ilmeisesti Keuruu 2:n maalissa.

Jotain viestejä liikkuu Grönholmista tutkimassa siirtymällä eturipustustaan ja epävarmuutta on ilmassa...
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tulee se Bosse sieltä eli varmaan käänsi vaan turboruuvia
siellä pikisten välillä. Rengas oli mennyt muusille.

Colinin auto paloi ja Rådströmin Sitikka on pusikossa.

14. sija Löysällä horisontissa ennen vikaa pikistä
ja maaliin ajoa.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Noniin. huh huh.. kaksoisvoitto tuli ja siitä täytyy iloita kyllä ihan täböllä, harmi kun Rovis putos pois pelistä, samoin kun Juuso, siinä olis ollu neloisvoitto, mutta ei auta mikään enää.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Grönholm voittoon!

Loistava juttu Marcukselta, onneksi isompia ongelmia ei tänään kuitenkaan ollut. Harmittaa kuitenkin vietävästi Rovanperän keskeytys, sillä taistelu olisi ollut aivan toisenlaista kisan voitosta. Silti voitto kuitenkin suomalaisille, joten tyytyväinen pitää olla.

Burns oli kyllä myös vakuuttava, mutta yksi virhe maksoi voiton. Se kuitenkin riittää tässä touhussa. Olisi se kyllä kyrsinytkin, mikäli hän voiton olisi ottanut.

Piristävä juttu oli kuitenkin Petter Solbergin kolmas sija, mies oli todella iloinen saavutuksestaan. Tuollainen avoin tyytyväisyys kyllä tarttuu katselijaankin ja mielellään tuon sijoituksen hänelle suo. Carlos osoitti olevansa laatukuljettaja, vaikka tuon kolmannen sijan täpärästi hävisikin Petterille. Kuitenkin osoitus Matadorin taidoista ja siitä, että ikä ei ole este menestykselle.

Märtin pisteli parit pohja-ajat tänään, joten virolaisen vauhti senkun kasvaa. Tulee olemaan Solbergin kanssa kova luu tulevina vuosina ja suomalaiset saavat olla varuillaan, mikäli keulilla meinaavat pysyä.

Mäkinen sai kuin saikin yhden MM-pisteen kuudennella sijallaan, mutta täytyy sanoa, että jotakin on miehessäkin vialla. Vaikka auto ei ihan istu ajajan käteen, niin eipä mieheltä sitä atakkiakaan juuri löytynyt. Olisiko peiliin katsomisen paikka?

Basti ajoi hienosti 7.ksi, vaikka vetoakselin hajoaminen tiputtikin sijoitusta. Kuitenkin SM-sarajan konkari osoitti ajamisen laatua varmuudellaan. Muista suomalaisista Paasonen pääsi jonkilaiseen vauhtiin viimeisenä päivänä ja ehkäpä se Mitsukin alkaa pikkuhiljaa löytämään menestyksen suuntaa. Paasonen pääsi kuitenkin maaliin, mikä oli tärkeä juttu niin miehelle kuin tallillekin. Tuohino hiipui lauantaista, oliko sitten auton tehottomuus syynä? Sitähän mies ainakin valitteli koko tämän päivän. Vaikka kyseessä onkin ns. suosikki-kuljettajani, niin olisin kaivannut Tohikseltakin sitä atakkia vielä enemmän ihan koko rallin aikana. Pykälistö osoitti sitä niillä neljällä EK:lla, mitkä sai ajaa murheitta.

Salonen oli sitten 14. joten Alenin viimevuotinen sijoitus parani muutamalla pykälällä. Hieno suoritus vanhalta mestarilta, jäädään odottamaan ensivuoden rallia ja sitä,että ajaako Mr. Vatanen rallin seuraavana konkarina.

Hyvät fiilikset jäi Marcuksen voitosta ja MM-tilanne näyttää todella hyvältä.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Rally of 1000 Dances

Pesosen tallibossi laski leikkiä, ettei ehkä Arille löytyisi
pirssiä ensi vuodeksi. Siihen se lisäsi, että näillä kaikilla
suomalaiskuskeilla (jotka on Pösöä ajaneet), löytyy kyllä
talenttia vanhanakin vielä. Veikkaan vahvasti, että näämme
Arin vuorostaan ensi vuonna mukana ja Ari ei varmaan
mene harjoittelematta mukaan.

Toni Gardemeisterin meno oli kanssa aika raisua tämän
päivän. Sijoilla 9-12 mentiin ja olisi vesselille suonut sijan
10:n joukkoon. Tällä Pelle Pelottomalla on vauhti kohdallaan,
mutta yleensä vaan sattuu jotain erikoista. Nyt taisi pirssi
pysyä tiellä koko ajan, mutta Skodan teknologiaa tarttee
Volskin tehtaan hieman vielä säätää.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Eihän noita Keski-Suomen sorarännejä voi ulkomaalaisten temmellyskentäksi luovuttaa. Grönholmilta hieno ajo ja 10 MM-pistettä, joten valtakunnassa kaikki hyvin.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Nonnih, rallit tältä syksyltä taas ohi ja fiilikset korkealla. Kuukausien piina päättyi aika lailla tasan viikko sitten, kun tuli Se Suuri Ilouutinen. Olen suomeksi käännettynä aivan helvetin ylpeä jyväskyläläisyydestäni ja siitä, että Neste Rally Finlandia nähdään ainakin seuraavat kolme vuotta. Nyt se järjestetään siinä kaupungissa, minne se kuuluukin. Huvittava maku jäi Lahdesta ja Tampereesta, Lahdessa valitellaan kun ei välttämättä olisi ollut aikaakaan järjestää niitä ja Tampereella lähinnä keskityttiin itkemään, että "meillä olisi ollut kaikki paremmin ja Jyväskylällä ei ole mitään mitä meillä ei ole ja kaikki on perseestä ja AKK vie vielä rahatkin". Treelle sitä ei olisi ikipäivänä pitänytkään antaa.

Sitten asiaan. Keskisen Suomen maasto taas osoitti vaikeutensa, kun kolmisenkymmentä autoa pääsi maaliin asti. Eniten ehkä harmittaa Rovanperän keskeytys, mutta mitäpä ralli tai etenkään Suomen MM-ralli olisi ilman suurehkoja keskeytysmääriä. McRaen tapauskaan ei ollut iloisimmasta päästä, mutta saipahan Mäkinen edes pisteen ja toi huumorinsa kartturin huumorin kera maalikorokkeelle iltapäivällä.

Täällä nyt ei varmaankaan virolaisia palstaa lueskele, mutta pakko on kiittää heitä. Hienoa meininkiä alusta loppuun, he näkyivät ja kuuluivat.
Järjestelytkin olivat kaikin puolin kunnossa, ainoa vain, että rallien lähdöistä ei paljon tiedotettu, mistä päin huoltoaluetta niitä lähtee eikä ollut minkäänlaisia alkuseremonioita. Mutta se on pieni haitta sen rinnalla, mitä minäkin näistä ralleista sain. Ja se torstai-illan Yön keikka oli varmasti yksi parhaimmista keikoista, millä ikinä olen ollut. Väkeä taisi olla lähes koko party-teltan täydeltä, laulu raikasi, ehkä pari oluttuoppiakin meni myydyksi ja osa rallikansasta jäi vielä keikan jälkeen pilestämäänkin aina teltan sulkemiseen asti. Upeaa.

Teltat ja kojut on korjattu pois Lutakosta, mainokset raivattu alas Paviljongin seiniltä. Jyväskylä hiljenee, mutta vain vuodeksi. Tai viikoksi, kun ensi perjantaina teinit kuitenkin valtaavat (kävely)kadun siideripulloineen...
 
Viimeksi muokattu:

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Pölyt on pikkuhiljaa nielty ja pää alkaa selvitä.

Terveisiä vaan Juupajoen "Klopit hei, pitäkääs vähän pienempää suuta"-asuntovaunuporukalle.
 

Aksu

Jäsen
Grönholm johtaa Saksan-rallia ekan jälkeen. Toinen erikoiskoe on kesken, mutta varsinainen syy kirjoitukseeni on rakas Mäkisen Tommi. Taas ongelmia. Eka erikoiskokeella käsijarruongelmia (käsikäyttöinen jarrujen tasapainosäädin, sanoo MTV3) ja kärjestä perässä jo yli 40 sekuntia. Kausi jatkuu samaan vanhaan malliin. Mene puuppolan mies kotia ja anna ralliautojen olla.

EDIT: Grönholm johtaa kahden EK:n jälkeen, Burns perässä 1,1 sekuntia.
 
Viimeksi muokattu:

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Re: Grönholm voittoon!

Viestin lähetti Stone Cold


Piristävä juttu oli kuitenkin Petter Solbergin kolmas sija, mies oli todella iloinen saavutuksestaan. Tuollainen avoin tyytyväisyys kyllä tarttuu katselijaankin ja mielellään tuon sijoituksen hänelle suo. Carlos osoitti olevansa laatukuljettaja, vaikka tuon kolmannen sijan täpärästi hävisikin Petterille. Kuitenkin osoitus Matadorin taidoista ja siitä, että ikä ei ole este menestykselle.




Vaan olipa hilkulla tuo Solbergin pronssisija. Olin ek:n varressa viimeisen pätkän keskivaiheilla. Osuttiin sellaisen komean kolmen mutkan sarjan keskelle toisen mutkan sisäkaarteeseen. Katselin jo paikalle tullessa, että jos jollain on oikein kova kiirus niin tässä kolahtaa... Tuossa paikassa meitä oli noin kymmenkunta katsojaa.

Komeita liukuja nähtiin muutama jo ennen Solbergin tuloa, mutta norjalainen pisti vieläkin "paremmaksi". Vaan tulipas koko konkkaronkalle mahanalus jalkoja täyteen, kun Solberg heilautti Subarunsa miljoonaa läpi ensimmäisen oikealle kääntyvän mutkan. Oli selvää, että nyt ei taivu Subaru suosiolla toiseen mutkaan (vasuri). Eikä taipunutkaan.

Auto luisui leveäksi ja suoraan sisämutkassa olevaan ojaan. Me katsojat olimme tuon ojan penkereen päällä, joka oli sen verran korkea ettei auto pääse helpolla siitä ylös. Solberg kuitenkin sai pidettyä vauhtia yllä sen verran, että auto pomppasi takaisin tielle reilun kymmenen metrin oja-ek:n jälkeen. Muutama metri vielä ja edessä olisi ollut varmasti alustalle vahinkoa tekevä kivi ja syvenevä oja.

Tuumittiin siinä, että sinne taisi mennä kolmossija. Eroa Sainziin oli kumminkin varsin vähän. Ja vaikka tuo ojavisiitti ei olisikaan vienyt niin paljon aikaa, niin takaisin ajorytmiin pääseminen veisi aikansa. Vaan oltiinpa väärässä, Sainz tuli todella kovaa, mutta Solberg hävisi vain 3-4 sekuntia ja piti tosiaan kolmannen sijansa.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Sergei34


Täältä näkee tulokset livenä

http://rally.racing-live.com/en/season/live/g_list.html

Kiitoksia. Tyydyin helpoimpaan ratkaisuun enkä lähtenyt etsimään muualta.

Niin. Vielä takaisin jyskälään. Tommihan valitteli koko kisan auton tehottomuutta ja asiaan antaa tämän päivän hesarissa valaistusta tallipäällikkö David Lapworth. Koneesta löytyi kuulemma kaksi rikkonaista männänrengasta, jonka johdosta kone oli vajaatehoinen. Solbergilla samaa vajaatehoisuutta oli myös, mutta kuulemma vähemmän kuin Tommilla. Selittänee osan aikaerosta, joka Subaru-kuskien välille tuli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös