Mainos

Ralliketju

  • 1 845 329
  • 14 887

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maailman nopein Heikki myös mukana Rally2 Toyotalla. Vähän varmaan vielä hakemista uuden menopelin kanssa, mutta toisaalta Toyotan luulisi sopivan hyvin noille teille ja nyt ainakin on saman tasoinen kalusto muiden kanssa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Pajarin kannalta pahin vastus lienee Grjazin, joka välillä väläytellyt aika vahvoja suorituksia, ja Citroenkin on asfaltilla ihan toimiva peli. Greensmithin ja Kajetanowiczin mahdollisuuksiin en jaksa oikein uskoa, mutta Jan Solans voi olla Toyotalla ihan vahva. Ei pitäisi kyllä tosin Pajarille olla mitään jakoa jos ei tule jotain ongelmia.

Auriolin ja Kovalaisen vauhti Toyotalla on mielenkiintoista nähdä.

Mutta Japanissa paljon määrittää sekin, minkälaisessa kelissä ajetaan. Jos sää on taas sitä perus-Japania, ihan mitä tahansa voi tapahtua.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pajarin kannalta pahin vastus lienee Grjazin, joka välillä väläytellyt aika vahvoja suorituksia, ja Citroenkin on asfaltilla ihan toimiva peli. Greensmithin ja Kajetanowiczin mahdollisuuksiin en jaksa oikein uskoa, mutta Jan Solans voi olla Toyotalla ihan vahva. Ei pitäisi kyllä tosin Pajarille olla mitään jakoa jos ei tule jotain ongelmia.

Melkein sanoisin että Pajarin pahin vastus on mies itse. Kakkostila kun riittää niin perusvarma kisa, mahdollisimman kovaa, mutta turvallisesti ajaa.

Tosin melkein toivon sarjan kannata että Solberg veisi ja nappaisi sitten vielä sen turvin tallipaikan. Pajarin kohdalla mestaruudella ei ehkä niin väliä tässä kohti kun rally1 pääsee joka tapauksessa koittamaan ensikaudella.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tosin melkein toivon sarjan kannata että Solberg veisi ja nappaisi sitten vielä sen turvin tallipaikan. Pajarin kohdalla mestaruudella ei ehkä niin väliä tässä kohti kun rally1 pääsee joka tapauksessa koittamaan ensikaudella.
En minä kyllä usko, että mestaruudella Solberginkaan mahdollisen tallipaikan kannalta on mitään merkitystä. Kyllä hänkin on näyttönsä antanut ja tilannetta ei muuta mihinkään suuntaan, kävipä Japanissa miten tahansa. Eiköhän niitä keskusteluja ole jo käyty ja saattaa olla tarjouksiakin pöydällä, mutta Solbergin ajaminen pääluokassa saattaa lopulta olla kiinni rahasta.

Henkisessä mielessä mestaruuden voittaminen voisi Solbergin tulevaisuuden kannalta olla toki hyvä juttu, koska hän kävi käsittääkseni tuon Hyundai-epäonnistumisen jälkeen aika syvissä vesissä ja kommenteista päätellen tuntuu tavoittelevan tätä WRC2-mestaruutta todella tosissaan. Mutta minun mielestäni paras saa voittaa.

Siinä olet oikeassa, että tavallaan Pajarin pahin vihollinen on Japanin sään ohella hän itse. Grjazin on tosiaan ainoa sellainen kuljettaja noista WRC2:een ilmoittautuneista, jonka uskon pystyvän laittamaan vauhdillisesti kampoihin Pajarille. Mutta Pajarin ei tarvitse välttämättä Grjazinia edes voittaa, kunhan kaikki muut pysyy takana. Mutta ei se ole kuljettajalle helppo rasti tuokaan, sovittaa vauhti sillä tavalla että mennään riittävän lujaa mutta ilman riskejä. Helposti käy virhe siinäkin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
En minä kyllä usko, että mestaruudella Solberginkaan mahdollisen tallipaikan kannalta on mitään merkitystä. Kyllä hänkin on näyttönsä antanut ja tilannetta ei muuta mihinkään suuntaan, kävipä Japanissa miten tahansa. Eiköhän niitä keskusteluja ole jo käyty ja saattaa olla tarjouksiakin pöydällä, mutta Solbergin ajaminen pääluokassa saattaa lopulta olla kiinni rahasta.

Jep, junnu-Solbergin statukseen tuo mestaruus ei hirveästi vaikuta. Lahjat ja vauhtia on, kysymysmerkit ovat pään kestävyydestä ja siinä malttavatko vanhemmat olla säheltämättä liikaa taustalla.
 

Sambody

Jäsen
Viimeisimmissä huhuissa Solbergia ollaan viemässä Toyotalla ajamaan wrc2 kalustolla ja samaan pakettiin saisi näytönpaikan Rally1 kalustolla. Taitaa olla sama lähde joka yhdistelee Rosselia M-Sportille.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viimeisimmissä huhuissa Solbergia ollaan viemässä Toyotalla ajamaan wrc2 kalustolla ja samaan pakettiin saisi näytönpaikan Rally1 kalustolla. Taitaa olla sama lähde joka yhdistelee Rosselia M-Sportille.

Sinällään voi Toyotalta olla järkevää vetoa kun todennäköisesti Rovanperä lopettaa ensikauden jälkeen tai ei ainakaan täyttä kautta aja. Ogierin jatko varmaan myös kysymysmerkki. En ihmettelisi jos 2026 ajettaisiin Toyotalla Neuville, Pajari, Solberg (Rovanperä, Katsuta).
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika paljon Toyotalle myös tuntuu olevan tunkua kun huhuissa myös ollut Solbergin lisäksi myös että Suninen testaillut Toyotan rally2 autoa ja lisäksi Meekeä myös huhuiltu.

Solberg jos siirtyy Toyotalle voisiko Lindholmille aueta ehkä paikka Skodalle. Sitten jää vielä vähän kysymysmerkiksi mitä Mikkelsen, Lappi ja Sordo tekee jos ei ajateta useampaa autoa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kuulostaa siltä, että Solberg ei tule ajamaan ainakaan M-Sportilla:


“We’ve talked. From what we understand, Oliver has options and he needs to decide what he wants to do and where his priorities lie.”

“Like I said, Oliver has interest in Rally2 and he needs to decide if he wants to be in a Rally1 or a Rally2 car – we’re not interested in having people in the car if they’re not 100% committed to being there.”

Kyllä tämän perusteella voisi päätellä niin, että tuo Solbergin Toyota-siirto toteutuu ja hän jatkaa WRC2-luokassa. Pääsee sitä kautta kärkkymään paikkaa ykköstiimistä kun siellä lähitulevaisuudessa avautuu paikkoja. Rovanperä saattaa hyvinkin lopettaa tulevan kauden jälkeen, nelikymppinen Ogierkaan ei välttämättä jatka enää vuosia, ja Evans osoitti tämän kauden aikana että hänestä ei ole tallin johtavaksi kuljettajaksi. Toyotalla on toki jo Pajari kasvamassa, mutta ihan fiksua Toyotalta yrittää sitoa yhtenä lahjakkaimmista nuorista kuljettajista pidetty Solberg talliin, mikäli joutuvat uusimaan kuljettajamiehitystään isomminkin.

M-Sportin kannalta ei kyllä niin hyvältä kuulosta, jos tallin ykköstavoite on Munsterin jatko. Sanoo Millener mitä sanoo "hyvistä pätkäajoista" niin ei Munsterin suoritukset kyllä ole vakuuttaneet millään tasolla. Myös Yohan Rosselia huhuttu M-Sportille, mutta vaikka hän on tehnyt WRC2-luokassa hyvää tulosta vuosikausia, niin hän on jo kuitenkin kolmekymppinen eikä hänellä ole vieläkään yhtään kokemusta Rally1-autosta. Sesksin kohdalla kynnyksenä on ilmeisesti, että saako hän kasaan riittävän rahoituksen. Mikäli tuo Fourmaux'n Hyundai-siirto toteutuu, niin kuulostaa kyllä että M-Sportille ei välttämättä ole tulossa helppo vuosi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
.

M-Sportin kannalta ei kyllä niin hyvältä kuulosta, jos tallin ykköstavoite on Munsterin jatko. Sanoo Millener mitä sanoo "hyvistä pätkäajoista" niin ei Munsterin suoritukset kyllä ole vakuuttaneet millään tasolla.
Munsterin kylkiäisenä tulee sen verran sponssirahaa että hänestä ei MSport halua luopua. Lisäksi Malcolm oli uhonnut ettei Fourmauxin jatko "ole rahasta kiinni".
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Maailman nopein Heikki myös mukana Rally2 Toyotalla. Vähän varmaan vielä hakemista uuden menopelin kanssa
Olihan tuo Heikille jo neljäs ralli Rally2 Yariksella.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kohta on MM-sarjassa kaikki osa-aikaisia kuljettajista tallipäälliköihin.


Joo toki Latvala ei taida olla koskaan varsinaisesti tallipäällikkö olla, enemmän yhteyshenkilö tallin johdon ja kuskeille sekä medialle. Tuolla vältetty se ettei Lindströmin ja kumppanien tarvitse olla kokoajan jotain haastatteluja antamassa.
 

Sambody

Jäsen
Joo toki Latvala ei taida olla koskaan varsinaisesti tallipäällikkö olla, enemmän yhteyshenkilö tallin johdon ja kuskeille sekä medialle. Tuolla vältetty se ettei Lindströmin ja kumppanien tarvitse olla kokoajan jotain haastatteluja antamassa.
Lisäksi Latvala pitkäaikaisena kuskina tuo media näkyvyyttä tekemiseen sen lisäksi, että mahdollistaa Lindströmin keskittymisen olennaiseen mediavelvollisuuksien sijaan. Taitaa nykyisellään myös Hyundailla rallipuolen operatiivista toimintaa tosiasiallisesti johtaa Loriaux vaikka toki Abiteboul on ihan oikea pomo Latvalaan nähden. Silti vähän samankaltaisuuksia siinä, että mediavastuut ei ole perinteisen tallipäällikön harteilla.
Lisäksi Malcolm oli uhonnut ettei Fourmauxin jatko "ole rahasta kiinni".
Vähän oli kyllä Millenerin taannoisessa lausunnossa rivien välistä luettavissa, että Fourmaux ei jatka. Toisaalta sanoi ettei M-Sportilla ole yhtään kuljettajaa kiinnitettynä ja toisaalta Fourmaux ja myös Millener tietää tietenkin missä ranskalainen ensi kaudella ajaa. Toki kerran jo tällä kaudella auton Rovanperälle Irlannissa järjestevä tyyppi ehti "paljastaa", että Rovanperällä tulee kiire testata autoa, kun tulee suoraan Japanin mm-rallista ajamaan hupikisan Irlantiin. Tuosta revittiin otsikoita, että lipsautti Toyotan pitämän salaisuuden kuskimiehityksestä Japanin kisaan, mutta myöhemmin selvisi ettei Kalle ole ajamassa Japanin kilpailua.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisäksi Latvala pitkäaikaisena kuskina tuo media näkyvyyttä tekemiseen sen lisäksi, että mahdollistaa Lindströmin keskittymisen olennaiseen mediavelvollisuuksien sijaan. Taitaa nykyisellään myös Hyundailla rallipuolen operatiivista toimintaa tosiasiallisesti johtaa Loriaux vaikka toki Abiteboul on ihan oikea pomo Latvalaan nähden. Silti vähän samankaltaisuuksia siinä, että mediavastuut ei ole perinteisen tallipäällikön harteilla.

Joo meinasinkin kirjoittaa että on myös PR henkilönä. Vaikea suoraan sanoa edes mikä olisi oikeampi nimitys roolille kun tavallaan aika monipuolinen ja tärkeä mutta toisaalta taas kun ei ole kuitenkaan vastuusta mistään niin olennaista että ihan jokaisessa rallissa olisi paikalla. Tosin saa nähdä onko Latvalan ensikauden pesti lopulta vain tuo kaksi kisaa ja sitten sen jälkeen varmaan vain enemmän rooli tallissa joku PR rooli eikä "tallipäällikkö".
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisi tietysti kiinnostavaa tietää kompensoidaanko Hybridin(ja sen antaman lisätehon) poistumista esim turbon imuilman kuristimen kokoa suurentamalla.
Se myös kiinnostaa, että lisätäänkö hybridin tilalle painot vai jätetäänkö tyhjäksi. Nimittäin 80 kg vähemmän painoa nopeuttaa autoja aika paljon.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jaahas, MTV:n mukaan Latvalan kanssa Toyotan tallipäällikön paikan kaudella 2025 jakaisi:

Juha Kankkunen
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Olisi tietysti kiinnostavaa tietää kompensoidaanko Hybridin(ja sen antaman lisätehon) poistumista esim turbon imuilman kuristimen kokoa suurentamalla.
Päinvastoin, Dirtfish-sivuston mukaan meinaavat pienentää kuristinta 1mm:n 36->35mm. Auton minimipainoa toki on tarkoitus pudottaa 80kg, joka sitten kompensoi jonkin verran tehohäviötä.
 

Sambody

Jäsen
Minusta alkanut vaikuttamaan, että Fourmaux jatkaa M-Sportilla. More Than Machinessä luodaan draamankaarta luovasti, kun Toyotalta ilmoitettiin ettei mitään tarjousta ole koskaan Fourmauxille tarjottu edes. Särähti korvaan ettei muka M-Sportilta olisi jo hyvissä ajoin tarjottu ajopaikkaa ensi kaudesta. Liekö vain teatteria millä luodaan kuva, että Fourmaux on siirtymässä pois kunnes paljastetaan hänen jatkavan M-Sportilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös