Ralliketju

  • 1 834 250
  • 14 798

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
No jaa sittenpä seuraavalla ek:lla Kalle jäikin yli 10 sekunttia pohjista. Lappi sitten taas löytänyt vauhtia, ajelee kärjen tahdissa ja viimeisimmälle pätkälle paahtoi pohja-ajan. Huikea veto kun ottaa huomioon että tie on joka kuskin jälkeen likaisempi ja Esuppi lähtee vasta kuudentena liikenteeseen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitäs sen Ogierin vyöt auki ajamisen kanssa kävi? Tuliko/tuleeko aikasakkoa?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäs sen Ogierin vyöt auki ajamisen kanssa kävi? Tuliko/tuleeko aikasakkoa?
Ei ole ainakaan vielä tullut päätöstä. Mutta sen sääntötuntemuksen mukaan mikä itsellä on niin ehdottomasti pitäisi tulla penalti. Jos ei tule niin sitten on pärstäkerroin ratkaissut...


E: Nyt on tullut minuutin aikasakko vyöt auki ajamisesta Ogierille...
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei ole ainakaan vielä tullut päätöstä. Mutta sen sääntötuntemuksen mukaan mikä itsellä on niin ehdottomasti pitäisi tulla penalti. Jos ei tule niin sitten on pärstäkerroin ratkaissut...
No juu, jos on vielä hyötynyt ajallisesti versus että vyöt olisi laitettu kiinni, niin eihän tuosta pitäisi rahallisella sakolla selvitä. Ja oliko Ogierilla vielä joku aiempikin vyöepisodi josta jo tuli ns viimeinen varoitus?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ei Kallella kyllä muutenkaan ole kulkenut. En tiedä mättääkö siellä jokin vai missä vika.

Ongelma on siinä että muut Hyundai ja Ford(yhden auton voimin) palasi normaalille suoritustasolleen, eli kärki on nyt taas suht tiivis. Viime vuonna Hyundai kärsi alkuvuoden siitä että lähtivät kehittämään autoaan myöhemmin kuin Toyota tai Ford, mikä heijastui nopeuteen ja luotettavuuteen. MSport taas on nyt ladannut käytännössä kaikki resurssinsa Tänäkin eteen ja saanut tämän pumpattua mukaan kärkitaistoihin. Viime vuonna Loeb pystyi tarkasti valikoiduilla ralleillaan, lähtöpaikkaeduillaan ja omilla lahjoillaan pumppaamaan Fordin renkaita.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mä en muutenkaan ihan ymmärrä tätä Kallen "hukassa oloa", tai lähinnä sen kritisointia. Tilannehan on nyt osimoilleen sama mitä vuosi sitten, toki sillä erolla et pahimmat kilpakumppanit on pysyneet tiellä, samalla kun Kallella taas ollut enemmän ohjelmaa (pari spinniä ja likitilannetta). Viime vuonna Tänakilla ainakin hajosi hybridiyksikköä ja muuta tekniikkaa, Evansille taas osui rengasrikot ja rungit. Sekä se et rallieläkeläinen Loeb ei ajanut samassa teamissa syömässä omia pisteitä.

Jos muistellaan viime kauden alkua, niin Kroatian jälkeen pisteissä Kallen lisäksi ainoa, jolla oli ollut puhdas alkukausi, oli Neuville ja Katsuta.

Jos tähän kisaan mennään niin pitää kyllä puuta koputtaen sanoa et Lappi on koonnut itsensä hyvin siitä mitä oli shakedownin maalissa, teki oikein pahaa katsoa kun näki miten huonosti mies voi. Toivottavasti saa ehjän kisan alle ja pari pistettä powerstagelta, ei oikeen tässä viimeisen vuoden aikana mikään startti ole mennyt hyvin alusta loppuun.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jos tähän kisaan mennään niin pitää kyllä puuta koputtaen sanoa et Lappi on koonnut itsensä hyvin siitä mitä oli shakedownin maalissa, teki oikein pahaa katsoa kun näki miten huonosti mies voi. Toivottavasti saa ehjän kisan alle ja pari pistettä powerstagelta, ei oikeen tässä viimeisen vuoden aikana mikään startti ole mennyt hyvin alusta loppuun.

Tässä alkukauden on havainnut mikä Lapin perimmäinen ongelma on, eli oma psyyke. Lahjoja ja nopeutta on ajaa voitoista, mutta tuo "rehellisyys" pätkähaastatteluissa on paljastanut että Esuppi ei vieläkään valitettavasti luota omaan tekemiseensä. Vaikea alkukausi ja viime vuoden ulosajossa johtuva tietuntemuksen puute vaikuttaa myös vielä tähän ralliin, eli Lappi ajaneet varmat pisteet Kroatiasta, varsinkin kun Toyotan tallipisteiden kerääjät tipahtivat heti pois kärkitaistosta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tässä alkukauden on havainnut mikä Lapin perimmäinen ongelma on, eli oma psyyke. Lahjoja ja nopeutta on ajaa voitoista, mutta tuo "rehellisyys" pätkähaastatteluissa on paljastanut että Esuppi ei vieläkään valitettavasti luota omaan tekemiseensä. Vaikea alkukausi ja viime vuoden ulosajossa johtuva tietuntemuksen puute vaikuttaa myös vielä tähän ralliin, eli Lappi ajaneet varmat pisteet Kroatiasta, varsinkin kun Toyotan tallipisteiden kerääjät tipahtivat heti pois kärkitaistosta.
Kiinnostaisi kyllä tietää et millä tolalla tää mentaalisten paineitten hallinta on, ja vastaako siitä jokaisen kuskin kanssa erikseen joku heebo, vai onko joka tallissa oma mentaalivalmentaja? Olettaisin et psyykevalmennukseen kiinnitettäisiin nykyään vähän paremmin huolta, mitä 20v ja sitä aiemmin.

Latvalakin käytti VW-aikana jotain saksalaista "noitatohtoria" omassa valmennuksessaan, ja siitä taisi ollakin hyötyä ainakin herran omien kommenttien perusteella. Parempi sekin kun se perisuomalainen tapa että kiskotaan kuningas alkoholia kisojen välissä - ja välillä jopa kisaviikonloppuna, mitä on saanut lukea eri lajin parissa olleitten henkilöitten tarinoiden perusteella.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä en muutenkaan ihan ymmärrä tätä Kallen "hukassa oloa", tai lähinnä sen kritisointia. Tilannehan on nyt osimoilleen sama mitä vuosi sitten, toki sillä erolla et pahimmat kilpakumppanit on pysyneet tiellä, samalla kun Kallella taas ollut enemmän ohjelmaa (pari spinniä ja likitilannetta). Viime vuonna Tänakilla ainakin hajosi hybridiyksikköä ja muuta tekniikkaa, Evansille taas osui rengasrikot ja rungit. Sekä se et rallieläkeläinen Loeb ei ajanut samassa teamissa syömässä omia pisteitä.

Niin ja voiko olla ihan hukassa jos 1 pisteen verran perässä mestaruuskamppailussa ja jos Evans pystyisi vielä nousemaan kärkeen ohi Neuvillen niin mestaruuskamppailu pysyisi todella todella tiiviinä. Joskus otettava ne pisteet mitä saa. Enkä nyt vielä ihan Rovanperänkään kohdalta koko kisaa unohtaisi, todennäköisesti ajelee lauantaina kilpaa Ogierin kanssa kumpi saa pohjat ajaa, ainakin tuo kaksikko vetää Katsutan ja Loubetin ohi ja saa nähdä tuleeko edessä oleville vielä ongelmia.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
EK8 näytti taas mikä Kalle on miehiään, erittäin kliininen ja rauhallinen suoritus pitkin tietä. Sillä tuli EK:n kakkosaika vain vajaa sekuntia hurjasti runtannutta Evansia perässä.

Aamun eka lenkki oli tietysti murheellinen rengasrikkoineen. Se mistä voisi olla hieman huolissaan, on että Kalle on muutamaan rallin lähtenyt aivan väärillä säädöillä. Sitten meno on taas tuttua Kallea, kun on päässyt sen muuttamaan ekaan huoltoon. Kuski ne säädöt tietysti päättää, mutta näissä on syytä olla tarkkana heti alusta alkaen. Shakedown oli nytkin loistava, mutta EK1 jotain aivan muuta.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Voi olla, että kun heti rallin alussa meni käytännössä voitonmahdollisuudet, niin ei ole ollut ihan 100% yritys päällä ja sekin on näkynyt ajoissa. Kyllähän tuossa vielä Loubet on joten kuten kiinni otettavissa ihan ajamalla, mutta ilman keskeytyksiä ja ongelmia maksimisijoitus tästä rallista on käytännössä 7. Siksi ei välttämättä kannata ihan täydellä riskillä vetää, vaan ottaa nyt ne pisteet mitkä on otettavissa ja tähtää viiteen pisteeseen powerilta.

Voitosta näyttäisi kyllä tulevan hyvä taistelu. Evans paransi koko ajan päivän mittaan ja eroa enää reilut viisi sekuntia. Tänak ei näytä ihan pysyvän kärkikaksikon kyydissä, joten hänelle taitaa tulla omat skabat kolmospaikasta Lapin kanssa.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Näyttääpä siltä että suomalaisittain ei enää jännitettävää ole. Lappi hukkasi yön aikana eilen nähdyn vauhdin, mistä lie johtuukaan ja Tänak karkaa. Kalle on niin kaukana kärjestä että ei ihmeisiin pysty vaikka autoon saatiinkin säädöt kohdilleen. Tosiaan aloitti päivän pohjilla molemmille pätkille, toki hyötyy lähtöpaikasta mutta mielestäni kuitenkin turhaa spekuloida mihin vauhti hävinnyt. Kyllä se siellä löytyy edelleen ja powerilta uskallan ennustaa täysiä pisteitä. Kärjen osalta jännitettävää riittää, toyotalla on kulkenut hyvin joten Evans voi hyvinkin voittaa Neuvillen kunhan vaan auto pysyy tiellä.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Evans voi hyvinkin voittaa Neuvillen kunhan vaan auto pysyy tiellä.
Homma helpottui huomattavasti, kun Neuville keskeytti tai ainakin on tien varressa. Neuvillelle mestaruuden kannalta iso lovi pistepussiin.
 

Sambody

Jäsen
Sitten taas testataan Evansin paineensietokykyä. Tänak varmasti pitää huolen, että Elfyn joutuu pitämään jalkaa suorana. Evansin henkisen puolen kannalta olisi kyllä perkeleen tärkeä, että pystyisi nyt voittoon. Sama juttu toki Lapin kannalta, että nyt pitää tulla auto maaliin asti podiumille tai sitten voi ihan yhtä hyvin alkaa Abiteboul soittelemaan vaikka Mikkelsenille tai Suniselle josko ajopaikka kiinnostaisi sillä nyt metsäkeikka ja EP:n itseluottamuksesta ei varmasti ole mitään jäljellä. Ero tietty Lapilla Evansiin on, että vauhtia tarvitse hirveästi enää pitää.

Kova isku Neuvillen mestaruushaaveille. Tietäen hänen kyvyttömyyden nopeissa soraralleissa pitäisi auto tuoda podiumille assu-ralleissa.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Uskon Kallen naaraavan sijan 4. ja Powerilta täydet, niin ei tää mikään katastrofikisa ole.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Uskon Kallen naaraavan sijan 4. ja Powerilta täydet, niin ei tää mikään katastrofikisa ole.

Ei todellakaan. Ja taas kun ajatellaan kahta seuraavaa rallia, niin antaa Neuvillen, Tänakin ja mahdollisesti Ogierinkin lähteä edellä auraamaan.

E: Tietty Kallehan taitaa nousta Thierryn edelle.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei todellakaan. Ja taas kun ajatellaan kahta seuraavaa rallia, niin antaa Neuvillen, Tänakin ja mahdollisesti Ogierinkin lähteä edellä auraamaan.

E: Tietty Kallehan taitaa nousta Thierryn edelle.
Kalle nyt menee Neuvillen edelle jos ajaa maaliin asti. Evans menossa edelle ja Tänakin ja Ogierin kanssa tällä hetkellä tilanne sitten riippuu PS-pisteistä. Katsotaan mikä tilanne sitten mutta voi taas olla, että siellä joutuu taktikoimaan.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ogierin sijoituksella ei seuraavaan ralliin ole väliä, kun mies ei siellä aja. Neuville saattaa jäädä pisteissä taakse, mutta tässä on vielä paljon kilometrejä jäljellä. Lapin ajokaan ei niin vakuuttavaa ole ollut etteikö onnistuisi vielä tiputtamaan itsensä Kallen ja Sebin taakse ihan ajamalla.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Ei tuo Lapin kannalta hyvältä näytä. Ogier ja Kalle tulee takaa kovaa. Eikä nuo kommentit tilanteesta, mikä johti pieneen spinnaukseen lupaa mitään hyvää.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tuo Lapin kannalta hyvältä näytä. Ogier ja Kalle tulee takaa kovaa. Eikä nuo kommentit tilanteesta, mikä johti pieneen spinnaukseen lupaa mitään hyvää.
No en tiedä... Eteen ja taakse eroa paljon joten rauhassa ajamalla oma sijoitus säilyy... Nyt vaan varmasti niin podiun on taskussa. Varmasti alussa yritti saada eroa Tänakiin ajettua pienemmäksi mutta nyt ei enää kannata vaan keskittyä siihen että tuo vähintään sen kolmannen pytyn kotiin... Evans ja Tänak ajaa kovaa voitosta joten isompaankin on mahdollisuuksia... Mutta nyt on aika rauhoittaa oma tilanne ja ajaa varmasti maaliin...
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
No en tiedä... Eteen ja taakse eroa paljon joten rauhassa ajamalla oma sijoitus säilyy... Nyt vaan varmasti niin podiun on taskussa. Varmasti alussa yritti saada eroa Tänakiin ajettua pienemmäksi mutta nyt ei enää kannata vaan keskittyä siihen että tuo vähintään sen kolmannen pytyn kotiin... Evans ja Tänak ajaa kovaa voitosta joten isompaankin on mahdollisuuksia... Mutta nyt on aika rauhoittaa oma tilanne ja ajaa varmasti maaliin...
Olet osaltasi oikeassa. Itse olisin odottanut, että alkaisi jo kolmatta sijaa ajamaan iltapäivälle ja edessä tapahtuu, jos tapahtuu. Aamun aikana Kalle otti n 35 sekuntia kiinni niin periaatteessa pitäisi riittää, kun huomenna taas säästellään renkaita powerille.

Enemmän se kommentti tosiaan särähti korvaan, että piti kässäriä käyttää, kun auton aliohjaaminen pelotti ja siitä lipsahti. Ei itseluottamus ole kunnossa. Jos ero lähtee tippumaan n 10 sekuntia pätkää kohden loppupäivän niin ei ehkä niin levollisesti voi yötään nukkua. Osaltaan Lappia helpottaa, kun sekä Kalle, että Ogier ajaa tallipisteistä eikä varaa ole jäädä pätkille, joten se hiukan kaasujalkaa hillinnee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös