Mainos

Ralliketju

  • 1 838 514
  • 14 824

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Onkos muuten kellään enempää tietoa tästä Eestin omasta pojasta Ott Tänakista? Ihan suhteellisen hyviä aikoja kellottaa Mitsulla. Pistesija on ihan mahdollinen, ellei mitään ihmeempää satu. Itselleni ainakin ihan uusi tuttavuus. Uusi Markko Märtin?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onkos muuten kellään enempää tietoa tästä Eestin omasta pojasta Ott Tänakista? Ihan suhteellisen hyviä aikoja kellottaa Mitsulla. Pistesija on ihan mahdollinen, ellei mitään ihmeempää satu. Itselleni ainakin ihan uusi tuttavuus. Uusi Markko Märtin?

En tiedä sen enempää kaverista mutta eikös tämä ole juuri Markko Märtinin suojatteja? Tämä Tänakhan ajoi tänä vuonna Arctic Lapland -rallissa WRC-kalustolla ja ajoikin hyvin, taisi jopa johtaa kisaa jossain vaiheessa ennen ulosajoaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Onkos muuten kellään enempää tietoa tästä Eestin omasta pojasta Ott Tänakista?
Tänak on lahjakas nuori kaveri, joka tosiaan aja Markko Märtinin tallissa pääasiassa Subarulla. Johtuu lähinnä siitä, ettei Markkolla ole muita autoja tällä hetkellä.

Kaveri on ajanut lähinnä Viron mestaruussarjaa, ja siellä otteet ovat olleet hyviä. Vauhtia on aika hyvää, ja varmuutta myöskin löytyy.

Täksi kaudeksi vaihtoi kartturia, ja nyt vieressä taitaa olla Urmo Aavan entinen kartanlukija. Vauhtia haetaan lisää, siinä syy vaihtoon.

Ensi debyytti MM-tasolla WRC-autolla on edessä ilmeisesti Portugalissa myöhemmin keväällä.

Rahoitusasiat ovat kohtalaisesti kunnossa, joskin enemmänkin sitä ilmeisesti saisi olla, koska jotain kisoja on joutunut jättämään väliin budjetin takia.

Pojasta toivotaan tosiaan uutta Märtiniä, kun Aava ei ole onnistunut luomaan itselleen riittävää rahoitusverkosta taakseen, ja hän joutuu kilpailemaan pienemmissä luokissa.

Ikää Tänakilla on vasta 22, joten aikaa on vielä nousta maailman terävimpään kärkeen.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.

Selvä. Kiitoksia tiedoista. Samalla selvyys tuli tuohonkin, että minne on Urmo hävinnyt. Ei ole oikein rallia nyt ehtinyt tarpeeksi seurata viime aikoina. Toivottavasti hieno tulevaisuus edessä rallin parissa. Märtinin ohjauksessa ainakin pitäisi jälkeä syntyä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On muuten aika käsittämättömän ratkaisun tehneet Turkin rallin järjestäjät kun 12. EK:n reittiä oli muutettu selvästi nuotituksen jälkeen, mm. jotain mutkia oli poistettu kokonaan ja reitti oli muutenkin nopeampi. Onneksi sentään noin päin että reittiä oli muutettu nopeampaan suuntaan, eikä niin että siellä olisi ollut jotain ylimääräisiä mutkia. Mutta onhan tuo kuljettajan kannalta todella vaikeaa kun ei pysty luottamaan nuottiinsa ollenkaan kun tie meneekin ihan eri tavalla kuin nuottiin on merkitty. Kuskit oli ymmärrettävästi olleet aika tuohtuneita tuosta päätöksestä, kyllähän tuollainen touhu alkaa olla jo vaarallista enkä tiedä että miten tuollainen voi yleensä olla mahdollista.
 

Sambody

Jäsen
Tuon reitin muuttamisen lisäksi taisi ainakin Hirvonen mainita, että järjestäjät olivat joitain pätkiä aurailleet jotenkin ja niinpä ei voi vetää niin leveetä nopeeta linjaa joihinkin paikkoihin kuin nuotituksessa. Vaikeaa on kun ei nuottiin voi luottaa ollenkaan.

Huomattavaa oli myös, että Latvala ajoi pihalle nopeassa kohdassa ilmeisesti liian nopean nuotin johdosta.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hirvosella kävi nyt todella paska tuuri kun sunnuntain kaksi ensimmäistä EK:ta peruttiin rankkasateiden takia. Hirvosella oli hyvä lähtöpaikka tälle päivälle ja ero Loebiin sellainen että se olisi ollut tänään ihan kiinni kirittävissä, mutta nyt taitaa jäädä haaveeksi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Se kuitenkin pitää muistaa, että Loeb on kärjessä ajaessaan kova vastus, kun tiet ovat mutaisia. Se myöskin tasoittaa eroja, eikä etua takana ajavalla juurikaan ole pidon suhteen. Olosuhteet ovat siis käytännössä samat kaikille kärkikuskeille.

Loeb toivoi eilen sadetta, ja katsoessaan taivaalle totesi vain, ettei sitä valitettavasti taida tulla. No, taas olivat yläkerran herrat miehen puolella.

Tottakai Mikkoa harmittaa tilanne, koska kilometrit käyvät vähiin. Mutta kakkospaikka on omissa käsissä, ja se onkin nyt Mikon focus samalla kun hän toivoo Loebin tekevän kärjessä pienen ajovirheen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hirvonen vähän leveäksi ja rengas puhki, eroa kärkeen yli minuutti ja Sordokin lipsahti ohi. Jokohan voi onnitella Loebia ties kuinka monennesta mestaruudesta...
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Sama meininki jatkuu. Kaikkien aikojen rallikuski on tämän hetken paras rallikuski ja suomalaiset sen kuin päivittelevät Mikon ja J-M:n huonoa tuuria. Uudessa urheilulehdessä oli tähän liittyen loistava kirjoitus.

Räikkönen ajaa muuten kyllä hienosti. Yllättävän nopeasti on Kimi päässyt näinkin kovaan vauhtiin. Odotin kyllä Kimiltä paljon, mutta tämä vauhti tulee kyllä yllättävän nopeasti kauden alkuun.

Loeb on kyllä kova jätkä. Edelleen.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Sama meininki jatkuu. Kaikkien aikojen rallikuski on tämän hetken paras rallikuski ja suomalaiset sen kuin päivittelevät Mikon ja J-M:n huonoa tuuria. Uudessa urheilulehdessä oli tähän liittyen loistava kirjoitus.

Onko Loeb kuitenkaan kaikkien aikojen rallikuski, ehdottomasti hän on 2000-luvun paras, mutta huolimatta Loebin hirvittävästä voitto- ja mestaruusmääristä hän on kuitenkin ollut yksinvaltias aikana kun ralli on ollut alennustilassaan. Lisäksi Seb on ajanut koko uransa samassa tallissa, saman kartturin kanssa ja aina alla on ollut voittaja-auto (toki aivan alussa xsara oli nopea vain asfaltilla, mutta kuitenkin).

Voidaanko kuljettajaa siis sanoa kaikkien aikojen parhaaksi ennenkuin hän on hän on ollut huipulla useammalla kuin yhdellä automerkillä? Mielestäni ei.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaikeaahan tuo eri aikakausien kuljettajien vertailu aina on, mutta kyllä minä sanoisin että esim. Kankkunen pystyy tarjoamaan ainakin tiukan vastuksen Loebille tuossa vertailussa. Toki tilastot puhuvat Loebin puolesta ihan selvästi mutta toisaalta taas Kankkunen ajoi mestaruuksia aikana jolloin kilpailu oli kovempaa kuin tänä päivänä, ja ajoi mestaruuksia kolmella eri automerkillä. Mielenkiintoista olisi kyllä nähdä Loeb jonkun muun auton ratissa MM-sarjassa, kun on koko uransa ajanut Citroenilla ja oikeastaan koko Citroen on alusta asti pyörinyt hyvin pitkälti Loebin ympärillä.

Ei Loebin ajotaitoja käy kiistäminen, kyllä hän tämän päivän kuljettajista selkeästi paras on. Mutta tuo kaikkien aikojen rallikuskin titteli on vaikeampi juttu. Saavutuksiltaan Loeb on kiistämättä kaikkien aikojen rallikuski mutta jos lähdetään vertailemaan muutakin kuin tilastoja niin kyllä siellä on monta muutakin hyvää ehdokasta. Ennen taistelu oli vaan tiukempaa ja kukaan ei pystynyt siksi dominoimaan samalla tavalla kuin Loeb on tehnyt.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olosuhteet Turkissa ovat ilmeisesti ihan hirveät tällä hetkellä, ja tiet on todella liukkaita. Solberg oli osunut puuhun mutta ei ole menettänyt kovin paljon aikaa ja pystyy jatkamaan. Sordo sen sijaan on jäänyt tien varteen ja ilmeisesti joutunut keskeyttämään, ja tämän myötä Hirvonen on noussut kolmanneksi ja Kimi viidenneksi. Nyt jos Kimi pystyy vielä pari pätkää pysymään tiellä niin on tulossa erittäin hyvä sijoitus.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin tuo ono aina katsojan näkökulmissa. Onko michael schumacher paras F1 kuski vaikka mestaruuksia eniten vai esim Senna?

Loebin aikaan on ollut taso kyllä ennätysheikkoa rallissa. Nyttenkin mukana vain 2 valmistajaa ja noista Citroenilla ehkä hieman nopeampi auto ja myöskin tallikavereista enemmän hyötyä kuin fordin vastaavissa. Hirvonen joutuu lähinnä Latvalan kanssa yksinään taistelemaan 5 citroen kuskia vastaan. Siinä missä Hirvonen pystyy vain latvalan kanssa taktikoimaan niin loebilla ollut apuna usampia kuskeja. Viimekaudellakin loeb "keskeytti" parissa rallissa ja aikasakossa huolimatta nousi monta sijaa ylöspäin kun tallikavereita väistyi edestä. Fordilla taas wilsonit ja kumppanit jää niin taakse että heistä yleensä ei hyötyä.

Mäkisellä esimerkiksi oli 4 mestaruutta putkeen mutta silloin taistelussa oli paljon eri kuskeja ja talleja mukana. Onhan siellä sitten kankkusia ja kumppaneita jotka todella ovat ajaneet kilpaa kun tehokkaampia autoja ja muita ollut uran aikana. Silloin kun oikeasti joutui ajamaan kilpaa :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tulee tästä rallista niin onhan tuo ero Loebille pisteissä murskaava, mutta toisaalta yksi keskeytys niin tilanne on jo ihan eri. Nuo pisteet hämäävät aika paljon. Siitä tämä järjestelmä on huono kun oikeaa tilannetta on vaika nähdä. Ennen erot oli erittäin pienet nyt erittäin suuret. Yksi keskeytys asetelmat huononee hirveästi kun taas yksi voitto ja toiselle keskeytys niin tilanne ihan erilainen.

Hirvonen jäi lisää mutta sentään jonkinsortin puolustusvoitto maaliin. Myöskin räikkösen 5 tilalle pitää nostaa hattua. Kimi osoittanut että on erittäin luotettava kuski ja pystyy jo taistelemaan ainakin yksittäisillä pätkillä kärkikuljettajia vastaan ja on jo edellä esim Wilsonia joka ajanut jo kauan(toki nuori kuski wilsonikin viellä). Lumella ei oikein kulkenut ja tuli ulosajoja mutta näissä soraralleissa näyttänyt jo mitä on rattimiehiään. Asfaltille kun päästään niin saa nähdä mitä tapahtuu
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin tuo ono aina katsojan näkökulmissa. Onko michael schumacher paras F1 kuski vaikka mestaruuksia eniten vai esim Senna?

Vai esim. Prost, joka kovin usein unohdetaan tässä vertailussa ihan suotta. Mutta se siitä, kukin painottaa mitä painottaa ja tekee sen perusteella oman rankinginsa. Kuten sanoin niin eri aikakausilla ajaneita kuljettajia on aina vaikeaa vertailla keskenään koska olosuhteet, säännöt ja moni muu asia ovat niin erilaisia.

Mutta Turkin kisasta sen verran että Kimin kehitys näyttää aika hyvältä ottaen huomioon että tämä oli hänen viiden kisansa WRC-autolla. Toki kun kisaan lähtee ainoastaan yksitoista WRC-autoa niin pisteillä pitääkin olla, mutta nyt jäi jo Villagra ja Wilson taakse ihan ajamalla ja Kimin vauhti oli jo selvästi paremmalla tasolla kuin aiemmissa kilpailuissa. Ja mikä parasta niin nuo alkukauden kisoissa nähdyt ajovirheet ovat vähentyneet koko ajan ja Kimi pystyi tänäänkin vaikeissa olosuhteissa ajamaan maaliin saakka. Mielenkiintoista on kyllä nähdä minkälaisiin suorituksiin Kimi yltää esim. Jyväskylässä kun kisoja on takana enemmän ja ainakin osa teistä on jo ennestään tuttuja Kimille. Ja mielenkiinnolla odotan myös ensimmäistä asfalttikisaa, kuinka Kimi pystyy viemään ralliautoa vähän tutummalla alustalla.

EDIT:
Seuraavaksi vuorossa onkin sitten Uuden-Seelannin ralli joka on siitä erikoinen kilpailu että WRC-autoja on taas kerran mukaan lähdössä ilmeisesti todella vähän, todennäköisesti mukana ei ole edes kymmentä autoa. Kun pisteitä jaetaan kymmenelle parhaalle niin Uuden-Seelannin rallissa pitäisi olla hyvät mahdollisuudet pisteille vielä senkin jälkeen jos ensimmäisenä päivänä keskeyttää. Kimihän jättää ainakin tuon rallin väliin ja tuskin Villagrakaan lähtee mukaan - puhumattakaan yksityiskuskeista. Mukana ilmeisesti siis vain tehtaan kaksi Fordia, Stobartin kaksi Fordia, tehtaan kaksi Citroenia, Citikan junnutiimin Ogier ja sitten Petter Solberg. Jos jotain paikallisia suuruuksia ei lähde WRC-kalustolla mukaan niin aika tynkäkisaksi jää tuo ralli.

Tuo Uuden-Seelannin rallihan on kisana ihan hyvä ja tiet ovat hyviä, mutta kyllä pistää vähän miettimään että olisiko aika jättää tuo kisa pois kalenterista koska kuskien ja tallien määrä on muutenkin vähentynyt viime vuosina, ja lisääntyneet matkustuskustannukset aiheuttavat sen että ne vähätkään yksityiskuskit eivät lähde rahtaamaan kalustoaan maapallon toiselle puolelle yhtä kisaa varten. Kun näissä Euroopankin kisoissa on koko ajan jotain N-ryhmäläisiä ja jopa S1600-autoja pisteillä niin jossain Uuden-Seelannin rallissa ei vaadi kuin pari keskeytystä WRC-autoilla kun siellä alkaa olla N-ryhmäläisiä ja pikkuluokan autoja jo viiden sakissa. Onko järkeä pitää MM-kalenterissa rallia jossa on vain kourallinen osanottajia ja jollain tehdastallin autolla on mahdollista ajaa keskeytyksenkin jälkeen vaikka palkintopallille?
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Varmasti Kimiä auttoi se, että tiestö oli kaikille uutta. Kokemattomuudesta ei tällöin ole niin suurta haittaa kun konkarit eivät pääse käyttämään aiempien vuosien kokemusta pätkiltä.

Varmasti Kimillekin mukava piristysruiske kun alkaa hommat sujumaan pikkuhiljaa eikä pahoja virheitä ole tullut.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Vaikeaahan tuo eri aikakausien kuljettajien vertailu aina on, mutta kyllä minä sanoisin että esim. Kankkunen pystyy tarjoamaan ainakin tiukan vastuksen Loebille tuossa vertailussa. Toki tilastot puhuvat Loebin puolesta ihan selvästi mutta toisaalta taas Kankkunen ajoi mestaruuksia aikana jolloin kilpailu oli kovempaa kuin tänä päivänä, ja ajoi mestaruuksia kolmella eri automerkillä. Mielenkiintoista olisi kyllä nähdä Loeb jonkun muun auton ratissa MM-sarjassa, kun on koko uransa ajanut Citroenilla ja oikeastaan koko Citroen on alusta asti pyörinyt hyvin pitkälti Loebin ympärillä.

Ei Loebin ajotaitoja käy kiistäminen, kyllä hän tämän päivän kuljettajista selkeästi paras on. Mutta tuo kaikkien aikojen rallikuskin titteli on vaikeampi juttu. Saavutuksiltaan Loeb on kiistämättä kaikkien aikojen rallikuski mutta jos lähdetään vertailemaan muutakin kuin tilastoja niin kyllä siellä on monta muutakin hyvää ehdokasta. Ennen taistelu oli vaan tiukempaa ja kukaan ei pystynyt siksi dominoimaan samalla tavalla kuin Loeb on tehnyt.

Kyllä minusta Loeb on aika selvästi kautta aikain paras ajotaidoiltaan ja saavutuksiltaa. Eikös Kankkusella ollut autossaan jotain laittomia virityksiä, joista jäi kiinni mestaruuksien jälkeen?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös Kankkusella ollut autossaan jotain laittomia virityksiä, joista jäi kiinni mestaruuksien jälkeen?

Ei ainakaan minun tietääkseni. Kaudella 1995 kylläkin Toyotan talli (Kankkunen voitti Toyotalla mestaruuden 1993 mutta ajoi tallissa myös 1995) narahti siitä että oli käyttänyt Katalonian rallissa laitonta turboa, ja sai siitä loppukauden mittaisen kilpailukiellon. Mutta kun Kankkunen on voittanut mestaruuksia kolmella eri automerkillä ja kymmenen vuoden ajanjaksolla niin aika rankkaa olisi väittää että mestaruudet olisi tullut filungin takia. Onhan Loebinkin talli jäänyt kiinni vilpistä useampaankin otteeseen sinä aikana kun Loeb on tallissa ajanut.

Ja sitähän minä en muuten kiistänytkään etteikö Loeb olisi saavutuksiltaan kaikkien aikojen rallikuski mutta milläpä lähdet vertaamaan sitä onko hän ajotaidoltaan parempi kuin Kankkunen tai vaikkapa joku Walter Röhrl, nämä kun eivät ole koskaan samaan aikaan ajaneet tosissaan kilpaa Loebin kanssa. Myös autot ja itse kilpailutkin ovat niin erilaisia tänä päivänä kuin esim. 80- ja 90-luvuilla että vertailu on täysin mahdotonta. Esim. jotkut B-ryhmän autot vaativat niin erilaista ajotyyliä että välttämättä ne eivät olisi käyneet Loebin käpälään ollenkaan samalla tavalla kuin nykyiset WRC-autot. Ja kun saavutuksetkaan ei ole keskenään vertailukelpoisia johtuen esim. siitä että ennen talleja ja kuljettajia oli mukana enemmän ja kilpailu sen myötä kovempaa, niin minun mielestäni ei voi oikein edes vedota siihen että Loebin tilastot ovat ylivertaiset.

Kyllä Loeb oman aikakautensa paras kuljettaja on, mutta se on mahdotonta sanoa onko hän kaikkien aikojen rallikuski. Silloin mennään jo aika pitkälti henkilökohtaisiin mielipiteisiin eikä faktoihin.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Niin, toivottavasti Kalle ei ole SEURAAVA suomalainen maailmanmestari, vaan se hetki koetaan jo paljon aikaisemmin. Kymmenen vuotta menee kuitenkin ennenkuin Rovanperä jr saa lisenssin ajettua.

Ei ole omena kauas puusta pudonnut tässä tapauksessa, kun tuota pätkää katsoo. Onhan tuo ajaminen jo tosi nättiä, vaikka ikää ei ole kuin 8 vuotta. Täydellinen lahjakkuus, ei voi muuta sanoa.

Ja ajaa kuin isänsä, kun aina pitää paiskia jos hiukankin on mahdollisuus. Jos olette olleet siinä simulaattorissa, jossa Harri ajaa takaveto Escortilla, niin varmasti tiedätte Harrin ajotyylin. Toki se filmi on tehty juuri tuota simulaattoria varten, joten korostusta on ajamisessa, mutta perusajatus pysyy samana myös elävässä elämässä.

Kallelle voisi lähettää sellaisia terveisiä, jos hän sattuu tämän lukemaan, että käy kuitenkin koulu kunnialla läpi, vaikka ajohalut olisivatkin suuret. Sieltä koulusta saatuja oppeja tarvitaan sitten ralliammattilaisenakin, jos homma siihen pisteeseen joskus kehittyy.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Ensikauden 14:sta osakilpailu?

FIA on ilmoittanut, että Monte Carlon ralli ei kuulu ensikaudellakaan ohjelmaan. Samalla ilmoitettiin, että kesäkuun kokouksessa voidaan mahdollisesti lisätä yksi ralli ohjelmaan. FIAn valtuuston vieraillessa Tunturirallissa kerrottiin sitä harkittavan Monte Carlon tilalle mikäli Monacoa ei kisan järjestäminen edelleenkään kiinnosta. Eli täysin mahdotonta ei olisi, että Suomessa on jatkossa kaksi MM-rallia. En ole Tunturirallin jälkeen asiasta kuullut, mutta aika virallisia nuo selvitykset silloin ainakin olivat. Mielenkiintoista.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
FIA on ilmoittanut, että Monte Carlon ralli ei kuulu ensikaudellakaan ohjelmaan. Samalla ilmoitettiin, että kesäkuun kokouksessa voidaan mahdollisesti lisätä yksi ralli ohjelmaan. FIAn valtuuston vieraillessa Tunturirallissa kerrottiin sitä harkittavan Monte Carlon tilalle mikäli Monacoa ei kisan järjestäminen edelleenkään kiinnosta. Eli täysin mahdotonta ei olisi, että Suomessa on jatkossa kaksi MM-rallia. En ole Tunturirallin jälkeen asiasta kuullut, mutta aika virallisia nuo selvitykset silloin ainakin olivat. Mielenkiintoista.

Pieniä asiavirheitä, kyllähän Monte Carlossa rallia ajetaan ensi vuonnakin, mutta Monte Carlon autourheiluclubia ei kiinnosta järjestää ralliaan enää FIA:n MM-ralleille määräämien raamien mukaan(ei perinteistä kokoontumisajoa, ei yöpätkiä, ralli järjestettävä viikonloppuna). Monte Carlo pesi kuitenkin tänäkin vuonna TV-järjestelyissään FIA:n virallisen MM-sarjan tv-lähetykset 100-0.
 

Sambody

Jäsen
Kyllähän tuo pistää vihaksi, kun ei Monte mm-sarjaan kuulu. Hieno ralli tai siis yksi hienoimmista sorateiden gp:n ja ex-RAC rallin kanssa. Nuo ovat niitä ralleja, jotka vain yksinkertaisesti kuuluisivat olla rallin mm-sarjassa. No ei se Monten arvostuksesta ole mitään pois. Todella hieno tapahtuma tänäkin vuonna, mutta mm-sarjalta se on helvetisti pois, kun ehkäpä se legendaarisin osakilpailu loistaa poissaolollaan.
 

Sambody

Jäsen
Se olisi sitten Uuden-Seelannin vuoro. Yksi rallikalenterin hienoimmista kilpailuista. Ajetaan lujaa jouhevia sorateita vähän kuin Jykylässä, mutta suurena erona on mutkien kallistukset. Nyt on Mikon paikka vähän kaventaa Loebin johtoa mm-sarjassa sillä tälläisillä nopeilla sorateillä Mikko on pystynyt yleensä parhaiten haastamaan Ranskalaista. Toivottavasti tuleman pitää jotain vuoden 2007 kaltaista sekunttikamppailua.

Minusta vielä pitäisi tulla rallinjohtaja ihan selkeesti sillä taas putkahti uskomaton ajatus mieleen Turkin rallista. Mikseivät järjestäjät vieneet super-ek:ta Istanbulin f1 radalle? Tuli vain mieleen, kun Turkin rallin yhteydessä Kimiä haastateltiin aiheesta. Olisi voinut olla rallikalenterin hienoin superi. Ja kuten Kimi sanoi "Sinne en tarvitsis nuotteja".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös