Ensimmäinen ajopäivä Uudessa-Seelannissa on takana. Ehkä pienoisena yllätyksenä ns. normaaliin on se, että Loeb osoitti taas merkkejä kuolevaisuudesta tekemällä pienen ajovirheen. Tästä kuvasta näkee hyvin, kuinka lähellä oli isompikin virhe, jos auto olisi tippunut alas junaradalle. Auto ei kuitenkaan tippunut, kiitos sillankaiteen, joten Loebin ero kärkeen on vain n. 1min 10 sek.
Fordin suomalaiskaksikko on hyvin mukana kuvioissa ajatellen voittotaistelua. Jari-Matti hiillostaa kärjessä ajavaa Petteriä vajaan kahden sekunnin päässä ollen toisena. Mikko on viidentenä, mutta aikaero on niin pieni, ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä lopputuloksia ajatellen. Aikaeroa kärkeen Mikolla on abaut 20 sek.
Tosiasia kun on se, että kärjessä ajavat kärsivät pakostakin liukkaudesta, ja takaa on hyvä hyökätä.
Ranska on saanut toisen kovan kilpailijan aivan huipulle, kun nuori Sebastian Ogier ajaa kuin mies. Sordolla on täysi työ vastata tämän huimapään vauhtiin, joka varmasti lisää painetta espanjalaisen kypärän sisällä. Nyt ei olekkaan enää itsestäänselvää jos Loeb epäonnistuu, että selkeä kakkoskuski Citroenin ratissa olisi Sordo.
Fordin suomalaiskaksikko on hyvin mukana kuvioissa ajatellen voittotaistelua. Jari-Matti hiillostaa kärjessä ajavaa Petteriä vajaan kahden sekunnin päässä ollen toisena. Mikko on viidentenä, mutta aikaero on niin pieni, ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä lopputuloksia ajatellen. Aikaeroa kärkeen Mikolla on abaut 20 sek.
Tosiasia kun on se, että kärjessä ajavat kärsivät pakostakin liukkaudesta, ja takaa on hyvä hyökätä.
Ranska on saanut toisen kovan kilpailijan aivan huipulle, kun nuori Sebastian Ogier ajaa kuin mies. Sordolla on täysi työ vastata tämän huimapään vauhtiin, joka varmasti lisää painetta espanjalaisen kypärän sisällä. Nyt ei olekkaan enää itsestäänselvää jos Loeb epäonnistuu, että selkeä kakkoskuski Citroenin ratissa olisi Sordo.