Ralliketju

  • 1 706 415
  • 13 533

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tommi ja kumppanit todettu..

..syyllisiksi viime vuonna ylinopeuteen. Lähde: CNN
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti JMK81
Ilmeisesti Peugeotin 206 siirtyy historiaan, ja tilalle tulee 307... Onkos muut kuullu asiasta mitään? http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/Nieuws/upload/307.jpg

Onhan tuosta puhetta ollut. Urheiluruudussa pari viikkoa asia mainittiin ja jostain lehdestäkin taisin asiasta lukea. Mitään enempää en tiedä. katsotaas mitä wörld waid web sanoo asiasta:

http://www.wrc.com/en_GB/News/2003/008/2003_R_CY_307.htm

http://www.wrc.com/en_GB/News/2003/008/2003_R_CY_307late.htm

Eli mahdollisesti jo loppukaudella pösön pojat ajelevat 307:aa.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Viestin lähetti JMK81
Ilmeisesti Peugeotin 206 siirtyy historiaan, ja tilalle tulee 307... Onkos muut kuullu asiasta mitään? http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/Nieuws/upload/307.jpg

Joo, on asiasta kuultu. Taisi olla jo viime kaudella, kun kuulin, että tämä kausi on viimeinen 206:lla ajettava ja ensi kaudelle tilalle tulee 307. En usko että vielä tälle kaudelle 307:aa tuodaan rallipoluille, sen verran hyvin pärjätään 206:llakin. Mutta tämä on tietenkin vain oma ajatus asiasta, Pösön pojat tekevät päätökset =)
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Huomenna se sitten alkaa, Neste Rally Finland!! Suomalaiset suurimpina voittajasuosikkeina, mutta uskoisin että ainakin Burnsilla, Solbergilla ja varsinkin Markko Märtinillä on sanansa sanottavanaan voittokamppailussa. Itse lähden huomenna illalla ajamaan täältä Oulusta kohti Jyväskylää ja perjantaina on tarkoitus olla ek:n varrella kannustamassa suomalaisia ja suosikkiani Solbergia. :) tässähän jo odottaa innolla sinne pääsyä :)
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti AnA79
Huomenna se sitten alkaa, Neste Rally Finland!! Suomalaiset suurimpina voittajasuosikkeina, mutta uskoisin että ainakin Burnsilla, Solbergilla ja varsinkin Markko Märtinillä on sanansa sanottavanaan voittokamppailussa. Itse lähden huomenna illalla ajamaan täältä Oulusta kohti Jyväskylää ja perjantaina on tarkoitus olla ek:n varrella kannustamassa suomalaisia ja suosikkiani Solbergia. :) tässähän jo odottaa innolla sinne pääsyä :)

Jännä kisa todellakin tulossa. Suomalaisten ydinnipun lisäksi mahdollisuuksia hyvään sijoitukseen on jo mainituilla herroilla. Solbergin mahdollisuuksia määrittelee pitkälti Subarun suorituskyky soralla. Märtin on ajanut viime ralleissa lujaa. Focus alkaa toimimaan halutulla tavalla ja herra tykkää Suomen rallista. Burns tuskin pystyy voitosta taistelemaan jos meinaa jatkaa tämän vuotista linjaansa sijoittua kärjen taakse. Eli en usko perusvauhdin riittävän. Ykkössuosikki ylitse muiden on tietysti Grönholm. Ajovirheitä nykysin ei enää paljoa tule. Tekniikka mietityttää. Toinen kova menijä on Rovanperä, joka on aina ajanut keski-suomessa lujaa ja auto on parhaasta päästä. Mäkisen vauhti ei tänä vuonna ole riittänyt tallikaverille ja lisäksi auto saattaa asettaa esteen kärkisijoituksille. Citroenin menestyksestä en osaa oikein sanoa. Colin voisi perinteitä vaalien tutustua suomalaiseen metsään, Carlos ajaa varmasti, mutta ei enää huippuvauhtia. Keski-Euroopan jätkät ovat enemmän ja vähemmän arvoituksia. Kärkeen ei ole asiaa, mutta pisteille?
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Aksu
Burns tuskin pystyy voitosta taistelemaan jos meinaa jatkaa tämän vuotista linjaansa sijoittua kärjen taakse. Eli en usko perusvauhdin riittävän.
Kyllä minä puolestani pidän Burnsia ehdottoman vaarallisena ja suomalaisten ykköshaastajana tässä kisassa. Muistelkaapa esim. viime vuoden kisaa. Silloinhan Burns johti kisaa ennen kohtalokasta Ouninpohjan hyppyään yli 20 sekunnin erolla seuraavaan, eli Harri Rovanperään. Grönholmiin oli eroa jo puoli minuuttia.

Märtin on varmasti vahva, mutta itse en kyllä usko, että hän vielä tänä vuonna pystyisi taistelemaan voitosta. Kokemusta puuttuu vielä, eikä uusi Focus ole sarjan luotettavimpia autoja. Solbergin Subarussa tuskin kyyti riittää voittotaisteluun, vanhoilla herroilla Sainz & McRae puolestaan ei vauhti riitä enää millään Jyskälän huippunopeilla teillä.

Eli eiköhän tämä kisa ole taas Pösön heiniä, ei tuossa lähtölistassa oikein muitakaan potentiaalisia voittajaehdokkaita ole.

Tosiaankin, huomenna alkaa ralli. Henkilökohtaisesti aloitan kisan seuraamisen jo heti aamulla, 8.00 Laajavuoren testi-ek:n merkeissä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Perjantaina kello 5 ylös ja suuntana Jukojärvi I, jossa allekirjoittanut kaitsee rallikarjaa. Ja koska pätkä ajetaan myöhemmin toiseen kertaan, pääsee paikalta pois puoli yhdeksän tienoilla illalla. Darn, ei värvääjä tuosta muistanut heti varoittaa kun keräsi porukkaa...no, luvattu mikä luvattu.

Koska viime vuonnakin tuli oltua mukana, niin toivottavasti osa porukasta ottaa ne vahatulpat pois korvista, kun yritämme opastaa ihmisiä pois autojen tieltä. Tiet ovat viime vuotiseen tapaan rutikuivia, joten jos kaksi autoa tulee lähekkäin toisiaan, ei jälkimmäistä välttämättä huomaa.

Viime vuonna pari tyyppiä ryntäsi jälkipään auton mentyä ohi tielle, mutta kas - takaa tulikin toinen ännäläinen, ja jermut olivat jäädä kaaran alle. En ole koskaan nähnyt niin säikähtäneen näköisiä miehiä...joten varoituksista voisi ottaa opiksi.

Sitten varustuksesta: naisille tiedoksi että korkokengät/sandaalit eivät ole maastovarustus. No, tuli saarnattua aivan liikaa...mutta ihan vaan, että myös meillä rallin järjestäjillä olisi hieman helpompaa. Saattaa olla jo iltasella hieman väsy, joten yrittäkää ymmärtää meitä keltapaitaisia, jos Keuruulla päin rallia seuraatte.

Omasta puolestani hyvää ralliviikonloppua kaikille! Toivottavasti paras (=suomalainen) voittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Siivu-Leevi
Sunnuntaina olisi myös Mökkiperä kahteen kertaan, mutta saa nähdä. Osaako joku kertoa onko katsomisen arvoinen pätkä?
Ehdottomasti on! Aivan pätkän alussa oleva raju hyppysuorahan on ollut yksi koko rallin näyttävimmistä paikoista jo monta vuotta.

Viestin lähetti Huerzo
Perjantaina kello 5 ylös ja suuntana Jukojärvi I
Minnekäs päin sinne muuten olet menossa? Itse suuntaan aivan pätkän viimeiseen mutkaan. Sen lisäksi perjantaina olisi tarkoitus nähdä Lankamaa.

Lauantaina sitten ohjelmassa Päijälä, Ouninpohja 2 sekä Himos. Sunnuntaina todennäköisesti Parkkola kaksi kertaa.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Viestin lähetti Shane
Minnekäs päin sinne muuten olet menossa? Itse suuntaan aivan pätkän viimeiseen mutkaan. Sen lisäksi perjantaina olisi tarkoitus nähdä Lankamaa.

Jaaa...se vähän riippuu, kuinka moneen valvonta-alueeseen pätkä on pilkottu. Viime vuonna olin pätkän puolivälissä, mutta oma vartiopaikka riippuu siitä miten isommat herrat ovat pätkän jakaneet. Oman paikan pystyy kyllä aika hyvin sopimaan porukan sisällä, mutta tällä kertaa en osallistunut pätkän raivaustalkoisiin joten nyt ei välttämättä tiedä ennalta sellaista kohtaa, josta olisi hyvät näkymät (toisin kuin viime vuonna).

Jakaminen siis tarkoittaa, että pätkän järjestävä taho jakaa EK:n useampaan osaan, joihin haetaan sitten kylätoimikuntia (jonka "leivissä olen), urheiluseuroja ynnä muita porukoita hoitamaan oman leiviskänsä. Palkkioksi nämä saavat sitten pistää pystyyn rallikioskeja ynnä muita myyntipisteitä. Yksi EK jaetaan (kai)suunnilleen reilun kilometrin mittaisiin pätkiin, kai hieman järjestävän porukan koosta riippuen. Näin siis ihan ulkomuistista, korjatkaa jos parempaa tietoa löytyy.

Jukojärvi muuten valittiin parhaiten järjestetyksi EK:ksi viime vuonna, joten paineita on...

Jos perjantain jälkeen vielä intoa piisaa, niin saattaa olla että tulee vielä käytyä tuossa lähistöllä Urrian pätkällä. Täytyy kyllä ihmetellä kuinka kuskit uskaltavat ajaa yli satasta _siihen_ hyppyriin, kun 50-60 kilsaa on jo kova vauhti.

Olen (kuulemma) ollut Urrian EK:lla mukana silloin, kun se viimeksi ajettiin, joten täytyyhän sitä vähän muistella missä silloin nuorena katseltiin ralleja ja kuinka nykyrassit eivät kulje enää mihinkään... ;)
 

tiikeri

Jäsen
Torstaina ja mahdollisesti myös perjantaina Killerille, siihen taitaa meikäläisen katsomiset tällä kertaa jäädä. On tullu oltua niin monet kerrat siellä ruuhkissa pitkin Keski-Suomen teitä, että ei oikeen enää nappaa lähteä muille pikiksille. Hermot siellä menee odotellessa ja lisäksi metiköissä rämpinenkin ottaa liiaksi voimille.

Onneksi ne on ottaneet taas Ruuhimäen mukaan, taisi olla viime vuonna pelkkä testipätkä, vai olikohan toissa vuonna... menee ihan laskuissa sekasin.

Eniveis, veikkaan Grönholmin vievän koko potin jos vaan kärry kestää ehjänä alla. Toivottavasti myös Rovanperällä kävisi vaihteeksi tuuri ja pääsisi ehjällä autolla maaliin saakka.
 

Jokipoika

Jäsen
Torstaina lähtee asuntoautollinen ukkoja suuntana Jyväskylä ja sen lähimaasto. Edellisillä kerroilla auto on ajettu yöksi jonkun seuraavan päivän alun pätkän varteen ja illalla taas sama juttu. Siinä ilta ja yö menee kivasti viinan kanssa läträilessä ja aamulla onkin kiva herätä pirteänä kun 00-auto ja sen jälkeinen 0-auto soittavat iloista hälyytyssireenin ääntä. Ralli on alkanut...
 
Viimeksi muokattu:

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Perjantaina ohjelmassa korruptioreissu Ruuhimäkeen ja lauantaina omissa porukoissa Moksi-Leustuun. Odotan jo innolla ruuhkia Jyväskylä-Korpilahti-välillä.
Olisikohan se Roviksen vuoro jo...
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Alkaa hahmottua

Lähdemme Hämeestä aamuvarhain kohti Jyskälää ja tavoitteena nähdä mahdollisimman monta ek:ta vähällä siirtymisellä.

Perjantaina ohjelmassa joko Ruuhimäki tai Laukaa ja Killeri. Shane, osaatko suositella näistä jompaakumpaa? Killerin jälkeen Paskatin keula kohti Ouninpohjaa ja majoitus Ruotsin armeijan puolijoukkueteltassa (kapasiteetti 6 henkeä) keskellä metsää. Edellisestä kerrasta onkin jo aikaa...

Lauantai-aamuyöstä pitäisi sitten könytä Kakaristoon ja päivystää 2 x Ouninpohja rinteessä. Illanviettoon Jyväskylään ja pikku nokoset siskon kämpässä ennen seuraavan päivän koitosta. Sunnuntaina sitten tuo Mökkiperä pariin otteeseen ja ryytyneenä takaisin kotiin.

Ei sitten millään malttaisi enää odottaa huomiseen, siksi loistavia kaikki autourheilureissut ovat toistaiseksi olleet.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Suurista suunnitelmista huolimatta, tänä vuonna meikäläisen osalta laatu korvannee määrän. Lauantaina aamuyöstä Ouninpohjaan ja toisen ajokerran jälkeen pois, siinä ilmeisestikin kaikki. Näyttää siis siltä, että metsässä/autossa nukkumiset jää tänä vuonna väliin. Tämähän alkaa menemään uhkaavasti sivistyneen pelleilyn puolelle. No, pätkien päällikkö tarjonnee jo sinällään riittävän annoksen pölyä keuhkoon ja öljysavuja sieraimiin. Kisajuomaa toki nautitaan antaumuksella, ettei mene liiallisen särmäyksen puolelle.

Aika vaikea tosiaan uskoa, että kilpailun voittaja löytyisi Bosse-Rovis-Burns-Märtin-akselin ulkopuolelta. Uskon kyllä, että Markko tulee olemaan todella kova luu, mikäli Ford toimii moitteitta. Kaverilla on kaikki ominaisuudet kohdallaan, selkeästi mestariainesta tulevaisuudessa.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Huerzo
Koska viime vuonnakin tuli oltua mukana, niin toivottavasti osa porukasta ottaa ne vahatulpat pois korvista, kun yritämme opastaa ihmisiä pois autojen tieltä. Tiet ovat viime vuotiseen tapaan rutikuivia, joten jos kaksi autoa tulee lähekkäin toisiaan, ei jälkimmäistä välttämättä huomaa.

Itsekkin tulen paikalle, tosin tänä vuonna hieman supistetulla ohjelmalla. Perjantai menee Jyväkylän yössä pyöriessä ja lauantaina Himoksen pätkä. Ilmeisesti se on ex-vaheri typistettynä?

Huerzo spiikkaa asiaa, helikopterien ja rallikansan mölinältä ei välttämättä kuule lähestyviä autoja. Ymmärtääkseni uusien sääntöjen mukaan kilpailun aikana ei saa edes liikkua tiellä, mikä on luonnollisesti mahdoton määräys valvottavaksi ja maanviljelijöiden painajainen. Lisäksi maalaisjärjen käyttö on muutoinkin suotavaa; seiskää turvallisissa paikoissa sisäkaarteessa. Vaikka pahimmat onnettumuuspaikat onkin järkkäreiden toimesta suljettu, löytyy pitkiltä erikoiskokeilta edelleen helvetin vaarallisia katselupaikkoja. Itse esim seisoin v. 99 ralleissa Vaherin pätkällä sallitussa paikassa, joka oli ulkokaarteessa. Kymmenen minuuttia seurueeni poistumisen jälkeen siihen tämähti auto siten että männyn lastuja lenteli ilmassa sakeana.

Paikalliset, kykenettekö antamaan vinkkejä, mihin kapakkiin käyn tuhlaamassa rallibudjettini tänä vuonna? Ts. mitä suosittelette rallikadun terassien lisäksi?
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Sitä myötä, kun vanhan ajan rallikansan Jyväskylän suurajot on muuttunut koko kansan viihdetapahtuma Neste Rally Finlandiksi, niin meiniki pätkilläkin on muuttunut sellaiseksi "sika vatukossa"-temmellykseksi. Kun tilannetta on tullut seurattua, niin yleensä ne "uhkarohkeimmat" idiootit ovat niitä, jotka eivät ymmärrä koko lajin päälle hölkäsen pöläystä, ovatpahan vain paikalla, kun kaverit toivat tai muuten vaan juoksevat ihmismassojen perässä kaikkiin tapahtumiin.

Alkoholihan on usein avainsana, vaikkakin rallia voi seurata myös viisaasti jurrissa tai tyhmästi selvinpäin. Itse aloitin rallin seuraamisen luonnollisesti selvinpäin, kun jostain syystä ei vuoden parin ikäisenä vielä viina maistunut, mutta nykyään en katso alkoholia ja rallia toisiaan poissulkevina vaihtoehtoina. Enkä ole meinannut alle jäädä.

Yleinen välinpitämättömyys, sitähän se on nykyään joka paikassa, myös Suurajoissa. 70-80-luvuilla rallikansa seurasi tapahtumaa nöyrästi ihaillen, sitähän se ydinporukka vieläkin tekee. Nykyään paikalle ilmestyy liiaksi "kiviä päähän kosketusetäisyydeltä"-ryhmää, jota järjestävä taho saa alituiseen paimentaa. Ei mikään ole niinkuin ennen, sanoi Karjalainen mitä tahansa.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Jaahas, mistähän aloittaisi.

Itseltäni taitaa jäädä rallailu väliin futiskiireiden takia tänä vuonna, jos ei sitten pentu houkuta lauantai-iltana tai sununtaina lähtemään.

Ralli alkoi oikeastaan jo tänä aamuna työmatkalla, tuli meinaan 9-tiellä vastaan n. 30 poliisiauton letka. Lentäviä ja poliisikoululaisia ainakin mukana porukassa. Valvontaa piisaa, toivottavasti ei vain sakkorysien hakua vaan myös liikenteenohjausta ja näkyvää valvontaa luvassa.

Enpäs ollutkaan huomannut, että wanhat kunnon Urrian urut on palautettu reitille. Hinoo!

Muistutus vaan, että VT9 välillä Orivesi-Jämsä on ison remontin alla, tietöitä on myös Muuramella (-ssa?) ja Korpilahdella. Erityisesti Ouninpohja on varmasti todella pahasti tukossa, jos sinne aiotte niin varatkaa aikaa ja varautukaa kävelemään. Hämepohjan risteyksen kautta ei varmaankaan kannata yrittääkkään. Hyvä GT-kartta ja pikkukarvoja etelän puolelta saattaisi toimia paremmin, tosin Päijälä aiheuttaa myös omat ruuhkansa sinne. Epäilen kuitenkin, ettei lauantaina kannata kuvitellakaan kovin monen pätkän kiertämistä, suosittelen leiriytymistä jonkin kahdesti ajettavan pätkän varrelle koko päiväksi, hermot säästyvät ihan varmasti.

Jos joku kaipaa yösijaa vaikkapa perjantain-lauantain väliseksi yöksi Oriveden suunnalta, niin yksityisviestiä kehiin. Emäntäkin on sopivasti reisussa, niin tilaa on. Saunakin saadaan lämpöiseksi tarvittaessa.

t. Hanu
 

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen
Kyllä. Parin vuoden tauon jälkeen olisi jälleen tarkoitus suunnistaa kotikonnuille seuraamaan tätä joka kesäistä sorasirkusta.

Tänään aloitetaan Killeriltä, mikäli aikataulu antaa periksi. Onko muuten kenelläkään varmaa tietoa, missä järjestyksessä se tänään ajetaan? Eli ajetaanko normaalisti WRC:t ensin vai käännetyssä järjestyksessä?
 

Shane

Jäsen
Re: Alkaa hahmottua

Viestin lähetti Siivu-Leevi
Perjantaina ohjelmassa joko Ruuhimäki tai Laukaa ja Killeri. Shane, osaatko suositella näistä jompaakumpaa?
Molempi parempi. Ruuhimäen ison tien lopussahan on perinteinen hyppysuora, Laukaalla puolestaan vähän ennen asfalttitien ylitystä se kuuluisa lossinristeys, jossa mm. ne viime vuonna tv:ssä pyörineet useat ulosajot tapahtuivat. Ehkä itse menisin Laukaaseen, Ruuhimäellä on todennäköisesti ruuhkia enemmän, ja parkkipaikankin löytäminen voi olla aika kiven takana siellä.

Aamun testi-ek:lta tietoa; nopein oli Marcus Grönholm. Burns jäi Bossesta peräti 17s mutta luultavasti kyseessä oli taktikointia, sillä kyllä meno ihan normaalilta näytti. Gardemeisterin Fabiasta puolestaan hajosi kytkin, saapa nähdä saadaanko peli kuntoon kisaan mennessä.

Varsin suolainen parkkimaksu muuten Laajavuorella, 5 €!! Kyllä olisi pyörällä pitänyt mennä..
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Onhan noita helikoptereita ihan kiitettävästi tässä pyörinyt aamupäivällä. Tänään lähden käymään vain rallikadulla ja tsiigaamassa yleistä rallimeininkiä kartsalla ja sunnuntaina sitten mökkiperää katsomaan.
 

Haamu

Jäsen
Jepulis, tarkoitus olisi lauantaina lähteä katsomaan ainoastaan tuota Urrian pätkää. Sopivasti sivussa päivän muista pätkistä, joten liikenteen olettaisi sujuvan suht' jouhevasti. Pätkä alkaa n. 11.30, mutta ajattelimme köörimme kanssa raahautua paikalle jo hyvissä ajoin aamusta. Pätkällä katsomme kaikki autot, joten pois lähtiessä luulisi suurimman osan porukasta olevan jo lähtenyt. Toisaalta, jos kylmälaukuissa on tuossa vaiheessa muutakin sisällä kuin kylmäkallet, niin mikäs kiire sieltä on pois. Lauantai-iltana sitten katsastamaan ne pakolliset ihmispaljoudet joka kuppilassa.

Onko muuten immeisillä vihjeitä, mistä löytyy ne Urrian parhaat katselupaikat(=hypyt, tiukat mutkat, mahdolliset auton kaatamispaikat)?

Go Rovis !
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Haamu
Onko muuten immeisillä vihjeitä, mistä löytyy ne Urrian parhaat katselupaikat(=hypyt, tiukat mutkat, mahdolliset auton kaatamispaikat)?
No 6.1 km:n kohdalla, eli noin 3 km alun takapiikkiristeyksestä eteenpäin on ainakin se legendaarinen hyppy. Mielestäni kylläkin hieman ylimainostettu paikka, en oikein usko että kukaan rikkoo autoaan niin selkeässä paikassa.

Mahdollisista kaatopaikoista voisin mainita ainakin juuri ennen tuota risteystä oleva kirraava oikea.

Terveisin Jatkoajan epävirallinen Neste Rally -tiedottaja ;)
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti Haamu
Onko muuten immeisillä vihjeitä, mistä löytyy ne Urrian parhaat katselupaikat(=hypyt, tiukat mutkat, mahdolliset auton kaatamispaikat)?

Go Rovis !

Jos pätkä on se sama, kuin silloin 15-20v sitten kun siellä viimeksi ajettiin, silloin syyskuun iltahämärässä räntäsateessa, niin katso mistä vain pätkäohjeesta ne kuuluisat Urrian urut. Jos olette toooosi ajoissa liikkeellä, niin VT22:lta pääsee metsäautotietä hyvin lähelle ko. paikkaa ja vieläpä sivulta, eli ei tarvi edes jäädä sulun taakse. En kylläkään osaa ulkomuistista ilman karttaa sen parempaa ajo-ohjetta tässä antaa, mutta vaikkapa VM:n pätkäkuvauksesta se löytyy varmasti.

Silloin se oli yksi parhaista, jollei paras, rallinkatselupaikka missä olen koskaan ollut. Se hakkuuaukea on tosin saattanut tässä väliaikana kasvaa melko pahasti umpeen. Silloin siitä aukon mäeltä näki hyvin kaksi hyppyä, joista toinen ehkä koko Jyskälän legendaarisin, sekä pari hyvää mutkaa, toinen montussa hypyn alastulon jälkeen, missä auto ei aina vielä ollut ihan hanskassa.

Vai kultaako aika vain muistot?

t. Hanu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös