Ralliketju

  • 1 834 450
  • 14 798

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Voi helvetin helvetti pitihän se arvata että nyt taas Burns korjaa näitä kakkos ja kolmossijoja kun Grönholm keskeyttää kärkipaikalta. Ylivoimaisesti maailman paras mutta taas onnetar näytti persettä.

EDIT: typo
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Perkele!

Nyt Viron poika pidä pää kylmänä, ettei vaan Bööns voita (pieni ajovirhe tilaukseen). Hirvosenkin kisa meni jo Päijälässä, Garden matka jäi myöskin kesken.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Burns. Suuri mestari!

Voi helevettiläinen jos Richardista tulee mestari. Kaveri ei ole pystynyt voittamaan yhtään kilpailua. Pistelaskusysteemi haisee. Voitoille se arvo joka niille kuuluu. Hävettäisi olla mestari ilman voittoja. "Mr. Keskiskertaisuus".

ps. Ei Grönholmin pitäisi johtaa MM-sarjaa, mutta silti voittojen arvoa pitäisi lisätä.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mihinpä se koira karvoistansa pääsisi, kilinkolin päräytti ulos Moksi-Leustun varrella ja keskeytti. Sen verran täytyy kuitenkin propsia antaa miehelle, että ajoi ehdottomasti näyttävimmin koko porukasta - kunnon latikaisessa mutkaan kuin mutkaan. Tosin siitä ei kellot tykkää, mutta so not.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Iso käsi MEP Vataselle. Harvoin näkee kun rallissa kuljettaja vilkuttaa yleisölle.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yllätys

Jep: Sebu, Ari V., yllättäen Tommi, Pykälistö ja Tuohino
koittaa pitää lippua ylhäällä. Alkaa hieman sieppaamaan,
että vain Marcus voi oikeasti voittaa näitä ralleja ja sen
jälkeen taistellaan sijoista 8-15.

Suomen kummisedille on lisää hommia ja kovenevassa
kilpailussa tietty.
 

Aksu

Jäsen
No niin. Suomalaisittain historian heikoin menestys. Peugeot kuskien varassa oli menestys tässä kisassa ja molemmat valitettavasti keskeyttivät. Mitäs muuta? Burns varmisteli maalinpääsyn eikä lähtenyt haastamaan Solbergia toisesta sijasta (itse myönsi asian). Viisasta ajamista ja samalla suomalaisittain ärsyttävää.

Märtinille onnittelut. Hänelle voiton suon Solbergin ohella mieluiten siinä tapauksessa ettei suomalaiset pysty voittamaan. Nousevia ja kehittyviä kuskeja matkalla kohti suurempia voittoja. Erityiskunniamaininta Vataselle. 11.sija mitättömällä testaamisella ja vailla tuoretta kilpailukokemusta on hyvä suoritus. Lopuksi haluan mainita voittamani vedon. Colinin keskeytyksen myötä saan eräältä kaverilta pullollisen alkoholia. Hän toivorikkaasti luuli, että kolinkolin välttää suomalaisen puuston tällä kertaa. Helppo veto, mukava voitto.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Spencer
Alen lienee Karkkilasta kotoisin, ja treenasi aikoinaan ainakin Antiaistentillä.
Minun tietääkseni Alen on ihan syntyperäisiä Stadin kundeja. Olisikohan ollut niin, että Markun faijalla oli mökki Karkkilassa päin tai jotain vastaavaa.
 

Aksu

Jäsen
Mitsubishi aloittanee uuden WRC-Lancerinsa testauksen toden teolla lokakuussa. Tämän myötä auto pyritään saamaan valmiiksi ensi kauden ensimmäiseen kisaan eli Monte Carloon.

Hyvä juttu että palaavat. Ralli on muutenkin mielestäni nostanut profiiliaan todella paljon muutaman viime vuoden aikana. Yksinkertaisesti kilpailu on parantunut kyvykkäiden tallien ansiosta. Nyt voitoista kilpailevat Peugeot, Citroen, Subaru ja Ford. Lisäksi Skodalla on menossa vahva kehitystyö ja he nousevat 2-3 vuoden sisällä toivottavasti kamppailemaan noiden suurten tallien sarjaan. Merkittäviä poistumisia ralliteiltä ei ole sitten Toyotan tapahtunut. Mitsubishikin pitää vain välivuotta, joka oli menestyksen perusteella varsin järkevän oloinen ratkaisu. Toinen kilpailua parantanut tekijä on ehdottomasti ns. kolmansien kuskien yleistyminen. Lisäksi tehty muutos antaa pisteitä kahdeksalle parhaalle varmasti motivoi myös heikommin menestyviä talleja ja kuljettajia vaikka se samalla vei voitoilta jonkun verran merkitystä pisteiden valossa.

Yksi kysymysmerkiksi jäänyt asia on Hyundai. Mikä sen tallin tilanne nyt todellisuudessa on? Jäähdytelläänkö ennen lopullista vetäytymistä vai vieläkö jossain vaiheessa autosta meinataan repiä jotain irti? Letkan jatkona pyöriminen ei vaikuta kovin mielekkäältä ratkaisulta rahoittajan eli tehtaan kannalta.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tommi Mäkinen lopettaa

Tommi Mäkinen lopettaa ralliuransa. Harmi, mutta eiköhän ole jo aika..

"Rallin nelinkertainen maailmanmestari Tommi Mäkinen ilmoitti maanantaina lopettavansa menestyksekkään uransa tämän kauden jälkeen.

Vielä vahvistamattomien tietojen mukaan Mäkisen paikan Subarulta ottaa MM-sarjaa johtava Richard Burns. Burns ajoi Subarulla mestariksi 2001.

Mäkinen voitti maailmanmestaruuden Mitsubishillä neljänä vuonna peräkkäin 1996-1999. Osakilpailuvoittoja Mäkisellä on 24. Kaksi edellistä kautta suomalainen on ajanut Subarulla."
Lähde: MTV3.fi
 

Aksu

Jäsen
Jos ja kun tieto Tommin päätöksestä pitää paikkansa niin pidän sitä kaikin puolin järkevänä. Tommi ei harmittavaa kyllä päässyt lopettamaan huipulta, mutta kuitenkin ennen täysin lopullista romahtamista. Tämä kausi on ollut vaisu, mutta on sentään pysynyt ajoittain muiden mukana. Tallikaveri on hyvä mittari ja Solberg on mennyt heittämällä ohi.

Oli miten oli maailmanmestaruuksia on yhdelle ihmisille tarpeeksi ja ainakin parissa viimeisessä auto ei enää ollut mikään loistava. Eli kuskina Tommi oli kova.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse unissani ajattelin että eikö Tommi & Mitsu voisi kasata sellaisen "vielä kerran"-keikan. Lasse tekis auton ja Tommi näyttäis nuoremmille miten sitä vehjettä pitää tuoda. Ei mielestäni pöllömpi idea, pitihän Tommi jo vähän vanhentuneella autolla muita pilkkanaan, vaikka tiukkaahan se teki viimeisinä mitsun vuosina.

Eli hyvä Tommi, tiputa palkkaasi ja näytä vielä kerran. Tälläiseen kauteen ei ole hyvä lopettaa.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Odottettuahan tämä oli, kiitokset Tommille loistavista suorituksista ja unohtumattomasta artikulaatiosta. Tö reis vos kuut pat tö kaar vos päät. Vai toisinpäin?

Tommin menestyksen tärkeä aisapari oli Risto Mannisenmäki ja veikkaanpa, että missään vaiheessa Kaj Lindström ei ollut samalla tasolla. Kaikennäköistä pientä herrojen suorituksiin mahtui eri ralleissa, mikä varmasti vaikutti Mäkisen ajamiseen. Eihän hän itsekään virheetön toki ollut, mutta kuitenkin...
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Stone Cold

Tommin menestyksen tärkeä aisapari oli Risto Mannisenmäki ja veikkaanpa, että missään vaiheessa Kaj Lindström ei ollut samalla tasolla. Kaikennäköistä pientä herrojen suorituksiin mahtui eri ralleissa, mikä varmasti vaikutti Mäkisen ajamiseen. Eihän hän itsekään virheetön toki ollut, mutta kuitenkin...

Jotenkin tuo Lindström tuntui alusta lähtien vähän liian "kovalta" jätkältä Mäkisen viereen. Kulkihan Tommilla paremmin Riston kanssa ja muutenkin silloin tuntui että ajelu oli paljon rauhallisempaa ja meininki kopissa huomattavasti parempi. Sääli tietysti että Mannisenmäki joutui lopettamaan moiseen syyhyn, uskoisin että kysyntää miehelle olisi voinut kyllä olla.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Eiköhän tuo ollut oikea päätös Tommilta. Tosin olisihan se ollut hienoa nähdä Tommi vielä vaikka Mitsun ratissa. Jos se siellä olisi onnistunut paremmin.

Tommin paikalle Subarulle on huhuttu Peugeotin Richard Burnsia, mutta ottaako Subaru Burnsia takaisin, kun tietää millä ilmapiirillä Burns lähti Peugeotille, voitettuaan ensin maailmanmestaruuden Subarulla? Mielenkiintoista nähdä.
 

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen
Hieno ura Tommilla ja ihan viisas päätös tässä vaiheessa. Jotenkin tuota Jyskälää seuratessa tuli sellainen olo, että paras motivaatio Mäkiseltä on jo mennyt ja tämä päätös viimeistään osoitti sen.

Nyt voikin sitten aloittaa spekulaatiot ensi kauden tallipaikoista. Tekeekö Burns Burnsit eli vaihtaa jälleen mestaruusvuoden jälkeen tallia? Kuka perii Rikun paikan Peugeotilla? Mitä tekee Rovanperä?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mäkisen ajosta on paistanut jonkunlainen pelko(vai miten sitä nyt kutsuisi) sen todella pahan onnettomuuden jälkeen, jossa Mannisenmäki loukkasi pahasti itsensä. Senjälkeen selityksiä, selityksiä ja selityksiä, eikä kulje. Ihan oikea ja viisas päätös Tommilta. Aikansa kutakin. Kiitos Tommi ja hyvää jatkoa.

Tämä nyt oli sitten ensimmäinen ilmoitus mikä aukaisi selkeästi kuljettajamarkkinoita, joten voisi olla aika hieman spekuloida, kuka voisi mennä mihinkin.

Peugeot: Grönholm jatkaa varmasti, sopimus voimassa.
Peugeot tuskin haluaa menettää tällä hetkellä vahvinta mestariehdokasta, joten vahvojen huhujen perusteella myös Burns on jatkamassa Pökötin ratissa.
Kolmanneksi kuskiksi ehdolla Daniel Carlsson tai Freddy Loix.

Citroen: Sebastian Loeb ajaa ensi kaudella varmasti Citroenilla, joten joko Carlos Sainz tai Colin McRae vaihtaa tallia (Sainz lopettaa?). Citikan kolmoskuskista ei aavistusta.

Ford: Onkohan minulla väärä oletus että koko triolla Märtin - Duval - Hirvonen on jo kontrahdit?

Subaru: Solberg jatkaa varmasti, toiseksi kuskiksi tarjolla McRae tai Burns. Tod.näk McRae. Myös Rovanperän on sanottu käyvän neuvotteluja Subarun suuntaan.

Skoda: Gardemeister lienee ensikin kaudella Fabian ratissa, rinnalle haetaan nuorempaa kuljettajaa kuin Auriol.

Hyundai: Koko ensi kausi lienee vielä arvoitus talousongelmien vuoksi.

Mitsubishi: palaa ensi kaudella sarjaan uudella WRC:llä. Rovanperä mainittu yhtenä kuskiehdokkaana, nuoret suomalaiset Paasonen ja Sohlberg kamppailevat kolmoskuskin paikasta.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Köpi

Mitsubishi: palaa ensi kaudella sarjaan uudella WRC:llä. Rovanperä mainittu yhtenä kuskiehdokkaana, nuoret suomalaiset Paasonen ja Sohlberg kamppailevat kolmoskuskin paikasta.

Jotenkin mulle olis jäänyt käsitys että Paasonen olisi tarjolla niiden 2 onnekkaan joukkoon. Oikaiskaa jos olen väärässä.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti pasil
Jotenkin mulle olis jäänyt käsitys että Paasonen olisi tarjolla niiden 2 onnekkaan joukkoon. Oikaiskaa jos olen väärässä.

Näinhän sitä on puhuttu, mutta tämän vuoden aikana on kuulunut myös vastakkaisia kommentteja. Lähinnä Paasosen metsäreissujen takia eli joidenkin lähteiden mukaan kaverin nopeuteen tositilanteessa ei välttämättä Mitsun leirissä uskotakaan.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Aleksi
Hieno ura Tommilla ja ihan viisas päätös tässä vaiheessa. Jotenkin tuota Jyskälää seuratessa tuli sellainen olo, että paras motivaatio Mäkiseltä on jo mennyt ja tämä päätös viimeistään osoitti sen.

Jo vain. Kaikki saavutettuna ja nälkä menestyä hiipumassa. Mäkisen on aika tehdä nyt jotain muuta. Häkkisen tavoin on tolkkupäistä poistua näyttämöltä ennen kuin alkaa näyttää kehäraakilta. Kiitokset vaan menneistä hienolle kuskille.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
No asiahan riippuu paljolti siitä, onko Mitsubishin suunnitelmissa ajattaa kahta vai kolmea uutta WRC:tä. Jos kolmea, luulisin ainakin jommankumman suomalaisista pääsevän Mitsubishille.
Sohlberg on viime aikoina ollut vahvemmilla tallipaikan suhteen (=enemmän rahaa).

EDIT: Sohlberg on myös mainittu mahdollisena Subarun kolmoskuskina. Subaruhan ei tänä vuonna ajattanut kolmea autoa, ensi kaudesta ei varmuutta.
 
Viimeksi muokattu:

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Burns subarulle

Elikkäs Grönholmin hyvä ystävä Burns tekee paluun subarulle kahden vuoden sopimuksella. Ajaakohan peugeotilla ensi kaudella kaksi suomalaista? Toivottavasti.

Mitenköhän tallin sisällä lähtöpäätös otetaan vastaan? Burns johtaa sarjaa ja Grönholm on 11 pistettä jäljessä, mikä ei ole mikään ihan mahdoton ottaa kiinni onnen suosiessa. Toivottavasti talli panostaa jatkossa enemmän Grönholmin autoon, ettei se jättäisi jatkuvalla syötöllä tielle. Tallille merkki-mestaruus merkinnee kuitenkin enemmän kuin kuljettajan.

Lähde : Mtv3 t-tv.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Burnsin päätös palata Subarulle oli ehkä pienoinen yllätys. Subaru ei viime aikoina ole ollut aivan kärkivauhdissa, mutta silti Riku päätti tehdä paluun talliin, jossa voitti mestaruuden.

Peugeotin on siis etsittävä Grönholmille uusi aisapari, mutta eipä todellisia huippukuljettajia liene kauheasti vapailla markkinoilla. Parantaa paljon Rovanperän mahdollisuuksia, mutta silti Harrin saumoja laskee heikot ajosuoritukset asvaltilla.

Peugeot oli kesällä Sebastian Loebin perässä, mutta Citroen tajusi minkälainen kultakimpale heillä on ja sai Loebin suostumaan 2-vuotiseen jatkopestiin.

Citroenilta lähtee joko McRae tai Sainz, luullakseni ainakin kuskien puolelta ilmaistaan kiinnostusta tähän Peugeot-paikkaan. Varmasti myös Peugeotia kiinnostavat Sainzin takana pyörivän Telefonican isot sponsorirahat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös