Mainos

Ralliketju

  • 1 839 412
  • 14 831

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Hirvoselle hyvä aloitus Katalonian MM-rallissa. Ensimmäisellä pätkällä Sordo ajoi pohjat ja Hirvonen oli kakkonen ainoastaan sekunnin jäljessä, ja Loeb jäi saman verran Hirvosesta. Ja hyvä asia on myös se että Ogier ei avannut kovin hyvin vaan jäi Hirvosesta lähes 23 sekuntia. Toivottavasti ralli jatkuu Mikolta samanlaisissa merkeissä eikä Citikat pääse karkuun. Mikon pitäisi kyllä pystyä keinolla millä hyvänsä puristamaan itsensä kolmen sakkiin.

EDIT: Nyt taikaa ikävä kyllä alkaa Citikat menemään aika kovalla vauhdilla karkuun Hirvoselta. Kakkospätkällä muutaman sekunnin ero Citikoiden hyväksi mutta kolmospätkällä jo 10,5 sekuntia päihin Loebilta ja 11,5 Sordolta. Sordo on hyvässä vauhdissa ja johtaa Loebiin nähden 4,8 sekunnilla. Ja tässä tilanteessahan Sordon annetaan ilman muuta voittaa... Hirvosella on nyt jo 19 sekuntia kärkeen ja karvan yli 14 kakkossijaan.

Vahvasti alkaa näyttään siltä että homma on paketissa 3 pätkän jälkeen. Pikkaisen liikaa on Mikko jo perässä ja pelkään, että takkiin tulee jatkossakin tulevilla pätkillä.
Muutenkin pullat on Citroenin ja Loebin kannalta hyvin uunissa, top 5 on 4 citroeniä ja Latvala joka on toiseksi paras Ford on 6:n jo minuutin perässä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta tärkeää on se että Ogier on koko ajan jäänyt Hirvosesta ja on jo 40 sekuntia Hirvosen perässä. Myös Petter Solberg on Hirvosen takana parinkymmenen sekunnin erolla. Jos Mikko pystyy itsensä tuossa kolmossijalla pitämään niin ei tämä mikään katastrofi ole mestaruutta ajatellen vaan MM-johto säilyisi edelleen. Enitenhän tässä on pelätty juuri sitä jos esim. Ogier ja Solberg ovat Kataloniassa selvästi Hirvosta nopeampia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Loeb nousi nyt sitten kärkeen sekunnin erolla Sordoon. Odotettu homma.
1.Loeb 2. Sordo 3. Hirvonen

Luultavasti viimeiseen kilpailuun lähdetään Hirvosen johtaessa mm-sarjaa yhdellä pisteellä. Se on pelottavan vähän. Loeb ja Citroen ei ole niin huono soralla, kuin luullaan ja Mikon on pakko olla Loebin edellä, jolleivat molemmat ole ulkona pisteiltä.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Ihan rallifoorumilta bongattu, että ei minun huomaamia, mutta uutta taktikointia siis havaittavissa:

Etuauto kielto nykyään, niin aikamoinen veto oli laittaa Timo Kankkunen ajamaan Fiestalla Espanjan ralliin. Pätkät kun ajetaan kahteen kertaan ja Kankkunen tulee nro 114 jälkipäästä niin Kankkunen toimii siis käytännössä etuautona ykköstiimille kakkoskiepille :-)

No, Citroen tämän tajusi myöhemmin ja laittoi Neuvillen citroenin kyytiin oman etuautomiehensä kartturiksi.

Juttua asiasta myös maikkarin sivuilla:

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2009/10/966126
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2009/10/966591

No, itse rallista niin Citroenit oletetun vahvoja ja antaa Sebille kyllä hieman pelottavankin hyvät lähtöasetelmat Walesiin. Siellä Mikko tarvitsee JM:a kovempaa kuin koskaan. Olisi lottovoitto jos JM pysyisi ojien välissä ja painaisi Mikon edellä viikonlopun. Ja niinkuin ei muutenkin olisi arvaamaton ralli, muistetaan viime vuodelta Ogierin hieno ajo ennen ulosajoa jne. Tulee aika jäätävä finaaliviikonloppu rallissa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eipä auttaneet etuautotkaan Mikkoa, vaan Citroen on kova vastus, kun puhutaan asvalttiralleista. Viidestä ensmmäisestä paikasta neljä meni tuon merkin kuljettajille, joten siihen nähden hyvä taistelu Mikolta. Pääasia kuitenkin on, että pistejohto säilyi viimeiseen kisaan lähdettäessä.

Periaatteessa pointti on siis se, kaksikosta Loeb-Hirvonen nopeampi on myös maailmanmestari. Käytännössä asia ei ole kuitenkaan ihan näin yksinkertainen, koska voittojen määrässä Loeb johtaa 6-4. Tämä sitten taas tarkoittaa sitä, että jos herrat päätyvät tasapisteisiin, mestaruus menee taas Loebille. Eli peräkkäiset sijoitukset eivät enää riitäkkään Mikolle, jos ollaan kärjen takana esim. sijoilla 4 ja 5.

Tosin uskoisin kyllä, ettei sinne kärkeen ole muilla mitään asiaa, jos vaan poikien pelit pelaavat, eikä mitään teknistä ongelmaa ilmenny.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eipä auttaneet etuautotkaan Mikkoa, vaan Citroen on kova vastus, kun puhutaan asvalttiralleista. Viidestä ensmmäisestä paikasta neljä meni tuon merkin kuljettajille, joten siihen nähden hyvä taistelu Mikolta. Pääasia kuitenkin on, että pistejohto säilyi viimeiseen kisaan lähdettäessä.

Kyllä Loeb, Sordo ja Citroen ovat niin kova kolmikko asfaltilla että ei ole Hirvosella (eikä muillakaan) mitään jakoa siihen vauhtiin. Mutta kyllä Hirvonen onnistui Kataloniassa erinomaisesti kun ero Citikoihin ei kuitenkaan kasvanut ihan valtavan suureksi, ja ennen kaikkea kun pystyi pitämään Ogierin takanaan. Ogier on esittänyt niin vahvoja otteita asfaltilla että pelkäsin hänen pystyvän viemään Mikolta yhden pisteen. Mutta ei pystynyt Ogier ollenkaan Mikon ja tehdas-Citikoiden vauhtiin.

Tiukka taisto tulee kyllä Walesin rallissa, toivottavasti tulisi sadetta että Mikko ei kärsisi tuosta lähtöpaikastaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tiukka taisto tulee kyllä Walesin rallissa, toivottavasti tulisi sadetta että Mikko ei kärsisi tuosta lähtöpaikastaan.
Tämä sade tietysti tasoittaisi vielä noita lähtöasetelmia. Mutta mitä itse olen ollut tuolla paikan päällä, niin ei siellä tie vielä puhdistu yhdestä autosta oikeastaan mihinkään. Se soratyyppi on erilaista, kuin esim. mitä meillä täällä Suomessa on.

Selvin etu Loebille tulee siitä, että jarrutuspaikat jäävät näkyviin, mikäli tienpinta on kuiva. Sitten jos luotto ja nuotti on hyvä, niin takana ajava voi päästää 5-20 metriä kauemmaksi ennen jarrutusta, niin siitä saadaan niitä eroja syntymään.

Tuohon säätilanteeseen palatakseni, niin tuolla sumujen saarilla sataa niin monena päivänä vuoden aikana, että olisi aika tuuria, mikäli tuo kilpailu menisi läpi ilman sadetta. Se on sitten eri juttu, mihin päiviin se mahdollisesti osuu.
 

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
Periaatteessa pointti on siis se, kaksikosta Loeb-Hirvonen nopeampi on myös maailmanmestari. Käytännössä asia ei ole kuitenkaan ihan näin yksinkertainen, koska voittojen määrässä Loeb johtaa 6-4. Tämä sitten taas tarkoittaa sitä, että jos herrat päätyvät tasapisteisiin, mestaruus menee taas Loebille. Eli peräkkäiset sijoitukset eivät enää riitäkkään Mikolle, jos ollaan kärjen takana esim. sijoilla 4 ja 5.
Eikö se nyt periaatteessa ja käytännössäkin mene niin, että Walesissa nopeampi on myös maailmanmestari. Hirvonenhan sitä MM-sarjaa yhdellä pisteellä johtaa, eikä Loeb.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eikö se nyt periaatteessa ja käytännössäkin mene niin, että Walesissa nopeampi on myös maailmanmestari. Hirvonenhan sitä MM-sarjaa yhdellä pisteellä johtaa, eikä Loeb.
Aivan oikein. Pahemman luokan ajatuskatkos tuli tuossa laskennassani. Nopeampi Walesissa on maailmanmestari, eikä mitään laskutoimituksia tarvita.

Tosin ihan olemattoman pieni mahdollisuus on olemassa, jos halutaan hiuksia halkoa, ettei nopeampi voita mestaruutta. Loeb sijoittuu yhdeksänneksi tai huonommin ja Hirvonen kymmenenneksi tai huonommin jääden Loebin taakse, niin silloin Mikko on kuitenkin mestari. No, tämän ennustuksen toteutuminen on luokkaa 1/500:sta.
 

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä voisi periaatteessa olla "Hyvät naurut netistä" tai "Mille naurat juuri nyt" -ketjun kamaa mutta meinasi hymyilyttää ääneen jokkis.net:in etusivulla oleva kutsu lajista kiinnostuneiden keskustelutilaisuuteen. Pientä sarkasmia havaittavissa...

Asiahan juontaa juurensa siihen, että AKK on suuressa viisaudessaan päättänyt ottaa käyttöön kaikissa AKK:n alaisissa lajeissa laajemman FIA-ajovarustestandardin. Tarkoittaa siis sitä, että jokamiesluokassakin tulee vuodesta 2011 eteenpäin olla HANS-niskatuki (joka omasta mielestä toki hyväkin asia), tulenkestävät alusasut/kypärähuput, kengät, hanskat sekä 3-kerrosajopuvut. Nykyisellään siis 1-kerrosajopuku riittää ja niskatuen vaatimus on ns. hevosenkenkämalli jne. Kiristää siis ymmärrettävästi harrastajia kun nykyiset, usealla harrastajalla olevat täysin "validit" ja turvalliset, varusteet ovat käytännössä roskistavaraa 2011 jälkeen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ihan unelma-alku Hirvoselle Walesissa, mutta yksi pätkä vasta ajettu joten mikään ei ole ratkennut vielä. Loeb pisti siis Hirvoselle päihin 1,7 sekuntia ensimmäisellä pätkällä, mutta mikä pahinta niin Latvala tippui saman tien ulos kärkitaistelusta ja hänestä ei ole siis mitään apua Hirvoselle tässä kisassa. Latvala jäi kärjestä yli 52 sekuntia pyöränripustuksen hajoamisen takia (olisikohan osunut johonkin kiveen tms?). Myös Henning Solberg jäi yli minuutin kärjestä ykkösellä joten aikamoinen Citroen-rintama on Hirvosen takana, ja mikä pahinta niin yksi myös edellä.

Toivotaan kuitenkin että Mikko pystyy tästä kisasta sen voiton nappaamaan, ja sitä myötä maailmanmestaruuden.


EDIT: Kakkoselle Loeb on tehnyt eroa 1,2 sekuntia lisää. Pienenä onneksi pysyy ero (kokonaistilanteessa 2,9 sekuntia) mutta väärään suuntaan edelleen menee se ero. Sordo sen sijaan on jäänyt jo 16 sekuntia Loebista joten aika omaa tahtiaan menee kärkikaksikko tällä hetkellä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kakkoselle Loeb on tehnyt eroa 1,2 sekuntia lisää. Pienenä onneksi pysyy ero (kokonaistilanteessa 2,9 sekuntia) mutta väärään suuntaan edelleen menee se ero.
Mutta miten tuossa käy jos ja kun huomenna lähtöjärjestys on toinen? Vai onko Walesissa tuolla kelillä sillä niin väliä? Toisaalta, pienikin vaikutus on tuollaisessa sekuntipelissä ratkaiseva.

Kyllähän Hirvonen olisi jotenkin edelle päästävä. Iso mahdollisuus, että jäljessä tuleva yrittää liikaa, kun on pakko yrittää päästä edelle. Kyllä se Loebkin lopulta vetäisi isolla riskillä jos olisi 10-15 sekuntiakaan jäljessä.

Hirvonen on muuten pitkin kautta jäänyt suhteellisesti enemmän noilla lyhyemmillä ek:lla, kuten kävi nytkin ek2:lla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta miten tuossa käy jos ja kun huomenna lähtöjärjestys on toinen? Vai onko Walesissa tuolla kelillä sillä niin väliä? Toisaalta, pienikin vaikutus on tuollaisessa sekuntipelissä ratkaiseva.

Walesissa ei ole niin valtavaa merkitystä lähtöpaikalla kuin monessa muussa sorarallissa, mutta nyt tuollakin on tiet kuivia ja lähtöpaikka ratkaisee jonkin verran. Eiköhän se Loeb tee taas tänään tuon tyypillisen tempun että hidastaa lopussa ja päästää Hirvosen ohitseen, hänellä kun on mahdollista seurata Hirvosen vauhtia ja tehdä ratkaisu sen mukaan. Huomenna sitten yrittää taas paremmalta lähtöpaikalta ratkaista kun lauantai on se pisin päivä.

Ja tuo on muuten totta että Hirvonen jää yleensä Loebille hitailla ja syheröillä pätkillä, kun taas pystyy sitten lyömään Loebin vastaavasti nopeilla ja pidemmillä pätkillä. Ei ole tullut tutkittua tuota Walesin rallin reittiä että minkälaisia pätkiä siellä on eniten.

Latvalan autosta muuten hajosi vetari ensimmäisellä pätkällä ja sen takia tuli tuo ero. Toisella pätkällä tuo rikkonainen vetari sitten oli vielä hajottanut jarrut ja eroa tuli yli 40 sekuntia lisää.


EDIT: Ei näköjään mahda mitään Mikko Loebin vauhdille tänään. Kolmospätkällä 6 sekuntia eroa Loebin hyväksi ja kokonaistilanteessa ero on jo 8,9 sekuntia. Onneksi Sordo kuitenkin jää koko ajan joten hänestä ei sentään ole uhkaa Mikolle. Mutta kyllä pitäisi nyt pystyä Mikon jostain taikomaan vauhtia lisää, tai sitten viimeistään huomenna jos pääsee paremmalta paikalta lähtemään.
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eiköhän se Loeb tee taas tänään tuon tyypillisen tempun että hidastaa lopussa ja päästää Hirvosen ohitseen, hänellä kun on mahdollista seurata Hirvosen vauhtia ja tehdä ratkaisu sen mukaan. Huomenna sitten yrittää taas paremmalta lähtöpaikalta ratkaista kun lauantai on se pisin päivä.
Loeb ja Citikka vievät noissa taktisissa asioissa Hirvosta ja Fordia vuodesta toiseen. Tähänkin ralliin olisi kannattanut lähteä tasapistein Loebin kanssa (taisivathan ne sitä hetken viime rallissa harkita), uskon, että sillä taktiikalla olisi ollut paremmat mahdollisuudet maailmanmestaruuteen. Vaan aina otetaan tilanne ikään kuin annettuna ja Loeb tekee sitten omia siirtojaan kaikessa rauhassa. Ei riitä rohkeus Fordin ja Hirvosen puolella.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kieltämättä nyt näyttää huonolta, mutta odotellaan nyt rauhassa tuo toinen kierros tämän päivän osalta. Sehän mennään samoja latuja pitkin mitä aamuinenkin lenkki. Pito on silloin Mikolla suhteessa paljon parempi Loebiin nähden.

Sekin kannattaa muistaa, että Sordolle annettiin vapaus ajaa voitosta ilman pelkoa mistään, eli vaikka ajaisi autonsa leppään sisälle. Kello kuitenkin kertoo armottomasti, ettei vauhti riitä, vaikka ajopaikka on hyvä. Se kertoo myöskin sen, ettei Mikko mene hiljaa aura-autona.

Paskaa tuuria Jari-Matilla tekniikan suhteen, mutta se kuuluu motorsportiin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Loeb ja Citikka vievät noissa taktisissa asioissa Hirvosta ja Fordia vuodesta toiseen. Tähänkin ralliin olisi kannattanut lähteä tasapistein Loebin kanssa (taisivathan ne sitä hetken viime rallissa harkita), uskon, että sillä taktiikalla olisi ollut paremmat mahdollisuudet maailmanmestaruuteen.

No, onhan tuo Fordkin taktikointia harrastanut siinä missä Loeb ja Citroenkin. Ihan samalla tavalla myös Fordit on joissakin ralleissa hidastelleet saadakseen paremmat lähtöasetelmat lauantaille. Ongelma onkin typerissä säännöissä jotka mahdollistavat tällaisen kikkailun, en minä näe että Citroen sen enempää veisi Fordia noissa taktiikka-asioissa kuin toisinpäinkään. Molemmat käyttävät varmasti hyväkseen kaikki sääntöjen tarjoamat mahdollisuudet.

Kyllähän Fordilla tosiaan mietittiin tuotakin että kannattaisiko Loeb päästää tasoihin pisteissä että saisi paremman lähtöpaikan Walesiin, mutta kyllä se yksikin piste on loppujen lopuksi aika tärkeä. Ajatellaanpa vaikka että Loeb olisi rysäyttänyt pihalle jo eka pätkällä Walesissa ja Mikolle kävisikin sitten "Sainzit" ja auto hajoaisi ihan lopussa. Kuinka paljon Mikkoa siinä vaiheessa vituttaisi se suosiolla luovutettu yksi piste kun Loeb juhlisi mestaruutta? Ja kuitenkin kun tiedossa oli että Walesissa lähtöpaikalla ei niin suurta merkitystä ole kuin monessa muussa sorarallissa (varsinkin kun Walesissa on yleensä aina satanut) niin kyllä minun mielestäni Ford teki loppujen lopuksi ihan oikean ratkaisun.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Tähänkin ralliin olisi kannattanut lähteä tasapistein Loebin kanssa (taisivathan ne sitä hetken viime rallissa harkita), uskon, että sillä taktiikalla olisi ollut paremmat mahdollisuudet maailmanmestaruuteen.
Tuolla nyt ei ole juuri mitään merkitystä, kun kakkosena lähtemisestä ei ole suurta etua tässä rallissa. Alkaa pikkasen huolestuttamaan Mikon vauhti. Tänään olisi juuri heti aamusta pitänyt saada Loebille painetta, Loeb ei ole yleensä vahvoilla heti perjantai aamuna, ja nyt olisi ollut Mikolla se aika iskeä. Edelleen tuo ero on ihan ajettavissa kiinni, mutta kun Hirvonen on ottanut joka ek:lla päihin, niin ei ole oletettavaa että Loebin vauhti jotenkin dramaattisesti hidastuisi.

Erikoinen kommentti Hirvoselta kahden ek:n jälkeen, että tuli ajettua liian varovaisesti. Nyt ei ole oikea paikka tarkkailla, ja meno vaan heikkeni kolmosella, vaikka nyt kuulemma alkoi kilvanajo.

Toki paljon on vielä kilometrejä jäljellä, ja varmasti Loeb kuten Hirvonenkin ovat jo nyt ottaneet kovia riskeja, joten virheitä voi molemmille vielä tulla. Nyt vaan huollossa taikomaan jostain Mikolle lisää vauhtia.

Edit: Mikko kertoo Maikkarin sivuilla että ykkösenä ajaminen ei ole tällä hetkellä ongelma kun on kosteata.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Katselin tuossa noita Walesin pätkiä niin eihän tuolla ajeta koko rallissa kuin kahdeksan EK:ta (jokainen pätkä ajetaan siis kahteen kertaan), joten kyllä tuo Mikon ja Fordin ratkaisu edelleenkin oli oikea. Eli siis että tuota pistettä ei lahjoitettu Loebille. Nyt vaan pitäisi Mikon pystyä ajamaan ero kiinni näillä "uusintapätkillä". Huomennakin ajetaan vaan näköjään kuusi pätkää joten liikaa ei saa antaa Loebille eteen missään vaiheessa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Huomennakin ajetaan vaan näköjään kuusi pätkää joten liikaa ei saa antaa Loebille eteen missään vaiheessa.
Ei erikoiskokeiden lukumäärä sinällään ole mikään ongelma. Ne ovat kaikki pl. tuo tämän päivän 2./5. verraten pitkiä pätkiä ja ajettavaa riittää vielä runsain mitoin.

Ja kuten Mikko itse sanoo, että tietää syyn aikaeroon, eli jarrutuksissa on parannettavaa, niin katsellaan nyt vaan ihan rauhassa tuo iltapäivän uusintalenkki ennen pidempiä johtopäätöksiä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt kun lähdettiin ajamaan toista kertaa tämän päivän pätkiä niin Hirvonen pystyi ottamaan Loebia kiinni 4,9 sekuntia heti iltapäivän ensimmäisellä pätkällä. Tosin voihan se olla että Loeb on alkanut vähän hölläämään varmistaakseen että Hirvonen ajaa ensimmäisenä myös huomenna, mutta hyvä että välillä ero vähän supistuukin.

EDIT: Latvala muuten joutuu ajamaan koko tämän päivän käytännössä takavetoisella autolla kun autossa ei ollut yhtään varavetaria mukana ja vasta illan isossa huollossa päästään korjaamaan vika. Jarrut pystyivät kyllä korjaamaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ensimmäinen päivä takana, ja eroa Loebin eduksi 5,3 sekunttia. Huomenna mennään sitten niin, että Loeb avaa latua, ja Mikko katsoo siitä jarrutuspaikat. Peli on täysin auki, joten on aivan turha edes spekuloida mistään näiden kilometrien jälkeen.

Sen voi kyllä todeta, että lujaa pojat vetää tuossa kärjessä.

Jari-Matilla tosiaan huonoa tuuria, kun päivähuolto olikin vain remoteservice. Tämä tarkoittaa sitä, että vain autossa olevilla varaosilla mekaanikot voivat kilpuria parantaa.

Huomenna jatkuu, ja peukut pystyyn Mikolle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jari-Matilla tosiaan huonoa tuuria, kun päivähuolto olikin vain remoteservice. Tämä tarkoittaa sitä, että vain autossa olevilla varaosilla mekaanikot voivat kilpuria parantaa.

Mikähän lienee tilanne huomenna tuon huollon suhteen? Kun ennen ralliahan kerrottiin että Citroen yrittää säästää painoa kaikessa mahdollisessa ja siksi Loeb lähtee kisaan käytännössä kokonaan ilman varaosia. Jos huomennakin on vaan remote-service päivällä niin käytännössä joku ihan mitättömän pieni vikakin voi pilata Loebin kisan mikäli osia ei ole. Aikamoisen riskin tuossa Citikka ottaa mutta ainakin toistaiseksi näyttää toimivan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Hienosti alkoi Hirvosen aamu
SS7
Hirvonen 19:30.0
Loeb 19:32.4

Kokonais kisa

Loeb 1:34:54.5
Hirvonen + 2.9


Muista sijoista ei tarvitse edes välittää, kunhan vaan kummankin välineet kestäisivät ja vasta sunnuntaina nähtäisiin ratkaisu.

Edit. Ei Sordon vauhtikaan ole huonoa 4.2 sek pätkän pohjista ja 20 sekkaa nopeampi kuin Solberg ja Ogier
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Edit. Ei Sordon vauhtikaan ole huonoa 4.2 sek pätkän pohjista ja 20 sekkaa nopeampi kuin Solberg ja Ogier

Sordo on kyllä kehittynyt ihan valtavasti tällä kaudella. Vaikka ei nyt olekaan pystynyt kärkikaksikon vauhtiin kokonaiskisassa niin Sordo on tällä kaudella pystynyt joissakin ralleissa ihan oikeasti haastamaan jopa Mikon ja Loebin, jos ei ihan kisan voitosta niin ainakin yksittäisinä päivinä.

Loebilla oli muuten hajonneet tuulilasinpyyhkijät lauantain ensimmäisellä pätkällä ja osittain siitä johtui tuo että Mikko pystyi ajamaan paremman ajan. Vielä ei ole varmaa saavatko tuon vian korjattua vai joutuuko Loeb ajamaan reistailevilla pyyhkijöillä seuraavaan isompaan huoltoon saakka. Siinä olisi kyllä Mikolla paikka iskeä, mutta eiköhän ne Citikan pojat saa pyyhkijät heilumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös