Ralliketju

  • 1 686 933
  • 13 413

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Taktikoinniksi meni sitten tämäkin Sardinian ralli. Avauspäivän viimeisellä pätkällä herrat Loeb ja Hirvonen hidastelivat kilpaa, mutta Loeb oli parempi tässä(kin) pelissä, ja sai kuin saikin pudotettua itsensä kolmanneksi.

Rallin kärjessä on Jari-Matti Latvala, josta Mikko on jäänyt jo melkein 40 sekunttia. Loeb on vain 3 sekunttia Mikon takana, joten etu tuossa parissa on ranskalaisella. Monastihan luullaan, ettei yhdellä paikan siirrolla ole juurikaan merkitystä, mutta kun kyseessä on vielä keskinäinen taistelupari, niin onhan sillä pienoinen merkitys.

Ja kun Loeb, ja Citroén ovat tällä hetkellä kuitenkin se paras yhdistelmä, niin ero tavallaan vaan korostuu. Kova paikka on huomenna lauantaina Ford-kaksikolla pitää iskuetäisyys Loebiin sunnuntaita ajatellen.

Ford esitteli Sardiniassa myöskin uuden Fiesta R2:n S1600 luokkaan, josta tallipäällikkö Wilson kertoo enemmän tässä videossa. Saahan nähdä, kuinka tuo Fiesta pystyy haastamaan Citroenin vastaavan tuotoksen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taktikoinniksi meni sitten tämäkin Sardinian ralli. Avauspäivän viimeisellä pätkällä herrat Loeb ja Hirvonen hidastelivat kilpaa, mutta Loeb oli parempi tässä(kin) pelissä, ja sai kuin saikin pudotettua itsensä kolmanneksi.

Kyllä tuo alkaa olla jo aika perseestä tuo jatkuva härvääminen noiden lähtöpaikkojen kanssa. Ei ole kyllä mitään järkeä tuossa systeemissä, koska nyt perjantaipäivät on käytännössä täysin turhia kun kaikki yrittävät vaan päivän lopussa välttää "joutumista" kärkipaikalle. Ja kun se kärkipaikka pitäisi nimenomaan olla kaikkien tavoitteena! Tältäkin härväämiseltä vältyttäisiin kun palattaisiin joko siihen entiseen sääntöön jossa mentiin käännetyssä järjestyksessä, tai sitten kymmenen parasta kuskia saisivat järjestyksessä itse valita lähtöpaikan seuraavalle päivälle. Silloin ajettaisiin ihan alusta asti oikeasti kilpaa eikä kukaan antaisi tarkoituksella päivän aikana kerättyjä sekunteja pois vain paremman lähtöpaikan toivossa.

Latvalalla on aika hyvä, yli 40 sekunnin johto Loebiin nähden mutta niin se vaan taitaa olla että se ei huomenna riitä, sillä lähtöpaikalla on kuitenkin sen verran merkitystä. Hirvosesta Loeb ainakin mennee ohi ja karkuunkin vielä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Joo, käännetty järjestys, tai kahdeksan nopeinta, jotka ovat MM-pisteissä kiinni, saisivat valita lähtöpaikkansa, niin silloin tulisi oikeaa kilvanajoa alusta loppuun asti.

Päätös paikasta pitäisi ilmoittaa ennenkuin ajaa päivän viimeiselle aikatarkastusasemalle, niin sitten menisi väärän paikan valinta säämiesten piikkiin.

Sillä on kuitenkin aika monissa ralleissa merkitystä, onko keli kuiva tai vetinen. Pääsääntöisesti kaikissa soraralleissa voi ajaa keulassa ilman pelkoa häviämistä olosuhteiden takia, jos on reipasta sadetta.

No, jos J-M saa pidettyä Fordinsa ladulla, niin onhan tuossa mahdollisuus saada Loebin voittoputki poikki. Se olisi kuitenkin hyvä asia lajinkin kannalta. Mestaruus on kuitenkin jo ratkennut, vaikka kautta on näinkin paljon vielä ajamatta, joten nyt katseet on siirrettävä yksittäisten rallien tulosseurantaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No, jos J-M saa pidettyä Fordinsa ladulla, niin onhan tuossa mahdollisuus saada Loebin voittoputki poikki. Se olisi kuitenkin hyvä asia lajinkin kannalta. Mestaruus on kuitenkin jo ratkennut, vaikka kautta on näinkin paljon vielä ajamatta, joten nyt katseet on siirrettävä yksittäisten rallien tulosseurantaan.

Niinpä, mestaruus on kyllä jo taputeltu mutta kyllä jollekin Jari-Matille olisi tärkeää saada vaikka se pari voittoa tälle kaudelle niin se saattaisi kummasti vapauttaa ja rauhoittaa sitä ajamista. Ja toki myös Hirvoselle jonkun voiton toivoisi. Vaan toisaalta sitten olisihan se aika historiallinen teko sekin jos Loeb pystyisi kauden jokaisen kilpailun voittamaan ja siinäkin on oma mielenkiintonsa vaikka MM-sarjan kannalta tällainen voittokulku onkin tylsää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sellainenkin ihme nähtiin tämän kauden MM-sarjassa että Sebastien Loebilla oli ongelmia! Ensin jarruongelmien takia myöhästyminen AT:lta ja 10 sekunnin aikasakko, ja sitten vielä heti seuraavalla pätkällä rengasrikko ja yli minuutti takkiin. Jos Ford-kaksikko ei ajaudu huomenna ongelmiin niin ei Loeb enää tuota kyllä ajamalla kiinni saa, joten nyt olisi Hirvosella tai Latvalalla hyvä paikka avata tämän kauden voittotili. Hirvosella ehkä pieni etu koska Latvala joutuu huomennakin "aura-autoksi" ja eroa ei kuitenkaan ole kuin n. 10 sekuntia. Tänään kuudella pätkällä Hirvonen oli yli puoli minuuttia Latvalaa nopeampi nimittäin. Toivottavasti eivät nyt hölmöilisi siten että Loeb pääsee taas kuittaamaan voiton...

Mutta vaikka Loebilla olikin tänään ongelmia niin ei hän mitenkään häikäisevän nopeakaan ollut, vaan Hirvonen pystyi ihan täysillä pistämään kampoihin ja oli oikeastaan jopa nopeampi. Tällä kaudellahan Loeb on yleensä ollut juuri kakkospäivänä ihan omaa luokkaansa ja karannut Hirvoselta saman tien.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kyllä, hieno päivä Ford-kaksikolta. Kilpailu on todellakin vielä kesken, mutta onhan tuo tilanne nyt hieno poikien kannalta.

J-M joutunee viimeisempien tietojen mukaan päästämään Mikon ohitseen, mutta tallin kuljettajien kesken nämä jutut ymmärtää.

Erityismainita Loebille renkaan vaihdosta kesken pätkän. Koko homma kesti noin minuutin, joten sitä on harjoiteltu kymmeniä kertoja. Mutta homma on osa kilpailua, ja sitä kannattaa harjoitella.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt onkin mielenkiintoinen tilanne kun Sardiniassa on ollut aivan tyyntä tänään ja siksi autojen jälkeen jää leijumaan valtava pölypilvi, ja näin tämä lähtöpaikka onkin kääntynyt Latvalan eduksi. Eroa Hirvoseen on tullut lisää ja sitä on tällä hetkellä jo yli puoli minuuttia. Loeb taasen on jäänyt suomalaiskaksikosta koko ajan lisää ja on yli kaksi minuuttia perässä, onnistui kuitenkin ohittamaan Solbergin ja nousemaan kolmanneksi. Mutta voitto näyttäisi näillä näkymin menevän Fordille, kumpi se sitten onkaan.

Lisää mielenkiintoa tilanteeseen tuo sellainen asia että Loebin kartturi Daniel Elena oli eilen auton kyydissä ilman turvavöitä sen jälkeen kun olivat vaihtaneet autoon renkaan keskellä pätkää. Ja tämähän on rallin säännöissä kiellettyä, ja mm. Sordo joutui pari vuotta sitten kokonaan hylätyksi saman asian takia. Eli jos Loeb hylätään niin Hirvosella olisikin yht'äkkiä mahdollisuus kuroa eroa kiinni kymmenellä pisteellä, ja näin ollen Ford joutunee turvautumaan tallimääräykseen. Wilsonhan varmaan toivoi että tuo lähtöpaikkaetu kääntäisi tilanteen joka tapauksessa Hirvosen eduksi ilman tallimääräystäkin, mutta nyt kun tuo tilanne kääntyikin päälaelleen niin Latvala saattaa joutua luovuttamaan voiton Hirvoselle tallimääräyksellä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Hieno kaksoisvoitto Fordin suomalaisilta. J-M pystyi nyt ajamaan hyvän ja tasaisen kisan ja Mikko otti tärkeät 8 pistettä. Tästä on hyvä jatkaa.

Mutta nyt suomalaisena on kommentoitava tuota Loeb:in tilannetta. On täysin käsittämätöntä että mies saa syylistyä (jälleen kerran) rikkomukseen josta ei rangaista samalla tavalla kuin muita samaan rikkomukseen syyllistyneitä kuljettajia. Jos säännöissä sanotaan, että turvavöiden on oltava kiinnitettynä, niin niiden on oltava. PISTE. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa, eihän ?Jouhki kylläkin toteaa maikkarin haastattelussa, että säännöissä on "pieni porsaanreikä". No sehän nyt ei ole uutta, kun kyseessä on FIAn sarja. Miksi sääntöjen tulkinnasta on pitänyt tehdä niin vaikeaa. Voisin lyödä vaikka vetoa, että jos Hirvosen tai Latvalan kartturi olisi syyllistynyt samaan kuin Elena niin hylky olisi tullut. Ford:in pitäisi nyt tehdä protesti ja kyseenalaistaa tälläiset säännöt.

Toinen rikkomus josta Loeb pääsi kuin koira veräjästä on meidän kaikkien hyvässä muistissa. Kaveri veti viime vuonna Keuruulla tutkaan 60km/h alueella 101 km/h ! "Tavikselta" olisi jäänyt matkanteko siihen ja päälle olisi tullut tuntuvat sakot, puhumattakaan ajokiellosta, josta olisi tullut pitkä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se oli varmaan henkisesti tärkeä voitto Latvalalle, ja toivon mukaan poisti sen verran paineita että se vähän rauhoittaa hänen ajamistaan. Ja hienoa että Fordilla tehtiin ihan urheilullinen ratkaisu ja annettiin nopeamman miehen voittaa, kun kyllähän totuus on että vaikka Hirvonen tänään olisi sen pari pistettä enemmän saanutkin niin ei hän tule tällä kaudella mestaruutta voittamaan. Kyllä Loeb on ollut niin vakuuttava tällä kaudella, vaikka Sardiniassa ei oikein putkeen mennytkään - paitsi että Loeb ei ollut totutun nopea niin hänellä oli myöskin ongelmia.

Tuo Loebin rangaistus oli kyllä vähän niin ja näin, kun Sordo kuitenkin tismalleen samasta rikkeestä sai paljon kovemman rangaistuksen. Noita sääntöjä voisi kyllä sillä tavalla selkeyttää että mitään tulkinnanvaraa ei jäisi mihinkään, muuten ei päästä mitenkään tasapuolisiin tuomioihin. Ei sillä, hylkäys tuollaisesta rikkeestä on minusta liian kova rangaistus, ja joku aikasakko olisikin parempi rangaistus, mutta kun taustalla oli tuo Sordon rangaistus niin onhan tuo vähän arveluttavaa että samasta rikkeestä annetaan taas erilainen tuomio.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jyväskylässä ajetaan myös 2010?

Näyttää siltä että Jyväskylän ralli ei ensi kaudellakaan joudu "kierrätyksen uhriksi" vaan AKK on saanut väännettyä rallin MM-kalenteriin mukaan. Hyvää työtä Mahoselta ja kumppaneilta koska ilmeisesti vastustustakin löytyy. Kyllähän tuo Jyväskylän ralli lienee koko MM-sarjan parhaiten järjestetty kilpailu, tai ainakin yksi parhaista, joten moni muu ralli saisi tippua kalenterista ennen Jyväskylää. Vaan raha ratkaisee ja siinä suhteessa Suomi on heikoilla, ainoa ase on tehdä järjestelyissä niin hyvää työtä kun vaan osataan.

Linkki MTV3:n uutiseen
 

-RVL-

Jäsen
Kreikan MM-rallissa on kyllä mielenkiintoinen tilanne. Loeb ja Sordo keskeyttäneet ja Hirvonen kärjessä. Latvalahan oli aluksi johdossa, mutta putosi ulosajon myötä pistesijojen ulkopuolelle, nyt kuitenkin hienon nousun vuoksi jo viidentenä.

Loppukaudellekin riittää seurattavaa, mikäli Hirvonen tuo Kreikasta nyt vaikka vähintään 8 pistettä, uskotaan kuitenkin voittoon.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Hirvosen voitto näyttäisi nyt olevan varmaa, jos vaan tekniikka kestää ja ei itse hölmöile. Suht varmanpäälle saa kuitenkin huomisen ajella. Latvalan kolmassija näyttää myöskin suht varmalta. Kärjen osalta tuskin huomenna nähdäänkään pahemmin taistelua.

MM-sarja tasoittuu kuitenkin nyt kummasti. Voitolla Hirvonen kaventaa eron Loobin 7 pisteeseen. Ehkä olisi tuota tallimääräystä kannattanut käyttää taannoin, niin ero olisi enää 5 pistettä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Latvala voi kyllä huokaista helpotuksesta kun Loebkin meni ajamaan ulos, ei nimittäin eilen paljon Malcolm Wilson ja tallikaveri Hirvonen silitelleet Latvalan päätä. Ensinnäkin Latvala pudotti itsensä ulos voittotaistelusta ja jopa pisteiltä, ja hänen ulosajonsa takia Hirvonen joutui tälle päivälle aura-autoksi.

Mutta nyt tilanne on ihan toinen, ja Hirvosella on hyvät mahdollisuudet kaventaa Loebin pistejohtoa merkittävästi. Ja Latvalallakin oli tänään hyvä päivä ja pystyi nousemaan peräti kolmen sakkiin. Nyt näyttää taas Fordin kannalta varsin hyvältä tuo tilanne.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tuli kyllä harvinainen virhe Loebille Kreikan kuumuudessa, kun ajoi niinkin rajusti ulos. Osittain varmasti johtui siitä, mitä mies itsekin manasi, että tuli samaan aikaan muutettua nuottia tulevaa ajokertaa varten, ja siinä sitten pääsi keskittyminen sen verran herpaantumaan, että virhe tuli tehtyä. Eihän se virhe kovinkaan isolta näyttänyt, mutta niin se vaan on, että sinne sisäkurvin puskaan ei ole sitä etupyörää tunkeminen, mikäli siellä ei ole käyty etukäteen katsomassa. Kreikka kun on muutenkin täynnä kiviä, niin onhan niitä sitten helposti siinä tien reunassakin. Onneksi auton turvallisuusvälineet kestivät hyvin tuon pyörimisen, ja suurimmat vammat jäivät varmaankin henkiselle puolelle.

Hieno voitto kuitenkin Mikolle, ja ennenkaikkea virheetön ajo lämmiittää mieltä kummasti. Vaikka mies joutui vasten tahtoaan aura-auton rooliin, niin silti pysyi maltti mielessä, eikä yltiöpäisiin virheisiin tullut sorruttua.

Jari-Matti paikkasi hyvin perjantaisen virheensä, vaikka se virhe olikin taas kovinkin helppo. Nyt kävi onneksi sen verran tuuria, että pahemmalta aikamenetykseltä vältyttiin.

MM-taistelukin muuttui aavistuksen tiukemmaksi Loebin ja Hirvosen välillä, mutta kyllähän ensin mainittu on edelleenkin selkeä ykkössuosikki maailmanmestariksi. Jos Mikko saisi jollain ilveellä Puolasta enemmän pisteitä kuin Loeb, niin tulisi kyllä mielenkiintoinen kilpailu kisan voitosta Jyväskylään. Toki se on yksittäisenä voittona sen verran haluttu Mikon näkövinkkelistä ajateltuna, että täällä Suomessa ajetaan vain ja ainostaan voitosta käy Puolassa miten tahansa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uusimmassa Tuulilasissa oli juttua rallin MM-sarjan tulevaisuudesta ja S2000-kalustoon siirtymisestä. Ilmeisesti FIA on alkanut tässäkin asiassa sekoilemaan jotain yhdessä WRC:tä pyörittävän organisaation kanssa, ja tuota S2000-kalustoon siirtymistä on lykätty vuodella eteenpäin. Minä olen ollut koko ajan siinä käsityksessä että tämä on viimeinen vuosi WRC-kalustolla ja ensi kaudeksi siirrytään turbottomiin S2000-autoihin, mutta ilmeisesti näin ei tosiaan olekaan vaan FIA:lla tuntuu olevan epäselvää vielä itsellekin millä säännöillä ja autoilla ajetaan.

Monte Carlo -rallihan oli jo vissiinkin kieltäytynyt MM-sarjasta ja siellä ajetaan ensi kaudella IRC-sarjan osakilpailu, koska rallin järjestävän ACM:n mukaan halvemmat autot ja sitä mukaa paremmat voitonmahdollisuudet useammille on lähempänä heidän näkemystään rallin oikeasta suunnasta.

Jutussa oli haastateltu myös Toni Gardemeisteria ja Juho Hännistä jotka olivat ehdottomasti uuden luokan kannalla ja sanoivat että ainoat vastustajat löytyvät niistä jotka tällä hetkellä ajavat WRC-luokan tehdaskalustolla. WRC-autolla ajaminen on kuulemma yksinkertaisesti niin kallista että yksityiskuskeille alkaa olla lähes mahdottomuus saada kilpailukykyistä kalustoa alleen. Joku Sebastien Loeb, joka on kuitenkin viisinkertainen maailmanmestari, kerää kuulemma vähän alle miljoona euroa vuodessa henkilökohtaisista sponsorisopimuksista, ja jos joku nuori kuljettaja haluaa ajaa kokonaisen kauden WRC-autolla niin hänen pitäisi kerätä yli miljoona saadakseen auton alleen.

Kyllä rallissakin pitäisi nyt tehdä se ainoa oikea päätös ja siirtyä halvempaan kalustoon, jolloin mukaan saataisiin enemmän valmistajia ja myös pienemmillä tiimeillä olisi paremmat mahdollisuudet haastaa tehdastiimit. Tämä kausi on näyttänyt että nykymenolla ei hyvä heilahda, kun jotkut Al Qassimit alkaa melkein jokaisessa kisassa olla pisteillä niin siitä pitäisi jo päätellä että MM-sarjalla ei mene kovin hyvin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
MM-rallin tulevaisuudesta päätöksiä keskiviikkona

Tuon jutun mukaan siis käytännössä varmaa on se että ensi kausikin ajetaan WRC-kalustolla ja S2000 tulee pääluokaksi vasta kaudella 2011. Eli tämä kausi ei jäänytkään ainoaksi "välivuodeksi" vaan vielä ensi kausikin pitäisi jaksaa katsoa kun kaksi kuljettajaa ja kaksi tallia taistelee maailmanmestaruudesta. Ja tämä ilmeisesti vaan sen takia että nämä kaksi WRC-kalustolla vielä ajavaa tehdastallia ovat rimpuilleet vastaan niin kauan että eivät ehdi enää rakentaa S2000-autoa ensi kauteen mennessä.

Toivottavasti tässäkin ei käy FIA:lle "kylmiä" ja tämä koko ajan suosiotaan kasvattanut IRC-sarja menee suosiossa ohi sillä aikaa kun FIA:n MM-sarjaa ajetaan parilla hassulla autolla. Kyllä minusta parempi ratkaisu olisi esim. se mitä VM jutussaa ehdotti, että kauden 2010 MM-sarja ajettaisiin "tynkäsarjana" ainoastaan kevätkaudella, ja sitten aloitettaisiin ihan uusi MM-sarja uudella kalustolla syksyllä 2010. Eli koko MM-sarjan rytmi muutettaisiin kesäsarjasta talvisarjaksi jolloin se alkaisi syksyllä ja päättyisi seuraavan vuoden keväällä. Ja tätä ajettaisiin sitten tällä S2000-kalustolla. Tällöin ei tarvitsisi kokonaista kautta katsoa tätä nykyistä pelleilyä vaan saatettaisiin jo syksyllä nähdä oikein kunnon kilvanajoa useiden tallien ja useiden kuljettajien kesken.
 

-RVL-

Jäsen
Tänä viikonloppuna ajetaan pitkästä aikaa Puolan teillä ja heti kantautuu suomalaisittain mukavia uutisia, Loeb siis ilmeisesti keskeyttänyt. Kärjessä ajaa Hirvonen, pari sekuntia Latvalan edellä, 4/18 EK:n jälkeen.

Toivottavasti suomalaisilla pää ja auto kestävät.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Olisiko viimeaikojen epäonni nyt sitten vihdoinkin alkanut horjuttaa Loebin uskoa omaan ylivertaisuuteensa, mikä nyt alkaa näkyä suistumisina tärkeissä paikoissa? Toivotaan näin, ettei WRC:n loppuaikaa muisteta pelkästä Loebin ylivallasta.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Loeb täräyttänyt Puolassa kantoon EK 4:llä. Alkaa sarja kääntymään suomalaisille...

Ei nyt nuolaista ennen kuin tipahtaa... Kisaa on vielä paljon jäljellä ja mitä vain voi Hirvosellekin tapahtua, mutta nyt on kuitenkin erinomainen paikka napata mm-johto pois Loebilta.
Kieltämättä Hirvosella on, jos tämän rallin onnistuu voittamaan, elämänsä tilaisuus voittaa maailmanmestaruus. Jäljellä on vielä Suomi, Australia, Espanja ja Wales, joista vain Espanja ajetaan asfaltilla. Toki mestaruus vaatinee kaksi voittoa ja kaksi kakkossijaa (olettaen Loebin olevan jokaisessa rallissa kahden parhaan joukossa), joten helppoa se ei ainakaan tule olemaan. Toivotaan, että tämä on Mikon vuosi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin se vaan onni kääntyy joskus, ja kun se kääntää perseensä niin kaikki menee pieleen. Vaikka Loeb on kiistatta paras ralliajaja tällä hetkellä eikä hänen menestystään voi pelkällä tuurilla selittää, niin on hän kyllä ollut aika pitkään myös onnettaren suosiossa. Ja toki tätäkään ei pelkällä huonolla onnella voi selittää, vaan kyllä Loebiin näytti yllättävän paljon vaikuttavan se edellisen kisan paha ulosajo - näin ainakin hänen kommenttiensa perusteella. Hän kun on noilta pahemmilta lipoilta välttynyt niin nyt hän on vähän uudessa tilanteessa. Ja tämä Puolan ulosajo voi hyvinkin johtua tuon edellisen ulosajon jälkeisestä epävarmuudesta.

Tällä hetkellä kyllä näyttää suomalaisittain tilanne hyvältä kun Fordit on kaksoisjohdossa ja eroa kolmantena ajavaan Sordoon on aika mukavasti. Ja jos näin jatketaan niin Hirvonen nousee MM-sarjan kärkeen tämän kisan jälkeen. Mutta ei pidä nuolaista vielä, ihan samalla tavalla se onni saattaa kääntyä Hirvosenkin kohdalla, ei se tarvitse kuin sen yhden pienen virheen tai sitten jonkun pienen teknisen ongelman. Toivotaan että Mikko pystyisi pitämään kärkipaikkansa loppuun saakka ja haastamaan ihan tosissaan Loebin loppukaudesta. Olisi hienoa että mestaruudesta saataisiin kunnon taistelu näiden kahden välillä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Rouva Fortuna lienee nyt kääntänyt arsensa Rallimaailman "Schumille" ainakin väliaikaisesti. Nyt Hirvonen ei saa lähteä varmistelemaan, mutta varmasti voi vaikuttaa ajoon, että Lööppi ajoin kantoon ja on pihalla. Jos tästä tulevat pisteet himaan niin loppukausi on todella mielenkiintoinen ja jännittävä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitää muuten muistaa sekin että vaikka Hirvonen onnistuisi tämän johtoasemansa säilyttämäänkin ja kymmenen pistettä nappaamaan, niin se ei vielä tarkoita että Hirvonen pystyisi Loebia edes välttämättä ohittamaan pisteissä. Loeb on nimittäin nyt sijalla 32 n. 20 minuuttia kärkeä perässä, mutta kun WRC-autoja on nykyisin niin vähän niin näin nopeassa rallissa ei ole homma eikä mikään nousta noiden kaikkien N-ryhmäläisten edelle miläli Loeb vaan pystyy jotakuinkin kärjen vauhtia etenemään loppurallin. Siihen sitten jokunen WRC-auton keskeytys niin Loeb onkin yht'äkkiä pisteillä. Jos Loeb onnistuu viidenneksi nousemaan niin se riittää pitämään hänet pisteissä Hirvosen edellä. Kutossijallakin pysyy vielä kärjessä mutta tasapistein Hirvosen kanssa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitää muuten muistaa sekin että vaikka Hirvonen onnistuisi tämän johtoasemansa säilyttämäänkin ja kymmenen pistettä nappaamaan, niin se ei vielä tarkoita että Hirvonen pystyisi Loebia edes välttämättä ohittamaan pisteissä. Loeb on nimittäin nyt sijalla 32 n. 20 minuuttia kärkeä perässä, mutta kun WRC-autoja on nykyisin niin vähän niin näin nopeassa rallissa ei ole homma eikä mikään nousta noiden kaikkien N-ryhmäläisten edelle miläli Loeb vaan pystyy jotakuinkin kärjen vauhtia etenemään loppurallin. Siihen sitten jokunen WRC-auton keskeytys niin Loeb onkin yht'äkkiä pisteillä. Jos Loeb onnistuu viidenneksi nousemaan niin se riittää pitämään hänet pisteissä Hirvosen edellä. Kutossijallakin pysyy vielä kärjessä mutta tasapistein Hirvosen kanssa.
Totta. Nyttenhän jokainen media hokee sitä, että Jyväskylään lähdetään Hirvosen johtaessa mm-sarjaa. Vähän vaan pelottaa, kun jotenkin jäänyt tuolta formuloiden puolelta ainakin Räikkösen kohdalla sellainen pieni pelko aina näissä tilanteissa. Jotenkin Kimillä kävi "aina" niin, että kun se kovin kilpakumppani oli aiemmin kisassa keskeyttänyt ja oli loistava mahdollisuus ottaa kiinni pisteissä, niin sitten se auto hajosi käsiin. Täytyy vain toivoa, että pelit kestää Hirvosella. Hirvosen voittaessakin, niin se on vain yksi keskeytys ja Loebin voitto taas, niin homma vaikeutuu pahasti. Onneksi Hirvonen on varma ja tasainen kuljettaja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt kyllä tosissaan punnitaan Jyväskylässä Loebin hermon pitävyys kun kaksi kertaa peräkkäin on kisa joko päättynyt tai ainakin merkittävästi vaikeutunut oman virheen takia. Loeb ei ole ennen tainnut tällaisessa tilanteessa ollakaan, sen verran "konemaisen varmasti" hän on ajanut koko ajan. Mielenkiintoista on nähdä kuinka Loeb pystyy kokoamaan itsensä. Jos Hirvonenkin keskeyttää nyt Puolassa niin se on varmaan helpompaa, mutta jos Hirvonen pystyy voittamaan ja nousemaan pisteissä ohi niin Loeb on tilanteessa jossa hän ei turhan usein ole ollut.

Hirvonenkin on nyt vaikeassa tilanteessa kun pitäisi pystyä ajamaan varmasti maaliin mutta myös riittävällä nopeudella että pystyy keräämään maksimimäärän pisteitä. Hänellä ei ole tällä hetkellä kuin hävittävää ja se saattaa hyvinkin vaikuttaa ajoon. Toivottavasti Hirvonen pystyisi kuitenkin voiton nappaamaan niin Loeb joutuisi kerrankin tekemään oikein kunnolla töitä mestaruuden eteen jos sellaisen tältä kaudeltakin nappaa. Paras vaihtoehtohan olisi tietenkin jos Hirvonen sen mestaruuden nappaisi, mutta siihen en aivan vielä jaksa uskoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös