Ralliketju

  • 1 832 848
  • 14 796

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Periaatteessa on aina parempi olla nopea mutta virhealtis, kuin hidas mutta varma. Koska sitä varmuutta on helpompi hankkia kuin nopeutta. Mutta kyllä Latvalan pitäisi nyt ihan jo työpaikkansa takia ottaa edes hitusen vauhdista pois ja yrittää saada auto joskus maaliinkin. Latvala on niin nopea että ei Wilson hänestä varmasti ihan helposti halua luopua mutta kyllä noita ulosajoja alkaa tulla jo ihan liikaa, ja se vaikeuttaa Fordin asemaa merkkien välisessä MM-taistelussa aika merkittävästi, joten voi olla että Latvala laitetaan taas "hyllylle" joksikin aikaa.

Joo, tästähän tuli jo käytyä keskusteluja kauden 2008 alla, noin 20 sivua aikaisemmin tässä ketjussa.

http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=2144827&postcount=1249

Vieläköhän annetaan monta kautta "superlupaukselle" mahdollisuuksia?
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Jälkiviisaus on parasta viisautta, meinasin jos tulla tuon parin EK:n tulosliuskan jälkeen tulla sanomaan että kohta on Latvala ulkona, pääsisi nyt sanomaan "mitä minä sanoin." Taitaa olla Latvala kuin nuori Vatanen, eikös sillekin niitä sattunut aika taajaan että kisa meni hienosti mutta sitten lähti ja oikein kunnolla. Ehkä se siitä, mutta reunat ne on Wilsoninkin maljassa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Helvetti että oli karmean näköinen tuo Latvalan ulosajo! Varsinkin tuo incar on karun näköinen kun tuntuu että pyörimisestä ei tule loppua. Poika saa kyllä kiittää onneaan että on kunnossa! Nyt oli jos Wilsonkin antanut ymmärtää että Latvalan ajot Fordilla saattaa olla ajetut ainakin tältä erää, eikä tuo nyt mikään ihme ole kun näyttää ettei poika opi virheistään millään. Latvala on vielä todella nuori ja kokematon, ja ymmärsin että niitä virheitä esim. viime kaudella tuli kun ajoi ensimmäistä kauttaan huipputallissa. Mutta noita tötöjä on nyt tällekin kaudelle tullut jo vähän liian monta liian vähälle aikaa. Hänen kannattaisi kyllä ihan oikeasti rauhoittaa vähän menoaan ennen kuin käy todella pahasti - tänään oli jo lähellä. Tai sitten Wilsonin kannattaisi ehkä laittaa Latvala vielä "kasvamaan" vähän pienempiin ympyröihin. Kyllähän esim. Bossella ja Tommi Mäkiselläkin oli omat oppivuotensa jolloin tuli kovia pätkäaikoja mutta myös paljon romua.

Bosse sitten tippui viimeisellä pätkällä neljänneksi, n. 25 sekunnin päähän kärjestä ja molemmat Citikat meni ohi. Mahtoikohan Bosse taktikoida itselleen paremman lähtöpaikan huomiselle vai oliko jotain ihan oikeita ongelmia? Mutta kyllähän tuo Bossen vauhti joka tapauksessa oli huimaa noin pitkän tauon jälkeen ja vanhalla (mutta hänelle uudella) autolla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Videot ulosajosta löytyy näistä:

Katsojien (suomalaisten?) kuvaama pätkä
Incar

Kieltämättä kylmäsi kun näytti ettei pyöriminen lopu ollenkaan.
Kyllä. Oli kyllä kauhean näköinen tilanne. Auto vain pyöri fysiikan lakien mukana mäkeä pitkin.
Onneksi nykyautot ovat sen verran hyvin väsättyjä, että tuollainen pyöriminen ei ole edes kovin vaarallista kuljettajille. Mitenkään siis aliarvioimatta tuota tilannetta päinvastoin.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eiköhän Jari-Matti kuitenkin jatka tallin kuljettajana edelleen, vaikkakin kauden alku on ollut kaikkea muuta, kuin on suunniteltu.

En oikein jaksa uskoa, että esim. Marcus haluaisi ottaa toisen kuljettajan paikan, kun kerran ns. lopettanut on. Tietysti esim. Jyväskylässä voi olla, että Marcus tulee tuuraamaan Latvalaa ykkösteamissa.

Eikä nuo autot tuollaisessa pyörimisessä miksikään mene, kun ne on suunniteltu turvalliseksi. Paljon pahempaa jälkeä tekee äkkipysähdys, jonka on saanut kokea esim. Galli.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onneksi nykyautot ovat sen verran hyvin väsättyjä, että tuollainen pyöriminen ei ole edes kovin vaarallista kuljettajille. Mitenkään siis aliarvioimatta tuota tilannetta päinvastoin.

Tuossahan oli sikäli tuuri mukana että auto pyöri aika "siististi" ja pienellä nopeudella, että ei lähtenyt pomppimaan pahemmin. Ja ennen kaikkea tuuri kävi siinä että auto pysähtyi puuhun juuri ennen vielä suurempaa jyrkännettä. Siellä oli kuulemma ollut sellainen jyrkänne odottamassa että olisi tullut rumaa jälkeä jos olisi vielä siitä alas mennyt.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eiköhän Jari-Matti kuitenkin jatka tallin kuljettajana edelleen, vaikkakin kauden alku on ollut kaikkea muuta, kuin on suunniteltu.

Nythän tuo Wilsonkin oli vahvistanut että Latvala jatkaa. Parempiakaan vaihtoehtoja ei välttämättä ole saatavana, ja kuulemma Bosseakaan ei ole varaa palkata. Mutta kyllä Jari-Matin täytyy silti skarpata, ei hänellä enää kovin moneen hölmöilyyn ole varaa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mutta kyllä Jari-Matin täytyy silti skarpata, ei hänellä enää kovin moneen hölmöilyyn ole varaa.
Kyllä vaan. Mutta kun miehen, joka muuten täyttää tänään 24 v., suurin ongelma on se, ettei se riitä, jos on pätkällä nopein, vaan pitää myöskin olla nopein jokaisessa yksittäisessä mutkassa, on aika ison ongelman edessä.

Tämän ongelman kanssa mies joutuu nyt siis painimaan ihan tosisaan, kun vaihtoehtona on tuoda auto maaliin varmasti, tyyliin Sordo. Homma ei varmasti ole niin yksinkertainen, kuin nopeasti kuviteltuna voisi ajatella. Löysäät vain hieman kaasua kriittisimmissä paikoissa, ja homma on sillä selvä.

Näin se homma ei tietenkään mene, vaan juttua pitää varmaankin lähteä rakentamaan kokonaan uudelta pohjalta, johon saattaa kuulua myös nuotin tekemisen pienoinen muutos. Tosin yksi ongelma J-M:llä on ollut myöskin se, että tulee hiukan ajettua ohi ja yli nuotista, eikä se välttämättä kestä sitä koko rallin matkaa. Liian monta kurvia on kuitenkin ajettavana, jolloin tuuri loppuu väkisinkin kesken.

Mitä sitten tulee tuohon nuottiin, niin onhan siinä suhteellisen paljon tavaraa, kuten incar-videosta jokainen voi huomata. En sitten tiedä, haluaako J-M edes yrittää tuota muuttaa, koska se on päällisin puolin ihan hyvä nuotti. Tavaraa siis vaan on paljon, ja siinä käy helposti niin, että joku niistä tarkeistä nuoteista menee hiukan ohi, ja sitten onkin romua tulossa lähes varmasti. Saahan nähdä mitä kommenttia herra itse antaa ajamisestaan ja nuotituksestaan, kunhan saa hieman ajatuksiaan kasailla tämän tällin jälkeen.

Jos kuitenkin hiukan puolustelisi kaveria, kun tuota ikää on kuitenkin vasta se 24v, joka ei todellakaan ole kovinkaan paljon, jos verrataan keneen muuhun tahansa. Aika siis vaikka mihin on todella reilusti jäljellä, kunhan jonkun usko, luottamus, ja rahakukkaro kestää noita lukuisia ulosajoja.

Tosin toisessa vaakakupissa painaa vastaan se tosiasia, että niitä MM-osakilpailuja on takana jo niin suuri määrä, että sen kokemuksen turvin pitäisi olla varmemmasta kuljettajasta kysymys.

Tässä olisi MTV 3:n kuvaa autosta. Siitä tuli sitten kerralla varaosa-/testiauto, koska näkyy olevan kaariputki vääntynyt terävälle vekille. FIA:n turvallisuussäännöt eivät jätä mitään sijaa spekuloinnille, vaan rasti tulee tämän korinumeron päälle, ja se on sitten siinä. Vielä niitä aihioita riittää, mutta rajallinen on sekin määrä ihan sääntöjen mukaan, joka voidaan yhden tallin autoihin käyttää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, eipä pysynyt sitten Bossekaan tiellä vaan keskeytys tuli. Ilmeisesti sitä ruostetta oli kuitenkin vähän kertynyt käpäliin... Ja perinteiseen tapaansa Loeb ratkaisi pelin lauantain pätkillä osittain senkin takia että hänellä oli tuo lähtöpaikkaetu Mikko Hirvoseen nähden. Hirvonen on jo lähes puoli minuuttia perässä joten peli lienee jo selvä, Loeb pystyy jälleen kontrolloimaan tilannetta ja seuraamaan miten Hirvonen tulee ja sen mukaan sitten tarvittaessa lisäämään tai vähentämään vauhtia. Jos ei jotain ihmeitä satu niin voitto on kyllä jo lienee ratkennut. Eli ei tälle viimeiselle päivälle enää kovin paljoa mielenkiintoa ole.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rallissa saatiin sitten vaihteeksi ihan uusi voittaja... ja paskat! Loebhan sen taas voitti! En vielä ennen kauden alkua suostunut uskomaan että tästä kaudesta tulisi ihan pannukakku mutta kyllä tässä niin uhkaa käydä. Loeb taitaa viedä kaikki kisat ja kukaan ei pysty oikein tosissaan edes pistämään vastaan. Jotain MM-sarjan surkeasta nykytasosta kertoo sekin että Khalid Al Qassimi ajoi jo kolmatta kertaa tällä kaudella pisteille! Ja tämä on kuitenkin se samainen mies jota mm. Gardemeister kyykytti Jyväskylässä F-ryhmän Bemarilla!

Kaikki rallit tällä kaudella on noudattaneet aika pitkälti samaa kaavaa: Ensimmäisenä päivänä on jonkinlaista sekuntitaistelua ja kärkipaikka vaihtelee, toisena päivänä Loeb menee menojaan ja kolmantena päivänä odotellaan vaan että ralli loppuisi ja voitaisiin julistaa että Loeb voitti taas.

Suomalaisittain kisa meni sitten loppujen lopuksi aika persiilleen. Hirvosen vauhti ei riittänyt yhtään Loebille vaikka tuloksena olikin se "tuttu ja turvallinen" kakkossija ja kahdeksan pistettä. Latvalalle taas se "tuttu ja ei niin turvallinen" keskeytys ulosajoon ja Bossenkin hienosti alkanut ajo päättyi puuhun. Ja jotta viikonloppu olisi ihan täydellinen niin N-ryhmässä ajanut Jarkko Nikarakin kärsi ongelmista ja jäi kärjelle yli tunnin.

Loppuis jo tää kausi ja alkais se uusi luokka...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Fiestasta Ford:n uusi "ohjus"

Nyt kun WRC autot poistuvat MM-sarjasta rakentaa Ford Fiestasta uuden "ohjuksensa" tulevaan super2000 luokkaan.
Asiasta kertoo Maikkarin sivut.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nostetaanpa tätäkin ketjua välillä ylös kun Argentiinassa tänä viikonloppuna taas ajellaan MM-sarjaa. Menot alkaa siellä ensi yönä mutta ei siitä sen enempää vielä.

Sen sijaan mainostan että Mikko Hirvosta on mahdollisuus nähdä kisaamassa Suomen kamaralla ensi viikonloppuna kun Vetelin Kemorassa ajetaan vappuna jokkiksen Asfalttikunkku -kilpailu. ARP Motorsportin väki on rakentanut Hirvoselle taas ykköskoppaisen Escortin jolla Hirvonen kisaa kahdessa luokassa. Kisahan on muutenkin varmasti Suomen paras ja parhaiten järjestetty jokkiskisa, katsomot on hyvät ja ratakin on jokkistasolla todella hieno. Ja Hirvosen kisaaminen varmasti lisää mielenkiintoa entisestään ja tuonee paikalle melkoisen paljon yleisöä. Viime kesänähän Kardaanikunkussa oli ollut ilmeisesti valtavat määrät yleisöä katsomassa kun Hirvonen edellisen kerran kisasi jokkiksessa. Toivottavasti tällä kertaa käy parempi tuuri kuin Kunkussa jossa Hirvosen kisa päättyi jo melko aikaisessa vaiheessa. Mutta yleensä ottaen minusta on todella hienoa että Hirvosen tasoiset äijät "jalkautuu välillä tavallisten harrastajien sekaan" koska kyllähän tuo on lajin kannalta ihan hyvä juttu kun tulee vähän lisää näkyvyyttä ja tietenkin kisajärjestäjien kannalta hyvä juttu kun tulee paljon ns. "ylimääräistäkin" porukkaa paikalle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja taas näyttää menevän MM-rallin voitto tuttuun osoitteeseen Sebastien Loebille... Hirvonen pystyi tänään taistelemaan melko hyvin Loebia vastaan - ehkä paremmin kuin mitä aiemmin tällä kaudella toisena päivänä - mutta sitten moottorin lämmöt alkoivat nousemaan ja ero venähti minuuttiin. Loebilla on nyt lähes 40 sekunnin johto Sordoon ja minuutin ero Hirvoseen, eli peli on selvä. Hirvonen pystyy voittamaan ainoastaan jos mahdoton tapahtuu - eli Loebin Citroen hajoaa - ja sittenkin pitäisi pystyä vielä Sordo ohittamaan. Kyllä tässä voi jo tässä vaiheessa onnitella Loebia maailmanmestaruudesta ja pelätä pahinta että tällä kaudella ei nähdä edes muita osakilpailuvoittajia kuin Loeb.

EDIT: Enää ei auta edes ihme. Hirvonen joutui keskeyttämään noihin lämpöongelmiin.
 
Viimeksi muokattu:

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Oli kyllä paha kolaus Hirvosen mestaruushaaveille tämä keskeytys. Nyt pitäisi jo Loebille tulla enemmänkin teknisiä murheita jotta mestaruudesta vielä pystyisi taistelemaan.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
On kyllä jäätvän kova mies tuo Sebastien Loeb. Huomenna tulossa kauden viidennestä kisasta kauden viides voitto. Olisi kyllä aika huima temppu jos Loeb voittaisi tällä kaudella kaikki 12 kilpailua, jota en pidä ollenkaan mahdottomana. Vieläköhän Loeb:lla riittäisi tuon jälkeen motivaatiota jatkaa enää rallissa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tämä kausi on jo paketoitu maailman mestaruuden osalta. Loeb sen vie aivan suvereenisti. Hirvonen ei ajamalla aivan pysy Loebin kyydissä ja sitten tällä ranskalaisella on myös onnea siten, että auto ei hajoa koskaan.
Kaikki kunnia Loebille, hän on nopea ja ei tee virheitä, joten siksi ansaitsee voittonsa, mutta en kuitenkaan pidä häntä maailman parhaimpana kuskina.
Vaikka hän onkin monin kertainen maailman mestari, ovat pari viimeistä mestaruutta tullut "helpolla". Vastus on ollut lähes olematonta.
Muistellaampas aikaa jolloin osakilpailuvoitosta pystyi ajamaan seuraavat mm. henkilöt: Grönholm, Mäkinen, Sainz, Burns, McRae, Panizzi, Solberg...
Nyt voitosta ei aja kuin ainoastaan Loeb. Hirvonen ja Latvala sekä Sordo ovat henkilöt jotka ajavat sijoista 2-4.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä kausi on jo paketoitu maailman mestaruuden osalta. Loeb sen vie aivan suvereenisti. Hirvonen ei ajamalla aivan pysy Loebin kyydissä ja sitten tällä ranskalaisella on myös onnea siten, että auto ei hajoa koskaan.

En minä usko että se on edes onnea, vaan sitä että ensinnäkin Citroen on tehnyt perkeleen hyvää työtä auton kanssa ja on saanut kehitettyä siitä paitsi nopean niin myös todella luotettavan, ja toisekseen siitä että kun Loeb on juuri sen piirun verran nopeampi kuin Hirvonen niin hän pystyy esim. usein juuri rallin kolmansina päivinä vähän himmailemaan eikä tarvitse ihan täysillä repiä. Sekin säästää vähän autoa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja sieltähän se voitto taas Loebille tuli... Viisi rallia, yksi voittaja. On kyllä aika hämmästyttävää ylivoimaa tällä hetkellä Loebilta ja Citroenilta. Hirvosen keskeytyksen takia kävi nyt nimittäin vielä niinkin että Sordo nousi yhden pisteen turvin MM-kakkoseksi.

Jari-Matti kärsi ilmeisesti samoista ongelmista kuin Hirvonen, ja tänään aikaa kului hukkaan temppuilevan vesipumpun kanssa. Latvala ei kuitenkaan onneksi joutunut keskeyttämään mutta sijoitus painui kuudenneksi. Parempi sekin kuin taas yksi ulosajo mutta Jari-Matti on tällä hetkellä jopa "pomon pojan" takana MM-pisteissä. Vaikka Wilson on hidas niin hän ajaa varmasti maaliin ja kun tällä kaudella on niin pirun vähän autoja (Argentiinassa taisi olla vain kymmenkunta WRC-autoa) niin pelkästään maaliin ajamallakin pystyy keräilemään ihan mukavasti pisteitä. Tästä WRC-luokan alennustilasta kertoo sekin että Munchi's-tallin Villagra oli peräti neljäs.

Seuraava kisa sitten Sardiniassa ja sieltäkään ei liene järkevää odottaa mitään muuta kuin Loebin voittoa. Jännittävä ja tasainen taistelu MM-sarjassa siis jatkuu...
 

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikko Hirvonen teki taas tänään paluun jokamiesluokkaan ja ajoi Asfalttikunkku-kisassa EVK-luokan (etuveto/kardaani). Ajoi ajokaavion läpi voittamalla kaikki lähtönsä ja siten koko kisan.
Kisa jatkuu yleisellä luokalla huomenna, jossa Hirvonen myös mukana. On muuten ARP:n porukka rakentanut Mikolle hienon kulkupelin kisoihin.
Lisää kuvia Kemorasta eiliseltä ja tältä päivältä löytyy täältä.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
kaatoja

Wrc.com järjesti sivuillaan äänestyksen, jossa äänestettiin kaikkien aikojen parasta ulosajoa. Ykköseksi tuli Mäkisen 2002 Argentiinan rallin ulosajo. Sivuilla on nähtävissä 20 parasta kaatoa, linkki on http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=242&vid=8

Aika nostalgisia pätkiä ja huomasin, että syy miksi aikoinani seurasin rallia todella tiiviisti ja nyt se on todella paljon vähentynyt oli aikoinaan kuljettajien ja sarjan tasaisuus, sekä tallien määrä. Nyt vain ajetaan kolme päivää ja Loeb voittaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kisa jatkuu yleisellä luokalla huomenna, jossa Hirvonen myös mukana. On muuten ARP:n porukka rakentanut Mikolle hienon kulkupelin kisoihin.

Ja finaaleihin mentiin myös yleisessä luokassa, semifinaalissa auto alkoi lopussa jo vähän puutumaan ja Hirvonen jäi D-finaaliin. Itse D-finaalissa sitten Hirvonen johti lähtöä ja oli nousemassa C-finaaliin kun auto porsi ja lopulliseksi sijoitukseksi jäin näin 18. Mutta kyllä sekin kardaanikalustolla oli kova suoritus ja edelle ehti ainoastaan yksi EVK-luokan auto. Tautisen kova kalusto oli Hirvoselle kyllä rakennettu mutta kyllä mies veikin sitä komeasti ja näki että mikään kädetön kaveri ei ole kyseessä. Tuosta voi tietysti taittaa peistä että onko tuo ihan JM-luokan hengen mukaista rakentaa isolla rahalla tuollaista autoa mutta toisaalta eipä ole Hirvonen ainoa jolla oli kallis auto tuossa kisassa. Ja kyllä minusta Hirvonen teki lajille paljon hyvää PR-työtä joten en minä lähtisi tuosta valittamaan. Mukavan leppoisan oloinen "kansanmies" Hirvonen vaikuttaisi olevan ja aikaa näytti riittävän kaikille.
 

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Ehdottomasti samaa mieltä. "Jalat maassa" olevalta Hirvonen vaikutti noin livenäkin. Ei mitään diivailuja ja etuoikeuksien vaatimisia jne. Hienoa PR-työtä lajin kannalta. Harmi vaan, ettei tekniikka ihan kestänyt finaaleissa. Yhteen asiaan kiinnitin huomiota kun lähtöjä seurailin. Lähes jokaisessa lähdössä Mikko ikäänkuin "nukahti" viivalle ja jäi hieman jo lähtösuoralla, mutta suorilla voimaa autossa oli enemmän kuin tarpeeksi ja Heikki Kovalaisen sanoin "paikkasi hanskalla" eikä yleisön tarvinnut paljon jännittää, että auto lähtisi lapasesta. Lähtötapana oli siis valolähetys 10 sekunnin taululla (taulun näytön jälkeen lähtövalot sammuu 10 sek sisällä). Varikolla liikkuneiden huhujen mukaan OHC-koneisessa Fordissa olisi ollut yli 220hv, tiedä sitten pitääkö paikkaansa. Joka tapauksessa mistään jämäosista ei ollut tehty, sen nyt näki katsomoon asti näkemättä itse pellin alle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Varikolla liikkuneiden huhujen mukaan OHC-koneisessa Fordissa olisi ollut yli 220hv, tiedä sitten pitääkö paikkaansa. Joka tapauksessa mistään jämäosista ei ollut tehty, sen nyt näki katsomoon asti näkemättä itse pellin alle.

Juu, 230 hv:stä on ollut puhetta, ja pikkukone vielä... Varmasti on tehty parhaista mahdollisista osista mutta ei siinä näyttänyt kuitenkaan esim. mitään kovin erikoisia nokkia olevan, kun katselin vähän aikaa kun tekivät remonttia perjantain A-finaalin jälkeen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sardiniassa ajetaan taas rallia ja Suomalaisilla on ollut varsin vahva alku. Jari-Matti Latvala on ajanut kahdelle pätkälle jo pohjat ja johtaa kolmen pätkän jälkeen yli 14 sekunnin erolla Hirvoseen, jolla taas on eroa Loebiin n. 4 sekuntia. Jartsa-Masan vauhti on sitä luokkaa että kohta voitaneen odotella koska paukahtaa taas... Hirvosen pitäisi kyllä pystyä kiristämään vauhtia koska muutaman sekunnin ero Loebiin kakkospäivälle lähdettäessä tietää sitä että Loeb karkaa huomenna taas välittömästi.

Citikka muuten taktikoi tänään ovelasti ensimmäisellä pätkällä kun Sordo laitettiin myöhässä lähtöpaikalle jolloin Hirvonen joutui lähtemään ladulle heti Loebin perään ja menetti näin hieman tuota lähtöpaikkaetuansa. Sordolle rangaistukseksi puolen minuutin aikasakko tuosta myöhästymisestä mutta näin Loeb saattaa taas sen muutaman tarvittavan sekunnin voittaa (ihan kuin Loeb edes tuollaisia tarvitsisi avukseen kun on muutenkin ollut niin ylivoimainen...).


EDIT: Sen verran korjataan että tuo Hirvosen ja Loebin tilanne onkin kääntynyt toisinpäin kolmospätkällä, ja Loeb on siis kakkosena neljän sekunnin erolla Hirvoseen.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös