Mutta kyllä Jari-Matin täytyy silti skarpata, ei hänellä enää kovin moneen hölmöilyyn ole varaa.
Kyllä vaan. Mutta kun miehen, joka muuten täyttää tänään 24 v., suurin ongelma on se, ettei se riitä, jos on pätkällä nopein, vaan pitää myöskin olla nopein jokaisessa yksittäisessä mutkassa, on aika ison ongelman edessä.
Tämän ongelman kanssa mies joutuu nyt siis painimaan ihan tosisaan, kun vaihtoehtona on tuoda auto maaliin varmasti, tyyliin Sordo. Homma ei varmasti ole niin yksinkertainen, kuin nopeasti kuviteltuna voisi ajatella. Löysäät vain hieman kaasua kriittisimmissä paikoissa, ja homma on sillä selvä.
Näin se homma ei tietenkään mene, vaan juttua pitää varmaankin lähteä rakentamaan kokonaan uudelta pohjalta, johon saattaa kuulua myös nuotin tekemisen pienoinen muutos. Tosin yksi ongelma J-M:llä on ollut myöskin se, että tulee hiukan ajettua ohi ja yli nuotista, eikä se välttämättä kestä sitä koko rallin matkaa. Liian monta kurvia on kuitenkin ajettavana, jolloin tuuri loppuu väkisinkin kesken.
Mitä sitten tulee tuohon nuottiin, niin onhan siinä suhteellisen paljon tavaraa, kuten incar-videosta jokainen voi huomata. En sitten tiedä, haluaako J-M edes yrittää tuota muuttaa, koska se on päällisin puolin ihan hyvä nuotti. Tavaraa siis vaan on paljon, ja siinä käy helposti niin, että joku niistä tarkeistä nuoteista menee hiukan ohi, ja sitten onkin romua tulossa lähes varmasti. Saahan nähdä mitä kommenttia herra itse antaa ajamisestaan ja nuotituksestaan, kunhan saa hieman ajatuksiaan kasailla tämän tällin jälkeen.
Jos kuitenkin hiukan puolustelisi kaveria, kun tuota ikää on kuitenkin vasta se 24v, joka ei todellakaan ole kovinkaan paljon, jos verrataan keneen muuhun tahansa. Aika siis vaikka mihin on todella reilusti jäljellä, kunhan jonkun usko, luottamus, ja rahakukkaro kestää noita lukuisia ulosajoja.
Tosin toisessa vaakakupissa painaa vastaan se tosiasia, että niitä MM-osakilpailuja on takana jo niin suuri määrä, että sen kokemuksen turvin pitäisi olla varmemmasta kuljettajasta kysymys.
Tässä olisi MTV 3:n kuvaa autosta. Siitä tuli sitten kerralla varaosa-/testiauto, koska näkyy olevan kaariputki vääntynyt terävälle vekille. FIA:n turvallisuussäännöt eivät jätä mitään sijaa spekuloinnille, vaan rasti tulee tämän korinumeron päälle, ja se on sitten siinä. Vielä niitä aihioita riittää, mutta rajallinen on sekin määrä ihan sääntöjen mukaan, joka voidaan yhden tallin autoihin käyttää.