Ralliketju

  • 1 832 996
  • 14 796

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kovan haasteen on Rantanen itselleen ottanut, kun on tällaiseen projektiin lähtenyt. Mutta ei todellakaan tuomita etukäteen, vaan annetaan mahdollisuus näyttää auton ratissa, mikä hän on miehiään. Toivottavasti saa ajaa kuitenkin testiä ennen kilpailua, koska sitä tarvitaan tottumiseen Mitsun EVO 9:n jälkeen.

Ehdottomasti samaa mieltä. Itse en suoraan sanottuna kannata näitä "eka WRC-kisa Jyskälässä"-projekteja, mutta tosiaan vapaassa maassa saa näissäkin asioissa toimia haluamallaan tavalla. Testiä taatusti tarvitaan ennen Jyskälää, mutta kaikkein hyödyllisintä olisi Rantasen käydä testaamassa yksi kotimaan kisa uudella värkillä ennen h-hetkeä. Tosin tähän kovin harvoin avautuu mahdollisuutta, eli sikäli ehkä toiveajattelua.

Toivottavasti vauhti nyt on joka tapauksessa parempaa kuin N-ryhmäläisen ratissa.

Se on vaan se, että nyt olisi ollut N:ssä Rantasella mahdollisuus iskeä nyrkkiä pöytään ja taistella edes jonkinlaisista ryhmäsijoituksista. WRC:llä kukaan tuskin odottaa juuri mitään...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Timo Jouhki on vauhdissa tänään ilmestyneessä Vauhdin Maailmassa. Mies kertoo kuinka asiat ovat. Kannattaa haalia lehti käteensä tavalla tai toisella
Niin ja on tuo Jouhki kyllä ihme kaveri. Mitä olisikaan suomalainen mm-ralli menestys ilman ko. kaveria. Hattua täytyy nostaa miehelle, paljon on kaveri tehnyt töitä sen eteen että nyt Mikko ja Jari-Matti niittävät mainetta suomelle.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Niin ja on tuo Jouhki kyllä ihme kaveri. Mitä olisikaan suomalainen mm-ralli menestys ilman ko. kaveria. Hattua täytyy nostaa miehelle, paljon on kaveri tehnyt töitä sen eteen että nyt Mikko ja Jari-Matti niittävät mainetta suomelle.
Aika moni muukin, kuin nämä kaksi kuljettajaa, saavat kiittää Jouhkia siitä, että tallipaikka on perseen alle tullut. Oikeastaan vain Grönholm on itse hoitanut neuvottelunsa tallipäälliköiden kanssa, mutta muuten sitten onkin pelkästään Jouhkin suojateista kysymys. Kyseessä on todella ammattimainen manageri, joka ei koskaan polta siltojaan mihinkään suuntaan, vaikka jossain neuvottelussa tulisi takapakkia yllättävässäkin tilanteessa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Olisko minkäänlaista referaattia mahdollista saada? Ovatko asiat siis hyvin, huonosti, vai hyvin huonosti?

Pääasiassa juttu käsitteli sitä mitä Jouhki on itse tehnyt suomalaisten kuljettajien eteen ja siitä mitä mieltä hän on rallin nykytilanteesta. Äkkiseltään joku voisi päätellä tekstin perusteella että mies kehuu itseensä, mutta itse en saanut sellaista kuvaa. Mutta kannattaa lukea ko. teksti
Jouhki lyttäsi aika hyvin FIA:aa ja edes mennyttä Shekhar Mehtaa jotka meinasivat käsittämättömillä kikkailuillaan tuhota rallin.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän uutisen mukaan Subarun toinen tehdastalli olisi menossa norjalaiselle Adapta-tallille, joten turskarahat taitavat taas puhua. Elikkä näin Tommi Mäkinen Racing ei olisi lähdössä MM-sarjaan.

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2008/06/666000

Kuskit olisi tietenkin norjalaisia joista toinen taitaisi olla tallissa nykyäänkin ajava Mads Östberg. Toiseen sitten havitellaan kokeneempaa norjalaista, joten tässäkö sitten aukeaa Petter Solbergille jatkopaikka MM-sarjaan? Tosin uutisessa mainitellaan talli tavoittelee velipoika Henning, mutta hänellä on sopimus Stobartin kanssa myös ensi kaudesta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikko Hirvonen palaa juurilleen ja osallistuu tänä kesänä Jokamiesluokan Kardaanikunkku-kilpailuun. Aika mielenkiintoinen veto, joka tulee varmasti vetämään katsojia paljon jo muutenkin suosittuun kilpailuun. Luulisin että kalusto tulee olemaan viimeisen päälle ja todennäköisesti ei ihan huonoimmasta päästä ole kuljettajakaan, joten on kyllä mielenkiintoista nähdä mihin vauhti riittää. Joka yhtään on joskus jokkista seurannut niin tietää että siellä saa kyllä päästellä todella kovaa mikäli haluaa pärjätä vaikka ratissa olisi sitten rallin MM-sarjaa johtava mies, vaikka jokkista usein väheksytäänkin lajina. Hieno homma että ehkä yksi mielenkiintoisimmista ja viihdyttävimmistä moottoriurheilulajeista saa todennäköisesti vähän ansaitsemaansa julkisuutta Hirvosen myötä, ja hienoa että Hirvonenkin muistaa mistä on lähtenyt alunperin liikkeelle.

Kilpailuhan ajetaan siis Kaanaan radalla 26.-27.7. Lisää tietoa tämän linkin takaa: www.lempaalanua.net
 

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikko Hirvonen palaa juurilleen ja osallistuu tänä kesänä Jokamiesluokan Kardaanikunkku-kilpailuun.

Jokkis.net:n foorumilla spekuloivat enemmän tai vähemmän vakavasti, että jollain ekkerillä olisi liikenteessä.

Sinänsä hieno homma, että ovat saaneet järjestettyä tuollaisen spesiaalin kisoihin. Varmasti tuo extrayleisöä paikan päälle, varsinkaan kun koko viikonlopun lippuhinta ei kuitenkaan ihan ökykallis ole (15€/vkl). Jokkishan on muutenkin vähän AKK:n "hampaissa" ostotarjoussääntöineen ja jatkuvine sääntömuutoksineen.

Hieno ja yleisöön menevä laji, joka melkein kyllä ansaitsisi oman ketjun oikean ralliketjun rinnalle. Eikä tuota nyt niin kauhean tylsä ole ajaakaan...
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Timo Jouhki on vauhdissa tänään ilmestyneessä Vauhdin Maailmassa. Mies kertoo kuinka asiat ovat.

No niin, luettu on. Vähän kaksijakoiset fiilikset jäi. Tuntui jutussa tärkeintä olevan Jouhkin merkittävyyden pönkittäminen, ja kaikki muu jäi toiselle sijalle. Ropsit Jouhkille ilman muuta kuuluu, sitä en kiellä, mutta henkilökuvan ja rallimaailman taustojen avaamisen olisi toki voinut ehkä tehdä hieman neutraalimmallakin tavalla. Mehtaan kohdistuva kritiikki oli kyllä osuvaa ja sinänsä oli mukava lukea mitä Jouhki ajattelee FIA:n touhuista ja sääntömuutoksista. Itsestäni tuntuu vaan kovin huolestuttavalta, että ISC:n (MM-sarjan kaupallisen oikeudet omaava pulju) touhuihin Jouhki tuntuu olevan kohtuullisen tyytyväinen, mutta itse tuote ryytyy syvällä tuotteessa. Kun tuote surkastuu, näivettyy pian myös pääoma sen markkinoinnista/televisioinnista ja tätä kautta koko MM-sarjan joutaa hautaan. Helvetin ikävä skenaario, mutta nämä 16 osakilpailun sarjat, keirrätyssysteemit, kaikkien järjestäjien takalistojen nuoleskelut, tekniikkasääntöjen kanssa venkoilut ja muut ihmeellisyydet ei vaan kauan vie kaataakseen koko homman.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jokkis.net:n foorumilla spekuloivat enemmän tai vähemmän vakavasti, että jollain ekkerillä olisi liikenteessä.

Joo, ilmeisesti Parkkisen Teron tekemällä Escortilla on mukana joten autonkin puolesta vauhdin pitäisi riittää miehestä puhumattakaan. Mutta kävi miten kävi niin lajin kannaltahan tällainen on helvetin hieno juttu, kun ei näitä rallitähtiä liian usein nähdä täällä suomen kamaralla ajamassa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Kaikki joilla näkyy MTV3 Max, kannattaa hyökätä ruudun ääreen, kohta rallicrossin EM-sarjan Ruotsin osakilpailun 1-divarin A-finaali ja paalupaikalla Marcus Grönholm...

EDIT = On se huikea rattimies, huh huh! Uran ensimmäinen crossin EM-kisa ja paalulta upeaan voittoon! Ei muuta kuin täyttä ohjelmaa kasaamaan ensi kaudeksi ja Euroopan mestaruutta metsästämään.
 
Viimeksi muokattu:

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jokamiesluokan SM on yleisen luokan osalta ajettu tänä viikonloppuna Kotkassa. Osallistujia yllättävän vähän SM-kisoihin, vain 240 kun esim. keväällä Kemoran Asfalttikunkussa oli yleisessä luokassa lähemmäs 350 kuljettajaa.

Tulokset:
1. Joni-Pekka Rajala
2. Kai Uusi-Äijö
3. Esa Kirsilä
4. Petri Laitinen
5. Antti Harju

Oli muuten todella jännä tuo EM-rallicrossin osakilpailu, jäätävää ajamista Grönholmilta. Ei Bossen päätä näemmä paljon huimannut vaikka pientä pusua puskuriin tulikin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
On se huikea rattimies, huh huh! Uran ensimmäinen crossin EM-kisa ja paalulta upeaan voittoon! Ei muuta kuin täyttä ohjelmaa kasaamaan ensi kaudeksi ja Euroopan mestaruutta metsästämään.

Kun ottaa huomioon, että EM sarjan 1 divisioonassa taso on tosi kova niin voitto heti ekassa kisassa on todella mahtava saavutus. Rattimies on aina rattimies. Olisi kyllä mahtava juttu jos Busse saisi jostain kasattua ensi kaudeksi toimivan paketin jolla pääsisi ajamaan täyden sarjan

Isoista rahoista on kyse myös tässäkin moottoriurheilussa,täysiverinen ja erittäin kilpailukykyinen 1. divisioonan Fiestan hinta on n. 240000 euroa. Tosin auton lisäksi tarvitaan suunnattomasti muuta kalustoa, joten puhutaan varmaankin n. 1 miljoonan euron summasta / kausi ?
Ihan omalla rahalla ei Busse varmaan lähtisi satsaamaan, mutta ei luulisi olevan vaikeaa saada sponsoreita Suomesta ja kun kaveri taittaa tuon Ruotsin kielenkin hallita aika hyvin niin varmasti voisi Ruotsin puoleltakin rahoitusta löytyä. Autohan jolla Marcus nyt ajoi oli Andreas Erikssonin auto ja keväällä Erikksonilla oli rakenteilla 2 kpl 1. divisioonan Fiestaa, joista toinen oli "vapaana"...

Mikä olisikaan parasta jo ennestään huikeassa suosiossa olevalle EM sarjalle, kuin 2 kertaisen ralliautoilun Maailman Mestarin tuleminen sarjaan. Ja kun Em sarjan suomenosakilpailustakin on puhuttu julkisuudessa lisäisi sekin lajin suosiota suomessa. Matti Alamäen ajoista on jo liian kauan aikaa
 

CamNeely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
PunaMustaValko, Black&Gold, altavastaaja
Ja kun Em sarjan suomenosakilpailustakin on puhuttu julkisuudessa lisäisi sekin lajin suosiota suomessa. Matti Alamäen ajoista on jo liian kauan aikaa

Oli muuten jäätäviä tapahtumia noi EM-rallicrossit 80-luvun lopulla Ahvenistolla. Veti ihan vertoja Suurajoille noin tapahtumana. Mahtavia vääntöjä Alamäen ja Skankken välillä. Tuon kun saisi vastaavana takaisin niin ei tarttisi epäröidä lähtiskö vai ei. Kylkeen vielä Jorma Pulkkisen mukahauskat selostukset paikanpäällä (no oli sillä ihan hyviäkin juttuja). Ja porukkaa oli aivan helvetisti. Parhaana muistona kun Alamäki ohitti Skankkeen viimeisellä kierroksella ja voitti kisan. Olisko ollu sillä keltaisella (yli 900 hv) Porschella. En muista vuotta..
Grönholm olisi sellainen valttikortti, jolla yleisö ja vanha tunnelma saataisiin ehkä takaisin.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Kun eilen ilmestyi katsojaopas niin on varmasti aika ruveta miettimään rallisuunnitelmia. Omia suunnitelmia haittaa (taas) työt, mutta lauantaina pitää ainakin lähteä kiertämään reitille!

Mitäs mieltä porukka on reitistä kun nyt on tarkempaa tietoa ja kuinka pitkällä suunnitelmat jo on? Kaksi viikkoa maailman parhaimpaan ralliin!
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Sorry tuplaviesti, mutta pakko laittaa uusi että saa tämän esille jos vaikka sais vastauksia... : )

Kukaan muu palstaveljistä ei ilmeisesti ole lähdössä jyskälään... no, itse yritän karata töistä pari tuntia ennemmin perjantaina ja sitten kerkeäisi jukojärvelle vielä katsomaan. Mutta lauantaina olisi tarkoitus kiertää koko päivä. Himos, kaipolanvuori, juupajoki/väärinmaja voisi olla oikeinkin sopiva aikataulu. Kaikissa kerkeäisi katsomaan kaikki aika varmasti.

Onkos kenelläkään mielipiteitä mihin kannattaisi kaipolanvuoreen mennä katsomaan? Ei ole minkäänlaista kokemusta/näkökulmaa ko. EK:sta.
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Kyllä varmasti tämänkin palstan kirjoittajia enemmän on lähdössä kuin me kaksi, itsellä suunnitelmissa lähteä jo torstaina kohti sora-sirkusta. Ensimmäinen etappi kun täältä lähdetään on kiertää tuo Kaipolanvuori läpi, jotta näkee millainen reitti on ja mihin kannattaa mennä, kun ei itsellänikään omakohtaista kokemusta ole ko. ek:sta. Sieltä Jyväskylän keskustan kautta Mökkiperälle ja majoitus kuntoon. Aamulla sitten pirteänä(?) ylös ja reitille, ensimmäinen kierros kerkeää katsomaan kokonaan ja toisestakin parisen kymmentä, kunnes matka suuntaa Jukojärven loppuun. Sieltä sitten karavaani siirtyy Himokselle. Samanlainen lauantai reitti tulee olemaan itsellänikin kuin Olpalla, päivän vikan pätkän kanssa vähän miettimistä meneekö Juupajoelle vaiko Väärinmajalle.

Kyllä tätä viikonloppua on odotettukkin sen vuoden verran, ja kohta se on ovella, toivottavasti odotus palkitaan ja näkisi kunnon ajolinjoja ja kovaa kyytiä, kaato jos toinenkaan ei olisi pahitteeksi jos sattuu tallentumaan filmille.

Toivottavasti Mikko ja J-M pystyvät kukistamaan ranskalaisen tänäkin vuonna.

-Stouni-
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
kunnes matka suuntaa Jukojärven loppuun.

Viime vuonna tuolla oli kyl aika paljon autoja ja nyt kun se toinen parkki on ilmeisesti pois niin voipi olla tiedossa melekooset siirtymät jaloin... no, itsekkin tuonne olen suunnitellut menevän jokatapauksessa, vaikka "pelipaikkana" tuo on sen verran levennyt/oikaistu, että tuskin toimii... tai niin, eihän se ole toiminut enään muutamaan vuoteen : )
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Onkos kenelläkään mielipiteitä mihin kannattaisi kaipolanvuoreen mennä katsomaan? Ei ole minkäänlaista kokemusta/näkökulmaa ko. EK:sta.
Viime vuonna tuli ajettua ko. erikoiskoe läpi, mutta kun emme löytäneet mitään sopivaa paikkaa, niin menimme eri pätkälle. Tasaista maastoa sieltä löytyy, mutta ahtaita paikkoja oli varsinkin alussa, mutta nyt ne ovat siis lopussa. Puut ovat käytännössä tiessä kiinni, joten ajolinjalta ei juurikaan saa poiketa. Pätkä ei kuitenkaan ole sitä tyypillisintä Jyväskylää.

Suosittelen kuitenkin, että ajat pätkän läpi, niin näet sen itse, jolloin voit tehdä päätöksen, kannattaako sinne jäädä katsomaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eipä mennyt Hirvosen Mikolla sitten jokkiksen Kardaanikunkku ihan putkeen, vaan noutaja tuli jo kahden lähdön jälkeen välierissä. Ilmeisesti siellä on jotain kolistelua ollut kun ainakin Hirvonen itse oli saanut varoituksen kiilaamisesta ja joku toinenkin samassa lähdössä oli saanut mustavalkoisen lipun. Hirvonen lähdön viimeinen ja kisa loppui siihen. Yleisölle varmaan pieni pettymys kun Hirvosen ajoa ei nähty sitten kuin sen kahden lähdön verran.

Vaan kun "kenraali" ei mennyt ihan putkeen niin toivottavasti sitten Jyväskylässä menee paremmin.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Eipä mennyt Hirvosen Mikolla sitten jokkiksen Kardaanikunkku ihan putkeen, vaan noutaja tuli jo kahden lähdön jälkeen välierissä. Ilmeisesti siellä on jotain kolistelua ollut kun ainakin Hirvonen itse oli saanut varoituksen kiilaamisesta ja joku toinenkin samassa lähdössä oli saanut mustavalkoisen lipun. Hirvonen lähdön viimeinen ja kisa loppui siihen. Yleisölle varmaan pieni pettymys kun Hirvosen ajoa ei nähty sitten kuin sen kahden lähdön verran.

Tulipa Nesterallin lämmittelyksi käytyä kardaanikunkussa tänään ja tässä olisi lyhyt analyysi tuosta välierälähdöstä: Mikko sai hyvän startin, mutta toinen mutka leveäksi (taisi pientä apua tulla, mutta varmaksi en kontaktia pääkatsomosta nähnyt) ja hän jäi neljänneksi. Puolen kierroksen kohdalla Mikko yritti innokkaasti nousta jo toiseksi, mutta tila loppui kesken ja pyörähdyksen jälkeen peli oli menetetty. Lopussa huomasi kuinka nopea mies/auto oli, sillä hän ehti ajaa vielä porukan kiinni ja moni maaliintulon jälkeen manasi sitä että kyseessä oli vain kahden kierroksen kisa, eikä aikaa ohituksiin ollut. Tuo mustavalkoinen lippu taisi tulla viimeisen mutkan ohitusyrityksestä, joka päättyi kanssakilpailijan pyörähtämiseen maaliviivalla.

Mikkoa haastateltiin kilpailuntauolla ja hän lupasi saapua ensivuonna yrittämään uudelleen, jos rallikiireet eivät sitä estä. Toivoa sopii että Mikko ensivuonnakin paikalle ehtii, sillä tänään oli kunkun ennätysyleisö. (silmämääräisesti sanoisin että yleisömäärä oli samaa luokkaa kun pari vuotta sitten ajetussa yleisen luokan sm-kisassa samalla radalla)


Mutta takaisin asian ytimeen eli Neste ralliin, onkos täällä heittää vinkkiä mihin kohtaan kannattaisi mennä katsomaan Vellipohjan pätkää?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikkoa haastateltiin kilpailuntauolla ja hän lupasi saapua ensivuonna yrittämään uudelleen, jos rallikiireet eivät sitä estä. Toivoa sopii että Mikko ensivuonnakin paikalle ehtii, sillä tänään oli kunkun ennätysyleisö.

Ilmeisesti myös ennätysmäärä ostotarjouksia on ollut Mikon autosta, vai pitäneekö tuo yli 400 tarjousta paikkansa? Edellinen ennätys oli muistaakseni n. 340 tarjousta.

EDIT: Pitäähän se paikkansa, 438 tarjousta Hirvosen Fordista. Aika hurja määrä.
 
Viimeksi muokattu:

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Tulipa Nesterallin lämmittelyksi käytyä kardaanikunkussa tänään ja tässä olisi lyhyt analyysi tuosta välierälähdöstä: Mikko sai hyvän startin, mutta toinen mutka leveäksi (taisi pientä apua tulla, mutta varmaksi en kontaktia pääkatsomosta nähnyt) ja hän jäi neljänneksi. Puolen kierroksen kohdalla Mikko yritti innokkaasti nousta jo toiseksi, mutta tila loppui kesken ja pyörähdyksen jälkeen peli oli menetetty. Lopussa huomasi kuinka nopea mies/auto oli, sillä hän ehti ajaa vielä porukan kiinni ja moni maaliintulon jälkeen manasi sitä että kyseessä oli vain kahden kierroksen kisa, eikä aikaa ohituksiin ollut. Tuo mustavalkoinen lippu taisi tulla viimeisen mutkan ohitusyrityksestä, joka päättyi kanssakilpailijan pyörähtämiseen maaliviivalla.

Kyllähän Mikko rattimiehiä on ja voittanutkin Kardaanikunkun nuorten luokan vuonna 1998. Hieno oivallus kilpailun järjestäjiltä ja hienoa pr:ää lajille. Tietysti suuri kiitos menee Hirvosen ja Fordin suuntaan, jotta tämän tason mies nähtiin kilpailemassa tällaisessa kilpailussa.

Eipä tainnut Mikon auto olla myöskään hitaimmasta päästä, vaikka kahteen lähtöön urakka jäikin. Tuo tarjousten määrä on kyllä hirmuinen, vaikka olihan auto kyllä aivan vimpan päälle tehty ja erittäin nopea. Paljonkohan on uponnut rahaa tuohon projektiin?

Ekassa lähdössä Mikko ajoi toiseksi ja itsensä suoraan välieriin varsin mallikkaalla ajolla. Autokin näytti kulkevan mukavasti. Tuossa toisessa lähdössä Hirvosen jäi sitten vissiin vähän kolistelemaan muiden kuljettajien kanssa ensimmäisessä mutkassa ja tipahti neljänneksi. Tuo sijoitus olisi riittänyt jatkopaikalle, mutta mies lähti ahnehtimaan ja huonosti kävi. Hienosti ajoi muut uudestaan kiinni, mutta enemmän kosmetiikkaa tuo tuossa vaiheessa oli. Olisi vähän malttanut, niin tuolla nopeudella ja tuolla autolla olisi varmasti tienannut jatkopaikan.

Mikkoa haastateltiin kilpailuntauolla ja hän lupasi saapua ensivuonna yrittämään uudelleen, jos rallikiireet eivät sitä estä. Toivoa sopii että Mikko ensivuonnakin paikalle ehtii, sillä tänään oli kunkun ennätysyleisö. (silmämääräisesti sanoisin että yleisömäärä oli samaa luokkaa kun pari vuotta sitten ajetussa yleisen luokan sm-kisassa samalla radalla)

Kilpailun alku siirtyi 30 min sen vuoksi, että lippuluukulle oli 6 km jonot (en nyt ihan tähän usko, että näin pitkät olisivat jonot olleet). Kyllähän Hirvonen väkeä paikalle veti ja katsomot pullistelivat mukavasti. Ensi vuonna sitten uudestaan, toivottavasti paremmalla menestyksellä.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaan, eipä vetänyt Hirvonen katsojia viime- viikon torstaina eteläisen keskisuomen sorarännille, jossa hän testasi autoaan n. 300 km:n matkan verran.
Testipätkä oli vajaan 10 km:n mittainen, joten huippuvauhtia oli katselijalle nähtävissä yli 30- kertaa testipäivän aikana.

Suurin osa väestä kuului testaushenkilökuntaan, joista valtaosa oli brittejä,- sekä Hirvosen tuttavista ja sukulaisista.

Tunnelma oli leppoisa ja illan päätteeksi sekä kuljettajat ja testihenkilökunta vaikuttivat tyytyväisiltä vauhtiin. Ja, kyllä sitä riittikin. Siis, noin 30- kertaa sama,- erittäin kovavauhtinen pätkä ilman ongelmia täysiä vedettynä- oli näkemisen arvoinen.

Edellisenä päivänä J-M Latvala oli suorittanut samalla autolla vastaavan rupeaman, yhdellä pienellä kauneusvirheellä ojan penkalle, mutta ei vaarallisesti. Tosin kytkin taisi tulla poltettua siinä irti yrittäessään, mutta pienen remontin jälkeen testi sujui moitteettomasti.

On kyllä sanottava, että se,- joka meinaa tuon kaksikon edellä olla,- on ajettava helvetin lujaa. Enkä usko, että sellaista vauhtia on edes olemassa, vaan jos noin käy,- sen edellytys on jommankumman kaksikosta ongelmaa jollain osa-alueella. Nopeimmat tulevat olemaan Latvala-Hirvonen- tai päinvastoin.

Oli siellä sen verran leppoisa tunnelma, että tulivat minullekin ehdottamaan: "Osta moottori, ettei poikien tarvitse viedä sitä Englantiin." Moottori oli siis vaihtokone testiautoon, jota ei tarvinnut käyttää.
Minä kysyin: No, mitä maksaa. Vastaus: 85.000 euroa. Minä siihen: Jaha, nyt ei kyllä sattunut tänne korpimetsään sellaista summaa lompakkoon mukaan, että jos sitten ensi kerralla,,,
Näin koneen.- Komea oli, kiiltäväkin. olisihan siinä oma Focukseni saanut hieman lisäpuhtia kauppamatkoille, mutta kun,,,,

No, huumoria tottakai.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Perhana, kun tekis mieli mennä Neste ralliin, mutta enpä taida tänä(kään) vuonna päästä.

Mutta siitä huolimatta pyrin kotona seuraamaan sitä mahdollisimman tiiviisti. Toivon, että Hirvonen tai Latvala voittaa, mutta vähän pelkään, että Loeb voittaa. Tai itse asiassa Loeb ei sittenkään voita :D Pakko sen on olla jompikumpi suomalaisista, toisaalta ehkä mielummin Hirvonen, joka voittaa tänä vuonna myös maailmanmestaruuden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös