Mainos

Ralliketju

  • 1 865 232
  • 15 013

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jari-Matti hakee selvästikin rajojaan muihin verrattuna. Ja se hakeminen on kyllä näyttänyt kaikille, että sitä vauhtia kaverista löytyy aina mestaruuteen asti. Vielä Jari-Matille käy niin, että virhe tulee liian helposti, mutta aikaa luotettavuuden hakemiseen on jäljellä.

Tämä päivä taas antoi hyvän näytteen J-M:n vauhdista, kun nopein aika syntyi päivän jokaiselle erikoiskokeelle. Lähtöpaikka Mikkoon ja Loebiin verrattuna oli toki hyvä, mutta siitäkin huolimatta vauhti oli koko päivän huippuluokkaa.

Kaksi päivää nyt kun on takana, niin Loebin johto Ford-kaksikkoon on 29,4 sekunttia. Mikko ja Jari-Matti ovat siis tasa-ajalla toisella sijalla. Lähtöjärjestyksen huomiselle antaa kilpailun ensimmäinen EK, jossa Jari-Matti oli Mikkoa nopeampi. Näin Mikolle tulee pienoinen etu tien puhdistumisen muodossa. Alkuunhan ei tuota irtosoraa otettu kovinkaan vakavasti, mutta kilpailun kuluessa on huomattu sen olevankin varsin suuressa roolissa EK-tuloksia ajatellen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Pitkästä aikaa ralli jossa top 5 kuljettajat ovat 2 min sisällä toisistaan kun on vaan 2 ek:ta ajamatta. Yleensä erot ovat olleet jotain ihan muuta.
Hyvin koittaavat Mikko ja Jari-Matti ahdistaa Sebastienia mutta matka vaan loppuu kesken.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin koittaavat Mikko ja Jari-Matti ahdistaa Sebastienia mutta matka vaan loppuu kesken.

Tallimääräyksellä tilanne on suomalaisten keskinäisen kilpailun osalta jäädytetty kolme ek:ta ennen maalia. Eikös nämä tallimääräykset ole kiellettyjä vai muistanko väärin?

Yksi pätkä jäljellä ja Hirvosen ero Loebiin on 12,9 sekuntia. Taitaa olla liian suuro ero kiinni ajettavaksi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eikös nämä tallimääräykset ole kiellettyjä vai muistanko väärin?
Kiellettyjä ja kiellettyjä. Vaikea kysymys, johon selvää vastausta ei ole edes antaa. Moottoriurheilussa yleensäkin lajista riippumatta on pyritty nämä selvät ohipäästämiset kitkemään pois, koska se ei palvele lajia eikä siihen liittyvää bisnestä mitenkään. Aikanaan näitä nähtiin tavalla, joka ei päänsilityksiä kaipaa. Nopeampi kuljettaja ajoi melkein erikoiskokeen maaliin, ja jäi odottamaan paikalleen, että se hitaampi tulee takaa ohi. Tätä tehtiin silloin, kun erot olivat suuria, mutta keulassa väärä kuljettaja. Myös F1 on kokenut vastaavia tilanteita, kun Schumin tallikaverit ovat joutuneet päästämään hänet edelleen. Sitten kun se homma tehdään tökerösti maalisuoralla juuri ennen ruutulippua, niin se ei ole kaunista katsottavaa lajin kannalta. Uskottavuus siinä kovimmalla koetuksella on.

Rallissa tämä tilanteen jäädyttäminen tallikaverusten kesken onnistuu nykyisin huomattavasti helpommin, koska autoihin saadaan väliaikatilanteita. Näin ollen sitä vauhtia pystytään säännöstelemään pitkin erikoiskoetta sopivasti ajamatta kuitenkaan tallikaverista ohi.

Se määräys on kuitenkin hyväksyttävä tässäkin tapauksessa, koska Mikko ja Jari-Matti ovat vain palkkatyöläisiä, ja heidän kuuluu kunnioittaa esimiehen käskyä. Aikaa kuitenkin sen eron tekemiseksi puolin ja toisin on ollut molemmilla kaksi ja puoli päivää. Sekin pitää muistaa tässä kohtaa, että tallipisteet ovat äärettömän tärkeitä teameille. Raha sielläkkin taustalla tietysti vaikuttaa, jolloin nämä määräykset on tavallaan helpompi ymmärtää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kyllä oikein hyvältä näytä tuo Hirvosen vauhti, ei vaan tahdo riittää Loebia vastaan - eikä edes Jari-Mattia. Mutta toisaalta Hirvosen varmuus on niin kovalla tasolla että tällä pistelaskusysteemillä saattaa hyvinkin taistella mestaruudesta jos Loebille tulee jatkossakin jokunen nollakisa. Jari-Matti on taas huiman nopea mutta virheitä tulee vielä liikaa. Ne kun saa karsittua pois niin tuota miestä ei pitele itse Loebkään.

Atkinson on kyllä yllättänyt tällä kaudella oikein kunnolla, lopultakin otteisiin on löytynyt varmuutta ja MM-sarjan kolmas tila Subarulla on kova suoritus. Mikäli loppukausikin menee näissä merkeissä niin saattaa hyvinkin taistella MM-sarjan kolmospaikasta Jari-Matin ja Sordon kanssa. Tallikaveri Solbergilla taasen jo neljä nollakisaa putkeen, ilmeisesti motivaatio on täysin mennyttä.

Suzukin kausi on lupaavahkon alkukauden jälkeen mennyt aivan persiilleen. Autoissa on jatkuvasti jotain vikaa ja hyvien tulosten tekeminen näyttää täysin mahdottomalta. Kuinkahan pitkään tehtaan johto katselee tuota ennen kuin rahahanat käännetään kokonaan kiinni?
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kauan kaivattu uutinen

Kerrassaan loistava uutinen, totta tosiaan. Kädet on kyynärpäitä myöten ristissä, jotta uusi Subbe olisi kilpailukykyinen ja luotettava, jotta merkki nousisi taas haastamaan FOrdin ja Citikan. Olis hieno homma, jos A. Alen sais kyseisenlaisen värkin alle ensi kaudeksi. Subbehan hamuili Latvalan perään viime kaudella, mutta se suomalainen jäi saamatta...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mahtaakohan tulla Suomesta tämä toinen Subaru-talli ?

Sama tuli minullekin mieleen kun näin tuon uutisen, eikös se Tommi jo joskus puhunut että olisi kiinnostunut laajentamaan toimintaa WRC-kalustonkin puolelle? Toivottavasti myös ainakin yksi kuskeista tulisi suomesta, vaikkapa tuo huhuiltu Alen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Sama tuli minullekin mieleen kun näin tuon uutisen, eikös se Tommi jo joskus puhunut että olisi kiinnostunut laajentamaan toimintaa WRC-kalustonkin puolelle? Toivottavasti myös ainakin yksi kuskeista tulisi suomesta, vaikkapa tuo huhuiltu Alen.

Niin sama kävi itselläkin mielessä. En vaan sitä ääneen sanonut. Olisihan se tosi kovan luokan "pommi" jos Mäkinen pyörittäisi tätä "satelliitti" -tallia. Silloin olisi todella suuret mahdollisuudet siihen, että toista autoa ajaisi oikeasti Suomalainen kuski.
Anton on tällä hetkellä varteenotettavin uusi suomalainen rallitähti, joka tulee jossain vaiheessa lyömään itsensä huipulla läpi.


Olisi siinä taas vähän ihmettelemistä ulkomaalaisille, kun Suomesta tulisi 4 tehdaskuskia. Olettaen, että Suzuki ja Garde jatkaa ensi kaudella.
Vauhdin Maailman nro:ssa 4/08 on todella kattava kirjoitus Tommi Mäkinen racing:Stä. Jutun alussa on jo teksti: Prodrive on seurannut Mäkisen yritystoimintaa huolissaan - eikä ihme -nyrkkipajasta on kasvanut lyhyessä ajassa oikea tehdas.
Hattua täytyy kyllä Tommille nostaa. "Tyhjästä" lähdetty liikkeelle ja tällä hetkellä liikevaihto on n. 5 miljoonaa euroa ja vakituisia työntekijöitä on 16 !

Odotellaan mielenkiinnolla seuraavat viikot, niin ollaan jo varmasti paljon viisaampia. Tommi saisi kyllä varmasti Japanin päästä täyden tuen Subarun organisaation puolesta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hirvosella on tyylilleen uskollisena ollut vaisuhko ensimmäinen päivä, eroa kärkeen jo hieman vajaat puoli minuuttia. Latvala aloitti hyvin mutta oli nelospätkällä osunut kiveen ja rikkonut etupyöränsä. Johto suli siihen ja Citroen-kaksikko karkasi ohi. Eroa ei tosin ole vieläkään kuin vähän rapiat 6 sekuntia. Jos tilanne pysyy samankaltaisena tämän päivän ja Hirvonen saa yhtään vauhtia lisää niin aika tasaisen taisto voi tulla voitosta.

Gardemeisterilla ei kulje vieläkään. Ongelmia, ongelmia, ongelmia ja vielä lisää ongelmia. Ei näytä oikein hyvältä tuo Suzukin touhu, minkäänlaista kehitystä ei näytä tapahtuvan. Itse asiassa näyttää että talli jää vain koko ajan lisää kärjestä. Kuinkahan kauan tehtaan johdolla kestää kantti katsoa tuota touhua, ja mitkä ovat sitten toimenpiteet kun se kantti ei enää kestäkään?
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Ei näytä oikein hyvältä tuo Suzukin touhu, minkäänlaista kehitystä ei näytä tapahtuvan. Itse asiassa näyttää että talli jää vain koko ajan lisää kärjestä. Kuinkahan kauan tehtaan johdolla kestää kantti katsoa tuota touhua, ja mitkä ovat sitten toimenpiteet kun se kantti ei enää kestäkään?

Kuinka sitä kehitystä tapahtuisikaan kun eivät ole Ruotsin jälkeen edes testanneet autoa? Melekoosta pelleelyähän tuo Suzukin toiminta tällä hetkellä on, kun nähdään vaiva jne. ja sitten ei panostetakkaan tosisnansa hommaan kun h-hetki koittaa.

Toivottavasti nämä asetelmat pysyisivät tämän päivän loppuun niin näyttäisi ihan hyvältä Suomalaisittain huomista ajatellen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuinka sitä kehitystä tapahtuisikaan kun eivät ole Ruotsin jälkeen edes testanneet autoa? Melekoosta pelleelyähän tuo Suzukin toiminta tällä hetkellä on, kun nähdään vaiva jne. ja sitten ei panostetakkaan tosisnansa hommaan kun h-hetki koittaa.

Niinpä, jotensakin tuntuu ihan järjettömältä koko touhu. Että panostetaan iso kasa rahaa tuollaiseen juosten kustuun projektiin, kun luulisin että suhteellisen pienellä lisäpanoksella tuosta projektista saataisiin sellainen että siitä olisi merkille jotain hyötyäkin. Ei ihme että kaikki ammattimiehet lähti tallista jo hyvissä ajoin, tuloksen tekeminen on aika vaikeaa kun siihen ei anneta edes minkäänlaista mahdollisuutta.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Joo, mielenkiintoista on tosiaan nähdä, liittyykö Tommi Mäkinen joukkoineen mitenkään tuohon uuteen talliin, vai toimiiko se samalla taktiikalla, mitä Fordilla on nyt käytössä parinkin teamin osalta. Voi tietysti olla, että oikea vastaus muodostuu näistä kahdesta mallista yhdistettynä vaihtoehtona. Miesmäärä jokaisella osa-alueella tällä hetkellä on jokatapauksessa Puuppolassa aivan liian pieni ajattamaan kahta wrc-autoa koko mm-sarjan läpi.

Mahdollisia kuljettajia, kun tuohon uuteen Subaru-talliin mietitään, niin tietysti Alen voisi olla yksi vaihtoehto, mutta se fakta on myöskin olemassa, että Anton on ajanut viime aikoina aivan liian vähän kilpaa. Kilometrejä pitäisi saada yksinkertaisesti paljon lisää pitkistä kilpailuista, siis mm-ralleista. Suomessa on tällä hetkellä kaksi parempaakin vaihtoehtoa olemassa, nimittäin Juho Hänninen, ja Jari Ketomaa. Mutta kuten jokainen tietää, ei nämä paikat ole mitään itsestään selvyyksiä, vaan taustavoimat pitää olla kunnossa, että tallikuskina wrc-autolla voi mm-sarjaa kierrellä. Suomalainen kuljettaja on kuitenkin isossa huudossa maailmalla, joten suomalaisilla on pullat paremmin uunissa, kuin monen muun maan kansalaisilla.

Mitä sitten tulee meneillään olevaan Kreikan ralliin, niin heti ensimmäiseksi on kehuttava Dani Sordon suoritusta eiliseltä päivältä. Ehdottomasti paras rallipäivä häneltä koskaan soralla ajettuna. Fordkaksikolla kävi astetta huonompaa tuuria, kun rikkoivat autonsa ilmeisestikin samaan kiveen, vaikka Hirvonen ei tunnustanutkaan ajaneensa mihinkään normaalia suurempaan kiveen. Se on kuitenkin selvä, ettei tukivarsi petä ilman kovaa iskua. Sen verran vahvasta osasta on kuitenkin kysymys. Tänään on kuitenkin pitkä ja rankka päivä edessä, ja sekä Jari-Matilla että Mikolla on kummallakin nyt hyvä lähtöpaikka, joten nousuakin on mahdollista tehdä, jos vaan ilman virheitä pystyvät ajamaan.

Tuo Suzukin touhu on kyllä valitettavaa, kun testin loistavat poissaolollaan, ja samalla auton luotettavuus on mitä on. Tuskinpa se muuttuu mihinkään kauden aikana, vaikka arvokasta tietoa jokaisesta ralleista saavatkin. Kyllä he rahaakin ovat käyttöönsä saaneet, mutta käsittääkseni ne rahat ovat jostain käsittämättömästä syystä päätyneet osittain väärälle tilille. Sen mitä näistä Tonin kommenteista on huomannut, niin tuntuu että miehelle on pistetty sanat suuhun jo valmiiksi. Median edessä kaikki on vaan ok, vaikka todellisuudessa autossa on ollut vikoja aivan tarpeeksi. Herrasmies ei tietysti jatkuvasti hauku työnantajaansa, mutta parempiakin tapoja niitä haastatteluja on antaa, kuin valehdella suoraan toimittajalle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika paljon on ollut isoja ongelmia kaikilla kärkikuskeilla (lukuunottamatta Loebia jolla on ollut vain yksi rengasrikko joka ei maksanut hänelle kovin paljoa). Näiden ongelmien takia erot on sitten venähtäneet aikamoiseksi, viimeisimpänä epäonnen soturina hyvää rallia ajanut Dani Sordo joka menetti monta minuuttia rengasrikkojen takia. Loebilla on riittävän oloinen johto yllättäjä Petter Solbergiin mutta kun ajetaan tuollaisessa vitun kivikossa niin mikään ei ole varmaa, vaan yksikin kivi väärässä paikassa väärään aikaan saattaa heittää Loebin jopa ulos pisteiltä. Solberg uudella Subarulla on ollut ihan positiivinen yllätys ja jos viimeisenä päivänä ei mitään ongelmia ilmaannu niin nappaa kauden parhaan sijoituksensa. Eikä se voittokaan tosiaan ihan mahdoton ole, ei se vaadi esim. kuin yhden rengasrikon Loebilta. Mielelläni näkisin kyllä Subarunkin välillä voittajana, varsinkin uuden auton debyyttikisassa. Se toisi ihan uutta potkua koko MM-sarjaan.

Minä en kyllä sitten pidä yhtään näistä kilpailuista joissa ajetaan jossain helvetin louhikossa jossa tärkein tehtävä ei ole ajaa kovaa vaan yrittää jotenkin pitää auto ehjänä läpi kisan. Ei tuollainen ole oikein kunnon kilvanajoa, tuurikin ratkaisee ihan liikaa tällaisessa kisassa. Mieluummin näkisin esim. tämä Kreikan rallin tilalla jonkun Jyskälän kaltaisen kisan jossa ajetaan nopeilla sorateillä ja jossa ratkaisee enemmän se kuka uskaltaa ja osaa lasettaa koviten, eikä se että osaat väistellä parhaiten kiviä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hirvosen kolmossija ei ole ihan mahdottomuus, Henning Solbergilla on ollut moottoriongelmia ja eroa Hirvoseen on enää parikymmentä sekuntia. Jos Hirvonen onnistuu pääsemään ohi niin kisan jälkeen Loebin MM-johto olisi ainoastaan yksi piste.

Vähän kyllä huolestuttaa tuo Loebin vauhti tällä hetkellä. Paitsi että hän on nopeudessa ihan Ford-kaksikon tasolla niin hän onnistuu tuomaan auton maaliin ehjänä hämmästyttävän hyvällä prosentilla. Kun muilla on jotain ongelmia niin Loeb vaan porskuttaa, tuskin tuo enää mitään tuuria on vaan todennäköisesti Loebilla on sen verran enemmän pelisilmää että osaa kierrellä juuri ne pahimmat paikat mutta ei silti häviä vauhdissa liikaa. Viisi voittoa seitsemästä kisasta on aika kova saldo (olettaen että Loeb tämän Kreikan rallin vie). Mutta pistelaskujärjestelmästä kertoo jotain se että siitä huolimatta yhden voiton ajanut Hirvonen olisi vaan pisteen-kahden päässä, ne Loebin pari nollaa verrattuna Hirvosen tasaisiin pistesijoihin vaikuttaa niin paljon. Sillä vanhalla pistelaskusysteemillä Loebin ero Hirvoseen olisi jo toistakymmentä pistettä. Kyllähän tämä nykysysteemi tasoittaa sarjaa, mutta ei se nyt ihan oikeudenmukainen ole. Kyllä voitosta pitäisi palkita nykyistä paremmin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensimmäinen päivä Turkissa ajettu ja niinhän se Ford taas taktikoi Loebin aura-autoksi huomiselle. Taas kerran täytyy kyllä kritisoida näitä rallisääntöjä. Eihän tuossa ole helvetinkään järkeä että ensimmäisellä päivällä ei ole enää käytännössä mitään merkitystä, kun kaikki vaan pyrkivät välttämään kärkipaikkaa parhaansa mukaan. Se kun tarkoittaa automaattisesti huonoa lähtöpaikkaa pitkälle kakkospäivälle, jossa ratkaisut useimmiten tehdään. Tottakai tallit käyttävät hyväkseen tuollaista kun säännöt sen mahdollistavat, mutta onko tuo nyt sitten oikein urheilullista toimintaa, ja onko tuollainen oikeasti hyväksi koko lajille? Jotain tuolle lähtöpaikkaa koskevalle säännölle pitäisi keksiä että joka ikisellä EK:lla ja joka ikisellä päivällä olisi lopputuloksiin yhtä paljon merkitystä. Muutenkin tuntuu että MM-sarjaa pyritään vähän liikaa tasoittamaan aidon urheilullisuuden kustannuksella, kun voitoista ei palkita tarpeeksi (Loeb voittanut 5 rallia 7:stä ja johtaa sarjaa marginaalisella erolla) ja sarjan sekä päivän nopeinta kuskia "palkitaan" huonolla lähtöpaikalla.

Mutta itse rallista sen verran että Fordit oli kyllä hyvässä vauhdissa koko päivän, ja mitään isompia ongelmia ei tainnut olla. Loeb kärsi selvästi lähtöpaikasta, vauhti samanlaisissa olosuhteissa todennäköisesti Fordien luokkaa. Ketään isompia yllättäjiä ei kärjestä löydy. Päivän "Up in the ass of Timo" -palkinto menee Toni Gardemeisterille jolla lähti EK:lla 6 töyssyssä olkapää sijoiltaan mutta mies jatkoi ajamista yhdellä kädellä kunnes käsi muljahti takaisin paikoilleen. Samassa tilanteessa myös kartturi Tuominen löi päänsä turvakaareen. Sääli että Suzukin vauhti ei edelleenkään riitä mihinkään, Garde ei edes pistesijoilla ensimmäisen päivän jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ymmärrä miksi FIA luopui siitä entisestä systeemistä, missä joka päivään lähdettiin viidentoista ensimmäisen osalta käännetyssä järjestyksessä.

Silloin saattoi ajaa lämä tiskissä eikä tarvinnut katsella näitä nykyisiä pelleilyjä.
Ei ihme, että ralli tekee kuolemaa...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
En ymmärrä miksi FIA luopui siitä entisestä systeemistä, missä joka päivään lähdettiin viidentoista ensimmäisen osalta käännetyssä järjestyksessä.

Silloin saattoi ajaa lämä tiskissä eikä tarvinnut katsella näitä nykyisiä pelleilyjä.
Ei ihme, että ralli tekee kuolemaa...

Mitäs vikaa tässä nyt on? Fordille tosi iso + loistavasta taktikoinnista. Sebastien ja Citroen olisi johtoasemassa tehnyt ihan saman jutun. Aika paljon Mikko ja Jari-Matti kyllä löysäsi, mutta Loeb on aura-autona huomenna koko päivän taas =)

P.S nyt Latvala malta kerrankin ja aja maaliin. Pahoin pelkään että auto on taas romuna jossain vaiheessa
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitäs vikaa tässä nyt on? Fordille tosi iso + loistavasta taktikoinnista. Sebastien ja Citroen olisi johtoasemassa tehnyt ihan saman jutun. Aika paljon Mikko ja Jari-Matti kyllä löysäsi, mutta Loeb on aura-autona huomenna koko päivän taas =)

Niin, ei siinä taktikoinnissa mitään vikaa olekaan. Ford toimii täysin sääntöjen puitteissa ja Citroen tekisi samoin tuossa tilanteessa. Hölmöä onkin se että säännöt mahdollistavat tällaisen pelleilyn, sääntöjen pitäisi olla sellaiset että kaikkien olisi koko ajan pakko ajaa täysillä ja jokaisella päivällä olisi merkitystä. Nythän kaikki vaan yrittää ensimmäisenä päivänä pitää auton tiellä ja pysytellä kärjen tuntumassa, sitten päivän viimeisillä pätkillä kyttäillään ja hidastellaan siten ettei vaan oltaisi kärjessä päivän päätteeksi. Ihan vitun typerää touhua, mutta ymmärrettävää niin kauan kuin säännöt mahdollistaa tuollaisen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2008/06/661300 nyyh tosi ikävää... Citroen olisi Fordin sijasta tehnyt aivan takuulla samalla tavalla kuin Ford nyt teki. Ja onko se Fordin syy että Citroen ei ajata kuin 2 autoa? Kuljettajia ja hyviä sellaisia löytyisi kyllä tästä maailmasta vaikka kuinka ja paljon ajamaan jos vaan olisi autoja jolla ajaan. Suomestakin löytyisi useampi rattimies jotka takuulla ajaisivat paremmin kuin esim. Rauttenbach ?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, ihan turha tuosta on Citikan alkaa sen kummemmin itkemään kun Sordo yritti Kreikassa ihan samaa. Ja ihan varmasti Citroen tulee jatkossakin tekemään saman mikäli tilaisuus tulee ja katsovat sen järkeväksi. Mutta hyvä homma on se että asiasta nostetaan vähän melua, koska kyllähän tuolle säännölle oikeasti pitäisi jotain tehdä. Tai oikeastaan rallin MM-sarjassa on tällä hetkellä paljonkin sellaisia sääntöjä joille pitäisi tehdä jotain.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ford ei sitten enää taktikoinut vaan katsoivat että reilun 30 sekunnin johdon pitäisi riittää. Tiukalle se saattaa kyllä mennä kun huomennakin ajetaan kuitenkin melko paljon kilometrejä. Aika paljon riippuu yli 30 kilometriä pitkästä avauspätkästä, kuinka paljon Loeb pystyy kuromaan eroa umpeen tuolla pätkällä. Sama pätkähän ajetaan sitten vielä toistamiseen joten siinä lähtöpaikan merkitys ei ole enää niin suuri. Hirvosella on tällä kaudella ollut vaikeuksia silloin kun on ajanut aura-autona joten Latvala ja Loeb saattavat hyvinkin päästä lähelle. Toivottavasti Hirvosen kaula on kuitenkin riittävä.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tiiä, jotenkin lässähtänyt koko rallitouhu nykyään. Muutama kuski taistelee voitosta ja sitten tulee näitä taktikointia yms. Miks vitussa kärkikuskin pitää joutua kärsimään auramiehen roolista yleensäkin, pitää FIAn syytellä siitä itseään tai kekkä nyt näitä päätteleekin. Mutta kuitenkin, toivotaan Mikolle voittoa ja Latvallalle kans hyvää loppukisaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös