Mainos

Ralliketju

  • 1 865 009
  • 15 013

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään illalla on tarkoitus suunnata kohti Vellipohjaa (suunnitelmat vähän auki vielä). Viime vuonna oltiin loppupuolella viimeisen välitien risteyksestä ehkä kilometri maaliin päin isolla pellolla ja voi olla, että päädytään samaan paikkaan tänäkin vuonna. Illalla sitten todennäköisesti Jukojärvelle.

Lauantaina ehtisi nähdä neljä pätkää, jos katsoo parissa paikassa vain kärjen. Tänä vuonna ei oikein innostaisi odotella viittä tuntia jossain auringonpaisteessa pellon laidalla ja sitten katsella koko kööriä, vaan mielummin katsoisi kärjen ja jatkaisi matkaa. Jonain vuonna oltiin Ouninpohjassa monta tuntia ennen autoja, jotta päästiin ns. hyvälle paikalle, missä tapahtuu ja vetomiehet vetää peltoon. Yllättäen mitään ei tapahtunut ja ihan hyville paikoille varmaan olisi päässyt ilman odotteluakin jossain muualla. Nyt ei ehkä jaksa enää sellaista odottelua ja varsinkin, kun loppupään vauhti näyttää kärjen jälkeen niin hitaalta.
 

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen
Viiden vuoden tauon jälkeen pitäisi pätkän varteen suunnistaa. Suunnitelmissa lauantaina kahteen kertaan ajettava Surkee. Sopiva katselupaikka on vielä hakusessa, joten vinkkejä otetaan vastaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jeah, reissuun lähdössä täältäkin, noin vartin päästä kääntyy keula kohti Jämsää. Ilmainen mökkimajoitus laskee kynnystä lähteä ralleihin, niin kuin on tehnyt aikaisempinakin vuosina. Olisiko tämä nyt sitten seitsemäs vai jopa kahdeksas vuosi putkeen, ei pysty muistamaan.

Jotenkin fiilistä laskee se, että se "varma" suomalainen voittaja porukasta puuttuu, vaikka eiköhän Hirvonen hoida homman kotiin. Jartsa-Masakin saattaa yllättää, jos vaan malttaa olla yrittämättä liikaa ja pitää autonsa tiellä. Uskon kuitenkin, että tänä vuonna on Hirvosen vuoro ja se Bastian saa edelleen niellä suomalaista pölyä.

Maailman paras ralli on jälleen valmis alkamaan. Hyvää rallia vaan kaikille, jotka paikalle ovat tulossa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Jesh.. Taidan sittenkin päästä katsomaan Neste-rallia. Tarkoitus olisi mennä joko pätkälle 21 tai 22. Molemmat on lähellä tuttujen kämppää, joten sieltä sitten mennään. Jos löytäisi jonkun hyvän kuvauspaikan, missä ei olisi kauheasti porukkaa, niin voisin sitten tänne tai valokuvaustopicciin pistää kuvia sunnuntaina tai joskus.
 

tiikeri

Jäsen
J-M Latvala ajanut reippaasti ulos Mökkiperällä (EK3) ja keskeytys taitaa olla edessä. Ainakin voittotaistelu on hänen osaltaan ohi.

Hirvonen ja Loeb painavat odotetusti tasatahtiin kärjessä.

EDIT. Keskeytyksen syy tukivarren pettäminen.
 
Viimeksi muokattu:

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Jari-Matille melekoinen painajainen tuo mökkiperän EK : (

No, jos pystyy niin pitää yrittää karata töistä niin että kerkeää jukojärvelle. Huomenna sitten himos - kaipolanvuori - juupajoki/väärinmaja.

Hyvät rallit kaikille vaikka tämä perjantai nyt alkoikin huonosti...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eihän tämä nyt ihan ole mennyt suunnitelman mukaan. Hirvonen jää koko ajan Loebista, ei paljoa mutta jää joka tapauksessa, ja Latvala pihalla heti alussa. Latvala on nopea kaveri mutta vielä tulee liikaa noita "amatöörivirheitä" että pystyisi ajamaan mestaruudesta. Sääli että kotikisa menee heti pilalle noin tyhmän virheen takia. Saas nähdä pystyykö Hirvonen vastaamaan vielä Loebille, aika hurjaa on ollut ranskalaisen vauhti tähän asti.

Gardemeisterkin oli ajanut seiskapätkällä ulos 180 km/h vauhdista! Onneksi oli mennyt vaan pellolle ja autokin oli pysynyt pystyssä, joten Garde pystyy jatkamaan. Täräyksessä oli tosin mennyt taas olkapää sijoiltaan joten se hieman vaikuttanee ajoon.
 

scholl

Jäsen
Who the hjallis is urmo aava?
Siis onko joku oikeasti kuullutkaan joskus tuollaista nimeä ja sitten mies ajaa kärkijoukossa.
Kaukana ovat ne ajat, jolloin jopa yksityisautoilla suomalaiset ajelivat pisteille. Nyt ei ole Hirvosen jälkeen kuin ulkomaalaisia tuloslistalla koko sivu. Aika masentava tilanne suomalaisen ratinvääntämisen näkökulmasta.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Kaukana ovat ne ajat, jolloin jopa yksityisautoilla suomalaiset ajelivat pisteille. Nyt ei ole Hirvosen jälkeen kuin ulkomaalaisia tuloslistalla koko sivu. Aika masentava tilanne suomalaisen ratinvääntämisen näkökulmasta.

Kaukana ovat ylipäätään ne ajat, jolloin Suomi urheilussa menestyi. Keihäänheitto, F1 ja jääkiekko ovat ainoat lajit, joissa menestytään, eniveis.
Minulla on sellainen epämiellyttävä tunne, että Ford antaa Latvalalle kenkää.
Wilson oli aivan hiilenä Mökkiperän tapahtumista. Koko Jyskälän Paviljonki tärisi, kun Wilson raivosi.
 

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Who the hjallis is urmo aava? Siis onko joku oikeasti kuullutkaan joskus tuollaista nimeä ja sitten mies ajaa kärkijoukossa.

No eipä olisi tarvinnut monena vuonna (Neste Oil-) rallia seurata, jotta olisi kuullut Urmo Aavan nimen.
No oli miten oli, kovasti Aava tuntui aamupäivällä kehuvan autoa ja piiskasi itseään uskaltamaan ajaa autolla. Latvala sitten ryssi ahneuteensa, ainakin radiossa totesi, että oli tarkoitus ottaa parempi linja seuraavaan ulostuloon... ja uloshan sieltä tosiaan vähän myöhemmin mentiin.
Saa nähdä taktikoiko Loeb huomiseksi Hirvoselle aura-auton roolin vai luottaako siihen, että saa huomenna revittyä lisää eroa ja sunnuntain varmistella.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla on sellainen epämiellyttävä tunne, että Ford antaa Latvalalle kenkää.

Ei tule tapahtumaan, Latvala on ihan liian suuri lupaus menetettäväksi. Pitää kuitenkin muistaa että kyseessä on ralliautoilijaksi todella nuori mies, ja ajaa vasta ensimmäistä kauttaan tehdastallissa. Virheitä tulee vielä mutta nopeus on niin hyvää että miehessä on ehdottomasti mestariainesta jo ihan lähivuosina.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Who the hjallis is urmo aava?
Siis onko joku oikeasti kuullutkaan joskus tuollaista nimeä ja sitten mies ajaa kärkijoukossa.

Aavahan on tämä Markko Märtinin suojatti, joka on tämän kauden ajellut Citroenin autolla yksityiskuljettajana. Autosta kai vastaa Citroen Sport mutta rahoitus tulee Aavan omilta taustajoukoilta. On ajanut tällä kaudella monta kertaa hyviä aikoja vaikka sijoitukset eivät ole olleetkaan ihan huippuja (pari pistesijaa kuitenkin on tullut). Olikohan se juuri edellinen ralli kun Aava paukutteli pohja-aikoja oikein useamman putkeen, joten kehitystä on tapahtunut koko ajan. Ei ole tarvinnut paljoa rallia seurata niin varmasti on törmännyt jossain vaiheessa Urmo Aavan nimeen.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitää kuitenkin muistaa että kyseessä on ralliautoilijaksi todella nuori mies, ja ajaa vasta ensimmäistä kauttaan tehdastallissa. Virheitä tulee vielä mutta nopeus on niin hyvää että miehessä on ehdottomasti mestariainesta jo ihan lähivuosina.
Veikkaajan loistavan Hirvonen-Latvala -vertailun mukaan miehet ovat nopeudessa samaa luokkaa. Ei tarvitse kovin paljoa rallia seurata, että tajuaa Latvalan olevan nopeampi, mutta erittäin paljon riskiherkempi. Jotkut seuraavat urheilua työkseen, eivätkä tajua silti siitä yhtään mitään. Se jaksaa aina ihmetyttää.

Rallimaailmalla on nykyään huippukuskit niin vähissä, että tallien vähenemisestä huolimatta Latvalalla ei ole mitään hätää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rallimaailmalla on nykyään huippukuskit niin vähissä, että tallien vähenemisestä huolimatta Latvalalla ei ole mitään hätää.

Niin, Jouhkihan juuri kertoili jossain lehdessä kuinka viime kauden jälkeen Wilson jahkaili ja jahkaili Latvalan sopimuksen kanssa, ja oli ainakin jossain vaiheessa suunnitellut ajattavansa Latvalaa vielä Stobartilla ainakin yhden vuoden. Mutta sitten kun Jouhki soitti Wilsonille ja sanoi että Subarulta on tullut sopimustarjous (David Richards oli antanut ymmärtää Jouhkille että rahasta se sopimus ei jää kiinni), niin Wilson päätti saman tien tehdä sopimuksen Latvalan kanssa koska ei halunnut menettää tätä kilpailijalle.

Eli varmasti ei muutamankaan huonon kisan jälkeen ole tulossa kenkää, käsittääkseni Latvalalla on vielä aika pitkä sopimus Fordin kanssa. Kovasanaista palautetta Wilson antaa ihan varmasti tuollaisten alokasmaisten virheiden jälkeen, kuten kuuluukin, mutta ei se sitä tarkoita että tallipaikka alkaisi vielä vaarassa olla. Ja kuten tuossa lainauksessa lukee niin mistäpä Ford ottaa Latvalan tilalle paremman miehen?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuossa ensimmäisen päivän tuloksia katsellessa pisti silmään tämän ensikertalaisen, eli Matti Rantasen sijoitus. Ensimmäistä kisaa WRC-autolla ajavalta kaverilta yhdeksäs sija on melkoisen hyvä avaus. Siellä on takana kuitenkin esim. Matthew Wilson, molemmat Munchi's -tallin autot, Citroenin Rautenbach ja Suzukin Gardemeister.

Rantanen on ajanut aika järkevästi avauspäivän, ei mitään turhaa hölmöilyä vaan ajaa varmasti ja pyrkii saamaan lisää kokemusta. Kuitenkin vauhtikin on ollut sen verran hyvää että pistesija on täysin mahdollinen, edellä olevaan Anderssoniin on vain muutama sekunti eroa. Tallikaveri Mikkelsen oli keskeyttäessään n. minuutin Rantasta edellä mutta sekään ei ole mitenkään hirvittävän suuri ero kun ottaa huomioon että tämä on Rantasen ensimmäinen kisa WRC-autolla kun taas Mikkelsen on testannut tuolla Focuksella ihan helvetisti ja ajanut jo paljon MM-rallejakin.

Hyvää työtä on kaveri tehnyt ja toivottavasti jatkaa sitä huomennakin.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Toki tuosta Rantasen vauhdista sen verran, että montakohan WRC-autoa on takana Rautenbachin ja öljysheikkien lisäksi. Ei mielestäni kerro kaverin vauhdista vielä paljoakaan. Toki on hyvä, että on tiellä pysynyt.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toki tuosta Rantasen vauhdista sen verran, että montakohan WRC-autoa on takana Rautenbachin ja öljysheikkien lisäksi. Ei mielestäni kerro kaverin vauhdista vielä paljoakaan. Toki on hyvä, että on tiellä pysynyt.

Pari minuuttia kärjestä on ensikertalaiselle ihan kelpo suoritus Jyväskylän kaltaisessa rallissa. Takaa taitaa löytyä 6 WRC-autoa (lukuunottamatta esim. ulosajanutta Aavaa ym.), ainakin Gardemeister, Wilson, Rautenbach, Villagra, Perez-Companc ja Qassimi. Uraansa lopetteleva Perez-Companc ja harrastelija Qassimi pitääkin jäädä taakse mutta esim. Wilson ja Villagra ovat tällä kaudella saaneet jo jotain tulostakin aikaiseksi niin kyllä heidän takanaan pitäminen on ihan hyvä suoritus ottaen huomioon että Rantanen ajaa vanhemmalla autolla ja kokemus WRC-kalustosta on ihan olematon verrattuna tuohon kaksikkoon.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei taida kyllä Hirvonen ajamalla Loebia kiinni saada. Kun yhdellä pätkällä saa muutaman sekunnin kiinni niin seuraavalla Loeb repii sen taas takaisin, ja ero on pysynyt oikeastaan samassa koko päivän. Taitaa Hirvosen oljenkorreksi jäädä se että yrittää vaan puskea mahdollisimman kovaa ja siten painostaa Loebin virheeseen, vaan sekään ei ole kovin helposti tulossa.

Matti Rantanen on jatkanut minusta hyvää ajoa, mm. tuolla edellisellä Kakariston pätkällä hitusen nopeampi kuin Petter Solberg ja sijoitus on noussut Gallin ja Anderssonin keskeytysten ansiosta seitsemänneksi. Toivottavasti kaveri pystyy pitämään auton tiellä, pistesija ensimmäisessä WRC-kisassa olisi kyllä hyvä suoritus.

Latvala ajaa hurjaa vauhtia, kun nyt pystyy ihan paineettomasti työntämään sen minkä osaa. Kakaristossa viiden sekunnin pohjat ja kahdeksan sekuntia päihin Hirvoselle.

Tuo MTV3:n suora lähetys pätkältä oli ihan hyvä idea mutta toteutuksessa olisi vielä ollut kehittämistä. Esim. jonkinlainen live-tulosseuranta väliaikoineen olisi ollut ihan kova juttu. Senhän ymmärtää että kameroiden laittaminen koko pätkän matkalle on liian kova ja kallis urakka mutta olisi ihan kiva jos pystyisi edes aikojen perusteella seuraamaan missä kuskit on tulossa. Nyt tuossa oli vähän epäselvää koko ajan mikä tilanne on.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tuossa maikkarin huippulähetyksessä (vittu mitä kuraa tämäkin verrattuna aiempiin vuosiin) joku Rantasen valmentaja tms. sanoi Matin kerinneen treenaamaan 140 kilometriä ennen kisaa tuolla autolla. Kuulostaa aika vähältä ja silti taakse jää monia kuskeja joilla on vuosien kokemus WRC-autoista.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Onko MTV3 Maxin lähetykset samaa tasoa kuin tämä suorana tullut Kakariston lähetys? Siis voi jumalauta mitää kuraa. Väliaikatietoja ei Kakariston risteystä lukuunottamatta ollut. Maalissa ei kameroita. Aikojakaan ei millään saatu kunnolla ruutuun vaan jonkun slutin piti nekin erikseen lukea paperista yleisön seassa. Perusmaikkaria taas kerran... Ja kaiken tämän lisäksi vitun Loebbi on viemässä rallin.
 

tiikeri

Jäsen
Loebilla reilu 18 sekunnin johto ennen viimeistä päivää ja kolmea jäljellä olevaa pätkää. Eli ranskiksen voitto on käytännössä sinetöity. Hieno suoritus, kauan hän tämän rallin voittoa on metsästänytkin. Fiksu ja asiallinen kaveri, joten eipä tuo nyt niin paljoa harmita. Hirvosen vauhti ei vaan tällä kertaa riitä.

Melko laimea tunnelma kokonaisuudessaan Jyskälässä, jos vertaa johonkin 5 vuoden takaiseen touhuun. Grönholmia, Mäkistä ja kumppaneita on kyllä ikävä, ei voi mitään.
 

Särki

Jäsen
Onko MTV3 Maxin lähetykset samaa tasoa kuin tämä suorana tullut Kakariston lähetys? Siis voi jumalauta mitää kuraa. Väliaikatietoja ei Kakariston risteystä lukuunottamatta ollut. Maalissa ei kameroita. Aikojakaan ei millään saatu kunnolla ruutuun vaan jonkun slutin piti nekin erikseen lukea paperista yleisön seassa. Perusmaikkaria taas kerran... Ja kaiken tämän lisäksi vitun Loebbi on viemässä rallin.

Kyllä samaa paskaa, mutta eri kanavalta.

Harvoin jos koskaan MTV3 onnistuu näissä urheilulajien kaappauksissaan, pysyisi vain sarjojen ja viihteen parissa ja jättäisi urheilulähetykset muiden hoidettavaksi. Onneksi sm-liiga on muiden käsissä, ei suju formulat, rallit, mäkihypyt ei golffit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös