Jos katseet siirretään jo Jyväskylään, ja miksi ei siirrettäisi, niin Loeb voi voittaa vain, jos molemmat, sekä Mikko että Jari-Matti tekevät kohtalokkaan virheen, tai tekniikka pettää heidät.Tosin Loebin ensimmäinen voitto Jyväskylästäkään ei ole kovin kaukaa haettu ajatus.
Jos katseet siirretään jo Jyväskylään, ja miksi ei siirrettäisi, niin Loeb voi voittaa vain, jos molemmat, sekä Mikko että Jari-Matti tekevät kohtalokkaan virheen, tai tekniikka pettää heidät.
Bosse ei sulje aivan kokonaan pois sitä, että hän osallistuisi vielä kerran Suomen MM-ralliin Jyväskylän seudulla.
- No en nyt tiedä, katsotaan sitten, kun se tulee lähemmäksi. Kun olen jo tavallaan väistynyt, ei ole helppoa tulla takaisin ajamaan voitosta. Tunnen itseni niin hyvin, että aina pitäisi pärjätä hyvin. Varsinkin kun on kyse Suomen MM-rallista, jossa olen aina voittanut viime vuosina. On vaikea mennä sinne häviämään, Grönholm tuumaili.
AKK:lle ja Neste Oil Rallille Grönholmin ajaminen Jyväskylässä olisi lottovoitto.
Vai haluaako Grönholm ehkä ajaa jonkun lämmittelykisan heinäkuussa (vieläkö Mänttä 200 ralli on hengissä?) .
Nippeli tietona voin sanoa, että muuan Malcom Wilson on rallin voittanut ja vuosi taisi olla 1986 ja autona Mg Metro
Eikös tämä sääntö ole aika persiistä? Loebhan voisi myös houkutella vanhoja asfalttisotaratsuja mukaan etelän kiemuroille ja suomipojat olisivat jossain kaukana palkintopallista... Mielestäni kesken kautta mukaan tulevien ei pitäisi vaikuttaa pistelaskuun. Tosin tänä aikana kun yksi, maksimissaan kaksi ajajaa kilpailee rallin maailmanmestaruudesta, liitto varmaan tyytyy kaikkeen mahdolliseen.Ja myös Hirvoselle... Vaikka tässä on taukoa tullutkin niin luulen että Bosse pystyisi pistämään ihan tosissaan kampoihin Loebille, ja siten veisi ehkä jonkun pisteen Loebiltä pois ja mahdollisesti Hirvosen pussiin. Olisihan se kieltämättä varsin komea näky kun Jyskälän palkintopallilla olisi kolme suomalaista Ford-kuskia...
Niin, muuten hyvä ajatus Citroenin kannalta, mutta nämä sotaratsut tarvitsevat autotkin alleen, ja niitä ei juuri nyt ole Citroenilla antaa.Eikös tämä sääntö ole aika persiistä? Loebhan voisi myös houkutella vanhoja asfalttisotaratsuja mukaan etelän kiemuroille ja suomipojat olisivat jossain kaukana palkintopallista...
Kautta aikain on näin ollut, että saat henkilökohtaisia mm-pisteitä, jos niille vaan yllät. Eikä tätä mielestäni kannata miksikään muuttaa. Se on monasti yksityisillekin kuskeille missä päin maailmaa tahansa mahdollisuus saada nimensä luetteloon mukaan.Mielestäni kesken kautta mukaan tulevien ei pitäisi vaikuttaa pistelaskuun. Tosin tänä aikana kun yksi, maksimissaan kaksi ajajaa kilpailee rallin maailmanmestaruudesta, liitto varmaan tyytyy kaikkeen mahdolliseen.
Eikös tämä sääntö ole aika persiistä? Loebhan voisi myös houkutella vanhoja asfalttisotaratsuja mukaan etelän kiemuroille ja suomipojat olisivat jossain kaukana palkintopallista... Mielestäni kesken kautta mukaan tulevien ei pitäisi vaikuttaa pistelaskuun. Tosin tänä aikana kun yksi, maksimissaan kaksi ajajaa kilpailee rallin maailmanmestaruudesta, liitto varmaan tyytyy kaikkeen mahdolliseen.
Kautta aikain on näin ollut, että saat henkilökohtaisia mm-pisteitä, jos niille vaan yllät. Eikä tätä mielestäni kannata miksikään muuttaa. Se on monasti yksityisillekin kuskeille missä päin maailmaa tahansa mahdollisuus saada nimensä luetteloon mukaan.)
Tosiaan tuosta Marcuksen ajamisesta Jyväskylässä on kuulunut kahta eri tarinaa, joten varmaa vastausta ei oikein ole nyt tähän kohtaan esittää. Olen siinä käsityksessä, että näitä tehtaan Ford Focuksia pitäisi löytyä lähtöviivalta 9 kappaletta. Mutta kun tuota ilmoittautuneiden listaa nyt lukee, niin vain 8 autoa ovat mukaan ilmoittaneet. Sen yhden voi hyvinkin ilmoittaa mukaan myöhemminkin, mutta se varmastikin tehdään halvemman ilmoitusajan puitteissa, jos tehtääkseen on.
Tuleekohan Petter muuten vielä Jyväskylään? Olis kova juttu, jos Subbe ulostais herran kesken kauden. Mutta ensi vuonna tuskin pyörittelee enää Imprezan rattia...
Se missä kunnossa Puolan tiet sitten ovat onkin toinen juttu.
Kovan haasteen on Rantanen itselleen ottanut, kun on tällaiseen projektiin lähtenyt. Mutta ei todellakaan tuomita etukäteen, vaan annetaan mahdollisuus näyttää auton ratissa, mikä hän on miehiään. Toivottavasti saa ajaa kuitenkin testiä ennen kilpailua, koska sitä tarvitaan tottumiseen Mitsun EVO 9:n jälkeen.Lisää suomalaiskuskeja WRC-kaluston rattiin. Rantanen saa hyvän näytönpaikan Jyväskylässä Ramsport-tallin Fordilla. Auto on Focus vuosimallia 2006 mutta talli ja auto on sama jossa Norjan Andreas Mikkelsen on ajanut varsin hyviä aikoja ja jopa MM-pisteitä.