Jep. Sami oli ekalla 14sek Virvestä nopeampi joten päivän selvä voitto:-)Pajarille selvä voitto vikan ek:n rengasrikosta huolimatta.
Jep. Sami oli ekalla 14sek Virvestä nopeampi joten päivän selvä voitto:-)Pajarille selvä voitto vikan ek:n rengasrikosta huolimatta.
Tuli kyllä aivan liian ylikovaa mutkaan, yritti pelastaa ottamalla mahdollisimman sisältä, mutta ei onnistunut, liian sisälle ja liian paljon vauhtia.Ogier kippasi auton katolleen powerstagella.
Kyllä, eikä muutenkaan ole nyt hommat ruodussa. Osa-aikakuskit Ogier ja Kalle vetelee miten sattuu, kuten myös Katsuta sekä Evanskin ja autokin on ollut ajoittain epäluotettava. Tallipäällikköä kiinnostaa enemmän omat harrastamiset ja kissan ristiäiset, pitäähän tuohon touhuun muutosta tulla ja eiköhän Japanin suunnasta tulekin nyt pientä tukkapöllyä.Kaksi perättäistä katastrofi rallia Toyotalla.
On vähän liioiteltua sanoa, että "vetelee miten sattuu", kun ko. kaksikko kuitenkin voittanut yhteensä kuusi tänä vuonna ajetusta kymmenestä MM-rallista. Ja Ogier on MM-taistelussa mukana vaikka on jättänyt kolme kisaa välistä.Osa-aikakuskit Ogier ja Kalle vetelee miten sattuu, kuten myös Katsuta sekä Evanskin ja autokin on ollut ajoittain epäluotettava. Tallipäällikköä kiinnostaa enemmän omat harrastamiset ja kissan ristiäiset, pitäähän tuohon touhuun muutosta tulla ja eiköhän Japanin suunnasta tulekin nyt pientä tukkapöllyä.
Kalle ajaa ensikaudella täyden kauden joten Evans saa ajella ilman paineita kakkoskuskina. Katsuta vaikuttaa ihan mukavalta hepulta mutta kun ei riitä niin ei riitä. Toivottavasti Ogier ja Pajari jakaa ensikaudella neljännen auton niin Pajari saa mukavasti kokemusta ensin puolikkaalla kaudella.On vähän liioiteltua sanoa, että "vetelee miten sattuu", kun ko. kaksikko kuitenkin voittanut yhteensä kuusi tänä vuonna ajetusta kymmenestä MM-rallista. Ja Ogier on MM-taistelussa mukana vaikka on jättänyt kolme kisaa välistä.
Mutta ehkä se jollakin tavalla näkyy suorituksissa, että kumpikin on mukana vain osa-aikaisena, että se ihan viimeinen fokus ehkä puuttuu. Ja ennen kaikkea, kun tämä nykyinen pistejärjestelmä suosii tasaista suorittamista, ei ole optimaalista että tallissa on kaksi kuljettajaa joiden päätähtäin on vaan yksittäisten kilpailuiden voitossa. Se on vienyt Toyotalta paljon sunnuntaipisteitä.
Mutta Evans on ollut karmea pettymys tällä kaudella, ja Katsutasta ei taida koskaan tulla menestyvää kuljettajaa. Kyllä Toyotan pitäisi saada nyt ensi kaudelle ainakin yksi täysillä sitoutunut huippukuljettaja. Evans menee siinä apumiehenä mutta mestariksi ja johtavaksi kuljettajaksi hänestä ei ole.
En usko, että Evans jatkaa Toyotalla, Ford olisi aika luonteva paikka, jos nyt Fourmaux siirtyy Hyundaille.Kalle ajaa ensikaudella täyden kauden joten Evans saa ajella ilman paineita kakkoskuskina.
Fordille siirtyminen voi olla paras ratkaisu mitä Evans voi tehdä nyt. Evansilla on pata täysin jumissa jonka takia tulee virheitä eikä ole mitään vauhtia missään vaiheessa. Mistähän Toyota saisi luotettavan kakkoskuskin Evansin tilalle? Katsuta ei ole kuin kolmoskuski korkeintaan. Lappi ja Sordo taitaa lopetella ajohommia ja eikä Mikkelsenkään oikein vakuuta.En usko, että Evans jatkaa Toyotalla, Ford olisi aika luonteva paikka, jos nyt Fourmaux siirtyy Hyundaille.
Fordille siirtyminen voi olla paras ratkaisu mitä Evans voi tehdä nyt. Evansilla on pata täysin jumissa jonka takia tulee virheitä eikä ole mitään vauhtia missään vaiheessa. Mistähän Toyota saisi luotettavan kakkoskuskin Evansin tilalle? Katsuta ei ole kuin kolmoskuski korkeintaan. Lappi ja Sordo taitaa lopetella ajohommia ja eikä Mikkelsenkään oikein vakuuta.
Jos tarkoituksena, että Ogier ajaisi vielä yhden vajaan kauden, niin mielelläni näkisin tuossa auton jakajana jo Pajarin. Katsutan jättäisin nelosautoon koska ei talli kyllä hänen varaansa voi paljon laskea. Mutta kun japanilainen kuljettaja pitää ilmeisesti mukana olla niin jatkanee edelleen Toyotalla.
Minusta Ketomaa nosti esiin ihan hyviä pointteja siitä, että kannattaako Fourmauxin ylipäätään siirtyä Neuvillen ja Tänakin tallikaveriksi. Olisi selkeä kolmoskuski, mutta Fordilla olisi selkeä ykkönen. Ja jos Fourmaux ei siirry Fordilta mihinkään, niin onko siellä tilaa Evansille.
Onneksi lajissa ei ole mitään muita ongelmia, joita ratkoa?
Ogier saanu 30000 ehdollisen sakon kun arvosteli sitä et lähtöväli oli 3 min...
Asiasta uutisoi iltasanomat
M-Sport ei ajata kuin yhtä palkkakuskia, joten molemmille ei ole tilaa. Jos Fourmaux ei siirry Fordilta pois, niin Evansin tilanne menee hankalaksi sillä en usko, että hän on enää ensi kaudella Toyotan kuljettaja. Alkaa käydä vähiin nykyisillä esityksillä Rally1 paikat. Mutta joka tapauksessa jatkaapa Fourmaux tai sitten Evans tai jopa joku muu tulee tilalle, niin muiden kuljettajien pitää tuoda rahaa, jos meinaavat ajaa Fordilla. Munsterille ja Serderiksille tämä ei varmastikaan ole ongelma, jos vaan haluavat jatkaa harrastamista ja sitten myös Sesks on yksi mahdollisuus, jos vaan rahoitusta löytyy. Virves saattaa ajaa Rally1 autolla kotikisansa, niin olisiko sitten Fordilla.Ja jos Fourmaux ei siirry Fordilta mihinkään, niin onko siellä tilaa Evansille.
M-Sport ei ajata kuin yhtä palkkakuskia, joten molemmille ei ole tilaa. Jos Fourmaux ei siirry Fordilta pois, niin Evansin tilanne menee hankalaksi sillä en usko, että hän on enää ensi kaudella Toyotan kuljettaja. Alkaa käydä vähiin nykyisillä esityksillä Rally1 paikat. Mutta joka tapauksessa jatkaapa Fourmaux tai sitten Evans tai jopa joku muu tulee tilalle, niin muiden kuljettajien pitää tuoda rahaa, jos meinaavat ajaa Fordilla. Munsterille ja Serderiksille tämä ei varmastikaan ole ongelma, jos vaan haluavat jatkaa harrastamista ja sitten myös Sesks on yksi mahdollisuus, jos vaan rahoitusta löytyy. Virves saattaa ajaa Rally1 autolla kotikisansa, niin olisiko sitten Fordilla.
Kalle ajaa ensikaudella täyden kauden joten Evans saa ajella ilman paineita kakkoskuskina. Katsuta vaikuttaa ihan mukavalta hepulta mutta kun ei riitä niin ei riitä. Toivottavasti Ogier ja Pajari jakaa ensikaudella neljännen auton niin Pajari saa mukavasti kokemusta ensin puolikkaalla kaudella.
Omaan makuun Toyotan unelmatiimi olisi luonnollisestikin Kalle ykköskuskina, kuten jo onkin ja kakkoseksi tulisi rinnalle Fourmaux, joka on käynyt kaikkien tiimien kanssa neuvotteluja, vaikka hänet on viime aikoina yhdistettykin vahvimmin Hyundaihin. Toyotan kakkoskuskin paikka olisi hänelle parempi kuin kolmoskuskin paikka Hyundailla. Kolmatta autoa vuorottelisivat Ogier sekä Pajari ja pakko kait se on sitten neljäs Toyota antaa ”japanilaiskiintiökuski” Katsutalle.Mistähän Toyota saisi luotettavan kakkoskuskin Evansin tilalle? Katsuta ei ole kuin kolmoskuski korkeintaan.
Jep, näin olin itsekin ymmärtänyt, että molemmille ei ole tilaa. Mutta jos Evans vaan saa mahdollisuuden jatkaa Toyotalla, niin ei kai hänen kannata lähteä Fordille, kun auto ei ole yhtä nopea eivätkä M-sportin resurssit ole ollenkaan samat kuin Toyotalla. Vaikka Evansin kausi on toistaiseksi ollut todella huono, niin mistä löytyy yhtä hyvä tai parempi kuski tilalle. Kyllä minusta vaikka kuljettajakatras Kalle, Evans, Ogier/Pajari/Lappi, Katsuta kuulostaa vahvemmalta kuin esim. sellainen vaihto, jossa Evansin paikalle tulee Fourmaux.M-Sport ei ajata kuin yhtä palkkakuskia, joten molemmille ei ole tilaa. Jos Fourmaux ei siirry Fordilta pois, niin Evansin tilanne menee hankalaksi sillä en usko, että hän on enää ensi kaudella Toyotan kuljettaja. Alkaa käydä vähiin nykyisillä esityksillä Rally1 paikat. Mutta joka tapauksessa jatkaapa Fourmaux tai sitten Evans tai jopa joku muu tulee tilalle, niin muiden kuljettajien pitää tuoda rahaa, jos meinaavat ajaa Fordilla. Munsterille ja Serderiksille tämä ei varmastikaan ole ongelma, jos vaan haluavat jatkaa harrastamista ja sitten myös Sesks on yksi mahdollisuus, jos vaan rahoitusta löytyy. Virves saattaa ajaa Rally1 autolla kotikisansa, niin olisiko sitten Fordilla.
Sehän on jo tiedossa, että Neuville sekä Tänak ajavat Hyundailla, mutta kuka ajaa kolmatta autoa. Neljättä autoahan ei käsittääkseni ajateta lainkaan ensi kaudella. Fourmauxia ollaan vahvasti huhuttu Hyundaille, mutta jos ei menekään, niin kuka sitten, olisiko siinä Solbergin paikka?
Olen käsittänyt, että kuka (esim. Fourmaux/ Solberg) tulekaan kolmosautoon, niin hän ajaa suurimman osan kisoista, jopa lähes kaikki, ensi kaudella ei pyöritetä kuljettajalottoa enää samaan malliin, kuin aiemmin. Veikkaan, että Suninen ja Mikkelsen ovat kokonaan ulkona ja Sordo tai Lappi tai ehkä molemmat saattavat ajaa jonkin yksittäisen kisan.Jos ei ole Fourmax tulossa niin jäähän siihen edelleen Lappi/Mikkelsen/Sordo/Suninen pyörimään kuvioihin, selkeästi vain pitäisi karsia kuskien määrää että ajotuntuma säilyy, mutta ei myöskään koko kausi kolmosautolle ole optimi lähtöpaikkojen takia.