Ralliketju

  • 1 834 511
  • 14 798

Waluigi

Jäsen
Ei ole Toyotalla onnea eikä kyllä kunnon puitteitakaan. Harvassa olivat ne jotka uskoivat kauden alla Evansin mestaruuteen, mutta onhan Elfyn ollut aivan kuutamolla. Surkeutta viikonlopusta toiseen. Katsutan vauhdin tietää kaikki, eikä Kalle tai Seb hoida tallimestaruutta yksin edes pienellä tuurilla.

Mitenköhän pidetty kuski Neuville on kun tuntuvat Hyundainkin kollegt olevan pettyneitä? Toki mediapahoittelut kuuluvat herrasmiessääntöihin mutta Tänakin järkytys vaikutti ihan aidolta. Taitaisi antaa pytyn ennemmin itselleen (yllätys) tai Sebille kuin tallikaverilleen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ogier ryömi lopulta maaliin ja pelasti perjantai -lauantai pisteet.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Ogier kippasi auton katolleen powerstagella.
Tuli kyllä aivan liian ylikovaa mutkaan, yritti pelastaa ottamalla mahdollisimman sisältä, mutta ei onnistunut, liian sisälle ja liian paljon vauhtia.
Kaksi perättäistä katastrofi rallia Toyotalla.
Kyllä, eikä muutenkaan ole nyt hommat ruodussa. Osa-aikakuskit Ogier ja Kalle vetelee miten sattuu, kuten myös Katsuta sekä Evanskin ja autokin on ollut ajoittain epäluotettava. Tallipäällikköä kiinnostaa enemmän omat harrastamiset ja kissan ristiäiset, pitäähän tuohon touhuun muutosta tulla ja eiköhän Japanin suunnasta tulekin nyt pientä tukkapöllyä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Osa-aikakuskit Ogier ja Kalle vetelee miten sattuu, kuten myös Katsuta sekä Evanskin ja autokin on ollut ajoittain epäluotettava. Tallipäällikköä kiinnostaa enemmän omat harrastamiset ja kissan ristiäiset, pitäähän tuohon touhuun muutosta tulla ja eiköhän Japanin suunnasta tulekin nyt pientä tukkapöllyä.
On vähän liioiteltua sanoa, että "vetelee miten sattuu", kun ko. kaksikko kuitenkin voittanut yhteensä kuusi tänä vuonna ajetusta kymmenestä MM-rallista. Ja Ogier on MM-taistelussa mukana vaikka on jättänyt kolme kisaa välistä.

Mutta ehkä se jollakin tavalla näkyy suorituksissa, että kumpikin on mukana vain osa-aikaisena, että se ihan viimeinen fokus ehkä puuttuu. Ja ennen kaikkea, kun tämä nykyinen pistejärjestelmä suosii tasaista suorittamista, ei ole optimaalista että tallissa on kaksi kuljettajaa joiden päätähtäin on vaan yksittäisten kilpailuiden voitossa. Se on vienyt Toyotalta paljon sunnuntaipisteitä.

Mutta Evans on ollut karmea pettymys tällä kaudella, ja Katsutasta ei taida koskaan tulla menestyvää kuljettajaa. Kyllä Toyotan pitäisi saada nyt ensi kaudelle ainakin yksi täysillä sitoutunut huippukuljettaja. Evans menee siinä apumiehenä mutta mestariksi ja johtavaksi kuljettajaksi hänestä ei ole.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On vähän liioiteltua sanoa, että "vetelee miten sattuu", kun ko. kaksikko kuitenkin voittanut yhteensä kuusi tänä vuonna ajetusta kymmenestä MM-rallista. Ja Ogier on MM-taistelussa mukana vaikka on jättänyt kolme kisaa välistä.

Mutta ehkä se jollakin tavalla näkyy suorituksissa, että kumpikin on mukana vain osa-aikaisena, että se ihan viimeinen fokus ehkä puuttuu. Ja ennen kaikkea, kun tämä nykyinen pistejärjestelmä suosii tasaista suorittamista, ei ole optimaalista että tallissa on kaksi kuljettajaa joiden päätähtäin on vaan yksittäisten kilpailuiden voitossa. Se on vienyt Toyotalta paljon sunnuntaipisteitä.

Mutta Evans on ollut karmea pettymys tällä kaudella, ja Katsutasta ei taida koskaan tulla menestyvää kuljettajaa. Kyllä Toyotan pitäisi saada nyt ensi kaudelle ainakin yksi täysillä sitoutunut huippukuljettaja. Evans menee siinä apumiehenä mutta mestariksi ja johtavaksi kuljettajaksi hänestä ei ole.
Kalle ajaa ensikaudella täyden kauden joten Evans saa ajella ilman paineita kakkoskuskina. Katsuta vaikuttaa ihan mukavalta hepulta mutta kun ei riitä niin ei riitä. Toivottavasti Ogier ja Pajari jakaa ensikaudella neljännen auton niin Pajari saa mukavasti kokemusta ensin puolikkaalla kaudella.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En usko, että Evans jatkaa Toyotalla, Ford olisi aika luonteva paikka, jos nyt Fourmaux siirtyy Hyundaille.
Fordille siirtyminen voi olla paras ratkaisu mitä Evans voi tehdä nyt. Evansilla on pata täysin jumissa jonka takia tulee virheitä eikä ole mitään vauhtia missään vaiheessa. Mistähän Toyota saisi luotettavan kakkoskuskin Evansin tilalle? Katsuta ei ole kuin kolmoskuski korkeintaan. Lappi ja Sordo taitaa lopetella ajohommia ja eikä Mikkelsenkään oikein vakuuta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Fordille siirtyminen voi olla paras ratkaisu mitä Evans voi tehdä nyt. Evansilla on pata täysin jumissa jonka takia tulee virheitä eikä ole mitään vauhtia missään vaiheessa. Mistähän Toyota saisi luotettavan kakkoskuskin Evansin tilalle? Katsuta ei ole kuin kolmoskuski korkeintaan. Lappi ja Sordo taitaa lopetella ajohommia ja eikä Mikkelsenkään oikein vakuuta.

Suninen varmaan myös voisi olla vaihtoehto jos halutaan tasaisuutta. Jos tarvitaan jakamaan autoa Ogierin kanssa niin Lappi myös voisi varmaan Toyotalle olla vaihtoehto, joskin sielläkin on vähän samaa vikaa ollut viimeajat että ei kovin luotettavasti pystynyt ajamaan, mutta saattaisi silti olla parannus Katsutaan nähden.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kyllä se Suninenkin vaan edelleen vähän epävarma arpa on. Ei ole loppujen lopuksi kovin paljon kokemusta täyden sarjan ajamisesta, eikä varsinkaan huippuautolla. Nopeuden suhteen potentiaalia kyllä on.

Jos tarkoituksena, että Ogier ajaisi vielä yhden vajaan kauden, niin mielelläni näkisin tuossa auton jakajana jo Pajarin. Katsutan jättäisin nelosautoon koska ei talli kyllä hänen varaansa voi paljon laskea. Mutta kun japanilainen kuljettaja pitää ilmeisesti mukana olla niin jatkanee edelleen Toyotalla.

Evans kyllä tosiaankin kaipaisi jonkinlaista nollausta ja uutta alkua. Alkaa näyttää siltä, että Toyotalla on tullut (henkinen) seinä vastaan. Evans ja Sesks voisi olla Fordille hyvä kaksikko, mikäli vaan M-Sportilla riittää pelimerkit eivätkä ole pakotettuja sjattamaan Evansin parina jotain Munsterin tasoista "lahjakkuutta".
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos tarkoituksena, että Ogier ajaisi vielä yhden vajaan kauden, niin mielelläni näkisin tuossa auton jakajana jo Pajarin. Katsutan jättäisin nelosautoon koska ei talli kyllä hänen varaansa voi paljon laskea. Mutta kun japanilainen kuljettaja pitää ilmeisesti mukana olla niin jatkanee edelleen Toyotalla.

Ei oikein Pajarinkaan kanssa välttämättä kannata tehdä "Solbergeja" eli pistää liian aikaisin tallipisteitä keräämään. Hätäilyllä voidaan viedä itseluottamus pitkäksi aikaa. Selvää toki että Rally 1 pitää alle saada jo kokemusta kerryttämään.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Mitähän mahtaa tehdä Oliver Solberg? Ajaako vielä ensi kaudella Rally 2-autoa vai palaisiko pääluokkaan?

Minusta Ketomaa nosti esiin ihan hyviä pointteja siitä, että kannattaako Fourmauxin ylipäätään siirtyä Neuvillen ja Tänakin tallikaveriksi. Olisi selkeä kolmoskuski, mutta Fordilla olisi selkeä ykkönen. Ja jos Fourmaux ei siirry Fordilta mihinkään, niin onko siellä tilaa Evansille.

Itse veikkaan, että Evans pysyy Toyotalla, Fourmaux Fordilla ja Solberg nousee kolmosautoon Hyundaille. Toiseen autoon Fordille nousee Sesks ja kolmosauton jakavat Munster ja Serderidis. Lappi palaa Toyotalle ja jakaa kolmosauton Ogierin kanssa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta Ketomaa nosti esiin ihan hyviä pointteja siitä, että kannattaako Fourmauxin ylipäätään siirtyä Neuvillen ja Tänakin tallikaveriksi. Olisi selkeä kolmoskuski, mutta Fordilla olisi selkeä ykkönen. Ja jos Fourmaux ei siirry Fordilta mihinkään, niin onko siellä tilaa Evansille.

Toisaalta ei varmaan M-Sport myöskään hirveästi enää panosta nykyiseen autoon kunhan lyödään lukkoon seuraavat säännöt, toisaalta ovat yleensä myös kovia kun uudet säännöt julkaistaan ja Hyundain polku voi äkkiä mennä umpeen jos yksityistallina jatkavat.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onneksi lajissa ei ole mitään muita ongelmia, joita ratkoa?
Ogier saanu 30000 ehdollisen sakon kun arvosteli sitä et lähtöväli oli 3 min...
Asiasta uutisoi iltasanomat
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onneksi lajissa ei ole mitään muita ongelmia, joita ratkoa?
Ogier saanu 30000 ehdollisen sakon kun arvosteli sitä et lähtöväli oli 3 min...
Asiasta uutisoi iltasanomat

Kohta varmaan saa lätkäistä tuon sakon maksuun kun eihän tuo nyt edes mitenkään lajia halveksuttavaa ollut.. eiköhän pahempaa ole tiedossa jos FIA sekoilut jatkuu. Tämmöisissä ralleissa voisi väli muutenkin olla suurempi kun kokoajan jotain rengasrikkoja tai muuta hajoamista tapahtuu ja isommat välit melkein katsojallekin parempi kun kuskien otteita näkee pitempään (toki tylsempi paikanpäällä).
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ei tuo ihan oikein mene, jos kuljettajien suut yritetään saada sakottamalla tukittua ja mitään kritiikkiä järjestäjiä tai sääntöjä kohtaan ei saa esittää. Ihan aiheesta tuokin Ogierin kritiikki kuitenkin tuli, eikä nyt mitenkään alatyylisesti.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Ja jos Fourmaux ei siirry Fordilta mihinkään, niin onko siellä tilaa Evansille.
M-Sport ei ajata kuin yhtä palkkakuskia, joten molemmille ei ole tilaa. Jos Fourmaux ei siirry Fordilta pois, niin Evansin tilanne menee hankalaksi sillä en usko, että hän on enää ensi kaudella Toyotan kuljettaja. Alkaa käydä vähiin nykyisillä esityksillä Rally1 paikat. Mutta joka tapauksessa jatkaapa Fourmaux tai sitten Evans tai jopa joku muu tulee tilalle, niin muiden kuljettajien pitää tuoda rahaa, jos meinaavat ajaa Fordilla. Munsterille ja Serderiksille tämä ei varmastikaan ole ongelma, jos vaan haluavat jatkaa harrastamista ja sitten myös Sesks on yksi mahdollisuus, jos vaan rahoitusta löytyy. Virves saattaa ajaa Rally1 autolla kotikisansa, niin olisiko sitten Fordilla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
M-Sport ei ajata kuin yhtä palkkakuskia, joten molemmille ei ole tilaa. Jos Fourmaux ei siirry Fordilta pois, niin Evansin tilanne menee hankalaksi sillä en usko, että hän on enää ensi kaudella Toyotan kuljettaja. Alkaa käydä vähiin nykyisillä esityksillä Rally1 paikat. Mutta joka tapauksessa jatkaapa Fourmaux tai sitten Evans tai jopa joku muu tulee tilalle, niin muiden kuljettajien pitää tuoda rahaa, jos meinaavat ajaa Fordilla. Munsterille ja Serderiksille tämä ei varmastikaan ole ongelma, jos vaan haluavat jatkaa harrastamista ja sitten myös Sesks on yksi mahdollisuus, jos vaan rahoitusta löytyy. Virves saattaa ajaa Rally1 autolla kotikisansa, niin olisiko sitten Fordilla.

Jos Evans ei jatka Toyotalla niin Toyota tuossa joutuu kuskikaupoille. Olisi Fourmaux todennäköisesti se ykkösvaihtoehto tilalle. En nimittäin oikein uskoisi mihinkään Rovanperä, katsuta, Pajari/Ogier kolmikkoon jos Hyundailla olisi Tänäk, Neuville, Fourmaux. Annettaisiin paljon tasoitusta jo kuskeilla ja autokaan ei ole enää ylivoimainen.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Kalle ajaa ensikaudella täyden kauden joten Evans saa ajella ilman paineita kakkoskuskina. Katsuta vaikuttaa ihan mukavalta hepulta mutta kun ei riitä niin ei riitä. Toivottavasti Ogier ja Pajari jakaa ensikaudella neljännen auton niin Pajari saa mukavasti kokemusta ensin puolikkaalla kaudella.
Mistähän Toyota saisi luotettavan kakkoskuskin Evansin tilalle? Katsuta ei ole kuin kolmoskuski korkeintaan.
Omaan makuun Toyotan unelmatiimi olisi luonnollisestikin Kalle ykköskuskina, kuten jo onkin ja kakkoseksi tulisi rinnalle Fourmaux, joka on käynyt kaikkien tiimien kanssa neuvotteluja, vaikka hänet on viime aikoina yhdistettykin vahvimmin Hyundaihin. Toyotan kakkoskuskin paikka olisi hänelle parempi kuin kolmoskuskin paikka Hyundailla. Kolmatta autoa vuorottelisivat Ogier sekä Pajari ja pakko kait se on sitten neljäs Toyota antaa ”japanilaiskiintiökuski” Katsutalle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sawo

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
M-Sport ei ajata kuin yhtä palkkakuskia, joten molemmille ei ole tilaa. Jos Fourmaux ei siirry Fordilta pois, niin Evansin tilanne menee hankalaksi sillä en usko, että hän on enää ensi kaudella Toyotan kuljettaja. Alkaa käydä vähiin nykyisillä esityksillä Rally1 paikat. Mutta joka tapauksessa jatkaapa Fourmaux tai sitten Evans tai jopa joku muu tulee tilalle, niin muiden kuljettajien pitää tuoda rahaa, jos meinaavat ajaa Fordilla. Munsterille ja Serderiksille tämä ei varmastikaan ole ongelma, jos vaan haluavat jatkaa harrastamista ja sitten myös Sesks on yksi mahdollisuus, jos vaan rahoitusta löytyy. Virves saattaa ajaa Rally1 autolla kotikisansa, niin olisiko sitten Fordilla.
Jep, näin olin itsekin ymmärtänyt, että molemmille ei ole tilaa. Mutta jos Evans vaan saa mahdollisuuden jatkaa Toyotalla, niin ei kai hänen kannata lähteä Fordille, kun auto ei ole yhtä nopea eivätkä M-sportin resurssit ole ollenkaan samat kuin Toyotalla. Vaikka Evansin kausi on toistaiseksi ollut todella huono, niin mistä löytyy yhtä hyvä tai parempi kuski tilalle. Kyllä minusta vaikka kuljettajakatras Kalle, Evans, Ogier/Pajari/Lappi, Katsuta kuulostaa vahvemmalta kuin esim. sellainen vaihto, jossa Evansin paikalle tulee Fourmaux.

Jos Evans sitten joutuu lähtemään Toyotalta, niin tilanne on tietysti eri. Kova kaveri kuitenkin tarvitaan Toyotan ns. kakkosautoon, eikä ainakaan itselle tule mieleen sellaisia nimiä, jotka selkeästi olisivat Evansia kovempia. Ja nyt kun tämän menin kirjoittamaan, niin eiköhän tässä sitten käy niin, että Toyota nostaa Pajarin ensi kaudeksi Evansin tilalle saatesanoilla: "Sami saa rauhassa totutella Rally 1-autoon ilman paineita hyvistä tuloksista".
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Sehän on jo tiedossa, että Neuville sekä Tänak ajavat Hyundailla, mutta kuka ajaa kolmatta autoa. Neljättä autoahan ei käsittääkseni ajateta lainkaan ensi kaudella. Fourmauxia ollaan vahvasti huhuttu Hyundaille, mutta jos ei menekään, niin kuka sitten, olisiko siinä Solbergin paikka?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sehän on jo tiedossa, että Neuville sekä Tänak ajavat Hyundailla, mutta kuka ajaa kolmatta autoa. Neljättä autoahan ei käsittääkseni ajateta lainkaan ensi kaudella. Fourmauxia ollaan vahvasti huhuttu Hyundaille, mutta jos ei menekään, niin kuka sitten, olisiko siinä Solbergin paikka?

Jos ei ole Fourmax tulossa niin jäähän siihen edelleen Lappi/Mikkelsen/Sordo/Suninen pyörimään kuvioihin, selkeästi vain pitäisi karsia kuskien määrää että ajotuntuma säilyy, mutta ei myöskään koko kausi kolmosautolle ole optimi lähtöpaikkojen takia.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Jos ei ole Fourmax tulossa niin jäähän siihen edelleen Lappi/Mikkelsen/Sordo/Suninen pyörimään kuvioihin, selkeästi vain pitäisi karsia kuskien määrää että ajotuntuma säilyy, mutta ei myöskään koko kausi kolmosautolle ole optimi lähtöpaikkojen takia.
Olen käsittänyt, että kuka (esim. Fourmaux/ Solberg) tulekaan kolmosautoon, niin hän ajaa suurimman osan kisoista, jopa lähes kaikki, ensi kaudella ei pyöritetä kuljettajalottoa enää samaan malliin, kuin aiemmin. Veikkaan, että Suninen ja Mikkelsen ovat kokonaan ulkona ja Sordo tai Lappi tai ehkä molemmat saattavat ajaa jonkin yksittäisen kisan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös