Solbergin etuna esim. Pajariin on tietysti se, että hänellä on jo parilta kaudelta kokemusta Rally1-autosta ja tehdastallista ajamisesta, mutta jos katsoo nyt vaikka Rally2-tuloksia, niin välttämättä Solbergin ja Pajarin välillä ei niin valtavaa eroa ole, ja kun Pajari on jo valmiiksi "Toyotan miehiä", niin en oikein tiedä olisiko tuossa Solbergin palkkaamisessa järkeä. Toyota kaipaisi enemmänkin sellaista varmasti ajavaa mutta nopeaa kakkosmiestä kakkosautoon. Sellaista, mitä Evans parhaimmillaan pystyy olemaan.
Kun miettii noita Toyotan vaihtoehtoja, jos vielä Hyundai ottaa ensi kauden kolmikoksi Neuville-Tänak-Fourmaux'n, niin ei se Evansinkaan jatko välttämättä ihan tuulesta temmattu ajatus olisi. Evansin pää pitäisi vaan saada nyt takaisin kuosiin ja turhat paineet pois. Ehkä Rovanperän paluu voisi tässäkin auttaa, kun Evans ei enää kantaisi ykköstykin paineita harteillaan?
Evansille itselleen maisemanvaihdos voisi tehdä hyvää, mutta enpä ihmettelisi jos Toyota hänelle vielä jatkoa tarjoaisi.
Minäkin voisin heittää
@Joe Plop in tavoin arvaukseksi, että Toyotan nelikko voisi olla Rovanperä, Evans, Katsuta ja Ogier/Pajari. Hyundaille sitten tuo kolmikko Neuville, Tänak, Fourmaux, ja Fordille toiseen autoon joko Sesks tai Solberg ja toiseen joku Munsterin kaltainen räpeltäjä joka maksaa oman ajamisensa ja ehkä osan toisenkin palkasta. Lapin osaksi jäänee maksimissaan pari yksittäistä rallia Hyundailla, mikäli päättävät ottaa joihinkin kisoihin neljännen auton, tai mikäli kuitenkin päättävät jakaa tuon kolmosauton. Sordon kohdalla puhuttiin lopettamisesta jo viime kauden jälkeen, ja vaikka vauhtia näyttää vielä löytyvän, niin nyt voi oikeasti olla WRC-uran loppu käsillä. Suninen taitaa olla jo menneen talven lumia R1-tiimien silmissä, enkä usko että Mikkelsenkään enää pääluokan autoa mistään alleen saa.