Mainos

Ralliketju

  • 1 862 682
  • 14 985

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Ja Pajari johtoon WRC2, kun Rossel joutui renkaanvaihtoon... ja samalla Pajari on yleiskilpailussa 5. tällä hetkellä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kyllähän oli Toyotalle murheellinen päivä, suoraa jatkumoa Jyväskylän toiseksi viimeiselle ek:lle.
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hohhoijaa.. Eipä tuota oikein enää jaksa seurata, kun ainoastaan Hyundait kärjessä ja nekään ei aja kilpaa, kun ainakaan Sordo ei saa ajaa kilpaa Neuvillea vastaan.. Ajellaan peräkkäin kun köyhän talon porsaat huominen ja sitten sunnuntaina ehkä vähän kilvanajoa, jos nyt on enää ketään mukana kisassa.. Toivotaan nyt sitten, että Hyundaikin törttöilee jotenkin, niin tätä menoa Pajari ruiskuttelee shampanjaa sunnuntaina podiumilla :D
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Nänä raffimmat kisat kyllä alleviivaa tämän sarjan surkeaa tilannetta, kun autoissa käy vähän normaalia suurempi kato. Aika äkkiä ollaan tilanteessa, missä R2-autot alkaa kolkutella jo lähellä podiumpaikkoja. Ogier nyt sentään pääsi vielä jatkamaan, että on edelleen neljä autoa kisassa mukana, mutta Hyundait tuskin enää kilpaa ajaa ja Ogierkin on yli 2 minuuttia perässä, joten lauantai lähinnä ajellaan ja varmistellaan. Fordillakin se ainoa kilpailukykyinen kuljettaja pelistä pois heti alussa. Munsteria ja Serderidisiä ei voi oijein laskea kilvanajoon mukaan.

Kyllä tälle sarjalle nyt jotain tarttis tehdä, ja ihan oikeasti. Jos Hyundai tuosta vielä tehdastallina vetäytyy ensi kauden jälkeen, ja heidän autojaan jää ajattamaan yksityistalli, niin aika varmaa on, että autojen määrä ei tule ainakaan nousemaan nykyisestä. Saattaa käydä niin, että ajavat jatkossa vain kahdella autolla.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Eipä tarvii olla kovin kummissaan josko tuossa Sordo vähän "nostaa" ja Neuville menee kärkeen jossain vaiheessa?
Ogier niin kaukana että ajamalla ei kiinni saa.
Neuville pääsee pisteissä karkuun
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Onhan se niinkin että Neuvilelle käy vähän säkä nyt, mutta ei se pelkästään tuuria ole että maaliin saa auton tuotua lähes aina.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onhan se niinkin että Neuvilelle käy vähän säkä nyt, mutta ei se pelkästään tuuria ole että maaliin saa auton tuotua lähes aina.

Tasaisesti kun ajaa ja virheitä välttäen, on sijoituksissa korkealla. Ja kun toi pistesysteemi on mikä on, niin menestyy vaikka ois sijoilla 3 tai 4.

Onkohan kukaan pitänyt kirjaa mitä olisi pisteet jos mentäisiin sillä vanhalla tyylillä, jossa voittamisesta oli jopa hyötyä
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tämä WRC enää oikein kiinnosta vähääkään, kun tallien määrä tippuu ja muutokset pistelaskussa nyt oli niin idioottimaiset, ettei oikein pysty käsittämään kuka edes pystyy kehittämään noin paskan ehdotuksen, saati miten se hyväksytään.

Kaiken nyt kruunaa jos ja kun mestaruus menee Neuvillelle. Jos nyt ei Ogierkaan ole kovin sympaattinen hahmo, niin Neuville nyt on aivan viimeinen tuolla jolle mestaruuden soisi. Todella vastenmielinen vinkuja.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Onkohan kukaan pitänyt kirjaa mitä olisi pisteet jos mentäisiin sillä vanhalla tyylillä, jossa voittamisesta oli jopa hyötyä
En ole nyt laskenut tilannetta, mutta tuossa vähän aiemmin kaudella laskin, ja jo silloin Ogier oli hyvin lähellä pisteissä sen laskutavan mukaan. Yleensäkin Hyundait oli iso hyötyjä siitä, että sunnuntailta jaetaan suhteessa niin hyvin pisteitä verrattuna pe-la pisteisiin.

E:
Noin tosi nopeasti laskettuna (virheitä voi olla) pistekärki olisi nyt seuraavanlainen:
1. Neuville 146
2. Ogier 143
3. Evans 123
4. Tänak 112
5. Fourmaux 105
6. Rovanperä 88

Toki täytyy muistaa, että tämä pistejärjestelmä on vaikuttanut myös taktikointiin ja siksi nämä lopputuloksista lasketut pisteet eivät ole täysin vertailukelpoiset. Mutta antaa vähän suuntaa siitä, että Hyundai ja Neuville ovat olleet järjestelmän hyötyjiä.

Lisäksi, kun Neuvillea ei ole tunnettu tiukkojen paikkojen miehenä vaan on sortunut hyvin usein ratkaisevissa paikoissa virheisiin, niin tämä pistejärjestelmä ehkä vähän auttaa häntä siinäkin. Tämä pistejärjestelmä antaa paljon enemmän anteeksi, kun aina on takaportti hyviin pisteisiin, niin se ehkä vähän vähentää sitä onnistumisen ja voittamisen painetta, jolloin ei välttämättä tule ihan niin herkästi virheitäkään.
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kyllähän Neuville on nyt ajanut jo melkein kaksi päivää, kuten maailmanmestarilta sopii odottaa.

Keskellä tietä ja tiedostaen kivet ja liukkauden. Jos tekniikka kestää, Neuville kerää tästä viikonlopusta ison kasan pisteitä ja on vahvasti matkalla mestaruuteen.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän Neuville on nyt ajanut jo melkein kaksi päivää, kuten maailmanmestarilta sopii odottaa.

Keskellä tietä ja tiedostaen kivet ja liukkauden. Jos tekniikka kestää, Neuville kerää tästä viikonlopusta ison kasan pisteitä ja on vahvasti matkalla mestaruuteen.

Tämä. Vaikka itsekään en Neuvillestä hirveästi pidä, on kuitenkin onnistunut tämän vuoden säännöillä keräämään eniten pisteitä ja näköjään myös silloin kun mestaruutta ratkaistaan.

Ei sen pitäisi urheilussa ikinä mestaruuden arvoa vähentää, jos on paras paikalla olijoista. Kaikki me tiedetään, että Kalle olisi Neuvillen koko kauden mitassa kepittänyt, mutta jos Neuville kerää eniten pisteitä. Hän on vuoden 2024 paras, maailmanmestari.
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Ei sen pitäisi urheilussa ikinä mestaruuden arvoa vähentää, jos on paras paikalla olijoista. Kaikki me tiedetään, että Kalle olisi Neuvillen koko kauden mitassa kepittänyt,
Tätähän me emme tiedä, turhaa jossittelua olisiko Kalle kepittänyt Neuvillen, vai toisin päin koska tätä koko kauden kilpailua heidän välillä ei nähty Kallen jäätyä osa-aikaiseksi kuskiksi. Niillä mennään, ketä on kisoissa viivalla ja totuuden nimessä, Neuville on ajanut selvästikin parasta kauttaan, kuin mestari kuunaan ja ansaitusti taistelee mestaruudesta.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tätähän me emme tiedä, turhaa jossittelua olisiko Kalle kepittänyt Neuvillen, vai toisin päin koska tätä koko kauden kilpailua heidän välillä ei nähty Kallen jäätyä osa-aikaiseksi kuskiksi. Niillä mennään, ketä on kisoissa viivalla ja totuuden nimessä, Neuville on ajanut selvästikin parasta kauttaan, kuin mestari kuunaan ja ansaitusti taistelee mestaruudesta.

Näinhän se menee. Paras on Paras ja tähän kisaan Kalle ei osallistunut.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kyllähän Neuville on nyt ajanut jo melkein kaksi päivää, kuten maailmanmestarilta sopii odottaa.

Keskellä tietä ja tiedostaen kivet ja liukkauden. Jos tekniikka kestää, Neuville kerää tästä viikonlopusta ison kasan pisteitä ja on vahvasti matkalla mestaruuteen.

Niin. Nyt oikeastaan tuo Ogierin "mestaruussarjan johtaja ei aja sitä vauhtia mitä pitäisi"-valitus vaikuttaa tavallaan säälittävämmältä. Neuville tiesi että repimällä hän ei voi voittaa mitään, korkeintaan särkee autoaan ja mahdollisesti lahjoittaa pisteitä takaa-ajajille.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Niin. Nyt oikeastaan tuo Ogierin "mestaruussarjan johtaja ei aja sitä vauhtia mitä pitäisi"-valitus vaikuttaa tavallaan säälittävämmältä. Neuville tiesi että repimällä hän ei voi voittaa mitään, korkeintaan särkee autoaan ja mahdollisesti lahjoittaa pisteitä takaa-ajajille.
Ogier yrittää tuolla vaan päästä Neuvillen pään sisälle.

Neuvilleen tavallaan ehkä "pelasti" tässä kisassa tuo, että alku meni ihan perseelleen ja käytännössä menetti mahdollisuudet ajaa voitosta noin niin kuin ihan ajamalla. Mutta koska takaa ei myöskään ollut mitään uhkaa niin Neuville pystyi keskittymään tarkkaan ajaniseen ilman paineita ajaa kilpaa. Ogier ja Tänak kävi taas kovaa sekuntitaistelua kärjessä joten heillä siksi riskitaso oli suurempi, ja lopukta Neuville pääsi korjailemaan syliin tippuneet hedelmät.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos muutenkin promotoreista ja rallin tulevaisuudesta puhuttu niin en tiedä onko tämä kreikka sitten millään tavalla näitä edistäviä asioita. Katsojalle todella puuduttavaa katsottavaa ja varmaan talleillekin melko kallis kisa ajettavaksi. Jotenkin kruunaa vielä tuo lauantain yleisöerikoiskoe josta olisi riittänyt että julkaistaan vain vaikka joku minuutin kooste Youtubessa. Tietenkin kyllähän ne sarjaan kuuluu nämä erikoisemmat kisatkin mutta tällä automäärällä niin pitäisi varmaan enemmän jotain spinttikisa tyylistä settiä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Minä periaatteessa kannatan sitä, että kalenterissa on hyvin eri tyyppisiä kilpailuja, ja ajetaan erilaisissa olosuhteissa. Mutta en tiedä, onko tämän Kreikan tapaisissa kisoissa nykyautoilla ja -säännöillä enää oikein järkeä. Varsinkin kun autoja on jo lähtökohtaisesti viivalla todella vähän.

Muistelen, että joskus ennen muinoin tallit rakensivat näihin "ryskäralleihin" periaatteessa ihan erilliset autot, jotka oli tehty kestämään tällainen kivikossa ryskäminen, mutta nykyisin ei käsittääkseni isoja muutoksia tehdä autoihin eri rallien välillä.

Ei tämä oikein katsojankaan kannalta ole kovin viihdyttävää kun puolet autoista tippuu jo ensimmäisenä päivänä pois ja jäljelle jäävät hissuttelee kieli keskellä suuta kymmenien sekuntien eroilla toisiinsa ja toivovat vaan, että selviytyvät pätkistä ilman rengasrikkoja tai jousitulsen hajoamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös