Mainos

Ralliketju

  • 1 864 564
  • 15 010

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Sattumaa vai ei, mutta Kalle ollut viime kaudet yksi sarjan varmimmista kuljettajista joka on takonut tasaisen varmaa tulosta kisasta toiseen ja osannut aina fiksusti sovittaa vauhtiaan tilanteeseen. Nyt kun hän ei aja mestaruudesta ja on asettanut tavoitteekseen voittaa yksittäisiä kisoja, niin hän on ajanut kolmesta ajamastaan kisasta kahdessa ulos.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Evansilla käy aikamoinen joulu sunnuntaita ajatellen, kun lähtöpaikka paranee merkittävästi Rovanperän ja Katsutan keskeytykseen myötä, jos/kun he pääsevät viivalle huomenna.
 

Sambody

Jäsen
Toivottavasti tämän kauden vastoinkäymiset kasvattaa Kallen motivaatiota seuraaville kausille, kun kaikki ei ihan käykään kuin ruusuilla tanssi vaikka saakin suotuisan lähtöpaikan. Suomalaisittain kyllä mahdollisimman ankea kilpailu ottaen huomioon ettei EP ole mukana ja Rally2 luokan kovimmat suomalaiset vetäneet pihalle tai ajelleet terveisiä.
 

ahal

Jäsen
Särähti telkun haastiksessa korvaan, kun Kalle sanoi että Jonne teki virheen vähän ennen ulosajoa, mutta se ei vaikuttanut rysäykseen.. Hmh. Rakoileeko yhteistyö? Virheitä tulee itse kullekin, mutta niistä opitaan. Kaksikon tulisi pelata kuitenkin yhteispeliä ja ottaa sekä vastoinkäymiset että onnistumiset yhdessä vastaan. Jos ei natsaa, vaihdetaan jakoja.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Särähti telkun haastiksessa korvaan, kun Kalle sanoi että Jonne teki virheen vähän ennen ulosajoa, mutta se ei vaikuttanut rysäykseen.. Hmh. Rakoileeko yhteistyö? Virheitä tulee itse kullekin, mutta niistä opitaan. Kaksikon tulisi pelata kuitenkin yhteispeliä ja ottaa sekä vastoinkäymiset että onnistumiset yhdessä vastaan. Jos ei natsaa, vaihdetaan jakoja.
En tiedä, onko tuo nyt mikään osoitus yhteistyön rakoilemisesta? Rovanperä ei kuitenkaan lähtenyt tuossa neuvillemaiselle syyttelylinjalle, vaan otti loppujen lopuksi virheen ihan omaan piikkiinsä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Pakko kyllä kehua taas tota pistesysteemiä, Rallin kakkonen saa enemmän pisteitä kun rallin voittaja?
Ogier sai 25 pinnaa ja Tänäk 26, vaikka Ogier voitti ja Tänäk oli toinen?
Rallin kolmas, Neuville sai 24 pinnaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan tuo melkoinen sekasoppa tuo pistejärjestelmä ja yhdistettynä vielä keikkakuskit. Varsinkin kun vielä alkaa miettiä että ei tuo Neuville ole kuitenkaan mitenkään erityisen ylivoimainen ollut mitä pistetilanne taas antaisi kuvan kun sijoitukset ollut 1, 4, 5 ja 3. eniten ehkä tässä vielä hullunkurisen vielä tekee se että vaikka montessa olisi selkeästi heikompi sijoitus tullut johtaisi sarjaa. Nykyjärjestelmässä ei tarvitse olla edes toiseksi nopein tuloksissa yhdessäkään rallissa että mestaruuden voi ottaa. Kuitenkin maailman nopeinta kuskia palkitaan sillä MM-pokaalilla... ei tasaisinta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Pakko kyllä kehua taas tota pistesysteemiä, Rallin kakkonen saa enemmän pisteitä kun rallin voittaja?
Ogier sai 25 pinnaa ja Tänäk 26, vaikka Ogier voitti ja Tänäk oli toinen?
Rallin kolmas, Neuville sai 24 pinnaa.
Veikkaan, että ovat kysyneet neuvoa sellaiselta jääkiekkosarjalta, joka ei saa kuuttatoista joukkuetta kohtaamaan kuudenkymmenen pelin runkosarjassa yhtä monta kertaa jokaista vastustajaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kuulostaa ihan sekopäiseltä. Kai tämä jääkiekkosarja on joku kuviteltu juttu, eikä todellinen?
Se oli semmoinen muodikas whataboutismi.

Oikeasti ammattilaisurheilu on paskaa kautta linjan. Amatööri- ja puoliammattilaishommissa on oikeasti siistimmät tarinat.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Se oli semmoinen muodikas whataboutismi.

Oikeasti ammattilaisurheilu on paskaa kautta linjan. Amatööri- ja puoliammattilaishommissa on oikeasti siistimmät tarinat.
Höpö höpö. Tai no mitä paskempaa niin sen parempia tarinoita. Viimeistäänkin väritettynä. Ei vaan oikeasti on. Tai en minä tiedä. Ei kait. Eikun ymmärrän vitsin varmaankin. Otin tosissani taas kaiken.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kallelle on kyllä tullut varsin paljon ulosajoja, jos vielä otetaan mukaan viime vuoden Jyväskylässä tapahtunut kaato.

Yhteistä kaikissa, että johtopaikalta on menty pihalle joten yritystä on löytynyt.

En nyt mitenkään huolissani ole, lähinnä harmittaa mestarin itsensä puolesta. Ei tule niitä tuloksia, joita toivoi kun pääsi hyville lähtöpaikoille.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kesän eka Ralli SM käynnissä Turun suunnalla ja aamun ekalla pätkällä 3/4 kärkiautoa kaatanut... Korhonen, Korhola ja Viron Kaur kaikki nurin sekä vielä Eskelinen...
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Katselen Sardinian rallin ennakkolähetystä ja bongasin televisiosta, että aina niin pirteä ralli-Molly näyttää olevan ilman sormusta vasemmassa nimettömässä. Onkohan mahtanut tulla ero vai sormus vain unohtunut sormesta?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Katselen Sardinian rallin ennakkolähetystä ja bongasin televisiosta, että aina niin pirteä ralli-Molly näyttää olevan ilman sormusta vasemmassa nimettömässä. Onkohan mahtanut tulla ero vai sormus vain unohtunut sormesta?
Internet-etsivöintini perusteella sanoisin, että Molly ei ole pitänyt sormusta rallikeikoilla mukana. Tuoreissa IG-kuvissa, jotka on rallijuttujeb ulkopuolelta, sormus näkyy.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Autovalmistajat saivat sitten taas torpattua kaavaillut muutokset autoihin ja nykyisillä autoilla ajetaan vuoden 2026 loppuun saakka.


Tämä tatkoittanee sitä, että sarja jatkaa kitumistaan ainakin seuraavat 2 vuotta koska nykyistä enemmän rally1-autoja tuskin on odotettavissa viivalle niin kauan kuin näillä kalliilla ja monimutkaisilla hybridiautoilla mennään.

No, en tiedä olisiko tuo parin vuoden välivaihe ilman hybridiyksikköä olevilla rally1-autoilla tuonut tilanteeseen parannusta, mutta jotenkin en pidä tästä miten valmistajat tuntuvat torppaavan aina kaikki uudistukset vedoten milloin mihinkin, pitkälti vaan suojatakseen omaa asemaansa.

Nyt perusteluna käytettiin mm. sitä, että hybridien poisto olisi vaatinut intensiivistä testaamista, mikä olisi lisännyt kustannulsia merkittävästi. Minä kuitenkin luulen, että M-Sportia lukuun ottamatta valmistajat testaavat joka tapauksessa niin paljon kuin on sääntöjen puitteissa mahdollista, joten en oikein usko että tuo muutos olisi kovinkaan paljon paisuttanut testibudjetteja.

Lisäksi kuljettajat ja tallit kritisoivat sitä, että lajin näyttävyys kärsisi kun tehot olisi pienentyneet niin merkittävästi. Mutta tämäkin on minusta vähän ontuva peruste kun kisoihin ei nykysäännöillä saada edes kymmentä rally1-autoa viivalle. Ja kisat muutenkin tällä nyky-pistelaskulla sitä, että puolet noistakin 7-8 kuljettajasta himmailee ja varmistelee pisteitä puolet kisasta. Kyllä minä ottaisin mieluummin viivalle 15 vähän "kuohittua" rally1-autoa kuin 7-8 nykyistä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varsin oletettavaa oli, että mennään näillä mitä on tämä alunperinkin sovittu aika. Ei tuohon uusia valmistajia olisi saatu kuitenkaan mukaan. Tiedossa on, että säännöt muuttuu kaudella -27. Nyt vain pitää nuo säännöt lyödä lukkoon, niin valmistajille jäisi hyvin aikaa koota tiimi ja rakentaa auto. Stellantis (Citroen?) ja Skoda taitaa ne todennäköisimmät tulijat olla (tai toinen näistä), jos säännöt miellyttävät. Mutta tosiaan ihan hyvä ettei nyt lähdetty pari vuoden takia sotkemaan asioita.
 

Binisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Minnesota Wild, Real Madrid C.F., LA Lakers
Olihan tämäkin säälittävä nukketeatteri. Monta kuukautta hirveä hyperinki ja lopputuloksena säilytetään status quo. Mitä tästä nyt sitten pitäisi lajin ystävänä ajatella? Samat ukot nyt ajavat seuraavat kaksi kautta ja mikään ei muutu. Vähän kyllä jo sylettää. Jos hybridin poisto olisi tuonut edes lisää niitä nykyisiä valmistajien autoja lähtöviivalle, niin ei olisi harmittanut. Nyt ei vaan mikään muutu.
 
Viimeksi muokattu:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sehän se juttu oli kun yhtään uutta valmistajaa ei olisi tullut mukaan jos sääntöjä oltaisiin ensikaudelle muutettu. Millään ei ehtisi suunnitella, rakentaa ja testata autoa siihen kuntoon että sillä pääsisi Monteen mukaan. Eikä siihen olisi edes mitään järkeä koska kahden vuoden päästä tulisi sitten jo uudet säännöt. Maksaa niin paljon ja nyt mukana olevilla on kuitenkin selkeä etumatka joten panostus olisi hukkaan heitettyä. Kaikista tärkein olisi nyt saada lukittua ne seuraavan sukupolven säännöt mahdollisimman pikaisesti. Silloin on se sauma saada uusia talleja mukaan. Vielä on riittävästi aikaa tehdä auto, mutta kiire alkaa olla niilläkin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mistä helvetistä näkee osa kilpailuiden aikataulut? Eli koska Puola, koska Latvia jne...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sehän se juttu oli kun yhtään uutta valmistajaa ei olisi tullut mukaan jos sääntöjä oltaisiin ensikaudelle muutettu. Millään ei ehtisi suunnitella, rakentaa ja testata autoa siihen kuntoon että sillä pääsisi Monteen mukaan. Eikä siihen olisi edes mitään järkeä koska kahden vuoden päästä tulisi sitten jo uudet säännöt. Maksaa niin paljon ja nyt mukana olevilla on kuitenkin selkeä etumatka joten panostus olisi hukkaan heitettyä. Kaikista tärkein olisi nyt saada lukittua ne seuraavan sukupolven säännöt mahdollisimman pikaisesti. Silloin on se sauma saada uusia talleja mukaan. Vielä on riittävästi aikaa tehdä auto, mutta kiire alkaa olla niilläkin.

Olisi tuo ehkä hieman pudottanut autojen hintoja kuitenkin, en olisi pitänyt mahdottomana että Solberg olisi M-Sportin kolmosautoon tullut ja Greensmith Toyotan nelosauton vuokrannut jos hinnat olisi edes vähän alaspäin mennyt. Tiedä jopa että olisivatko vähän laskeneet hintoja että saavat samalla laajemmin testiä tehtyä. Hyundai ehkä ottanut joihinkin kisoihin junioriohjelman käyntiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös