Ralliketju

  • 1 705 195
  • 13 531

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rahalla.

Kiitos fia ja promoottori. Käsittämättömiä persläpejä koko osasto täynnä.

Toivottavasti mahdollisimman moni talli ja kuski myös boikotoi kilpailua. Jos joku kilpailusäädös vaatii osallistumisen voitaisiin yhdessä tuumin jokaiseen autoon iskeä tekninen vika testierikoiskokeella. Sitten saisi Kajetanowicz, Grajazin ja paikalliset kuskit kisata voitosta.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jahas, taitaa kohta käydä rallinkin kohdalla kuten minulle kävi jo F1:n kohdalla, että loppuu koko lajin seuraaminen. Minusta tuntuu, että FIA:n toiminta on mennyt koko ajan huonompaan suuntaan sen jälkeen kun bin Sulayem valittiin sen johtoon.
 

Puolustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toyota vois pistää kättä taskuun ja pyytää Ogieria ajamaan kaikki loppukauden kisat, paremmat saumat hänellä olisi mestaruudesta taistella kuin Evansilla. Kun ei kulje niin ei kulje. Olisiko tallin vaihdossa järkeä Evansille, kun ei ole enää saanut Toyotaa säätöihin uusilla autoilla?

Ja joo, ei ole Ogier tulossa täysiaikaisesti takaisin, mutta olisihan se hienoa nähdä.
 

Sambody

Jäsen
Ei nyt kulje Toyotalla ylipäätään sunnuntaina. Taitaa taas harjata Huihai isomman pistepotin tästäkin rallista vaikka Ogier ykköseksi ehtisikin. Neuvillen vetää hämmentävän kovaa lähtöpaikasta huolimatta nyt.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Olisiko tallin vaihdossa järkeä Evansille, kun ei ole enää saanut Toyotaa säätöihin uusilla autoilla?
Evans on kovatuloinen palkkakuljettaja, joten mihin hän menisi/pääsisi, kun tähti on ollut jo jonkin aikaa jyrkässä laskussa. Hyundailla on täyttä ja, jos Tänak tai Neuville syystä taikka toisesta jää pois, niin onko Hyundailla siltikään kiinnostusta Evansia kohtaan. Toki Fordille varmastikin pääsisi, mutta sinne pitää viedä mukanaan rahaa. Onhan se varmaan turhauttavaa Evansille, kun kerran elämässä huippu mahdollisuus taistella mestaruudesta on valumassa käsistä pois ja syyllinen löytyy peilistä, vauhti ei vaan riitä. Ensi kaudella palataan normaaliin, eli Toyota panostaa kaikki paukut Kalleen, niin syöhän se miestä.
 

Puolustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Evans on kovatuloinen palkkakuljettaja, joten mihin hän menisi/pääsisi, kun tähti on ollut jo jonkin aikaa jyrkässä laskussa. Hyundailla on täyttä ja, jos Tänak tai Neuville syystä taikka toisesta jää pois, niin onko Hyundailla siltikään kiinnostusta Evansia kohtaan. Toki Fordille varmastikin pääsisi, mutta sinne pitää viedä mukanaan rahaa. Onhan se varmaan turhauttavaa Evansille, kun kerran elämässä huippu mahdollisuus taistella mestaruudesta on valumassa käsistä pois ja syyllinen löytyy peilistä, vauhti ei vaan riitä. Ensi kaudella palataan normaaliin, eli Toyota panostaa kaikki paukut Kalleen, niin syöhän se miestä.
Ford se taitaisi tosiaan olla ainoa vaihtoehto, Hyundailla jäisi myös kovempien nimien taakse. Fordillakin toisaalta Fourmauxin tähti nousussa.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tykkäsin Halttusen ehdotuksesta, miten rallia ja pistelaskua pitäisi muuttaa:
- Torstaina aika-ajot
- Perjantaina sprinttikisa, esim. 5 tai 7 parhaalle pisteet. Sprinttikisa on myös kokonaan erillään la-su kisasta.
- Lauantai-sunnuntai normaalikisa, perjantain voittaja lähtee viimeisenä lauantaina.
- powerstage pisteet 5 parhaalle
- Pistejako siten, että voittaja saa aina eniten.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tykkäsin Halttusen ehdotuksesta, miten rallia ja pistelaskua pitäisi muuttaa:
- Torstaina aika-ajot
- Perjantaina sprinttikisa, esim. 5 tai 7 parhaalle pisteet. Sprinttikisa on myös kokonaan erillään la-su kisasta.
- Lauantai-sunnuntai normaalikisa, perjantain voittaja lähtee viimeisenä lauantaina.
- powerstage pisteet 5 parhaalle
- Pistejako siten, että voittaja saa aina eniten.

Voisi toimia ainakin jos urheilullisesti miettii. tiedä sitten jos tulee taas uusi seppo hallitsemaan lajia niin nopein kuski saattaisi olla sitten useammin nopein. Siitähän tuo auraajan rooli on toiminut. Myös aloittelijoiden hommaa vaikeuttaisi kun joutuisivat yleensä auraamaan.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voisi toimia ainakin jos urheilullisesti miettii. tiedä sitten jos tulee taas uusi seppo hallitsemaan lajia niin nopein kuski saattaisi olla sitten useammin nopein. Siitähän tuo auraajan rooli on toiminut. Myös aloittelijoiden hommaa vaikeuttaisi kun joutuisivat yleensä auraamaan.
Toisaalta voidaanhan aika-ajot tehdä vaikka, että kaksi vetoa, joiden keskiarvo vaikka määrittää tuloksen. Ainahan joku joutuu auraamaan, mutta se joutuu lajin luonteeseen. Joskus myös kannattaa olla ekana autona.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ylellä Micke purkautuu kun Rallia ajetaan seuraavat 10 vuotta Saudi-Arabiassa...
Sieltä sheikit löi taaloja FIA:n pojille ja saivat kisan.

Jatkuvastihan noita urheilulajeja tuonne siirtyy, siinä vaiheessa alkaisin jo olemaan huolestunut kun IIHF:n kaverit ilmoittaa, että jääkiekon MM-kisat pelataan Saudeissa. Veikkaan, että sekin päivä koittaa vielä.. 2030 luvulla...

Tässä vielä linkki
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Kuskit näyttivät olevan haastatteluissa lähtökohtaisesti sillä linjalla, että voitto pitäisi huomioida paremmin pisteillä / koko kisan voitosta pitäisi saada enemmän pisteitä.

Jos pistelaskua uudistettaisiin siten, että kisan voittaja saa aina korkeimmat pisteet, (riippumatta supersunnuntaista, powerista jne.) niin olisikohan suurempaan remonttiin tarvetta.

Nythän esim. Neuville ajeli koko sunnuntain kaasu pohjassa, kun viime kauden pistelaskusysteemillä hän olisi säästellyt renkaita kolme ek:ta ja ladannut kaiken powerille.

Myös mestaruutaisto vaikuttaa aika tasaiselta, sillä kolme kuljettajaa on varsin lähellä toisiaan. En nyt jaksa laskeskella, missä oltaisiin viime kauden pistelaskusysteemillä.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuskit näyttivät olevan haastatteluissa lähtökohtaisesti sillä linjalla, että voitto pitäisi huomioida paremmin pisteillä / koko kisan voitosta pitäisi saada enemmän pisteitä.

Jos pistelaskua uudistettaisiin siten, että kisan voittaja saa aina korkeimmat pisteet, (riippumatta supersunnuntaista, powerista jne.) niin olisikohan suurempaan remonttiin tarvetta.

Nythän esim. Neuville ajeli koko sunnuntain kaasu pohjassa, kun viime kauden pistelaskusysteemillä hän olisi säästellyt renkaita kolme ek:ta ja ladannut kaiken powerille.

Myös mestaruutaisto vaikuttaa aika tasaiselta, sillä kolme kuljettajaa on varsin lähellä toisiaan. En nyt jaksa laskeskella, missä oltaisiin viime kauden pistelaskusysteemillä.
1. parannus olisi, että pe+la pisteiden ehdollisuus otettaisiin pois. Pisteet jakoon lauantai iltanaja sunnuntai aamuna lähdetään kisaan puhtaalta pöydältä. Silloin kaikki voisivat ajaa oikeasti kisaa eikä kenenkään tarvitse pelata varman päälle, jo ''saatuja pisteitä''.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
1. parannus olisi, että pe+la pisteiden ehdollisuus otettaisiin pois. Pisteet jakoon lauantai iltanaja sunnuntai aamuna lähdetään kisaan puhtaalta pöydältä. Silloin kaikki voisivat ajaa oikeasti kisaa eikä kenenkään tarvitse pelata varman päälle, jo ''saatuja pisteitä''.

Joo ja kyllähän tämä päivä näytti tuon ongelman järjestelmässä kun annetaan jo ehdollisia pisteitä niin sitten sijoituksilla ei väliä, paperilla Tänäk voitti, mutta pisteissä Ogier, tuosta olisi enää puuttunut se että Neuville olisi ollut kisan kolmas tai neljäs ja napannut eniten pisteitä kuitenkin. Olisipa siinä sitten arponut katsojana kuka lopulta se paras kuski olikaan.

Jos järjestelmä tämän kaltaisena säilyy pitää viikonlopun aikana ajaa varsinainen kisa ja sitten sunnuntaina sprintti+Power.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voittajan arvostus on tässä nykykonseptissa ihan mitätön. Ja se on se suurin mikä tökkii niin allekiroijttanutta, kuin myös sarjaa ajavia kilpailijoita haastatteluiden perusteella. Növille ajoi tänään pilvenlaitaa mutta hänen lisäkseen ainoastaan Tänak oli toinen joka vähän yritti. Ogier ajeli perusvarmaa kyytiä ja ainoastaan huono tuuri rengasrikon muodossa teki lopusta jännän. Ehjällä renkaalla Ogier olisi kisan voittanut ilman sen erityisempää yrittämistä sunnuntaina. Toisaalta myös vanhalla järjestelmällä oli maaliin saakka tiukkoja kamppailuita välillä (esim. Kalle Kroatiassa). Eli se ajaako jokut täysillä riippuu niin paljon kisan luonteesta ja tilanteesta, ettei sitäkään oikein voi pistejärjestelmän piikkiin laittaa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Voittajan arvostus on tässä nykykonseptissa ihan mitätön.
Omhan tuo nyt jotenkin surkuhupaisaa, että ajetaan kilpaa kolme päivää, on vaikka mitä osioita mistä jaetaan pisteitä, on pe-la voittajaa, sunnuntain voittajaa, power stagen voittajaa ja vielä koko kisan voittaja, mutta loppujen lopuksi 3-4 kuljettajaa saa aina melkein saman määrän pisteitä.

No, tasaisuutta tuo systeemi tuo ainakin sarjaan, mutta voitolta se vie kaiken arvon ja millään muotoa oikeudenmukainen tuo ei ole. Jos tällä järjestelmällä vielä ensi kaudellakin jatketaan, niin tulen pistämään koko sarjan boikottiin.
 
Tallit voisivat perustaa oman sarjansa ja jättää koko FIA:n nuolemaan näppejään. Jos konsepti ja kulubudjetti olisivat kunnossa, houkuttelisi varmasti uusia talleja.

Haikeudella muistelen 90-lukua kun mukana oli puolen tusinaa tehdastallia.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tallit voisivat perustaa oman sarjansa ja jättää koko FIA:n nuolemaan näppejään. Jos konsepti ja kulubudjetti olisivat kunnossa, houkuttelisi varmasti uusia talleja.

Haikeudella muistelen 90-lukua kun mukana oli puolen tusinaa tehdastallia.
Minä en usko oikein näihin tallivetoisiinkaan sarjoihin. Kaikki valmistajat pyrkivät niin voimakkaasti ajamaan omia etujaan, että kaatuu lopulta omaan mahdottomuuteensa jos siinä ei ole jotain "ulkopuolista" FIA:n kaltaista toimijaa hallinnoimassa sitä kaikkea.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Twitterissä huhuillaan, että Sami Pajari ajaisi pääluokan Toyotalla Latviassa tai Jyväskylässä. Hyvät näytöt on Pajari antanut, niin tuo on hyvä mahdollisuus tulevaisuutta ajatellen.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eipä näköjään montaa kisaa kyllä EP myöskään aja. Sääli.
Kolme kuskia jakamassa yhtä paikkaa, niin siinä on se neljä kisaa jokaiselle. Lappi ajaa varmaan vielä Latvian ja Jyväskylän, Mikkelsen Puolan+ asvaltit ja Sordolle Akropolis ja Chile.

Lappi itse toivoi vajaata kautta ja niin halusi varmaan Hyundaikin.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kolme kuskia jakamassa yhtä paikkaa, niin siinä on se neljä kisaa jokaiselle. Lappi ajaa varmaan vielä Latvian ja Jyväskylän, Mikkelsen Puolan+ asvaltit ja Sordolle Akropolis ja Chile.

Lappi itse toivoi vajaata kautta ja niin halusi varmaan Hyundaikin.
Sordo totesi Sardinian jälkeen että sillä oli kahden kisan soppari tälle kaudelle ja viimeisessä haastattelussa oli vähän rivien välistä luettavissa että se oli sit siinä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös