Mainos

Ralliketju

  • 1 864 279
  • 15 005

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän jopa harmittaa kun Tänak ei vaan pysy perässä. Karmea alkukausi ja näyttäisi tuska jatkuvan ellei yllätyksiä tapahdu, ralli on kuitenkin vasta alussa.

Miltäs Pajarin ja Lindholmin meno on näyttänyt? En oo kerennyt Rally2 seuraamaan ollenkaan tässä aamupäivän aikana.

Katsotaan miten tuo nyt kääntyy iltapäivällä kun tilanne on enemmän sama kaikille roskan suhteen ja huomenna kun kääntöpaikat toisinpäin siellä pitäisi Mikkelsenin ja kumppanien nostaa vauhtia.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Neuvulle rengasrikko ek6:lla?

Edit.

Järkyttävää paskaa osittain toi kuvan laatu. Pätkii ihan helvetisti ja kuva rakeinen
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Neuvulle rengasrikko ek6:lla?

Edit.

Järkyttävää paskaa osittain toi kuvan laatu. Pätkii ihan helvetisti ja kuva rakeinen

Menetti näköjään vain 10 sekuntia mutta mukavasti tasoitti kärkikamppailua. Maisemat kyllä tuolla hienot mutta lähetyksen laatu tasoa VHS..
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Menetti näköjään vain 10 sekuntia mutta mukavasti tasoitti kärkikamppailua. Maisemat kyllä tuolla hienot mutta lähetyksen laatu tasoa VHS..

Siistit on kyllä maisemat ja pätkätkin. Asfaltin laatu välillä aika paskaa. Melkein kun Suomessa =).

Ihanasti tuollakin kyllä oikaistaan.

Ogier veti vähän leveäksi,mutta yllättäen heinikossa ei ollut kiviä tai ojaa piilossa. Hyvin ois osunu ja tullu damagea.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ogier veti vähän leveäksi,mutta yllättäen heinikossa ei ollut kiviä tai ojaa piilossa. Hyvin ois osunu ja tullu damagea.

Samassa tilanteessa Lappi olisi varmaan osunut johonkin kiveen tai ojan penkkaan ja auto katolleen. Tietenkin mestarit osaa valita paikkansa..
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Lopez spinnailee ja Pajari vetää vähän leveäksi niin, että mainosplakaatit lentelee
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Katsotaan saadaanko sunnuntaista kunnon taistelua vai alkaako esimerkiksi Neuville vain varmistelemaan voittoansa.
Evans ja Neuville töhöilivät kumpikin ek 18 kunnolla. Neuvillella jäi takaspoilerikin kroatialaiseen metsään. Fourmaix hajotti ripustuksen leikkauksessa, mutta saivat korjattua pätkällä sen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Evans ja Neuville töhöilivät kumpikin ek 18 kunnolla. Neuvillella jäi takaspoilerikin kroatialaiseen metsään. Fourmaix hajotti ripustuksen leikkauksessa, mutta saivat korjattua pätkällä sen.

Tänäkille ainakin tarjotaan mahdollisuutta saada hyvät pisteet lopulta viikonlopusta. Ei ainakaan ero kasva tuohon kaksikkoon jos saa Powerilta hyvät pisteet.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Fourmaux'n sunnuntai on menetetty, mutta kannattaa yrittää räpiköidä jotenkin maaliin, että saisi pidettyä pe-la pisteet.

Tänakille tarjolla vähän lohtua varsinaisen kisan surkeaan tulokseen kun Neuville ja Evans sortuivat virheisiin. Sunnuntailta mahdollisuus kerätä vielä ihan hyvät pisteet.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oikeastaan tässä tulee ilmi tän uuden pistelasku järjestelmän puutteet esiin aika selkeästi. Vaikka tekee isojakin virheitä kisan aikana, saa silti raavittua kokolailla samat pisteet kun pahin kilpakumppani. Koita siinä sitten saada eroja jompaan kumpaan suuntaan...
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ja tuntuu olevan kaikki vähän sekaisin, miten nämä tulokset menee. Iltalehti nostanut uutisotsikoihin, että "40-vuotias rallitähti kiinni voitossa" ja kertoo jutussa, että Ogier lähtee viimeiselle EK:lle kokonaiskisan kärkipaikalta. Mutta Ogierhan oli pe-la kisassa kolmas, on sunnuntain tuloksissa niinikään kolmas Katsutan ja Tänakin jälkeen, joten oikeastihan hän ei ole kiinni missään voitossa. Tuolla kisan kokonaistilanteellahan ei ole tässä sunnuntaina enää mitään merkitystä kun pe-la sijoitukset on jo jaettu ja niitä ei oteta sunnuntain tuloksiin mukaan.

Kertoo vaan, miten sekava tämä järjestelmä on.

Edit: Myös MTV nostanut utiseensa power stagen tärkeimpien pointtien joukkoon, että "Pystyykö Evans uhkaamaan Ogierin kokonaisvoittoa". Mutta eihän tuolla "kokonaisvoitolla" ole mitään merkitystä kun siitä eibsaa yhtään pistettä. Voittaja on Neuville, mikäli vaan ajaa autonsa tänään maaliin, ja sunnuntain voittaja on sitten erikseen. Tuo "kokonaisvoittaja" on lähinnä näennäinen titteli.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
WRC:n haastattelivat herättivät hilpeyttä kyselemällä pätkän maalissa Ogierilta ja Evansilta vaihdatteko sijoituksia lopussa(ei merkitystä koska Rallin voitto on pisteiden kannalta hyödytön) Ogier vastasi että toki jos Evans maksaa tarpeeksi ja Evans puolestaan ettei hänellä ole rahaa maksaa Ogierille.
 

Puolustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja tuntuu olevan kaikki vähän sekaisin, miten nämä tulokset menee. Iltalehti nostanut uutisotsikoihin, että "40-vuotias rallitähti kiinni voitossa" ja kertoo jutussa, että Ogier lähtee viimeiselle EK:lle kokonaiskisan kärkipaikalta. Mutta Ogierhan oli pe-la kisassa kolmas, on sunnuntain tuloksissa niinikään kolmas Katsutan ja Tänakin jälkeen, joten oikeastihan hän ei ole kiinni missään voitossa. Tuolla kisan kokonaistilanteellahan ei ole tässä sunnuntaina enää mitään merkitystä kun pe-la sijoitukset on jo jaettu ja niitä ei oteta sunnuntain tuloksiin mukaan.

Kertoo vaan, miten sekava tämä järjestelmä on.
Historiankirjoihin tulee Ogierille voitto tuosta rallista (näillä tuloksilla), eiköhän hän tuolla aja pelkästään voitoista, ei mistään pisteistä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joka kisan jälkeen* sen näköjään voi todeta, että se, että FIA päätyi tällaiseen ratkaisuun pistelaskun osalta, ei todellakaan anna kovin vahvaa luottoa että muutkaan päätökset menisi nappiin.

Vai onko nyt "kisan jälkeen"? Riippuu "kisasta".
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Miksi ei vaan ole peruskisa to(pe)-la ja sprintti+power sunnuntaille. Ajanlasku nollataan lauantain jälkeen ja lauantain pisteet voisi edelleen olla ehdolliset. Toki kilpailu lisääntyisi, jos lauantain pisteet astuisivat heti voimaan. Silloin ei varsinaisen kisan menestyjät himmailisi yhtään sunnuntaina. Nykymuodossaan tuossa ei ole järjen hiventäkään. Tuo on nyt vaan todella sekava.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ihmeenä pidän jos tätä uutta pistelaskua ei haudata vähin äänin ensi kaudeksi, onhan tuo ihan jäätävää paskaa kaikkinensa.
No jäätävää paskaa todellakin! Kisassa on siis perjantain-lauantain voittaja, joka on tavallaan kisan voittaja mutta ei olekaan mikäli keskeyttää sunnuntaina. Eikä myöskään saa välttämättä suurinta pistemäärää kilpailusta. Sitten on sunnuntain voittaja, joka voi olla sellainen kuka on ajanut perjantain ja lauantain päin helvettiä ja ei ole perjantain ja lauantain aikana ajanut kuin pari EK-kilometriä. Sitten on power stagen voittaja. Sitten on vielä kisan virallinen kokonaiskilpailun voittaja, joka ei välttämättä ole pe-la kisan voittaja, ei sunnuntain voittaja, ei power stagen voittaja, eikä välttämättä edes kerännyt viikonlopulta eniten pisteitä. Tämä kisan virallinen voittaja ei saa tästä voitostaan yhtään pistettä, vaan ne määräytyvät noiden eri kisaosioiden omien tulosten mukaan.

Eli voit voittaa kisan vaikka et välttämättä saa kisasta eniten pisteitä, ja toisaalta voit myös saada viikonlopusta eniten pisteitä voittamatta yhtään kisan osioista. Ihan helvetin hieno systeemi!
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tässä kun tuosta tien paskaantumisesta leikkausten vuoksi käydään aina tuolla Kroatiassa "keskustelua", niin silmääni on osunut että käyttävät aika säästeliäästi noita punaisia "leikkausesteitä" sisäkaarteissa. Käytännössä vain tällä sunnuntain Powerstagella olen niitä huomannut, en tiedä sitten miksi noita ei käytetä enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös