Ralliketju

  • 1 835 041
  • 14 800
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Ei kannata vielä Evansille mitään liputtaa. Itsestäni tuntuu siltä, että jos Evansista olisi maailmanmestariksi niin hän olisi sitä jo. Uskon, että Italian mm-rallissa hölmöilty maailmanmestaruus on jättänyt liian ison muistijäljen ja niitä helpohkoja virheitä paineen alla on tullut liikaa.

Annetaan nyt vähän armoa. Evans on kuitenkin ollut mm-taistossa vasta noin 5 vuotta. Neuville sen sijaan noin 10 vuotta ja aina hölmöillyt mahdollisuudet omiin virheisiin. Ikuinen kakkonen. Jos näistä kahdesta jommalle kummalle mestaruuden soisi, niin 100-0 Evansille.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Annetaan nyt vähän armoa. Evans on kuitenkin ollut mm-taistossa vasta noin 5 vuotta. Neuville sen sijaan noin 10 vuotta ja aina hölmöillyt mahdollisuudet omiin virheisiin. Ikuinen kakkonen. Jos näistä kahdesta jommalle kummalle mestaruuden soisi, niin 100-0 Evansille.
Eikös tuo Evans ole myös omiin virheisiin sössinyt nuo mestaruutensa?
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Jos näistä kahdesta jommalle kummalle mestaruuden soisi, niin 100-0 Evansille.
Tästä olen samaa mieltä. Toisaalta myös rallin tulevaisuuden kannalta Hyundaille toivoisi jotain pokaalia, ettei siellä lopullisesti heitetä hanskoja tiskiin. Tässäkin on taas se pohdinta edessä, että ansaitseeko tiimi mitään, jos oikeasti lähtevät Safariin liian kevyellä/heikolla vaihdelaatikolla, mikä ei edes kestä ajamista. Kun Lapilta hajosi laatikko niin ilmeisesti muille oli sanottu etteivät ajaisi liian kovaa, ettei lisää autot hajoa.

Saadaan mielenkiintoinen kausi, kun tällä hetkellä Tänak on jo melkein pihalla ja tittelistä taistelee kaksi oman uransa ns ikuista kakkosta, keillä on enemmän ja vähemmän itse hölmöiltyjä mestaruuksia toisten taskuun. Evansin prosentteja nostaa ainakin luotettavampi auto.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kerran? Neuville jonkun viis kertaa. Eiköhän tänä vuonna tule taas kerta lisää.
Monzassa ainakin veti pihalle kun olisi maaliin ajamalla ottanut mestaruuden. Ja viime kauden pyristely päättyi ladon seinään Keski-Euroopan rallissa. Mutta ei siinä luotto ei Neuvillenkaan ole kovin korkealla. Uskon edelleen Tänakiin vaikka alkukausi onkin heikosti mennyt.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Tästä olen samaa mieltä. Toisaalta myös rallin tulevaisuuden kannalta Hyundaille toivoisi jotain pokaalia, ettei siellä lopullisesti heitetä hanskoja tiskiin. Tässäkin on taas se pohdinta edessä, että ansaitseeko tiimi mitään, jos oikeasti lähtevät Safariin liian kevyellä/heikolla vaihdelaatikolla, mikä ei edes kestä ajamista. Kun Lapilta hajosi laatikko niin ilmeisesti muille oli sanottu etteivät ajaisi liian kovaa, ettei lisää autot hajoa.

Saadaan mielenkiintoinen kausi, kun tällä hetkellä Tänak on jo melkein pihalla ja tittelistä taistelee kaksi oman uransa ns ikuista kakkosta, keillä on enemmän ja vähemmän itse hölmöiltyjä mestaruuksia toisten taskuun. Evansin prosentteja nostaa ainakin luotettavampi auto.

Tässä on se ongelma että eivät voi oikein korjata tuota kun luokiteltavat osat loppu vissiin. Mikä kuulostaa taas kyllä tosi tyhmältä.

Mutta tuosta lopusta samaa mieltä. Jotenkin fiilis että tämä saattaa olla viimeinen kunnon mahdollisuus vähintään Thierrylle.
 

JakkeKasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mua oikeesti vituttaa se mihin WRC on menny, ei kiinnosta pätkääkään kattoo kun tietää että Kalle ajaa vaan osan ralleista. Ei ole mitään jännitettävää, no voishan sitä jännittää että kuka voittaa mestaruuden. Mutta kun se mestaruus oon niin muovinen niin sillä ei ole mitään merkitystä. Lisää valmistajia ja lisää kuskeja on ainoo miten ton voi pelastaa. Mua ei kiinnosta pätkääkään haluaako kuskit ajaa lyhyempiä siirtymiä tai vähemmän ek:ta. Tehkää siitä niin tasanen sarja että ne on ajettava jos haluaa voittaa, tollaset vitun "ajan puolet sarjasta" on aivan täyttä huuhaata.

Edit: Tehkää saatana sääntö että ajat kaikki tai et yhtäkään, jos haluat ajella huvikses ni sitten alemmissa luokissa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Mutta tuosta lopusta samaa mieltä. Jotenkin fiilis että tämä saattaa olla viimeinen kunnon mahdollisuus vähintään Thierrylle.
Neuvillehan puhui tuossa juuri, että on pohtinut lopettamista tämän kauden jälkeen. Joten voi tosiaan olla se viimeinen mahdollisuus. Kummallakaan mestarikandidaatilla ei ole mitkään kovin hyvät näytöt hermojen pitävyydestä tiukassa paikassa, joten voi hyvinkin olla että joku takaa nousee vielä ohi. Varmin arpa ehkä Tänak, vaikka hänellä ollut ihan karmea avaus tähän kauteen.

Tämä pistejärjestelmäkin saattaa vielä jonkinlaisen twistin tuoda tähän MM-taisteluun.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Neuvillehan puhui tuossa juuri, että on pohtinut lopettamista tämän kauden jälkeen. Joten voi tosiaan olla se viimeinen mahdollisuus. Kummallakaan mestarikandidaatilla ei ole mitkään kovin hyvät näytöt hermojen pitävyydestä tiukassa paikassa, joten voi hyvinkin olla että joku takaa nousee vielä ohi. Varmin arpa ehkä Tänak, vaikka hänellä ollut ihan karmea avaus tähän kauteen.

Tämä pistejärjestelmäkin saattaa vielä jonkinlaisen twistin tuoda tähän MM-taisteluun.

Onhan tuo pistejärjestelmä myös mahdollisuus, esim. tässä rallissa on vielä niin paljon pisteitä jaossa että Tänäkille voi lopulta tulla ihan hyvät pisteet jos auto vain tänään toimii. Ylipäätänsä saa nähdä minkälainen sunnuntai tulee jos useampi ajaa täysiä, veikkaan että lauantain tuloksetkin menee vielä uusiksi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksiköhän tässäkään ei voi olla noita grafikoita sunnuntaista, nytkin selostajat puhuu kokonaiskisasta vaikka niillä enää mitään merkitystä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Onhan tuo pistejärjestelmä myös mahdollisuus, esim. tässä rallissa on vielä niin paljon pisteitä jaossa että Tänäkille voi lopulta tulla ihan hyvät pisteet jos auto vain tänään toimii. Ylipäätänsä saa nähdä minkälainen sunnuntai tulee jos useampi ajaa täysiä, veikkaan että lauantain tuloksetkin menee vielä uusiksi.
Voisi kuvitella, että esim. Fourmaux ja Katsuta vetäisi aika varman päälle koska lauantailta on jo hyvät pisteet. Hyundai-kolmikko lähtenee vetämään ihan täysillä koska heillä kenelläkään ei ole mitään hävittävää. Myös Rovanperä voinee lähteä hakemaan jackpotia kun ei aja koko sarjaa, ja varmaan häntä houkuttelisi se kaikkien osioiden voittaminen. Evans joutuu enemmän miettimään kokonaisuutta koska hänellä on jo OK tulos lauantailta.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Voisi kuvitella, että esim. Fourmaux ja Katsuta vetäisi aika varman päälle koska lauantailta on jo hyvät pisteet. Hyundai-kolmikko lähtenee vetämään ihan täysillä koska heillä kenelläkään ei ole mitään hävittävää. Myös Rovanperä voinee lähteä hakemaan jackpotia kun ei aja koko sarjaa, ja varmaan häntä houkuttelisi se kaikkien osioiden voittaminen. Evans joutuu enemmän miettimään kokonaisuutta koska hänellä on jo OK tulos lauantailta.

Evans oli yhden sijan parempi kuin Neuville.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis onko tuota pistesysteemiä jotenkin muutettu vai miksi tuossa puhutaan että Kallella kestäisi vielä yhden rengasrikon että voittaisi? eikö se nyt voittoon jo ajanut jos vain ajaa itsensä maaliin? Vai onko tuo selostaja nyt ihan kännissä tuolla.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siis onko tuota pistesysteemiä jotenkin muutettu vai miksi tuossa puhutaan että Kallella kestäisi vielä yhden rengasrikon että voittaisi? eikö se nyt voittoon jo ajanut jos vain ajaa itsensä maaliin? Vai onko tuo selostaja nyt ihan kännissä tuolla.
Pitää ajaa maaliin sunnuntainakin, jotta saa lauantain pisteet.
 

Outsider

Jäsen
Siis onko tuota pistesysteemiä jotenkin muutettu vai miksi tuossa puhutaan että Kallella kestäisi vielä yhden rengasrikon että voittaisi? eikö se nyt voittoon jo ajanut jos vain ajaa itsensä maaliin? Vai onko tuo selostaja nyt ihan kännissä tuolla.
Edelleen rallin voittaja on se kenellä on sunnuntain päätteeksi nopein kokonaisaika, ei siihen mitkään lauantain sijoitukset mitään vaikuta.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Mua oikeesti vituttaa se mihin WRC on menny, ei kiinnosta pätkääkään kattoo kun tietää että Kalle ajaa vaan osan ralleista. Ei ole mitään jännitettävää, no voishan sitä jännittää että kuka voittaa mestaruuden. Mutta kun se mestaruus oon niin muovinen niin sillä ei ole mitään merkitystä.
Näinhän se on ja siksi Kallenkaan maailman mestaruudet eivät menneet oikein millään lailla tunteisiin, vaikka olenkin pitkänlinjan rallin ystävä. Kyllä vanhojen hyvien aikojen maailman mestaruudet ovat ihan eri tasolla arvostuksen suhteen, niin meikäläisellä, kuin ihan yleisestikin, sen huomaa, kun eri yhteyksissä käy keskusteluja ihmisten kanssa ylipäätään urheilusta ja eri lajeista.
 

JakkeKasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Katsutan todennäkönen palkintopallisijotus lämmittää mieltä, todella sympaattinen äijä. En kyllä oo tänään kattonu ollenkaan vielä niin kai kohta joku tähän kommentoi miten sillä on tullu joku ongelma eikä aja maaliin.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Hyundain ongelmat sen kun jatkuu. Aamun kolmas EK, joka on samalla Power Stage iltapäivällä, EP:ltä voimansiirto rikki ja Neuvillelta oikean takapyörän tuenta kun osui isoon kiveen. Molemmat toki pääsivät pätkän maaliin ja sieltä kohti 15min päivähuoltoa.

Saapa nähdä miten on korjaukset onnistuneet, kun päivän kakkoslenkki alkaa reilun tunnin kuluttua.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ei meinaa pysyä Hyundait millään nipussa. Tämän aamun saldona rengasrikko Lapille, voimansiirto rikki Lapilla, jousitus rikki Neuvillella ja ilmeisesti myös Tänakilla oli aamusta jotain ylimääräistä ohjelmaa kun hänelle oli ensin laitettu 50 sekunnin aikasakko ensimmäiseltä AT:lta myöhästymisestä. Se on kuitenkin näköjään poistettu.

Edit: Hyundain listaan voidaan lisätä Lapille 50 sekunnin sakko kun myöhästyi 5 minuuttia EK17:n AT:lta.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleen rallin voittaja on se kenellä on sunnuntain päätteeksi nopein kokonaisaika, ei siihen mitkään lauantain sijoitukset mitään vaikuta.

Eli siis jos kalle jää vaikka 30 minuuttia sunnuntaina niin Katsuta voittaa rallin mutta kalle saa enemmän pisteitä kuitenkin kokonaistilanteesta koska johti rallia lauantaina? Tässähän kyllä melkein itsekin tippuu kärryiltä kun niin monimutkaista systeemiä tarjolla :D
 

Sambody

Jäsen
Mitä Hyindailla sekoillaan. Lappi ihmetteli päätöstä ajattaa heitä eilen, kun olisi voitu säästellä autoa tälle päivälle. Tänä valitti perjantaina ettei huollossa ehditty tekemään muutoksia, kun Neuvillen korjauksien takia ja tänään Lappi sanoi että huoltojen jälkeen saa aika paljon tehdä itse mekaanikon hommia. Onko siellä henkilöresurssi pulaakin vai mikä juttu?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä Hyindailla sekoillaan. Lappi ihmetteli päätöstä ajattaa heitä eilen, kun olisi voitu säästellä autoa tälle päivälle. Tänä valitti perjantaina ettei huollossa ehditty tekemään muutoksia, kun Neuvillen korjauksien takia ja tänään Lappi sanoi että huoltojen jälkeen saa aika paljon tehdä itse mekaanikon hommia. Onko siellä henkilöresurssi pulaakin vai mikä juttu?
Tämän päivän huolto oli ainakin vain 15min ja kun rajallinen määrä ukkoja saa kerrallaan koskea autoon (oliko 6 mekaanikkoa ja pari muuta inssiä/yleismiestä) niin ihan kauheita siinä ei pahasti hajonnelle autolle ehdi tehdä. Se pelkkä laatikon vaihto sitoo tuohon aikatauluun varmaan jo neljä ukkoa...
 

Outsider

Jäsen
Eli siis jos kalle jää vaikka 30 minuuttia sunnuntaina niin Katsuta voittaa rallin mutta kalle saa enemmän pisteitä kuitenkin kokonaistilanteesta koska johti rallia lauantaina? Tässähän kyllä melkein itsekin tippuu kärryiltä kun niin monimutkaista systeemiä tarjolla :D

Juurihan Ruotsissakin kävi niin, että Lappi voitti rallin, mutta Evans otti eniten pisteitä. Sinänsä tämä pistesekoilukin sopii kyllä hyvin tähän pelleilyyn missä kovimmat kuskit ajaa silloin kun jaksaa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mitä Hyindailla sekoillaan. Lappi ihmetteli päätöstä ajattaa heitä eilen, kun olisi voitu säästellä autoa tälle päivälle. Tänä valitti perjantaina ettei huollossa ehditty tekemään muutoksia, kun Neuvillen korjauksien takia ja tänään Lappi sanoi että huoltojen jälkeen saa aika paljon tehdä itse mekaanikon hommia. Onko siellä henkilöresurssi pulaakin vai mikä juttu?
Aika erikoista tosiaan. Jos olisi ollut kyseessä etähuolto, niin jotenkin voisi ymmärtää. Mutta kun huolto tehtiin ihan huoltoparkissa, niin miten voi loppua miehet kesken. Ellei sitten tosiaan ole lähdetty säästämään kuluissa ja muutama huoltomies on jätetty pois siitä vakiomäärästä, joka kolmea autoa normaalisti hoitaa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Mikä ihmeen "pakoputki" oli ainakin Greensmithin auton katolle asennettuna?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös