Kyllähän tuo aika mielenkiintoinen tuntuu olevan. Saarikas kokonaan uusi ja Sahloinen-Moksi aika paljon lyhyempi mitä joskus tainnut olla, kun on tullut sinne 9-tien varteen asti
Laajavuori hyvä päätös sunnuntaina, aivan kaupungin huudeilla. Kerää varmasti paljon yleisöä?
Torstai 1.8.2024
Testi-EK, Ruuhimäki 10:01
EK 1 Harju 1 (3,48 km) 19:05
Huolto A Paviljonki (15 min, flexi) 19:40
Perjantai 2.8.2024
EK 2 Laukaa 1 (18 km) 8:13
EK 3 Saarikas 1 (15,5 km) 9:20
EK 4 Myhinpää 1 (15,51 km) 10:35
EK 5 Ruuhimäki 1 (7,76 km) 12:05
Huolto B Paviljonki (40 min) 13:27
EK 6 Laukaa 2 (18 km) 15:10
EK 7 Saarikas 2 (15,5 km) 16:17
EK 8 Myhinpää 2 (15,51 km) 17:32
EK 9 Ruuhimäki 2 (7,76 km) 19:05
EK 10 Harju 2 (2,01 km) 20:05
Huolto C Paviljonki (45 min, flexi) 20:40
Lauantai 3.8.2023
EK 11 Västilä 1 (18,94 km) 9:05
EK 12 Päijälä 1 (20,19 km) 10:05
EK 13 Ouninpohja 1 (33 km) 11:05
Huolto D Paviljonki (40 min) 13:10
EK 14 Västilä 2 (18,94 km) 15:35
EK 15 Päijälä 2 (20,19 km) 16:35
EK 16 Ouninpohja 2 (33 km) 17:35
Huolto E Paviljonki (45 min, flexi) 19:30
Sunnuntai 4.8.2024
EK 17 Sahloinen-Moksi 1 (14,4 km) 8:55
EK 18 Laajavuori 1 (4,19 km) 10:05
EK 19 Sahloinen-Moksi 2 (14,4 km) 11:17
EK 20 Laajavuori 2 (Wolf Power Stage) (8,53 km) 13:15
Tuossa vielä karttamuodossa:
Harju samassa muodossa kuin viime vuonna, eli torstaina 2 kierrosta ja perjantaina 1.
Laukaata on viimeksi ajettu näin päin 2017 ja nyt siihen on lisätty vielä tuo viime vuoden alun tie loppuun. Voi olla melko ruuhkaista, kun tuolla blokataan välitiet pätkän keskelle. No, jos ovat laskeneet, että Ruuhimäkeen menee sen verran porukkaa.
Saarikas onkin sitten uusi tuttavuus. Kartan mukaan olisi sama kuin 2014 Peurunka-rallissa.
Myhinpää ajetaan samassa muodossa kuin viime vuonna.
Ruuhimäki on tuon kartan perusteella 2014 vuoden versio, tietty jatkettuna sinne hyppyrille. Testi-ek-versio ilmeisesti tuolla ajoharjoitteluradan päässä ja ajettaisiin lenkkiä vastapäivään, eli hyppysuora päinvastoin kuin "normipätkällä". Kartasta ei tätä oikein nähnyt kunnolla, niin hieman mutuilua.
Västilä ja Päijälä samassa muodossa kuin viime vuonna.
Pitkä Ouninpohja, ai että. 8 vuoden tauon jälkeen.
Tulee kyllä olemaan ruuhkaisaa Jämsän liikenneympyrässä, etenkin kun ajetaan vain kolmen ek:n lenkkiä, eikä Jämsän ja Jyväskylän välillä ole pätkää ollenkaan. Olisi sinne kilometrien mukaan mahtunut kyllä yksi pätkä, mutta aikataulullinen syy varmaan tälle, kun näyttäisi Västilän lähtöaika olevan tuntia myöhemmin kuin viime vuonna.
Sunnuntaina sitten Sahloinen-Moksi vuoden 2022 muodossa, ja Laajavuori sitten samaan malliin kuin olisi pitänyt ajaa 2020, eli ekalla kerralla vain yksi lenkki ja Powerilla sitten kaksi.
Näin yleisesti ihan OK fiilis reitistä. Vähän mietityttää, millaiset ruuhkat saadaan lauantaille aikaan, kun ei tosiaan ole sitä neljättä pätkää tasoittamassa tuota väkimäärän sijoittumista. Toisaalta ruuhkaa hieman vähentää se, ettei tuolloin ehdi ajolenkin sisällä siirtyä Västilästä Ouniin samalla tavalla kuin esim. perjantaina Laukaan ja Ruuhimäen välillä. Sunnuntai on ehkä vähän kökkö, mutta vähän pakottaa tuo Powerstagen formaatti tähän.
Saas nähdä miten ensi vuonna mennään, jos/kun tulee etähuollot takaisin #tampereenlenkki2025