Mainos

Ralliketju

  • 1 864 180
  • 15 005

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lapin himmailun ymmärtää kun miettii tallipisteitä. Suurimmat saa koko rallin voittaja ja vahva käsky EP:lle oli tuoda ne kotiin. Yksi valuvika lisää tuohon uuden järjestelmän vikojen listaan...
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jyskälän reitti julkaistiin juuri, ja kuten täälläkin huhuiltiin, niin Ouninpohja tekee paluun:

 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyllähän tuo aika mielenkiintoinen tuntuu olevan. Saarikas kokonaan uusi ja Sahloinen-Moksi aika paljon lyhyempi mitä joskus tainnut olla, kun on tullut sinne 9-tien varteen asti
Laajavuori hyvä päätös sunnuntaina, aivan kaupungin huudeilla. Kerää varmasti paljon yleisöä?

Torstai 1.8.2024

Testi-EK, Ruuhimäki 10:01

EK 1 Harju 1 (3,48 km) 19:05

Huolto A Paviljonki (15 min, flexi) 19:40

Perjantai 2.8.2024

EK 2 Laukaa 1 (18 km) 8:13

EK 3 Saarikas 1 (15,5 km) 9:20

EK 4 Myhinpää 1 (15,51 km) 10:35

EK 5 Ruuhimäki 1 (7,76 km) 12:05

Huolto B Paviljonki (40 min) 13:27

EK 6 Laukaa 2 (18 km) 15:10

EK 7 Saarikas 2 (15,5 km) 16:17

EK 8 Myhinpää 2 (15,51 km) 17:32

EK 9 Ruuhimäki 2 (7,76 km) 19:05

EK 10 Harju 2 (2,01 km) 20:05

Huolto C Paviljonki (45 min, flexi) 20:40

Lauantai 3.8.2023

EK 11 Västilä 1 (18,94 km) 9:05

EK 12 Päijälä 1 (20,19 km) 10:05

EK 13 Ouninpohja 1 (33 km) 11:05

Huolto D Paviljonki (40 min) 13:10

EK 14 Västilä 2 (18,94 km) 15:35

EK 15 Päijälä 2 (20,19 km) 16:35

EK 16 Ouninpohja 2 (33 km) 17:35

Huolto E Paviljonki (45 min, flexi) 19:30

Sunnuntai 4.8.2024

EK 17 Sahloinen-Moksi 1 (14,4 km) 8:55

EK 18 Laajavuori 1 (4,19 km) 10:05

EK 19 Sahloinen-Moksi 2 (14,4 km) 11:17

EK 20 Laajavuori 2 (Wolf Power Stage) (8,53 km) 13:15
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Kyllähän tuo aika mielenkiintoinen tuntuu olevan. Saarikas kokonaan uusi ja Sahloinen-Moksi aika paljon lyhyempi mitä joskus tainnut olla, kun on tullut sinne 9-tien varteen asti
Laajavuori hyvä päätös sunnuntaina, aivan kaupungin huudeilla. Kerää varmasti paljon yleisöä?

Torstai 1.8.2024

Testi-EK, Ruuhimäki 10:01

EK 1 Harju 1 (3,48 km) 19:05

Huolto A Paviljonki (15 min, flexi) 19:40

Perjantai 2.8.2024

EK 2 Laukaa 1 (18 km) 8:13

EK 3 Saarikas 1 (15,5 km) 9:20

EK 4 Myhinpää 1 (15,51 km) 10:35

EK 5 Ruuhimäki 1 (7,76 km) 12:05

Huolto B Paviljonki (40 min) 13:27

EK 6 Laukaa 2 (18 km) 15:10

EK 7 Saarikas 2 (15,5 km) 16:17

EK 8 Myhinpää 2 (15,51 km) 17:32

EK 9 Ruuhimäki 2 (7,76 km) 19:05

EK 10 Harju 2 (2,01 km) 20:05

Huolto C Paviljonki (45 min, flexi) 20:40

Lauantai 3.8.2023

EK 11 Västilä 1 (18,94 km) 9:05

EK 12 Päijälä 1 (20,19 km) 10:05

EK 13 Ouninpohja 1 (33 km) 11:05

Huolto D Paviljonki (40 min) 13:10

EK 14 Västilä 2 (18,94 km) 15:35

EK 15 Päijälä 2 (20,19 km) 16:35

EK 16 Ouninpohja 2 (33 km) 17:35

Huolto E Paviljonki (45 min, flexi) 19:30

Sunnuntai 4.8.2024

EK 17 Sahloinen-Moksi 1 (14,4 km) 8:55

EK 18 Laajavuori 1 (4,19 km) 10:05

EK 19 Sahloinen-Moksi 2 (14,4 km) 11:17

EK 20 Laajavuori 2 (Wolf Power Stage) (8,53 km) 13:15
Tuossa vielä karttamuodossa:





Harju samassa muodossa kuin viime vuonna, eli torstaina 2 kierrosta ja perjantaina 1.

Laukaata on viimeksi ajettu näin päin 2017 ja nyt siihen on lisätty vielä tuo viime vuoden alun tie loppuun. Voi olla melko ruuhkaista, kun tuolla blokataan välitiet pätkän keskelle. No, jos ovat laskeneet, että Ruuhimäkeen menee sen verran porukkaa.

Saarikas onkin sitten uusi tuttavuus. Kartan mukaan olisi sama kuin 2014 Peurunka-rallissa.

Myhinpää ajetaan samassa muodossa kuin viime vuonna.

Ruuhimäki on tuon kartan perusteella 2014 vuoden versio, tietty jatkettuna sinne hyppyrille. Testi-ek-versio ilmeisesti tuolla ajoharjoitteluradan päässä ja ajettaisiin lenkkiä vastapäivään, eli hyppysuora päinvastoin kuin "normipätkällä". Kartasta ei tätä oikein nähnyt kunnolla, niin hieman mutuilua.

Västilä ja Päijälä samassa muodossa kuin viime vuonna.

Pitkä Ouninpohja, ai että. 8 vuoden tauon jälkeen.

Tulee kyllä olemaan ruuhkaisaa Jämsän liikenneympyrässä, etenkin kun ajetaan vain kolmen ek:n lenkkiä, eikä Jämsän ja Jyväskylän välillä ole pätkää ollenkaan. Olisi sinne kilometrien mukaan mahtunut kyllä yksi pätkä, mutta aikataulullinen syy varmaan tälle, kun näyttäisi Västilän lähtöaika olevan tuntia myöhemmin kuin viime vuonna.

Sunnuntaina sitten Sahloinen-Moksi vuoden 2022 muodossa, ja Laajavuori sitten samaan malliin kuin olisi pitänyt ajaa 2020, eli ekalla kerralla vain yksi lenkki ja Powerilla sitten kaksi.

Näin yleisesti ihan OK fiilis reitistä. Vähän mietityttää, millaiset ruuhkat saadaan lauantaille aikaan, kun ei tosiaan ole sitä neljättä pätkää tasoittamassa tuota väkimäärän sijoittumista. Toisaalta ruuhkaa hieman vähentää se, ettei tuolloin ehdi ajolenkin sisällä siirtyä Västilästä Ouniin samalla tavalla kuin esim. perjantaina Laukaan ja Ruuhimäen välillä. Sunnuntai on ehkä vähän kökkö, mutta vähän pakottaa tuo Powerstagen formaatti tähän.

Saas nähdä miten ensi vuonna mennään, jos/kun tulee etähuollot takaisin #tampereenlenkki2025
 
Viimeksi muokattu:

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Periaatteessa pitäisi ehtiä perjantaina katsomaan parikin pätkää, mutta saas nähdä miten tukossa tuo Laukaan alue on. Vaikka lyhyt siirtymä niin voi olla aika tekemätön paikka vaihtaa.

Se näissä tökkii, että jos kattoisi rauhassa yhden pätkän per päivä -> välissä aivan helvetin monta tuntia tylsää välissä. Ei esim. vetomies itselle tuo paljon mitään lisäarvoa.

Yleisesti ihan ok reitti silti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Periaatteessa pitäisi ehtiä perjantaina katsomaan parikin pätkää, mutta saas nähdä miten tukossa tuo Laukaan alue on. Vaikka lyhyt siirtymä niin voi olla aika tekemätön paikka vaihtaa.

Se näissä tökkii, että jos kattoisi rauhassa yhden pätkän per päivä -> välissä aivan helvetin monta tuntia tylsää välissä. Ei esim. vetomies itselle tuo paljon mitään lisäarvoa.

Yleisesti ihan ok reitti silti.

Kyllähän nykyään taitaa etäyhteydet melko hyvin toimia metsästäkin että voi ajankuluksi vaikka katsella muita erikoiskokeita?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kyllähän nykyään taitaa etäyhteydet melko hyvin toimia metsästäkin että voi ajankuluksi vaikka katsella muita erikoiskokeita?

Suurimmaksi osaksi nuo syrjäseutujen tukiasemien kapasiteetti mitoitetaan niin että rallikansan saapuessa paikalle on ainakin 4G-taajuudet tukossa, eli tuo optio ei oikein ole toiminut menneinä vuosina(huvittavasti paikoitellen ongelma oli niin paha ettei lipunmyynnissä saanut edes digitaalista rallipassia auki)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eniten mietityttää että onko koko keskinopeudella edes mitään virkaa, rallissa kun joka tapauksessa tarkoitus ajaa kovaa ja osassa ralleissa nyt sattuu pitempiä suoria olemaan...
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän keskinopeutta enää pidetä mittarina. Sikaanin tarkoitus on katkaista se kaasu pohjassa ajaminen ja välttää vauhtisokeus ennenkuin tullaan taas teknisemmälle osuudelle...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Unkarin ralliturmassa kuolleet ja loukkaantuneet katsojat olivat vaarallisessa paikassa katsomassa ja sitten karkas auto päälle.
Katsojat väärässä paikassa, mutta onhan tuossa autollakin ihan älytön vauhti eikä mitään toivoa saada sitä kääntymään risteyksestä, niin olisiko ollut liikaa vaadittu että olisi ajanut hallitusti pitkäksi kun tuossakin näytti pakoreitti olevan? Versus että mennään matkustajana perä edellä yleisömereen.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Katsojat väärässä paikassa, mutta onhan tuossa autollakin ihan älytön vauhti eikä mitään toivoa saada sitä kääntymään risteyksestä, niin olisiko ollut liikaa vaadittu että olisi ajanut hallitusti pitkäksi kun tuossakin näytti pakoreitti olevan? Versus että mennään matkustajana perä edellä yleisömereen.
Helppo sanoa ulkopuolelta. Tuolla hytissä tällaiset tilanteet tulee silmille aika nopeasti ja päätöksiä joutuu tekemään aika nopeasti ja vaistonvaraisesti. Kyllä se kuljettajan vaistoissa taitaa aina olla ensimmäisenä, että yritetään saada se auto käännettyä sinne mutkaan ja välillä näitä virhearvioita tulee, että vauhtia on vaan liikaa ja sitten mennään yli. Kuljettajienkin pitää vaan pystyä luottamaan siihen, että ensinnäkin kisan järjestäjä pitää huolen, ettei vaarallisilla paikoilla ole katsojia, mutta että ihmiset myös itse kantaisivat huolta omasta turvallisuudestaan ettei mentäisi ihan älyttömille paikoille seisomaan.
 

Puolustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kalle laittoi Kenian nelosEk:lla luun kurkkuun muille, ja on jo 15s johdossa kokonaiskisassa. No, matkaa riittää ja katsotaan kenen auto kestää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lapilla taas ongelmia ja Katsutalla näyttää taas Safarissa kulkevan, tiedä vaikka ottaisi nyt sen ekan voittonsa kun ralli etenee.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Tänak seuraavalla pätkällä ajovirheen seurauksena sivuun.
Onko se nyt oikea ajovirhe, jos kivi nousee tielle ja panssariin osuessa nostaa auton ajolinjalta ja siitä penkkaan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onko se nyt oikea ajovirhe, jos kivi nousee tielle ja panssariin osuessa nostaa auton ajolinjalta ja siitä penkkaan.

Eihän se ole, mutta siltä se näytti siinä kohtaa kun viestin kirjoitin. Huonoa tuuria Lapilla ja Tänakilla.

Toyota ajelee sitten kolmoisjohdossa ja seuraavalle pätkälle luvattu vesisadetta.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kalle minuutin johdossa huomiselle. Evans nousi Katsutan ohi toiseksi. Kalle ajoi kaikille pätkille pohjat tänään.
 

Sambody

Jäsen
Ei pitäisi olla yllättynyt, että Safarissa Toyota etenee kolmoisjohdossa. Onhan kolmesta edellisestä Safarista muille merkeille jäänyt käteen yhteensä yksi kolmossija. Sentään tänä vuonna eivät voi neloisvoittoa napata toisin kuin kahtena edellisenä vuonna.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eivät olleet perjantain pätkät lainkaan niin pahoja, mitä etukäteen oli ajatuksissa. Päivän 1/4EK taisi olla pahinta raffia, mitä oli tarjolla. Kahdella muulla ajettiin välillä ihan kunnollistakin tietä pitkin.

Mutta siis paska päivä Hyundaille, kuten on jo mainittu. EP ja Tänak keskeyttäneiden listalle. EP tuskin saa huomisen jälkeen muuta kuin muutaman jäännöspisteen tallilleen. Tänak joka niitä tietysti enemmän tarvitseekin, koska ajaa koko kauden, voi saada muutaman pisteen itselleenkin, jos vaan meno maistuu. Äkkiä katsottuna Serderidiksen voi ottaa kiinni. Ja reitin pitäisi olla tätä päivää pahempi, joten voi siellä kärjessäkin tapahtua murheita yhdelle sun toiselle.

Mutta Kallehan oli taas oma itsensä, jos näin voi sanoa. Pohjat päivän kaikille, ja kaulaa tallikavereihin minuutin verran. Ja tulee kyllä niin nätisti, että oikein silmiä hivelee.

Kakkossijasta huomisen päätteeksi tuleekin sitten kova taistelu. 10sek. sisällä kolme miestä, joten kaikki on auki. Neuville on kyllä tällä kaudella esittänyt parasta osaamistaan, joten ehkä vedonlyönti kohdistuu tällä kertaa häneen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös