Mainos

Ralliketju

  • 1 866 003
  • 15 014

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Iltalehti heittää pientä uutista kehiin, jossa spekuloidaan asialla, että Grönholm saattaisi sittenkin ajella vielä ensi kaudella osa-aikaisena kuljettajana valikoiduissa ralleissa. Fordin virallinen tiedoitus kieltää tällaiset spekulaatiot kokonaan. Jäädään seuraamaan, miten asiassa tulee lopulta käymään.

Koko juttu
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Viime viikolla ajettiin siis Espanjan asvalttiteillä, jossa Citroen otti kaksoisvoiton Loebin johdolla. Sordo varmisti selustan ammattimiehen ottein, eikä Ford-kuskeilla ollut mitään sanomista. Tai otetaan sen verran takaisin, että Marcuksella olisi saattanut jotain mahdollisuuksia olla Sordo vastaan, mutta taas kerran pettänyt Fordin saderyhmä ennusti asian niin paljon päin persettä, kuin vain ennustaa voi. Citroenin ryhmä kertoi, että perjantaina viimeisellä ek:lla sataa 100%:n varmuudella, kun taas Fordin puolella oltiin noin 25%:n kannalla. Kyllähän sen sitten tiesi, miten siinä kävi, ja vettä siellä tuli taivaan täydeltä. Citroenin pojilla oli allaan vahvasti leikattu rengas, kun taas suomalaisilla leikkaamaton pyörä. Peli oli sillä selvä voittotaistelun puolesta, ja kolmas sija Marcukselle jäi käteen. Sordo sai siis sen verran etumatkaa, että pystyi sen hyvin säilyttämään, mutta Marcuksella olisi ollut 50/50 mahdollisuudet Sordoa vastaan ilman tuota perjantain sohlausta. Loeb sen sijaan olisi Marcuksen voittanut, vaikka yhtään pisaraa vettä ei viikonlopun aikana olisi satanut. Oikeastaan onni onnettomuudessa oli se, että Duval ei saanut itsestään sitä parasta puolta irti, vaan hyytyi Ford-miesten taakse viidenneksi. Sekin olisi nimittäin ollut ihan hyvin mahdollista, että Citroen ottaa kolmoisvoiton. Ero pistetilanteessa on siis tämän rallin jälkeen Marcuksen eduksi 6 pistettä, joka taitaa vääjäämättä tarkoittaa sitä, että loppuun asti saa taistella, jos mielii mestaruuden voittaa. Hyväähän se on lajin kannalta, en minä sitä sano, mutta toivottavasti mestaruus tulee kuitenkin taas vaihteeksi Suomeen.

Niin kyllähän tuo aika paljolti pitää paikkaansa, että Loeb oli täysin ylivoimainen asfaltilla ajetussa rallissa. Todellisuudessa Loeb ei joutunut edes kauhean koville, etenkin kun Marcuksella oli ongelmia ek6:lla Pratdip:ssa. Tosin Marcuksella oli suuria ongelmia myös Ek4:llä toiseen kertaan ajetulla El Montmell pätkällä. Mutta itse olen sitä mieltä että myös, että Marcus olisi loistavasti pystynyt haastamaan Sordon ja jopa päihittämään hänet. Mikko teki loistavaa työtä kakkoskuskina vailla mahdollisuuksia ajaa "täysiä" vaikka taidot olisivat siihen tarvittessa ehkä riittäneet....

Mitä tulee tuohon "rengasongelmaan", joka käytännössä ratkaisi rallin Citroenin eduksi, niin voidaan todeta seuraavaa: Eli kun perjantaina lähdettiin huollosta kahdelle viimeiselle erikoiskokeelle oli kello n.15.50. Siis Marcus lähti silloin. Dani lähti huollosta vielä myöhemmin, joten Dani oli siinä etulyöntiasemassa, että hänelle voitiin vielä vaihtaa renkaat kun tiedettiin millä nakeilla Marcus ja Mikko lähti. Päivän päättänyt erikoiskoe starttasi klo. 18.00 eli yli 2 h myöhemmin. Tässä välissä ajettiin ensin siirtymä huollosta ek 5:lle n. 52 km ja itse ek 5, El Loar, pituudelta 22.43 km. Tämän jälkeen ajettiin taas siirtymä, n. 19 km ja itse ek 6 Pratdip. Vaikka tallit saavatkin todella tarkat sääennusteet kelistä, on syytä muistaa että ne ovat todellakin ennusteita. Vielä kun nuo illan kaksi viimeistä erikoiskoetta ajettiin "vuoristossa", vaihtuu siellä sää todella nopeasti. Tämä varmasti vaikeuttaa rengasvalintaa, etenkin kun se pitää tehdä muutama tunti ennen ek:n alkua. Citroenilla se onnistui, Fordilla ei.
Itse ek 5 ajettiin ainakin kärjen osalta pouta säässä. Sade alkoi vasta juuri ennen ek 6:n alkua.

No sateesta on jo puhuttu yllin kyllin, mutta on hyvä muistaa, että Marcus ajoi kisassa 8 pohja-aikaa, Sodon ajaessa 4 pohja-aikaa. Lisäksi Marcus oli koko kisassa nopeampi Sordoa 11 erikoiskokeella, Sordon ollessa nopeampi Marcusta 7 erikoiskokeella.
Kun perjantaina oli ajettu 6 erikoiskoetta Marcus oli 39,3 sek. Sordoa perässä. Huomioitavaa on että Marcus hävisi ek 4:lla (19,1 sek) ja ek 6:lla ( 18,9 sek) Sordolle yhteensä 38 sek !
Lauantaina puolestaan ajettiin 8 erikoiskoetta ja Marcus löi Sordoa nokkiin 8,6 sek. ja Sunnuntaina ajetuilla 4 erikoiskokeella Marcus nakitti Sordoa 4,7 sek. Eli Lauantaina ja Sunnuntainan Marcus otti Sordoa kiinni 13,3 sekuntia.
Lopputuloksissa Marcus hävisi Sordolle 26 s

Esimerkiksi ilman ek 4:n tappiota Marcus olisi varmasti pystynyt antamaan todella tiukan vastuksen Sordolle ja jopa päihittämään hänet vaikka kello on toista mieltä. Marcus olisi varmasti pystynyt kiristämään tahtiaan ilman 19 sekunnin tappiota. Nyt Marcus "varmisteli" kolmatta sijaa, etenkin kun Mikko oli turvallisesti takana, vailla mahdollisuutta ajaa Marcuksen ohitse.
Uskon että tiukassa taistossa myös Danilta olisi löytyt tarvittaessa saumaa puristaa lisää vauhtia, mutta mikä olisi ollut Danin kantti tosipaikan edessä. Olisiko paineet olleet liian kovat nuorelle kuskille fanaattisen kotiyleisön edessä ja olisko Dani sortunut helppoon virheeseen.
Nyt Danin ei tarvinnut nostaa vauhtiaan vaan "perusajo" riitti varmistamaan kakkostilan. Kannattaa muistaa myös se, että Dani ajoi lauantaina ja sunnuntaina lenkillä Marcuksen takana. Dani pystyi helpommin kontrolloimaan tilannetta.

Mutta mikä mahtaa olla tilanne Korsikalla nyt viikonloppuna. Onko Danista siellä antamaan tukea Loebille, kun mennään "oudoille" teille ja mukana ei ole kotiyleisön vahvaa tukea?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mitä tulee tuohon "rengasongelmaan",
Hyviä perusteluja pitkistä ajoista ennen pätkiä olit ottanut esiin, mutta valitettavasti Citroenin 100% tieto sateen mahdollisuudesta oli kuitenkin se iso pointti verrattuna Fordin 25%:n tietoon. Fordin autoon ei olisi missään olosuhteissa näillä tiedoilla mennyt sama rengas, mitä Citroenille, ja se oli se ratkaiseva virhe, millä Marcus jäi taistelussa Sordoa vastaan toiseksi.
Mutta mikä mahtaa olla tilanne Korsikalla nyt viikonloppuna. Onko Danista siellä antamaan tukea Loebille, kun mennään "oudoille" teille ja mukana ei ole kotiyleisön vahvaa tukea?
No nyt on ensimmäinen päivä takana, ja ei ainakaan vielä ole Sordosta ollut vastusta Grönholmille. Erot ovat tosin aika pienet, eikä mikään ole vielä kirkossa kuulutettua. Tällä hetkellä näyttää kuitenkin ihan hyvältä, kun ero Loebiinkaan ole kuin alle 5 sekunttia.Tässä kärjen tilanne:

Koodi:
1. 	1 	S. LOEB 	59:29.7 	0:00 	59:29.7 	0.0 	0.0
2. 	3 	M. GRÖNHOLM 	59:34.5 	0:00 	59:34.5 	4.8 	4.8
3. 	2 	D. SORDO 	59:48.2 	0:00 	59:48.2 	13.7 	18.5
4. 	6 	F. DUVAL 	1:00:27.5 	0:00 	1:00:27.5 	39.3 	57.8

Hirvoselle kävi ikävästi, ja liian kova nopeus kiristyvään mutkaan aiheutti osuman kiveen. Auto sai pahoja vaurioita, eikä jatkaminen ollut mitenkään mahdollista. On jopa sekin vielä mahdollista, ettei Hirvonen pääse mukaan huomenna superrallisäännön turvin. Korjausaikaa ei ole koko yötä, vaan se on ainoastaan 2 tuntia 45 minuuttia. Miehiä saa käyttää niin paljon, kuin teamista löytyy, joten paljon pojat kyllä saavat aikaiseksi. No huomenna se nähdään ja kuullaan, onko Mikko kisassa mukana. Tuloksellisesti peli tietysti on jo menetetty, mutta kokemusta tarvitaan Mikolle lisää varsinkin näistä asvalttikisoista.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Korsikan MM-ralli on saatu päätökseen, eikä asvalttivaltikka ole siirtynyt viikossa Loebilta mihinkään. Vakuuttavaa menoa mies esittää, eikä kukaan muu voi mitään, vaikka kuinka yrittäisi. Niinkuin Marcuskin aikaisemmin viikonloppuna jo totesi: Se jätkä vetää tosissaan, ei me sille mitään mahdeta.

Marcus taisteli kuitenkin itsensä toiseksi, eikä ero mestaruuspisteissä kaventunut kuin vain kahdella pykälällä. Se tarkoittaa sitä, että ero on tällä hetkellä neljä pistettä. Ero ei ole kovin suuri, mutta kun jäljellä kautta kolme kilpailua, joista kaksi ajetaan soralla, niin Marcuksen mahdollisuudet maailmanmestaruuteen ovat ihan hyvät. Onnistumisia tarvitaan, eikä virheisiin ole varaa, mutta sama sääntö pätee kyllä Loebiinkin.

Näistä kolmesta jäljellä olevasta se asvalttiralli ajetaan Irlannissa, josta Marcuksella on kokemusta aikaisemmin, koska mies kävi siellä taannoin ajamassa paikallisen mestaruussarjan osakilpailun. Loeb taas ei ole saarella asvalttia ajanut, joten tässä voisi olla pieni etu suomalaisen hyödyksi.

Jari-Matti Latvala esitti hienoja otteita, ja sijoittui neljänneksi kaksi ja puoli minuuttia Loebille hävinneenä. Vielä tänään sunnuntaina J-M:llä oli hyvää taistelua Subarun Petter Solbergin kanssa, joka siis päättyi suomalaisen eduksi. Kerrankin näin, koska aikaisemmin J-M on joutunut nöyrtymään tiukassa kisassa viimeisenä päivänä. Atkinson ainakin on pessyt kaverin vain muutaman sekunnin turvin. Citroenin tallipäällikkökin oli antanut kehusanoja Latvalalle hyvin menneen kisan jälkeen.

Mikko Hirvonen pääsi jatkamaan kisaansa lauantaina superrallisäännön turvin, ja testaili autoaan sekä tarkisti nuottejaan ensi vuotta varten. Tuloksellisesti ei kuitenkaan mitään ollut tehtävissä, ja Mikon sijoitukseksi jäikin vaatimaton 13:sta tila. Palkinnoksi tuli kuitenkin tästä testaamisesta valmistajien sarjassa yksi piste, joten ihan hukkaan ei ajaminen mennyt.

Suzuki esitteli myös uuden wrc-auton sx4:n, ja kuljettajana toiminut Nicolas Bernardi ajoi auton maaliin asti, vaikka muutama erikoiskoe jäikin ajamatta inhimillisen erehdyksen takia. Vaikeuksia oli monenlaisia, ja paras sijoitus yleiskilpailussa oli 10:s. Seuraavan kerran Suzuki nähdään viivalla kauden päättävässä Walesin rallissa. Silloin kuljettajana toimii suomalainen Sebastian Lindholm, joten auto on ainakin osaavissa käsissä, ja team tulee saamaan asiallista palutetta siitä, mihin kannattaa ja tarvitsee keskittyä, jotta muiden etumatkaa auton suorituskyvyissä saadaan kurottua kiinni.

Tässä kärjen järjestys viimeisen erikoiskokeen jälkeen:
Koodi:
1. Sebastien Loeb   Citroen      3.28.31,3 
2. Marcus Grönholm    Ford            +23,7  
3. Daniel Sordo       Citroen            +44,3  
4. Jari-Matti Latvala Ford             +2.30,5  
5. Petter Solberg     Subaru          +2.42,1  
6. Chris Atkinson     Subaru           +3.53,8  
7. Jan Kopecky        Skoda            +8.02,9  
8. Xavier Pons        Subaru            +9.34,2  
9. Henning Solberg    Ford            +10.12,2  
...
13. Mikko Hirvonen     Ford           +22.02,2

Kahden viikon kuluttua siis jatketaan Japanin mutaisilla ja liukkailla sorateillä, jossa voi sataa vaikka kuinka paljon, tai sitten paistaa aurinko kirkkaalta taivaalta. Liukas keli tekee rengasvalinnat tärkeimmiksi, joten jäädään odottamaan, mitä alkaa kuulumaan Hokkaidon saarelta vajaan kahden viikon kuluttua.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Näistä kolmesta jäljellä olevasta se asvalttiralli ajetaan Irlannissa, josta Marcuksella on kokemusta aikaisemmin, koska mies kävi siellä taannoin ajamassa paikallisen mestaruussarjan osakilpailun. Loeb taas ei ole saarella asvalttia ajanut, joten tässä voisi olla pieni etu suomalaisen hyödyksi.

Pikku lapsus sori vaan
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Joo-o, muija huutaa kokoajan, että mulla on huono muisti, mutta että näin huono, en olisi uskonut. Nöyrimmät pahoittelut suorastaan alokasmaisesta virheestä. Se täytyy puolustukseksi sanoa, että tästä kisastahan on aikaa jo vaikka kuinka monta viikkoa ;)

Olihan tosiaan tuo kisa vahva näyte siitä, kuinka kova kaveri Loeb on asvaltilla ilman sen suurempia kokemuksia ko. maasta aikaisemmin. Walesin rallissa on mies siirtymätaipaleita ajellut paljonkin asvaltilla, mutta siihen se sitten taitaa jäädä.

MTV3:n haastattelussa hetki sitten Marcus oli suhteellisen toiveikas juuri tuon Irlannin rallin suhteen, joten mukavaa on nähdä, kumpi herroista heiluu kukkona tunkiolla.
 

Golden Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kings, Tappara, Chelsea, Eagles, Bengals
No voi sun turkanen. Grönholmin keskeytys latisti jännittävän rallin MM-sarjan ainakin hetkeksi. Toivottavasti Loeb kohtaa vaikeuksia eikä saa liikaa pisteitä, jotta jännitettävää riittää.
 

Rankkari

Jäsen
Grönholm ei ole valitettavasti vuosien mittaan osoittautunut mitenkään varmaksi kuskiksi. Vaikka mies on saanut olla hyvässä tallissa, ja on ajoittain ajanut erinomaisia ralleja, leimaa häntä kuitenkin epävarmuus. Toivottavasti tämä rallisarja ei ratkennut liikaa tähän.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Grönholm ei ole valitettavasti vuosien mittaan osoittautunut mitenkään varmaksi kuskiksi. Vaikka mies on saanut olla hyvässä tallissa, ja on ajoittain ajanut erinomaisia ralleja, leimaa häntä kuitenkin epävarmuus. Toivottavasti tämä rallisarja ei ratkennut liikaa tähän.
Jep, liikaa ulosajoja mies on tehnyt ratkaisevilla hetkillä. Seuraavassa kisassa kun Loeb pitäisi olla vahvoilla, niin tuntuu siltä että Bossen ainoa mahdollisuus on että tapahtuu "Räikköset" kauden viimeisessä kisassa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Harmittava tilannehan tuo on, kun ajaa ulos heti kilpailun alkuvaiheessa. Sama paikka oli ajettu jo aikaisemmin viime vuonna, ja siihen nuottiin verrattuna oli Marcus pistänyt nopeamman nuotin. Se ei siis ollut hyvä ratkaisu, ja auto luisuu ulos tieltä kohtalokkain seurauksin. Turvakaaretkin saivat vielä niin paljon päihinsä, että jatkaminen huomenna lauantaina ei ole mahdollista. Tämän kilpailun tuloksen kannalta sillä ei ole mitään merkitystä, mutta kauden viimeiseen kisaan olisi Marcus saanut ajettua testiä.

Ei tässä auta toivoa muuta kuin, että Mikko pystyy pitämään Loebin takana. Tällä maalintulojärjestyksellähän Loeb siirtyy 4 pisteen johtoon kokonaistilanteessa. Loebin voittaessa ero on jo 6 pistettä, ja se tuntuu kyllä vaikealta tavoittaa. Loeb on kuitenkin montaa astetta rutinoituneempi kuljettaja, kuin Hamilton, niin Kimin tekemään urotekoonkin on vaikea uskoa vastaavassa tilanteessa.

Jari-Matin nousuun ohi Loebin en usko kyllä ollenkaan, vaikka se hyvä juttu Marcuksen kannalta olisikin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Loeb on kuitenkin montaa astetta rutinoituneempi kuljettaja, kuin Hamilton, niin Kimin tekemään urotekoonkin on vaikea uskoa vastaavassa tilanteessa.
Elämä on kummallista. Nyt se ihme sitten on tapahtunut että myös Loeb on keskeyttänyt, ja hetkessä tilanne muuttui Bossen kannalta radikaalisesti valoisammaksi. Voitto ja kolmossija riittää mestaruuteen.
 

tiikeri

Jäsen
Voitto ja kolmossija riittää mestaruuteen.

Näinhän se on, mutta tiukaksi tuo kyllä menee. Loeb lienee liian vahva Marcukselle Irlannin asfaltilla, joten näin ollen Walesin päätöskisan voittaja veisi mestaruuden, olettaen että voittaja löytyy tästä kaksikosta. Kun vielä tietää minkälainen ralli tuo on, niin ei ole todellakaan kovin mukava tilanne kummallekaan. Katsellaan tietenkin Irlanti ensin pois alta, mutta en jaksa uskoa että Grönholm pystyisi voittamaan Loebia asfaltilla. Sanomattakin lienee selvää, että pieniinkään virheisiin ei ole enää varaa kummallakaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ei riitä voitto ja kolmossija kun loebilla on enemmän voittoja.
Kyllähän se riittää, koska piste-eroa on nyt neljä pistettä. Marcuksen ajaessa voiton, ja kolmossijan ei Loeb voi ajata kuin voiton ja kakkossijan, jolloin piste-eroa kavenee vain kaksi pistettä. Näin ollen lopulliseksi eroksi jää kaksi pistettä Marcuksen eduksi.
 

Sarme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyllähän se riittää, koska piste-eroa on nyt neljä pistettä. Marcuksen ajaessa voiton, ja kolmossijan ei Loeb voi ajata kuin voiton ja kakkossijan, jolloin piste-eroa kavenee vain kaksi pistettä. Näin ollen lopulliseksi eroksi jää kaksi pistettä Marcuksen eduksi.
Eli silloin riittää voitto ja neljäskin sija.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eli silloin riittää voitto ja neljäskin sija.
Näin se on, koska eroa jäisi yksi piste Marcuksen eduksi. Tasatilanteessa Loeb on mestari, koska hänellä on enemmän voittoja tältä kaudelta. Marcuksella on nyt 5 voittoa, ja Loebilla on jo 7 voittoa.
 

scholl

Jäsen
Harvoin on kahdeksan parhaan lista ollut samantyylinen kuin tällä hetkellä ja erot noin suuria. Uusi ralli ja ilmeisen hankalat tiet. Toivon mukaan Irlannissa ei käy ihan samalla tavalla.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Muistanko oikein, että Grönholm olisi viime vuonna ajanut Irlannin-rallin? Haki näin tuntumaa kyseisiin teihin.
Näin teki, ja Loebkin kävi saarella tuossa kesällä, joten etu on suunnilleen tasan.

scholl varmaankin tarkoitti Japanin rallin tämän hetkistä tilannetta, joka on hieman normaalista poikkeava. Viime vuonna siellä jo tosin ajettiin, mutta mutaiset tiet ovat todella petolliset ajella, ja esimerkkinä kaksi aivan vastaavaa mutkaa joutuu ajamaan eri nuotilla, koska pidossa on niin suuria eroja.
 
Viimeksi muokattu:

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Irlannissa tosiaan on käyny Bussen lisäksi ajamassa Loeb, Hirvonen & Sordo (ainakin).

Ja tuskin Irlannissa samanlaista liuskaa tulee kun mukaan on ilmoittautunut 38(!) WRC-autoa, vaikka keli Irlannissa on pahimmasta päästä eli keli muuttuu sekunnissa aivan päälaelleen.

Toivottavasti Hirvoska pitää auton tiellä ja voittaa!

EDIT: http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2007/10/575539

Onko tuo nyt sitä henkistä sodankäyntiä vai kertooko tuo enemmän noiden rallimaailman kuskien maailmasta ja siitä että siellä asiat on hieman erilailla kuin esim. f1-maailmassa : )
 
Viimeksi muokattu:

Tumpero

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS-kannattajat.net
Meniköhän nyt maailmanmestaruus haaveet? Tarvii alkaa taas toivomaan Loebin keskeytystä...
Grönholm ajoi ulos hieman ennen neljännen erikoiskokeen maalia. Grönholm ja kartturi Timo Rautiainen ovat kunnossa, mutta heidän Ford-autostaan puuttuvat molemmat kuljettajanpuoleiset renkaat. Grönholm ei ole päässyt jatkamaan kisaa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tätäkin kisaahan on vielä paljon ajamatta, mutta pieneen ihmeeseen pitää jo uskoa, jos ajattelee Loebin tekevän saman virheen, minkä mies teki viimeksi Japanissa. Tiet ovat Irlannissa kapeita, liukkaita ja pomppuisia, joten se virhe tulee helposti kenelle vaan, jos tullakseen on.

Hirvoseen tässä kohtaa pitäisi kaikki paineet sysätä, että mies pystyisi Citroenit haastamaan todenteolla. Ero on kuitenkin jo kasvanut puoleen minuttiin, joten vaikeaa se tulee olemaan Mikollekin haastaa kärkikaksikkoa tosissaan voitosta.

Perin erikoista on kuitenkin tuo Marcuksen kasvanut virheiden määrä. Vaikka päätös uran lopettamisesta onkin jo tehty, ei sen luulisi mitenkään vaikuttavan ajosuoritukseen herpaantumisten muodossa. Yritystä löytyy tietysti paljon, mutta sen verran kovasta ammattimiehestä on kuitenkin kysymys, että ei sitä nyt joka kisassa ulos tieltäkään ajeta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös