Nostetaanpa ketjua ylöspäin, kun taistelu lajin maailmanmestaruudesta käy kiivaana.
Viime viikolla ajettiin siis Espanjan asvalttiteillä, jossa Citroen otti kaksoisvoiton Loebin johdolla. Sordo varmisti selustan ammattimiehen ottein, eikä Ford-kuskeilla ollut mitään sanomista. Tai otetaan sen verran takaisin, että Marcuksella olisi saattanut jotain mahdollisuuksia olla Sordo vastaan, mutta taas kerran pettänyt Fordin saderyhmä ennusti asian niin paljon päin persettä, kuin vain ennustaa voi. Citroenin ryhmä kertoi, että perjantaina viimeisellä ek:lla sataa 100%:n varmuudella, kun taas Fordin puolella oltiin noin 25%:n kannalla. Kyllähän sen sitten tiesi, miten siinä kävi, ja vettä siellä tuli taivaan täydeltä. Citroenin pojilla oli allaan vahvasti leikattu rengas, kun taas suomalaisilla leikkaamaton pyörä. Peli oli sillä selvä voittotaistelun puolesta, ja kolmas sija Marcukselle jäi käteen. Sordo sai siis sen verran etumatkaa, että pystyi sen hyvin säilyttämään, mutta Marcuksella olisi ollut 50/50 mahdollisuudet Sordoa vastaan ilman tuota perjantain sohlausta. Loeb sen sijaan olisi Marcuksen voittanut, vaikka yhtään pisaraa vettä ei viikonlopun aikana olisi satanut. Oikeastaan onni onnettomuudessa oli se, että Duval ei saanut itsestään sitä parasta puolta irti, vaan hyytyi Ford-miesten taakse viidenneksi. Sekin olisi nimittäin ollut ihan hyvin mahdollista, että Citroen ottaa kolmoisvoiton. Ero pistetilanteessa on siis tämän rallin jälkeen Marcuksen eduksi 6 pistettä, joka taitaa vääjäämättä tarkoittaa sitä, että loppuun asti saa taistella, jos mielii mestaruuden voittaa. Hyväähän se on lajin kannalta, en minä sitä sano, mutta toivottavasti mestaruus tulee kuitenkin taas vaihteeksi Suomeen.
Tällä viikolla jo jatketaan hommia Kataloniasta katsottuna läheisellä Korsikan saarella, jossa alusta pysyy edelleen asvalttina, ja autotkin ovat samat, mitä viime viikolla. Nämä kaksi rallia kun muodostavat sen parin, jossa pitää olla sama kone sekä runko käytössä, ellei aikasakkoa halua itselleen jo ennen starttia.
Heti ensimmäisenä toivomuksena on hyvä esittää, että toivottavasti aurinko paistaa, eikä vettä sada. Mahdollisuudet suomalaisittain ovat silloin paremmat voiton tai siis tarkemmin toisen sijan suhteen. Tämä ralli eroaa edellisestä siinä mielessä, että tiet ovat osin mutkikkaampia ja syheröisempiä, jolloin nopeudet jäävät ainakin niillä osuuksilla alemmiksi. Takapiikkikäännöksiäkin on enemmän kuin Espanjassa. Nopeitakin osuuksia toki löytyy, jossa Citroen kaksikko on todella vahva, mutta myös siis hitaampia osuuksia.
Olkoon sitten mutkat minkälaisia tahansa, Loeb kyllä valitettavasti tämän Korsikan rallin tulee voittamaan, ellei tee jotain typerää ajovirhettä. Teknisen puolen pettämiseen en ainakaan minä usko. Sen verran luotettava auto tuo C4 vaan tuntuu olevan. Mutta sija kaksi on siis ihan mahdollinen Marcukselle ilman ongelmia. Sordo on toki nopea, mutta ei niin nopea, etteikö hänelle voisi pärjätä. Ja jos Marcus tuon toisen sijan saavuttaa Loebin voittaessa, niin ero pisteissä kutistuu neljään pisteeseen. Vaikka asia tuntuu olevan marginaalinen, niin paljon mielummin sitä on neljä kuin esimerkiksi kaksi pistettä edellä, kun karavaani jatkaa matkaa kohti kauko-itää.