Kyllä tämä vuorottelukysymys on aika hankala, kieltämättä. Kun bisnes kuitenkin on kaiken takana, ja autoja pitäisi näyttää ympäri maailman, niin hankalaa sitä on toteuttaa ilman kiertoa.
Tämä nykyinen suunnitelmä a ja b vuosista tuntuu nopeasti aika rajulta muutokselta, mutta se johtuu nyt siitä, että näitä isännyyksiä annettiin lähes kaikille niitä hakenneille varmistamatta edes taustoja mitenkään tarkemmin.
Jordania, joka tosin taitaa tulla mukaan jo ensi vuonna, Bulgaria, Venäjä ja monta muutakin ehdokasta on mukana, joista ei ole mitään varmuutta, saavatko he kisan järjestettyä.
Tässä tehtiin tavallaan liian suuri muutos kerralla, mutta herrat odottavat tällä päätöksellä myös sitä, että se ainainen narina loppuu, ja vain ne jäävät jäljelle, jotka oikeasti osaavat kisan järjestää.
Välimeren ympäristössä halutaan kisailla liikaa, ja se syö näitä paikkoja muilta potentiaalisilta ehdokkailta. Ymmärtäähän sen, kun kaikilla kihoilla on paatit siinä lähistöllä, niin on helppoa ajella katsomaan montaakin eri kisaa.
Minun henkilökohtainen mielipiteeni on 14:sta osakilpailun "kiveen hakatut kisat" sellaisella reunaehdolla, että jos jotain ongelmaa kisassa, niin siitä joutuu ainakin kahden vuoden jäähylle. Se pitää järjestäjät varpaillaan, ja näin ollen tekee kisoista järjestelyiltään hyviä. Monissa kisoissahan on se ongelma, että katsojat on jätetty kunnolla huomioimatta, josta sitten tulee monen näköisiä ongelmia.