Ralliketju

  • 1 700 114
  • 13 485

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nyt täytyy sanoa, että omat havainnot viikonloppuna olivat kyllä täysin päinvastaiset. Paras paikka ajolinjojen vertailuun oli Vellipohjan loppupäässä pitkä näkemäalue, jonka matkalla oli muutama nopea mutka.
Tästä saadaankin hyvä väittely aikaiseksi, koska olin samassa paikassa. Jos siis tarkoitat sitä viimeisen tien osuutta, joka on ajettu esim. Parkkolan ek:n yhteydessä.
Mikolla linjat olivat ehkä vähän niin kuin näiden kahden välillä, mutta Mikko puolestaan roikkui selvästi eniten parissa paikassa.
Tämä on kyllä totta, niinkuin tuossa aikaisemmin sanoin, välillä Mikko ajoi tosi leveää linjaa.
Bossen mutkat olivat huomattavasti kulmikkaampia (ainakin siellä missä meikäläinen ajoa näki), kun taas Loeb pyrki ajamaan mutkat ilman sen suurempia soranlennättämisiä ja mahdollisimman suoralla linjalla.
Marcus ajaa nimenomaan tosi kulmikkaasti, joka tarkoittaa juuri sitä keula edellä ajoa, ja taas Loeb pistää pelin aivan pieneen luistoon, sekä pitää kyllä rohkeasti lankun lattiassa.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Marcus ajaa nimenomaan tosi kulmikkaasti, joka tarkoittaa juuri sitä keula edellä ajoa, ja taas Loeb pistää pelin aivan pieneen luistoon, sekä pitää kyllä rohkeasti lankun lattiassa.

Okei, no nyt sitten ymmärrämme asian eri tavalla. Marcuksen meno näytti meikäläisen silmään kyllä huomattavasti enemmän "roiskivalta" kuin Sebin, ja ainakin mutkan ulostulossa Marcus oli säännönmukaisesti aina enemmän kahva edellä tulossa kuin Loeb. Näin ollen en kyllä hyvällä tahdollakaan voi sanoa, että Marcus olisi mennyt enemmän keula edellä, päin vastoin. Meikäläinen näki ennemminkin juuri Loebin pitävän auton keulan kohti menosuuntaa läpi mutkien, kun taas Marcus työnsi mutkan läpi kovemmalla vauhdilla ja tämän jälkeen auto yliohjasi mutkan ulostulossa ja auto oli enemmän tai vähemmän kylki edellä ulostulossa. Voisiko sanoa, että Loeb ajoi enemmän asfaltti("maisilla")linjoilla, kun taas Bosse laski niin kuin soralla yleensä, eli jarrutus enemmänkin keskellä mutkaa kuin ennen sitä.

Tosiaankin olin siellä Vellipohjan viimeisellä pienen tien osuudella, ehkä n. kilsan verran vauhdikkaasta ison tien etuviistosta maaliin päin.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tosiaankin olin siellä Vellipohjan viimeisellä pienen tien osuudella, ehkä n. kilsan verran vauhdikkaasta ison tien etuviistosta maaliin päin.
Samassa helikopterienkin käyttämässä laskeutumispaikassa sitten oltiin, tosin itse siirryin toisella lenkillä n. puoli kilometriä eteenpäin ahtaaseen oikeaan, mutta ei siinä kukaan saanut autoa nurin. Kaikkia autoja ei kylläkään ehtinyt katsoa, koska piti lähteä siitä Urrian kuuluisalle hyppysuoralle.

Kyllä me periaatteessa näimme asiat samalla tavalla, siitä ei ole kysymys. Kysymys on siitä, millä termeillä näistä puhutaan. Itse kun olen saanut kunnian olla mukana aivan terävimmällä huipulla, niin siinä mielessä minun on tavallaan helppo puhua niillä termeillä, joita sielläkin käytetään, koska ne luultavasti ovat kuitenkin niitä oikeita. Tietysti aina voidaan kysyä, että onko näistä sitten olemassa mitään ehdotonta oikeaa sanamuotoa, joten tuskin eri termit samoista asioista mitään tuomittaviakaan ole.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Itse kun olen saanut kunnian olla mukana aivan terävimmällä huipulla, niin siinä mielessä minun on tavallaan helppo puhua niillä termeillä, joita sielläkin käytetään, koska ne luultavasti ovat kuitenkin niitä oikeita.

Joo, kelpaa mulle. Mutta pointtini on edelleen se, että keula tai kahva edellä, niin jotenkin Loebin menosta puuttui se lennokkuus, joka suomalaisilla oli. Ja koska ajotyyli oli niin erilainen suomalaisveikkosiin verrattuna, niin uskoakseni tässä piilee myös yksi tekijä, jonka vuoksi Loeb ei ehdi. Tai ehkä C4 WRC:tä ei vaan voi ajaa roiskimalla, jolloin löppönen ei vaan tuon kovempaa päässyt.

Meikäläinen oli Vellipohja ykkösen peltoaukealta vajaan kilometrin eteenpäin oikealle taittavassa "latomutkassa" (lato sisäkurvissa), mutta siinä ei tapahtunut Stohlin roikkumista lukuunottamatta juuri mitään. Toisen kierroksen väijyin peltoaukeaa aivan aukean "loppupäästä", eli sieltä missä joku ulkomaalaisjunnupari ulkoilutti kikotintaan oikein huolella vasen-oikea -yhdistelmässä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mutta pointtini on edelleen se, että keula tai kahva edellä, niin jotenkin Loebin menosta puuttui se lennokkuus, joka suomalaisilla oli. Ja koska ajotyyli oli niin erilainen suomalaisveikkosiin verrattuna, niin uskoakseni tässä piilee myös yksi tekijä, jonka vuoksi Loeb ei ehdi. Tai ehkä C4 WRC:tä ei vaan voi ajaa roiskimalla, jolloin löppönen ei vaan tuon kovempaa päässyt.
Periaatteessa näinkin, ja yksi tärkeä pointti on se, että uusi Focus on todella nopea ainakin soralla. Team oli saanut monta pientä parannusta aikaiseksi verrattuna -06 malliin. Yksi hyvä parannus oli painopisteen kanssa tehty kehitystyö, jota taas saatiin siirrettyä lähemmäksi ideaalipaikkaa. Ford on kyllä nyt nopea auto, ja siihen kun lisätään kaksi hommansa osaavaa kuskia, niin Loebin tehtävä oli vaan yksinkertaisesti liian vaativa kisan voittoa ajatellen.
Meikäläinen oli Vellipohja ykkösen peltoaukealta vajaan kilometrin eteenpäin oikealle taittavassa "latomutkassa" (lato sisäkurvissa), mutta siinä ei tapahtunut Stohlin roikkumista lukuunottamatta juuri mitään. Toisen kierroksen väijyin peltoaukeaa aivan aukean "loppupäästä", eli sieltä missä joku ulkomaalaisjunnupari ulkoilutti kikotintaan oikein huolella vasen-oikea -yhdistelmässä.
No sitten me tavallaan vaihdettiin paikkoja pätkien välillä. Tosin en nähnyt sitä vironpojan tolppaan ajoa, koska puut tulivat juuri ennen näköesteeksi. Auto puski vasemmasta suoraan ulos. Aika erikoinen ulosajopaikka, sanoisin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En oikeasti tiedä, kuinka moni on täällä Henri Toivonen - kokoelmia katsonut, mutta tässä ainakin omasta mielestäni yksi parhaista:

http://www.youtube.com/watch?v=b0yw0Y9BAIE&NR=1

Täytyy sanoa, että tribuutin tekijä on valinnut todella osuvan biisin lopuksi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tulevana viikonloppuna pistetään taas paukut ja rytkyt päälle, ja selvitetään paremmuus Saksassa ajettavassa mm-rallissa. Suomalaisista ovat mukana tuttujen Ford-miesten lisäksi T. Gardemeister Citroen Xsara WRC:llä ja lööppienkin palstoille päässyt Kalle Keskinen sekä Kalle Pinomäki. Viimeksi mainitut ajavat pienemmän luokan autoilla, joten heillä ei ole asiaa aivan terävimpään kärkeen.

Loeb on taas ehdoton ennakkosuosikki, kun alustana on asvaltti, mutta katsotaan ja seurataan mielenkiinnolla uusien Fordien edesottamuksia sekä toivottavasti paremmin kulkevan Subarun aikaansaannoksia.

Maailman pisin erikoiskoekin näkee päivänvalon tulevana lauantaina, jos virallisiin nettisivuihin on uskomista:

SS14 Arena Panzerplatte 2 92.60 18/08/2007 17:14 (GMT+2)

Yli 90 kilometrinen rykäisy ottaa kyllä miehistä mittaa kovalla kädellä ;). No, taitaa tosiaan olla kyseessä kirjoitusvirhepaholainen, ja oikea pituus on 30,54 km.
 

RCY#7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Dallas Stars, Habs, Liverpool, Suomi
Olisipa kyllä todellinen koetinkivi tuollainen erikoiskoe ja punnittaisiin miestä tosissaan, mutta tosiaan, eihän se ihan sataa kilsaa sentään ole.

Ford voi olla yllättävänkin hyvä pikitiellä, kun näytti toimivan hemmetin hyvin jo soralla. Loeb on kuitenkin sen luokan virtuoosi, että iso yllätys olisi, jos ei tätä rallia voita. Keli on usein ollut ratkaisevassa roolissa saksanmaalla ja sitä kautta renkaiden valinnan osuminen ei aina ole niin sanottua. Toivotaan, että suomen pojilla on säät tiedossa ja sitä kautta rengasvalinnat menisi täydellisesti.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Olisipa kyllä todellinen koetinkivi tuollainen erikoiskoe ja punnittaisiin miestä tosissaan, mutta tosiaan, eihän se ihan sataa kilsaa sentään ole.

Taitais kikottimista suoraan sanottuna loppua löpö tuollaisen vaajaan sadan kilometrin pätkän kanssa... Ja jos vielä höyryillä jaksaisi läpi pätkästä, niin huoltoon voisi olla viimeistään tuskaista päästä.

Mielenkiintoinen kisa tosiaankin Saksa. Loebin selkärangan kestävyys on kiinni täysin siitä, että mies pystyisi voittamaan Saksassa. Siinä tapauksessa, että Bosse keskeyttäisi, ei Loebin nyt ihan pakko olisi voittaa, mutta kyllähän Saksa on käynyt miehelle kuin nenä päähän aiempina vuosina ja Seb on kyllä hallinnut rengasruletin kärkiukoista parhaiten.

Ford julisti ennen Jyväskylää uuden kehitysversion olevan nimenomaisesti nopeampi asfaltilla kuin edellinen versio, mutta huonosti ei näyttänyt laite liikkuvan Suomen sorallakaan... Näin ollen mielenkiintoista nähdä miten hyvin Ford-kaksikko pystyy Sebille ja Danille pistämään kampoihin. Joka tapauksessa Citikka-duo lähtee tähän kisaan ennakkosuosikkeina. Bosse tuskin lähtee kisassa hulluttelemaan, mutta varmasti vähintään toinen sija olisi hyvä tulos Saksasta.

Garde palaa pitkästä aikaa nelivetoisella laitteella MM-laduille ja mies ilmoitti hetimiten tähtäävänsä nyt viiden sakkiin. Kova tavoite, kun hieman laskeskelee noita ukkoja, ketä sarjaa kiertää vakituisesti... Gardea on kovasti linkitetty Suzukin piakkoin julkistettavaan MM-projektiin, joten kuka ties miehellä on nyt vapautunut fiilis laskea menemään, jos/kun ensi kauden ajot on varmistettu.

Kohtaha tuo kapina alkaa...
 

scholl

Jäsen
Ford voi olla yllättävänkin hyvä pikitiellä

Ajetaanko mm-sarjassa missään pikiteillä? Luulisi, että se olisi hemmetin liukas, vaikka soran sekaan olisi kaadettu vain hiemankin sitä pikeä, eikä koko päällystettä, millä motoristitkin kuolee.

Tuli noista EK-kilsoista mieleen, että olenko väärässä, jos muistikuvani on se, että Safari Rallissa ajettiin satojenkin kilsojen pituisia EK:ita, joten tuo 90km ei olisi mikään ennätys?
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tuli noista EK-kilsoista mieleen, että olenko väärässä, jos muistikuvani on se, että Safari Rallissa ajettiin satojenkin kilsojen pituisia EK:ita, joten tuo 90km ei olisi mikään ennätys?

Jos tarkkoja ollaan, niin Safari rallin pikataipaleet eivät ole erikoiskokeita. En nyt tarkkaan osaa sanoa, mikä termi suomeksi on, mutta ihan FIA:n sääntökirjan mukaan tieosuus, joka on suljettu muulta liikenteeltä rallia varten, on 'special stage', kun taas muulle liikenteelle avoin tieosuus, jolla kilpaa ajetaan, on 'competitive section'. Näin ollen nuo Safarin pikataipaleet eivät suoranaisesti ole vertailukelpoisia.

Äkkiseltään pisin ek, jonka meikäläinen muistaa, on tämän vuoden Kreikan osakilpailussa ajettu karvan alle 49 kilometrin ek. Ajettiin muistaakseni rallin toisena päivänä ja vieläpä kahdesti. Vuosia sitten oli myös Uudessa Seelannissa joku saman mittaluokan ek, muistaakseni nimeltään Motu. Tästä Colin McRaen muistan todenneen, että se on ainoa EK maailmassa, jossa on mahdollista nähdä omat perävalonsa... Viittasi tällä siis erikoiskokeen mutkaisuuteen...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Äkkiseltään pisin ek, jonka meikäläinen muistaa, on tämän vuoden Kreikan osakilpailussa ajettu karvan alle 49 kilometrin ek.
Nokitetaan hiukan. Ruotsin rallin pisin ek on pituudeltaan noin 51 km, ja on nimeltään Värmland tai joku sinne päin oleva. En muista ajettiinko tänä vuonna, mutta ainakin viime vuonna oli mukana ohjelmassa. On kyllä niin suosittu ek, että epäilen olleen käytössä myös tänä vuonna.
Seti kirjoitti:
Noista sitikoista kysymys.
Loeb ja Sordo tiedetään.
Mutta mitäs eroa Duvalin, Gardemeisterin ja Stohlin kotteroilla on ?
Tarkoititko näiden kolmen herran Xsara wrc:n eroja keskenään ?
Jos tarkoitit, niin vastaus on: ei oikeastaan yhtään mitään. Kaikki ovat vanhoja Loebin käyttämiä menopelejä viimeisimmillä palikoilla, mitä Xsaraan on luokiteltu.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tarkoititko näiden kolmen herran Xsara wrc:n eroja keskenään ? Jos tarkoitit, niin vastaus on: ei oikeastaan yhtään mitään. Kaikki ovat vanhoja Loebin käyttämiä menopelejä viimeisimmillä palikoilla, mitä Xsaraan on luokiteltu.

Tätä juuri mietin.

Duval pistelee menemään varmasti aivan riskirajoilla.
Viimeinen ja ainoa mahdollisuus näyttää että hänkin osaa pyörittää rattia.

Jos Tonilla tosiaan on alla sama peli niin ei hyvältä näytä.
Firmojen johdoissa ei varmasti ymmärretä mitä eroa on asfaltti- ja soraralleilla.
Tonilla alkaa tuota ikääkin olemaan, ni ei nämä vuoden miekka ja kirves, kolmella pyörällä Sainzin kanssa melkein sama aika, jutut enää paljoa paina :(
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Duval pistelee menemään varmasti aivan riskirajoilla.
Viimeinen ja ainoa mahdollisuus näyttää että hänkin osaa pyörittää rattia.
Nyt on menossa niinsanottu pudotuspeli siitä, kuka ajaa ensi kaudella mukaan tulevaa Suzukin wrc-autoa, ja Duval on yksi ehdokas tallikuljettajaksi. Silloin on syytä pitää kaasu lattiassa ainakin sillä alustalla, minkä paremmin hallitsee. Soralla Duval kun on korkeintaan keskitasoa, mutta hienosti on tämän ensimmäisen päivän ajanut, ei voi muuta sanoa. Rallin johdossa oleva ei voi olla ajanut huonosti, ainakaan kovin montaa ek:ta, vaikka tämäntyyppisiä selityksiä välillä kuuleekin.

Ja ne kaksi muuta ehdokasta Suzukille lienevät Toni Gardemeister ja Chris Atkinson.


Jos Tonilla tosiaan on alla sama peli niin ei hyvältä näytä.
Duval on aina ollut nopeampi kuin Toni asvaltilla, mutta nopeampi Toni olisi tänään voinut olla, vaikka tällä hetkellä viides onkin. Tosin jo yli minuutin kärjen takana.

edit. Hirvonen on ajanut tänään todella hienosti, toivottavasti vauhti jatkuu samanlaisena koko viikonlopun ajan. Kaksi ensimmäistä pätkää meni vauhdin haussa, mutta sen jälkeen on ollut itseasiassa yksi nopeimpia kuskeja.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Noista pitkistä pätkistä tuli mieleen, että minkäs verran nyky-WRC:t imuroivat bensaa satasella? Muistelisin, että jollain äffäläisellä GT Corollallakin päästään helposti 30-40 litran kulutukseen, joten kai tuommoinen neliveto-ohjus vähän suuriruokaisempi vielä on?

Aeromanilla varmaankin tuoretta tietoa asiasta?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Noista pitkistä pätkistä tuli mieleen, että minkäs verran nyky-WRC:t imuroivat bensaa satasella?
Sellainen keskiarvo voisi olla 70-75 litraa sadalla kilometrillä. Otollisin keli kulutukselle on pikku pakkanen, jossa ilma on jo tiiviimpää, ja kulutus kasvaa vastaavasti. "Paras" lukema minkä olen nähnyt, on 95 l/100 km. Tähän kohtaan voisi lisätä bensan hinnan, joka on luokkaa 4 euroa/litra. Jonkin asteisesta kustannuksesta puhutaan kaikenkaikkiaan esim. mm-ralleissa.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Sellainen keskiarvo voisi olla 70-75 litraa sadalla kilometrillä. Otollisin keli kulutukselle on pikku pakkanen, jossa ilma on jo tiiviimpää, ja kulutus kasvaa vastaavasti. "Paras" lukema minkä olen nähnyt, on 95 l/100 km. Tähän kohtaan voisi lisätä bensan hinnan, joka on luokkaa 4 euroa/litra. Jonkin asteisesta kustannuksesta puhutaan kaikenkaikkiaan esim. mm-ralleissa.
On ne vaan hurjia lukemia, jestas sentään. Toisaalta, kun pääsee aistimaan sitä väkivoimaa joka noissa vehkeissä jyllää, niin ymmärtäähän sen ettei ne pelkillä höyryillä kulje.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Sellainen keskiarvo voisi olla 70-75 litraa sadalla kilometrillä. Otollisin keli kulutukselle on pikku pakkanen, jossa ilma on jo tiiviimpää, ja kulutus kasvaa vastaavasti. "Paras" lukema minkä olen nähnyt, on 95 l/100 km.

Jota kuinkin juuri noin. Hataran muistikuvan mukaan pari vuotta sitten bensantarvetta taidettiin WRC-huollossa laskeskella kaavalla 0,8 litraa / EK-km ja 0,4 litraa / siirtymä-km.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Hataran muistikuvan mukaan pari vuotta sitten bensantarvetta taidettiin WRC-huollossa laskeskella kaavalla 0,8 litraa / EK-km ja 0,4 litraa / siirtymä-km.
Tuo siirtymäkulutus on tuota luokkaa oikeastaan vain talvella, koska kone pidetään käynnissä myös odotellessa pääsyä ek:lle tai huoltoon, tai mihin vaan, missä jonossa ollaan. Kesälämpimällä kelillä taidetaan tänä päivänä laskea 0,25/km mukaan.

Hirvonen aloitti aamun hienosti Saksassa, ja ajoi pohja-ajan. Muutenkin suomalaisten sijoitukset olivat hienosti 1, 3, 5 ja 6, joten kaikki hyvin rallimaailmassa edelleenkin siltä osin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Aika tiukkaa tekee:

8/19

Loeb
Mikko -24,9
Marcus -25,1
Duval -25,5

Ek 7:lla duval kävi 2 kertaa ulkona
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Aika tiukkaa tekee:

8/19

Loeb
Mikko -24,9
Marcus -25,1
Duval -25,5

Ek 7:lla duval kävi 2 kertaa ulkona

Hieno kisa käynnissä, toden totta. Suomalaisittain katsottuna kokonaistilanne on kyllä ihan jotain muuta kuin mitä asfalttiralleissa yleensä on totuttu näkemään; MM-pistesijoilla tällä hetkellä neljä suomalaista!

Ja jos joku ei muista, miksi Duval 2005 sai Citikalta kenkää ja monta kertaa Frequelinin otsasuonet pullistumaan, niin tämä aamu kertonee syyn... Pari vuotta sitten tosin talli pyysi miestä vaan tuomaan auton pistesijoilla ehjänä maaliin, mutta niin monta kertaa sekin tuntui mahdottomalta tehtävältä. Mutta kyllähän belgialaisen vauhti on ollut hyvää pitkän tauon jälkeen, pakko se on myöntää.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Sellainen keskiarvo voisi olla 70-75 litraa sadalla kilometrillä.Tähän kohtaan voisi lisätä bensan hinnan, joka on luokkaa 4 euroa/litra. Jonkin asteisesta kustannuksesta puhutaan kaikenkaikkiaan esim. mm-ralleissa.

Kyllähän nuo tosiaan aika rajuja lukemia on.. En halua mikään pilkunnussija olla, eikä itselläni todellakaan samanlaista tietoa rallista ole kuin Aeromanilla, mutta tuo bensan litrahinta on vieläkin kovempi!! Eli litrahinta ainakin Neste Rallin aikaan oli 5,39 euroa/litra!

Ennen ralleja juuri naureskeltiin kavereiden kanssa että pistetään tämän kaavakkeen kautta menovedet tilaukseen.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sellainen keskiarvo voisi olla 70-75 litraa sadalla kilometrillä. Otollisin keli kulutukselle on pikku pakkanen, jossa ilma on jo tiiviimpää, ja kulutus kasvaa vastaavasti. "Paras" lukema minkä olen nähnyt, on 95 l/100 km. Tähän kohtaan voisi lisätä bensan hinnan, joka on luokkaa 4 euroa/litra. Jonkin asteisesta kustannuksesta puhutaan kaikenkaikkiaan esim. mm-ralleissa.

Kai Lindström sanoi tuossa Radio Suomen autourheiluillassa ennen Neste Rallia, että Subarulla käytettiin pätkäkulutukselle laskennassa arvoa 53 l/100 km.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Kai Lindström sanoi tuossa Radio Suomen autourheiluillassa ennen Neste Rallia, että Subarulla käytettiin pätkäkulutukselle laskennassa arvoa 53 l/100 km.

Joskus kun Audi Quattrot hallitsivat rallipolkuja, oli näiden "hirviöiden" kulutus yli litra peri kilometri. Eli ovat olleet melkoisia vehkeitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös