Tomi Tuominen julkaisi somessaan siirtyvänsä odotetusti CMoren palvelukseen, mikä luonnollisesti selittää "Tomin Nuoteista"-podcastin lopun.
Onkohan Toyota kuitenkin ottanut tuohon sen kannan, että eivät anna autoa särjettäväksi ihan kenelle tahansa? Tuntuisi, että Greensmithillä jos jollakin pitäisi budjetin taipua tuohon vuokra-Toyotaan.Gus Greensmith tulee ajamaan ensi kaudella Skodalla Rally2:sessa. Jännä nähdä kuka saa tuon lainassa olevan Toyotan itselleen, kun tuntuu että kaikki kellä olisi budjettia ajavat kuitenkin WRC2-luokassa.
Gus Greensmith tulee ajamaan ensi kaudella Skodalla Rally2:sessa. Jännä nähdä kuka saa tuon lainassa olevan Toyotan itselleen, kun tuntuu että kaikki kellä olisi budjettia ajavat kuitenkin WRC2-luokassa.
En tiedä, mahtuisivatko Ogierin kanssa samaan talliin? Vaikka tokihan kyseessä olisi kuvio jossa Loeb ajaisi juuri ne kisat missä Ogier ei ole mukana. Mutta kun kumpikin haluaa ajaa kisoja valikoidusti, niin välttämättä ei menisi yksiin toiveet niistä kisoista mitä kumpikin ajaisi.Mietin jopa että voisiko Loeb olla tuo jos eivät saa M-Sportin kanssa sopimusta aikaan.
Grönholm ajaa koko sarjan paitsi Itärallin. Huttusen en taas usko ajavan SM sarjaa Tunturia enempää. Tai jos ajaa niin olen pettynyt. Eikä SM sarja enää Huttuselle mitään nostetta toisi. Ainoastaan siinä tapauksessa että ajaa MM-sarjan sivussa reeni mielessä.Niclas Grönholm Citroenilla sekä Jari Huttunen Skodalla, joka onkin avauskilpailun suurin ennakkosuosikki. En tiedä ajaako kaksikko sitten enemmänkin osakilpailuja. Ennustin täälläkin palstoilla jo aiemmin, että Huttusen ura jatkunee SM-sarjassa ja ainakin Rovaniemellä hänet nähdään viivalla vanhan kumppaninsa Printsportin väreissä.
Harmi, että Grönholmilta jää täällä Joensuussa ajettava 60-vuotisjuhla Itäralli väliin. Uskon, että Huttusen juna on kyllä MM-sarjan osalta mennyt jo ohi, toki joitain kisoja saattaa aina välillä ajaa. Ajattelinkin, että ajaa SM-sarjan osakilpailuita tulevaisuudessa. Huttunen saa SM-sarjaan varmastikin "helpohkosti" kisapaketin kasaan, on kuitenkin SM-sarjaan kova kuski.Grönholm ajaa koko sarjan paitsi Itärallin. Huttusen en taas usko ajavan SM sarjaa Tunturia enempää. Tai jos ajaa niin olen pettynyt. Eikä SM sarja enää Huttuselle mitään nostetta toisi.
Sitten tulevat vielä Anssi Rytkönen ja Juuso Metsälä Skodillaan sekä Riku Tahko uudella Hyundaillaan, Skodalla ajavaa F1-tähteä Heikki Kovalaista unohtamatta. Tuskin ovat kuitenkaan vauhdillisesti kärkikuljettajia, mutta ovat mielenkiintoisia seurattavia. Rovaniemellä nähdään viivalla myös Niclas Grönholm Citroenilla sekä Jari Huttunen Skodalla, joka onkin avauskilpailun suurin ennakkosuosikki. En tiedä ajaako kaksikko sitten enemmänkin osakilpailuja. Ennustin täälläkin palstoilla jo aiemmin, että Huttusen ura jatkunee SM-sarjassa ja ainakin Rovaniemellä hänet nähdään viivalla vanhan kumppaninsa Printsportin väreissä.
Nyt on musta hevonen viivalla. :) Liekö sana Subaru, jolla hän on ajellut jo ainakin etuautotehtävissä. Kyseinen auto on tuttu täällä Joensuussa päin vanhan konkarin, Mantsisen käskyttämänä.Onhan Tunturiralli mukana myös Kake Randelin Subarullaan :)
Jännä että Toyotalla, tähän asti Bertellille on kyllä Malcolmilta auto löytynyt. Toki Bertellille harrastajana se on ihan sama, minkämerkkistä autoa ajaa, pääasia on hauskan pito. Mutta kertooko jotain M-Sportista, toivottavasti ei.
Jännä että Toyotalla, tähän asti Bertellille on kyllä Malcolmilta auto löytynyt. Toki Bertellille harrastajana se on ihan sama, minkämerkkistä autoa ajaa, pääasia on hauskan pito. Mutta kertooko jotain M-Sportista, toivottavasti ei.
Bertellin autot tuovat aina mukavan säväyksen MM-ralleihin näyttävällä ulkonäöllään ja mies itse vaikuttaa varsin hauskalta tyypiltä, kivaa reissua vaan Ruotsiin.
Vai alkaako olla niin, että panos-tuotos-suhde ei enää asiakaskuljettajien mielestä ole järkevä ja he alkavat mieluummin päätymään muihin ratkaisuihin? Fordin auto vaikutti viime kaudelta aika vaikealta tapaukselta, nuo jatkuvat ulosajot ei olleet pelkästään kuljettajien huonoutta, ja lisäksi näytti siltä että vauhdissa tippuivat muiden kyydissä sitä mukaan kun kausi eteni. Ja tuossa puhutaan niistä "tehdaskuljettajien" autoista, asiakaskuljettajat eivät edes saa sitä ihan viimeisintä kehitysversiota yleensä. Vuokrahinnat tuskin on Tänakin tulon myötä ainakaan laskeneet, joten alkaako tulla rajat vastaan mitä tuollaisesta kalustosta kannattaa maksaa? Jari Huttunen on yksi karu esimerkki siitä, että Fordin asiakasauto ei välttämättä ole enää mikään hyvä steppi eteenpäin. Huttunen (ja Grönholm) puhuivat aika karulla tavalla siitä, miten Huttusen kohdalla satsattiin viime vuonna Jyväskylään satoja tuhansia, ja tulos jäi laihaksi kun auto ei toiminut oikeastaan koko rallin aikana kunnolla. Nyt näyttää siltä, että Huttusen ura MM-tasolla on taputeltu kun tuo aika pitkälti yhden kortin varaan jätetty näytönpaikka meni pieleen ja rahoitusta ei enää löydy mistään.Sehän tuossa vähän jännältä näyttäisi olevan että M-Sportilta ei näyttäisi auto kovin helpolla irtoavan kenellekään, vetävätkö Ruotsissakin sitten vain 2 autolla?
Vai alkaako olla niin, että panos-tuotos-suhde ei enää asiakaskuljettajien mielestä ole järkevä ja he alkavat mieluummin päätymään muihin ratkaisuihin?
Ei tarvitse olla huolissaan. Ajaa Pajarin kanssa Toksportin ykkösteamissa enskauden. Aloittaa varmaan Ruotsista. Ja Pajarikaan ei aja WRC2 pisteistä Montessa...Pitääkö Emil Lindholmin tilanteesta alkaa huolestua, kun ei ole sen paremmin Tunturin kuin Montenkaan lähtölistoilla? Skodan talvitestitkin taisi jäädä väliin koronan takia? Olikohan tästä syystä muuten Meeke risoissa farkuissaan päässyt esiintymään Skodan talviajo-somevideolla, eikös hän tuurannut Lindholmia talvitesteissäkin?
No katos, tuore uutinen. Hyvä homma.Ei tarvitse olla huolissaan. Ajaa Pajarin kanssa Toksportin ykkösteamissa enskauden. Aloittaa varmaan Ruotsista. Ja Pajarikaan ei aja WRC2 pisteistä Montessa...
Suomalaiskuskit muodostavat ykköstiimin rallin MM-sarjassa - Rallit.fi
Rallin MM-sarjan WRC2-luokan ykköstiimi Toksport julkisti kokoonpanonsa viikonloppuna.www.rallit.fi
Aika mielenkiintoista kyllä, että Pajari ja Solberg ovat Montessa viivalla vaan eivät kerää pisteitä WRC2-sarjaan. Sinänsä varmaan ihan fiksua nuorilta miehiltä, koska Monte on varsin hasardi kisa ja viivalla olevat ranskalaiset varmaan menevät varsin lujaa, jos vain tiellä pysyvät. Mikähän on ettei Solberg ole ollenkaan Toksportin nimissä Montessa vaikka käsittääkseni heidän autollaan ajaa? Toksportin nimi löytyy listalta Pajarin, Gryazinin ja Bulacian tiiminä.Ei tarvitse olla huolissaan. Ajaa Pajarin kanssa Toksportin ykkösteamissa enskauden. Aloittaa varmaan Ruotsista. Ja Pajarikaan ei aja WRC2 pisteistä Montessa...
M-sport liikenteessä Montessa 5 autolla. Bertellillä taitaa sitä paalua olla sen verran, että on halunnut vuokrata mielummin oikeasti hyvän auton mahdollisiin kisoihinsa, mielummin kuin ihan ok ja ei niin luotettavan auton.Sehän tuossa vähän jännältä näyttäisi olevan että M-Sportilta ei näyttäisi auto kovin helpolla irtoavan kenellekään, vetävätkö Ruotsissakin sitten vain 2 autolla?