pikkuvaimo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
@Väärävaihto saako pyytää et linkkaisit aina sen uutisen mitä lainaat viestissä?
Käyttämäni lainaukset ovat lainauksia kokonaisuuksista eri kotimaisilta moottoriurheilusivustoilta tai muista medioista, joidenka jutut ovat usein taas lainauksia muiden muun muassa ulkomaisten sivustojen jutuista tai eri tiimien sekä kuljettajien tiedotteista.
Saako mitään huhua aikaan siitä että Lapin 2022 Yaris on tullut myyntiin itse Lapin laittamana?
https://m.nettiauto.com/toyota/gr-yaris/13216539
Tai sitten hän vaan ihan myy ns. 2-auton/hupiauton pois. Voi olla hyvinkin, että kyseisellä autolla on jokin yhteys jotenkin hänen bisneksiin ja osakkuuteen RTE-Motorsportissa, jolla on, muun muassa ollut vuokrattavana Toyota Yaris N5-auto? Mutta siis varmastikin jotain keskusteluja käydään tai on jo käyty, jos kerran Hyundai on tarjonnut sopimusta?Tästä muuten taisi olla joku toimittaja kysellyt eikä halunnut kommentoida, kukapa ei jos on 60 000e auto myynissä. Tuonkin huhuilun olisi halutessa voinut katkaista helposti, yleensähän auto myydään kun uusi tulossa, eli hyvin paljon tää mielestäni vahvistaa että vähintään isot neuvottelut menossa.
Pieksämäen poikana tiedän faktana että Esupille tulossa uutta Supraa talliin niin pitää kauppakassista luopua.Tai sitten hän vaan ihan myy ns. 2-auton/hupiauton pois. Voi olla hyvinkin, että kyseisellä autolla on jokin yhteys jotenkin hänen bisneksiin ja osakkuuteen RTE-Motorsportissa, jolla on, muun muassa ollut vuokrattavana Toyota Yaris N5-auto? Mutta siis varmastikin jotain keskusteluja käydään tai on jo käyty, jos kerran Hyundai on tarjonnut sopimusta?
Eli eiköhän sieltä Japanin rallissa julkaista virolaisten Toyota-soppari ja Evans vastavuoroisesti siirry M-Sportille, koska hänen sopimuksensa täytyy ostaa ulos ja Malcolm saa itselleen halvalla todistetusti voittavan kuljettajan (vaikka tämä kausi vihkoon menikin). Puma kulkee kyllä, ja ehkä Breeninkin suoritustaso nousisi ilman ykköskuskin paineita. Loeb vielä ajamaan aikatauluunsa sopivat asfaltit ja teknisemmät sorakisat niin luulisi tulosta tulevan.
Linkki Autosportin juttuun kuskimarkkinoista
Tuollaiseen en kyllä jaksa uskoa, koska vain kolmella autolla saa tiimipisteitä. Neljäs Toyohan on ollut puhtaasti Katsutan harjoitteluvälineenä. Ogier ei tuolta ole lähdössä mihinkään eikä edes häntä ole järkeä ajattaa tavallaan turhaan (tämä koskisi toki kaikkia muitakin Toyotan kuljettajia). Tästä syystä jos Tänak ajaisi koko kauden Toyotalla, pidän salettina että Evans ostettaisiin ulos. Mennäkö sitten Hyundaille vai Fordille, siitä on paha sanoa (ajattelin alkuperäisesti vähän turhan romanttisesti). Neuvillehän taisi jossain sanoakin, että Evans olisi Hyundaille hyvä äijä, ja Hyundailla on resurssia sekä ennen kaikkea tarvetta toiselle huippukuskille. Fordia taas puoltaisi ykköskuskin asema, koska varsin selvästi Evansin mieltä on nakertanut ruma tappio Kallelle.Olisiko sekään sitten poissuljettua että Rovanperä, Tänäk, Evans kaikki kolme samassa tallissa, Ogierin huippupalkan verran kuitenkin tuossa saattaisi olla liukumavaraa kun Rovanperälle tuskin vielä jättisummaa ainakaan ensikaudesta tarvitsee maksaa kun sopimus tehty ennen mestaruutta, toki varmasti palkkaa saatettu tarkistaa ylöspäin.
Samaa mieltä, enkä ihmettele vaikka Evans miettisi jo muutenkin tallin vaihtoa, koska on jäämässä ensi kaudella kakkoskuljettajan rooliin Toyotalla. Vastaavasti myös kannattaako Tänakin tulla/ottaa koko ohjelmalla Toyotalle Kallen aisapariksi. Näkisin, että parivaljakon kannattaisi ajaa eri talleissa, se olisi paras vaihtoehto molempien sarjan kärkikuljettajan kannalta.Ogier ei tuolta ole lähdössä mihinkään eikä edes häntä ole järkeä ajattaa tavallaan turhaan (tämä koskisi toki kaikkia muitakin Toyotan kuljettajia). Tästä syystä jos Tänak ajaisi koko kauden Toyotalla, pidän salettina että Evans ostettaisiin ulos.
Tämä Evansin lähdön pekulointi liittyy siihen että jos Tänak tulee talliin, niin siellä ei sen jälkeen ole paikkoja kaikille. Siinä tapauksessa Kalle ja Tänak ajaa täyden kauden. Ogier on sellaisessa roolissa, että ajaa mitä haluaa eikä sitä olla potkimassa pois, ja Lappi ajaa ne rallit mitkä Ogierilta jää. Silloin ikävä kyllä Evans olisi se joka jää tuolileikissä viimeiseksi. Itse pidän edelleen epätodennäköisenä Tänakin tuloa talliin, vaikka kaikki toki mahdollista.Useampaan kertaan spekuloitu, että Evans on jäänyt/jäämässä Toyotalla kakkoskuljettajaksi ja se olisi joku syy lähteä pois. Kahdella kaudella mestaruus oli omissa käsissä samassa tallissa ajanutta moninkertaista maailmanmestaria vastaan, mutta nytkö ei enää anneta mahdollisuutta voittaa, kun vastassa on Kalle?
Tämä Evansin lähdön pekulointi liittyy siihen että jos Tänak tulee talliin, niin siellä ei sen jälkeen ole paikkoja kaikille. Siinä tapauksessa Kalle ja Tänak ajaa täyden kauden. Ogier on sellaisessa roolissa, että ajaa mitä haluaa eikä sitä olla potkimassa pois, ja Lappi ajaa ne rallit mitkä Ogierilta jää. Silloin ikävä kyllä Evans olisi se joka jää tuolileikissä viimeiseksi. Itse pidän edelleen epätodennäköisenä Tänakin tuloa talliin, vaikka kaikki toki mahdollista.
Pekulointiahan sekin on ihan kuin tuo mun kirjoittamakin, varsinkin siitä syystä että Evansilla on voimassa oleva soppari Toyotan kanssa ensikaudesta. Mutta noin omalla mutulla tuo mun esittämä skenaario on se ainoa, minkä takia Evans vaihtaa tallia. En usko että hänellä on syytä tai halua lähteä voittavasta tallista vaan sen takia että Kalle on maailmanmestari. Eli omasta halustaan en usko että on lähdössä. Jos lähtee niin siksi ettei ole enää paikkaa ja Toyota maksaa sopparin purkamisesta. Mutta reilu viikko, niin sitten selviää. Toyota käsittääkseni Japanissa ilmoittaa ensi kauden kuljettajat.Just tossa mun viestin yläpuolella viimeksi kirjoitettiin, että Evans saattaisi miettiä tallin vaihtoa, koska on jäämässä ensi kaudella kakkoskuljettajan rooliin ja samaa muistan täältä lukeneeni jo aiemmin kauden aikana ennen Tänakin ilmoitusta lähteä Hyundailta.
Juu näin ovat ilmoittaneet.Toyota käsittääkseni Japanissa ilmoittaa ensi kauden kuljettajat.
Evans kakkoskuljettajaksi tarkoitan sitä, että Kalle on ajanut nyt Toyotalla maailman mestaruuden ja hallitsevalla mestarilla on lähes poikkeuksetta neuvottelupöydissä etulöyntiasema toisiin kuljettajiin nähden. Formuloissa tätä tehdään välillä varsin näkyvästikin, mutta sitä on nähty vuosien mittaan lukemattomia kertoja rallissakin, että ykköskuljettaja voi saada kauden mittaan pikkuetujuja, joita eivät muut saa. Toki siis, eihän näitä rallin puolella hirveästi julki huudella, mutta aina sieltä välillä tietoa tihkuu. Molemmat ranskikset Loeb ja Ogier ovat olleet useilla kausilla tässä asemassa ja muun muassa Tommi Mäkinen oli Mitsulla aikoinaan.Useampaan kertaan spekuloitu, että Evans on jäänyt/jäämässä Toyotalla kakkoskuljettajaksi ja se olisi joku syy lähteä pois.
Evans saa Toyotalla täsmälleen saman kohtelun ja kaluston kuin Kallekin. Hän ei ole jäädessään mikään kakkoskuljettaja, vaan potentiaalinen mestariehdokas.Samaa mieltä, enkä ihmettele vaikka Evans miettisi jo muutenkin tallin vaihtoa, koska on jäämässä ensi kaudella kakkoskuljettajan rooliin Toyotalla.
Tässä Roope on San Marinon Rallylegends kisassa Kallen kartturina! Homma toimii yhtä hyvin kun siinä Kallen 8v Starlet videossa!Tuosta Vääränvaihdon uutisesta jäi puuttumaan ehkä se vielä merkittävämpi osuus, eli se että uutisessa vahvistettiin myös se että "Suomalaisen ralliautoilun kummisetä" Timo Jouhki vahvisti että Kalle Rovanperä on viimeinen kuski jonka hän luotsaa maailmalle, ilmeisesti ideana olisi että Rautio Motorsportin Markku Rautio jatkaisi Jouhkin jalanjäljissä(Rautio on ottanut jo Jouhkilta Sunisen asiat hoidettavakseen) Suomi-kuskien taustapiruna.
Roope Korhonen Rautio Motorsportin ykköskuljettajaksi
Rautio Motorsport aloittaa ensi kaudesta lukien suuren panostuksen nuorten rallikuljettajien eteenpäin viemiseksi. Uuden projektin ensimmäinen kuljettajapari o...www.rallism.fi
Olisi kyllä tosi hieno juttu rallille! Vielä kun Italiaanot saisi Fiatin tai Lancian tulille WRC luokkaan niin ralli ohittaisi maailmalla kiinnostavuudessaan F1:set joka on ollut ihan täyttä kuraa viimevuosina johtuen jatkuvista sääntömuutoksista ja niiden tulkinnoista. Kimin lopetettua formulat ei ole enää kiinnostanut yhtään.Nyt huhutaan että Subaru ilmoittaa paluustaan Japanin rallin yhteydessä. Se olisi kyllä loistava uutinen rallin kannalta!
Samalla myös Tänakin kohtalo saattaisi ratketa. Hänhän ilmoitti siirtyvänsä uusien haasteiden pariin. Eli ehkei hän menekään M-Sportille (mitä esim. Ketomaa piti varmana), vaan tekee "Ogierit" ja pitää välivuoden, kehittäen uutta autoa.
Toki pääluokan säännöt muuttuvat kaudeksi 2025, eli palaisiko Subaru jo kaudeksi 2024, vai vasta 25 kun lähdetään taas puhtaalta pöydältä...?
Subaru comeback med Petter Solberg 2023? - Worldrally.se
Enligt japansk motormedia förekommer starka rykten om att Subaru är på väg tillbaka till WRC. Bilen en WRX modellen med 300 hästkrafter har enligt uppgifter tagits fram för WRC tillsammans med Toyota. Ett eventuellt beslut skall komma i samband med Rally japan av Subaru Corporation. Petter...worldrally.se
Kuka palkkaa Tänakin tallipäälliköksi, jos ei siis ole virolaisen oma talli?Tänak alkaa tallipääliköksi...
Juurikin näin. F1:stä on viimeinkin tullut sirkus sanan varsinaisessa merkityksessä. Sikukset olivat kivoja, kun ikää oli maksimissaan 13 vuotta. Olen kasvanut jo ohi.Olisi kyllä tosi hieno juttu rallille! Vielä kun Italiaanot saisi Fiatin tai Lancian tulille WRC luokkaan niin ralli ohittaisi maailmalla kiinnostavuudessaan F1:set joka on ollut ihan täyttä kuraa viimevuosina johtuen jatkuvista sääntömuutoksista ja niiden tulkinnoista. Kimin lopetettua formulat ei ole enää kiinnostanut yhtään.