... Tosin ennen Tänakin tuloa talliin vain Neuville ajoi täyden ohjelman ja 4 muuta kuskia täyttivät muut ajopaikat milloin kukin. Voittivat tuolla setillä valmistajien mestaruuden.
Puheista päätellen Toyotan paketti on nk. kasassa ja se käytännössä on sama kuin kuluvana vuonnakin, vain Katsutan kohtalo on avoin, ajaako ja millä tasolla. Lappi olisi näin ulkona muiden tallien kuljettajakaavailuista kuten Ogier ja Evanskin.
Hyundai voi hyvinkin lähteä liikkeelle samoin kuin aikana ennen Tänakia eli Neuville ajaa täyden kauden ja muut(?) valikoituja, heille sopivia ralleja. Tällä tavoin olisi (teoriassa ainakin hyvä) mahdollisuus ajattaa Neuvilleä maailmanmestariksi ja samalla kerätä merkkipisteitä aina mestaruuteen asti. Keitä nuo keikkakuskit sitten olisivat, on vain arvailuissa, mutta nyt Sordo ainakin, Mikkelsen todennäköisesti, Suninen ehkä ja Breen hyvin mahdollisesti, jos lähtee/joutuu pois M-Sportilta Tänakin tieltä.
M-Sportille jää kyllä (jälleen) Musta Pekka kouraan, jos Tänak ei enää jatka eikä näin aja myöskään Fordilla. Heidän kuljettajapolitiikkansa nojaa vahvasti nk. maksukykyisiin kuskeihin, mutta siinä joutuu tyytymään silloin nuoriin, kokemattomiin arpoihin, jotka ovat kuluneella kaudella osoittautuneen täysin tyhjiksi. Tosin, edellisellä kaudella pettivät myös Lappi ja Suninenkin, joskin niin testiohjelma kuin autokin olivat nk. kilpailukelvottomia eikä brittiläinen arroganssi ja suomalainen vähäpuheisuus oikein sopineet samaan pöytään.
Nykyinen auto, Puma, on osoittautunut voittajaautoksi, kun ratin ja penkin väliin istuu sellainen sompailija, jolla riittää kokemus pitää auto kumipuoli alaspäin pikkuisen hankalimmissakin olosuhteissa ja nopeutta viedä/tuoda autoa palkintopallivauhtia. Tänak on ehdottomasti sellainen, ainoa vapaa kuski tällä hetkellä.