Bossen osalta kesälomille lompsiminen ei olisi juuri namimmin voinut käydä; tyylipuhdas voitto ajamalla ja MM-pistejohto jo 9 pisteeseen. Suomalaisittain Kreikka ei Bossen voiton lisäksi juurikaan riemunkiljahduksille aihetta antanut. Hirvonen taisi jo jossain haastattelussa tunnustaakin olevansa pettynyt neljänteen sijaan, ja niin pitää ollakin. Isosta ei Mikon onnistuminen ole kiinni, mutta nämä pettymyksiin päättyvät kisat nostavat taas ilkeästi sitä painetasoa kotikisaa ajatellen ja se taasen vaikuttaa yleensä ajonopeuteen hidastavasti, kun on yliyrittämistä ja pakonomaista tarvetta olla nopein... No, Ford tuo Suomessa viivalle uuden kehitysversion, joten toivotaan, ettei uutukainen aiheuta mitään teknisiä probleemia kuljettajilleen vaan kotikisassa Grönholm ja Hirvonen saavat loistaa kaikki kolme päivää.
Latvala hakee edelleen tasaista suoritusta. Vauhtia on paikoitellen mukavasti, mutta säheltämistä pitäisi nyt ruveta saamaan vähemmäksi.
N-ryhmän MM-sarjassa suomalaiskuljettajille ei juhlaan ollut aihetta, kun Krissen kisa päättyi jo ensimmäisenä päivänä ja Hännisen taistelu toisesta sijasta päättyi viimeisenä aamuna. Todella sääli Hännistä, mutta tätähän tämä vaan on...
Suurin positiivinen asia Kreikan MM-rallissa oli Subarun nousu kärkikahinoihin. Oliko rankat olosuhteet sitten osatekijä, en tiedä, mutta tiet Kreikassa ovat nopeita, joten jos siitä jotain voisi päätellä, niin voisi olettaa Subaruille ladun maistuvan myös Suomessa. Kyllähän rallia seuraa aivan eri intensiteetillä, kun kärjessä kilpailee oikeasti muutkin kuin Sebi ja Bosse. Hauska insidentti muuten Kreikan maalintuloseremonioissa, kun Solberg ajoi autonsa maalirampin yli ja joutui peruuttamaan takaisin päin, koska ei tiennyt/muistanut, että hänen pitää nousta rampilla autosta huiskuttelemaan ja tuulettamaan. Tokaisi sitten haastattelijalle: "Anteeksi sähläilyni. Eihän tätä enää muista, mitä podiumilla pitää tehdä, kun edelliskerrasta on jo niin pitkä aika..." (vapaa suomennos ulkomuistista). Joka tapauksessa todella tervetullut lisä Subarun nousu jälleen parrasvaloihin.
Joka tapauksessa nyt alkaa jälleen oman kotoisen MM-rallin odotus. Toivottavasti helteitä riittää elokuulle saakka ja saadaan jälleen kunnon hellekisa Jyväskylään. Nyt kun reittikin on uusiutunut ja MM-tilanne mikä on, niin tapahtumaa odottelee pitkästä aikaa aidosti innoissaan. Kelin tapahtumaa helliessä käsillä on kyllä kaikki ainekset suureen kansanjuhlaan.
Viime vuonna, kun pääsi taas pitkästä aikaa katsomaan, niin lähdöstä noin kilometri, jossa paha pudottava y-risteys vasemmalle. Sandelsin tolppaan ajopaikka. Siinä sitä tarkkailtiin tilannetta. Toisella kerralla kilometri eteenpäin talojen jälkeen tulevalla pienellä hakkuualueella.
Nyt taitaa tuo paikka olla semmottinen, että viikkaavat Y-risteyksestä oikealle (hyvä paikka myös näin ajettuna!), eli kuten vanhaan aikaan, kun Leustua ajettiin lauantaiaamuna. Ja siis pätkän nimihän on nyt Leustu ja ajopäivä lauantai. Vellipohja, joka kurvaillaan perjantaina, on edelliskertoja lyhyempi, mutta tarjoaa edelleen namipaikkoja katselun kannalta. Ylipäätään tuo tämän vuoden reitti vaatii vähän suunnittelua aikataulujen suhteen, koska niin paljon uutta systeemiä on muutaman vuoden ajan totuttuihin kaavoihin tullut. Sunnuntaina ei taida tämä poika pätkille edes mennä, typistynyt viimeinen päivä entisestäänkin köyhemmäksi...
Mutta pitää palailla näihin Neste Oil Rallin spekulaatioihin, kunhan tässä vähän kesä etenee ja h-hetki lähestyy.