Mainos

Ralliketju

  • 1 842 783
  • 14 863

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
En tiedä varmaksi, onko oikein Audeja, mutta kaikkia B-ryhmäläisiä pitäisi olla ainakin yksi jokaista merkkiä, joten kyllä siinä nähtävää ja kuultavaa tosiaan riittää.

Itse en ole nähnyt B-ryhmäläisiä ikinä livenä, mutta helvetti ne olivat vehkeitä. Noin 1000 kiloa painavassa 205:ssa yli 500 kaakkia nokalla.

Eräältä hyvin perillä asioista olevalta taholta olen kuullut, että usein varsinkin yöpätkillä autot veivät miehiä, eikä toisinpäin.

Kannattaa katsoa tuubista noita B-ryhmän videoita. Hurjaa menoa ja hurjat äänet.

edit. typoja
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole nähnyt B-ryhmäläisiä ikinä livenä, mutta helvetti ne oli vehkeitä. Noin 1000 kiloa painavassa 205 yli 500 kaakkia nokalla.
Omat ensimmäiset kunnon rallimuistoni ovat juuri sieltä B-ryhmän loppuajoilta vuoden 1986 tienoilta.

Siihen aikaan Suurajojen lenkki kulki aivan kesämökkimme vierestä, lähin pikis oli jokusen kilometrin päässä ja siirtymätaipale kulki siitä mökkimme edustalla kulkevaa hiljaista landetietä.

Muistan etenkin ne B-ryhmän MG Metrot järkyttävine äänineen, siinä oli 5-6- vuotias Iker innoissaan ja hädissään samaan aikaan. Vaikka olenkin jonkinasteinen rallifani tai ainakin lajin aktiivinen seuraaja ollut ihan pienestä pitäen, niistä ensimuistoikseni jääneistä B-ryhmän helvetinkoneista ja muutamasta sen ajan pahasta onnettomuudesta jäi todella pelonsekaiset ja traagisetkin fiilikset koko lajista pikkupojan mieleen.

Olisi kiva kyllä nähdä niitä autoja taas livenä, enää ei varmaan pelottaisikaan vaan hyvät fiilikset veisivät voiton.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Omat ensimmäiset kunnon rallimuistoni ovat juuri sieltä B-ryhmän loppuajoilta vuoden 1986 tienoilta.

Kuin myös, itselle on jäänyt erityisesti mieleen vuoden 1986 Suurajot, kun 6-vuotias Köpi väkisin väänsi itsensä hereille, että pääsee isän mukaan katsomaan loppuratkaisuja sunnuntai-aamuna ennen kukonlaulua. Ja mieleen on jäänyt se, kun Markku Alen tuli leveillä linjoilla Rapsulan erikoiskoetta, jolloin isä totesi "ei tahdo tie riittää"..ja 200 metrin päässä tapahtuikin sitten sen vuoden Jyväskylän ratkaisu, maximum attackin päätyessä metsähallituksen puolelle. Ne ovat itsellä ensimmäiset muistot.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan vaan kun aloin muistelemaan noita rallin "vanhoja aikoja" niin tuli mieleen se Ari Vatasen onnettomuus. Muistan kun pikkupoikana näin sen jostain uutislähetyksestä mutta en koskaan ole sen jälkeen nähnyt tuota videota. Mahtaako tuota videonpätkää löytyä netistä mistään?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ihan vaan kun aloin muistelemaan noita rallin "vanhoja aikoja" niin tuli mieleen se Ari Vatasen onnettomuus. Muistan kun pikkupoikana näin sen jostain uutislähetyksestä mutta en koskaan ole sen jälkeen nähnyt tuota videota. Mahtaako tuota videonpätkää löytyä netistä mistään?
Onko se tosiaan jossain nauhalla? Kuvia luonnollisesti on paljon tarjolla.

Hieman jo fiilistelyä viikon päähän, ja Neste Ralliin. Alla olevassa linkissä B-ryhmän ohjusten ääninäytteitä vuosien takaa. Pätkästä löytyy monta otosta myös meidän kotoisesta rallistamme, jossa tänäkin vuonna taas "metsä vastaa, niinkuin sinne huutaa". Ja volumet kaakkoon.

http://www.youtube.com/watch?v=qefKc-SPR-I&mode=related&search=
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko se tosiaan jossain nauhalla? Kuvia luonnollisesti on paljon tarjolla.

En ole satavarma mutta minulla on sellainen mielikuva hurjasti pyörivästä autosta TV:ssä, silloin kun siitä onnettomuudesta uutisoitiin. En muista tapausta niin hyvin että voisin sanoa että se oli juuri se Vatasen ulosajo mutta sen muistan että sellaista videota käytettiin sen uutisen taustalla. Siksi tahtoisinkin nähdä sen uudestaan jos se vaan on koskaan saatu filmille.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Itse en ole nähnyt B-ryhmäläisiä ikinä livenä, mutta helvetti ne olivat vehkeitä. Noin 1000 kiloa painavassa 205:ssa yli 500 kaakkia nokalla.
Ei nokalla, moottorihan oli keskellä. Ja oikeastaan syynä Vatasen ulosajoon; auto tarjosi perää ylös hypyissä painopisteensä takia ja tällaisesta tilanteesta sai alkunsa myös Argentiinan ulosajo.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ja oikeastaan syynä Vatasen ulosajoon; auto tarjosi perää ylös hypyissä painopisteensä takia ja tällaisesta tilanteesta sai alkunsa myös Argentiinan ulosajo.
Vauhtia oli tilanteessa noin 190km/h, ja siitä suoraan tulvaveden tekemään ojaan. Jos auto olisi jaksanut lentää yli ojan, kaikki olisi ollut ok, mutta kun....
 

Särki

Jäsen
B-ryhmä vs WRC

Onko missään ollut vertailua/faktaa tai muuta mututietoa kuinka entisajan b-ryhmäläiset parjäisivät tämän päivän wrc-kalustolle soralla tahi asfaltilla?

Luulisin että löytyisi jotain erikoiskoepätkiä missä b-ryhmäläiset olisivat jopa nopeampia kuin nykyiset wrc-autot!? Alusta ja voimansiirto on kuitenkin kehittynyt niin räjähdysmäisesti b-ryhmäläisistä että nyt mennään mutkissa paljon lujempaa kuin ennen ja mutkista päästään nyt uloskin, mikä aikaisemmin tuotti tuskaa autolle kuin autolle. Onko kukaan hajulla?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Onko missään ollut vertailua/faktaa tai muuta mututietoa kuinka entisajan b-ryhmäläiset parjäisivät tämän päivän wrc-kalustolle soralla tahi asfaltilla?
Sisäpiirintietoa on käytössä. WRC-auto on nykyään paljon nopeampi per kilometri, kuin B-ryhmän auto.

Tarkempi analyysi tulee pyydettäessä.
 

Särki

Jäsen
Sisäpiirintietoa on käytössä. WRC-auto on nykyään paljon nopeampi per kilometri, kuin B-ryhmän auto.

Tarkempi analyysi tulee pyydettäessä.

Näin varmaankin on sekä soralla että asfaltilla.
Olisiko mahdollista saada esimerkiksi jostain Jyväskylän erikoiskokeesta faktaa? Reitti on muuttunut vuosien saatossa mutta jos jokin pätkä olisi vertailukelpoinen niin olisi mielenkiintoista nähdä tilastoja. Ouninpohjan isontien osuus tjsp.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Näin varmaankin on sekä soralla että asfaltilla.
Olisiko mahdollista saada esimerkiksi jostain Jyväskylän erikoiskokeesta faktaa? Reitti on muuttunut vuosien saatossa mutta jos jokin pätkä olisi vertailukelpoinen niin olisi mielenkiintoista nähdä tilastoja. Ouninpohjan isontien osuus tjsp.

Ouninpohjahan on se kaikkien aikojen legendaarisin pätkä. Ajan saatossa pätkä on muuttanut luonnettaan todella paljon, joten aikoja ei oikein voi verrata keskenään.
Mutta Mikkolan Hannu ajoi 1985 Audi S1 quatrolla huippuajan 11.35 keskinopeuden ollessa 127,320 km/h. Ouni ajettiin silloin toisin päin kun nykyään ja huomattavasti lyhyempänä.
Tarkempaa analyysiä ouninpohjasta löytyy vauhdin maailmasta numero 7/2007
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Olisiko mahdollista saada esimerkiksi jostain Jyväskylän erikoiskokeesta faktaa?
Niilo tuossa on jo asian ytimessä, mutta sanoakseni jotain ehdotonta faktaa, niin Ouninpohja on hyvä esimerkki. Myös muita pätkiä, joissa ajetaan samoilla kilometreillä, löytyy.

Periaatteessa voin sanoa, että km/h on noussut tasosta 120 luokkaan 130 wrc-kauden aikana. Asia kuullostaa pieneltä ja naurettavalta, mutta niille jotka tekevät sen kehitystyön, ovat asiasta jopa ylpeitä.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
No niin, viikon päästä sitä kärvistellään Keski-Suomen pusikoissa ja jopa näin yöaikaan on metsiköt täynnä rallihullua kansaa... Hieno fiilis! Näyttää täällä Jatkiksen ralliväen keskuudessa tämä b-ryhmäläisten näytösajo nyt elävän tiukassa; itse epäilen vahvasti b-ryhmäläisten esiintymistä Killerillä ainakaan radan puolella. Perustan olettamukseni siihen, ettei asiaa ole millään tavalla aprillipäivänä televisiossa T. Tuomisen ilmoille päästämän julkilausuman jälkeen markkinoitu. Ilomielin olisin tässä asiassa väärässä.

Tuohon b-ryhmän ja wrc-autojen vertailuun lyhyesti kommentoidakseni pakko muistuttaa siitä melko merkittävästä erosta, mikä näillä kahdella luokituksella on; turbon kuristaja. B-ryhmässä sitä ei ollut ja nyt on kuristimella rajoitettu ahtimeen johtavan ilmaonkalon halkaisijaksi 34 mm. Ilman tätä wrc-autot olisivat todella huomattavasti b-ryhmäläisiä nopeampia ja tehokkaampia. Karkeasti voisi varmaan sanoa, että b-ryhmäläisissä teho/paino-suhde oli wrc:tä edellä, mutta muilta osin nykyautot ovat kyllä pitkän matkan 80-luvun autoja edellä. Joskin äänissä weeärceet häviävät esi-isilleen satanolla.

Mutta tuohon tulevaan kisaan muutama oma näkemys ja kokemus viime päiviltä. Tuli käytyä lomareissulla hieman kurkistelemassa muutamalla pätkällä maisemia ja täytyy sanoa, että mikäli sateen ja pudan suhde säilyy kisaan asti viimeaikaisen kaltaisena, pikataipaleet tulevat olemaan järkyttävän nopeassa kunnossa. Pölyongelmia reitillä tuskin tulee olemaan, ainoastaan rankkasateet voivat syödä joiltain kohdin tietä kuten nyt oli jo esim. Palsankylässä paikka paikoin nähtävissä. Ei mitään dramaattista, mutta pientä kuitenkin. Jämsän seudun lauantaina ajettavilla pätkillä valtionteiden osuudet ovat todella nopeassa kunnossa ja jännä nähdä miten käännetty järjestys vaikuttaa pätkäaikoihin lauantaina, koska nykyisissä olosuhteissa etu on nimenomaan päästä reitille mahdollisimman keulassa. Mitä kauempana takana tulee, sitä enemmän irtosoraa tiellä on. Toisaalta takaa tuleva näkee aina jarrutuspaikat ja linjat helpommin, joten sen puolesta molempi parempi...

Bossella on nyt koko kesän kestäneen rummutuksen jälkeen nyt todella kovat paineet voittaa kotikisassa. OK, julkisuudessa puhutaan, että tilanne on Bosselle nyt parempi kuin moneen vuoteen Suomeen tultaessa. Mutta satavarma juttu on, että syksyn asfalttiralleissa tulee nuttuun Loebilta ja näin ollen Marcuksen on pakko nakittaa Sebiä omissa lempiralleissaan. Paineet ovat kovat, mutta toisaalta alla on uusiutunut Focus ja pari voitokasta rallia, joten moni asia on paremmin kuin aiempina vuosina Jyväskylässä. Joka tapauksessa pakkovoiton paikka Marcukselle. Toivoa sopii, että Mikko ja kuka ties vaikka joku muukin pystyisi tosissaan haastamaan Loebin ajamalla. Jännä nähdä miten Loebilta sujuu esim. Juupajoki, joka sanalla sanoen on kyllä vaativa rykäisy lauantaiaamuna. Ja heti perään Ouni... Ratkaisun makua heti aamuun.

Sunnuntaina käyvät Vetomiehet piirtämässä pätkät muistiin ja tiistaina alkaa sitten isojen poikien nuotitus. Maanantaina viritellään fiiliksiä mukavasti Kampissa - saas nähdä minkälaisen show'n rallitähdet saavat Helsingin keskustaan aikaiseksi.

Jep, näissä tunnelmissa tällä kertaa.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Näyttää täällä Jatkiksen ralliväen keskuudessa tämä b-ryhmäläisten näytösajo nyt elävän tiukassa; itse epäilen vahvasti b-ryhmäläisten esiintymistä Killerillä ainakaan radan puolella. Perustan olettamukseni siihen, ettei asiaa ole millään tavalla aprillipäivänä televisiossa T. Tuomisen ilmoille päästämän julkilausuman jälkeen markkinoitu. Ilomielin olisin tässä asiassa väärässä.

Tässä on pieni lainaus Tomi tuomisen kolumnista, joka vahvistaa että se tv-juttu ainakin oli pelkkä pila.

Tomi Tuominen @ http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli2007/artikkelit.shtml kirjoitti:
"Nyt kun kesä alkaa, niin haluan korjata yhden. Kerroin Portugalin lähetyksen yhteydessä, että Jyväskylässä Killerin erikoiskokeella nähtäisiin B-ryhmän laitteiden väliset kisat, puikoissa herrat Alen, Salonen, Vatanen jne. Totuus tästä tarinasta tulee nyt. Huomasin kesken lähetyksen, että perhana, nythän on aprillipäivä. Niinpä keksin koko stoorin lennossa. Krisse Sohlberg katseli vierässä ja naureskeli. Kaikessa tohinassa tsoukki jäi korjaamatta. Mutta parasta tässä on se, että kuulin tällaisen olevan oikeasti suunnitelmissa. Ehkä kuitenkin ilman tuota nimekästä kuskilistaa. Odotellaan siis!"

Mutta miten on tuon suunnitelman laita, josta kolumnin lopussa mainitaan, luulisi että siitä olisi virallisilla nettisivuilla/rallioppaassa ilmoitettu jos sellainen tapahtuma järjestettäisiin.
 
Viimeksi muokattu:

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Mutta tuohon tulevaan kisaan muutama oma näkemys ja kokemus viime päiviltä. Tuli käytyä lomareissulla hieman kurkistelemassa muutamalla pätkällä maisemia ja täytyy sanoa, että mikäli sateen ja pudan suhde säilyy kisaan asti viimeaikaisen kaltaisena, pikataipaleet tulevat olemaan järkyttävän nopeassa kunnossa. Pölyongelmia reitillä tuskin tulee olemaan, ainoastaan rankkasateet voivat syödä joiltain kohdin tietä kuten nyt oli jo esim. Palsankylässä paikka paikoin nähtävissä. Ei mitään dramaattista, mutta pientä kuitenkin.

Täytyy tosiaan toivoa että eilisen kaltaisia rankkasateita ei enää nähdä.. Jos ensiviikon aikana tulee vettä samaan tahtiin, niin saattaa olla että jotkut ek:t ovat huonossa kunnossa..

Mutta toivottavasti pääsemme nauttimaan hyvästä säästä, eikä tarvitse täristä sadepisarat nenän päästä tippuen metsän siimeksessä! Torstaina loppuu työt ruokatunnille ja silloin alkaa oma ralliviikonloppuni, ainakin Paviljongilla ja Killerillä pitäisi varmaan torstaina pyörähtää!! On tämä vain joka vuosi yhtä hienoa aikaa!!
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy tosiaan toivoa että eilisen kaltaisia rankkasateita ei enää nähdä.. Jos ensiviikon aikana tulee vettä samaan tahtiin, niin saattaa olla että jotkut ek:t ovat huonossa kunnossa..

Huomenna on tulossa nuo rankkasateet. Saa nähdä miten tiet kestää kun huomenna on ensimmäinen treenipäiväkin ja kuinka pehmeät mahtaa pellot olla parkkeerauksen kannalta? Huomisen jälkeen ilma näyttäisi selkiytyvän ja viikonloppuna onkin sitten jo shortsikelit: http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?Keywords=&param=T&neito=1&kunta=Jyv%E4skyl%E4

Ralliradiosta loistaa tänäkin vuonna Vanhasen Eki poissaolollaan, joten kaippa sieltä tulee taas hektisimmillä hetkillä kaikenmaailman uutisia ja merisäitä. Jossain kuulin puhuttavan lisäksi välähdyksistä Kalevan Kisoista ja Kuniinkuusraveistakin Ralliradion lomaan. Ei kuulosta hyvältä: http://lotta.yle.fi/rswebjkl.nsf/sivut/rallitiimi
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Huomenna on tulossa nuo rankkasateet. Saa nähdä miten tiet kestää kun huomenna on ensimmäinen treenipäiväkin ja kuinka pehmeät mahtaa pellot olla parkkeerauksen kannalta? Huomisen jälkeen ilma näyttäisi selkiytyvän ja viikonloppuna onkin sitten jo shortsikelit: http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?Keywords=&param=T&neito=1&kunta=Jyv%E4skyl%E4

Eiköhän asuntoautojen kohdalla ole peltoparkkeerauksen osalta peli pelattu, henkilöautojen tilanteen saattaa tuo viime hetken poutaantuminen pelastaa, jos lämmön lisäksi riittää tuulta. Tämä tämän hetken epävirallisena tietona niille, jotka ovat suuntaamassa Ouninpohjaan ja erityisesti havittelevat Kakariston parkkipaikkoja.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ralliradiosta loistaa tänäkin vuonna Vanhasen Eki poissaolollaan, joten kaippa sieltä tulee taas hektisimmillä hetkillä kaikenmaailman uutisia ja merisäitä. Jossain kuulin puhuttavan lisäksi välähdyksistä Kalevan Kisoista ja Kuniinkuusraveistakin Ralliradion lomaan. Ei kuulosta hyvältä:
No ei, viime vuonna lauantai aamupäivällä alkoi joku maailmanpolitiikan arkipäivää lähetys klo 10.00, ja taisi kestää puoli tuntia. Tuli sitten jo soitettuakin ylelle, ja kysyttyä asiasta, johon totesivat vaan, että ei sitä voi jättää pois. Se vaan kuuluu ajaa eetteriin. Lähetys oli vielä joku nauhoitus kesältä jostain Utsjoelta tehtynä. Aika outoa, ellei ylen radio keskisuomea (99,3 Mz)voi varata rallikäyttöön viikonlopuksi.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Eiköhän asuntoautojen kohdalla ole peltoparkkeerauksen osalta peli pelattu, henkilöautojen tilanteen saattaa tuo viime hetken poutaantuminen pelastaa, jos lämmön lisäksi riittää tuulta. Tämä tämän hetken epävirallisena tietona niille, jotka ovat suuntaamassa Ouninpohjaan ja erityisesti havittelevat Kakariston parkkipaikkoja.

Siellä saattaa olla tiedossa suoparkkeerauksen epäviralliset MM-kisat, jos oikein huonosti sattuu... Isännät kaivavat vanhat Massikat naftaliinista ja koura ojossa nostavat korvausta vastaan Hymereitä ja Hertzin vuokra-autoja kesantopeltojen uumenista. Onneksi nyt näyttäisi keli kuivenevan sopivasti loppuviikkoa kohden, ja lauantaina taitaa olla aikka rietastella oikein "roppasilteen", jos lämpömittarissa paukkuu reippaasti yli kahdenkympin lämmöt. Siitä sitten skandinaavisen punertava rusketus pinnassa illalla Jyväskylän yöhön... UGH!

Huomenna tosiaan alkaa ison kisan nuotitus ja mahdollisimman huonoon saumaan sikäli, että nyt nuotituksen rasitus käy teille samaan aikaan rankkasateiden kanssa. Järjestäjälle tämä tietää sikäli hyvää, ettei suolaustarpeita tule, mutta toivottavasti pienimmät tiet tämän kestävät.

Reitistä tulee tämän sääennusteen mukaan todella nopea. Nyt kun sateen kastelemat tiet kuivuvat pari päivää, pinnasta tulee todella kova ja savipintaiset tiet kuivahtavat juuri parahiksi. Bossella tulee olemaan hyvä paikka perjantaina laskea letkan keulassa; ei pitäisi olla liikaa irtosoraa häiritsemässä vaan saa laskea puhdasta latua pitkin. Loeb katselee sitten Marcuksen jarrupaikkoja ja linjoja ja huokailee vaan perässä, että miten h***etissä se finski oikein painaa noin kovaa.

Pikku hiljaa alkaa fiilis nousemaan. Tänään tuli käytyä fiilistelemässä Narinkkatorilla vähän rallitouhuja, mutta melko köyhät oli antimet niissä bileissä. Bosse vaikutti todella haluttomalta antamaan kommentteja ja Petter nyt yritti parhaansa mukaan nostattaa vähän tunnelmaa, turhaan. Porukkaa oli aika vähän ja hieman väljähtynyt meininki.

Mutta torstaina pääsee piru irti Jyväskylässä ja sitten ollaan taas pitkästä aikaa siellä minne kesäloma on hyvä päättää...
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
No ei, viime vuonna lauantai aamupäivällä alkoi joku maailmanpolitiikan arkipäivää lähetys klo 10.00, ja taisi kestää puoli tuntia.

Muistan kuin eilisen päivän viime vuoden rallin perjantaina Laukaan lossinmutkassa seistessäni tihkusateessa ja odottavani jonkun pätkän ek-aikoja (olisko ollut Ruuhimäki), kun YLEn aalloilta pärähti ilmoille joku pirun kalastusohjelma. Siellä joku kyläseppä asetteli mormuskaa koukun nokkaan ja kertoi miten ihanaa tämä luonnonhelmassa keikistely on. Ei arkihuolet paina. PRKL! Olisko ollu just ton puol tuntia, kun sekin kesti... Sillon tuli laitettua tekstiviesti korvesta rallistudioon...
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Tänään tuli käytyä fiilistelemässä Narinkkatorilla vähän rallitouhuja, mutta melko köyhät oli antimet niissä bileissä. Bosse vaikutti todella haluttomalta antamaan kommentteja ja Petter nyt yritti parhaansa mukaan nostattaa vähän tunnelmaa, turhaan. Porukkaa oli aika vähän ja hieman väljähtynyt meininki.

Ravintola Luxissa pidetyssä Tomi Tuomisen vetämässä lehdistötilaisuudessa oli sen sijaan aika hauska tunnelma. Loeb saapui tilaisuuteen myöhässä ja virallinen osuus myöhästyi tästä syystä noin 15 minuuttia. Kun Loeb ja Grönholm törmäsivät käytävällä, selvästi Bosse naureskeli jotain ranskalaiselle tämän "hitaudesta saapua paikalle tilaisuuteen" ja vertailua sitä kautta tulevan viikonlopun ralliin. Kuten aina on ennenkin ollut, rallihuipuilla on ihan erilainen suhtautuminen toisiinsa mitä F1-kuskeilla. Huumoria riittää puolin ja toisin, riitoja huippujen välillä on nähty todella harvoin, puhumattakaan muuten kylmistä väleistä.

Virallisessa osuudessa Bosse oli vanha oma itsensä, "uusi Ford on niin nopea auto ettei muilla ole mitään mahdollisuuksia" jne : ) Kun toimittaja ehdotti Ford-kaksikolle Grönholm-Hirvonen kaksoisvoittoa viikonlopun rallista, Bosse heitti heti, että "ei kun kolmoisvoitto" ja Hirvosen vieressä istuneella JM Latvalalla hymy oli korvissa asti. Virallisen osuuden jälkeen itselläni oli ilo vaihtaa pari sanaa Petter Solbergin kanssa. Kysyin, että onko norskilla tulevassa rallissa vain kaksi vaihtoehtoa, a) palkintopallille tai b) ulos lepikkoon. Ensin noin viiden sekunnin solbergmainen hymy ja sitten lyhyesti ja ytimekkäästi: "no, win". Ja siihen naurua päälle. Siinä missä Loeb ja Fordin miehet olivat toimittajien ympäröimänä, Subarun boksissa oli hiljaista.

Mitä tulee ulkotapahtumaan, aika yllättävän vähän tosiaan oli porukkaa paikalla vaikka mm. Fordin edustajat kertoivat olleensa tyytyväisiä. Toisaalta heinäkuun viimeinen viikko ja aika viileä sää verottivat varmasti tulijoita, samoin aikataulu. Jos tapahtuma olisi alkanut esim. 16.30-17.30 välillä, varmasti enemmän ihmisiä olisi saapunut paikalle. Anna Eriksson oli kaunis ja lauloi kauniisti. Nimmarijono veti erinomaisesti ja Karjala tytöt olivat so so sexy : )
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mitenkähän tuo B-ryhmän kanssa tosiaan mahtaa olla, kaikki virallinen info loistaa poissaolollaan, mutta juttua asiasta on ollut liikkeellä? Kuskeina tuskin olisi mitään entisaikojen kovia nimiä, mutta toivottavasti juttu ei nyt osoittaudu ankaksikaan.

Virallisessa osuudessa Bosse oli vanha oma itsensä, "uusi Ford on niin nopea auto ettei muilla ole mitään mahdollisuuksia" jne : )
Kouvolan sm-rallissa kun tuli juttua mediamiesten kanssa, olivat kyllä sitä mieltä Fordin testit nähneinä, että Marcus tulee olemaan todella paha voitettava, sen verran kovaa uusi auto oli saatu kulkemaan. Ja kun Mikolla on samanlainen peli allaan ,niin saa Loeb mennää häntäkin vastaan kovaa, jos aikoo pärjätä.

Juupajoki lauantaiaamuna pitäisi olla se ek, jossa Marcus näyttää kaikille ns. närhen munat. Näin tarina kertoo.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Siellä saattaa olla tiedossa suoparkkeerauksen epäviralliset MM-kisat, jos oikein huonosti sattuu... Isännät kaivavat vanhat Massikat naftaliinista ja koura ojossa nostavat korvausta vastaan Hymereitä ja Hertzin vuokra-autoja kesantopeltojen uumenista.

Tiedä sitä sitten, ainakin meillä on ollut tapana, että parkkilipun hintaan sisältyy mahdollinen hinaus poiskin.

Juupajoki lauantaiaamuna pitäisi olla se ek, jossa Marcus näyttää kaikille ns. närhen munat. Näin tarina kertoo.

Grönholmilla on kyllä hyvä iskun paikka tuossa lauantain ensimmäisessä kolmen pätkän ryppäässä. Mies lienee ainoa kärkikuskeista, joka on kilpailussa ajanut Kaipolanvuorta. Juupajoella hänellä on taas kova etulyöntiasema nimenomaan Loebiin ja Ouninpohjassahan Bosse on aina viihtynyt.

Itse toivon kyllä, että Hirvonen pystyy haastamaan ainakin Loebin. Tokihan Solberginkin soisi kamppailevan kärkisijoista, jotta tulisi vähän väriä tuohon kamppailuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös