Toinen ajopäivä lähtee liikkeelle tästä kohtapuolin, mutta vielä pitää palata eiliseen, koska Toni Gardemeister tuli hylätyksi kolmella pyörällä ajon takia siirtymätaipaleella.
Näitä tilanteita on nähty tässä vuosien varrella moniakin, kun takapyörää kolhaistaan jonnekin kiveen tms. ja sitten ripustusten pettäessä käy pikkuhiljaa niin, että tahtoo kaikki tavara jäädä matkan varrelle sieltä pyöränkotelosta. Nelivetoautolla, kun kulku onnistuu helpostikin ilman takapyörää, niin ajavathan kaverit autot huoltoon, jossa ne sitten fiksataan hyvään kuntoon.
Mutta tämän Tonin tapaus oli mielestäni hieman erilainen, koska sieltä vasemmasta takakulmasta löytyi vielä suurin osa vannettakin sekä muuta ripustusta, joten hylkääminen oli suhteellisen kova tuomio. Tuntuu jotenkin siltä, että FIA halusi tehdä tästä jonkun asteisen ennakkotapauksen, johon sitten tullaan viittaamaan tulevaisuudessa. Tarkoittaako tämä tapaus sitten sitä, että kaikissa kulmissa pitää olla myös rengas vanteella, jää nähtäväksi, mutta epäilen että juuri sitä tällä hylkäyksellä haettiin.