Ralliketju

  • 1 834 552
  • 14 798

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Kuukausittainen tulisi hieman halvemmaksi kauden mittaan, mutta vaatii kikkailua ajoitusten suhteen. Ja pitää muistaa perua tilaus, koska se jatkuu automaattisesti.

Tuo kuukausi on siis 30 päivää tilaushetkestä, eli tälle kaudelle tulisi
Monte Carlo
Ruotsi
Kroatia
Portugali + Sardinia
Safari + Viro
Suomi + mahd. kisa elokuun lopussa
Kreikka + Uusi-Seelanti
Katalonia + Japani

Vaihtoehtoina on siis 100€ ilman sähellystä tai 88€, mutta pitää muistaa itse pätkäistä nuo. Itse ottaisin tuon vuositilauksen.
Ja tänä vuonna lisäksi noihin väleihin pukkaa samaan hintaan ERC-kisat livenä, joita tuottaa tänä vuonna sama Suomalainen tuotantoyhtiö kuin WRC liveä.

Viime vuonna kikkailin ja korona siirteli sekä YLEn livelähetykset ilmaiseksi jyskälästä + lokakuusta loppukausi kuukauden hinnalla (ja olisko ollu portugalin rallista jäi päätöspäivä puuttumaan...) niin kokonaiskustannus oli ~54€ (8,99€ kuukaudessa). Tänä vuonna viikko takaperin olisi koko kauden saanut vielä kympin halvemmalla, mutta maksetaan satku ja helpottaa elämää ottamalla koko kauden. Korona toki myös tänä vuonna voi heittää oman lusikkansa soppaan mukaan.

Jos on kaveri joka on rallimiehiä/naisia niin samaa tunnusta voi käyttää kahdesta paikasta yhtä aikaa. Ei ainakaan itselläni & isälläni ole takunnut, joskin molemmat katsoo elisan erillisistä liittymistä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta. Eikös Fordilla ollut uusi Rally1 auto esitteillä ja testeissä jo paljon ennen kuin Toyotalla ja Hyundailla? Ja lisäksi eikös Fordin tehdas ole nyt taas touhussa enemmän mukana kuin viime kausina?

Mahdollinen menestyminen ei ole ainakaan Breenin motivaatiosta, sitoutumisesta tai intohimosta kiinni. Kaveri elää ja hengittää rallia, kuten hän on sanonut eri yhteyksissä. Minulla oli ilo tavata hänet aikoinaan SM-Itärallin yhteydessä, kun hän ajoi ennen rallia ja itse rallissakin rengastestejä. Silloin hänen kanssaan jutellessa tuli moneen kertaan esiin hänen intohimoinen suhtautumisensa ralliin. Kaveri nauttii jokaisesta testistä ja kisasta. Toki nyt kun hän on Fordilla ykköskuljettajan asemassa, niin homma voi mennä välillä totiseksikin, kun odotukset ja tulospaineet kovenevat. Aika näyttää, mutta itse ainakin toivon hänen menestyvän.

Breenin ongelmat ehkä tulee tuossa että ei ole ajanut kun yksittäisiä kisoja, 9 WRC kisaa ajanut 3 edellisen kauden aikana, joissa monessa myös hyötynyt todella paljon lähtöpaikasta. Eli jossain määrin tämäkin kausi on vielä oppimista ja sitten todella nähdään kun pitäisi myös startata ekana päivänä kärkipaikoilta että missä mennään.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Tässä olen nyt katsonut C Moren 19.30 alkanutta lähetystä, niin ei tässä kyllä vielä kertaakaan ole kuulunut selostusta kotoisella kielellä, vaan ihan englannilla mennään. Toki tuolla tiedoissa lukee, että näyttävät viikonlopun aika myös englanninkielistä sisältöä, niin ilmeisesti tämä ennakkolähetys on nyt sitten sitä?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Väärävaihto Varmaan huomasitkin, että 20.30 alkoi suomalainen lähetys, kuten pitikin.
Suniselta ihan hyvän oloista kommentointia.
Tuomisto ei oma suosikkini, mutta ilmeisesti jotain rallitietämystäkin on.
 

Byvajet

Jäsen
Ei sovi auto omalle ajotyylille, sanoi Kalle. Samansuuntaista olen aavistellut aikaisemmista puheista. Ei vaikuta oikein luottavaiselta. Mielenkiintoista nähdä, hyötyykö uudesta autosta selvästi joku.
 

Outsider

Jäsen
Hybridiyksikön toiminta vaikuttaa kokonaisuutena aika hölmöltä ja turhan monimutkaiselta.

Perinteisesti kuvayhteydet ei taas Montesta tunnu toimivan.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Näiden uusien autojen piti vähentää eroja kuskien välillä, mutta nyt näyttää siltä, että erot kasvavat valtavasti verrattuna edellisiin kausiin.

Tai sitten eka pätkä ja pimeä saa jengin ajamaan liian varoivaisesti, kun tiet saattavat olla osittain jäässä joistain paikoista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"eläkeläiset vievät ajopaikat nuorilta" :)

Olihan tuo vähän jopa kolkon näköistä katsoa kun ei lunta ole mutta ilmeisesti jäätä sentään jonkin verran joten saa nähdä mitä kakkospätkällä tapahtuu kun renkaatkin kuluneempia.
 

Outsider

Jäsen
Kalle ei kerkeä kyllä yhtään mihinkään. En nyt kärkeen odottanutkaan, mutta silti ihmeen vaisua on meno.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Rovanperä hävisi myös kahdelle WRC2-kuskille EK2:lla. Vaikka livenkin kommentaattori totesi ettei Kalle näytä "uskaltavan" ottaa mutkia niin aggressiivisesti kuin pitäisi, niin oudolta tuntuu että auto olisi ihan ok. Tosin toinen nuori lupaus Solbergin on jäänyt paljon, kun taas toisaalta on hassua että Greensmithin kaltainen keskinkertaisuus ajelee ihan ok aikoja, ja vasta loppusyksystä Fordin rattiin hypännyt geriatrikko pöristelee toisena.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Rovanperä kertoi haastattelussa pätkien jälkeen, että hänellä oli vaikeudet tiedossa jo ennen starttia, koska auto aliohjaa ja se on myrkkyä hänelle. Auton balanssi on hankala ja nyt pitää sitten koittaa keksiä jotain?

No, jos autoa ei ole saatu mieleiseksi jo testeissä, niin tuskin siinä voi kisan aikana isompia taikatemppuja tehdä, että auton ajettavuus ainakaan suuresti muuttuisi. Tuleeko juuri näissä kisaa edeltävissä teisteissä sitten Kallen kokemattomuus esiin? Tahtoo aina välillä unohtua, että Kallella on kuitenkin vielä lyhyt ura ja kokemus MM-ralleista kuninkuusluokassa. Tulee mieleen tilanne viime vuoden Suomen MM-rallin yhteydessä, kun Kalle ei saanut autoa mieleisekseen testeissä, eikä kisankaan aikana, vaikka ajettiin hänelle parhaissa mahdollisissa tutuissa ympäristössä ja olosuhteissa.
 

Hexa

Jäsen
Rovanperä kertoi haastattelussa pätkien jälkeen, että hänellä oli vaikeudet tiedossa jo ennen starttia, koska auto aliohjaa ja se on myrkkyä hänelle. Auton balanssi on hankala ja nyt pitää sitten koittaa keksiä jotain?
Ranskalaiset suurmestarit taas ajavat perinteisesti hieman aliohjaavalla autolla. Hyvän vauhdin ovat molemmat Sebastienit löytäneet ainakin toistaiseksi. Melkoisia seppiä. Tietysti ovat nyt kotikentällä myös ja omissa ihanneolosuhteissaan.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kalle ei siis pidä aliohjaavasta autosta, mutta ei hitto voi tulla 40s turpaan EK2:lla ellei autossa ole tehojen puolesta ongelmia. Teemu mainitsi, että Toyotan perää on nostettu täksi kaudeksi. Onko tuolla vaikutusta Kallen ajoon, eli aiheuttaako se aliohjautuvuutta enemmän? Loebin ajo....whoooooooo....jeesus mikä mestari
 

Outsider

Jäsen
Fordi ehkä eilisen perusteella jopa nopein ja kertoo aika paljon WRC-autojen loppuajoista, että siinä missä Hyundain ja Toyotan leiristä on kuulunut enemmän tai vähemmän negatiivista uusiin autoihin liittyen, niin Fordin kuskit kehuvat kilpaa autoa uskomattomaksi.

Tämän kisan suhteen juna meni jo, mutta ihan jatkoa ajattelen olisi tärkeää, että Kalle keksisi jostain reilusti lisää vauhtia. Vaikka asetelmat vaikuttaa muuten mielenkiintoisilta, niin vähän valju maku jää siitä, että mukana on vain yksi suomalainen ja vieläpä kaikista hitaimpana. Toivottavasti Seppo jr. ajaa mahdollisimman vähän, niin E-P pääsee irti. Toisaalta vaikka ranskalaisten ylivoimaa on jo nähty ihan tarpeeksi, niin on sekin sarjan/lajin kannalta vähän hölmöä, jos Ogier voittaisi kilpailut mihin jaksaa osallistua ja mestaruus menee muualle vain sen takia, että muut ajaa enemmän.
 

Hexa

Jäsen
Fordi ehkä eilisen perusteella jopa nopein ja kertoo aika paljon WRC-autojen loppuajoista, että siinä missä Hyundain ja Toyotan leiristä on kuulunut enemmän tai vähemmän negatiivista uusiin autoihin liittyen, niin Fordin kuskit kehuvat kilpaa autoa uskomattomaksi.
Tuo Fordin huippubalanssi on ollut nähtävissä ihan testeistä alkaen ja kello kaikesta päätelleen tykkää. Muut autot ovat vaikuttaneet näyttävästä menosta syntyvän vaikutelman takia jopa tehokkaammilta, mutta se on ollut kuitenkin vain optinen harha ja ne ovat vain käyttäytyneet Fordia levottomammin. Fordissa tuntuu teho siirtyvän muita paremmin suoraan tiehen.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Fordissa tuntuu teho siirtyvän muita paremmin suoraan tiehen.
Eilisistä lähetyksistä pystyi jo ihan silmämääräisesti näkemään, että Ford ampaisee viivalta todella äkäisesti muihin nähden. Lyhyehkön kiihdytyksen jälkeen eka pätkän lähdöstä tullessa eka mutkaan Fordeilla oli selvästi kovin vauhti.
 

Outsider

Jäsen
Aika paljon tapahtumia perjantain ensimmäisellä pätkällä: Ogier ja Evans takakulmat kevyehkösti kaiteeseen vähän ennen maalia, Neuvillelle ja Katsutalle spinnit, ja Fourmaux sitten vuoren rinnettä alas ja Ford rusinaksi.
 

Broadstreet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
En tiedä onko ketjussa jo mainittu, mutta huomasin rallin Discovery plussan puolella. Minulla on sitä kautta Liigapassi. Jos haluaa myös rallin näkyviin, niin hinta nousi 23.99e.--->26.99e. Tuo kolme euroa kuussa rallista on ihan ok näin kiekkokauden aikana.
 

Hexa

Jäsen
Aika paljon tapahtumia perjantain ensimmäisellä pätkällä: Ogier ja Evans takakulmat kevyehkösti kaiteeseen vähän ennen maalia, Neuvillelle ja Katsutalle spinnit, ja Fourmaux sitten vuoren rinnettä alas ja Ford rusinaksi.
Siinä tuli testattua samalla uusien hybridien turvallisuus ja se osoittautui toimivaksi. Mutta melkoinen tuuri kävi kyllä Fourmaux:lla ja kartturilla. Siinä olisi voinut käydä paljon pahemminkin. Autosta ei tahdo enää saada selvää kumpi on etuosa ja kumpi takaosa. Turvarakenteet siis toimivat suunnitellulla tavalla, mutta mukana oli jälleen kerran myös onneakin, että ovista ei tullut mitään sisään ohjaamoon.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paljonkos se Suninen yleensä oli vaikka Greensmithiä nopeampi. Jos haluaisi jossitella.
Breen on ottanut aika hyvin asiakseen kehua autoa ja tiimiä joka pätkän jälkeen, varmaan ihan hyvä peliliike. Ja on hyvä autokin. Ihan en usko että Loeb pysyisi Ogierin vauhdissa samalla kalustolla. Toisaalta Breenin pitäisi ehkä olla tällä logiikalla maisemassa jo.
 

Outsider

Jäsen
Paljonkos se Suninen yleensä oli vaikka Greensmithiä nopeampi. Jos haluaisi jossitella.
Breen on ottanut aika hyvin asiakseen kehua autoa ja tiimiä joka pätkän jälkeen, varmaan ihan hyvä peliliike. Ja on hyvä autokin. Ihan en usko että Loeb pysyisi Ogierin vauhdissa samalla kalustolla. Toisaalta Breenin pitäisi ehkä olla tällä logiikalla maisemassa jo.

Kaikki Ford kuskit kehuneet autoa, mutta Breen tosiaan maininnut, että ajamisessa on vielä reilusti parannettavaa. Kuulostaa kyllä siltä, että puhuu sitä mitä oikeasti ajattelee.

Itselläkin tuli mieleen, että olisiko joku voinut mennä toisin ja Suninen pysyä Fordilla. Hankala ulkopuolelta sanoa olisiko tiimille riittänyt, että olisi kiltisti ajellut edelliset kaudet ilman mitään yritystä joukon jatkona, vai oliko siellä jotain tulos odotuksiakin, mihin Teemu ei nähnyt mahdollisuutta päästä ilman kunnollista testaamista jne.
 

Byvajet

Jäsen
No, jos autoa ei ole saatu mieleiseksi jo testeissä, niin tuskin siinä voi kisan aikana isompia taikatemppuja tehdä
Perusaliohjaavuudelle on vaikea mitään tehdä. Se on tämän teknisen ratkaisun perusominaisuus, ei pelkkä säätökysymys. On ihan perusteltua olettaa, että Kalle ei entiseen vauhtiinsa tällä autolla pääse koko kaudella. Toivotaan, ettei niin käy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös