Ralliketju

  • 1 834 758
  • 14 799

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Harmittaa Kallen puolesta, ettei voi yrittää kisan voittoa.

Onko muuten sääntö niin jäykkä ettei Katsutaa voinut laittaa MM:n varmistajaksi ja Kallelle näin vapaat kädet ajamisen suhteen?
En tiedä säännöistä, mutta Katsutalla mahis ohittaa pisteissä Breen ja pitää Sordo ja Greensmith takana (eli MM6.-MM9. panoksena). Kallella ei mitään panosta MM-sijoituksen osalta ole.
Ja jos nyt jonkun haluaa valita tuomaan auton varmasti maaliin, niin ei se ehkä Katsuta ole.
Ja ehkäpä myös sellainen rationaalisuuden, kuuliaisuuden ja kunnioituksen osoitus pääkonttorin suuntaan Latvalalta.
 

Sambody

Jäsen
Nuori Solberg vetää hyvin. En tiedä kuinka hyvä mittapuu Suninen on tässä kisassa lähtökohdat huomioiden on, mutta esim Sordolta vaikeissa olosuhteissa vain 20 sekunttia nokkaan tällä haavaa eikä paljoa enempää myöskään Neuvilleltä. Ajattelin Oliverin taistelevan ynnämuu sijoista Fordien kanssa, mutta ei Greensmithillä ole mitään palaa ollut Oliverin vauhtiin ja Furmoon matka jäi jo kesken. Katsutallakin tulee vielä kiire, jos meinaa Oliverin edelle ehtiä ennen kisan loppua.

Ogier tulee kyllä yllättävänkin raikkaasti huomioiden lähtökohdat. Ajattelin että mestari köröttelee kuin virkamies itselleen mestaruuden, mutta Ogierhan näyttää ihan tosissaan ajavan myös kilpailunvoitosta.

Suomalaisittain harmi ettei Kallella ole lupa tulla parasta vauhtiaan. Näyttää Yaris olevan aika iskussa noilla teillä, joten olisi ollut kiva nähdä Kallen suorituskyky. Toivottavasti Teemun kasetti kestää, koska tuskin Adamo päätä silittelee, jos kietoo autonsa puun ympärille, mutta varmasti hinkua olisi näyttää että vauhtiakin löytyy.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
En tiedä säännöistä, mutta Katsutalla mahis ohittaa pisteissä Breen ja pitää Sordo ja Greensmith takana (eli MM6.-MM9. panoksena). Kallella ei mitään panosta MM-sijoituksen osalta ole.
Ja jos nyt jonkun haluaa valita tuomaan auton varmasti maaliin, niin ei se ehkä Katsuta ole.
Ja ehkäpä myös sellainen rationaalisuuden, kuuliaisuuden ja kunnioituksen osoitus pääkonttorin suuntaan Latvalalta.
Joo, ehkä sitten on tallin omistussuhteet huomioiden tosiaan niin, että Katsutalle halutaan antaa mahdollisuus olla ajamalla kuudes.

Kalle on ehkä varmempi maaliin ajaja ja kun on tosiaan paikassa, jossa nousu MM-pisteissä ylöspäin ei ole ihan realistista, vaikka saisi vetää täysilläkin.

Tuo auto on vaan niin hieno vetää täysillä, että varmasti Kallea vituttaa tuo varmistusrooli. Mutta minkäs teet, kun joukkuepeliä tässäkin pelataan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Evans ja Ogier käy kissa ja hiiri taistelua ku ero on edelleen ihan minimaalinen. Ehkä vähän hassua et Ogier ei ns. nosta. Kaverilla reilu johto mm-sarjassa ja kakkos sija riittää helposti mestaruuteen? Kannattaako ottaa riskiä ja vetää ulos jolloin Evans tulee ohi voitolla ja ottaa mestaruuden
 

Hexa

Jäsen
Evans ja Ogier käy kissa ja hiiri taistelua ku ero on edelleen ihan minimaalinen. Ehkä vähän hassua et Ogier ei ns. nosta. Kaverilla reilu johto mm-sarjassa ja kakkos sija riittää helposti mestaruuteen? Kannattaako ottaa riskiä ja vetää ulos jolloin Evans tulee ohi voitolla ja ottaa mestaruuden
Toisaalta Evansille toivoisi mestaruutta ja osien vaihtumista tällä kertaa. Se olisi ihan kohtuullinen hyvitys viime vuoden tapahtumista Monzassa, missä Evans joutui hieman olosuhteiden uhriksi, vaikkakin voi syyttää vain itseään virheestä liukkaissa olosuhteissa. Silti tuo Ogierin lievä riskinotto tänä vuonna hieman hämmentää. On silti kuitenkin turvallisempaa ajaa normaalia kisavauhtia, kuin alkaa varmistelemaan jolloin pienen lipsahduksen riski on vielä suurempi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta Evansille toivoisi mestaruutta ja osien vaihtumista tällä kertaa. Se olisi ihan kohtuullinen hyvitys viime vuoden tapahtumista Monzassa, missä Evans joutui hieman olosuhteiden uhriksi, vaikkakin voi syyttää vain itseään virheestä liukkaissa olosuhteissa. Silti tuo Ogierin lievä riskinotto tänä vuonna hieman hämmentää. On silti kuitenkin turvallisempaa ajaa normaalia kisavauhtia, kuin alkaa varmistelemaan jolloin pienen lipsahduksen riski on vielä suurempi.

Jotenkin tuntuu että Ogieri on pystynyt melko rennosti ajamaan tuossa voittotaistelussa ettei edes ihan täysiä tarvitse paahtaa niin hyvin sopinut tuo vauhti.

Vaikka ei ihmeitä Suniselta voinut odottaa tuolla kokemuksella autosta ja testaamisella niin vähän turhan tiukkaa on M-sportin kuskeja vastaan ollut sekä Katsuta että Solberg mennyt menojaan vaikka vauhti hieman lauantaina paranikin. Tallipäälikö ei kai kovin tyytyväinen ollut perjantain jälkeen ollut. Saattaa olla että meni tämä ralli miinuksen puolelle kun myöhempiä mahdollisuuksia miettii.
 

Hexa

Jäsen
Jotenkin tuntuu että Ogieri on pystynyt melko rennosti ajamaan tuossa voittotaistelussa ettei edes ihan täysiä tarvitse paahtaa niin hyvin sopinut tuo vauhti
Tietysti Ogierille myös sopii hyvin juuri Monzan kaltaiset olosuhteet ja on melko elementissään niissä, joten oikeastaan suurempi yllätys on kuitenkin Evansin vauhti ja miten hyvin pystyy haastamaan Ogieria voitosta.

Vaikka ei ihmeitä Suniselta voinut odottaa tuolla kokemuksella autosta ja testaamisella niin vähän turhan tiukkaa on M-sportin kuskeja vastaan ollut sekä Katsuta että Solberg mennyt menojaan vaikka vauhti hieman lauantaina paranikin. Tallipäälikö ei kai kovin tyytyväinen ollut perjantain jälkeen ollut. Saattaa olla että meni tämä ralli miinuksen puolelle kun myöhempiä mahdollisuuksia miettii.
Jotenkin Suniselta odotti enemmän, mutta eihän se koskaan helppoa ole noin vähällä testaamisella lähteä kisaan. Solberg puolestaan ollut pitkästä aikaa positiivinen yllätys ja myös Greensmith on lasketellut Fordilla ihan kelpo aikoja.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin Suniselta odotti enemmän, mutta eihän se koskaan helppoa ole noin vähällä testaamisella lähteä kisaan. Solberg puolestaan ollut pitkästä aikaa positiivinen yllätys ja myös Greensmith on lasketellut Fordilla ihan kelpo aikoja.

Tuossa varmaan eniten Hyundain puolelta kismittänyt se että jos Toyotalle olisi tai kävisi vielä kisassa jotain niin pitäisi pystyä olemaan kärkyllä heti kärjen takana eikä esim. M-sport tai Katsuta saisi mahtua eteen. Lisäks se jos on kohta muutaman vuoden Suninen valitellut M-sportin vauhtia ja ettei pääse testaan niin nyt ottamassakin heidän autollaan turpiin entisiä tallikavereita vastaan. Toki ymmärtää hyvin että varsinkin kun ajetaan vielä tämmöisiä ratamaisissa olosuhteissa niin vaikea sitten päästä omilla vahvuuksilla ajamaan vähäisellä kokemuksella kun taas Solbergillä varmaan juuri hieman rallin erilaisuus on ollut hyvästä ja toisaalta pääsee paineettomasti ajamaan kun ei aja MM-pisteistä. Sunisella taas että pitäisi ajaa kovaa mutta tuoda autokin maaliin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Millä mittareilla siellä on nyt tulossa Fordeilta turpiin?

No enemmän nuo tallipäälikön valittelutkin liittyi perjantaihin jolloin M-sportin kuskit oli kovamassa vauhdissa, lauantaina Greensmithilä sitten jarruongelmia jolloin jäi taakse. Ei silti jos ohi noista pääse hirveä merkkipaalu ole.
 

Outsider

Jäsen
No enemmän nuo tallipäälikön valittelutkin liittyi perjantaihin jolloin M-sportin kuskit oli kovamassa vauhdissa, lauantaina Greensmithilä sitten jarruongelmia jolloin jäi taakse. Ei silti jos ohi noista pääse hirveä merkkipaalu ole.

Ok. Viestistä sain sen kuvan, että puhutaan nykyhetkestä eikä perjantaista. Mitä se Adamo perjantain jälkeen sanoi? Itse kuulin vaan eiliseltä kommentteja aiemmassa Ylen lähetyksessä, eikä mieleen jäänyt mitään kovin negatiivista, vaan ennemmin puhetta siitä miten ei ole helppoa, kun alla on ties kuinka mones eri auto vähällä testillä jne.

Ajallisesti varmaan voisi olla lähempänä edellä olevia, mutta ainakin mun mielestä näistä lähtökohdista ne oli nimenomaan Fordit kenen edelle pitää ehtiä. Siellä on kuitenkin jokaisella edellä olevalla huomattavasti enemmän kokemusta omasta autostaan ja lisäksi Sunisen on nyt pakko päästä ehjänä maaliin.



Isoin pettymys tässä rallissa itselle on ollut Kallen vauhti varmistelusta huolimatta, mutta toisaalta hieno veto Toyotalta, että annetaan näin mahdollisuus Ogierin ja Evansin taistella kunnolla toisiaan vastaan. Sinänsä toki ihan sama miten hiljaa Rovanperä ajaa, mutta olisin vaan odottanut, että taidot on sillä tasolla, että varmistella voi vähän kovempaakin.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Rovanperä ajeli pari vikaa pätkää lumirenkailla ja vikalla pätkällä veti parit donitsit ihan viihteen vuoksi.
 

Afflicted

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
On se perkele käsittämätön kaveri tuo Ogier. Aina tekee sen mitä vaaditaan ja hoitaa homman, täysin toisten kuskien yläpuolella taidoissaan. Tänakin mestaruus ainoa tahra kilvessä mutta täyttä dominointia 10 vuoden ajan. Tiesin sen jo aikoinaan että vasta tämän kaverin lopettaessa alkaa olla muilla realistisia mahdollisuuksia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: TAM

Hexa

Jäsen
On se perkele käsittämätön kaveri tuo Ogier. Aina tekee sen mitä vaaditaan ja hoitaa homman, täysin toisten kuskien yläpuolella taidoissaan. Tänakin mestaruus ainoa tahra kilvessä mutta täyttä dominointia 10 vuoden ajan. Tiesin sen jo aikoinaan että vasta tämän kaverin lopettaessa alkaa olla muilla realistisia mahdollisuuksia.
Onhan nämä kaksi Sebastienia olleet aivan käsittämättömiä kavereita. Tietysti heidän molempien urakkaa on hieman helpottanut kiistaton ykköskuskin asema aina omassa tallissaan, mutta kyllä siinä täytyy myös itse tehdä aika paljon asioita oikein.

Ensi kauden yhdeksi yllättäjäksi veikkaan jo nyt seuraavaa ranskalaista, eli Fourmaux:ta. On ajanut tällä kaudella ihan kohtalaisia pätkäaikoja monesti ensimmäisenä autona toisena päivänä ja nyt nuotit on tehty ja pätkät opeteltu ensi kautta varten. Uusi Ford Puma voi olla myös ihan kilpailukykyinen auto.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensi kauden yhdeksi yllättäjäksi veikkaan jo nyt seuraavaa ranskalaista, eli Fourmaux:ta. On ajanut tällä kaudella ihan kohtalaisia pätkäaikoja monesti ensimmäisenä autona toisena päivänä ja nyt nuotit on tehty ja pätkät opeteltu ensi kautta varten. Uusi Ford Puma voi olla myös ihan kilpailukykyinen auto.

Ainakin taitaa joutua Fourmaux jakamaan autoa Loebin kanssa. Ehkä Breen tässä voisi olla myös yksi yllättäjä juuri tuon takia kun pääsee tallissa "ykköskuskin" asetelmaan muissa talleissa on ainakin kaksi huippukuskia joten ei yhdelle kuskille suoraan autoa päästä säätämään.
 

Hexa

Jäsen
Ainakin taitaa joutua Fourmaux jakamaan autoa Loebin kanssa. Ehkä Breen tässä voisi olla myös yksi yllättäjä juuri tuon takia kun pääsee tallissa "ykköskuskin" asetelmaan muissa talleissa on ainakin kaksi huippukuskia joten ei yhdelle kuskille suoraan autoa päästä säätämään.
Ei Fourmaux:in vauhti tietenkään vielä mihinkään mestaruuteen riitä, mutta joissakin kisoissa voi olla jopa palkintopallilla. Breen sen sijaan ajaa kyllä vauhdin puolesta jopa mestaruudesta, jos vaan auton tekniikka pysyy kasassa ja on tarpeeksi nopea.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt taisi Maisa (Torppa) veikata väärää hevosta. Kuvitteli että Jari-Matti on entinen rallikuski ja white wash !

Nyt kaveri on suosittu ja juhlittu tallipäällikkö, mutta missä on Maisa?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt kaveri on suosittu ja juhlittu tallipäällikkö, mutta missä on Maisa?
No sai kuitenkin Jari-Matin käräytettyä niistä maassaolopäivistä verottajalle. Ehkä se lämmittää vielä. Ja muistelen että joku otsikko oli tämän uudenkin miehen kelvollisista tuloista.

Jari-Matti on tosiaan Suomen Christian Horner ja Ginger Spicen paikka jäi Maisalta ottamatta.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuhertelee ja viettää perhearkea IT-miljonäärin kanssa. ;)
Maisan tuntien hän mielummin kuhertelisi sen nuoren pojan, Kallen, kanssa bäkkärillä, kun JM:llä olisi niitä omia säätöjä.

Välillä voisi sitten tulla kameran eteen kertomaan että miten menee ”maailmalla” ja laittamaan koti-Suomeen terveisiä kaikille kateellisille!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Nyt taisi Maisa (Torppa) veikata väärää hevosta. Kuvitteli että Jari-Matti on entinen rallikuski ja white wash !

Nyt kaveri on suosittu ja juhlittu tallipäällikkö, mutta missä on Maisa?
Minäkin olin ihan Maisana ja epäilin Jari-Matin kykyjä tallipäällikön pestissä. Olin törkeästi väärässä ja pyydän koko maailmalta tätä anteeksi!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
WRC-talli korottamassa merkittävästi panoksiaan rallin MM-sarjassa - tallipomo lupailee kuljettajauutisia – Rallit.fi Tässä rallit.fi uutisessa puhuttaisiin että M-sportilla olisi 4 autoa ensikaudella tarvittaessa käytössä heti montesta lähtien. Lupaa hyvää jos tuo neljä autoa saataisiin käyttöön, tietenkin rahasta se on kiini lopulta maksaako joku paikasta. Itseasiassa tässä alkaa vähän mietityttään mikä tuon Hyuandain tilanne on kun eikös siellä ole tarkoitus ilmeisesti 3 autolla vain olla mukana ainakin alkukaudesta?

Ylipäätänsä itseä vähän mietityttää kun ilmeisesti Tänäkiä ei oikein ajaminen loppukaudesta napanut että vieläköhän jos M-sportilta sattuisi löytyyn resursseja ja nopea auto ensikaudelle että kauankohan meinaa tallissaan vielä jatkaa..
 

Sambody

Jäsen
WRC-talli korottamassa merkittävästi panoksiaan rallin MM-sarjassa - tallipomo lupailee kuljettajauutisia – Rallit.fi Tässä rallit.fi uutisessa puhuttaisiin että M-sportilla olisi 4 autoa ensikaudella tarvittaessa käytössä heti montesta lähtien. Lupaa hyvää jos tuo neljä autoa saataisiin käyttöön, tietenkin rahasta se on kiini lopulta maksaako joku paikasta. Itseasiassa tässä alkaa vähän mietityttään mikä tuon Hyuandain tilanne on kun eikös siellä ole tarkoitus ilmeisesti 3 autolla vain olla mukana ainakin alkukaudesta?
En tiedä, mutta jos veikata pitäisi niin eiköhän mukanaan rahaa sisään tuo Furmoo ja Greensmith edelleen M-Sportille. Jos huhut pitää paikkansa että muutenkin olisi budjetti kilpailukykyisempi M-Sportilla niin miksipä ei pistäisi ainakin osaan kilpailuista viivalle neljää autoa. Toki tiukka aikataulu ja 4 auton kokoon saaminen riittävine varaosineen lienee vähintään kohtuullinen ponnistus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös