Ralliketju

  • 1 677 991
  • 13 385

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Hivenen leuka loksakti kun näin nimen Nil Solans wrc autossa. Viimeksi näin miehen kaverini autotallissa r2 fiestansa vieressä kun yritin tulkata että et sinä voi Neste rallin lähteä noilla noin kuluneilla jarruilla, ainakin palat pitää vaihtaa heti. Ei kuulemma tarvinnut. Totesin vain jotenkin että mucha suerte..
Kertoo vaan sarjan tasosta aika rumasti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä se kertoo sarjan tasosta, että Solans oli ostanut vapaana olleen Hyundain WRC-auton tähän yhteen kisaan?
Minulta ei kysytty, mutta ei se hyvää kerro että sarjan toiseksi parhaalla tallilla edes on tarvetta, halua ja pokkaa vuokrata auto lähes täydelle turistille vain rahan takia. Vähän kuin jos F1:ssä olisi mukana vain Alfa Romeo, Haas ja Williams, kertoisi se sen sarjan tasosta aika rumasti. Ja joku Mazepin ei taida edes olla surkeudessa verrattavissa Solansiin.
 

Outsider

Jäsen
Ainakin mun mielestä Solans ajoi yllättävän kelvollisia aikoja, jos vertaa ihan vaikka Solbergiin, joka juuri sai tehdaspaikan ensi kaudelle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Solans ei ehkä ole Roviksen tai Solbergin kaltainen talentti, mutta vyöltä kuitenkin löytyy esim JWRC-mestaruus. Tosin tuon jälkeen ura ei oikein ole mennyt minnekään, mutta ihan johonkin Mazespiniin vertaaminen on vähän kohtuutonta.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei Solans ihan niin paska kuski ole kuin tässä kerrotaan. Huono kuski ei aja tuollaisia aikoja WRC:llä. Ei lähellekkään. Huono kuski on esim Sederitidis (vai kuka se oli) joka Acropoliksessa jäi 6sekkaa/km kärjelle WRC Fiestalla. Alle sekka/km tappio voittajalle ekassa kisassa WRC:llä on varsin kelvollinen suoritus eikä siihen pysty ellei ole jo ihan kohtuullinen kv-tason kuljettaja...
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Mitä se kertoo sarjan tasosta, että Solans oli ostanut vapaana olleen Hyundain WRC-auton tähän yhteen kisaan?
Joo, onhan siellä ties mitä sheikkejä ostanut paikkoja, olin samoilla linjoilla kuin @benicio yllä.
Jos haluttaisi olla kilpailukykyisiä, annettaisiin ns vapaat paikat parhaille vapaille kuskeille. Itseäni tälläinen ihmetyttää. Myönnän toki että en seurannut pätkäaikoja yhtään, ei kiinnostanut tämä niin paljoa kun samaan aikaan oli itselle huomattavasti viihdyttävämpää kilvanajoa ihan kotimaassa. Pahoittelen jos leikkasin mutkan suoraksi.
 

Hexa

Jäsen
Ainakin mun mielestä Solans ajoi yllättävän kelvollisia aikoja, jos vertaa ihan vaikka Solbergiin, joka juuri sai tehdaspaikan ensi kaudelle.
Hyvinhän Solans ajoi. Jäi vaivaiset 8 sekuntia Solbergille samanlaisilla autoilla ja Solbergia sentään pidetään kovana lahjakkuutena. Solberg puolestaan ei ihan kerennyt Greensmithille paremmalla autolla. Tietysti kokemuskin on vähäisempi.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Ei taida vielä olla muita varmistuneita sopimuksia kuin Breenin, mutta täytyyhän siellä olla myös joku toinen kuski joka ajaa koko sarjan ja sitten Loeb ja Greensmith / Fourmaux vuorottelevat kolmannessa autossa.
Virallista vahvistusta ei ole tullut, mutta Tuominen mainitsi asiasta (epävirallisesta tiedosta) viikonloppuna jossain kohtaa rallilähetyksiä. Fourmaux olisi ilmeisesti juuri se toinen kuljettaja, joka ajaisi koko sarjan?
 

Outsider

Jäsen
Ei taida vielä olla muita varmistuneita sopimuksia kuin Breenin, mutta täytyyhän siellä olla myös joku toinen kuski joka ajaa koko sarjan ja sitten Loeb ja Greensmith / Fourmaux vuorottelevat kolmannessa autossa.

Itse kyllä veikkaan, että ei sinne ketään muita enää tule, jos koko mainittu nelikko saa sopimukset ja siinä tapauksessa Fourmaux on se kakkoskuski. Hankala tuonne nyt on ylipäätänsä keksiä parempia kuskeja, kun Sunisen päästivät pois.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
En nyt muista, mutta onko muuten Greensmithin jatkoa Fordilla julkistettu virallisesti? Tuominen nosti esiin viikonloppuna, että varikkohuhuissa myös Gryazinin nimi on yhdistetty Fordiin ensi kaudeksi.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole Greensmithiä vahvistettu. Jossain hän itse oli sitä mieltä että hänelle kuuluisi ihan maksaa palkkaakin palveluista jatkossa. Se saattaa hieman rajoittaa mahdollisuuksia mikäli kovin kovasti aikoo tuosta pitää kiinni.
 

Outsider

Jäsen
Ei ole Greensmithiä vahvistettu. Jossain hän itse oli sitä mieltä että hänelle kuuluisi ihan maksaa palkkaakin palveluista jatkossa. Se saattaa hieman rajoittaa mahdollisuuksia mikäli kovin kovasti aikoo tuosta pitää kiinni.

Mulle on jostain (Tuomisen puheista?) jäänyt sellainen mielikuva, että Greensmithin taustajoukoilla ei enää olisi ihan entisenlaista innostusta rahoittaa harrastusta, joten sekin voi olla syy sille, että maksukuskin hommat ei enää maistu.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Ei ole Greensmithiä vahvistettu. Jossain hän itse oli sitä mieltä että hänelle kuuluisi ihan maksaa palkkaakin palveluista jatkossa. Se saattaa hieman rajoittaa mahdollisuuksia mikäli kovin kovasti aikoo tuosta pitää kiinni.
Niin kyllähän Greensmithin ajamisen Fordilla ylipäätään on mahdollistanut hänen mukana tulleet tukieurot ja eikös ne eurot tulleet heidän oman perhe/sukuyrityksen kautta. Varmasti Greensmith itsekin tiedostaa, että hänestä ei tule koskaan palkkaa nauttivaa ralliammattilaista ja hän maksaa jatkossakin harrastamisestaan, jos ylipäätään haluaa enää harrasta? Gryazin, jos nyt liittyy Ford-tiimiin, niin Tuominen mainitsi, että myös hän on tuomassa jonkinlaista tukisummaa mukanaan.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Greensmithin isoisän(?) perustama öljyfirma joka mahdollistaa hänen ajamisensa..

 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sosialistisessa mediassa huhuttiin eilen että torstaina joku suomalainen kuljettaja olisi testaamassa Fordin uutta WRC autoa... Sopivasti Huttunen ilmoitti tänään että hänen tulevan viikonlopun ERC kisa Unkarissa onkin peruttu suunnitelmien muutosten takia... 1+1=?

Huttusen tilalla MRF renkaiden testikuskina Unkarissa toimii Nil Solans...
 

Outsider

Jäsen
Sosialistisessa mediassa huhuttiin eilen että torstaina joku suomalainen kuljettaja olisi testaamassa Fordin uutta WRC autoa... Sopivasti Huttunen ilmoitti tänään että hänen tulevan viikonlopun ERC kisa Unkarissa onkin peruttu suunnitelmien muutosten takia... 1+1=?

Huttusen tilalla MRF renkaiden testikuskina Unkarissa toimii Nil Solans...

Meinasin aamulla heittää Huttusen nimen esille, kun ajattelin että ketä sinne Fordille voisi edes teoriassa mennä, kun Östbergit ja Mikkelsenit on jo tällä tasolla nähty. Sinänsä olisi ihan looginen vaihtoehto vaihtaa leiriä, kun Hyundailta ei sitä WRC:tä ole löytynyt alle ja nyt hankkivat Sunisen, joka ainakin omissa papereissa ajaa tällä hetkellä edelle.

Nopeasti on kyllä suomalaisten tilanteet muuttunut, kun Lappi nousi takaisin Toyotalle, eikä Sunisenkaan tilanne näytä enää yhtään hullummalta jopa ihan Rally 1 autoa ajatellen. Ja nuorempi osastokin on näyttänyt, että ainakin pienemmissä luokissa vauhtia riittää.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Sosialistisessa mediassa huhuttiin eilen että torstaina joku suomalainen kuljettaja olisi testaamassa Fordin uutta WRC autoa... Sopivasti Huttunen ilmoitti tänään että hänen tulevan viikonlopun ERC kisa Unkarissa onkin peruttu suunnitelmien muutosten takia... 1+1=?

Huttusen tilalla MRF renkaiden testikuskina Unkarissa toimii Nil Solans...

EWRC vihjaili twitterissä että Löppönen ja Huttunen jakavat yhden auton, Breen, Fournimihirviö ja Greensmith ajavat koko kauden, oletan että tuossa skenaariossa viimeksimainittu ajaa "omana tallinaan" Katsutan tyyliin.

E:EWRC:n twitterissä siis Greensmith ajaisi "kuohittua" tämän kauden autoa aluksi, ja myöhemmin Rally1:tä
 

Sambody

Jäsen
Mikäli Fordilla paukkuja riittää ja uskoa ensi kauden auton vauhtiin niin kyllähän heidän täytyisi varmaan nykyisistä vapaista kuskeista Mikkelsen saada pisteitä tuomaan. Kovasti varmaan uskovat Breenin vauhtiin, mutta merkkipisteitä pitäisi saada ajamaan Furmoon lisäksi joku kokeneempi ja tasonsa osoittanut kuski mielestäni. Loeb ja Huttunen parivaljakko yhdessä sellainen voisi olla mutta erikseen ei välttämättä tällä hetkellä. Toisella ei kokemusta WRC-kalustosta ja toinen on jo 10 vuotta enemmän ja vähemmän jäähdytellyt ralliauton ratissa ennen todellisia eläkepäiviä. Suomalaisena toki Huttuselle mahdollisuuden soisi ja nykyään Loebiäkin katselee kilpailuissa ihan mielellään, kun ei enää voita 90% kauden kilpailuista.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Loebin ottaminen mukaan lienee luonnollisesti osittain PR-temppu, miehen varmaankin odotetaan napsivan niitä varmoja pistesijoja ralleista Monte/Sardinia/Kreikka-akselilla, joissa kokemus paikkaa vauhtia. Ja näin auton testaamisessa ensi kautta varten miehestä varmaankin on hyötyä, joku Matthew Wilson (joka on tähän mennessä ollut päätestikuski Pumalle) ei välttämättä saa ihan sitä huippusuorituskykyä ulosmitattua autosta ja Breenille on hyvä olla kokenut partneri loppuvuoden testihommiin.

Huttuselta olisi aika looginen veto hypätä pois Hyundailta, mies ei selvästikään ole Adamon papereissa ihan niin korkealla kuin olisi toivottavaa (WRC-debyyttiä ei tullut vaikka Adamo sitä vuosi sitten vihjailikin) ja nyt Suninen tuli kilpailemaan samasta paikasta auringossa.

E:Iltalehdessä Grönholm myöntääkin että heidän mielestään Huttusta on kohdeltu väärin Hyundailla, joten eiköhän sieltä olla poistumassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös