Ralliketju

  • 1 834 450
  • 14 798

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jossain oli taannoin puhetta että Fordin rahat oli kaiketi aika "vähissä". Ogier tiesi markkina-arvonsa Fordille tulessaan 4xmestarina ja sai tukun rahaa? Ford löi kait kaiken "all in" ja se kannatti...
Citroeniltä Ogier sai varmasti hyvän korvauksen. Sillä ei ollutkaan enään väliä et vuosia sitten Ogier koetti astua jumalan kaavun lahkeille ja käyttäytyi kun somalainen kansanedustaja eduskunnan kyselytunnilla...

Ogierin markkina-arvo taitaa edelleen olla "kova"?
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Älä unohda Rovanperää. Itselläni on vahva luotto, Kalle tulee näyttämään vauhtiansa jo ensi kaudella. Ei hän varmasti mitään mestaruutta voita, mutta yksittäisiä EK:ita ja mahdollisesti jopa kisoja.

Lähinnä tarkoitin sitä, että jos ja kun Toyota olisi niin nopea ja ylivoimainen kuin jotkut antaa ymmärtää, niin kai Meeke tai Latvala olisi edes jotenkin pysyneet vauhdissa mukana kauden aikana?

Mitä Rovanperään tulee, niin ei varmaan kannata liian isoja odotuksia kehittää liian aikaisin. Rallissa, jos jossain, on kokemuksella niin suuri merkitys. Lapilla ja Sunisella on edelleen oppimiset kesken, vaikka takana on jo useampia kausia WRC-auton ratissa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mitä Rovanperään tulee, niin ei varmaan kannata liian isoja odotuksia kehittää liian aikaisin. Rallissa, jos jossain, on kokemuksella niin suuri merkitys. Lapilla ja Sunisella on edelleen oppimiset kesken, vaikka takana on jo useampia kausia WRC-auton ratissa.
Latvalasta puhumattakaan, edelleen niitä alokasmaisia virheitä tulee vaikka on sarjan kokenein kolli.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viimeksi muokattu:

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Iltalehden tietojen mukaan Neuville olisi ollut Jyväskylässä. Niinköhän Tänakin saapuminen ja tämän asettamat ehdot ajavat Thierryn toiseen talliin? Huhuja ja spekulointia toki, mutta en ihmettelisi, jos asiassa olisi perääkin.

@Köpi - beat me by a second ;)
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jouhkin Timon mukaan yksi ongelmakohta Tänak/Märtinin ja Mäkisen välillä oli Märtinin halu päästä osakkaaksi kehitteillä olevaan R5-Yarikseen, tai ainakin sen saada osuudet niiden myynneistä.

Neuville olisi kyllä hyvä kaappaus, mutta tulee oletettavasti kalliiksi koska diili Hyundain kanssa on 2021 loppuun. Hyundai saattaa olla vielä ajamassa myös jotain testejä 2020 varten Suomessa (kuten Citroen 2 viikkoa sitten) mikä selittäisi Neuvillen sijainnin.
 
Suosikkijoukkue
KK
Mitä Rovanperään tulee, niin ei varmaan kannata liian isoja odotuksia kehittää liian aikaisin. Rallissa, jos jossain, on kokemuksella niin suuri merkitys. Lapilla ja Sunisella on edelleen oppimiset kesken, vaikka takana on jo useampia kausia WRC-autotn ratissa.
Ja väität ettei Kopecký eikä Solbergilla ole mitään kokemusta ralleista tai autoista? Ihan hyvin Kslle kuitenkin veti tämän kauden tuollaiseltakin konkareita, vai? Kalle nyt vaan sattuu olemaan poikkeus ja tullee olemaan rallin Hamilton. Ei hän mihinkään mahdottomuuksiin pysty, mutta ei se Räikkösen Kimikään mikään lapanen ollut rallissa ilman nolla kokemusta. Kallella taas kokemusta on ko lajista.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Neuvillen twiittisijainnin syyksi paljastuikin se että hänen Some-profiileistaan vastaa Mikko Hirvosen vaimo ja Hirvoset asuvat Jyväskylässä :D
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Oho, olipas yllätys. Kuvittelin Hyundai-kuvioiden olleen vain vedätystä virolaiselta paremman Toyota-diilin saamiseksi. AIka jännä jos Ott on vaatinut ehdotonta ykköskuskin asemaa tiimissä, tuskin toimii Neuvillen ollessa tiimissä.

Siirron myötä JML:n ura jatkunee Toyotalla. Oma arvaukseni Toyotan kolmikosta on Ogier, Latvala ja Rovanperä. Jos Ogieria tai muuta kovan kaliiberin kuskia ei saada, korvautuu tämä varmaan Meekellä. Jarimatti on ollut parhaimmillaan ollessaan selvä ykköskuski tallissa. Josko hän saisi taas Toyotan pysymään vauhdissa sen jälkeen?

Citroen-huhut ovat ikäviä, enkä voi olla miettimättä Lapin tilannetta. Huhujen mukaan Lappi siirtyi Citikalle vain, koska halusi pidemmän kuin vuoden sopparin. Ilmeisesti Toyota olisi tarjonnut vain vuoden jatkosopimusta. Jos Citroen vetäytyy sarjasta, jälkiviisaana on pakko sanoa, että olisi kannattanut pysyä Toyotalla.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Taitaa mennä tilanne hunailla aika mielenkiintoiseksi? Tänak tietää nyt "todellisen arvonsa" kun on maailman mestari?

- Alkaako vaatimaan parempia oikeuksia kun tallissa jo pitkään ajanut Neuville?
- Miten Neuville suhtautuu siihen, että taliin tulee uusi kuski. Nyt kuitenkin ollut ehdoton ykköskuski tallissa ?
- Miten "käy" mm-sarjan mielenkiinnon kun nyt yhdessä tallissa on 2 todellista huippukuljettajaa? ( joo onhan niin ollut ennenkin mutta you know what I try to mean ? )
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Älä unohda Rovanperää. Itselläni on vahva luotto, Kalle tulee näyttämään vauhtiansa jo ensi kaudella. Ei hän varmasti mitään mestaruutta voita, mutta yksittäisiä EK:ita ja mahdollisesti jopa kisoja.

Saa nyt lopulta nähdä miten kuskikuviot edes lopulta menee jos ei tehnyt tähän päivään mennessä vielä virallista sopimusta kenenkään kanssa, Citroenin lopetus toisi markkinoille Ogierin ja Lapin ja hieman kuumentaisi tilannetta. Ei sillä ettenkö usko että Rovanperä ajaisi ensikaudella mutta hyvinkin mahdollista saattaisi olla ajaa jonkinlaisella satelliittitallilla Toyotalla valikoituja kisoja yhdessä Katsutan kanssa. Ford ei myöskään vielä kuskejaan ole julkaissut joten saa nähdä miten varmat jatkot edes sielläkään on jatkon suhteen vai yritetäänkö myös siellä Ogieria ehkä napata.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikkelsen näköjään jätetty ulos päätöskilpailusta ja tilalle Breen. Sinällään ei kai yllättävää jos Hyundain kuskit on Tänäk, neuville, Loeb/sordo niin tuskin sekä Breenille että Mikkselsenille riittäisi roolia taustalla.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähinnä tarkoitin sitä, että jos ja kun Toyota olisi niin nopea ja ylivoimainen kuin jotkut antaa ymmärtää, niin kai Meeke tai Latvala olisi edes jotenkin pysyneet vauhdissa mukana kauden aikana?
Ongelma ei nähdäkseni ollut se, etteivätkö Latvala ja Meeke olisi pysyneet vauhdissa mukana "edes jotenkin". Lipsahduksia ja mokia sattui liikaa, mutta molemmat ovat kellottaneet myös useita pohja-aikoja eikä sitä tapahdu vahingossa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Huhujen mukaan Ogier menossa testaamaan Toyotaa. Eiköhän Sebastian löydy ensi kaudella Mäkisen tallista. Sitten sinne aamaan talliin Kalle ottamaan oppia 6 kertaiselta mestarilta. Aika namia olisi.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos Ogier vaihtaa Toyotalle niin luulen sen samalla tarkoittavan sitä että Sitikka laittaa lapun luukulle... Siinä valossa en toivo hänen vaihtavan tallia...
 

Hexa

Jäsen
Ongelma ei nähdäkseni ollut se, etteivätkö Latvala ja Meeke olisi pysyneet vauhdissa mukana "edes jotenkin". Lipsahduksia ja mokia sattui liikaa, mutta molemmat ovat kellottaneet myös useita pohja-aikoja eikä sitä tapahdu vahingossa.
Tänakin perustaso on vaan niin paljon korkeampi, että Latvala ja Meeke joutuvat ottamaan riskejä yrittäessään pysyä vauhdissa mukana. Tuo ei kuitenkaan ole ainoa selitys. Latvalalla ja Meekellä on kummallakin pitkä historia ulosajoissa sekä virheherkkyys, mikä on omalla tavalla leimannut molempien kuskien uraa. Onko niin, että kummallakin on vaikeuksia ajoittain pitää fokus ajamisessa. Parhaimmillaan molemmat ovat häikäisevän nopeita kuljettajia, mutta kun sekään ei tahdo riittää Tänakia vastaan, jolla on tarvittaessa vielä enemmän varastossa raakaa nopeutta. Latvalaan ja Meekeen verrattuna Tänak ajaa myös puhtaampaa linjaa, jolloin kello tykkää.
 
Viimeksi muokattu:

Hexa

Jäsen
Jos Ogier vaihtaa Toyotalle niin luulen sen samalla tarkoittavan sitä että Sitikka laittaa lapun luukulle... Siinä valossa en toivo hänen vaihtavan tallia...
Rallin seuraamisen kannalta olisi enemmän kuin suotavaa, että Citroen jatkaa. Muuten menee liian yksipuoliseksi ja tylsäksi katsojien kannalta.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehdottomasti liputan myös Sitkan jatkon puolesta. Lapin kommentit ensivuoden päivityksistä on varsin rohkaisevia eli autoon ollaan saamassa pitoa lisää ja sitä myöten vauhtia joten kilpailu tiivistyy entisestään. Ogier on varmaan kova vastus ajaa sitten millä vaan.
Neuvillen ja Tänakin tallikaveruus voi olla myös vähän kysymysmerkki. Kumpikaan ei tule antamaa tuumaakaan periksi joten voivat syödä pisteitä toisiltaan. Siinä taustalla voi Toyotalla olla saumat ajella hyvinkin kovaa tulosta jonkun sellaisen kuskin keneltä ei niin odoteta vielä/enää mitään...
 

Hexa

Jäsen
Ehdottomasti liputan myös Sitkan jatkon puolesta. Lapin kommentit ensivuoden päivityksistä on varsin rohkaisevia eli autoon ollaan saamassa pitoa lisää ja sitä myöten vauhtia joten kilpailu tiivistyy entisestään. Ogier on varmaan kova vastus ajaa sitten millä vaan.
Neuvillen ja Tänakin tallikaveruus voi olla myös vähän kysymysmerkki. Kumpikaan ei tule antamaa tuumaakaan periksi joten voivat syödä pisteitä toisiltaan. Siinä taustalla voi Toyotalla olla saumat ajella hyvinkin kovaa tulosta jonkun sellaisen kuskin keneltä ei niin odoteta vielä/enää mitään...
En itsekään usko, että Citroen olisi tosissaan lopettamassa. Ei FIA:lla ole varaa siihen, joten tekevät kaikkensa pitääkseen Sitikan sarjassa. Eiköhän heillä ole jonkinlainen sitoumuskin vielä ensi kaudesta. Neuvillen ja Tänakin tallikaveruus tulee olemaan mielenkiintoista seurattavaa. Kaksi huippunopeaa kuskia on kyseessä, mutta veikkaan etukäteen, että myös Neuville tulee yllättymään Tänakin nopeudesta, kuten tietyllä tavalla Latvala aiemmin Toyotalla. Lisäksi Tänak tulee vaatimaan maailmanmestarin statuksella pieniä etuoikeuksia tallissa, mikä voi aiheuttaa pientä kitkaa yhteistyössä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Huhujen mukaan Ogier menossa testaamaan Toyotaa. Eiköhän Sebastian löydy ensi kaudella Mäkisen tallista. Sitten sinne aamaan talliin Kalle ottamaan oppia 6 kertaiselta mestarilta. Aika namia olisi.

Mäkinenhän on kiistänyt tämän jo useampaan otteeseen. Ja vaikeahan Ogieria on irrottaa Citikan sopparista, mikäli Citikka on sarjassa jatkamassa. Ja eikös Citikan pääjehu syksyllä vahvistanut että ensi kaudella Citikka on mukana. Nopeasti kyllä vaihtuisi mielipide jos nyt lopetettaisiin.

Saa nähdä mitä Tommi nyt tekee, kun Tänak-show päättyi Toyotan kannalta heikosti. Olisiko kiinnostusta esim. Evansiin joka on moneen kertaan osoittanut olevansa nopein kuski tuon ylivertaisen kolmikon jälkeen.

Ja Toyotan sekä Fordin jäljellä olevista paikoista kamppailevat sitten myös vielä Hyundailta sivuun jäävät Mikkelsen sekä Breen.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sikäli kaikki on mahdollista. Olihan VW:n jatkokin satavarma mutta niin vain loppui kuin seinään... Siksi Ogierin lähtö voisi olla se naula arkkuun...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös