Ralliketju

  • 1 659 849
  • 13 214

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siellä on Ausseissa Tänäkin provot aiheuttaneet niin pahat palovammat Meekelle ja Latvalalle, että metsä syttyi palamaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän turhalta vaikuttaisi sahata noita paria erikoiskoetta läpi edestakaisin jos ei täysiä MM-pisteitä ole mahdollista saada.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ralli on peruttu!!! .
Varmasti oikea päätös koska olisi ollut aika kornia ajaa rallia samaan aikaan kun ko. alueella on jälleen massiiviset tulipalot
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Ralli on peruttu!!! .
Varmasti oikea päätös koska olisi ollut aika kornia ajaa rallia samaan aikaan kun ko. alueella on jälleen massiiviset tulipalot
Onneksi ensi kaudella ei ole Australia viimeisenä rallina...olisi aika karua, jos mestaruustaisto olisi vielä täysin auki ja huipennus peruttaisiin. Toki ensi kaudella on Japani ja voihan siellä olla taifuunit tai muut. Force majeure on force majeure, mutta aika pannukakku kauden päätökselle nyt tosiaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tommi Mäkiseltä kova päätös: Jari-Matti Latvala ei tavoittele Toyotalla mestaruutta enää ensi kaudella

Tämän perusteella Toyotalla ajaisi Ogier, Evans ja Rovanperä, Katsuta ajaisi satellittitallissa. Latvalalla mahdollista yksittäisiä ralleja (Suomi, Ruotsi?)

Kyllähän tuo vähän väljän kuvan ensikaudesta antaa jos Citroen ei jatkaisi. Latvala ja lappi jäisi ilman tallipaikkaa mitä ilmeisemmin ellei M-sportilla haluta sitten suomalaisia ottaa. Tosin ei kai se Sunisenkaan paikka kiveen hakattu kun ei vielä sopimusta, tosin voinut olla Toyotan tähtäimessä myös niin senkin takia sopimusta ei varmistettu. Ylipäätänsä toivottavasti M-sport ajaa ensikaudella ettei sielläkin joku yllättävä veto sarjasta tulisi pois. Vähän toivoisi että joku yksityistalli voisi nuo Citroenit ottaa ajettavaksi että edes osaan ralleista tulisi muutama tallipaikka lisää. Tuntuu että kuskeja olisi nyt paljon enemmän jotka olisi MM-tasoa mutta ei vaan kalustoa.
 

Sambody

Jäsen
Aika kova veto Mäkiseltä, jos tuon kolmikon saa autoihinsa. Väittäisin että kokonaisuudessa heittämällä parempi kolmikko kuin tällä kaudella. Citroenin menetys tosiaan ikävä homma. Vaikea nähdä miksei Suninen saisi jatkoa M-Sportilta ellei sitten Wilson näe enemmän tulevaisuuden potentiaalia esim Gus Greensmithissä. Sieltä voisi myös Evansin lähtiessä olla tilaa Lapille, Latvalalle, Meekelle tai Mikkelsenille, jos vain hinnasta päästään sopuun. En ihmettelisi, jos Wilson haluaisi toiseen autoon kokeneemman kuskin(Mikkelsen/Meeke/Lappi) ja toiseen pidemmän projektin(Suninen/Greensmith).
 

Hexa

Jäsen
Tällä hetkellä kaikille huippukuskeille ei vaan riitä töitä, ainakaan niin, että ajamisesta maksettaisiin. Hyviä kuskeja on vapaana reilusti enemmän kuin tallipaikkoja. Moni kuski joutuu maksamaan itse tai sponsoreiden avulla tallipaikastaan. Tällä hetkellä on tallien markkinat. Tosin niitä ei ole montaa ja kohta vieläkin vähemmän.
 

Hexa

Jäsen
Mäkinen oli sitten päätöksensä tehnyt, ettei Latvala aja ainakaan täyttä sarjaa ensi vuonna. Pariin kisaan voi Toyotalta auto liietä, mutta se on tuskin sitä mitä Latvala hakee. Latvalalla on kuitenkin hyvät suhteet Malcolm Wilsoniin, kuten on myös Tänakilla, joten veikkaan, että Latvala menee ensi kaudeksi Fordille. Parin rallin takia ei kannata Toyotalle jäädä, vaan mennä sinne missä saa ajaa täyden ohjelman.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Vahvasti epäilen että Latvala enää palaisi M-sportille. Vahva käry on siitä että Toyotan kuskit on tosiaan Ogier, Evans ja Rovanperä ja Fordilla ajavat täyden ohjelman Suninen ja Greensmith. FoMoCo ei edelleenkään ole tulossa maksamaan Wilsonin bisneksiä joten Greensmith seniorin rahallisen panostuksen lisäksi mahdolliseen kolmosautoon tulee kisakohtaisesti kuskeja, joilta löytyy paalua. On se sitten norjalaista tai arabialaista voiteluainetta. Lapille tosin taisi käydä kylmät kun ei edes ole Jouhkia tasoittamassa tietä ja availemassa ovia... Latvala on sanonut ajavansa ainakin Suomessa ja mahdollisesti Ruotsissakin. Rahalla saa auton vaikka sitten Janpro:lta. Muilta osin voi keskittyä verosuunnitteluun ja Quattron/Celican ulkoiluttamiseen Historic EM:ssa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kai se lopulta ihan 100% varma ole että Ogier Toyotalle menisi jos Citroen lopettaa. M-sportin auto olisi kuitenkin tutumpi (säädöiltään ehkä aika lähelle sitä mitä oli kun lähti) ja melko tasainen kalusto, veikkaan että jos tuo päätös tulee ennenkuin aletaan liikkuttelemaan kuskimarkinoita niin käy testaan molempia kalustoja. Rahankaan takia ei varmaan Toyotalle tarvitsisi mennä vaikka sitä ei koskaan kai liikaa.
 

Hexa

Jäsen
Vahvasti epäilen että Latvala enää palaisi M-sportille. Vahva käry on siitä että Toyotan kuskit on tosiaan Ogier, Evans ja Rovanperä ja Fordilla ajavat täyden ohjelman Suninen ja Greensmith. FoMoCo ei edelleenkään ole tulossa maksamaan Wilsonin bisneksiä joten Greensmith seniorin rahallisen panostuksen lisäksi mahdolliseen kolmosautoon tulee kisakohtaisesti kuskeja, joilta löytyy paalua. On se sitten norjalaista tai arabialaista voiteluainetta. Lapille tosin taisi käydä kylmät kun ei edes ole Jouhkia tasoittamassa tietä ja availemassa ovia... Latvala on sanonut ajavansa ainakin Suomessa ja mahdollisesti Ruotsissakin. Rahalla saa auton vaikka sitten Janpro:lta. Muilta osin voi keskittyä verosuunnitteluun ja Quattron/Celican ulkoiluttamiseen Historic EM:ssa.
Niin vaikka JM omaakin hyvät henkilökohtaiset suhteet Malcolm Wilsoniin, niin ei se silti tarkoita sitä, että Wilson tekisi kuskivalinnat sen perusteella. Wilson kuten kuka tahansa muukin tallipäällikkö haluaa parhaat mahdolliset kuskit autoonsa. Fordin tallipäälikkö on nykyään Richard Millener, mutta kyllä kai Wilson edelleen taustalla vaikuttaa omistajana ja tekee käytännössä päätökset.
 

Hexa

Jäsen
Ei kai se lopulta ihan 100% varma ole että Ogier Toyotalle menisi jos Citroen lopettaa. M-sportin auto olisi kuitenkin tutumpi (säädöiltään ehkä aika lähelle sitä mitä oli kun lähti) ja melko tasainen kalusto, veikkaan että jos tuo päätös tulee ennenkuin aletaan liikkuttelemaan kuskimarkinoita niin käy testaan molempia kalustoja. Rahankaan takia ei varmaan Toyotalle tarvitsisi mennä vaikka sitä ei koskaan kai liikaa.
Rallissahan ei mikään ole ikinä 100% varmaa. Ogierhan viihtyi hyvin Fordilla ja autokin sopi hyvin hänen ajotyyliin. Muistaakseni Ogier kävi joskus ennen päätöstä Fordille menosta myös Toyotaa testaamassa, mutta ei ollut silloin vakuuttunut sen suorituskyvystä ja ajo-ominaisuuksista.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rallissahan ei mikään ole ikinä 100% varmaa. Ogierhan viihtyi hyvin Fordilla ja autokin sopi hyvin hänen ajotyyliin. Muistaakseni Ogier kävi joskus ennen päätöstä Fordille menosta myös Toyotaa testaamassa, mutta ei ollut silloin vakuuttunut sen suorituskyvystä ja ajo-ominaisuuksista.
Juu kävi, 30km vesi/räntäsateisella assulla ei varmaankaan vakuuttanut ketään. Testin tarkoituksen voi sitten päätellä tuosta. Eli ei todellista tarkoitusta mutta kunhan kokeili kun mahdollisuus tuli...
Jos sitikka oikeasti lopettaa ja kuskit työttömäksi jää niin luulen Lapilla olevan hyvät mahkut Fordille. Sitikka kuitenkin joutunee maksamaan palkan myös ensikaudella vaikkei autoa olisikaan alle antaa niin se olisi myös Fordille halpa ratkaisu. Kuskina kuitenkin parhaassa iässä ja nopeutensa näyttänyt...
 

Hexa

Jäsen
Juu kävi, 30km vesi/räntäsateisella assulla ei varmaankaan vakuuttanut ketään. Testin tarkoituksen voi sitten päätellä tuosta. Eli ei todellista tarkoitusta mutta kunhan kokeili kun mahdollisuus tuli...
Jos sitikka oikeasti lopettaa ja kuskit työttömäksi jää niin luulen Lapilla olevan hyvät mahkut Fordille. Sitikka kuitenkin joutunee maksamaan palkan myös ensikaudella vaikkei autoa olisikaan alle antaa niin se olisi myös Fordille halpa ratkaisu. Kuskina kuitenkin parhaassa iässä ja nopeutensa näyttänyt...
Lappi ei olisi huono valinta Fordille. Mutta silloin syrjäyttäisi todennäköisesti Sunisen. Kahta suomalaista siellä tuskin ajaa, ainakaan täyttä ohjelmaa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lappi ei olisi huono valinta Fordille. Mutta silloin syrjäyttäisi todennäköisesti Sunisen. Kahta suomalaista siellä tuskin ajaa, ainakaan täyttä ohjelmaa.
Ei Sunisen paikka ole uhattuna. Greensmithin rooli pienenisi, siis jos Evans lähtee Toyotalle. Onhan Fordilla ennenkin ollut kaksi suomalaista joten se ei ole kynnyskysymys...
 

Hexa

Jäsen
Ei Sunisen paikka ole uhattuna. Greensmithin rooli pienenisi, siis jos Evans lähtee Toyotalle. Onhan Fordilla ennenkin ollut kaksi suomalaista joten se ei ole kynnyskysymys...
Niin ajoihan Hirvonen ja Latvala Fordilla tallikavereina ja sitä ennen Grönholm ja Hirvonen. Miksei se mahdollista olisi. Mutta silti pidän sitä vähän epätodennäköisenä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin ajoihan Hirvonen ja Latvala Fordilla tallikavereina ja sitä ennen Grönholm ja Hirvonen. Miksei se mahdollista olisi. Mutta silti pidän sitä vähän epätodennäköisenä.
Toivottavasti Sitikka jatkaa. Koska mielestäni Sunisen paikka on varmempi Fordille kuin Lapin. Toiseen autoon on ehdokkaita paljon ja kaikki hyviä. Lapin osakkeita parantaa juuri tuo Sitikalta tuleva palkka mutta vain vähän. Hörökorvat mielellään näkisivät Fordilla oman kuskinsa ja jos Evans lähtee niin varmasti koittavat saada Greensmithin ajamaan koko kauden. Hän on vaan niin hidas että sen vuoksi katsovat varmasti myös muita mahdollisuuksia...
 

Hexa

Jäsen
Toivottavasti Sitikka jatkaa. Koska mielestäni Sunisen paikka on varmempi Fordille kuin Lapin. Toiseen autoon on ehdokkaita paljon ja kaikki hyviä. Lapin osakkeita parantaa juuri tuo Sitikalta tuleva palkka mutta vain vähän. Hörökorvat mielellään näkisivät Fordilla oman kuskinsa ja jos Evans lähtee niin varmasti koittavat saada Greensmithin ajamaan koko kauden. Hän on vaan niin hidas että sen vuoksi katsovat varmasti myös muita mahdollisuuksia...
Se olisi kaikkien kannalta paras, että Sitikka jatkaisi. Varmasti Suninen menee muuten Fordin suunnitelmissa Lapin ohi, mutta tuo ilmaisuus varmaan houkuttelisi. Jos siis Citroen todella lopettaa. Eikös Suniselle ole jo annettu ainakin epävirallisesti ymmärtää jatkosta. Virallista vahvistusta ei ole kuitenkaan vielä tullut.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hörökorvat mielellään näkisivät Fordilla oman kuskinsa ja jos Evans lähtee niin varmasti koittavat saada Greensmithin ajamaan koko kauden. Hän on vaan niin hidas että sen vuoksi katsovat varmasti myös muita mahdollisuuksia...
Greensmithistä taitaa saada ainakin pari salkullista enemmän rahaa mitä Lapista.

Suninen ois parhain vaihtoehto. Jos vertaa Lappiin niin en tiedä onko se posiitivinen vai negatiivinen juttu että Lapilla ei oo oikein ollut Fordista kokemusta (mitä nyt suomenmestaruusvuotenaan -12 ajoi Printsportin Fiestaa ennen Skodalle siirtymistään)
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Niin vaikka JM omaakin hyvät henkilökohtaiset suhteet Malcolm Wilsoniin, niin ei se silti tarkoita sitä, että Wilson tekisi kuskivalinnat sen perusteella. Wilson kuten kuka tahansa muukin tallipäällikkö haluaa parhaat mahdolliset kuskit autoonsa. Fordin tallipäälikkö on nykyään Richard Millener, mutta kyllä kai Wilson edelleen taustalla vaikuttaa omistajana ja tekee käytännössä päätökset.
Wilsonilla on koko M-Sportin langat tiukasti omissa handuissaan. Millener on tallipäällikkö, joka pyörittää yhtiön WRC-toimintoja "on site" jolloin Wilsonilla jää paremmin aikaa konsernitason asioiden hoitoon.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitikka on kutsunut koko henkilöstön tiedotustilaisuuteen tänään. Vähän huonolta tuntuu. Tuskin ne tiedotustilaisuutta sen takia pitää että jatketaan kuten ennenkin...
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Vaikea kyllä uskoa sellaista sopimusta Lapilta löytyvän, että Citroënin lopettaessa ja Lapin siirtyessä toiseen talliin Citroën maksaisi edelleen Lapin palkan. Eiköhän se sopimus sitten purettaisi, jos Lappi toisen tallin riveihin siirtyisi. Harmi kyllä jos Citroën vetäytyy pois.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän se sopimuksen purku tallin toimesta pitää kuskille jotenkin kompensoida. Volkkari maksoi aikanaan kaikille kuskeille palkan vielä vuoden kun lopettivat ja niin se tässäkin käy jos Sitikka lopettaa tähän kauteen.

Belgialainen lehti ennakoi että lopetusilmoitus tulee tänään ja Ogier menee Toyotalle ja Lappi Fordille..

 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt se on virallista... Sitikka jättää WRC:n tämän kauden jälkeen

 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Nyt se on virallista... Sitikka jättää WRC:n tämän kauden jälkeen
Aika vekkulisti laittavat Ogierin piikkiin tämän vetäytymisen, ja samalla suolaavat Lapin.
"Following the decision of Sébastien Ogier to leave Citroën Racing after 2019 WRC season, Citroën decided to withdraw from its WRC programme in 2020 due to the absence of a first-class driver available for 2020 season."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös