Piikkiperse
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Siellä on Ausseissa Tänäkin provot aiheuttaneet niin pahat palovammat Meekelle ja Latvalalle, että metsä syttyi palamaan.
Onneksi ensi kaudella ei ole Australia viimeisenä rallina...olisi aika karua, jos mestaruustaisto olisi vielä täysin auki ja huipennus peruttaisiin. Toki ensi kaudella on Japani ja voihan siellä olla taifuunit tai muut. Force majeure on force majeure, mutta aika pannukakku kauden päätökselle nyt tosiaan.Ralli on peruttu!!! .
Varmasti oikea päätös koska olisi ollut aika kornia ajaa rallia samaan aikaan kun ko. alueella on jälleen massiiviset tulipalot
Niin vaikka JM omaakin hyvät henkilökohtaiset suhteet Malcolm Wilsoniin, niin ei se silti tarkoita sitä, että Wilson tekisi kuskivalinnat sen perusteella. Wilson kuten kuka tahansa muukin tallipäällikkö haluaa parhaat mahdolliset kuskit autoonsa. Fordin tallipäälikkö on nykyään Richard Millener, mutta kyllä kai Wilson edelleen taustalla vaikuttaa omistajana ja tekee käytännössä päätökset.Vahvasti epäilen että Latvala enää palaisi M-sportille. Vahva käry on siitä että Toyotan kuskit on tosiaan Ogier, Evans ja Rovanperä ja Fordilla ajavat täyden ohjelman Suninen ja Greensmith. FoMoCo ei edelleenkään ole tulossa maksamaan Wilsonin bisneksiä joten Greensmith seniorin rahallisen panostuksen lisäksi mahdolliseen kolmosautoon tulee kisakohtaisesti kuskeja, joilta löytyy paalua. On se sitten norjalaista tai arabialaista voiteluainetta. Lapille tosin taisi käydä kylmät kun ei edes ole Jouhkia tasoittamassa tietä ja availemassa ovia... Latvala on sanonut ajavansa ainakin Suomessa ja mahdollisesti Ruotsissakin. Rahalla saa auton vaikka sitten Janpro:lta. Muilta osin voi keskittyä verosuunnitteluun ja Quattron/Celican ulkoiluttamiseen Historic EM:ssa.
Rallissahan ei mikään ole ikinä 100% varmaa. Ogierhan viihtyi hyvin Fordilla ja autokin sopi hyvin hänen ajotyyliin. Muistaakseni Ogier kävi joskus ennen päätöstä Fordille menosta myös Toyotaa testaamassa, mutta ei ollut silloin vakuuttunut sen suorituskyvystä ja ajo-ominaisuuksista.Ei kai se lopulta ihan 100% varma ole että Ogier Toyotalle menisi jos Citroen lopettaa. M-sportin auto olisi kuitenkin tutumpi (säädöiltään ehkä aika lähelle sitä mitä oli kun lähti) ja melko tasainen kalusto, veikkaan että jos tuo päätös tulee ennenkuin aletaan liikkuttelemaan kuskimarkinoita niin käy testaan molempia kalustoja. Rahankaan takia ei varmaan Toyotalle tarvitsisi mennä vaikka sitä ei koskaan kai liikaa.
Juu kävi, 30km vesi/räntäsateisella assulla ei varmaankaan vakuuttanut ketään. Testin tarkoituksen voi sitten päätellä tuosta. Eli ei todellista tarkoitusta mutta kunhan kokeili kun mahdollisuus tuli...Rallissahan ei mikään ole ikinä 100% varmaa. Ogierhan viihtyi hyvin Fordilla ja autokin sopi hyvin hänen ajotyyliin. Muistaakseni Ogier kävi joskus ennen päätöstä Fordille menosta myös Toyotaa testaamassa, mutta ei ollut silloin vakuuttunut sen suorituskyvystä ja ajo-ominaisuuksista.
Lappi ei olisi huono valinta Fordille. Mutta silloin syrjäyttäisi todennäköisesti Sunisen. Kahta suomalaista siellä tuskin ajaa, ainakaan täyttä ohjelmaa.Juu kävi, 30km vesi/räntäsateisella assulla ei varmaankaan vakuuttanut ketään. Testin tarkoituksen voi sitten päätellä tuosta. Eli ei todellista tarkoitusta mutta kunhan kokeili kun mahdollisuus tuli...
Jos sitikka oikeasti lopettaa ja kuskit työttömäksi jää niin luulen Lapilla olevan hyvät mahkut Fordille. Sitikka kuitenkin joutunee maksamaan palkan myös ensikaudella vaikkei autoa olisikaan alle antaa niin se olisi myös Fordille halpa ratkaisu. Kuskina kuitenkin parhaassa iässä ja nopeutensa näyttänyt...
Ei Sunisen paikka ole uhattuna. Greensmithin rooli pienenisi, siis jos Evans lähtee Toyotalle. Onhan Fordilla ennenkin ollut kaksi suomalaista joten se ei ole kynnyskysymys...Lappi ei olisi huono valinta Fordille. Mutta silloin syrjäyttäisi todennäköisesti Sunisen. Kahta suomalaista siellä tuskin ajaa, ainakaan täyttä ohjelmaa.
Niin ajoihan Hirvonen ja Latvala Fordilla tallikavereina ja sitä ennen Grönholm ja Hirvonen. Miksei se mahdollista olisi. Mutta silti pidän sitä vähän epätodennäköisenä.Ei Sunisen paikka ole uhattuna. Greensmithin rooli pienenisi, siis jos Evans lähtee Toyotalle. Onhan Fordilla ennenkin ollut kaksi suomalaista joten se ei ole kynnyskysymys...
Toivottavasti Sitikka jatkaa. Koska mielestäni Sunisen paikka on varmempi Fordille kuin Lapin. Toiseen autoon on ehdokkaita paljon ja kaikki hyviä. Lapin osakkeita parantaa juuri tuo Sitikalta tuleva palkka mutta vain vähän. Hörökorvat mielellään näkisivät Fordilla oman kuskinsa ja jos Evans lähtee niin varmasti koittavat saada Greensmithin ajamaan koko kauden. Hän on vaan niin hidas että sen vuoksi katsovat varmasti myös muita mahdollisuuksia...Niin ajoihan Hirvonen ja Latvala Fordilla tallikavereina ja sitä ennen Grönholm ja Hirvonen. Miksei se mahdollista olisi. Mutta silti pidän sitä vähän epätodennäköisenä.
Se olisi kaikkien kannalta paras, että Sitikka jatkaisi. Varmasti Suninen menee muuten Fordin suunnitelmissa Lapin ohi, mutta tuo ilmaisuus varmaan houkuttelisi. Jos siis Citroen todella lopettaa. Eikös Suniselle ole jo annettu ainakin epävirallisesti ymmärtää jatkosta. Virallista vahvistusta ei ole kuitenkaan vielä tullut.Toivottavasti Sitikka jatkaa. Koska mielestäni Sunisen paikka on varmempi Fordille kuin Lapin. Toiseen autoon on ehdokkaita paljon ja kaikki hyviä. Lapin osakkeita parantaa juuri tuo Sitikalta tuleva palkka mutta vain vähän. Hörökorvat mielellään näkisivät Fordilla oman kuskinsa ja jos Evans lähtee niin varmasti koittavat saada Greensmithin ajamaan koko kauden. Hän on vaan niin hidas että sen vuoksi katsovat varmasti myös muita mahdollisuuksia...
Greensmithistä taitaa saada ainakin pari salkullista enemmän rahaa mitä Lapista.Hörökorvat mielellään näkisivät Fordilla oman kuskinsa ja jos Evans lähtee niin varmasti koittavat saada Greensmithin ajamaan koko kauden. Hän on vaan niin hidas että sen vuoksi katsovat varmasti myös muita mahdollisuuksia...
Wilsonilla on koko M-Sportin langat tiukasti omissa handuissaan. Millener on tallipäällikkö, joka pyörittää yhtiön WRC-toimintoja "on site" jolloin Wilsonilla jää paremmin aikaa konsernitason asioiden hoitoon.Niin vaikka JM omaakin hyvät henkilökohtaiset suhteet Malcolm Wilsoniin, niin ei se silti tarkoita sitä, että Wilson tekisi kuskivalinnat sen perusteella. Wilson kuten kuka tahansa muukin tallipäällikkö haluaa parhaat mahdolliset kuskit autoonsa. Fordin tallipäälikkö on nykyään Richard Millener, mutta kyllä kai Wilson edelleen taustalla vaikuttaa omistajana ja tekee käytännössä päätökset.
Aika vekkulisti laittavat Ogierin piikkiin tämän vetäytymisen, ja samalla suolaavat Lapin.Nyt se on virallista... Sitikka jättää WRC:n tämän kauden jälkeen