SouthernSun76
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Ja päivän toisella Ogierilla ongelmia. Saas nähdä pääseekö jatkamaan. Tänak saa molempia aika kivasti kiinni, jos selviää ehjänä maaliin.
Taitaa jopa lähellä olla Ogier mennä takaisin johtoon kun Mikkelseenilläkin ongelmia :D
Ilmeisesti ongelmia on myös Ogierilla, jääny jonnekin matkan varrelle.Taitaa jopa lähellä olla Ogier mennä takaisin johtoon kun Mikkelseenilläkin ongelmia :D
Taitaa jopa lähellä olla Ogier mennä takaisin johtoon kun Mikkelseenilläkin ongelmia :D
Ei mene koska ajoi ulos ja häviää ainakin 4 minuuttia kärjelle. Evans on jo ohittanut Sebin ja lähti 4 minuuttia hänen jälkeensä.
Tuollaiset erot eivät ole Turkissa yhtään mitään. Paljon porukkaa tulee kärsimään rengasrikoista, joten helposti tulee sitten minuuttitolkulla eroa. Jos tuo tasaisella ajolla auton maaliin ilman ongelmia, on jo korkealla.
Nyt iltapäivän ekalla Breenillä teknisiä ongelmia, kabiiniin puskee savua moottoritilasta ja aikaa hukkuu. Vielä ovat liikkeessä, mutta mahtavatko jatkaa pätkän jälkeen.
Ilmeisesti se Breeninkin auto paloi poroksi. Kato käy. Jos Ogier jatkaa huomenna niin todennäköisesti ihan ok pisteitä voi tulla silti. Tekisi hyvää MM-taistolle kyllä tuo tilanne jos näin mennään maaliin että Tänäk vie ja Ogier saa joitakin yksittäisiä pisteitä.
EK-kilometrejä on huomenna jäljellä n.35 kilometriä.
Ogierilla on matkaa viimeiseen pistesijaan kaksi ja puoli minuuttia. Vaikka edessä olevat autot ovat WRC2 - luokan autoja niin aika kovaa saa Seb päästellä että noilla kilometreillä tuon ottaa pois ilman edessäolevien keskeytyksiä.
Powerstage asia erikseen toki, sinne varmaan Ogier sekä Neuville satsaavat.
Tässäkin kisassa olisi riittänyt pitämään hyvissä asetelmissa jos olisi jäänyt kyttään Toyotan taakse ja hieman varmemmin ajaa, luoda painetta mutta varmistellut ne pisteet mitä otettavissa olisi ollut.
Ogier oli aamupäivän ongelmien jälkeenkin Tänakia perässä 47 sekuntia ja oli ulosajopätkällä aamulla pistänyt Tänakia yli 20 sekuntia päihin. Tuossa tapauksessa ei varmasti lähde kuljettaja varmistelemaan. Pistä ne valot nyt taas päälle.
Se penaltti taitaa nykyisin olla joku 7 minuuttia, ainakin jos katselee miten Ogierin ero on kasvanut per pätkä.
Nyt vaan Tänäk "varmistellen" voittoon niin saadaan kyllä jännät paikat viimeiseen 3een ralliin. Voitolla Tänäk nousisi jo toiseksi, ilman mahdollisia pistetitä Power Stagelta. Mutta ero Neuvilleen olisi n. 20 pistettä ja Tänäk olisi Ogierin kanssa parin pisteen päässä toisistaan ?
Valoja voi pistää päälle mutta jos MM-kärki on pihalla niin ei kai sitä voittoa silloin ole pakko ihan niin riskillä hakea. Tänäkin taaksekin sijoittuminen olisi tiennyt sitä että olisi hyvissä asetelmissa MM-taistelussa. Nyt voi pahimmillaan käydä niin että ero kasvaa jo tuonne 25 pisteen tuntumaan jota vaikeampi lähteä 3 rallissa kaventaan, varsinkin kun kaksi kuskia edellä.
Ogierin ero Neuvilleen ennen tätä rallia oli 23 pistettä. Eli 2 pinnaa vajaa voiton pisteet. Voitolla Seb olisi noussut jos ei edelle, niin ainakin käytännössä ihan iholle. Jos hän olisi varmistellut, niinkuin itse visioit olisi eroa edelleen jopa 20 pinnaa (Jos Neuville olisi kerännyt täydet pinnat powerstagelta). Kyllä siinä vaiheessa hakee kuski voittoa kun mahdollisuus on ottaa mestaruus käytännössä omiin käsiin.
Valot päälle.