Mainos

Ralliketju

  • 1 867 571
  • 15 014

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Ja päivän toisella Ogierilla ongelmia. Saas nähdä pääseekö jatkamaan. Tänak saa molempia aika kivasti kiinni, jos selviää ehjänä maaliin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ogier pääsi jatkamaan, myöhästyi kuitenkin 6 minuuttia lähdöstä joten putosi sijalle 4. Eli sai minuutin aikasakkoa kun yksi myöhästymisminuutti on 10 sekuntia.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Onpahan draamantäyteinen Turkin ralli. Perjantain vikalla pätkällä Östberg ja Evans keskeyttivät. Lauantain ekalla Neuvillen jousitus hajalle ja keskeytys. Lauantain tokalla Ogierilla ongelmia, saivat itse korjattua, mutta aikasakkoa minuutti. Kolmannella Esuppi spinnaa kylki edellä puuta vasten jyrkänteen reunalle, niin että jää mahasta kiinni. Tuloksena keskeytys. Nyt iltapäivän ekalla Breenillä teknisiä ongelmia, kabiiniin puskee savua moottoritilasta ja aikaa hukkuu. Vielä ovat liikkeessä, mutta mahtavatko jatkaa pätkän jälkeen.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ainakin JM jää Ogierille niin paljon, että JM tippuu neljänneksi.

Niin ja Lappihan oli saanut sen Variksensa alas sitä rinnettä, kun olivat yrittäneet autoa irti. Jotenkin noin se taisi mennä
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ogier kyllä tulee kovaa, saa vaan nähdä että vieläkö osuu ennenkuin maaliin pääsee. Tekisi kuitenkin mestaruustaistelulle hyvää jos Tänäk siihen pääsisi vielä mukaan mutta nyt taitaa vauhdillisesti jäädä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Taitaa jopa lähellä olla Ogier mennä takaisin johtoon kun Mikkelseenilläkin ongelmia :D

Ei mene koska ajoi ulos ja häviää ainakin 4 minuuttia kärjelle. Evans on jo ohittanut Sebin ja lähti 4 minuuttia hänen jälkeensä.

Mikkelsenillä rengasrikko tai jotain, Tänak lienee johdossa tämän erikoiskokeen jälkeen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei mene koska ajoi ulos ja häviää ainakin 4 minuuttia kärjelle. Evans on jo ohittanut Sebin ja lähti 4 minuuttia hänen jälkeensä.

Melkein ostettava taas takaisin tuo WRC+ kun nyt vaan wrc liveseurannan varassa :D eli tänäk jos vaan ajelee maaliin saisi hyvän potin :D
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mikkelsen splitissä minuutti ja 15 sekuntia jäljessä Tänakia. Toyotoilla kaksoisjohto tämän ek:n jälkeen. Paddon kolmantena.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vain Tänak JM:n varman voiton esteenä. Nyt Tommi tallimääräyksiä kehiin, prkl...... Tosin skaba on kai "vähän" vielä kesken.

Someron - Pusulan suunnalla ajettavassa Maxell rallissakin on jo ainakin 17 keskeyttänyttä. Historic edellä tuo skaba, mutta onhan siellä paljon muitakin. Kärsineet vissiin hiukan sadekuuroista.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tänak taistelee kunnolla vielä mestaruudesta mikäli tästä tosiaan tulee jaakkopotti kotiin.

Toivottavasti Yaris kestää maalin asti! Vähän on kuitenkin sellainen pihlajanmarjojen maku suussa kun viron mies tulee ja pesee suomalaiset heti ensimmäisellä kaudella näinkin selkeästi.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuollaiset erot eivät ole Turkissa yhtään mitään. Paljon porukkaa tulee kärsimään rengasrikoista, joten helposti tulee sitten minuuttitolkulla eroa. Jos tuo tasaisella ajolla auton maaliin ilman ongelmia, on jo korkealla.

Odotusten mukaan mennyt. Jos tuo auton maaliin ilman isompia virheitä, rengasrikkoja taikka teknisiä ongelmia, on korkealla, eli käytännössä podiumilla.

Sunisen vauhti on kyllä huolestuttavan hidasta yhtä ek:ta lukuunottamatta. No kohtuullinen tulos silti tulossa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt iltapäivän ekalla Breenillä teknisiä ongelmia, kabiiniin puskee savua moottoritilasta ja aikaa hukkuu. Vielä ovat liikkeessä, mutta mahtavatko jatkaa pätkän jälkeen.

Ilmeisesti se Breeninkin auto paloi poroksi. Kato käy. Jos Ogier jatkaa huomenna niin todennäköisesti ihan ok pisteitä voi tulla silti. Tekisi hyvää MM-taistolle kyllä tuo tilanne jos näin mennään maaliin että Tänäk vie ja Ogier saa joitakin yksittäisiä pisteitä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ilmeisesti se Breeninkin auto paloi poroksi. Kato käy. Jos Ogier jatkaa huomenna niin todennäköisesti ihan ok pisteitä voi tulla silti. Tekisi hyvää MM-taistolle kyllä tuo tilanne jos näin mennään maaliin että Tänäk vie ja Ogier saa joitakin yksittäisiä pisteitä.

EK-kilometrejä on huomenna jäljellä n.35 kilometriä.
Ogierilla on matkaa viimeiseen pistesijaan kaksi ja puoli minuuttia. Vaikka edessä olevat autot ovat WRC2 - luokan autoja niin aika kovaa saa Seb päästellä että noilla kilometreillä tuon ottaa pois ilman edessäolevien keskeytyksiä.
Powerstage asia erikseen toki, sinne varmaan Ogier sekä Neuville satsaavat.

Tällä hetkellä näyttää siltä että Turkin jälkeen Neuville johtaa Tänakia reilulla 10 pisteellä josta taas Ogier on perässä suurinpiirtein saman verran. Hienoksi menee mestaruustaistelu loppukaudesta!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
EK-kilometrejä on huomenna jäljellä n.35 kilometriä.
Ogierilla on matkaa viimeiseen pistesijaan kaksi ja puoli minuuttia. Vaikka edessä olevat autot ovat WRC2 - luokan autoja niin aika kovaa saa Seb päästellä että noilla kilometreillä tuon ottaa pois ilman edessäolevien keskeytyksiä.
Powerstage asia erikseen toki, sinne varmaan Ogier sekä Neuville satsaavat.

Jotenkin muistelin että sakko olisi ollut 5 minuuttia per erikoiskoe ja olisi tullut tuohon Evansin eteen, mutta taitaa olla 10 minuuttia nykyisin? Kyllähän tuossa ainakin tuo puolalainen on jäänyt keskimäärin noin 2 sekunttia kilometri ainakin lauantain erikoiskokeilla kärjelle ja ero 50 sekunttia ja tuo Brittikään ei mitenkään erityisen nopea ollut, että ajamalla varmaan pisteille voisi yltää, mutta jos edellä oleville ei tule ongelmia niin kannattaako riskeerata mahdollisen yhden tai kahden pisteen takia kun Powerilta niitä voi saada 5 kpl. Ogierilta tuntunut tälläkaudella puuttuvan se edelliskausien maltti varmistella ne pisteet mitä otettavissa on, että huomenna voidaan nähdä pohja-aikoja tykittävä ogier ja tulos olla ulos tai tulos. Tässäkin kisassa olisi riittänyt pitämään hyvissä asetelmissa jos olisi jäänyt kyttään Toyotan taakse ja hieman varmemmin ajaa, luoda painetta mutta varmistellut ne pisteet mitä otettavissa olisi ollut.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tässäkin kisassa olisi riittänyt pitämään hyvissä asetelmissa jos olisi jäänyt kyttään Toyotan taakse ja hieman varmemmin ajaa, luoda painetta mutta varmistellut ne pisteet mitä otettavissa olisi ollut.

Ogier oli aamupäivän ongelmien jälkeenkin Tänakia perässä 47 sekuntia ja oli ulosajopätkällä aamulla pistänyt Tänakia yli 20 sekuntia päihin. Tuossa tapauksessa ei varmasti lähde kuljettaja varmistelemaan. Pistä ne valot nyt taas päälle.

Se penaltti taitaa nykyisin olla joku 7 minuuttia, ainakin jos katselee miten Ogierin ero on kasvanut per pätkä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ogier oli aamupäivän ongelmien jälkeenkin Tänakia perässä 47 sekuntia ja oli ulosajopätkällä aamulla pistänyt Tänakia yli 20 sekuntia päihin. Tuossa tapauksessa ei varmasti lähde kuljettaja varmistelemaan. Pistä ne valot nyt taas päälle.

Se penaltti taitaa nykyisin olla joku 7 minuuttia, ainakin jos katselee miten Ogierin ero on kasvanut per pätkä.

Valoja voi pistää päälle mutta jos MM-kärki on pihalla niin ei kai sitä voittoa silloin ole pakko ihan niin riskillä hakea. Tänäkin taaksekin sijoittuminen olisi tiennyt sitä että olisi hyvissä asetelmissa MM-taistelussa. Nyt voi pahimmillaan käydä niin että ero kasvaa jo tuonne 25 pisteen tuntumaan jota vaikeampi lähteä 3 rallissa kaventaan, varsinkin kun kaksi kuskia edellä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Nyt vaan Tänäk "varmistellen" voittoon niin saadaan kyllä jännät paikat viimeiseen 3een ralliin. Voitolla Tänäk nousisi jo toiseksi, ilman mahdollisia pistetitä Power Stagelta. Mutta ero Neuvilleen olisi n. 20 pistettä ja Tänäk olisi Ogierin kanssa parin pisteen päässä toisistaan ?
Seuraava ralli, Wales on vähän lottoa kaikille vaihtelevien keliolosuhteiden vuoksi ?
Espanjan rallilla olisi jo aika "massiivinen" merkitys mestaruuden kannalta. Johti sarjaa kuka hyvänsä ennen Australiaa on hän ns. heikoilla jos ero takana oleviin jos johto ei ole n. "10-15 pistettä". Aura-autona tulee antamaan massiivisen tasoituksen.
Jos top 3 olisi n. 10 pisteen sisällä toisistaan, paras lähtöpaikka voisi ehkä olla 3s ? Siinä olisi sitten kiva katsoa, kenen kasetti kestää ?
Lisäksi sarjan kannalta oltaisiin mielenkiintoisessa tilanteessa jos top 3 ajaisi tosissaan mestaruudesta viimeisessä kisassa. Ei ole tainnut valovuoteen olla vastaavaa tilannetta ?
Tarvii varmaan melkein mennä tonne vuosituhannen taitteen huudeille ? Tilastonikkari voi kertoa, en jaksa alkaa netistä etsimään
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Nyt vaan Tänäk "varmistellen" voittoon niin saadaan kyllä jännät paikat viimeiseen 3een ralliin. Voitolla Tänäk nousisi jo toiseksi, ilman mahdollisia pistetitä Power Stagelta. Mutta ero Neuvilleen olisi n. 20 pistettä ja Tänäk olisi Ogierin kanssa parin pisteen päässä toisistaan ?

Mikäli Tänak voittaa ja ei saa powerstagelta pisteitä, hän nousee 161 pisteeseen. Neuvillen maksimi tästä rallista on powerstagen 5 pinnaa, jolloin hän olisi 177 pisteessä. Eli 16 on maksimiero. Ogier voi saada ehkä muutaman pinnan + 5 powerstagelta. Sebin maksimi on joko 155-156. Eroa Tänakiin sillo joku 6-7 pinnaa.
Walesin rallissa en ole ihan varma, jos tiet ovat liukkaat ja mutaiset kärsiikö aura-auto siitä, Neuville siellä kuitenkin perjantaina ekana menee.

Valoja voi pistää päälle mutta jos MM-kärki on pihalla niin ei kai sitä voittoa silloin ole pakko ihan niin riskillä hakea. Tänäkin taaksekin sijoittuminen olisi tiennyt sitä että olisi hyvissä asetelmissa MM-taistelussa. Nyt voi pahimmillaan käydä niin että ero kasvaa jo tuonne 25 pisteen tuntumaan jota vaikeampi lähteä 3 rallissa kaventaan, varsinkin kun kaksi kuskia edellä.

Ogierin ero Neuvilleen ennen tätä rallia oli 23 pistettä. Eli 2 pinnaa vajaa voiton pisteet. Voitolla Seb olisi noussut jos ei edelle, niin ainakin käytännössä ihan iholle. Jos hän olisi varmistellut, niinkuin itse visioit olisi eroa edelleen jopa 20 pinnaa (Jos Neuville olisi kerännyt täydet pinnat powerstagelta). Kyllä siinä vaiheessa hakee kuski voittoa kun mahdollisuus on ottaa mestaruus käytännössä omiin käsiin.
Valot päälle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ogierin ero Neuvilleen ennen tätä rallia oli 23 pistettä. Eli 2 pinnaa vajaa voiton pisteet. Voitolla Seb olisi noussut jos ei edelle, niin ainakin käytännössä ihan iholle. Jos hän olisi varmistellut, niinkuin itse visioit olisi eroa edelleen jopa 20 pinnaa (Jos Neuville olisi kerännyt täydet pinnat powerstagelta). Kyllä siinä vaiheessa hakee kuski voittoa kun mahdollisuus on ottaa mestaruus käytännössä omiin käsiin.
Valot päälle.

Niin no sitä voi jossitella että millä vauhdilla olisi pysynyt tiellä mutta ero kakkostilaan oli kuitenkin vain 10 sekunttia ja 6 erikoiskoetta jäljellä. Tämän tyylisessä rallissa tietenkin yhdellä erikoiskokeella voi voittaa paljon mutta juuri sillä visaalla ajolla tulee tulosta. Tietenkin kilpaahan tässä ajetaan mutta en vain näe miksi juuri yhdellä erikoiskokeella pitkässä rallissa olisi voitto pitänyt napata, 18 tai 15 pistettäkin olisi ollut kuitenkin iso eron kavennus vaikka powerilta olisi Neuville enemmän ottanut pisteitä. Nyt käytännössä jos ei saa pidettyä eroa alle 25 pisteen niin alkaa mahdollisuudet mennä aika pieneksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös